PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletim güçlü mü, değil mi? Büyük sıkıntılarımızdan birisi...



Sayfa : [1] 2

Wing750
03 Ocak 2019, 14:40
Çok zaman paylaşımlarda okuyoruz. Motosikletin beygir gücü ile ilgili 'güçlü'-'zayıf' tanımlamaları geçiyor. Kullanıcılar da kendilerine göre hangisi az, hangisi çok fikirlerini paylaşıyor.
Ben de bununla ilgili az olan bilgimle küçük bir karşılaştırmalı paylaşımda bulunayım dedim. Hemen de ekleyeyim de yanlış anlaşılmalara yol açmış olmayayım. Bunu tamamen hem biraz eğlence, hem de bindiğiniz motosikletin kıymetini bilin, küçümsemeyin de yazıyorum.

Honda'dan örneklendireceğim, bu markayı Honda kullandığım için seçtim, özel bir amacım yok. Yapacağım örnekleme ve karşılaştırmaların daha anlaşılır olması için, motosikletleri otomobille kıyaslayacağım. Çoğu kişi motosikletle otomobil farklı şeyler diyecek haklı olarak. Ben de farkındayım ama otomobille kıyaslayınca gözünüzde daha kolay canlanır. Yoksa motosikletle at da farklı, ama güç beygir gücü olarak adlandırılır.

Bu arada beygir gücü nereden çıktı kısaca ona da değineyim: Beygir gücü terimini ilk kullanan ve hesaplayan kişi James Watt olmuş. Watt,1736 ve 1819 yılları arasında yaşamış, buharlı motorların performanslarını artırmak üzerine yaptığı çalışmalarıyla ünlenmiş ve SI birimlerine (Bilim ve uluslararası ticaret alanında farklı ölçü birim sistemleri kullanılmasının yarattığı karmaşıklığı önlemek için bir uluslararası birim sistemi. “SI” olarak ifade edilen Uluslararası Birimler Sistemi 'Système International d'Unités') Watt olarak yerleşen bir mühendis. Watt bunu gözlemledi ve ortalama olarak gerçek bir atın 1 saniyede 1 metre ileriye taşıdığı yük miktarının 50 kg olduğunu gördü. Temel olarak beygir gücü; 75 kg‘lık yükü 1 saniyede 1 metre ileri taşınmasıdır. Günümüzde mühendisler bu ağırlık üzerinden bir beygir gücü tanımlaması yapıyor.

Uzatmadan gelelim kıyaslamaya ve hesaplamaya. Taşıtların gücü taşıtın gücünün ağırlığının ne kadarını taşıdığına göre hesaplanıyor. Yani diyelim ki 100 beygir gücünde bir aracınız var ve aracın ağırlığı 100 kg., bu durumda sizin taşıtınızın her 1 kilogramına 1 beygir gücü düşüyor.

Peki bizim bakış açımızla beygir gücü zayıf olan motosikletler gerçekten zayıf mı acaba?

https://i.hizliresim.com/lqjW8Q.jpg (https://hizliresim.com/lqjW8Q)

Honda CBF125
Ağırlık: 128 kilogram
Güç: 10,6 PS (10,45 beygir)
Beygir başına düşen ağırlık: 12,07 kg.

Fiat Linea
Ağırlık: 1.160 kilogram
Güç: 77 beygir
Beygir başına düşen ağırlık: 15,06 kg.

Linea CBF125'ten kabaca 9 kat daha ağır. Yine kaba bir oranlama ile CBF125 ağırlık ve güç oranına göre Linea'ya bakarsak onun ağırlığında olsa 94,7 beygir olması gerekirdi.

Şimdi biraz daha fazla gücü olanlara bakalım:

https://i.hizliresim.com/ZXkEao.jpg (https://hizliresim.com/ZXkEao)

Honda NC750X
Ağırlık: 230 kilogram
Güç: 54,8 PS (54 beygir)
Beygir başına düşen ağırlık: 4,25 kg.

Porsche 718 Cayman 2.0
Ağırlık: 1.410 kg.
Güç: 300 beygir
Beygir başına düşen ağırlık: 4,7 kg.

Burada da yine ağırlık/güç oranına bakarsak NC, Cayman'dan güçlü. Ben demiyorum, teknik detaylar diyor.

