PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ne kadar elektronik o kadar sorun?



melez
29 Aralık 2018, 13:12
böyle bir şey olabilir mi ya?

arndiol
29 Aralık 2018, 13:23
evet olabilir

MaryJane
29 Aralık 2018, 14:00
Ne Kadar Elektronik O Kadar Guvenlik Ve Risk Dogalgaz Gibi Dusunun Disariya Zehirsiz Gaz Salsada Bozulunca Zehirleyip Oldurebiliyor

artemis99
29 Aralık 2018, 14:01
Hangi ürün olduğuna bağlı.

gogozh
29 Aralık 2018, 14:08
bence de dun servo motoru ve kapasıtıf fotosel bozuldu ısyerındekı makınanın . mekanık makınalar cok daha sorunsuz .

skuter sevmeyen senın konu neydı kı ?

BatuhanK
29 Aralık 2018, 14:08
Mükemmel başlık, kusursuz içerik

melez
29 Aralık 2018, 14:11
Hangi ürün olduğuna bağlı.

mesela titreşimli vibra... motosiklet forumunda ne olabilir?

Kural [ Z ]
29 Aralık 2018, 14:24
Mesela şimdi beyin organik. Elektronik olsa bozulsa tamiri daha mümkün olabilir, lakin organik olunca çok mümkünatı olmuyor.

Hem herşeyden önce organik de olsa lazım. Elektroniği yok diye kullanmamak da olmuyor.

Beyine ek olarak bir de beyincik var. Beyinciğin fonksiyonları çok önemlidir, lakin önemli diye beyni beyincikle değiştiren de var.

Sadece beynin değil beyinciğin de elektronik olması gerek.

Hem elektronik ne ki?

Elektro nick.

Yoksa Eleckt Trol Nick mi?

Bence Elektrolnick.

Ekarademir
29 Aralık 2018, 14:43
Yıllardır kurduğum cümle. Vasıtalarda tercih sebebim.

BlackGhost
29 Aralık 2018, 15:00
gelişen teknolojik icatlarla elektronik bileşenlerin araçlara tam entegre edilmesi benim gibi "kara düzen" sistemi sevenler için güzel bir durum oluşturmuyor ne yazıkki.İşin cılkı çıktı çünkü.2001 model,karbüratörlü motorum var.Belki biraz yakar ama bir arızası olduğu zaman el atıp kendim tamir edebilirim ancak işin içine eletronik beyin sistemleri,her yere konan sensör vb aygıtlarla bir süre sonra sürüş zevki denilen olay ortadan yok oluyor.ELbette başından yeni elektronik sistemlere alışıp yola çıkanlar buna alışkın olabilir ancak şuan sıkça etrafımızda görüp denk geldiğimiz "şu servis bu yanlışı yapıyor" veya " sorunun çözümünde efektif davranılmıyor" gibi problemlerin asıl kaynağıda bu aşırı teknolojik sistemlerin getirdiği handikaptır.

Ben çocukluğumda ailemizin arabasını levent oto sanayiye götürür,orada bildiğimiz ,inandığımız ve güvendiğimiz ustamıza teslim eder,ustanın yanında iki çay muhabeti edip ,icabında elimize anahtar alır aracımızı daha yakından tanıyıp "kullandığımız arabayı" öğrenmeye çalışırdık.O zamanlar "serbest çalışan" ustalar o kadar çoktuki her usta kendisine gelen müşterisini memnun edip kaybetmemeye uğraşırdı.O ustalara gitmek bizler için handikap değil , bir " psikolojik rahatlama" ortamıydı.Şİmdi ne o samimi ustalar kaldı nede öylesi psikolojileri rahatlatan servis ortamları...her markanın kenine özel servisi var,takıyor cihazını bakıyor soruna ardından al gülüm ver gülüm durumu..aracını kullananların "çoğu" günümüzde aracının tepkisini,sıkıntısını veya buna benzer problemlerini "önceden" algılama kapasitesinde değil çünkü elektronik sistemler o kadar abartılı şekilde araçlara monteliki en ufak bir arızada kullanıcı "servis yolu göründü" diyip mecbur kalıyor servise gitmeye çünkü elektronik anlamda aracına el atıp düzeltme imkanı yok,bilmiyor haliyle.

Zaten önümüzdeki 20 yılda dünya genelinde elektrikli araçlar çoğunluğa geçeceği içinde bu tarz yeni icatların yaratacağı son kullanıcıda " arıza anında çaresizlik" durumu daha da artacak.Servislerle daha fazla haşır neşir olunacak ama bu etkileşim eski kara düzen zamanlarındaki "samimi" ortamı yaratmayacak.Bazı insalar vardır cidden aracını kendi tamir etmek,ayarlamak isteği olan bir grup var hayatta ama ellerini kolarını bağlıyor bu "eletronik sistemler"..Belki yeni nesil bunu tersine çevirebilir,farklı bir jenerasyon araçların elektronik sıkıntılarını servise gitmeden çözebilir,belki de yeni bir "elektronikli kara duzen" çevresi çoğalabilir.Dolayısıyla bu elektroniği fazla araçların geleceği bizim gibi eski kafa kullanıcılar için çok hayra alamet değil.Çünkü bana göre normal yaşamda " çok fazla teknoloji" bir insanın özgürlüğünü farklı açılardan bakıldığında çok kısıtlayan bir mevzu.

