PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benzın fıyatları. Tecrube zamanı geçmiş cc atlarken bütçe sorucam artık :)



bj200ns
27 Kasım 2018, 13:33
Arkadaşklar 2 sene pulsar 200 ns kullandım. 600rr a geceyımmı dedım baya makara döndurdunuz burda :D
Bende gıdıp mt7 aldım. aldım ama ben motorla yaz kış işe gidip gelen bir adamım. pulsara alışmışım mt7 evımı ocagımı sömurdu şimdi satıyorum :D
Yuksek ccye geçerken sakın korkmayın yakar dıye basamıyorsunuz arkadaşlar :D

RideForLife.
27 Kasım 2018, 14:20
Aslan besleyen yemini düşünmez diye bir laf vardi-tam doğru mu hatırladım bilmiyorum yanlış olabilir- eger o kafada viri alirsa rahat rahat basar bence :). Bu arada mt-07 o kadar çok yakmıyordu, siz yakıt tüketimi olarak hangi değerleri gördünüz merak ettim

Seramik
27 Kasım 2018, 14:39
Yüksek cc motosiklet alırken zaten 5 lt den aşağısını hesaplamak rüya olur. Bir de racing ise zaten yaktıkça yakar. Yakıt hesaplıyorsanız yüksek cc düşünmemek daha iyi olur.

whitedeamon
27 Kasım 2018, 14:47
Yüksek cc motosiklet alırken zaten 5 lt den aşağısını hesaplamak rüya olur. Bir de racing ise zaten yaktıkça yakar. Yakıt hesaplıyorsanız yüksek cc düşünmemek daha iyi olur.

O zaman mt07 o rüyayı gerçekleştirmiş demektir.3,5 litreleri gören var.

Seramik
27 Kasım 2018, 15:18
O zaman mt07 o rüyayı gerçekleştirmiş demektir.3,5 litreleri gören var.

Gerçekten öyleyse Süper🤔

oktayakgoz
27 Kasım 2018, 16:09
Honda alacaktınız yanlış yapmışsınız. Boşta bile gidrek en az 3.5 litre yi gördüm ben cbr250 ile. Mt 07 az gazla 5 i rahat geçer. İlla yüksek cc isterseniz cbr500 yada 650f

mc-hot
27 Kasım 2018, 16:30
Atla avradın yediği aranmazmış

-Black-
02 Aralık 2018, 15:04
Mt7 için ocağımı söndürdü diyorsanız, bir daha 250 cc. üzeri motoru düşünmeyin. 600rr dan vazgeçiren arkadaşlara da dua etmeyi unutmayın. ;)

logaritma
03 Aralık 2018, 03:06
ben demişdim dediğime geldin.. neyse zararın neresinden dönsen kardır.. bir motor hakkı neyse onu yakar mt07 akar demek yanlış hakkını yakar ona görede gider.. ama yakarmı tabiki yakar niye yakmasın..

Kural [ Z ]
03 Aralık 2018, 09:28
Mevcutta kullandığım MT-07, aynı şartlarda kullandığım CBR250R' dan daha az yakıt tüketiyor. Aynı şartlarda...

Onun haricinde eğer MT-07 ile aşırı yakıt tüketiminiz var ise motosikletinizin vites değişimlerini çok geç ve yüksek devirde yapıyorsunuz sonucunu çıkarabilirim. Vites değişim devrini daha alt değerlere alırsanız yakıt tüketiminiz azalır.

Önceki motosikletiniz yüksek devirde kullanılan bir motosikletmiş, haliyle aynı alışkanlığı devam ettiriyorsanız MT-07 yakıt tüketimi de aynı şekilde gereksiz yere artacaktır. MT-07' de "Tork" u kullanın, devri değil.

Cyan
03 Aralık 2018, 09:33
Katılıyorum, CP2 bloğu kalıbına göre çok yakmıyor. Normal şehiriçi kullanımda 3,5-4,5 arası değerler görmek çok sıradan iş. (Ama çıldırtırsanız içer...) Ha bazı bütçeye 4-4,5 fazladır ona diyecek lafım yok.

wing41
03 Aralık 2018, 11:57
O zaman mt07 o rüyayı gerçekleştirmiş demektir.3,5 litreleri gören var.

MT 7 gibi gazcı bir makinayla 3,5 lt lerde kalmak imkansız. 4,5 - 5 lt nin altında geziliyorsa eğer cc küçültmeye gitmek daha mantıklı. Fazladan vergi, bakım masrafı vs den kurtulunur en azından.

