PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bakımı Yetkili Serviste Yaptırmak veya Sanayide Yaptırmak



tugrulbora
16 Aralık 2018, 22:08
Bildiğim kadarıyla 1.000 km bakımını ve daha sonraki periyodik bakımları yetkili serviste yaptırmadığımız zaman, satın aldığımız motorsiklet garanti kapsamı dışında kalıyor.Garanti hangi koşullarda devreye girer pek bilmiyorum açıkçası.Örneğin benim motorumun herhangi bir mekanik arızası meydana çıktığı zaman ve eğer ki parça değişmesi gerekiyorsa, garanti kapsamı içerisinde bu parça için benden ücret talep etmeyecek mi servis?

Açıkçası kendim yapabileceğim yağ ve yağ filtresi değişimi için yetkili servise 200 küsür lira veya daha da fazlasını vermek düşüncesi çok düşündürüyor beni.

Servise gitmek ya da gitmemek arasında çok kararsız kaldım.

Sizce?

tokhanoğlu
16 Aralık 2018, 22:12
Aslında araca istediğin her yerde üreticinin onay verdiği parça ve sarf malzemesi kullanarak bakım yapabilirsin ama bu bizim Muz Cumhuriyeti'nde ne kadar uygulanır orası muamma, yani elin anahtar tutmuyorsa el mahkum..

Cyan
16 Aralık 2018, 22:12
En azından satman gerektiğinde daha rahat olabiliyorsun; seceresi belli (en azından sahibinin paraya acımadan ve sektirmeden yetkili servisine götürdüğü) bir motor olacağı için... (Senin hakkında iyi bir izlenim bırakır.)

kefkes
16 Aralık 2018, 22:17
Ucuz motorda kafama göre takılıyorum, garantiden çıkartmayı gözüm kesmiyorsa fiyatina bakmadan servisin yolunu tutuyorum ister istemez.Misal motorun cbr250, ikiyuzelli lira için garantiden çıkartmaya değmez..

mesut hoca
16 Aralık 2018, 22:23
Eğer elin anahtar tutuyorsa kendin yap her işini, el elin eşeğini cık cık çeke çeke güdermiş derler,, düşün parasını ödeyerek yaptırdığın bir bakımla, eğer elin anahtar tutuyorsa kendi yaptığın bakım arasındaki farkı ,bunu sadece motorun zincir bakımında bile görebilirsin , ama şu da bir gerçek garanti kapsamında ki bir motorun parça değişimi gerekse kesinlikle kullanıcı hatası derler🤣🤣🤣 maalesef bu ülkemizde böyle,10 yıllık tecrübe konuşuyor 👍 hayırlı akşamlar

tugrulbora
16 Aralık 2018, 22:32
Eğer elin anahtar tutuyorsa kendin yap her işini, el elin eşeğini cık cık çeke çeke güdermiş derler,, düşün parasını ödeyerek yaptırdığın bir bakımla, eğer elin anahtar tutuyorsa kendi yaptığın bakım arasındaki farkı ,bunu sadece motorun zincir bakımında bile görebilirsin , ama şu da bir gerçek garanti kapsamında ki bir motorun parça değişimi gerekse kesinlikle kullanıcı hatası derler������ maalesef bu ülkemizde böyle,10 yıllık tecrübe konuşuyor �� hayırlı akşamlar

Hocam işte kafamdaki soru işareti buydu.Burası Türkiye ve insanı cidden paranoyak yapıyorlar.Bunu diyebilirler mi?Bence de kesinlikle kullanıcı hatası derler hocam.
Tüketici hayrına bir şey yok bu ülkede.

EUOGLU
16 Aralık 2018, 23:34
En azından satman gerektiğinde daha rahat olabiliyorsun; seceresi belli (en azından sahibinin paraya acımadan ve sektirmeden yetkili servisine götürdüğü) bir motor olacağı için... (Senin hakkında iyi bir izlenim bırakır.)

Şunu sorayım size ben kendi bakımlarımo kendim yaparim 1000 km den beri butun aldigim parcalarin faturalarini atmam her yag degisiminin fotografi var siz alıcı olsaniz ne düşünürdünuz?

sey_47
16 Aralık 2018, 23:43
Şunu sorayım size ben kendi bakımlarımo kendim yaparim 1000 km den beri butun aldigim parcalarin faturalarini atmam her yag degisiminin fotografi var siz alıcı olsaniz ne düşünürdünuz?
Ciddi düşünürdüm.
Ne kadar da tamirci gibi bir erkek :mrgreen:

Şaka bir yana. Olumlu düşünürdüm ben. Eline anahtar alıp bir civatasını sıkmayan adamın motoru da bir garip olur. Nerede ne olduğunu bilen söküp takan kişiler bence iyidir.
Kendimde öyleyim. Bakımlarını kendim yapıyorum. Buji sökmek için depoyu söküyorsun. GÜzelce havlunun üstüne koyuyorsun. Tamirci de adam depoyu söküyor, cazur cuzur betona falan koyuyor. Tepesinden adam atlıyor falan. Bana göre garip şeyler bunlar.
Kendim yapayım, kafam rahat olsun.