HONDAANTALYA
29 Aralık 2018, 15:22
Digital benzin göstergesinden nefret ediyorum.Aynn haklı arkadaşımız.Benimkisi kocaman honda beat benzin göstergesi gibi ama kocamam olucak .Ozman keyfim yerine geliyor , sanki hiç yakmiyor motor

PAPAZ_39
29 Aralık 2018, 15:59
Son yıllarda motosikletler ve motosiklet kullanıcısı çok değişti. Çeşitli etkinliklerde ve organizasyonlarda bir araya geldikçe , sürücü arkadaşların kullandıkları motorla ilgili hiçbir teknik konu hakkında bilgisi olmaması dikkatimi çekiyor. Üzücü bir durum maddi rahatlık tabiki önemli ama motor bir tutkudur , paran var diye eline yağ buluşacak üstün kirlenecek diye herşeyi servise yaptırmak , kullandığın makine hakkında hic birşey merak edip öğrenmemek ilgi duymamak bu tutkunun lugatına ters bence.

Durum boyle oluncada servisin elinde oyuncak oluyorlar.

Ne kadar teknoloji o kadar rahatlık bir o kadarda sorun demek.

Enjeksiyonluya selam Karbüratöre devam😉 👍

melez
29 Aralık 2018, 16:32
bir de dikkat ettiğim kadarıyla karbüratöre hakim usta sayısı daha fazla. yani kara düzen motorda olası bir sorunu biz çözemesek bile çözecek olan çok usta var. ''encekciyon ne yeğenim'' gibi sorularla karşılaşmayız en azından.

uzay gemisi
29 Aralık 2018, 17:17
"O kadar çok sorun" değil de ne kadar çok elektronik o kadar çok sorun çıkarma olasılığı. Bu makineler onca elektroniğe rağmen o kadar sorunlu olsa kimse almaz zaten. Tek olayı sorun çıkartma ihtimali bir tık daha fazla

PAPAZ_39
29 Aralık 2018, 19:54
Ne kadar teknoloji o kadar rahatlık bir o kadarda sorunla karşılaşma olasılığı demek. Olarak düzeltiyim ☺👍

logaritma
30 Aralık 2018, 00:08
elektronik rahatlıkdır konfor değil konfor çok ayrı bir şey.. elektronik dediğin şey senin adına pek çok işi yapan akıllı sensörler servo motorlar robotic unsurlardır.. motorda bu kadar çok rahata gerek varmı değişken bir mevzu.. bence yok ben eski kafalıyım motorda en fazla teknoloji bir enjeksiyon olsun oda yakıt ekonomisinden ve performansa az da olsa artı bir katkısından birde abs olsa yeterli..

yeni nesil motorları iyicene arabaya çevirdiler yok afl far sistemleri, dct ler dsg ler , işte nekadar rahatlık yanında o kadar sorun.. o dct ler dsg ler bir balata yedimi sonra gruplarda forumlarda servis 8000 bin tl balataya fiyat çekdi diye konular açılıyor.. ne kadar çok teknoloji arıza yapdımı o kadar yüksek maliyet..

Mertcan39
30 Aralık 2018, 00:36
teknoloji hayatımızda var motorlarımızda da mecburen olması gerek buz gibi havada jikle çekmeden bir gıdım gaz vermeden motoru çalıştırma rahatlığı var mesela yada seni teker kilitlenmesinden kurtaran abs teknoloji elekronik iyi bir şey :)

artemis99
30 Aralık 2018, 00:53
Dokunmatik telefonlar ilk çıktığında ben dahil çoğu kişi tuşlunun gözünü seveyim dokunmatik nedir hayatta kullanamam derdik. Şimdi 70 yaşında babamın elindeki telefon bile öyle. Teknoloji ve elektronikten kaçış yok bir şekilde çağa ayak uydurmak zorundayız. Yok elektronik sorundur mekanik candır gibi nostaljik duygulara kapılmanın alemi yok. Bozulacak sen de yenisini alacaksın ekonomi dönecek hayatta kalacaksın.

logaritma
30 Aralık 2018, 01:10
teknolji ilerliycek elbetki ama yerine konumuna göre .. mesela akıllı ayakkabılar var attığın adımı sayıyor ayağından vücudunun pek çok verisini okuyor şartmı benim için değil.. on yıl sonra bile olmaz.. mesela akıllı saatler var bendede vardı samsung gear sattım kullanışsız çünkü normal klasik saatimi takıyorum gene..

yani teknoloji var teknoloji var.. gerek li olduğu yerler var çokda gerekli olmadığı yerler var..

telefon olayı verilebilicek en kötü örnek tv de öyle .. bunlar zaten teknolojinin baryaktar gemileri..

ben mesela mondial zat150 ye yıllar önce far sensörü takan bir abi görmüşdüm çok anlamsız gelmişdi şimdi bile sanırım hiç bir motorda yok belki goldwinglerde vardır..

Cyan
30 Aralık 2018, 01:19
Benim 1988 yılında aldığım Amiga 500'üm halen çalışıyor, siz ne diyonuz?:bounce:

logaritma
30 Aralık 2018, 01:21
bendede commoder 64 vardı :D amiga terfi etmeden direk 90 lılarda pc 286 ya terfi etmişdim dos ..

hasmet
30 Aralık 2018, 03:08
mesela titreşimli vibra... motosiklet forumunda ne olabilir?

Bu ehemmiyetlu basligin yonunu saptirarak konuyu baltalamak istemiyorum, lakin titresimsizi var midir?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:05 ----------


2001 model,karbüratörlü motorum var.Belki biraz yakar ama bir arızası olduğu zaman el atıp kendim tamir edebilirim ancak işin içine eletronik beyin sistemleri,her yere konan sensör vb aygıtlarla bir süre sonra sürüş zevki denilen olay ortadan yok oluyor.

"tamir zevki" ya da "bakim zevki" yazacakmissiniz, yanlislikla "sürüş zevki" yazmissiniz...