Daha ileriye bakalım:

https://i.hizliresim.com/GmR0gb.jpg (https://hizliresim.com/GmR0gb)

CBR1000RR Fireblade
Ağırlık: 196 kilogram
Güç: 191 PS (188,31 beygir)
Beygir başına düşen ağırlık: 1,026 kg.

Porsche 911 Speedster
Ağırlık: 981 kilogram
Güç: 500 beygir
Beygir başına düşen ağırlık: 1,96 kg.

Burada CBR Fireblade, 500 beygirlik bir Porsche'den daha mı güçlü çıktı ne? Eğer teknik detaylara bakarak konuşursak öyle. Tabii burada aracın bu gücü yere nasıl aktardığına, ne kadar verimli kullandığına, sürücünün ağırlığına vs. da bakmak gerekiyor. O da ayrı bir konu. Ama temelde söylemeye çalıştığım şey kullandığımız motosikletlerin öyle zayıf ve küçümsenecek güçlerinin olmadığı.
Bize düşen de bunun farkında olup güvenliğimizi ona göre almak. Hangi motosikleti kullanırsanız kullanın ekipmanınız tam olsun. Kader, kısmet demeyin. Siz önce elinizden gelenin en iyisini yapın, dikkati elden bırakmayın.
Hepinize kazsız, belasız, keyif dolu sürüşler.

yigitaksoyx
03 Ocak 2019, 14:59
gayet güzel bir araştırma emeğine sağlık

pea
03 Ocak 2019, 15:14
18. 19. yüzyılda olsak, karşılaştırmalarınız geçerli olabilirdi. Sonradan aerodinami, rüzgar direnci diye bir şey çıktı. Gerekli güçün, hızın karesiyle ve aracın şekli şemali(aerodinamisi) ile orantılı olduğu anlaşıldı filan falan.

Şehir içi hızlarda karşılaştırma doğru ama 50-60 km/sa hızları geçince motosikletin beygiri, midilliye dönüyor.

arndiol
03 Ocak 2019, 15:23
Öncelikle emeğe saygı; fakat:

Baz alınan değerler:
Ağırlık - Beygir

Yok sayılanlar:
Vites ve dişliler
Aerodinamik
downforce
devir
rodaj

Wing750
03 Ocak 2019, 15:28
18. 19. yüzyılda olsak, karşılaştırmalarınız geçerli olabilirdi. Sonradan aerodinami, rüzgar direnci diye bir şey çıktı. Gerekli güçün, hızın karesiyle ve aracın şekli şemali(aerodinamisi) ile orantılı olduğu anlaşıldı filan falan.

Şehir içi hızlarda karşılaştırma doğru ama 50-60 km/sa hızları geçince motosikletin beygiri, midilliye dönüyor.

Aerodinamik etki 18 ve 19'uncu yüzyılda da vardı. Bu etki yeni değil, ismi 20. yüzyılda şimdi konmuş olabilir. Maalesef de beygir gücü hala kullanılan bir ölçü, benim suçum değil. Son paragrafı da okusanız daha iyi olacakmış :) Tamamen eğlence amaçlı yazdım. İddiam yok...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------


Öncelikle emeğe saygı; fakat:

Baz alınan değerler:
Ağırlık - Beygir

Yok sayılanlar:
Vites ve dişliler
Aerodinamik
downforce
devir
rodaj

Yazıyı tamamen okursanız iddialı değil, eğlence amaçlı yazıldı. Teknik adam değilim, bu saydığınız yok sayılanları da lütfen siz eklerseniz faydalanırız. :)

arndiol
03 Ocak 2019, 15:31
Yok hocam kesinlikle emeğe saygı tabi ki.

Bizler mühendis değiliz; teknik kısımları o kadar bilmiyorum. Ama düz bir bakış açısı ile bakıldığında yazınız haklı; sonuçta ağırlık temel etken.

emremm
03 Ocak 2019, 15:36
Sürtünme olmayaydı her şey daha güzel olacaktı.:)

54RR
03 Ocak 2019, 15:51
Yüksek hızda düşük hizda, şehir içinde şehir dışında her kulvarda her türlü 4 tekere tokat...:queen: 4ever 2 teker :flower:

Uğur Bilgili
03 Ocak 2019, 15:55
1948kg/240hp = 8.1KG (FJ Cruiser)
220kg/66hp = 3.3 KG (Vstorm)

Evet arada farki hissedebiliyorum.