@tugrulbora
He. Sıfır motosikletim olsa, garantiye götürürdüm heralde. Sırf garantinin devam etmesi için.
Yoksa alacak adamın ne düşündüğü umrumda değil. Ne var ne yok söylerim.
Kendi aracımız var accent. Sıfır aldık. Hayvan gibi km yapıyor araç. Elemanlarda kullanıyor.
5 yıl garanti. Boru mu? Bozmaya değer mi. Değmez diye düşünüp, allahın hyundain'a km bakımına 1200 küsür tl para ödediğimiz çok oldu. O kadaar para koydu. Ama ne yapacan.

levend84
16 Aralık 2018, 23:59
2 sene once 12.000km de 2014 xmax almistim aldigim kisi emekli torna ustasi sadece rodaj bakimina goturmus motoru,kalan diger bakimlari hep kendisi yapmis makina kusursuzdu,bir o kadarda ben bindim sonra sattim.sattigim kiside yabanci degil motoru dinledi abi bana bu yeterli,ben bankaya gideyim para cekeyim sonra noterde bulusalim.5 dk olay tamam.

0km tvs aldim sadece rodaj bakimina goturdum.diger bakimlarini kendim yapiyorum.bu arada yaz sonunda yedek motorum cryptonu sattim tanidigim kisi oda sesi dinledi hemen noter.

Sagolsunlar çevrem geniş,bende yabanciya satilacak motor yok.bana bilen motordan anlayan musteri lazim..

Ugrasamam,ya abi yagi nasil degisecek,balata nasil degisecek..

Bakim periyotlarini merak eden adam 0km alsin aga.benim motorum yuruyorsa bakimlidir..benim elim ayagim sonucta.

Cyan
17 Aralık 2018, 00:38
Şunu sorayım size ben kendi bakımlarımo kendim yaparim 1000 km den beri butun aldigim parcalarin faturalarini atmam her yag degisiminin fotografi var siz alıcı olsaniz ne düşünürdünuz?

Kısa cevap: Sizi tanımıyorsam almam.

Hoş, şimdiye kadar tanımadığım veya güvendiğim birinin tanımadığı kefil olmadığı kimseden motor almadım (aldıklarımın hepsi de ikinci eldi). Bir tanımadığım kişiden alacak oldum, o da tüm faturaları servis kayıtlarını dosyalamış ve düzgün konuşması efendiliğiyle gözüme girmişti de sonra o modeli almaktan vazgeçtiğim için satışı bağlamadık.

burak burk
17 Aralık 2018, 00:49
honda servisi dışında yaptırırsan garanti dışı kalır.bir sorun çıkarsa bir problem olursa servis gönül rahatlıyla beni alakadar etmez bu motora kim dokundu ne kondu bilmem der işin içinden çıkar.bu bahsettiğim motor aksamı için eğer atıyorum kadranın bozuldu,işte o zaman çemkirebilirsin elektirik aksamını doğal olarak motor dan ayrı tutuyorlar.tabi bunlar servisten servise insandan insana markaya göre sürekli değişir.ayrıca honda sana ne kadar fiyat çıkartabilirki 50 60 tl fark olur en fazla hiç deymez git serviste hallet derim.istersen n11 den full set olarak bakım kitleri satılıyor ordan bak öğren fiyatı hondanın söylediği rakamdan çıkart işçilik ücretinide görmüş olursun.

Cyan
17 Aralık 2018, 00:56
Temmuz'da Honda işçilik 80TL/saatti. 2 saat alsa kendin yapmanla arada 190TL fark olur. Bulunduğu yerde düzgün servis olmayan adama diyecek lafım olmamakla birlikte, 6.000km'de bir ekstra ödeyeceği 190TL'nin hesabını yapan adamdan motor alacağımı zannetmem. (Ama çok genel yazıyorum şimdi, motorun markası modeli vs bu değerlendirme kriterlerini de etkiler yani...)

hasmet
17 Aralık 2018, 01:27
En azından satman gerektiğinde daha rahat olabiliyorsun; seceresi belli (en azından sahibinin paraya acımadan ve sektirmeden yetkili servisine götürdüğü) bir motor olacağı için... (Senin hakkında iyi bir izlenim bırakır.)

Yag degisimi esnasinda giydigi kiyafete gore degisir. :)

Burada motosiketimin piston ve silindiri degisti garanti kapsaminda. Yagi ben degistirmistim. Burada sorun yapmiyorlar. Garanti belgesinde servis kosulu acik net yaziyor mu? Yazmiyorsa ve "karsilamiyoruz" derlerse dava acilabilir aslinda.