Kural [ Z ]
03 Aralık 2018, 12:55
MT 7 gibi gazcı bir makinayla 3,5 lt lerde kalmak imkansız. 4,5 - 5 lt nin altında geziliyorsa eğer cc küçültmeye gitmek daha mantıklı. Fazladan vergi, bakım masrafı vs den kurtulunur en azından.

O zaman ben imkansızın daha imkansızını başararak 3,4 lt yaktırıyorum. Kendimi tebrik ederim :thumleft:

Bu arada, CBF150 ile 4,2 yaktıran adamım, aynı hızda kullanıyorum.

YBRMANİA
03 Aralık 2018, 13:10
ayda bir (o da kesin değil) bindiğim için fazla koymuyor.

Levent
03 Aralık 2018, 14:01
MT-07 'nin fazla yaktığını düşünüyorsanız bir daha 250 cc üzeri herhangi bir motosiklet düşünmeyin, zira Mt bu segmentte yakmayan motorlardan bir tanesidir.

oktayakgoz
03 Aralık 2018, 14:05
;4413056']Mevcutta kullandığım MT-07, aynı şartlarda kullandığım CBR250R' dan daha az yakıt tüketiyor. Aynı şartlarda...

Onun haricinde eğer MT-07 ile aşırı yakıt tüketiminiz var ise motosikletinizin vites değişimlerini çok geç ve yüksek devirde yapıyorsunuz sonucunu çıkarabilirim. Vites değişim devrini daha alt değerlere alırsanız yakıt tüketiminiz azalır.

Önceki motosikletiniz yüksek devirde kullanılan bir motosikletmiş, haliyle aynı alışkanlığı devam ettiriyorsanız MT-07 yakıt tüketimi de aynı şekilde gereksiz yere artacaktır. MT-07' de "Tork" u kullanın, devri değil.

Cbr250 den az yakması enteresanmış hocam. Mt07 nin az yakmasının sebebi nedir. Bu mantıkla bakarsak cbr500 250 den az mı yakar.

Cbr650 yada 500 almak istiyorum da.

wing41
03 Aralık 2018, 14:16
;4413111']O zaman ben imkansızın daha imkansızını başararak 3,4 lt yaktırıyorum. Kendimi tebrik ederim :thumleft:

Bu arada, CBF150 ile 4,2 yaktıran adamım, aynı hızda kullanıyorum.

Makineye, lastik parasına, üst vergi dilimine verilen paraya yazık :) Şaka bir yana peygamber sabrı varmış cidden. Ben MT 9 la ne zaman bugün sakin süreyim diye yola çıksam kendimi gazlarken buluyorum. O da minimum 5.5-6 lt e denk geliyor.

Kural [ Z ]
03 Aralık 2018, 14:22
Cbr250 den az yakması enteresanmış hocam. Mt07 nin az yakmasının sebebi nedir. Bu mantıkla bakarsak cbr500 250 den az mı yakar.

Cbr650 yada 500 almak istiyorum da.

Açıkçası ben de bu kadar az yakıt tüketebileceğini düşünmemiştim. Tahminen 5,5-7 lt arası tüketim beklerdim.

Açıkçası motorun güç ve torkuna göre vites değişimi ve doğru devirlerde doğru hız ve viteste kullanım, bakımları eksik etmemek, doğru yağ kullanımı ve agresif kullanımdan kaçınmak. Bunlar birleşince MT-07 yakmıyor da yakmıyor. Motosikletin üst vitesteki motor devri oldukça düşük, kayıplar az ve bu sayede tüketim en aza inebiliyor. Oysa aynı hızı CBF150 ile yapmak isdtediğimde (110 km/h) ve bu hızı stabil tuttuğumda sürekli tam gazda gitmek zorundayım ve genel olarak kayıplar çok fazla, devir çok yüksek. Sonuçta o motosiklet bu hızda stabil gitmek için tasarlanmamış. Benzer şekilde CBR250R' ı stabil kullanım hızım ortalama 134-136 km/h arası idi. Ancak 150-160 km/h hızlarda sürekli kullanıldığında tükettiği yakıta bakarsak aynı hızlarda bir mt-07' nin çok daha makul tüketimde bulunduğunu görebilirsiniz.

