PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tork mu Beygir mı?



melez
04 Ocak 2019, 15:00
tork candır gerisi heyecandır.

arndiol
04 Ocak 2019, 15:02
Tork :bounce:

tarikcapar
04 Ocak 2019, 15:05
Tork hoştur, fakat yokuşta yeterli beygir gücü yoksa yavaşlarsınız... hemde çok yavaşlarsınız...ben motorda ön dişliyi küçülttüm ve torku arttırdım ama yinede yokuşlarda yavaşlıyorum...%7 ve 1000m lik bir rampada 70 e kadar düşmek hiç hoş olmuyor...

sey_47
04 Ocak 2019, 15:25
Konu: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/194903-devirli-motosiklet.html


Sorularına cevap verir,

https://mobile.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434

Tundzhay
04 Ocak 2019, 15:26
Tork hoştur, fakat yokuşta yeterli beygir gücü yoksa yavaşlarsınız... hemde çok yavaşlarsınız...ben motorda ön dişliyi küçülttüm ve torku arttırdım ama yinede yokuşlarda yavaşlıyorum...%7 ve 1000m lik bir rampada 70 e kadar düşmek hiç hoş olmuyor...

o dediğin tam tersi. yokuşta tork lazım beygir değil

mustafa_325
04 Ocak 2019, 15:45
Dünyanın en boş, en ağzı olanın konuştuğu konudur bu.

Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.

Burada birisi amme hizmeti olarak bilale anlatır gibi anlatmış. Okuyup öğrenin.
https://mobile.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434

Onu geç de soruya cevap ver derseniz;
Bu soru "Isı mı sıcaklık mı?" sorusu gibi saçma bir sorudur. Nasıl ki biz ısıyı değil sıcaklığı hissediyor ve kullanıyorsak vitesli arabalar da hareket ederken torku değil beygirgücünü kullanıyor.

Yani yokuş çıkmayı sağlayan güç de, son hızı sağlayan güç de, 0-100 hızlanmayı sağlayan güç de beygirgücüdür. Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.

arndiol
04 Ocak 2019, 15:48
Tork için hızın yükselme oranı ile devir aralığı diyebiliriz.

Düşük devirde yüksek hızı sağlayan tork sonuçta; ama o hıza çıkmak için de beygir gerekiyor.

mavzer-i
04 Ocak 2019, 18:59
mademki tork'sun gaz ver ki uçsun...

Cyan
04 Ocak 2019, 19:35
Torku ile besle motoru ki torku bol olsun

arndiol
05 Ocak 2019, 08:09
Torku seviyorum favorim o :queen:


http://www.torku.com.tr/Upload/Contents/911380_favorima-muzlu-4p.png

hasmet
05 Ocak 2019, 11:38
ikisinin de yeri ve zevki ayri. Fanatikce birini desteklemek mantiksiz bence.

Seko
05 Ocak 2019, 14:29
Bu boş beleş konulara artık yorum yazmıyorum. Bilgi verdiğinde zaten çoğunluk anlamıyor, gidip hoşuna giden yoruma inanıyor. Sallayanların yorumlarını okuyup gülmesi daha eğlenceli oluyor.

gogozh
05 Ocak 2019, 15:19
Ne konu bakımından ?

Cyan
05 Ocak 2019, 15:48
@mustafa_325 ben dişli değiştirdiğinde yapılan tork hesabının (sanki değiştirmemişiz gibi) arka tekere iletilen torka etkisini konuşuyoruz diye anlamıştım, acaba siz muhabbeti yanlış anlamış olmayasınız? ;) (Mantıken referansın hep arka teker olması lazım yaptığınız bu tip değişiklerin etkisini tartışırken...)

uzay gemisi
05 Ocak 2019, 15:56
Yani yokuş çıkmayı sağlayan güç de, son hızı sağlayan güç de, 0-100 hızlanmayı sağlayan güç de beygirgücüdür. Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.
"Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.
"
yazdıktan sonra alıntı yaptığım kısmı yazmanız cidden çok ironik. bu kadar cahilce bir yorum olamaz. hayatında rs200 den başka bir motora binmedin mi kardeşim sen? en basitinden stunt motorlarında arka dişliyi ciddi büyütürler sebebi motordan gelen torku dişliyi büyüterek arttırmak.