YERUÇAĞI
17 Aralık 2018, 04:44
garantiye takılma,motorun herhangi bir aksamında fabrikasyon bir hata olacak ve bu senden kaynaklı olmayacakki,kullanıcı hatası olmayan bir arıza bugüne kadar görülmemiştir,uzun araştırmalar sonunda eğer kendilerinden kaynaklı ise onarım yaparlarki bu çok ender yaptıkları bişeydir,,ne yapar eder arızayı kullanıcı hatasına sokarlar kesinlikle

debriyaj ve aktarma organları zaten hiç bir araçta garantiye girmez,ancak motorun içinde biyerde döküm hatası kaynaklı bir parça kırılacakki şansın varsa uzun kavga ve döğüşlerden sonra en fazla onu garantiden yaparlar okadar

eğer amacın motoru satarken alıcının bu motor servis bakımlı diye güvenip tercih etmesi ise bakımlarda kesinlikle servise götür

ama yok arıza yaparsa garantiden yararlanırım gayesi taşıyorsan,servise gitmeyi aklından çıkar,bakımlarını kendin yapabiliyorsan kendin yap yoksa özel servislere götür yaptırki servisin yarı fiyatından bile aşağı yaptırırsın


bugüne kadar yaptığı malın arkasında duran ve garantiyi tam anlamıyla uygulayan tek marka olarak ( APPLE ) olarak bilirim,en ufak hatada kullandığınız iphone yi alıp sıfırını veriyor

geçende sorunu olmayan garantisi bitmiş 2,5 yıllık iphone telefonumuzun zamandan ötürü yaşlanan pilini değiştirmek için apple a götürdük ,2 saat sonra bize ,telefonunuzun anakartındada sorun varmış deyip hoşaf olmuş eski telefonumuzu alıp ücretsiz sıfır telefon verdiler,,ağzımız açık kaldı bakakaldık,sıfır telefonla eve döndük

yamtareroglu
17 Aralık 2018, 04:59
Bugüne kadar motorda garanti kapsamında değişen herhangi bir parça görmedim. Başkası görmüş ise bilemem.. Motoru elinize alsanız bile muhakkak bir şekilde kullanıcı hatasına bağlanır.. Fakat motoru satarken servis kayıtlarını çıkartmak, hangi kilometrelerde yağ değişimi yapıldığını göstermek, yetkisiz tamirciye motorunuzu elletmediğinizi dokümanla beyan etmek alıcıya güven veriyor.. bence servisin tercih edilmesindeki tek konu budur..

hasmet
17 Aralık 2018, 05:26
bugüne kadar yaptığı malın arkasında duran ve garantiyi tam anlamıyla uygulayan tek marka olarak ( APPLE ) olarak bilirim,en ufak hatada kullandığınız iphone yi alıp sıfırını veriyor
Burada iş yapan her şirket ve marka öyle...

O kadar çok örnek var ki hangisini anlatsam... Sadece yakın zamanda başımdan geçen üç hadise:

1. HTC telefon garantiden çıktıktan sonra bozuldu. Problem ana kartta. $220 fiyat biçti tamir için HTC. "Kabul, garanti bitti, ancak garantiden çıkar çıkmaz bozulan bir markayı gelecekte niye tercih edeyim" diye cevap yazdım. Ücretsiz değiştirdiler anakartı.

2. Amazondan elektronik cihaz aldım. Websitesi geldi diyor, ama kapının önünde yok. 3 gün bekledim, sonra aradım. Ücretsiz yenisini yolladılar. Yarım saat sonra komşu geldi, "bu paketi yanlışlıkla benim eve koymuşlar. Ben de şehir dışındaydım, yeni geldim, paketi benim zannedip açtım, kusura bakma" diye. Arayıp iptal ettim yenisini.

3. Taa 6-7 sene önce ufak bir kaza sonrası arabanın ön tamponunu ve kaputu boyatmıştım. Boya soyulmaya başladı yeni. Götürdüm. Herif görür görmez "kusura bakma, geçmişte kullandığımız bazı boyalar kötü çıkmış, ancak şu an çok yoğunuz, Ocağın ikinci haftası getirebilirsen yeniden ücretsiz boyariz" dedi.

Burada "kullanıcı hatası" lafını ağzına alan herhangi bir satıcının iş yapabilmesi mumkun değil. Bunun sebebi de insanların genelde dürüst olması.

YERUÇAĞI
17 Aralık 2018, 06:21
Burada iş yapan her şirket ve marka öyle...

O kadar çok örnek var ki hangisini anlatsam... Sadece yakın zamanda başımdan geçen üç hadise:

1. HTC telefon garantiden çıktıktan sonra bozuldu. Problem ana kartta. $220 fiyat biçti tamir için HTC. "Kabul, garanti bitti, ancak garantiden çıkar çıkmaz bozulan bir markayı gelecekte niye tercih edeyim" diye cevap yazdım. Ücretsiz değiştirdiler anakartı.