YBRMANİA
30 Aralık 2018, 08:31
motosiklellte TCS,MOD ve abs dışında elektroniğe karşıyım.

hasmet
30 Aralık 2018, 09:20
Ben de elektroniğe karşıyım. Surus zevkini, guvenligi, ve yakit ekonomisini arttiran sistemler disinda elektroniğe tamamen karşıyım. Hatta hic tahammulum yok. O derece.

jacob34
30 Aralık 2018, 11:17
Bu olay bütün makinalarda geçerli. Ancak sadece eski modellerde geçerli. Eski bmw motor alırsanız abs beyni bozulma ihtimali ile parçaya bulamayıp ebay aliexpress gibi sitelerde kafa yorma ihtimaliniz aynı orantıdadır. Bu araçlarda da böyle. 2018 Audi A8 de 20 den fazla beyin var. Ama bizde 2006 4.2 quattro var 2 aydır işin içinden çıkamıyoruz elektronik arızası yüzünden. Yedek parça işi ile uğraşıyorum neyin ne olduğunu biliyorum. Eski ve bakımları rastgele yapılmış her türlü elektronik makina dert demektir.

bursagsli
30 Aralık 2018, 11:38
Ne kadar elektronik o kadar beyinli araç sıkıntı. Yolda kalsan kesinlikle çekici çağırman lazım. Hiçbir şekilde çalışmaz. En ufak bir su alsa kısa devre olup bir dünya masraf açar

hasmet
30 Aralık 2018, 11:45
Audi'ler çok kötü yahu. Duyduğum en çok problem onlardan çıkıyor. İkinci elleri yerlerde. Japonlar öyle değil ama.

YasinC
30 Aralık 2018, 11:59
Audi'ler çok kötü yahu. Duyduğum en çok problem onlardan çıkıyor. İkinci elleri yerlerde. Japonlar öyle değil ama.

Yurt dışını bilmem de bizim burada biraz para bulanların direk atlayacağı arabadır. Bir halta da benzetemedim yıllardır. Tamamen gösteriş için alınıyor burada. Elbet rs serisi iyidir hoştur ama a4, a6 kazık gibi araba. Dişçi de ağzını uyuştururlar hissiyat sıfıra iner o arabanın sürüş zevki de öyle. VW satın aldı işte ne bekliyorsun ki.

Cyan
30 Aralık 2018, 12:25
A6'nın tasarımı beğeniyorum şahsen, ama sürüşünü falan bilmem, hiç kullanmadım, ama gözüme çok hitabediyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

Sürmekten en çok keyif aldığım arabam Subaru Impreza'ydı bu arada, rayda gider gibi şahane bir yol tutuşu vardı.

logaritma
30 Aralık 2018, 14:36
audi yi dünyadada audi yapan quatro teknolojisidir bunu binek araçlara 80 li yıllarda uygulayan ilk firmalardan biridir belkide ilkidir zaten o alanda nam salmışdı A6 quatro 3.0 tdi hayır demem.. tabii o paraları param olsada vermem şimdi dediğim a6 quatro 3.0 rahat 1 trilyona eski parayla yakın bir fiyatı vardır.. kapının önüne koyucağım 4 lastik bir saç parçasına o parayı gömmem.. gider yat alırım o paraya daha iyi hiç olmassa zenginlik sembolü keyif işi..

melez
30 Aralık 2018, 15:13
audi yi dünyadada audi yapan quatro teknolojisidir bunu binek araçlara 80 li yıllarda uygulayan ilk firmalardan biridir belkide ilkidir zaten o alanda nam salmışdı A6 quatro 3.0 tdi hayır demem.. tabii o paraları param olsada vermem şimdi dediğim a6 quatro 3.0 rahat 1 trilyona eski parayla yakın bir fiyatı vardır.. kapının önüne koyucağım 4 lastik bir saç parçasına o parayı gömmem.. gider yat alırım o paraya daha iyi hiç olmassa zenginlik sembolü keyif işi..

gider o parayada scooter alırsın sen:queen:

Ekarademir
30 Aralık 2018, 15:23
Bildiğim konudan iki kelam edeyim bende.

2014 yılında dayımın kamyonunu sürerek mesleğe başladım. 2013 model sıfır almıştı. Her yeri elektronik. Herşeyinde sensör var. Ekranda bilgisayar gibi birşey var falan filan. Tabi o kadar teknolojik kamyon bayada pahalı. Şu anki fiyatı 400.000e yakındır. Ki oda ufak kamyon olduğu için.

Sürekli ekranda bişeylerden uyarı çıkardı. Servise gidiyorsun o yazıyı ordan silmek bile parayla. Adblue koymazsan arabayı çekişten düşüren sistem var mesela. Halbuki adbluenin aracın motor gücüyle alakası yok. Şu an aklıma gelmeyen bir sürü şey vardı. Tamam konforlu güzel araba. Ama elektronik yüzünden sürekli bi işler çıkarıyordu.

Mesleği öğrendikten sonra yanından ayrılıp kendime 1992 model Iveco aldım. Iveco alma sebebim karadüzen olmasıydı. Arabada teknolojik hiçbirşey yok nerdeyse. Birde Avrupa üretimi. Yerli değil. 1993 sonrası yerli modellerde karadüzen olsa bile arıza açan parçalar var.

4 ton sınırı olan arabaya 12 ton bile yüklediğim oldu. Çok yüksek yüklediğimde köprüye takılmamak için etrafından dolandığımda oldu. Her türlü zor şartta kullandım arabayı. Normal bakımları haricinde çokda büyük arıza vermedi. Verse bile çok ucuza hallettim. Mesela mazot çok yakıyor diye gittim enjektörleri değiştirttim. 250 lira enjektör takımı. Eski düzen. Yeni nesil elektronik pompaların fiyatlarını bilen bilir. Mesela arkadaşım renault tıra 12 bin liraya almıştı takımını. Ufak tefek arızası çıkıyorsada kendim hallediyordum yolda kalmıyordum.

