PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CB 500X 2018 de gelecek mi



Sayfa : [1] 2

czi
04 Ocak 2019, 09:34
Merhaba, Honda cb 500x 2018 de gelir mi bir bilgisi tahmini olan var mı ?

bj200ns
04 Ocak 2019, 09:36
500x gelmeyecek avrupada satılacak dıye bılıyorum

Cyan
04 Ocak 2019, 09:44
Bunun 2019 modelleri güncellendi, gelecekse o gelmeli 2019 öncesi işimize yaramaz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------

Yenilikler: http://www.motosiklet.net/forum/yeni-model/194243-honda%27nin-yeni-modelleri-eicma%27da-gorucuye-cikti-3.html#post4407653

czi
04 Ocak 2019, 09:48
daha önce açılan başka başlıklarada baktım getirmemeleri çok saçma olmuş a2 ehliyet sahipleri için bu tarz motorlar arasında çok fazla tercih yok.

Cyan
04 Ocak 2019, 09:52
İyi bir fiyata yok satar; NC'lerin son diyatlarını gördünüz mü? Eskisi kadar çok gitmez NC...

czi
04 Ocak 2019, 09:54
NC güzel motor ama a2 ehliyet sahibi isen sırf 100 cc için ehliyet yükseltmek filan saçma bence.
ben honda cb 500x in ukrayna fiyatına baktım 40.000 tl ye tekabül ediyor. Ukrayna da bildiğim kadarı ile bizdeki gibi kazık vergiler de yok.

foxtrot
04 Ocak 2019, 10:19
nc750 satmaz getirirse.. ama merak etmeyin gelecektir.. şimdi gelmezse seneye olmadı öteki sene.. bu ülke fakirleştikçe nc750 ler ya piyasadan çekilir özel siparişle gelir ya da hacimleri daha da düşürülür. Türkiye'ye özel nc 250x bile üretilir gelir.. sonra tartışırız burada pulsar mı nc mi diye..

okanbagiscan
04 Ocak 2019, 10:24
Türkiyeye özel bir model beklemek çok iyimser bir tahmin olmuş :)Adamların bizim fakir oluşumuzu dert ettiklerinimi düşünüyorsunuz.Millet Euro4 yüzünden 250 lik sınıfını kaldırıyor.Biz daha mevzuatı bile buna uyduramıyoruz ki adamlar 300 lük getirsin.

foxtrot
04 Ocak 2019, 10:45
Türkiyeye özel bir model beklemek çok iyimser bir tahmin olmuş :)Adamların bizim fakir oluşumuzu dert ettiklerinimi düşünüyorsunuz.Millet Euro4 yüzünden 250 lik sınıfını kaldırıyor.Biz daha mevzuatı bile buna uyduramıyoruz ki adamlar 300 lük getirsin.

okadar komplike düşünmeye gerek yok.. özel üretimden kastım nc kasasına cb250 motoru monte edip yollamak tarzı.. sıfırdan motor ar-ge si yapacak halleri yok elbette bizim için :D bir de fakir olan ülke sadece biz değiliz.. doların euronun değeri arttıkça biz ve ortadoğu, orta asya ülkeleri hepsi birden fakirleşiyor.

bu arada bu 250 liklerin kalkmasının sebebi euro 4 mü gerçekten.. cunku 250 lık euro 4 ler de var.. avrupada 250 likler otobanlarda ayak uyduramıyor, otoyollara mınımum 300 lük motosikletler cıkabilecek tarzında birşey okumuştum.. ondan diye biliyorum.

okanbagiscan
04 Ocak 2019, 10:57
İşte Euro4 e uydurmak için gücü kısmak zorunda kalıyorlar diye biliyorum.Yavaş yavaş 250 den 300 e geçecek gibi bu segment.Nc 750 lik halde bile millet gücün yetersiz olduğundan şikayetçi 250 lik motor koysan kim alırki o motoru.250 lik almak isteyen RX3 alır.

Cyan
04 Ocak 2019, 11:41
Yapılmışı var zaten; CB500X?

okanbagiscan
04 Ocak 2019, 11:49
Bende bu aralıkta TRK502 tercih ettim.Biraz ağır ama dengeli.

czi
04 Ocak 2019, 11:57
Bende bu aralıkta TRK502 tercih ettim.Biraz ağır ama dengeli.