2. Amazondan elektronik cihaz aldım. Websitesi geldi diyor, ama kapının önünde yok. 3 gün bekledim, sonra aradım. Ücretsiz yenisini yolladılar. Yarım saat sonra komşu geldi, "bu paketi yanlışlıkla benim eve koymuşlar. Ben de şehir dışındaydım, yeni geldim, paketi benim zannedip açtım, kusura bakma" diye. Arayıp iptal ettim yenisini.

3. Taa 6-7 sene önce ufak bir kaza sonrası arabanın ön tamponunu ve kaputu boyatmıştım. Boya soyulmaya başladı yeni. Götürdüm. Herif görür görmez "kusura bakma, geçmişte kullandığımız bazı boyalar kötü çıkmış, ancak şu an çok yoğunuz, Ocağın ikinci haftası getirebilirsen yeniden ücretsiz boyariz" dedi.

Burada "kullanıcı hatası" lafını ağzına alan herhangi bir satıcının iş yapabilmesi mumkun değil. Bunun sebebi de insanların genelde dürüst olması.
ne güzel,keşke burdada öyle olsa ama nerdeee,bu yazdıklarınızın hiç biri burda geçerli değil apple hariç

burda bırak 6-7 sene evvel boyanmış aracın boya atmasını,1 yıl sonra bile böyle bir sorunla boyacıya gtseniz üstüne bide dayak yer geri dönersiniz

hasmet
17 Aralık 2018, 06:41
burda bırak 6-7 sene evvel boyanmış aracın boya atmasını,1 yıl sonra bile böyle bir sorunla boyacıya gtseniz üstüne bide dayak yer geri dönersiniz
Açıkçası ben de çok ihtimal vermiyordum. İcabında parasıyla yaptıracaktım eli mahkum. 2-3 sene olsa neyse de 6-7 sene az süre değil. Gerçi düzgün yapılan boyanın 6-7 sene rahat dayanması lazım ama yani... Sıfır arabaya bile o kadar boya garantisi vermiyorlar. Ama daha ben ağzımı açmadan adam dedi diyeceğini.

Neredeyse yirmi senedir Amerika'da yaşamama rağmen hâlâ şaşırtabiliyor insanlar... Çok oldu. Laf açılınca kendimizi yere göğe koyamıyoruz ama elin gavuru bizden daha dürüst... Hazmetmek kolay değil ama gerçek ortada.

Laf açılınca "Amariga dünyayı kesip kendi sefa sürüyo" diyen adam bi gün sonra çok küçük bir çıkar karşılığı hiç düşünmeden karakterinden taviz verebiliyor, farkında bile değil...

Cyan
17 Aralık 2018, 08:08
Temmuz'da Honda işçilik 80TL/saatti. 2 saat alsa kendin yapmanla arada 190TL fark olur. Bulunduğu yerde düzgün servis olmayan adama diyecek lafım olmamakla birlikte, 6.000km'de bir ekstra ödeyeceği 190TL'nin hesabını yapan adamdan motor alacağımı zannetmem. (Ama çok genel yazıyorum şimdi, motorun markası modeli vs bu değerlendirme kriterlerini de etkiler yani...)

Bir de şu var, bana mı öyle denk geldi bilmiyorum ama sanki Honda parçayı onlardan alıp işi onlarda yaptırmazsan parçadan iyi geçiriyor (yani servisi onlara yaptırsan parçaya daha az para veriyorsun, sadece parça aldığında daha pahalı oluyor fiyatı...) 1,5 sene önce iki NC750X ön amortisör keçesine 220TL almışlardı. Bana normal gelmediydi... (Ayak yaptıkları için amortisör yağ değişimini dışarıdan ustaya yaptırmıştım.)

Emrah Düzgit
17 Aralık 2018, 08:21
Konu ile alakalı şöyle bir video vardı. Kısacası sahip olduğunu bir aracı yeterlilik ve kalite sertifikasyonuna sahip herhangi bir serviste legal ve faturalı bir şekilde yaptırırsanız kanunen aracınız garantiden çıkmıyor;

https://www.youtube.com/watch?v=kgQCiTVqr4o

Wing750
17 Aralık 2018, 09:30
10.000'de bir bakım yapacağını var sayıyorum. Her bakımda 250 lira cebinde kalıyor. Motosikletin 100.000 kilometreye geldiğinde edeceğin kar 2.500 lira. Herkesin dediği gibi de satmaya kalkınca kayıt kuyut yok. Edeceğin 2.500 lira kar için değer mi?
Tabii bir de garanti dışında kalacak herhangi bir aksam için de edeceğin karın fazlasını ödemek zorunda kalma ihtimalini unutma.

uzay gemisi
17 Aralık 2018, 09:55
sıfır motor alıyorsan kullandigin sure boyunca yetkili servis dışında bir yerde bakımlarını yaptırma.
Full servis bakımlı olması, serviste bakım kayıtlarinin çıkması satarken alıcının kafasına soru işareti olmamasını sağlıyor. Motorunun satılmasını kolaylaştırır. Alacak kişi tarafindan Düzgün binildigi sonucu çıkarilabilir, binicinin bilinçli olduğu gibi bir sürü şey akla gelebilir, km orijinal mi değil mi derdi olmaz. Sırf satarken ki alıcı tarafından sorulacak sorularin cevabıni otomatikmen vereceği için bile servise götürülür motor.