Nikkfurie
03 Ocak 2019, 16:02
Yüksek hızda düşük hizda, şehir içinde şehir dışında her kulvarda her türlü 4 tekere tokat...:queen: 4ever 2 teker :flower:

motosiklet otomobili sadece düzlükte o da yol kuru ise geçer , virajda ise dört tekerin avantajları çok daha fazla , ohoo ben neler tokatladım falan yazmayın , sürücüsü kullanamıyordur :)

okanbagiscan
03 Ocak 2019, 16:20
Peki CBF125 Lineayı geçebiliyormu. :)

Wing750
03 Ocak 2019, 16:25
Peki CBF125 Lineayı geçebiliyormu. :)

Sürat ve beygir gücü farklı şeyler :) Yük taşıyan kamyon Linea'dan daha güçlü ama onu geçemeyebilir.

myagdi
03 Ocak 2019, 16:36
beygiri sürenin ağırlığını da hesaba katmak gerekli.
1200 kg'lık araba + 80 kg sürücü dersek kg başına beygir hesabına pek etkisi olmaz ama 130 kg'lık motosiklete 80 kg sürücü dersek hesapta ciddi değişiklik olur.

pintus
03 Ocak 2019, 16:40
CB125R o CBF125 yazmışsın.

okanbagiscan
03 Ocak 2019, 16:52
Sürat ve beygir gücü farklı şeyler :) Yük taşıyan kamyon Linea'dan daha güçlü ama onu geçemeyebilir.

Farklı olduğunu biliyorum :) Ama bize lazım olanda hız ve ivmelenme.Yoksa kg başına düşen beygirin pek bir anlamı yok. :)

Wing750
03 Ocak 2019, 16:55
beygiri sürenin ağırlığını da hesaba katmak gerekli.
1200 kg'lık araba + 80 kg sürücü dersek kg başına beygir hesabına pek etkisi olmaz ama 130 kg'lık motosiklete 80 kg sürücü dersek hesapta ciddi değişiklik olur.

Doğru ama otomobile de 5 kişi binebiliyor. Yani 80x5=400kg. eder ki bu da otomobilin ağırlığını yüzde 30 artırır. :) Hesap pek değişmez.

54RR
03 Ocak 2019, 16:56
motosiklet otomobili sadece düzlükte o da yol kuru ise geçer , virajda ise dört tekerin avantajları çok daha fazla , ohoo ben neler tokatladım falan yazmayın , sürücüsü kullanamıyordur :)

Zaten yağmurlu havada motoru çıkarmıyorum :queen:

Remzidemir41
03 Ocak 2019, 17:05
cb125f değil cb125r olacak o :)

Nikkfurie
03 Ocak 2019, 17:10
Zaten yağmurlu havada motoru çıkarmıyorum :queen:

kuru havada Uçmakdere virajlarında o motorla bir Doblo yu bile geçemezsin ;)

figoksel
03 Ocak 2019, 17:10
Yukarıdaki kıyas tamamen doğru.
Amma... Sürücü göz ardı edilmiş.
Otomobilde sürücü ağırlığı % 6-7 arttırırken, motosiklete yaklaşık % 50 arttırıyor.

Motosiklet yine de avantajlı. HIz belli bir miktarı geçince ve aorodinami işin içine girince de bu avantaj BG belli bir değerin altında kalan motosikletler için birden bire kayboluyor.

54RR
03 Ocak 2019, 17:38
kuru havada Uçmakdere virajlarında o motorla bir Doblo yu bile geçemezsin ;)

O kadar da değil reis, sende bizi hepten düzlük motorcusu sandın galiba. Standart bir araç virajlı yolda, r1 gibi viraj makinesini geçemez. Dur şu uçmakdereye bir bakim de gelim.