Bende o motoru çok istedim bu aralar, internette çok güzel yorumlar var ama çevremdekiler çin motorundan uzak dur diyorlar. Nasıl önerir misin?

zapalka
04 Ocak 2019, 12:03
ekşide şöyle bir bilgi var.

https://eksisozluk.com/entry/84720006

yanlız öndeki bagaj iptal edilmiş sanırım :pr:

Cyan
04 Ocak 2019, 12:28
Önde hiç bagajı olmadı, eski ('18 ve öncesi) versiyonlardaki tek fark karenaj ve daha yüksek gidondu (bir de ekran mavi değil sarı idi), yeni versiyonda amortisör yolları daha uzun, ön tekerlek 19", ekran tamamen yenilenmiş (CB250R'daki TFT ekran gelmiş), far (%100 emin değilim) ve sinyaller LED olmuş, egzos tasarımı da modernleşmiş ve çift çıkış olmuş... şeklinde değişklikler var.

pea
04 Ocak 2019, 12:31
ekşide şöyle bir bilgi var.

https://eksisozluk.com/entry/84720006

yanlız öndeki bagaj iptal edilmiş sanırım :pr:

CB500X'te önde bagaj olmadı. NC ile karıştırıyorsunuz.


NC güzel motor ama a2 ehliyet sahibi isen sırf 100 cc için ehliyet yükseltmek filan saçma bence.
ben honda cb 500x in ukrayna fiyatına baktım 40.000 tl ye tekabül ediyor. Ukrayna da bildiğim kadarı ile bizdeki gibi kazık vergiler de yok.

Şu an CB500F'in kampanyalı fiyatı 36 küsür, CB500R'ın fiyatı ise 39 küsür. CB500X gelirse, 40-42 arası olur fiyatı.
NC750X'in fiyatı da 48.
Sanmıyorum getireceklerini.

Cyan
04 Ocak 2019, 12:35
2019 güncel fiyatlara bakmak lazım (hepsi için, şimdi stokta NC olduğunu zannetmem, varsa çok özel durum terste kalmış bayidir, sezon başı bitiriyorlardı tüm stokları, sadece S versiyonu kalıyordu - o da varsa). CB500F güncel (bayide listede değil) fiyat 36.900

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

Bu sene olmasa da seneye (2020) gelir. Bu sene yeni kasa ilk senesi, riske girmeyebilirler tabi...

zapalka
04 Ocak 2019, 12:38
CB500X'te önde bagaj olmadı. NC ile karıştırıyorsunuz.



Şu an CB500F'in kampanyalı fiyatı 36 küsür, CB500R'ın fiyatı ise 39 küsür. CB500X gelirse, 40-42 arası olur fiyatı.
NC750X'in fiyatı da 48.
Sanmıyorum getireceklerini.

tamam abi kızmayın ben de var demedim :)

genelde nc ile kıyaslanmış ve tipini de nc'ye benzettiğim için bagaj kısmı dikkatimi çekti.

Nikkfurie
04 Ocak 2019, 12:53
.....Türkiye'ye özel nc 250x bile üretilir gelir....


750 si bile yürümüyorken 250 sini düşünemiyorum :D

snappy x
04 Ocak 2019, 13:28
kimse dememiş aga sen 1 sene geriden mi geliyon diye

arndiol
04 Ocak 2019, 13:30
neyse sildim yorumu :queen:

okanbagiscan
04 Ocak 2019, 13:31
Çin diyerek oldukça hafife almışlar.Facebook ta bir grubumuz var.Gelip orada tüm merak ettiklerine cevap bulabilirsin.

..YaNKee..
04 Ocak 2019, 13:32
Merhaba, Honda cb 500x 2018 de gelir mi bir bilgisi tahmini olan var mı ?

2018 de gelmeyecek sana garanti veriyorum :queen:

foxtrot
04 Ocak 2019, 13:42
750 si bile yürümüyorken 250 sini düşünemiyorum :D

750 nin farkı araba motoru (jazz yarısı) ve aynı aracın dişli oranları aktarılmış.. o sebepten 6500 devirde kesiyor..gücü tork olarak tutmuşlar.. cb250r motoru aynı aktarma organları ile birlikte takılır ise sürüş karakteri de değişir. buradaki aerodinamik farkını bir yana bırakırsak(cb250r naked neticede) en majör fark, ağırlık farkı oluyor. cb250r 145 kg nc750x 230kg... yani tek başınıza nc250x kullanırsanız, artçılı cb250r'a benzer bir sürüşü olur diye düşünüyorum. elbetteki aerodinamik farkları ve nc250x i artçılı kullanmanıza göre güç gittikçe düşecektir. ayrıca bu yukarıda bahsettiğim nc250x fikri aşırı hayal ürünü olmamakla beraber, dikkatli okursanız, nc250x fikrinin ilk mesajda sadece ülkenin ekonomik durumunun vehametine dikkat çekmek için kullanıldığını farkedeceksiniz.

Cyan
04 Ocak 2019, 13:53
Benim NC gayet yürüyordu bu arada. Biz yaşlı adamık; konforlu (hem sürücü hem de motor için konforlu) bir 150km/s bize yeter de artar bile, 200+'ları, don doldurmalı kalkışları genç kardeşlerimize bıraktık...