Birkan07
17 Aralık 2018, 10:37
Motosikletimi sıfır alsam ne yapardım bilmiyorum ama arabamın 30k bakımınada kadar servise gittim 30k'dan sonra sanayi spor.

Servisin yazdığı işçilik bedeline sanayide yağ değiştiriyorum. Ben çok takılmadım açıkcası.

Metehan07-70
17 Aralık 2018, 11:57
Burada iş yapan her şirket ve marka öyle...

O kadar çok örnek var ki hangisini anlatsam... Sadece yakın zamanda başımdan geçen üç hadise:

1. HTC telefon garantiden çıktıktan sonra bozuldu. Problem ana kartta. $220 fiyat biçti tamir için HTC. "Kabul, garanti bitti, ancak garantiden çıkar çıkmaz bozulan bir markayı gelecekte niye tercih edeyim" diye cevap yazdım. Ücretsiz değiştirdiler anakartı.

2. Amazondan elektronik cihaz aldım. Websitesi geldi diyor, ama kapının önünde yok. 3 gün bekledim, sonra aradım. Ücretsiz yenisini yolladılar. Yarım saat sonra komşu geldi, "bu paketi yanlışlıkla benim eve koymuşlar. Ben de şehir dışındaydım, yeni geldim, paketi benim zannedip açtım, kusura bakma" diye. Arayıp iptal ettim yenisini.

3. Taa 6-7 sene önce ufak bir kaza sonrası arabanın ön tamponunu ve kaputu boyatmıştım. Boya soyulmaya başladı yeni. Götürdüm. Herif görür görmez "kusura bakma, geçmişte kullandığımız bazı boyalar kötü çıkmış, ancak şu an çok yoğunuz, Ocağın ikinci haftası getirebilirsen yeniden ücretsiz boyariz" dedi.

Burada "kullanıcı hatası" lafını ağzına alan herhangi bir satıcının iş yapabilmesi mumkun değil. Bunun sebebi de insanların genelde dürüst olması.

Sanki sene 2076 dan yazıyorsun gibi geldi. (Bizim buralar için yani)

zapalka
17 Aralık 2018, 12:46
10.000'de bir bakım yapacağını var sayıyorum. Her bakımda 250 lira cebinde kalıyor. Motosikletin 100.000 kilometreye geldiğinde edeceğin kar 2.500 lira. Herkesin dediği gibi de satmaya kalkınca kayıt kuyut yok. Edeceğin 2.500 lira kar için değer mi?
Tabii bir de garanti dışında kalacak herhangi bir aksam için de edeceğin karın fazlasını ödemek zorunda kalma ihtimalini unutma.

abi 10.000'de bir bakım yapılan motor hangisi ya :=)

kurubuz
17 Aralık 2018, 13:08
Garantisi bitene kadar serviste. Sonrasında bakımları kendin yap. Arıza durumunda -garanti olsun olmasın - mutlaka yetkili servis.

YERUÇAĞI
17 Aralık 2018, 13:39
Konu ile alakalı şöyle bir video vardı. Kısacası sahip olduğunu bir aracı yeterlilik ve kalite sertifikasyonuna sahip herhangi bir serviste legal ve faturalı bir şekilde yaptırırsanız kanunen aracınız garantiden çıkmıyor;

https://www.youtube.com/watch?v=kgQCiTVqr4o
emrah kardeş,güldürdün beni,,sen gidip hondaya bunları söylermisin ,alacağın cevabıda burda açıklarsan memnun oluruz.(gerçi cevabı biliyoruz ama sen yinede sor istersen)

adamlar avrupada 12 bin olan bakım aralığını burda 6 bine indirdikleri yetmezmiş gibi,birde her 6 ayda bir bakıma gitme zorunluluğu getirmişler,gitmezsen garantin fossss

Emrah Düzgit
17 Aralık 2018, 13:45
emrah kardeş,güldürdün beni,,sen gidip hondaya bunları söylermisin ,alacağın cevabıda burda açıklarsan memnun oluruz.(gerçi cevabı biliyoruz ama sen yinede sor istersen)

adamlar avrupada 12 bin olan bakım aralığını burda 6 bine indirdikleri yetmezmiş gibi,birde her 6 ayda bir bakıma gitme zorunluluğu getirmişler,gitmezsen garantin fossss

"Kanunen" olarak belirtmiştim zaten. Pratikte kimse kabul etmiyor ama 2 yıllık hukuki süreyi göze alan olursa her türlü garantiye girer ama dediğim gibi merdiven altı yerlerde değil de kalite belgelerine sahip servislerde bakım yaptırılmalı. Ben motosiklette her zaman yetkili servis + bilinçli kullanıcı taraftarıyım.

foxtrot
17 Aralık 2018, 13:54
ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..

hasmet
17 Aralık 2018, 14:08
ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..