Ivecoların yüksek modellerinde cam düğme ile açılıyor. Arada bi halat koparır 100 liraya yenisini alır takarsın. Benimki normal tofaş gibi kolluydu. En fazla kırılır o zamanda 5 liraya yenisini alır takarım. Bi çok parçası bu şekilde. Iveco sayesinde çok ekmek yedim işimi büyüttüm. Eğer ben yeni nesil bi arabayla başlasaydım hem maddi açıdan çok zorlardı hemde sürekli bişeyleriyle uğraşırdım.

İşi büyüttüğümde gittim aradım yine avrupa yapımı Iveco aldım. İki senede onu kovaladım. Arıza yapsa bile ucuza halloluyordu. Mesela şanzımanın bi parçası bozuldu. Şanzıman işi arabada en pahalı şeylerden biridir. Bi dişli 1-2 bin lira olabilir. Ben gittim Konya'da hurdalıktan 1000 liraya şanzıman aldım çıkma. Lazım olan parçayı kullandım kalanıda yedeğe ayırdım.

Kasa boyu küçük olduğu için büyük kamyon almam gerektiğinde herkes Mercedes al diye tavsiye ederken ben gittim BMC aldım. Yerli kamyon. 2008 model olmasına rağmen karadüzen. Bozulsa bile yanımda alet takımı var bi şekilde halledip yola devam edebiliyorum. Ama Mercedes alsaydım çekiciyle servise gitmem gerekecekti. Tamam konfor hiç yok. Takoz gibi araba. Ama hem maddi açıdan rahat ettiriyor. Hemde sürekli servise gitmeye mecbur değilim.

Motosiklettede aynı şekilde düşünüyorum. Çalışmadı mı diyelim. Önce bujiye bakarsın. Ateşleme yoksa karbüratöre bakarsın. Bi şekilde çözülür yani iş. Anlayan biri için kolay meseleler. Enjeksiyonlu motora hala karşıyım. Bi sonraki alacağım motor KTM 950 ADV. 990 olanları enjeksiyonlu aynı tip. Ama ısınamıyorum.

Motorumdaki en büyük teknolojik özellik vitesteyken çalışmamasını engelleyen röle sanırım. Onuda ben iptal ettim zaten. Çünkü bi yerinden arıza yaptığı için vites boşta bile olsa motosikletin çalışmasını engelliyordu. İptal ettim kurtuldum. Arızayı bulmuştum ama tamir etmedim. Bugün boş müşürü onu yapacak. Yarın yan ayaklık müşürü. Diğer gün debriyaj müşürü. Motorun tamirinden ben anlayabiliyorum. Anlayamadığımıda bu forumda yada başka bi tanıdığa sorduğumda bi şekilde çözümü bulabiliyorum.

Bu sadece vasıtalarda geçerli değil tabiki. Hayatımızın her anında teknoloji insanlığımızı bitiriyor.

BlackGhost
30 Aralık 2018, 15:46
Bu ehemmiyetlu basligin yonunu saptirarak konuyu baltalamak istemiyorum, lakin titresimsizi var midir?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:05 ----------



"tamir zevki" ya da "bakim zevki" yazacakmissiniz, yanlislikla "sürüş zevki" yazmissiniz...

yeni nesil HD lerden kullanma fırsatım oldu ,gaz tepkisi gibi bazı sürüş dinamikleri hoşuma gitmedi mesela.Kontrol sanki bende değil,motora entegre beyin sistemi taradından sağlanan fabrikasyon ayarlar ile sürücüye "bu şekilde kulan" mantığında sunulmuş ürünler gibi geliyor bana.Elbette işin elektronik kısımından anlayanlar araçların beyin sistemleri üzerinde "tunning" yapıyorlar ama bu herkesin yapabilceği şeyler değil.Benim kendi motorumdan aldığım "sürüş zevkini" böylesi "yaptırımlı" sistemli motorlardan almam mümkün değil.Sürülür mü? sürülür elbette..keyif ve zevk meselesi sonuçta ama "tamir ve bakım zevkinden" ne derece haz alınır teknolojisi bol motorlarda tartışılır.Bir arkadaşımız güzel bir noktaya değinmiş " eli yağ,kir almadan motor kullanan bu işten keyif alamaz" diye..bende o gürühdan ,o kafada olanlardan olduğum için kısaca "kara düzen insanları" kategorisine giriyorum.Bana görede bir motorcu (veya herhangi bir araç sahibi) elindeki kullandığı motoru tanımalı ve üst düzey olmasada basit işlemleri yapabilmeli.Artık o basit işlemlerde dahi servise bağımlı bir satış politikası uygulanıyor araç sektöründe,bu da ister istemez eski serbest çalışan,tabiri caizse "çekirdekten yetişmiş" usta motor ustalarını sektörden yok ediyor.Biz artık 80lerden kalan az bir topluluk olduk,yeni jenerasyonun bizim aldığımız keyif ve hazları almalarını zaten şahsen beklemiyorum.

logaritma
30 Aralık 2018, 16:32
teknoloji doğru yerde doğru şekilde kullanılırsa teknolojidir aksi takdirde tamamen gereksiz bir masraf para gideridir.. sadece lüks koymak için koyulmuş ekipmanlardan öteye geçmez..