ön ve arka dişlilerin tork ile birebir alakası vardır. diş oranlarını oynayarak torku katlayabilirsiniz yada arka tekerleğe daha az tork gitmesini sağlayabilirsiniz. sen sanıyor musun ki motor 100hp gücünde ve her viteste tekerlere 100hp gidiyor? şanzıman ile bu güç 10a katlanır.

tır motorlarından örnek vereyim. 500hp 2500nm güç değerlerine sahiptir. üzerinde bulundurduğu şanzıman sayesinde 2500nm gücü 40a katlayarak 50-60 ton ağırlığı ile hareket eder. bu katlanma olayıda şanzımanın içinde ki dişli oranlarıyla alakalıdır. aynı durum motosiklette de var. cross motosikletlerin arka dişlileri çok büyüktür sebep; arazide torka ihtiyaç olduğu için. örnekler sayısızdır. senin mantığına göre bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey? araçların dyno testlerinde tork ve hp değerleri bile birbirinden farklı çıkıyor "Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir." diyerek cehaletinle milyar dolarlık sektörü batırdın tebrikler.

öncelikle tork ve beygir nedir detaylıca öğren istersen
https://www.youtube.com/watch?v=xxmbz5kFMA8
https://www.youtube.com/watch?v=mSZJJ_3I-qM
https://www.youtube.com/watch?v=u-MH4sf5xkY

mustafa_325
05 Ocak 2019, 17:23
"Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.
"
yazdıktan sonra alıntı yaptığım kısmı yazmanız cidden çok ironik. bu kadar cahilce bir yorum olamaz. hayatında rs200 den başka bir motora binmedin mi kardeşim sen? en basitinden stunt motorlarında arka dişliyi ciddi büyütürler sebebi motordan gelen torku dişliyi büyüterek arttırmak.

ön ve arka dişlilerin tork ile birebir alakası vardır. diş oranlarını oynayarak torku katlayabilirsiniz yada arka tekerleğe daha az tork gitmesini sağlayabilirsiniz. sen sanıyor musun ki motor 100hp gücünde ve her viteste tekerlere 100hp gidiyor? şanzıman ile bu güç 10a katlanır.

tır motorlarından örnek vereyim. 500hp 2500nm güç değerlerine sahiptir. üzerinde bulundurduğu şanzıman sayesinde 2500nm gücü 40a katlayarak 50-60 ton ağırlığı ile hareket eder. bu katlanma olayıda şanzımanın içinde ki dişli oranlarıyla alakalıdır. aynı durum motosiklette de var. cross motosikletlerin arka dişlileri çok büyüktür sebep; arazide torka ihtiyaç olduğu için. örnekler sayısızdır. senin mantığına göre bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey? araçların dyno testlerinde tork ve hp değerleri bile birbirinden farklı çıkıyor "Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir." diyerek cehaletinle milyar dolarlık sektörü batırdın tebrikler.

öncelikle tork ve beygir nedir detaylıca öğren istersen
https://www.youtube.com/watch?v=xxmbz5kFMA8
https://www.youtube.com/watch?v=mSZJJ_3I-qM
https://www.youtube.com/watch?v=u-MH4sf5xkY

Hem cahilsin hem de aşırı bir özgüvene sahipsin. Kuvvet ve güç birimlerini birbirine karıştırıyorsun. 5-10 dakikalık videolardan öğrendiğin yarım yamalak bilgiyle gelmiş artistlik yapıyorsun.