Niye o kadar pahali yahu? Parcalara da mi abuk subuk vergiler ekleniyor yoksa?

Orijinal Yuasa akuyu nerede alsaniz pahali. Burada $125.

Edit. Diskler pahaliymis. On disk $300, arka disk $200 burada... Padler ucuz ama. On takim $35, arka daha da ucuzdur.

Bu fiyatlara %7 KDV eklenecek.

Wing750
17 Aralık 2018, 15:41
abi 10.000'de bir bakım yapılan motor hangisi ya :=)

:cherry: Valla sen de haklısın. Aslında bakımlar 10 bin ama bizde 6 bin olarak sıkıştırıyorlar milleti. Hatta ABD'de NC bakımı ilki 600 mil, sonra 8 bin milde birmiş. Bakmıştım bir ara. Bizim hesapla 14 bine yakın kilometre olarak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------


ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..

Ben NC'yi alırken milletin 'Parçası ucuz, servisi bol' gazıyla aldım biraz da. Ama bu servis ve parça fiyatlarını görünce aklım uçtu resmen. Hele de ön led farın ampul değişimi olmadığını, arıza durumunda farın tamamen değiştirildiğini, rakamın da 6.500-7.000 arası olduğunu duyduğumda bayılacaktım. Bunu birisinden değil, bizzat yetkili Honda servisi söyledi.

hasmet
17 Aralık 2018, 15:57
Hele de ön led farın ampul değişimi olmadığını, arıza durumunda farın tamamen değiştirildiğini, rakamın da 6.500-7.000 arası olduğunu duyduğumda bayılacaktım.
Cunku piyasada satilan led ampuller gibi degiller. Pahali olmasi normal. Araca ozel ve cok kaliteli uretiliyor. Kolay kolay arizalanmaz merak etmeyin.

Wing750
17 Aralık 2018, 16:04
Cunku piyasada satilan led ampuller gibi degiller. Pahali olmasi normal. Araca ozel ve cok kaliteli uretiliyor. Kolay kolay arizalanmaz merak etmeyin.

Dilerim öyledir. Yoksa sıradan led ampul ömrüne sahipse iş fena :pale:

Uğur Bilgili
17 Aralık 2018, 16:16
Sifir Alip az kullandigin(kullanmaya kiyamadigin)motoru serviste.
Her yere kostugun, dusup kaldirdigin motoru kendin yada sanayide.

EUOGLU
17 Aralık 2018, 18:54
Sifir Alip az kullandigin(kullanmaya kiyamadigin)motoru serviste.
Her yere kostugun, dusup kaldirdigin motoru kendin yada sanayide.

Buradaki yamaha servisinde tork anahtari kullanipmaz gres kullanılmaz yamalube diretilir ki vitesler kemik gibi olur. Yadaa kendim yapiyorum tork anahtari ve gres kullaniyorum hep motul konuluyor??? Servis demek iyi bakim demek değildir

bursagsli
17 Aralık 2018, 19:58
Servislerden çok çektim adamlar işi bilmiyor. Ama işini düzgün yapanların hakkı yenmesin. Bir yağ+ yağ filtresine yazın 180 TL ödedim. Gerek parçadan gerek işçilikten her türlü geçiriyorlar. Kendim yapsam en fazla 100 TL tutardı. Özellikle motorunu gözünün önünde bakımını yapmıyorsa o servisten uzak dur. En son serviste eksik yağ koydular, ertesi günü farkettim, gidip durumu anlattım bu seferde fazla yağ koymuşlar. Elin alet tutuyorsa kendin yap, yada iyi bir usta bul

hasmet
17 Aralık 2018, 20:32
Dilerim öyledir. Yoksa sıradan led ampul ömrüne sahipse iş fena :pale:

Degil yahu. Titresim, sicaklik farki, nem, sogutma dahil her seyi dusunulerek dizayn ediliyor. Benim uzunlar standart LED degil ama DRL'ler LED. Herifler kocaman heatsink dosemisler far tasinin icine o LED'ler icin. Normal bir ampulun 5 kati buyuklugunde falan. Allah bilir omru sizden benden bile uzun olabilir. :)

YERUÇAĞI
17 Aralık 2018, 22:23
kafadan küçük bir dokunmada far haliyle gümler

sonrasını düşünmek bile korku verici

Cyan
17 Aralık 2018, 22:50
ben yeni motor sahibi oldum (nc750x.. az evvel servisten fiyat aldım ön arka disk+balatalar 6757 tl yapıyor toplam.. aküsü 1200 tl serviste.. ne gerek var gider 200 tl ye brembo alırım balatayı orijinal parcasından bile daha iyi tutuyordur belki..