Akıllı ayakkabı örneği verdim bir ayakkabının tabanında ısıtıcı düşünün ve soğuk havalarda direk devreye girsin ayağını ısıtsın yada kendi kendine suyu yedimi kuruyan bir ayakkabı düşünün bunlar ayakkabı için harika teknolojilerdir ama gidip ayakkabıya fm radyo,mp3 player takarsan buda saçma sapan bir teknoloji olur anlamsız olur konulmak için konulmuş lüks görünsün ekstrası olsun diye konulmuş bir donanım olur..

burdan motorsiklete geçersek belli temel teknolojiler dışında geri kalanı lükse kaçar bence... motoru motor yapan şey zaten o ilkelliği vahşiliğidir.. neticede ne olursa olsun tamanem korumasız , korumasız derken araba gibi bir yaşam kafesinin içinde bir rollcage altında bir kaporta içinde airbagler ve diğer güvenlik unsurları tarafından korunmuyorsunuz ne kadar giyinirseniz giyinin en nihayetinde bedeniniz kaporta .. ve buda gayet ilkel..

o yüzden çokda motorda teknolojiyi şeet etmemek lazım.. benim için şahsım adına motorda kafi teknoloji enjeksiyon ve abs dir birde iyi bir aydınlatması olursa xenon yada led gibi yok demem o kadar.. geri kalan teknoljiler ilerde başıma potansiyel çıkabilicek yüksek mevlalarda arızalardır.. işte görüyoruz 8 bin liralar 8500 liralar 6 bin liralar 10 bin liralar servis ücretleri havalarda uçuşuyor..

melez
30 Aralık 2018, 18:50
6 ay yatmış karbüratörlü motorumu yan ayakla çalıştırabilirken yine 6 ay yatmış enjeksiyonlu spacy alfa için çekici çağırdığımızda bu sevda dan vazgeçtim.

hasmet
30 Aralık 2018, 21:50
yeni nesil HD lerden kullanma fırsatım oldu ,gaz tepkisi gibi bazı sürüş dinamikleri hoşuma gitmedi mesela.Kontrol sanki bende değil,motora entegre beyin sistemi taradından sağlanan fabrikasyon ayarlar ile sürücüye "bu şekilde kulan" mantığında sunulmuş ürünler gibi geliyor bana.Elbette işin elektronik kısımından anlayanlar araçların beyin sistemleri üzerinde "tunning" yapıyorlar ama bu herkesin yapabilceği şeyler değil.Benim kendi motorumdan aldığım "sürüş zevkini" böylesi "yaptırımlı" sistemli motorlardan almam mümkün değil.Sürülür mü? sürülür elbette..keyif ve zevk meselesi sonuçta ama "tamir ve bakım zevkinden" ne derece haz alınır teknolojisi bol motorlarda tartışılır.Bir arkadaşımız güzel bir noktaya değinmiş " eli yağ,kir almadan motor kullanan bu işten keyif alamaz" diye..bende o gürühdan ,o kafada olanlardan olduğum için kısaca "kara düzen insanları" kategorisine giriyorum.Bana görede bir motorcu (veya herhangi bir araç sahibi) elindeki kullandığı motoru tanımalı ve üst düzey olmasada basit işlemleri yapabilmeli.Artık o basit işlemlerde dahi servise bağımlı bir satış politikası uygulanıyor araç sektöründe,bu da ister istemez eski serbest çalışan,tabiri caizse "çekirdekten yetişmiş" usta motor ustalarını sektörden yok ediyor.Biz artık 80lerden kalan az bir topluluk olduk,yeni jenerasyonun bizim aldığımız keyif ve hazları almalarını zaten şahsen beklemiyorum.

Bence gaz tepkisi farkını yanlış değerlendirmişsiniz. Tabii ki enjeksiyonlu HD size nasıl kullanmanız gerektiğini söylemiyor. Gaza ne verirseniz onu uyguluyor. Sadece tepkisi karburatörden farklı. Daha iyi, daha kolay :) Ancak siz eskisine alışık olduğunuz için onu arıyorsunuz. Yenisine alışıp eskisine geçseniz muhtemelen aynı şeyi söyleyebilirsiniz.

Motosikletimin yağını, antifrizini ve hidroliğini kendim değiştirebiliyorum. Subap ayarı dışında kendim halledebiliyorum yani. Ancak karburatörle uğraşmak zorunda olmadığıma da memnunum. İlk motorum dışında hepsi enjeksiyonluydu ve tek sıkıntı yaşamadım. Jikle yok, soğukta çalışma sorunu yok, trafikte istop ederse çalışma sorunu yok, mis.

Zaman değişiyor. Nostalji uğruna geçmişe tırnak geçirmek istiyor insan ama beyhude. El aletleri bile enjeksiyonlu olmaya başladı. Firmaların bizden daha çok para tırtıklamak için uydurduğu şeyler değil bunlar, güzel şeyler. Eğer kara düzen isteyenler çoğunlukta olsaydı hâlâ kara düzen satılırdı.

levend84
30 Aralık 2018, 23:05
Motosiklet üzerinde kullanilan Elektronik parçalarin,

-Malzeme kalitesi
-Muhendislik(Diger markalarinda tercihi)
-Bağlanti elemanlari(kablo,soket vb)
-Sensorler ile arasindaki haberleşme verimi
-Stabil çalişma,parametrelerin dogrusalligi
-Yakit pompasi,sensorler ile saglikli ve senkron çalişmasi
-Araç üzerindeki konumu,dış ortamdan azami etkilenmesi.
-Guncel yazilim destegi

Örnek;

X marka bir 250cc 0km motosiklet,25-26bin

Y marka bir 250cc 0km motosiklet,15-16bin

10bin tl lik farkin sadece etikete verilmedigi aşikardir.