burak burk
03 Ocak 2019, 17:43
arabada sürücü çok önemli değil ama motorda motorun özelliklerinin gücünün ötesine geçiyor.aynı araba farklı sürücü aynı virajı en fazla 10 15 km hızla geçerse alnından öpersin ama motorda fark 40 km hıza kadar çıkabilir hatta geçebilir.güç ağırlık oranından dolayı zaten motorlar çok hızlı r1 1000rr geçmen için 700 800 hp ve yukarısı araba lazım.motorun en büyük handikapı rüzgar direncinin çok yüksek olması.arabalar gibi bir aerodinamiğe sahip olsa aradaki fark çok ciddi olurdu.dikkat ederseniz yeni çıkan yarış motorlarında ön tarafa spoyler koymaya başladılar bakalım 3 4 sene içinde değişik denemeler görücez gibi.aklıma gelen en manyak güç ağırlık 2 hp güce yakın olup 5 kilo ağırlığında olan nitro benzinli uzaktan kumandalı traxsas araba:cherry:

06Kaan
03 Ocak 2019, 19:08
Ben motora başlamadan önce ne kadar hız yapar, nelerle kapışabilirsin falan diye hep araştırmıştım.
Motora başladım, artık daha güvenli nasıl gidebilirim, arabalarla nasıl dalaşmam, motoruma daha az nasıl zarar verebilirim gibi konulara yönlendim.
Yanlış anlaşılmasın konuyu eleştirmek adına konusmuyorum bir 1000RR'ın yoksa bence hangi arabaya karşı gücü nasıl şahsen ben merak etmiyorum artık :D
Emeğinize sağlık paylaşım için...

espresso
03 Ocak 2019, 19:14
Bu farkı araba kullanırken ve de sonrasında motor kullanırken görüyorum açık açık.
Arabam Toyota Yaris, 1000cc motor, 3 silindir, 65 beygir, ağırlığı 1050kg. Güç ağırlık oranı 16.15.

Motorum xmax 250, 250cc motor, tek silindir, 22 beygir, ağırlığı 185kg. Güç ağırlık oranı 8.4.

Arabayla Büyükçekmece yokuşunu çıkarken hızlanmak bir yana benim araba bağıra bağıra yüksek devirde zar zor çıkıyor. Ama motorla aynı yokuşu çıkarken hiç zorlanma belirtisi olmadan gazı verdikçe hızlanıyor.

Arabanın avantajı özellikle ıslak yollarda, ya da kuru bile olsa, arabayla korkmadan döndüğüm hızlarla aynı virajlara motorla daha yavaş giriyorum. Yani virajlarda ve kavşaklarda benim dandik Yaris bile daha avantajlı oluyor. ama en küçük düz yolda bile motorla gazı açtığım gibi çok çabuk hızlanıyor, yani sürekli virajlı yollar hariç şehiriçinde motorla ben uzayıp giderken arabalar zaten arkada kalmış oluyor.
Benim motor 120km/saat hıza kadar gayet güzel hızlanıyor, arabalar geride kalıyor, ama şehirlerarası yollarda 110, 120'den sonra arabalar yetişip geçmeye başlıyor.

MrMud
03 Ocak 2019, 19:21
motosiklet otomobili sadece düzlükte o da yol kuru ise geçer , virajda ise dört tekerin avantajları çok daha fazla , ohoo ben neler tokatladım falan yazmayın , sürücüsü kullanamıyordur :)

Tamam da; ya motorun sürücüsü kullanamiyorsa ? :)

GezeGeze
03 Ocak 2019, 19:40
Parasal boyutu da eklemek lazım ...

Üç buçuk liraya, yazıyla üçbinbeşyüztlye bile alacağınız bir motosiklet ile ışıklarda en önde kalkışa katılabilirsiniz... (Kubazaki CR1, 2014, 150 cc)

Bütçenizi 4 katına çıkarır da 14 bin liralara bir motosiklet alırsanız çevre yolunda 120-140 Km/h hızlara rahat çıkabilirsiniz ...

Üstünü saymıyorum bile ...

Fayda / Maliyet analizinde aynı performansa ulaşmada motosiklet açık ara önde ...

(Bireysel haz gayesiyle gazlama babında tabii... eşya meşya taşımaya girersek, zaten konu değişir...)

Dur tek cümlede özetleyeyim:
Belli bir paraya alabileceğiniz motosiklet aynı paraya bulabileceğiniz otomobilden büyük bir ihtimalle daha çok haz verecektir ...