Onlar sarf malzemesi, serviste yapmaya gerek yok zaten. Aküyü serviste taktırmak lastiği de serviste taktırmak gibi bir şey... Ben sadece yağ, yağ filtresi ve hava filtresi işlerini yaptırıyorum serviste, balata, zincir, akü, fren sıvısı, amortisör yağı vs aklına başka ne gelirse iyi ustada.

foxtrot
18 Aralık 2018, 10:20
Ben NC'yi alırken milletin 'Parçası ucuz, servisi bol' gazıyla aldım biraz da. Ama bu servis ve parça fiyatlarını görünce aklım uçtu resmen. Hele de ön led farın ampul değişimi olmadığını, arıza durumunda farın tamamen değiştirildiğini, rakamın da 6.500-7.000 arası olduğunu duyduğumda bayılacaktım. Bunu birisinden değil, bizzat yetkili Honda servisi söyledi.

Ben geçen sordum yeni tip led far 8001 tl dediler (yazıyla, sekiz bin bir Türk Lirası) 2 hafta önce falan.. ama sanırım bizimkine arkasındaki soket bakımından uymuyor dedi, içim rahatladı.. heves ederdim falan :D ben mercek taktıracağım sanırım. orijinal alman hella.. bir arkadaşım yapıyor bu işi, farın içini açıp araba far merceğini montajlıyor. daha önce uygulamış nc750 ye..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------


Niye o kadar pahali yahu? Parcalara da mi abuk subuk vergiler ekleniyor yoksa?

Orijinal Yuasa akuyu nerede alsaniz pahali. Burada $125.

Edit. Diskler pahaliymis. On disk $300, arka disk $200 burada... Padler ucuz ama. On takim $35, arka daha da ucuzdur.

Bu fiyatlara %7 KDV eklenecek.

fiyatlar şu şekilde..

Arka balata 364 tl
Arka disk 2473 tl
Ön balata 410 tl
ön disk 3510 tl

servisten 20 bin km dayanacak disk balata alacağıma gider çin malı motor alırım sıfır km.. 20 bin km sonra çöpe atar yenisini alırım :D

Wing750
18 Aralık 2018, 10:24
Ben geçen sordum yeni tip led far 8001 tl dediler (yazıyla, sekiz bin bir Türk Lirası) 2 hafta önce falan.. ama sanırım bizimkine arkasındaki soket bakımından uymuyor dedi, içim rahatladı.. heves ederdim falan :D ben mercek taktıracağım sanırım. orijinal alman hella.. bir arkadaşım yapıyor bu işi, farın içini açıp araba far merceğini montajlıyor. daha önce uygulamış nc750 ye..

O bir lira da pazarlık payı olarak eklenmiş :) rakamı ilk duyduğum gün gidip far koruma taktım hemen. Ne olur ne olmaz, en azından ufak darbelerden korur diye. Şaka bir tarafa altı tane far, motosikletin sıfır fiyatı ediyor.

Bu ay sonuna doğru servise rutin 6.000 bakımına gideceğim, adamlara ince ince sorayım bakalım servis bakımı sırasında ne yaparsak garantiden çıkar veya çıkmaz. Gerçi onlara kalsa motosikleti yıkamak bile serviste yapılmalı garantiden çıkmaması için. Ama öyle disk-balata değişimi 7.000 lira tutacaksa garantiden çıkmış, çıkmamış kimsenin umurunda olmaz sanırım.

pea
18 Aralık 2018, 10:28
fiyatlar şu şekilde..

Arka balata 364 tl
Arka disk 2473 tl
Ön balata 410 tl
ön disk 3510 tl


Diski neden değiştiriyorsunuz? Disk kazaya karışmadığı sürece kolay kolay bozulan, biten bir parça değil.
Balataları da Honda almayın. Hem performansı vasat, hem de fiyatı saçma. Serviste Honda balatanın fiyatını söylediklerinde "yuh" deyince Galfer'in balatasını önermişlerdi. Hem yarı fiyattı, hem de daha iyi tutuyordu.
Ama en güzeli gidip EBC almak. 130-150TL arası bir fiyatı var ve diğerlerinden daha iyi tutuyor.

foxtrot
18 Aralık 2018, 10:34
Diski neden değiştiriyorsunuz? Disk kazaya karışmadığı sürece kolay kolay bozulan, biten bir parça değil.
Balataları da Honda almayın. Hem performansı vasat, hem de fiyatı saçma. Serviste Honda balatanın fiyatını söylediklerinde "yuh" deyince Galfer'in balatasını önermişlerdi. Hem yarı fiyattı, hem de daha iyi tutuyordu.
Ama en güzeli gidip EBC almak. 130-150TL arası bir fiyatı var ve diğerlerinden daha iyi tutuyor.