Hee 26bin tl olan bir motosiklette bu tarz bir sorun olmazmi olur ama uretim adedi dogrultusunda bakmak lazim 100bin motordan kaç tanesinde oluyor.gibi gibi..

Mevzu bundan ibaret..

allegromod
31 Aralık 2018, 00:45
motoru ateşletecek cdi , lambalar ve korna başka ne lazım ki usb desen 10 liralık çinlilerden alıp gidona taktın mı tamamdır. zırt bırt uyarı veren motora binmek istemem açıkcası.

BlackGhost
31 Aralık 2018, 01:24
Bence gaz tepkisi farkını yanlış değerlendirmişsiniz. Tabii ki enjeksiyonlu HD size nasıl kullanmanız gerektiğini söylemiyor. Gaza ne verirseniz onu uyguluyor. Sadece tepkisi karburatörden farklı. Daha iyi, daha kolay :) Ancak siz eskisine alışık olduğunuz için onu arıyorsunuz. Yenisine alışıp eskisine geçseniz muhtemelen aynı şeyi söyleyebilirsiniz.

Motosikletimin yağını, antifrizini ve hidroliğini kendim değiştirebiliyorum. Subap ayarı dışında kendim halledebiliyorum yani. Ancak karburatörle uğraşmak zorunda olmadığıma da memnunum. İlk motorum dışında hepsi enjeksiyonluydu ve tek sıkıntı yaşamadım. Jikle yok, soğukta çalışma sorunu yok, trafikte istop ederse çalışma sorunu yok, mis.

Zaman değişiyor. Nostalji uğruna geçmişe tırnak geçirmek istiyor insan ama beyhude. El aletleri bile enjeksiyonlu olmaya başladı. Firmaların bizden daha çok para tırtıklamak için uydurduğu şeyler değil bunlar, güzel şeyler. Eğer kara düzen isteyenler çoğunlukta olsaydı hâlâ kara düzen satılırdı.

"Kara düzen" dememizden kasıt,hayatımızın her noktasında değil elbette.Teknolojinin geldiği yer belli ve ister istemez hayatınızına entegre birçok şey oluyor ancak bunu "en tepe noktasında" yaşamak yanlış bana göre.Şuanki jenerasyon zaten kara düzen nedir,geçmişte nasıl yaşanmış? internet yokken insanlar ne yapıyorlardı düşünmek dahi istemiyorken asıl bunları konuşmak beyhude..Düzen belli,jigleler dama atıldı ve beyinler dijitalize edildi..

karbüratörlü motorların enjeksiyonlu motorlara göre bana verdiği tepki beni etkiliyor ve mutlu ediyor,bu kişisel bir tercih ve kimsenin "bunu deneyin" deme gibi bir düşüncem yok.Şartlar farklı olsaydı,farklı bir yaşantı ve ortamım olsaydı belki yeni jenerasyon sistemler ilgimi çekebilirdi,insan her şeye alışır en niyahetinde ancak benim yaşantım ve edindiğim tecrübeler sonucunda karar verdiğim tercihler çoğu insana göre farklı oldu.siz buna beyhude dersiniz başkaları aptallık diyebilir vs fakat bu tercihlerede "yanlış seçim" algısı sonucu çıkarılmamalıdır.Bİr noktada kendimize,karekterimize yakışanı yapmaya ve yaşamaya çalışıyoruz.Beğenilip beğenilmeme durumu ise umrumda dahi değil,tercihlerimde sıkıntı yaşamadım çünkü..

levend84
31 Aralık 2018, 01:41
benim için şahsım adına motorda kafi teknoloji enjeksiyon ve abs dir birde iyi bir aydınlatması olursa xenon yada led gibi yok demem o kadar.. geri kalan teknoljiler ilerde başıma potansiyel çıkabilicek yüksek mevlalarda arızalardır..

Abi zaten geriye ne kaldi?

Enjeksiyon var ise;

Yakit pompasi
Oksijen(lambda)sensoru
Ateşleme haritası
Ecu

Abs var ise;

Okuyucu sensor
Beyin
Vb.

Otomatik olarak geliyor.

hasmet
31 Aralık 2018, 02:20
benim yaşantım ve edindiğim tecrübeler sonucunda karar verdiğim tercihler çoğu insana göre farklı oldu.siz buna beyhude dersiniz başkaları aptallık diyebilir vs fakat bu tercihlerede "yanlış seçim" algısı sonucu çıkarılmamalıdır.

Mutlaka. Mekanik saat seven insanlar olduğu gibi. Quartz pratikte her yönden üstün olmasına rağmen insanlar his olarak tercih edebiliyorlar.

zekvan
31 Aralık 2018, 10:40
Kış geldi ohh açayım ısıtmalı koltuğu açayım ısıtmalı direksiyonu,
Eyvah ani fren ooohh ABS vardı,
Ayağım acıdı ya ohh açayım hız sabitleyiciyi,
Debriyaja bas çek ayağım acıyor oohh otomatik vites geldi,
Aniden fren yaptılar farkedemedim ohh iyi ki AEB sensörü varmış durdu,
Kaza yaptım ohh hava yastığım vardı kurtuldum,
Eyvah fazla gaz verdim ohh iyi ki tek teker (wheelie) modu varmış,
Telefonu araca bluetooth la bağlayım oohh ne rahatmış, vs.vs.