Motosiklet sürme derdi olmayanlar zaten ayrı; panigale versen, binmez...ayrı... Motosiklet sürmek isteyenlerin bakış açısıyla motosiklet sürme isteğini araç sürmek ile kıyaslamak gerek; sabit parada. Yoksa, porş panamera ile kubazaki CR1'i kıyaslamayın elbette ...

Kızıl Dana'ya gelirsek...bn251, 250 cc... 2. el, daha yeni aldım, geçen sonbaharda...

15 bin liraya aynı hazzı alabileceğim bir otomobil bulabileceğimi sanmıyorum... 15 bin liraya ...

Ha, Mazda Miata MX5 verirseniz, 2018, olur :) ... 15 bin liraya ...

Kırmızı olsun :)

YasinC
03 Ocak 2019, 20:12
kuru havada Uçmakdere virajlarında o motorla bir Doblo yu bile geçemezsin ;)

Yok artık daha neler. Doblo dediğin araç normal şartlar da devrilmeye bahane arıyor. Standart naked şehir içi için tasarlanmış bir motosiklet dahi özellikle yüksek açılı virajlarda daha hızlıdır. Tabi karşısında gerçekten donanımlı bir spor araba yoksa. Yol otomobillerinin çoğu 1-1.2g kuvvete dayanacak kadar manevra yeteneğine sahip. Motosiklette benzer değerlere sahip. Özellikle yeni araçlarda maliyet kısma sebebi ile torsiyon denilen zıkkımı kullanmaları daha da beter hale getirdi çoğu aracı.

myagdi
03 Ocak 2019, 21:08
Yol otomobillerinin çoğu 1-1.2g kuvvete dayanacak kadar manevra yeteneğine sahip.

1g muazzam bir rakam, virajda kendi ağırlığın kadar bir kuvvetin seni yana doğru itmesi anlamına gelir. veya o aracın düz duvara tırmanabilmesi anlamına gelir. Yarım g bile yoktur.

yokon
03 Ocak 2019, 21:28
Kimse torktan bahsetmemiş...

YasinC
03 Ocak 2019, 22:06
1g muazzam bir rakam, virajda kendi ağırlığın kadar bir kuvvetin seni yana doğru itmesi anlamına gelir. veya o aracın düz duvara tırmanabilmesi anlamına gelir. Yarım g bile yoktur.

Mesela ferrari f430 2.5g'ye yakın dönüyor fxx k 3g yanlış hatırlamıyorsam. Openwheel klasmanındakileri saymaya dahi gerek yok. :)

Hatta gugıl amcaya sorunca redbul'un sitesinden aldım fren için;

MotoGP riders regularly feel a force of 1.1 to 1.2G when braking, and Brembo considers 1.4G and above as a “high average maximum deceleration”.

Virajlarda ise
http://www.free-online-private-pilot-ground-school.com/images/load_factor_bank.gif

Rekor bildiğim kadarı ile Lorenzo'da 68 derece ile ondan önceki rekor ise casey stoner'a aitmiş 63 derece ile oda 1,96g'ye tekabül ediyor.

logaritma
03 Ocak 2019, 22:25
motor araba kıyaslamasıda garip ben samimi söyliyim sürat yapsam arabada yaparım motorla sadece keyif yaparım ..

arabada güvenli sürat yaparım patlasamda yaşama ihtimalim motora oranla yüksekdir onu bilirim.. motorlada çok keyifli gezi yaparım alıcağım keyif arabaya oranla bin misli fazladır..

Bazısıda sürati motorla geziyi arabayla yaparım der bunlar göreceli şeyler..

bir belgeselde izlemişdim bir pilot iki tane aynı ducatiden veriyorlar ilk normal standart pist turu atıyor ikisiylede zamanlama birebir aynı.. sonra ducatilerden birini komple grenajları sıfırdan carbondan imal ediyorlar motordaki ağır yüklü her şeyi atıyorlar ortalama 25 kilo motor hafifliyor tekrar standart olanla bu hafifletilmişi aynı pilot pist turu atıyor arada fersah fersah zamanlamada fark oluyor hafif olan baya baya diğerine oranla erken bitiriyor turu... şimdi hatırlamıyorum zamanlamayı ama adamlar bile şok oluyordu bu kadarını beklemiyorduk diyorlardı belgeselde..

yani birebir aynı motorda aynı kişi aynı koşullarda sürse bile ağırlık büyük etkendir..