diski değiştirmeyeceğim tabi, balata sormuşken onu da öğreneyim diye sormuştum. benim de bir arkadaşım galfer önerdi hasanpaşa denimotoda ön arka galfer hidrolik değişimi ve kaliper temizliği toplam 550 tl fiyat aldım. uygun gibi geldi bana 210 ön 210 arka balata fiyatı 50 hidrolik kalanı da kaliper temizliği dediler. şimdi galfer mi almalı brembo mu almalı bilemedim brembo 195 tl n11.com da.. sinterli(ne demek bilmiyorum)

Wing750
18 Aralık 2018, 10:35
Çok emin değilim ama birkaç kez servise sorduğumda, garanti dahilindeki bir motosikletin elektrik aksamı, motor aksamı haricinde diğer değiştirme ve eklemelerde sorun çıkartmıyorlar diye hatırlıyorum. Zincir, balata, filtre, yağ gibi sarf malzemelerinde çok emin değilim. Gittiğimde soracağım. Bildiğim bir de şu var. Sizin getirdiğiniz aksamı ya da aksesuvarı işçilik saati karşılığı değiştiriyor ya da takıyorlar. Ama dediğim gibi bakımda ve sarf malzemesinde tutumları ne olur fikrim yok.

zekvan
18 Aralık 2018, 10:36
Ben yetkili serviste çalışıyorum, garantisi bitene kadar servise gidilmeli evet katılıyorum. Garantisi bittikten sonra eşdeğer ürün kullanılabilecek alanlar var kullanılmayacak alanlar var. Yetkili servisin esprisi zaten orijinal yedek parçadır. Motor, debriyaj vs. yani riske atılmayacak bölümlerde mutlaka orijinal kullanılmalı, serviste değil dışarıda da yaptırsan orijinal kullanılmalı. Tabi ki orijinal parçanın ömrü de uzun olur kalitesi de iyi olur... Ama o anki ihtiyaca göre seçim yapılmalı. Mesela kendi motorum için sorduğumda 1780 TL ön disk fiyatı vardı geçen yıl, 600 TL ye EBC gibi bir marka varken gidip te orijinal almam. İsim yapmış orijinal olmayan markalar vardır orijinalini aratmaz bunları az çok bilebilirsiniz; filtrede, fren sisteminde, amortisörde bunları kullanabilirsiniz...

CagrioneTR
18 Aralık 2018, 17:42
Burada iş yapan her şirket ve marka öyle...

O kadar çok örnek var ki hangisini anlatsam... Sadece yakın zamanda başımdan geçen üç hadise:

1. HTC telefon garantiden çıktıktan sonra bozuldu. Problem ana kartta. $220 fiyat biçti tamir için HTC. "Kabul, garanti bitti, ancak garantiden çıkar çıkmaz bozulan bir markayı gelecekte niye tercih edeyim" diye cevap yazdım. Ücretsiz değiştirdiler anakartı.

2. Amazondan elektronik cihaz aldım. Websitesi geldi diyor, ama kapının önünde yok. 3 gün bekledim, sonra aradım. Ücretsiz yenisini yolladılar. Yarım saat sonra komşu geldi, "bu paketi yanlışlıkla benim eve koymuşlar. Ben de şehir dışındaydım, yeni geldim, paketi benim zannedip açtım, kusura bakma" diye. Arayıp iptal ettim yenisini.

3. Taa 6-7 sene önce ufak bir kaza sonrası arabanın ön tamponunu ve kaputu boyatmıştım. Boya soyulmaya başladı yeni. Götürdüm. Herif görür görmez "kusura bakma, geçmişte kullandığımız bazı boyalar kötü çıkmış, ancak şu an çok yoğunuz, Ocağın ikinci haftası getirebilirsen yeniden ücretsiz boyariz" dedi.

Burada "kullanıcı hatası" lafını ağzına alan herhangi bir satıcının iş yapabilmesi mumkun değil. Bunun sebebi de insanların genelde dürüst olması.

Sen hangi cumhuriyettesin bende gelicem oraya one yaa. Amerika yazmışsın gerçekmi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------

Benim eski XMAX 300 ün daha 1 ay bile olmadan camı 120km üstü hızlarda sola doğru eğilmeye başlamıştı. Servise götürdüm vidası kırılmış dediler. Vida al aşağıdan hemen değiştireyim dedi arkadaş. Aldım 19.80 tl ye. 2 hafta sonra yine kırık bir yine değiştirdim. Sonra başka bir xmax 300 kullanıcısı ile karşılaştım sordum sende de var mı böyle bişey dedim. Aynen dedi. Arkadaş her 500 km de bir sıkarmış o vidayı. Ben o vida için arkadaşı görmesem her 2 hafta da bir servise gidecektim. Bu vida ile ilgili servis sık 3 kere değiştirme hakkın var yada 1 kere var dese anlatsa durumu nasıl 500 km de bir zincir yağlamamız gerekiyorsa onu da sıkarız.