Dişli değiştirince tekerdeki kuvvet değişir güç değişmez. Vitesi 3'ten 2'ye atmakla arka dişliyi büyültmek tam olarak aynı sonucu verir. Stunt motorlarında arka dişliyi büyültmelerinin sebebi 1. vitesteki kuvveti daha da arttırmak istemeleridir. Vitesi 1'den daha da düşüremeyecekleri için mecburen dişliyi büyültürler.

bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey?
Evet tam olarak aynı şey. 500 beygirlik tır motoru ile 500 beygirlik araba motoru tam olarak aynı gücü üretir. Araba motorunun şanzımanını değiştirip tıra takarsan tırı yokuş yukarı çekebilir. Tır motorunu da arabaya takıp şanzımanı uydursan o motor da arabayı her zamanki son hızına çıkartabilir. Tır motorlarının büyük hacimli ve düşük devirli dolayısıyla düşük devirde yüksek torklu üretilmesinin sebebi yakıt tasarrufu ve uzun ömürlü olmasını istenmesidir. Yarış arabaları da hafif olsun diye küçük hacimli yüksek devirli olacak şekilde üretilir.

"Automation" isimli bir simülasyon oyunu var. Bütün ayarlarıyla beraber bir motor ve araba tasarlayıp simülasyon yapıyorsun. İstersen kendin deneyip görebilirsin. Belki biraz ufkun açılır da cehaletinin farkına varırsın.

uzay gemisi
05 Ocak 2019, 17:55
Hem cahilsin hem de aşırı bir özgüvene sahipsin. Kuvvet ve güç birimlerini birbirine karıştırıyorsun. 5-10 dakikalık videolardan öğrendiğin yarım yamalak bilgiyle gelmiş artistlik yapıyorsun.

Dişli değiştirince tekerdeki kuvvet değişir güç değişmez. Vitesi 3'ten 2'ye atmakla arka dişliyi büyültmek tam olarak aynı sonucu verir. Stunt motorlarında arka dişliyi büyültmelerinin sebebi 1. vitesteki kuvveti daha da arttırmak istemeleridir. Vitesi 1'den daha da düşüremeyecekleri için mecburen dişliyi büyültürler.

bmw m5 motoruda 500hp onu tıra takalım aynı şey?
Evet tam olarak aynı şey. 500 beygirlik tır motoru ile 500 beygirlik araba motoru tam olarak aynı gücü üretir. Araba motorunun şanzımanını değiştirip tıra takarsan tırı yokuş yukarı çekebilir. Tır motorunu da arabaya takıp şanzımanı uydursan o motor da arabayı her zamanki son hızına çıkartabilir. Tır motorlarının büyük hacimli ve düşük devirli dolayısıyla düşük devirde yüksek torklu üretilmesinin sebebi yakıt tasarrufu ve uzun ömürlü olmasını istenmesidir. Yarış arabaları da hafif olsun diye küçük hacimli yüksek devirli olacak şekilde üretilir.

"Automation" isimli bir simülasyon oyunu var. Bütün ayarlarıyla beraber bir motor ve araba tasarlayıp simülasyon yapıyorsun. İstersen kendin deneyip görebilirsin. Belki biraz ufkun açılır da cehaletinin farkına varırsın.
tmm
on krktr

dsdasdasd
05 Ocak 2019, 18:48
Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.

Mustafa,alıntıladığım cümlen biraz abartı olmadı mı ?

Yüksek devir çevirmeyen veya ihtiyaç duymayan tipte motorlar(ör:enduro) için tork değerlerine bakmamız neden gereksiz olsun ?

mustafa_325
05 Ocak 2019, 19:04
Mustafa,alıntıladığım cümlen biraz abartı olmadı mı ?

Yüksek devir çevirmeyen veya ihtiyaç duymayan tipte motorlar(ör:enduro) için tork değerlerine bakmamız neden gereksiz olsun ?

Evet biraz abartı. Kasten abarttım çünkü birçok insan tork değerinin katalogda gösterilme sebebini yanlış biliyor. Tork değerine bakma sebebimiz aracın ne kadar güçlü olduğunu görmek değil motor karakterini anlayabilmek.