Nikkfurie
04 Ocak 2019, 18:11
750 nin farkı araba motoru (jazz yarısı) ve aynı aracın dişli oranları aktarılmış.. o sebepten 6500 devirde kesiyor..gücü tork olarak tutmuşlar.. cb250r motoru aynı aktarma organları ile birlikte takılır ise sürüş karakteri de değişir. buradaki aerodinamik farkını bir yana bırakırsak(cb250r naked neticede) en majör fark, ağırlık farkı oluyor. cb250r 145 kg nc750x 230kg... yani tek başınıza nc250x kullanırsanız, artçılı cb250r'a benzer bir sürüşü olur diye düşünüyorum. elbetteki aerodinamik farkları ve nc250x i artçılı kullanmanıza göre güç gittikçe düşecektir. ayrıca bu yukarıda bahsettiğim nc250x fikri aşırı hayal ürünü olmamakla beraber, dikkatli okursanız, nc250x fikrinin ilk mesajda sadece ülkenin ekonomik durumunun vehametine dikkat çekmek için kullanıldığını farkedeceksiniz.

NC kasasını 250 cc kaldırmaz ki X dediğiniz varyasyonlarını alan adam üçlü çanta ve yolculu seyehat eder genellikle , 230 kg NC + üç çanta + yolcu 400 kg civarı bir ağırlığı cbr daki tek silindir 250 cc motor yürütebilir mi ? örnek vermek gerekirse Suzuki ve Kawasaki de Vstrom ve Versys adı ile düşük cc üretimler yaptı ama mevcut kasayı kullanmadılar , ayrıca şu Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar safsatasına inanmayın , NC piyasaya çıktığında biri böyle bişey yazdı herkesde gözüyle görmüş gibi aktarıyor bunu :)

RoofRoof
04 Ocak 2019, 18:13
NC kasasını 250 cc kaldırmaz ki X dediğiniz varyasyonlarını alan adam üçlü çanta ve yolculu seyehat eder genellikle , 230 kg NC + üç çanta + yolcu 400 kg civarı bir ağırlığı cbr daki tek silindir 250 cc motor yürütebilir mi ? örnek vermek gerekirse Suzuki ve Kawasaki de Vstrom ve Versys adı ile düşük cc üretimler yaptı ama mevcut kasayı kullanmadılar , ayrıca şu Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar safsatasına inanmayın , NC piyasaya çıktığında biri böyle bişey yazdı herkesde gözüyle görmüş gibi aktarıyor bunu :)

Jazz motoru olarak ortaya çıktı ilk. Yalan değil

Nikkfurie
04 Ocak 2019, 18:22
Benim NC gayet yürüyordu bu arada. Biz yaşlı adamık; konforlu (hem sürücü hem de motor için konforlu) bir 150km/s bize yeter de artar bile, 200+'ları, don doldurmalı kalkışları genç kardeşlerimize bıraktık...

yürümüyordan kastım akselerasyonun çok zayıf olması , biraz sabrederseniz elbette 200 e kadar çıkabilir , lakin 750 cc bir motorun 300 cc Kawasaki Ninja tarafından kalkışta ve ara hızlanmalarda geçilmesi pekde keyifli olmasa gerek :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------


Jazz motoru olarak ortaya çıktı ilk. Yalan değil

siz Jazz da kullanilan motorları incelediniz mi ? hangisine benziyor yazarmısınız :) bir motoru ikiye ayırıp tekrar üretmek diye birşey olamaz , iki silindir bir motor en başından kendine has geometrik değerlerle dizayn edilir , ayrıca jazz da kullanılan 1,3 ve 1,5 litrelik motorlar karakter olarak gayet canlı , o hacimden max güç amaçlanarak tasarlanmışlardır..

burak burk
04 Ocak 2019, 18:51
gelip gelmiceği konusunda kesin bilgim yok ama tabiki gelmicek.500x gelmiyeceği gibi honda rebel 500 de gelmicek.honda da kafa olsa bu 2 motoru arayan o kadar çokki.

RoofRoof
04 Ocak 2019, 19:04
yürümüyordan kastım akselerasyonun çok zayıf olması , biraz sabrederseniz elbette 200 e kadar çıkabilir , lakin 750 cc bir motorun 300 cc Kawasaki Ninja tarafından kalkışta ve ara hızlanmalarda geçilmesi pekde keyifli olmasa gerek :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------



siz Jazz da kullanilan motorları incelediniz mi ? hangisine benziyor yazarmısınız :) bir motoru ikiye ayırıp tekrar üretmek diye birşey olamaz , iki silindir bir motor en başından kendine has geometrik değerlerle dizayn edilir , ayrıca jazz da kullanılan 1,3 ve 1,5 litrelik motorlar karakter olarak gayet canlı , o hacimden max güç amaçlanarak tasarlanmışlardır..

Hocam bi internete nc750 jazz engine yaz incelemelere bi bak.Ben böyle diyorum demekle olmuyor maalesef.