uugguurr86
03 Ocak 2019, 22:33
CBF125, linea kadar yüksek hızlara çıkabiliyor mu? 120 130 km hızlarda rahat stabil gidebiliyor mu? Hani yapabiliyorsa bana yeter.
Ayrıca sürücü ağırlığı bu yapılan ağırlık beygir oranını nasıl ve ne oranda etkiler. Yolcu ve diğer yükleri hesaba katmıyorum bile :)

levend84
03 Ocak 2019, 22:55
Otomobil ile motosikletin sürtünme dirençleri çok farkli,

Gücün ağirliga,ağirliğin ise yol direncine oranlari.karoser ve aerodinamigi hesaba katmiyorum.

Şöyle ki;

Günümüz otomobillerin %90 ni önden çekişli,bu birinci fark,

Arkadan itişli araçlardaki(aktarma kayiplarini saymiyorum)belki surtunme direnci bir motosiklete yakin olabilir.ama ayni değildir.

Ön ve arka aks ağırlık(dengeli)unsuru

Aks araliği,ölçusel

Aks başina düşen moment(*4)

Çevrilen devir bandi,;

1.6lt 125 hp benzinli bir binek araç 2.500-3.000 Rpm de 110-120 km/h yapabiliyor

2.500-3.000 Rpm de 110-120km/h yapabilecek tek iki teker goldwing olabilir.

Ayrica şanzuman dişli oranlari.

Max Nm veya Kw yi hangi devir bandinda veriyor.

750cc bir motosiklet(ss haric)

5.500-6.500rpm

1.3 lt bir binek ise (atmosferik)

3.250-3.750rpm bandinda

Otomobil ile motosikleti mukayese etmek için,

1.0lt hyundai i10
İle
1.0lt vstrom Dl.

Dl nin gücünü ÷4 yaparak mukayese edebiliriz.daha makul ve mantikli olacaktir.

mchi
03 Ocak 2019, 23:04
225kg 162bg 135nm den sonra neyin ivmesi insanı heyecanlandırır. F16 ?

GezeGeze
03 Ocak 2019, 23:05
Bank Angle'ı da öğrenmiş olduk... yatma açısıymış ya la ... :)

levend84
04 Ocak 2019, 00:45
Edit:

Detaylı bilgi verebilir. (http://canadamotoguide.com/2016/05/04/motorcycle-aerodynamics/)

Heh şimdi oldu

https://i.hizliresim.com/9aobdo.jpg (https://hizliresim.com/9aobdo)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

Bir beyin fırtınasıda benden,

1.0lt 4 silindirli bir cbf motorunu,jazz kasasina taksak nasıl olur?

Silindir mi al 4 silindir
Kw mi Nm mi bakin oda var
Birisinin blogu 70-80kg
Digerinin blogu 160-180kg
Bakin cbf blogu agirlik bakimindan daha avantajli..
Ön çıkiş dişlisini direk aks miline bağla.ver aga aktarmayı..islak debriyaj yine oyle kalsin hic elleme..karpuz derdinde yok..temiz..

1.0lt otomobil motoruda 3lt yağ aliyor,cbf 1000de 3 litre bakin bu da ayni.

SuleymanE
04 Ocak 2019, 03:35
Motor güçlü mü değil mi çok da kurcalamamak lazım. Kimisine 150bg yetmez bana 50 bg hayli hayli yetiyor :)

Yani güç meselesi kişiye göre değişir. 50 lik cup binen bir amca var, sorunca en iyisi cup diyor.

Demek ki 50cc bile yerine göre yetebiliyor.

hasmet
04 Ocak 2019, 06:38
Motorum güçlü mü değil mi*diye soruyosanız güçlü değildir :wiinkk:

YasinC
04 Ocak 2019, 07:35
Cbf motoru takılan jazz götmedim ama bunlardan çok var :)


https://www.youtube.com/watch?v=AgwzHJo3IXM

Kural [ Z ]
04 Ocak 2019, 07:40
arabada sürücü çok önemli değil ama motorda motorun özelliklerinin gücünün ötesine geçiyor.aynı araba farklı sürücü aynı virajı en fazla 10 15 km hızla geçerse alnından öpersin ama motorda fark 40 km hıza kadar çıkabilir hatta geçebilir.güç ağırlık oranından dolayı zaten motorlar çok hızlı r1 1000rr geçmen için 700 800 hp ve yukarısı araba lazım.motorun en büyük handikapı rüzgar direncinin çok yüksek olması.arabalar gibi bir aerodinamiğe sahip olsa aradaki fark çok ciddi olurdu.dikkat ederseniz yeni çıkan yarış motorlarında ön tarafa spoyler koymaya başladılar bakalım 3 4 sene içinde değişik denemeler görücez gibi.aklıma gelen en manyak güç ağırlık 2 hp güce yakın olup 5 kilo ağırlığında olan nitro benzinli uzaktan kumandalı traxsas araba:cherry:

Tamiya TGX-MK1 modeli, full modifiye, üzerinde 1,52HP 38.700 d/dk nitro motor ile mevcut ağırlığı 3,1 kg :wiinkk: Şu an kenarda duruyor, RC nitro yakıtlar biraz fazla pahalandı, onu bile keyfi süremez olduk :farao:

arndiol
04 Ocak 2019, 07:55
Motor keyif işidir araba konfor işi.

Wing750
04 Ocak 2019, 09:47
Verilen yanıtları tek tek okudum gerçekten çok hoşuma gitti. Değer verip okuyan herkese teşekkür ederim. Benim bunu paylaşma amacım en başta üye arkadaşlara kullandıkları motosikletlere başka bir açıdan bakarak farklı bir izlenim sunmaktı. Sanırım az da olsa anlatabilmişim. Yoksa ben ne teknik adamım ne de bu konuda tez yazıyorum havasına girdim. Bazılarımız konuyu hız açısından kıyaslamış. O da doğru, ama mesele sadece hız değil. İvmelenme. Benim otomobilim motosikletimden kat be kat güçlüyken motosikletimin ilk kalkıştaki ivmelenmesine yaklaşamaz bile. Ama bu motosiklete binince gazı açıp uzuyorum demek değil. Sadece keyif için çoğunuzun güleceği hızlarda kullanıyorum.
Esas amacım motosikletlerini beğenmeyen bazı arkadaşlara birazcık da olsa farklı bir bakış sunabilmek. Motosiklet çok keyifli bir araç. Marifeti hızlı gitmesi, otomobili geçmesi değil, size keyif vermesidir. Şaka da değil, cüssesine göre çok güçlü araçlar.
Ben kendi adıma otomobille giderken yorulduğum 1000 km mesafeyi motosiklet üzerindeyken nasıl bitirdiğimi anlamıyorum bile. Hem de çok keyif alıyorum.
Motosikletinizi sevin, keyif alarak kullanın. Çok güzel ve çok keyifli araçlar bunlar...

hasmet
04 Ocak 2019, 11:55
Rakamların makul olması için sürücü ağırlığı da dahil edilmeli.

150kg motosiklete 75kg sürücü ekleyince kg/hp oranı üçte bir oranında azalıyor.

1 ton arabaya 75kg sürücü ekleyince kg/hp oranı onda bir bile azalmıyor...

Wing750
04 Ocak 2019, 12:10
Rakamların makul olması için sürücü ağırlığı da dahil edilmeli.

150kg motosiklete 75kg sürücü ekleyince kg/hp oranı üçte bir oranında azalıyor.

1 ton arabaya 75kg sürücü ekleyince kg/hp oranı onda bir bile azalmıyor...

1 ton otomobil pek yok artık, genellikle 1.5 ton civarı. Ayrıca otomobile 5 yolcu da ekleyebiliriz :king: Maksat motosikletinizi küçümsemeyin, sevin demek. Yoksa otomobille motosiklet kıyaslamak değil. Sadece biraz daha basit ve anlaşılır olsun dedim. Ya bir de sayın üyeler, ben sizin motosikletlerinizi övüyorum, siz yerin dibine batırıyorsunuz :)

The Dude
04 Ocak 2019, 12:17
sürücünün yanı sıra,
benzin,
motor yağı ve diğer sıvıları,
sürücünün ekipmanları,
...

bagaj hacmi küçük motosikletlerde dikkate alınmayabilir ve fakat bagaj hacmi geniş olanlarda bagaj içerisindekiler de eklenebilir.

motosikletin kıvraklığı otomobile göre tartışılmayacak kadar önde,
atiklik konusunda da uç örneklerin dışında pek rakibi yok.

myagdi
04 Ocak 2019, 12:18
YasinC bilgilendirme için teşekkürler.