Mesela bir motosikletin kataloğuna baktık maksimum torkunu düşük devirde veriyor. Tork değeri yüksek beygirgücü düşük. Buradan anlarız ki bu motosiklet düşük devir çevirecek şekilde tasarlanmış bir motora sahip. Aynı şekilde tork değeri düşük ve beygirgücü değeri yüksek ise yüksek devir çeviren spor bir motor olduğunu anlarız.

ramazan_06
05 Ocak 2019, 19:42
Bg Araba Sattırır Tork Yarış Kazandırır.
Demisler eskiler

Cyan
05 Ocak 2019, 20:12
Aslında motosikletin karakterini anlamak için devir - tork grafiği yeterli, devir - güç grafiği bunun bir sonucu zaten. (Ama hesaplama yapmak zorunda kalmayalım ve direkt görelim diye konuyor dinamometre grafiklerine - iyi de yapılıyor...)

Benim şahsen baktığım sadece en yüksek torku nerede verdiği değil (bir anlam mutlaka ifade eder tabi), ihtiyacım olan tüm devirlerdeki tork grafiği. Sadece tork veya sadece güç değerlerinin (yanlarında devir bilgileri olsa dahi) çok manası yok benim için, grafiğin şekli yani değişik devirlerdeki büyüklükler manalı. Ancak öyle bir hüküm verebilirim, diğer durumda çok kaba bir fikir elde ederim ki o fikri sadece motosikletin tasarımına bakarak da edinebilirim yani :)

logaritma
05 Ocak 2019, 21:17
motoruna cinsine amacına ihtiyacına hacmine bağlı değişir.. kişisel hayatımdan örnek veriyim düşük hacimli alıcaksam torku umursamam kaç beygir ona bakarım çünkü beygirden ortalama bir fikrim olur tork ile ilgili.. orta hacim ve yüksek hacimde zaten torkda vardır beygirde işki aldığın tarzda biter .. bunun boşu boşunada kavgasını vermeye değmez.. fabrikalar bu işi çok güzel dengeli yapıyor..

cruiser enduro ise bu adamlara tork gerekir güç gerekir diyor sürüş tarzı gereği ss ise bu adama hp gerekir performans gerekir diyor 900cc lik makine var 50 beygir 900cc lik makine var 150 beygir..

Dip Not : sana gene burdan güzel ekmek çıkar iyi milleti troole getirmişsin .. nerden milleti bribirine düşürüceğini iyi biliyorsun .. takdir ettim seni çözmüşsün milleti .. şimdi bu konu rahat 20 sayfası var bol kavga tartışma :) ..

Cyan
05 Ocak 2019, 22:04
O 900cc 50 küsür beygirlik makinaları çok seviyorum ben (Motoguzzi V9, Triumph Street Twin - gerçi Triumph '19 da 65 beygire çıktı tadından yenmez...)

mutas
05 Ocak 2019, 22:04
Arkadaşlar/üstadlar üniversitede bunların derslerini gördüm, ayrıca da ilgiliyim konuya, o yüzden ben de konuya açıklık getirme babında bir iki kelam etmek isterim.

Üstte arkadaşlar donanımhaberden bir yazı paylaşmış, yeni okudum, tarayıcıda sık kullanılanlara ekledim hemen. Ders kitabı netliğinde ama ders kitabından süzülmüş, kitap kadar uzun olmayan bir yazı. Öncelikle fizikte bu konuya (tork, güç, kuvvet, hız, ivme vs.) "dinamik" denir. Türkiye'de liselerde yüzeysel olarak, üniversitelerin ilgili bölümlerinde de derinlemesine anlatılır. Konuyu anlamak için ise matematik ve fizik temelinizin sağlam olması gerekir. Yazıda dJ/dt falan yazıyor mesela, bunlar türev/integral bilmeyen birine tamamen Japonca gibi gelecektir. Veya kuvvet vektörüyle mesafe vektörünün kesişim ürününün tork olduğundan bahsediyor. Torkun formülü bu evet. Ama kuvvet nedir, vektör nedir, kesişim ürünü nedir? Bu kavramları bilmeden bu cümleyi kavramak güç. (güç gerken beygir gücü değil :) ) Yani kısacası konunun ilmine hakim olmadan kulaktan dolma bilgilerle (doğru veya yanlış) yapılan çıkarımlar biraz eksik kalıyor.