Cyan
04 Ocak 2019, 19:39
Motorda ne aradığınıza bağlı, mesela ben öpseniz(!) Ninja 300'e binmem, çoluk çocuk binsin ona :P

YasinC
04 Ocak 2019, 20:00
Trk502'yi incelemeni öneririm.

ÇELİKKAYA
04 Ocak 2019, 21:21
750 si bile yürümüyorken 250 sini düşünemiyorum :D
Neye gore kime gore yurumuyor,motorun uretim amaci belli,ben gayet memnunum.

haluk23
04 Ocak 2019, 22:44
Merhaba.

Honda Jazz 1. ve 2. nesil araçlarda 2003-2012 yılları arasında 1339 cc bir motor kullanılmıştır. NC serileri de ilk olarak NC700 ismiyle 670 cc olarak piyasaya çıkmıştır. Yani hacim olarak yarı bir Jazz motorudur.

Ayrıca gerek tam versiyonunun (Jazz), gerekse de yarım versiyonunun (NC700) çap ve strok değerleri de tamamen aynıdır(73x80mm). O sebeptendir ki normal bir motosiklet motoru maksimum tork ve gücünü çok daha üst devirlerde verirken NC serileri aynı değerleri tıpkı bir otomobil gibi (motosiklete göre) düşük devirlerde vermektedir.

Selamlar.

Cyan
04 Ocak 2019, 22:47
Otomobil gibi olduğu çok doğru, ben 2-4.000dd arası kullanıyordum. 5.000'i neredeyse hiç geçmedim desem yeridir...

moonspell07
04 Ocak 2019, 22:57
Memur adamım. Param yetişse direkt 750x dct alırım. Gitmiş gitmemiş unrumda mı az yaksın yeterli eski kasa xmax 250 kadar yakan bir alet daha ne isterim.

foxtrot
05 Ocak 2019, 01:13
arkadaşlar gerçekten mi anlamıyorsunuz yoksa kasten mi anlamak istemiyorsunuz.. yukarıda bahsettiğim nc 250x fikrinin çıkış noktası nedir açıkça yazdım.. siz burada hala çeker mi çekmez mi tartışması yapıyorsunuz. örnekle açıklayım.. yanlış bilmiyorsam eğer 250 cc ve altı motosikletlerde ötv %8 (geçici sıfırlanmayı saymıyorum), 250 cc üstü motosikletlerde %37.. kdv ler %18.. 2 farklı hacimde aynı fiyata sahip motosiklet düşünelim.. ikisinin de satış fiyatı 55 bin tl olsun.. birisi gelecekteki(farazi 2022 yılı) 250 cc olsun (x model) diğeri şimdiki zamanın 750cc'si olsun (y model). 250 cc olan, geleceğin x modelinin toplam vergisi 11.842 tl.. 750 cc olan günümüz y modelinin ise 20.978 tl.(vergi oranları değişmezse) başından beri dikkat çekmeye çalıştığım nokta bu..şu anda 55 bin tl ye vergisiz fiyatı 34 bin tl olan 750liği alıp binebiliyorsunuz. yarın öbürgün paramız bu hızla değer kaybetmeye devam ederse 250 lik x modelin vergisiz fiyatı örnekteki gibi 43 bin tl ye çıktığında onu 55 bin tl ye alabileceksiniz. eğer maaşınızı da dolarla euroyla almıyorsanız maaşınıza aldığınız yıllık zamlar buna yetişemeyecek, o zaman geldiğinde 750 lik hondalara şu an ducatilere baktığımız gibi bakacağız.. umarım bu sefer derdimi anlatabilmişimdir.. yani olay motorun çekip çekmemesi değil, hiç olmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------


daha ne isterim.

hocam kazın ayağı öyle değil maalesef.. yıllık mtvsi 856 tl olmasın isteyebilirsiniz mesela.. ya da servisi arayıp ön fren diski ne kadar diye sorduğunuzda, 3500 tl'den daha uygun bir rakam duymak isteyebilirsiniz.. hele bir de o dct nin kavraması garanti bittikten sonra değişim isterse.. fiyatını duymayı ne kadar isteyeceğinizi varın siz düşünün.. maalesef servis fiyatları böyle saçmasapan noktalara geldi.. geçen orjinal topcase'e monte etmek için sırt dayama süngerini sordum (artçı için) 500 tl dediler.. üstü deri kaplı bir süngerden bahsediyoruz burada..

levend84
05 Ocak 2019, 02:10
Merhaba.

Honda Jazz 1. ve 2. nesil araçlarda 2003-2012 yılları arasında 1339 cc bir motor kullanılmıştır. NC serileri de ilk olarak NC700 ismiyle 670 cc olarak piyasaya çıkmıştır. Yani hacim olarak yarı bir Jazz motorudur.