Yüksek devir çeviren bir makineye alışmış ve farklı motosikletler kullanmamış bir arkadaşım ile ikiz motosiklet ile (x2 MT-07 ABS 2015) birlikte aynı yolu gittik, aynı hızda beraber kullandık. Dönüş yoluna girmeden yakıt aldığında farkettik ki arkadaşın yakıt tüketimi 7,6 lt. Benim tüketimi her yolculuktan önce sıfırlama huyum var. Ben 3,4 lt tüketim gösterdiğimde inanamadı. Haliyle ilk molada konuyu açıp karşılıklı fikir alış verişine başladığımızda fark ettik ki arkadaş motosikleti 7-8 bin d/dk civarında vites değiştiriyor. Ancak bu motosiklet yüksek tork sağladığından 2700/3500 d/dk' da vites değişimi yeterli oluyor. Benim de ısrarım ve tavsiyemle geri dönüş yolunda önerdiğim şekilde kullandı ve birebir aynı yakıt tüketimini yakaladık. Bu arada, çyle çok yavaş da değildik. Genelde sakin kullanım ancak bir ara basıp 190-200 çıktığımız zaman oldu. Buna rağmen dönüş yolunda her iki motosiklet de 4,2 lt ortalama yakıt tüketimi gösteriyordu.

Not: Normal kullanımda 120km/h' i geçmeyi sevmiyorum. En zevk alarak kullandığım hızlar ise 70/110 km/h aralığıdır. Buna göre hesap yapabilirsiniz.

https://i.hizliresim.com/V9AENV.jpg

O günden bir resim :bounce::thumleft:

LostRider
03 Aralık 2018, 14:37
fabrika verileri (yamaha ve honda almanya web sitesi)

mt07
Kraftstoffverbrauch 4,3l/100km
CO2 Emission 100g/km

nc750s
Verbrauch Honda Messwerte gem. WMTC 3,5 l/100 km
CO2 g/km kombiniert ab Euro 4 (g/km) 81 g/km

oktayakgoz
03 Aralık 2018, 16:55
Aslında ben en fazla 4 binde vites değiştiriyorum. Hatta 7 bin devri hiç görmedim desem yeridir. Hızlı motor kullanmayı sevmem. Buna rağmen şehir içi cbr250 ile stabil bir şekilde 3.5 litre yakıyor. Yaklaşık 5 depodur bakıyorum değerler bu şekilde.

logaritma
03 Aralık 2018, 20:14
alt viteslerde kullanan herkes motora yaktırır açık ve net.. ben alt viteslerde kullanırım işin keyfide ordadır... o yüzden benim kullandığım motorlar her zaman çevremde aynı motrou kullananlara oranla 1 litre 1.5 litre fazla olmuşdur.

CİHAN
03 Aralık 2018, 20:51
Motosikletin ve aracın yakıtı kazançla alakalıdır.
2006 de Mondial 151 rs aldım
2007 de Honda cbf 150
2009 da Honda cbf 250
2010 da Yamaha fz6 fazer
2012 de Honda cbf 150 maddiyattan dolayı
2015 de Yamaha fazer 8 i satıp
2 ay sonra Fz6 fazer aldım.
2 sene önce yanına 2006 ybr 125 almıştım, eski diye sattım.
Bu sene de 2013 ybr 125 esd aldım oda güçsüz diye satıp 2014 model cbf 150 aldım# allah herkezin gönlüne göre bol kazanç versin.


https://i.hizliresim.com/v6mJbm.jpg (https://hizliresim.com/v6mJbm)

Cyan
03 Aralık 2018, 21:56
alt viteslerde kullanan herkes motora yaktırır açık ve net.. ben alt viteslerde kullanırım işin keyfide ordadır... o yüzden benim kullandığım motorlar her zaman çevremde aynı motrou kullananlara oranla 1 litre 1.5 litre fazla olmuşdur.

MT-7 ve Tracer 700 gibi kuvvetli motor freni olan yüksek torklu ve hayli yumuşak amortisörlü aletlerde o kadar keyifli olmuyor bence (elini gazdan çek yığıl, gaza asıl şahlan vs vs lunapark gibi), ama bunlar hep zevkler ve renkler konusu; herkesinki şahsına münhasır.

uzay gemisi
03 Aralık 2018, 22:43
motosiklet bir hobi aracı o yüzden ne yakmış ne etmiş fazla takılmamak lazım ama ülkemizde ki akaryakıt fiyatları malum. benzin 1.5-2tl olsa ve motorlar 10 litrede yaksa kimse bu durumdan şikayet etmez ama 6-7 lira arası olunca büyük problem. daha birkaç hafta önce 7 liraydı şuan 6.24 filan bakalım ne zaman eski fiyatını tekrar bulacak.