E arkadaşlar bu kadar teknoloji kullanırken rahat ama tamire gelirken kara düzen ne güzeldi. Herşeyin bir bedeli var. Kara düzen isteyen adam alcak 1990 model ve öncesini keyfine bakacak. Hayatımızı kolaylaştıran şeylerden şikayet ediyoruz.

logaritma
31 Aralık 2018, 17:00
sorun karadüzen yada teknoloji değil sorun aslında otonom bir dünyaya geçiyoruz biz görürüz yada göremeyiz ama görürüz yüksek ihtimal şu anda çünkü yarı otonom araçlar satılıyor hali hazırda tam otonom araçların zamanına geçildiğinde zaten insanoğluna araba sürme yetkisi acil konumlar dışında verilmiycek araba kendi kendini sizin istediğiniz noktaya götürücek..

üstünde çalışılan mevzular bunlar.. motorsiklet içinde bu geçerli işte videolar sızıyo youtube'a bmw nin hondanın yaptığı otonom devrilmeyen ve insansız giden motorsikletler.. youtubeda var oturun izleyin..

devir oraya gidiyor bizler şu anda tam ara geçiş evresindeyiz an sancılı dönem..




Kış geldi ohh açayım ısıtmalı koltuğu açayım ısıtmalı direksiyonu,
Eyvah ani fren ooohh ABS vardı,
Ayağım acıdı ya ohh açayım hız sabitleyiciyi,
Debriyaja bas çek ayağım acıyor oohh otomatik vites geldi,
Aniden fren yaptılar farkedemedim ohh iyi ki AEB sensörü varmış durdu,
Kaza yaptım ohh hava yastığım vardı kurtuldum,
Eyvah fazla gaz verdim ohh iyi ki tek teker (wheelie) modu varmış,
Telefonu araca bluetooth la bağlayım oohh ne rahatmış, vs.vs.

E arkadaşlar bu kadar teknoloji kullanırken rahat ama tamire gelirken kara düzen ne güzeldi. Herşeyin bir bedeli var. Kara düzen isteyen adam alcak 1990 model ve öncesini keyfine bakacak. Hayatımızı kolaylaştıran şeylerden şikayet ediyoruz.

Bir önceki sayfada yazdığım şey konfor ile teknolojiyi karıştırmamak lazım...

Burda arkadaş yazmış ısıtmalı koltuk, ısıtmalı direksiyon ,otomatik vites, hız sabitleyici,klima bunlar teknoloji değilki bunlar konfor..

benim rahmetli eniştemin 1987 yılındaki bmw 7.35 inde ön arka ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı direksiyon, eklektrikli kafalıklar, arka koltuk elektrikli ileri geri gidiyordu, hız sabitleyici, otomatik vites, sunroof hepsi vardı.. 87 yılından bahsediyorum gitmeyin 90 lılara... o yıllarda üst sınıf araçların alayında buna yakın bu tip donanımlar vardı..

bacak kadar velettim karşı komşumuzda beşiktaşda otururken 77 yada 78 buick skylark vardı arabaya bindiğimde 80 li yılların başından bahsediyorum kendimizi uzay mekiğinde sanırdık ilk defa elektrikli camlar , klima ,merkezi kilit falan görmüşdük bacak kadar velediz tabiki ama bu donanımlar o yıllarda bile vardı..

kısaca demek istediğim şu senin karadüzen dediğin araçlarda bile o yıllarda bu donanımların çoğu vardı , tek farkı o yıllarda bu donanımlar mekanik yada eletronik idi şimdi digital yazılım bazı şeylere dönüşdü beyinler sensörler v.b ..

teknoloji ile konforu karıştırmamak lazım.. teknoloji çok ayrı bir şey..

tarikcapar
31 Aralık 2018, 17:10
Benim bu konuda ki tecrübem şu.. 2006 model full Citroen C4 üm vardı... herşey sensrlü mensörlü otomadik djital.. kadran yok kadran... :( neyse.. sonra onu ekonomik sebepler yüzünden satıp 2008 clio aldım.. iki araçta aşağı yukarı aynı km de... Ustam diyor ki.. Clio yu aldın yolumuzu unuttun... O an o cümlenın tınısı yansıdı kafatasımın içinde ve ona dedim ki, "NE KADAR ELEKTRONİK O KADAR PROBLEM USTA".. şimdi konfordan çok ödün verdim, ama kafam rahat bozulmuyor :) arıza ışığı nedir nerde yanar bilmem :) Citroen de sabahları arıza ışığına selam sevitordum artık... psikolojimi bozmuştu..

zekvan
31 Aralık 2018, 17:11
Bir önceki sayfada yazdığım şey konfor ile teknolojiyi karıştırmamak lazım...

Burda arkadaş yazmış ısıtmalı koltuk, ısıtmalı direksiyon ,otomatik vites, hız sabitleyici,klima bunlar teknoloji değilki bunlar konfor..

benim rahmetli eniştemin 1987 yılındaki bmw 7.35 inde ön arka ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı direksiyon, eklektrikli kafalıklar, arka koltuk elektrikli ileri geri gidiyordu, hız sabitleyici, otomatik vites, sunroof hepsi vardı.. 87 yılından bahsediyorum gitmeyin 90 lılara... o yıllarda üst sınıf araçların alayında buna yakın bu tip donanımlar vardı..

bacak kadar velettim karşı komşumuzda beşiktaşda otururken 77 yada 78 buick skylark vardı arabaya bindiğimde 80 li yılların başından bahsediyorum kendimizi uzay mekiğinde sanırdık ilk defa elektrikli camlar , klima ,merkezi kilit falan görmüşdük bacak kadar velediz tabiki ama bu donanımlar o yıllarda bile vardı..

kısaca demek istediğim şu senin karadüzen dediğin araçlarda bile o yıllarda bu donanımların çoğu vardı , tek farkı o yıllarda bu donanımlar mekanik yada eletronik idi şimdi digital yazılım bazı şeylere dönüşdü beyinler sensörler v.b ..

teknoloji ile konforu karıştırmamak lazım.. teknoloji çok ayrı bir şey..