Tork ve beygir kavramlarını gündelik hayattan örnek vererek/benzetmeyle anlatayım. Şimdi depoda kışlık kömürümüz var diyelim. 1 km ilerideki evimize taşımamız gerekiyor. Şimdi ben bir gidişimde sırtıma 50 kilo kömür alıp 1 km ilerideki evime 10 dakikada götürüyorum diyelim. Ama aklıma bir çakallık geldi. Ben sırtıma 25 kg yük alırsam daha rahat hissettiğim için koşabiliyorum ve 10 dakika yerine 5 dakikada götürüyorum diyelim. Yani sırtıma 50 kg aldığım durumda saatte 6 gidiş yapıyorum, 6x50=300 kg. kömür taşıyorum saatte. 25 kg. kömür aldığımda ise 12 gidiş yapıyorum saatte. O zaman da 12x25=300 kg. kömür taşıyorum saatte.

Şimdi bu benzetmede;

- Sırtıma aldığım kömür miktarı TORKu,
- Giderken yürümem veya koşmam HIZı,
- Saatte götürebildiğim kömür miktarı ise GÜCü,
- Sırtıma aldığım yük miktarını değiştirmem ise VİTEŞ DEĞİŞTİRMEyi :cherry:

temsil ediyor.

Şimdi konuyu biraz karıştıralım. Mesela ben sırtıma 25 kilogram aldığımda 5 dakikada değil de 4 dakikada gidiyor olayım. Olamaz mı, olabilir. Bu durumda 15 git gel yapacağım için 15x25=375 kg. kömür taşıyorum saatte. Yani gücüm 300den 375'e çıktı. Yani uygun vitesi bularak motorun maksimum güç verdiği devir aralığını buldum.

Umarım faydalı olur, kendimi motor yaptım konuyu anlatmak için :bestmt:

Cyan
05 Ocak 2019, 22:06
Benim motosiklet anlayışım tren gibi çeksin aga. (Başkasına da top speed gider, herkesin zevki kendine...)

mutas
05 Ocak 2019, 22:26
Benzetmede saatte 15 sefer yapmam veya 12 sefer yapmam da MOTOR DEVRİni temsil ediyor, bunu da belirteyim de daha açıklayıcı olsun. Düzenleme butonunu bulamadım.

logaritma
05 Ocak 2019, 22:29
O 900cc 50 küsür beygirlik makinaları çok seviyorum ben (Motoguzzi V9, Triumph Street Twin - gerçi Triumph '19 da 65 beygire çıktı tadından yenmez...)

benim vn900 de 50 beygirdi.. yada 52 beygir falandı öyle bir şeydi.

Acil112
05 Ocak 2019, 23:20
Dünyanın en boş, en ağzı olanın konuştuğu konudur bu.

Bu meseleyi tartışanların neredeyse tamamı bilmeden boş boş sallıyor. Bir kısmı arka dişliyi değiştirince motorun torkunun değiştiğini sanıyor. Bir kısmı tork ve beygirgücü kavramlarının birbirinden bağımsız değerler sanıyor. Ve işin en kötü tarafı herkes konunun uzmanıymış gibi ahkam kesiyor ve bundan dolayı konuyu gerçekten öğrenmek isteyen kişilerin kafası karışıyor, yanlış öğreniyor.

Burada birisi amme hizmeti olarak bilale anlatır gibi anlatmış. Okuyup öğrenin.
https://mobile.donanimhaber.com/tork-beygirgucu-rpm-ve-hizlanma-uzerine-temel-bilgiler--38360434

Onu geç de soruya cevap ver derseniz;
Bu soru "Isı mı sıcaklık mı?" sorusu gibi saçma bir sorudur. Nasıl ki biz ısıyı değil sıcaklığı hissediyor ve kullanıyorsak vitesli arabalar da hareket ederken torku değil beygirgücünü kullanıyor.