Ayrıca gerek tam versiyonunun (Jazz), gerekse de yarım versiyonunun (NC700) çap ve strok değerleri de tamamen aynıdır(73x80mm). O sebeptendir ki normal bir motosiklet motoru maksimum tork ve gücünü çok daha üst devirlerde verirken NC serileri aynı değerleri tıpkı bir otomobil gibi (motosiklete göre) düşük devirlerde vermektedir.

Selamlar.

Gece vakti
Erinmedim araştirdim.

Jazz 1.5lt

73 x 89.5

Ayrica 130hp

Nc750 55hp

Bu durumda jazz 110hp olmasi lazim.(madem jazz da kullanilan motorun yarisiymiş)

Hadi onuda geçtim

Ayrica bakin nc750x

https://www.honda.co.uk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2016/specification.html

Çap ve strok lari.
77x80

Bakin bu oranlarda benzemiyor.

Yanliş anlaşilmasin ama şehir efsanesinden ibaret gibi bir durum var.

Selametle..

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------


2018 de gelmeyecek sana garanti veriyorum :queen:

Yıl olmuş 2019..

Arkadaş tarih hatasi yapmiş,en azindan idare etmişsin...helal olsun:cat:

foxtrot
05 Ocak 2019, 02:10
Gece vakti
Erinmedim araştirdim.

Jazz 1.5lt

73 x 89.5

Ayrica 130hp

Nc750 55hp

Bu durumda jazz 110hp olmasi lazim.(madem jazz da kullanilan motorun yarisiymiş)

Hadi onuda geçtim

Ayrica bakin nc750x

https://www.honda.co.uk/motorcycles/range/adventure/nc750x-2016/specification.html

Çap ve strok lari.
77x80

Bakin bu oranlarda benzemiyor.

Yanliş anlaşilmasin ama şehir efsanesinden ibaret gibi bir durum var.

Selametle..

hocam estafirullah neden yanlış anlayalım da yanlış bir araştırma olmuş sizinki biraz.. nc serisi jazz motorundan doğdu ama bugün değil.. siz bugünün 750x i ile bugünün 1.5 jazz ını kıyaslıyorsunuz sıkıntı oradan kaynaklanıyor.. 2012 yılında nc serisi ilk doğduğunda o dönemin 100 beygirlik 1.339 cc jazz motorunun birebir yarısını kullandı.. ki zaten nc o dönem 50.8 hp 62 tork idi.. ve elbette 73/80 sıkıştırma oranı mevcuttu..
bkz. http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/100659-honda-nc700x-750x-and-nc700s-750s-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

yine 2012 senesinin honda jazz 1.4 modelinin teknik özelliklerine bakalım.. 100 hp 127 tork ve birebir 73/80 sıkıştırma oranı..

bkz. http://www.otogazete.com/haber/oto/honda_jazz.asp

elbette motor 2 ye bölünüp motosiklete aktarılırken sanıyorum dişli oranından vs.(tam bilemiyorum) mütevellit 0.8 hp artış göstermiş ve 3 nm tork azalmış jazza kıyasla..

şu an ki nc 750x modelleri bu ilk versiyonun geliştirilmiş ve hacmi arttırılmış versiyonudur. bir videoda (bulursam atarım) ara hızlanmaları canlandırmak için aynı blok üzerinde ufak bir cc arttırımına gittiklerini ve sürüş karakterini iyileştirdiklerini duymuştum bir videoda sanırım.. velhasıl şu anki 750 lik nc motorunu 2 ile çarpınca herhangi bir jazz motoruna denk gelmemesinin sebebi budur, cc büyüyünce çap/strok dengesi de değişime uğradı elbetteki..ama bu nc750x in yarı jazz motorundan geldiği gerçeğini değiştirmemektedir.

levend84
05 Ocak 2019, 02:46
hocam estafirullah neden yanlış anlayalım da yanlış bir araştırma olmuş sizinki biraz.. nc serisi jazz motorundan doğdu ama bugün değil.. siz bugünün 750x i ile bugünün 1.5 jazz ını kıyaslıyorsunuz sıkıntı oradan kaynaklanıyor.. 2012 yılında nc serisi ilk doğduğunda o dönemin 100 beygirlik 1.339 cc jazz motorunun birebir yarısını kullandı.. ki zaten nc o dönem 50.8 hp 62 tork idi.. ve elbette 73/80 sıkıştırma oranı mevcuttu..
bkz. http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/100659-honda-nc700x-750x-and-nc700s-750s-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

yine 2012 senesinin honda jazz 1.4 modelinin teknik özelliklerine bakalım.. 100 hp 127 tork ve birebir 73/80 sıkıştırma oranı..

bkz. http://www.otogazete.com/haber/oto/honda_jazz.asp

elbette motor 2 ye bölünüp motosiklete aktarılırken sanıyorum dişli oranından vs.(tam bilemiyorum) mütevellit 0.8 hp artış göstermiş ve 3 nm tork azalmış jazza kıyasla..

