PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooter Hava Ayarı



Nuri Can
03 Aralık 2018, 19:50
Selamın aleyküm arkadaşlar iyi forumlar. Motosikletim 2006 model Mondial 150 ZC Motorum Rektefiye olalı 10 bin kilometre oldu rektefiye sonrası yağ yakmayı kesemediğimiz için bende orjinal silindirini taşlattırmıştım motorum şuan 185cc ve ardından karbüratorümüzün çatlaması sonucu yeni bir karbüratör aldım. Bu motosikletin üstünde 125lik karbüratör geliyor şimdi benim cc de arttığı için ben 150 lik bir karbüratör almayı tercih ettim. Motorumuzun performansı canavar gibi fakat şöyle özetlemek gerekirse birkaç problemimiz var. Ben konyada yani soğuk bir memlekette yaşıyorum bu motor - havalarda bile tak diye alan bir motor fakat sorunuma gelecek olursak motosikletim gaz vermeden çalışmıyor. Çalışıyor fakat 10-15 saniye marş çevirmeniz gerekiyor. Eski karbüratörde gaz vermeden her koşulda çalışıyordu. Gaz vererek çalıştırdığımda hemen alıyor az bir gaz vermem yeterli. Ve çalışmaya başladığında ilk bi 3 saniye kadar tekleyerek (patıltıyarak) çalışıyor sonra normal seyrine dönüyor. Ayrıca motorumun yakıtındanda memnun değilim 5 litre benzin ile taş çatlasın 140 km yol gidiyor Karbüratorumde şuan standart bir hava ayarı var zengin karışım olmadığına eminim bujimde zengin veya fakir karışım belirtisi yok hava vidasını tam sıktıktan sonra 2.5 tur geriye açma şeklinde bir ayar var şuan. Fakat bana gaz vermeden motoru çalıştıracak bir ayar lazım. Bu işin tekniği nedir neye göre yapıyoruz ayarımızı. Bu arada karbürator temizliğindende şüphelenerek temizliğimi yaptım sorun devam ediyor.

angaralı06
04 Aralık 2018, 22:08
Rektefiye sonrası 10000 km.yol yaptığınızı yazmışsınız.Yeniden subap ayarları yapıldımı?Ben motorlarımda standartmış gibi verilen 2.5 tur hesabını dikkate almıyorum.Çalışma sesi ve gaz tepkisi nerede iyi ise ayar orası.185 cc.ye çıkarttığınızı söylemişsiniz.Sözünü ettiğiniz 5 litre için 140 km.yol oldukça makul bir değer.Zor çalışıyor diyorsunuz;emme manifold hortumunu kontrol edin,çatlak varmı.kelepçeler gevşekmi,buji temiz ve tırnak aralığı olması gereken değerdemi,hava filtreniz temizmi...Bunlar zaten tamam diyorsanız hava benzin karışımını yeniden ayarlamayı deneyin.Kolay gelsin.

Nuri Can
05 Aralık 2018, 23:15
Rektefiye sonrası 10000 km.yol yaptığınızı yazmışsınız.Yeniden subap ayarları yapıldımı?Ben motorlarımda standartmış gibi verilen 2.5 tur hesabını dikkate almıyorum.Çalışma sesi ve gaz tepkisi nerede iyi ise ayar orası.185 cc.ye çıkarttığınızı söylemişsiniz.Sözünü ettiğiniz 5 litre için 140 km.yol oldukça makul bir değer.Zor çalışıyor diyorsunuz;emme manifold hortumunu kontrol edin,çatlak varmı.kelepçeler gevşekmi,buji temiz ve tırnak aralığı olması gereken değerdemi,hava filtreniz temizmi...Bunlar zaten tamam diyorsanız hava benzin karışımını yeniden ayarlamayı deneyin.Kolay gelsin.

Evet sübap ayarı yakın zamanda yapıldı. benzin hortumlarım hava filtrem bujim hepsi yeni. Her 1000km de bir bujiyi ve filtreyi her 2000km de bir de yağ değiştiririm. benzin hortumlarımda yeni. ayrıca zor çalışıyor demedim hafif gaz verdiğinizde marş motorunun sesini bile duymuyorsunuz o derece hızlı şekilde alıyor. ama gaz vermeden asla almıyor 20 saniye marş çevirdikten sonra anca alıyor.