PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aniden yandan gelen rüzgar11



cinsherif
07 Ocak 2019, 01:51
Arkadaşlar aniden yandan rüzgar gelince nasıl bir savunma yapıyorsunuz gaz kesince işler daha kötü oluyor fikirlerinize ihtiyacım var.

Cyan
07 Ocak 2019, 01:56
Kontra yapmak gerekir; bu problemi sadece scooter'ımda yaşamıştım, hemen kontra yapıp toparlıyordum. Rüzgârlı havalarda tetikte olmak lazım, şeridin rüzgârın geldigi tarafında sürerseniz payınız olur...

Bu rüzgâr işi özellikle sıkışık trafikte daracık emniyet şeridinden giderken sakat; büyük araçlar rüzgârı kesiyor, sonra geçtiğinizde bir tokat yiyorsunuz, bir büyük araç gelince tekrar kesiliyor falan, böyle bir mücadele; soğukkanlı ve hazırlıklı olmak lazım.

Birkan07
07 Ocak 2019, 02:00
Bol bol dua :) bence bu olay tamamen refleks.

Rüzgarın geldiği yöne doğru bir miktar motoru ve olabildiğince vücudu yatırmaktan başka birşey yapmıyorum sanırım.

Motoru o yöne yatırmaya çalışmak rüzgar bitiminde sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum. Bilinç altımda bu olduğu için refleks olarak bunu yapıyorum ve gaz açıyorum.

Bunu bilinçli yapmamakla beraber şimdi siz sorunca o anlar gözümde canlandı aklıma gelenler bunlar oldu.

Cyan
07 Ocak 2019, 02:04
Scooter'la yolculu gidiyordum, Söke Milas arası 30km dümdüz bir yol var, orada sağdan çok kuvvetli esen rüzgârda tüm yol boyunca sabit kontra yapa yapa geçebilmiştim. İlk seferleri çok korkutucu olabiliyor, riskli yerleri bilmek lazım. (Mesela köprü ve viyadükler...)

Sabırsız
07 Ocak 2019, 02:10
Motosikleti yatırmak yerine kendini rüzgarın geldiği yöne çekiyorum veya yatıyorum diyelim aynı zamanda bu tür olaylarda gazı biraz daha açmak lazım motoru daha dengeli hale gelsin diye.

Birkan07
07 Ocak 2019, 02:11
Evet benimde hergün işe giderken geçtiğim bi üst geçit var. İşe today 50 ile gidiyorum ufacık lastikler, hafif motor. Rüzgar vurunca pat şerit değiştirecek gibi fırtınalı günlerde. Ama yine söylediğim gibi beyin motoru yönetiyo :)

ogzcngdk
07 Ocak 2019, 02:53
motorun şerit içinde gezinmesine müsade etmeli ancak şeritten çıkmayacak kadar kontrollü olmak lazım.

yukarıda yazıldığı gibi rüzgara karşı kontra yapmak ve bir alt viteste ilerlemek daha iyi oluyor.

arndiol
07 Ocak 2019, 08:17
Hafiften rüzgar yönüne veriyorum ağırlığımı; direksiyonu da çok ince o yöne kırıyorum.

ne kadar doğru ne kadar yanlış tartışılır o ayrı.

oldcockroach
07 Ocak 2019, 08:50
Ne desek yalan rüzgar bazen sol şeritten alıp sağ şeride bile atıyor benle beraber 270 kg olan makinayı ama sana tavsiyem 75 km üzerine çıkma yan rüzgarın ser olduğu yerlerde

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------


Hafiften rüzgar yönüne veriyorum ağırlığımı; direksiyonu da çok ince o yöne kırıyorum.

ne kadar doğru ne kadar yanlış tartışılır o ayrı.

sürekli esse sıkıntı yok kesik kesik estiği zaman tam kuğu gölü balesi olaylara gebe :D

Mertcan39
07 Ocak 2019, 09:05
en sinir olduğum şey arkadan es önden es niye yan

arndiol
07 Ocak 2019, 09:08
Ne desek yalan rüzgar bazen sol şeritten alıp sağ şeride bile atıyor benle beraber 270 kg olan makinayı ama sana tavsiyem 75 km üzerine çıkma yan rüzgarın ser olduğu yerlerde

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------



sürekli esse sıkıntı yok kesik kesik estiği zaman tam kuğu gölü balesi olaylara gebe :D

olabilir, zaten kask da sinir bozucu ses yapıyor rüzgarda, baleyi geçtim oryantel e dönücez az dha esse