şu an ki nc 750x modelleri bu ilk versiyonun geliştirilmiş ve hacmi arttırılmış versiyonudur. bir videoda (bulursam atarım) ara hızlanmaları canlandırmak için aynı blok üzerinde ufak bir cc arttırımına gittiklerini ve sürüş karakterini iyileştirdiklerini duymuştum bir videoda sanırım.. velhasıl şu anki 750 lik nc motorunu 2 ile çarpınca herhangi bir jazz motoruna denk gelmemesinin sebebi budur, cc büyüyünce çap/strok dengesi de değişime uğradı elbetteki..ama bu nc750x in yarı jazz motorundan geldiği gerçeğini değiştirmemektedir.

Dostum,herşey bir tarafa,

Jazz 1.5 130hp

Nc 750 modelinide 65hp yapsalar daha verimli olacaktır

Zira 55 ile 65 arasindaki 10hp lik fark ile vstrom 650 kivamina gelebilir..

Bu arada,geniş bir zamanda,jazz motorunun yarisi olayını detayli bir araştirayim..

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------

Bu arada,

Honda haricinde,

Aktif olarak,hem otomobil hemde motosiklet ureten firmalar,

Suzuki
Bmw


Acaba bu ureticilerde benzer bir durum var mi bakmak lazım.

Sonuçta bu ureticiler,muhendisligini,diger araçlarinada yansitacaktir.

Nikkfurie
05 Ocak 2019, 02:50
Dostum,herşey bir tarafa,

Jazz 1.5 130hp

Nc 750 modelinide 65hp yapsalar daha verimli olacaktır

Zira 55 ile 65 arasindaki 10hp lik fark ile vstrom 650 kivamina gelebilir..

Bu arada,geniş bir zamanda,jazz motorunun yarisi olayını detayli bir araştirayim..

bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır , Honda motosiklet bölümü NC yi geliştirirken otomobil arge muhendislerinden destek almışlar , biride kalkmış Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar yazmış , yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır , bir motor bloğu , krankı vs ikiye ayrılıp kullanılamaz , adamlar otomobil bölümü ile beraber yepyeni bir motor geliştirmiş o kadar , ortaya çıkan üründe bir şahaser değil , alt devirlerde tork veren az tuketen az giden sıradan bir motor , 650 cc vstrom ve versys le yanyana sürün onlarda yarim litre fazla tüketir , ama biraz gaz açtığınızda vstrom da da versys de de yüzünüzde sinsi bir gülümseme belirir , birde TR de hacim farkı nedeniyle yaklaşık 4-5 depo benzine tekabül edecek fazla MTV ödüyorsunuz , NC motorunun bence en güzel yanı yüksek süratte düşük devirde gittiginiz için konforlu olması , yalnız rüzgar konforu diğerlerine göre vasat oldugu için uzun kilometreler sonra yorgunluk açısından pekde bir fark kalmıyor..

foxtrot
05 Ocak 2019, 10:53
Dostum,herşey bir tarafa,

Jazz 1.5 130hp

Nc 750 modelinide 65hp yapsalar daha verimli olacaktır

Zira 55 ile 65 arasindaki 10hp lik fark ile vstrom 650 kivamina gelebilir..

Bu arada,geniş bir zamanda,jazz motorunun yarisi olayını detayli bir araştirayim..

evet elbette 65 hp olsa çok daha iyi olur, şu anki yeni jazz ın yarısı olsa 65 olurdu dediğiniz gibi.. ama şu an nc 750 üzerinde kullanılan motor eski jazz ın yarısının modifiye edilmiş hali.. yani şu anki 1.5 in yarısından daha eski be daha farklı bir motor.. belli bir arge yatırımı yapılmış çoktan ve tuttuğu için de henüz yenisini ve daha iyisini çıkarmamışlar.. sonuçta şimdi aynı şekilde yeni jazz ın alıp yarısını koyabilir mi evet elbette koyabilir.. ama takdir edersiniz ki bu iş, "aldım elime testereyi böldüm ikiye koydum motosiklete" kadar kolay değil.. ağırlık dengeleri uzun ömürlülük bakım aralıkları vs. bin türlü argesi var motoru yarıya bölmenin de.. halihazırda olan bir bloğu bölmenin artısı, sıfırdan stabil bir bir blok krank vs. üretme maliyetinden kurtarması.. elbetteki bu kalemler küçük kalemler değil ancak işin bir kısmı sadece.. demek ki honda henüz yeni motoru 2 ye bölecek arge yatırımını yapmaya hazır değil.. ya da yapıyor ama henüz biz bilmiyoruz.. 2020de de şimdiki 1.5 in yarısı çıkıverir bilemeyiz.. ama o zaman da jazz ın yeni motoru olur belki 150 hp.. sonra onun yarısını bekleriz böyle sürer gider :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------


bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır , Honda motosiklet bölümü NC yi geliştirirken otomobil arge muhendislerinden destek almışlar , biride kalkmış Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar yazmış , yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır , bir motor bloğu , krankı vs ikiye ayrılıp kullanılamaz , adamlar otomobil bölümü ile beraber yepyeni bir motor geliştirmiş o kadar , ortaya çıkan üründe bir şahaser değil , alt devirlerde tork veren az tuketen az giden sıradan bir motor , 650 cc vstrom ve versys le yanyana sürün onlarda yarim litre fazla tüketir , ama biraz gaz açtığınızda vstrom da da versys de de yüzünüzde sinsi bir gülümseme belirir , birde TR de hacim farkı nedeniyle yaklaşık 4-5 depo benzine tekabül edecek fazla MTV ödüyorsunuz , NC motorunun bence en güzel yanı yüksek süratte düşük devirde gittiginiz için konforlu olması , yalnız rüzgar konforu diğerlerine göre vasat oldugu için uzun kilometreler sonra yorgunluk açısından pekde bir fark kalmıyor..

mtv konusunda size katılıyorum hocam, o ne öyle ya.. Allahtan bu sene 3. yaşını doldurdu da motor 508 tl ye düştü biraz yırttık.. nc motoru zaten uzun ömürlü dediklerine göre.. evladiyelik motormuş.. alınacaksa 7 yaş üzeri alınırsa mtv den büyük oranda yırtılır. ama şu yarı motor mevzusu büyük oranda doğru diye biliyorum ki inşallah öyledir...bu iyi birşey.. varsın çıkmasın 200 ün üstüne 2-3 bin devirle rahat rahat seyahat edelim araba gibi.. bağırmasın çok.. motoru yorulmasın.. hem hantal motor gözüyle bakılmaya devam edilsin ki habire redline i gördüren apaçiler uzak dursun 2. elleri nispeten daha temiz kalır bu sayede.. efendi adam motoru olarak bilinir bu sayede bizim motorlar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:04 ----------


yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır.

eline anahtar almamış motor blokları hakkında hiç bilgisi olmayan bir arkadaştan duyduğumu aktardım işte ben de ne yapayım.. herkes bir Nikkfurie gibi motor ustası olmayabilir neticede.. eline anahtar almamış bir arkadaşı görmek için bkz. 1.25

https://youtu.be/90iakALTmbw

RoofRoof
05 Ocak 2019, 13:54
bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır , Honda motosiklet bölümü NC yi geliştirirken otomobil arge muhendislerinden destek almışlar , biride kalkmış Jazz motorunu ikiye bölmüşler NC ye uydurmuşlar yazmış , yahu aynı motorlar Civic de de var, Jazz motorunun yarısı diye yazan adam ne eline anahtar almıştır nede bir motor bloğunun yapısı hakkında bilgisi vardır , bir motor bloğu , krankı vs ikiye ayrılıp kullanılamaz , adamlar otomobil bölümü ile beraber yepyeni bir motor geliştirmiş o kadar , ortaya çıkan üründe bir şahaser değil , alt devirlerde tork veren az tuketen az giden sıradan bir motor , 650 cc vstrom ve versys le yanyana sürün onlarda yarim litre fazla tüketir , ama biraz gaz açtığınızda vstrom da da versys de de yüzünüzde sinsi bir gülümseme belirir , birde TR de hacim farkı nedeniyle yaklaşık 4-5 depo benzine tekabül edecek fazla MTV ödüyorsunuz , NC motorunun bence en güzel yanı yüksek süratte düşük devirde gittiginiz için konforlu olması , yalnız rüzgar konforu diğerlerine göre vasat oldugu için uzun kilometreler sonra yorgunluk açısından pekde bir fark kalmıyor..

Hocam neden ısrarcısın onu anlamıyorum.

Nikkfurie
05 Ocak 2019, 14:31
Hocam neden ısrarcısın onu anlamıyorum.

biri çıksa 2+2= 5 yazsa sen bunu tartışmazmısın arkadaş , konu konuyu açtı herkes yazdı rahatsız oluyorsan konuya yada foruma hiç girme , girdiysen bildigini yaz , yazdikların bana birsey katıyorsa şu soguk kış gününde okumakdan ben keyif alırım ;)

pea
05 Ocak 2019, 19:50
Konu çok uzamış olsa da şunu ekleyeyim:
https://www.nc700-forum.com/forum/the-bar/4261-nc700-vs-honda-jazz.html

Uluslarası bir NC forumunda da konuşulmuş aynı konu. Olay, bir Japon mühendisinin benzetme/espri yapmasından ibaretmiş. Esinti, alıntı, ortak geliştirme vs olabilir ama "Jazz'ı 2'ye böldük NC oldu" olayı gerçek değil.