Yani yokuş çıkmayı sağlayan güç de, son hızı sağlayan güç de, 0-100 hızlanmayı sağlayan güç de beygirgücüdür. Tork değeri bunlardan hiçbirini doğrudan etkilemez. Motorun tork değerinin araç kataloglarına yazılması tamamen gereksizdir.


Ciddi olamazsınız. Yakıtın bu kadar pahalı olduğu bir ülkede kullandığınız aracın alt devirlerde kullanılabilirliği önemlidir.

Otomobilden örnek vereyim, bayiler 100 beygir diye bağıra bağıra benzinli araç satmaya çalışıyor ama o beygiri kaç devirde(5000) ürettiğinden ve 115Nm tork olduğundan bahsetmiyor. fakat 90 beygirlik dizel motorlu versiyon ise en az 200Nm tork üretiyor ve 1750 devirde 5nci viteste çatır çatır yokuş çıkıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=NdKqe0LdWwc

mutas
05 Ocak 2019, 23:30
Kendin de demişsin işte maksimum gücünü 5000 devirde verir diye. Yani 5000 devirde maksimum gücünü verdiği bilgisine sahipsen ve buna uygun kullanırsan 90 beygirlik dizele kıyasla daha hızlı yokuş çıkarsın 100 beygirlik araba ile. Bu kadar basit. Yakıt ekonomisi, arabanın bağırması, motor ömrü vs. apayrı konular.

Xyma
05 Ocak 2019, 23:36
Elma ile armudu kıyaslamak olmuş biraz. Eğer tork yüksek olursa ara hızlanmaların artar. Fakat bu çekişi üst devirlere taşıyamadığından son sürat düşük kalacaktır. Eğer beygir yüksek tork düşükse ara hızlanma kötü son hız iyi olacaktır. Örneğin cbr600rr ile cbr650f'i kıyaslayalım. Aradaki 50cc farkı göz ardı edelim. Sonuçta o da eski bir 600rr motorundan devşirme. 600rr her halükarda 650f'i son hızda geçecektir. Fakat 650f yüksek tork sayesinde ilk 2 viteste ciddi anlamda mesafeyi açabilir. Fakat şu unutulmamalı ki bu dediğim de farazidir. Çünkü 650f 10binde devir kesşcşye girerken, 600rr 15bin devirlere çıkmakta. O sebeple yüksek cc 4 silindir en ideali :thumleft:

hasmet
05 Ocak 2019, 23:53
orta hacim ve yüksek hacimde zaten torkda vardır beygirde

600cc 4 silindir SS'ler bayagi torksuz aslinda. 6000 devirden once 40NM'nin altinda. On bin devirden sonra kisa bi ara 60Nm'ye ucundan anca dokunuyor.

Motor deli gibi bagirmadigi muddetce adamakilli guc uretmiyor. O yuzden ulasim icin kotu aletler. Ama genis devir araligi ve kolay devirlenmesi, virajli yollarda ve pistte sona yakin performansta kullanim kolayligi sagliyor, vites degistirerek suspansiyonu rahatsiz etme ihtiyaci duymadan... 1000cc cok oyle degil mesela.

Maslak
09 Ocak 2019, 17:03
yan çanta ile topcase daha iyi olur hem içine birseyler koyarsın mantıklı yani,

ahe
09 Ocak 2019, 17:12
şimdi for example mt07 sürün sonra birde 600rr sürün hangisi sizi güldürüyosa sizin için sorunun cevabı olacaktır diye düşünüyorum.

Kullanın demiyorum SÜRÜN !! :queen::queen:

LynXMaSTeR
10 Ocak 2019, 11:04
torklu beygir

logaritma
10 Ocak 2019, 11:52
torklu beygir

görüyorum ve attırıyorum duble çift lahmacun ..fena tork verir.. isotta varsa çok fena sürat içerir..