Wing750
07 Ocak 2019, 09:56
Mümkünse diğer araçların rüzgarla sizin aranıza girmemesi için rüzgarın estiği taraftan gidin. Böylece sürekli o rüzgarı yiyeceğiniz için dengeyi daha kolay bulursunuz. Eğer rüzgarla aranıza bir araç girerse o araç sizi veya siz o aracı geçtiğinizde dengeyi kaybedebilirsiniz. Boğaz köprülerinde ve Bursa - Akhisar arasında sürekli sert rüzgar olan o koridorda bunu defalarca bizzat denediğim için biliyorum. Kuvvetli rüzgarda özellikle rüzgarın geldiği tarafta kalmaya, kamyon - tır gibi büyük araçların rüzgarla arama girmemesine dikkat ediyorum.

espresso
07 Ocak 2019, 09:57
Çok rüzgarlı havalarda her zaman gittiğimden daha yavaş gidiyorum. Aman rüzgar var yandan rüzgar yiyebilirim diye tetikte olunca rüzgarı yiyince gazı açınca toparlıyor. Bu yüzden takip mesafesine de daha çok dikkat ediyorum ki gazı açmaya pay kalsın önümde.

Levent
07 Ocak 2019, 10:58
Bu durum kış şartlarında İstanbul'da boğaz köprülerinde sık sık yaşanan bir durumdur. Yapılması gereken doğru hareket rüzgarın geldiği yöne doğru kontra vermek ve hızı azaltmaktır. Hızı azaltmanın sebebi ise, sizi iten kuvvetin aniden kesilmesi durumunda veya araya bir engel girdiğinde kesilmesi durumunda, tepkinizin gecikmesidir, itme kuvveti çekilince bu sefer kuvvetin geldiği yöne doğru ani bir kayma olur. Kontrollü gitmek bu yüzden gereklidir.

tarikcapar
07 Ocak 2019, 11:55
Rüzgarlı havalarda tetikte sürüp rüzgar yediğin yöne kontra veriyorum... Sürmek istediğim çizgiye geri donuyorum.. ama o ilk yediğim an çizgimden beni rüzgar şiddetine göre yarım metreye kadar saptırıyor... o yüzden şeridi ortalarım rüzgarlı havalarda... şeridin içinde kalma mücadelesi veririm..yada sürekli tek yönden geliyorsa rüzgarın geldiği yöne yakın sürerim ki.. rüzgar yediğimde şeritten çıkmayayım..

okaplan
07 Ocak 2019, 11:57
1. Köprüden gecerken benimde afalladigim durum, bir an arkadan esen ruzgar sagimdan oyle bir geldi ki motor sola dogru nasil iki teker birden kayarak suruklenmeye basladi anlamadim, aniden yon degistirip tokat manyagi yapmasi cabasi. Bende refleks olarak ruzgara dogru hafifce yatirip yavas yavas gaz actim sagima belediye otobusunu alip kopru cikisina kadar onun hizina uyup biraz da olsa vortex ten kacindim sonra zaten o durum kesildi

cinsherif
07 Ocak 2019, 12:41
Çok teşekkürler bilgiler için

MrMud
07 Ocak 2019, 12:46
Özellikle dik oturuş pozisyonu olan motorlarda paraşüt oldurur insanı.
Yalnızken bir nebze başınızın çaresine bakıyorsunuz ölü refleksleriniz yoksa, ama artçı varsa dua edin sizden daha iyi motor süren bi artçı olsun.
Eğer sizin verdiğiniz ani reflekse uyum sağlamazsa, o an ki yaşayacaklariniz Christoper Nolan filmlerine rakip olacak hazır olun.

Osma
07 Ocak 2019, 13:05
Ortamın farkında olmak ve rüzgarın çarpmasını beklemek.

Günlük güneşlik bir havada durup dururken yandan rüzgar gelmez diye düşünüyorum.

Böyle havalarda, normalde olmam gereken vitesin bir düşüğünde, dolayısı ile yüksek devirde, dizlerim sıkılı ve mümkün olduğunca küçülmüş vaziyette ilerlemeyi tercih ediyorum.

Wing750
07 Ocak 2019, 13:12
Şunu da aklınızdan çıkartmayın. Diyelim ki sağdan kuvvetli bir rüzgar alıyorsunuz, önünüzde giden kamyon, tır, otobüs gibi yüksek ve rüzgarı kesen bir aracı sollamaya niyetlendiniz. Kesinlikle yakınından sollamaya çalışmayın. Siz sağdan gelen rüzgara karşı zaten sağa doğru direniyorsunuz, aracın yanına geldiğiniz anda rüzgar kesildiği gibi kendinizi o aracın altında bulabilirsiniz. Mümkün mertebe uzağından sollayın. Sollama biterken de tekrar sağdan gelecek kuvvetli rüzgara hazır olun.