Bazıları konfor bazıları teknoloji, zaten konfor da teknoloji ile geliyor. Ama demek istediğini anladım, söylediklerim sadece örnek bunları yönetebilmek için dijital beyin şart AEB, otomatik silecek, bluetooth bağlantı, vb. Eskiden gaz ayarı telle yapılırdı şimdi diagnosdan yapılıyor bu konuda hemfikirim. Ama dijital olmanın getirdiği ayrıcalıklar dan şikayet etmek saçma, yani bunların keyfini yaşamak isteyip aynı zamanda şikayet ediliyor (fiyatından dolayı). Bir zamanlar telgraf varken şimdi akıllı telefonlar var, ama akıllı telefonun ayrıcalıklarına göre masrafı bambaşka... Masrafsız olsun diyor ise bi insan cebinde taşıyamayacaktır telefonunu ...

logaritma
31 Aralık 2018, 18:05
eski 2 motoruma ve şu anki x10 uma sele ısıtma yaptırdım o kadar basit bir şeyki.. 24 dolara pedi aldım 50 tl elektrikçiye 50 tl döşemeciye pedleri yerleştirsin diye verdim 24$ +100 tl ye sele ısıtmam oldu.. o zaman dolar 3.5 tl idi bu arada.. elektrikçi ustam aldı güzel orjinal gibi görünücek cepliğin iç kısmına koydu düğmeyide... kapalı yer zaten dikkat te çekmiyor..

ustam eline aldı bakdı pede yahu aslında ne kadar ilkel ve basit bir şey bir tane ped yapmışlar incecik arasından teller geçiyor teller elektriği yedikçe ısınıyor haliyle pedi ısıtıyor pedde ısındımı seleyi ısıtıyor ne kadar basit ve ilkel ama şu basit şeyi seleye takdıkmı asrın konforu lüksü oluyor dedi :mrgreen:

o sele ısıtma teknoloji mi bana göre değil zaten 50 yıl önce üretilen arabalarda bile var fakat konfor mu konfor o ayrı bir açıyorsun soğuk havada mis gibi toton sıcacık :mrgreen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:31 ----------

Teknoloji doğru yerde kullanıldımı çok verimli yada bazı yerlerde daha zamanı gelmemiş olabiliyor..

galaxy gear aldım saat... yahu her gün şarja tak koluna tak alışık değilim ben saat alırım kolumdan banyo yüzme hariç hiç çıkartmamki bazen yüzmede bile dalgınlıkla girdiğim olur.. pil mil bilmemki ne zaman değiştirmişim... bazı saatlerim zaten kinetic .. kullanışsızdı gün içinde şarjı biter gearın falan sonra amaze fit aldım xioami o daha iyiydi 10-15 gidiyordu ama özellikleride daha basitti en son normal eski saatlerime geri döndüm o numara..

herşey aslına özüne rücu ediyor mesela şimdi hybrid yarı eski teknoloji yarı yeni teknoloji saatler çıkartmaya başlamış firmalar.. basitçene saat kısmı eski teknoloji ama üstünde ufak bir led ekran tarzı bir şeyde var yada arka planda ordada çok basit gelen aramalar adım sayar ıvır zıvır bilgileri çok sembolik basit bilgilerle gösteriyor onların pil şarj ömrü daha iyiymiş 1 ay falanmış.. ne zaman adam gibi 1 sene şarj istemiycek akıllı bir saat yaparlar o zaman alırım..

akıllı saati kullanırken fark ettim misal bir mantığı yok yanında ikinci bir daha basitleştirilmiş telefon taşıyorsun.. ama onunda çoğu özelliğini kullanmıyorsun gene aslen saat özelliğini kullanıyorsun o zaman ne gerek var..

bana göre motorsiklette klasik saat gibi.. Motor sürücülerinde belli alışkanlıkları rutinleri vardır onun dışına pek çıkmazlar..

yani motora konulan ekstra elli tane özelliğin 49 zunu motorcuların çoğunluğu kullanmıycakdır.. zaten sürerken bir yandan onlarla nasıl uğraşsın.. motorda bulunmak için bulunan satarken şu bu özellikleride var diye satış stratejisi olarak kullanıcağı şeyler olur ancak bana göre..
tabiki gelişen zamanla özellikle güvenlik ve performans yakıt ekonomisi çerçevesinde bazı gelişmeler yenilikler olucak ama bence fazlası akıllı saat teki gibi işlevsiz olucaktır. çünkü motoru süren adam motoru sürerken tek yapıcağı iş yola kitlenmek adapte olmakdır yani 50-60 sene önce motor süren bir insandan farklı bir şey yapmıycak..

hasmet
31 Aralık 2018, 18:20
Akıllı saat olayı çok yeni teknoloji. Pil büyük handikap. Hallolsa yayılır.

Bu arada LG watch w7 çıktı. Akıllı saat değil akıllı kadran. Ama yarı akıllı değil, bildiğin tam akıllı saat. Kollar gerçek. Kadran ful renkli ekran. Wear OS. Akıllı kısmına ihtiyacın yoksa kapatıyorsun, 3 ay gidiyor pil. Tavsiye ederim :)

thedarkfire
31 Aralık 2018, 18:25
Örneğin yağ lambasını düşünün. Olmadığını düşünün birde?
Arıza olduğunu anlayamayacaksınız. Yağ lambası bozulduğunda yaptırmak çok masraf değildir heralde. Ama birde yağ lambası olmadığını düşünün. Yağ azaldığında veya yağ ile ilgili başka bir sorun olduğunda uyarmayacak böylece motorunuz zarar görecek ve böylece daha çok masraf çıkarıcak.