MaryJane
03 Aralık 2018, 23:45
Senin r25 te fazla yakmiyomu @uzay gemisi

caglar48
03 Aralık 2018, 23:49
Ortalama motorlarımın yakıtlarını yazayım siz çıkarım yaparsınız
-Duke 390 3.1 Litre
-Monster 696 6 litre
-z800 6.5 litre
-mt09 6 litre
-M1200S namussuz kaç yakıyor ogrenemedım ortalama 1km 1 lira ile geziyoruz Ama yol bilgisayarı 6.7 gösteriyor yalan inanmıyorum

uzay gemisi
04 Aralık 2018, 00:25
Senin r25 te fazla yakmiyomu @uzay gemisi

6. viteste 7-9 bin devir arası sabit gidince 4 litrenin altına düşüyor ama torku ve gücünü verdiği 12bin devir ve üstüne her viteste çıkarsan göstergede 5.3, 5.4, 5.5 filan gözüküyor.

sakin kullanımda baya az yakıyor özellikle şehir içinde. şehir içinde tam depo ile 330km filan yol yapıyorum 10 günü çıkarıyor. uzun yolda uzamak istediğinde motoru yürütmek için sürekli 13-14 bin devri görmek zorunda kalıyorsun. 250cc için 5 litreler çok saçma rakamlar ama motosikletin sürüş zevki 14 bin devir çeviren motorunda yatıyor. ss yavrusu olarak görüyorum bana o hissiyatı verdiği için çokta ses etmiyorum. bu motoru alacağıma ikinci el yeni model gsxr750-600 filan alabilirdim ama onlarla da gazlayınca 9-10 litreleri rahatlıkla görüyorsun. alt devirlerde birde açık egzoz oluyor motor hiç yürümüyor. zaten iş sadece benzinle bitmiyor. bakımıydı vesayresiydi büyük cc motosiklet her türlü dert tasa. büyük cc ss alıpta az yaktırmak için alt devirlerde gezip motorada işkence etmeye gerek yok. ülkemizde maalesef bu iş tamamen zengin hobisine döndü.

geçen gün arkadaşımın mt09 unu kullandım oda aklımı çeliyor felaket makine ama dediğim gibi hacim yükselince bakımıydı yakıtıydı vergisiydi yürütme maliyetleri birden 3-4 katına çıkıyor.

Cyan
04 Aralık 2018, 00:42
Ne hobisi yahu? Günlük ihtiyacımızı görüyor, herhangi bir spor motosiklet hobi ama katılırım. Bunları günlük kullanmak tasarım amacını zorlamak olur, (bacaklar sırt kollar bilekler boyun full kramp) çıkar piste orada kullan yeri orası onların.

logaritma
04 Aralık 2018, 01:48
motorsiklet dünya genelinde tamamen ulaşım ekonomi için kullanılan bir vasıta esasen. asya pazarında taşıma ticaret motorsiklet üstünden dönüyor motorsiklet derken motorsiklet ve onun yan varyasyonları hindistandaki motordan bozma taksi tuktuk lar gibi misal ..

motorsiklet pazarının keyfi kısmı avrupa ve amerikada var yüksek oranda oda olsa olsa tam olmaz.. amerikadada motorsikletin ticarette büyük payı var paket servislerinde şehir içi kargo da.. avrupadada bireysel taşımada .. ama genede genel olarak keyif kısmı maddi gelir seviyesi yüksek avrupa ve amerika pazarında esasen bakdınızmıda avrupa ve amerika pazarında satılan motorsiklet sayısı dünya genelindeki rakama vurursak çok azdır.

aşağıdaki resim 2018 dünyada motorsiklet satış rakamlarını gösteriyor coğrafi lokasyonlara göre..

https://i.ibb.co/gMxsCTy/Screenshot-1.png

şu an dünyayı döndürende bu yüksek hacim motorlar değil cublar, ufak hacim scooterlar ve ufak hacim commuterler.. yüksek hacimin bile normalde dünya pazarında sayısı çok az.. bu tamamen benim tahminim ama yılda dünya genelindeki satış oranlarında %5 yada %10 u geçmez..