Benim yorumum bizim yollarımızda gördüğümüz, kullandığımız sıradan araçlar içindir.
Moto GP fren esnasında 1 - 1,2g ivme görüyorsa, rekor eğimli virajda 1.96 g ise bizim sıradan araç ve normal yolda yarım g görmemiz bile mucize.

levend84
04 Ocak 2019, 13:17
Cbf motoru takılan jazz götmedim ama bunlardan çok var :)

https://www.youtube.com/watch?v=AgwzHJo3IXM

Yaa yasin bak,smartin bile kasasini kaldirmaya torku yetmiyor,alt devirde tork egrisi lazim.

Oyuncak araba gibi patinaja duşuyor.tamam surucu gosteri yapiyor kesiciye falan sokuyor ama,normal kalkişi bile dengesiz..

hasmet
04 Ocak 2019, 13:25
Ya bir de sayın üyeler, ben sizin motosikletlerinizi övüyorum, siz yerin dibine batırıyorsunuz :)

Biraz uygunsuz bir dille ifade etmiş olacağım ama, gerçekçi olmayan kriterlerle kendi malını övmek biraz mastürbasyon gibi geliyor bana :) Gerçi sorun biraz da bende galiba:

Bir kaç sene önce telefoncuda USB kablosu bakıyoruz. Adamın gösterdiği kablo ve ambalajı biraz süslü, fiyatı da ona göre. "Bunun daha adisi var mı?" diye sordum. Eşim güldü. Dükkandan çıktıktan sonra sordum, meğerse "bunun daha hesaplısı var mı?" diye sormam gerekiyormuş :)

Genel olarak katılıyorum tabii ki. Motosikletler hem atik, hem de kıvrak, çok da zevkli, ve daha çok dikkat istiyor.

Wing750
04 Ocak 2019, 13:39
Biraz uygunsuz bir dille ifade etmiş olacağım ama, gerçekçi olmayan kriterlerle kendi malını övmek biraz mastürbasyon gibi geliyor bana :) Gerçi sorun biraz da bende galiba:

Bir kaç sene önce telefoncuda USB kablosu bakıyoruz. Adamın gösterdiği kablo ve ambalajı biraz süslü, fiyatı da ona göre. "Bunun daha adisi var mı?" diye sordum. Eşim güldü. Dükkandan çıktıktan sonra sordum, meğerse "bunun daha hesaplısı var mı?" diye sormam gerekiyormuş :)

Genel olarak katılıyorum tabii ki. Motosikletler hem atik, hem de kıvrak, çok da zevkli, ve daha çok dikkat istiyor.

Rica ederim, ben olmayan bir şeyi övmek niyetinde kesinlikle değilim. Burada hem otomobil hem de motosiklet kullanan üyeler de var. Aslında benim ne demek istediğimi onlar daha iyi anlıyor. Siz de muhtemelen otomobil kullanıyorsunuz. Yoksa yukarıda bir yerlerde ve ilk girişte zaten amacımın motosiklet otomobil kıyası değil, farklı bir yoldan belki daha kolay anlaşılır örneklemesi yapmaktı. Zaten ona bakarsanız beygir gücü deyince hiç kimse de alıp 54 beygire yük çektirmiyor :)

YasinC
04 Ocak 2019, 13:47
Yaa yasin bak,smartin bile kasasini kaldirmaya torku yetmiyor,alt devirde tork egrisi lazim.

Oyuncak araba gibi patinaja duşuyor.tamam surucu gosteri yapiyor kesiciye falan sokuyor ama,normal kalkişi bile dengesiz..

Motosiklet için motor tasarlanırken göz önüne alınan kriter ile araba için olması gereken değerler çok çok farklı zaten. Bir motosiklete arabadaki olması gereken karaktere sahip motor koyarsanız o motosikletin kullanımı aşırı zor olur. Alt devirler de gelen tork sürekli tekere getirir vs. viraj içinde gaz kapadığımda yada biraz fazla açtığında kontrol kaybı çok kolay olur.

Yüksek devirde gelen tork ve güç kullanım kolaylığı ve prüzsüz bir sürüş sağlıyor.