Soya Uchida (NC projesinin lideri) şöyle bir espri yapmış:

“I got a hacksaw and cut a Jazz engine in half, but it really didn`t run very well, so we had to put some more work into the NC700X.”

Yani: "Jazz motorunu testereyle ikiye böldüm ama pek de iyi çalışmadı. Biz de NC700X için biraz daha çalışmak zorunda kaldık."

levend84
05 Ocak 2019, 20:04
Swift 1.3 lx motoru imal edilirken,yanlişlikla banttan düşüp ikiye ayrilmiş(olacak iş ya)

Muhendislerde kaizen mantigiyla,bari yarisini vstrom 650 ye takalim demiş..

Kaynak:Sallamosi Yuang(Desing specialist)

foxtrot
05 Ocak 2019, 20:34
Konu çok uzamış olsa da şunu ekleyeyim:
https://www.nc700-forum.com/forum/the-bar/4261-nc700-vs-honda-jazz.html

Uluslarası bir NC forumunda da konuşulmuş aynı konu. Olay, bir Japon mühendisinin benzetme/espri yapmasından ibaretmiş. Esinti, alıntı, ortak geliştirme vs olabilir ama "Jazz'ı 2'ye böldük NC oldu" olayı gerçek değil.

Soya Uchida (NC projesinin lideri) şöyle bir espri yapmış:


Yani: "Jazz motorunu testereyle ikiye böldüm ama pek de iyi çalışmadı. Biz de NC700X için biraz daha çalışmak zorunda kaldık."

yapılan espiri doğru, ama jazz motorundan alınma olduğu da doğru.. adam kolaya kaçmadık blok arabadan gelse de bir sürü arge yapıldı yabana atmayın minvalinde konuşmuş sadece.. nitekim aşağıdaki times ın linkinde de bu espiriden bahsediliyor..

https://www.thetimes.co.uk/article/honda-nc700x-all-the-oomph-you-need-on-half-that-jazz-90b9k0c225t

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------




Kaynak:Sallamosi Yuang(Desing specialist)

design specialist tir o desing olsa duramazdın. :mrgreen:

levend84
05 Ocak 2019, 20:40
yapılan espiri doğru, ama jazz motorundan alınma olduğu da doğru.. adam kolaya kaçmadık blok arabadan gelse de bir sürü arge yapıldı yabana atmayın minvalinde konuşmuş sadece.. nitekim aşağıdaki times ın linkinde de bu espiriden bahsediliyor..

https://www.thetimes.co.uk/article/honda-nc700x-all-the-oomph-you-need-on-half-that-jazz-90b9k0c225t

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------



design specialist tir o desing olsa duramazdın. :mrgreen:

Adamın ismi zaten Sallamosi,birak o kadar olsun..:)

Sen dua et,specialist yerine sipesyalist yazmamiş...

haluk23
05 Ocak 2019, 21:41
Aynı firmanın ürünü olan birisi 1339 cc, diğeri de bunun yarısı 670 cc hacminde ve tamamen aynı bore strok oranına sahip iki motor olmasını "bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır" şeklinde yorumluyorsanız size daha fazla yazacak bir şeyim yok.

Kaldı ki olayın gidişatını bir de Civic motoru, NC'nin Versys veya Vstrom ile tokuşturulamasıyla saptırıyorsunuz.

Adamlar otomobil bölümü ile yeni bir motor geliştirmişler ve ellerinde bulunan az yakan ve sorunsuz bir motoru da motosiklete uyarlamışlar işte.

Hadi selamletle...

levend84
05 Ocak 2019, 21:49
Aynı firmanın ürünü olan birisi 1339 cc, diğeri de bunun yarısı 670 cc hacminde ve tamamen aynı bore strok oranına sahip iki motor olmasını "bore strok oranları birbirine benzeyen onlarca farklı motor vardır" şeklinde yorumluyorsanız size daha fazla yazacak bir şeyim yok.

Kaldı ki olayın gidişatını bir de Civic motoru, NC'nin Versys veya Vstrom ile tokuşturulamasıyla saptırıyorsunuz.

Adamlar otomobil bölümü ile yeni bir motor geliştirmişler ve ellerinde bulunan az yakan ve sorunsuz bir motoru da motosiklete uyarlamışlar işte.

Hadi selamletle...

Üstadım,boşver kafa yorma.

Eski bir crypton kullanicisiydim,sezon sonu bir dostuma sattim.

Daha önce bir yorumunda dikkatimi çekti,

Her evde bir honda cub olmasi lazim tarzinda bir yorum.

Wawe 110i modeli hakkinda bir şeyler paylaşabilirsen sevinirim,

+ lari
- leri nelerdir,yakinimda bir tane 2013 model 24bin km de olan var.fiyatta hesapli.

Selametle.