Fatih kutlu
07 Ocak 2019, 15:17
boğaziçi köprüsünde neredeyse herghün günde 2 defa yaşadığım durumdur.

çok sert esiyorsa bi metrobüsün yanında gidiyorum kontrol edilebilecek düzeyde ise rüzgara karşı motoru hafif yatırıp kontrollü gidiyorum. alıştım artık ama ilk seferimde fena korkmuştum :D

splender
07 Ocak 2019, 15:28
Türbülansa croswindlara alışık bünyem o yüzden sıkıntı olmuyor :)
ama motordayken ki kadar korkmuyorum uçakta bu bir gerçek...

mavzer-i
07 Ocak 2019, 16:07
Arkadaşlar aniden yandan rüzgar gelince nasıl bir savunma yapıyorsunuz gaz kesince işler daha kötü oluyor fikirlerinize ihtiyacım var.

uzakdoğu sporu yaptığım için rüzgar gelince kartal pençesi duruşuyla savunmaya geçiyorum.
işe yaramazsa rüzgar beni hangi yöne atıyorsa yoluma geri dönmek için o tarafa doğru dönüş sağlıyorum.

artemis99
07 Ocak 2019, 17:46
Refleks olarak bir tepki verir herkes. Hız kesip rüzgara doğru yanlamak da bunlardan en mantıklısı. Hız kesmez de açarsan uçarsın, rüzgar daha beter savurur. Yola tutunmayı artırmanın yöntemi hız kesip ağırlığı yola vermek normal olarak.

tommygun
07 Ocak 2019, 19:46
Benim motor da dik oturuş pozisyonlu, sert rüzgara denk geldiğimde gayri ihtiyarı depoyu dizlerimle daha sıkı kavrayıp , motora yatıp hedef küçültüyorum.

azizsele
10 Ocak 2019, 00:15
Ben İstanbulda sürüyorum uzun sürüşlerde özellikle de köprüyü geçeceksem mutlaka hava durumundan rüzgarın hızını kontrol ediyorum en kötüsüne göre hareket ederek 45-50 km'yi geçen hızlarda motor kullanmamaya çalışıyorum 30-35 km üstü tehlikeli oluyor.
Rüzgar sürekli ise aslında yapılacak basit her zaman kullandığın hızda sadece vites düşüreceksin yani 4. vites 70 le gittiğin yerde rüzgar fazla ise 3. viteste 70 le gideceksin. Rüzgar sağdan esiyorsa şeridin sağına soldan esiyorsa soluna yanaşman iyi olur. Trafik normal bir hızda seyrediyorsa ve eğer büyük bir araç varsa "otobüs gibi" onu bariyer gibi kullanabilirsin ama biraz tehlikeli olabilir bunu sadece köprü-viyadük geçişlerinde kullanman iyi olur. Rüzgarlı havalarda yerlerde ıslaksa hele, kesinlikle emniyet şeridi-bariyer dibine girmemeye çalış lastiklerin yol tutuşu zayıfladığı için tehlike iki katına çıkıyor hele şerit çizgileri sabun gibi oluyor ki allah düşmanın başına vermesin.
Diğer unsur rüzgar hamleleri dediğimiz rüzgarın hızının aniden artması bu da yaklaşık olarak hava durumu programlarında gösteriliyor bunun dışında sadece olası hamlelerin zamanını beklemen lazım büyük binalar-siteler köprü ve viyadükler ani dalmaların en büyük tetikleyicisi köprüde yaşamadığım korkuyu Esenyurtta meydana yakın bir yerde yaşıyorum bu yüzden lodoslu havalarda durduğu yerde motoru devirecek kadar şiddetleniyor büyük binalar yüzünden. Keza köprü ayakları vs. de bunda etkili... dikkatli olmak hamleyi beklemek ve zayıf yakalanmamak lazım bir anlık boşluk yere yapıştırır....ben deneyimlerim kadarıyla yazdım muhakkak eksik veya yanlış yaptıklarım da olabilir işin uzmanları profesyonelleri yardımcı olursa biz de yeni şeyler öğrenebiliriz. Motorda en büyük tehlike olarak rüzgarları görüyorum Allah meltem gibi rüzgarlara rast getirsin hepimizi