PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti dik yokuştan çıkarmak.



Sayfa : [1] 2 3

HrcRepsol
27 Kasım 2018, 06:24
Selam arkadaşlar. Motosikleti koyacak yer bulamadığımdan uzun süre motosiklet olayından uzak kaldım. Şimdi kömürlüğü keşfettim. Yeni taşındığımız binanın altnda bize ait kömürlük var. İçini temizliyeceğim. Kapı yaptıracağım vs... En önemlisi resimdeki dik açılı yokuş. Yokuş yaklaşık bu açıdaki diklikte. Almak istediğim motosiklet 150cc lik Hunk. Yaklaşık 150 kg.
Soru 1: 1. vitesde üzerine oturmadan yanında yarım debriyaj ve azar azar gaz vererek çıkarabilirmiyim?
Soru 2: Hunk mı, T-Sport mu?

https://i.hizliresim.com/jgY9Zr.jpg (https://hizliresim.com/jgY9Zr)

Youjoee
27 Kasım 2018, 07:38
Hunk tavsiye ederim eski hero kullanıcısı olarak, yokuşu fotoğraflasaydın şema çizmek yerine böyle haybeye konuşmak istemiyorum

mkolia
27 Kasım 2018, 07:39
Hacı oradan insan çıkamaz ne motoru 65 derece orasi

Kural [ Z ]
27 Kasım 2018, 08:24
Çizdiğiniz eğim doğru ise (ki yaklaşık 60 derece) oradan o motosikletin normal şartlarda çıkması pek mümkün değil. Ancak Bir kızak veya vinç sistemi ile çözüm bulabilirsiniz.

Örneğin; İki tane birbirine paralel uzatılmış ve yere oturtulmuş "L" profil demir üzerine yerleştirilecek metal tekerlekli küçük bir raylı mekanizmayı, rampanın tepe noktasına yerleştirilecek bir makara ile raylı mekanizma üzerindeki makaraya bağlı rayı hareket ettirecek şekilde rayların alt kısmına konumlandırılmış bir mini vinç ünitesi ile çekilip indirilebilir. Bu esnada motosikletin tek tekerinin yerde, tek tekerinin mekanizma üzerindeki sıkıştırılabilir mengene sistemine kilitlenebilir olması sayesinde sistemi kolaylıkla kullanılabilir. Ayrıca güvenliği arttırmak için kızağın alt ve üst noktalarında, mekanizma ulaşılabilecek en alt ve üst noktaya geldiğinde elektriği tek yönlü keserek halatın kopmasını engelleyecek birer sınır şalteri olursa da tadından yenmez.

Tabi böyle yazında karışık görünüyor ama çok basit bir mekanizma. Buna rağmen kullanılacak metal sac ve profiller, ray üzerinde çalışacak tekerlekler ile vinç maliyetini işçilik ile toplarsak 800-1000 TL' yi bulacaktır.

Basit örnek:
https://www.nordco.com/Media/Maintenance-of-Way-Equipment/Rail-Related-Machines/Photos/Mini-Rail-Train/MiniRailTrainFullView.png?Large

hokahey
27 Kasım 2018, 08:30
çizimine hayran kaldım.

Ekarademir
27 Kasım 2018, 09:15
O çizimden bırak motosikleti insan çıkamaz. 😁 kapıdan ölçek alsak 6 metre kaldırım var.

Çizim yokmuş gibi konuşayım. Kömürlük dediğine göre el arabası bile kolaylıkla çıkabilecek şekilde yapmışlardır. Ben motosikleti öyle bi yere koyuyorum. Eskiden taşları dizip rampa yapmıştım. Şimdi beton atılıp rampa oldu daha rahat. Motorun üstünde çıkıp iniyorum. Yani sende kolay inip çıkarsın. Fotoğraf koyarsan daha iyi yardımcı oluruz.

yaşlıveacemi
27 Kasım 2018, 12:32
Yokuş inmek yokuş çıkmaktan daha zor ve tehlikelidir. Onu bir düşün.

sharkspeedr2
27 Kasım 2018, 12:55
çizimin gerçekten çok kötü buna ne sen ne biz birşey yapabiliriz eleştirmiyorum yanlış anlama
yardımcı olmak için kesin bir resim yada daha gerçekçi bir çizim lazım

cizimdeki rampanin açısı gercek ise
o açıda bırak motosikletin kömürlüğe girmesini
kömür indirsen belin sakat kalır 😂

Tundzhay
27 Kasım 2018, 12:58
Mekanın fotolarını, yerden ne kadar yüksek onların ölçülerini yazsan daha iyi olur

]-[@LuI{
27 Kasım 2018, 13:30
al bi bisiklet dene. bisiklete çıkıp inebiliyorsan raharça motorlada çıkar inersin.

yokon
27 Kasım 2018, 13:36
Hangi akımın öncüsüsün sen yiğidim

wetehan
27 Kasım 2018, 13:58
İki seçeneğin var;



1.
http://www.ohclift.com/wp-content/uploads/2017/03/Hydraulic_lift_platform-1024x833.jpg

2.
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/181106164810-hoversurf-hoverbike-s3-2019-4-super-tease.jpg

Wing750
27 Kasım 2018, 15:03
Bu amca yapıyorsa sen de yaparsın


https://www.youtube.com/watch?v=FS01nVTDKuE

BatuhanK
27 Kasım 2018, 16:02
Bin üstüne aç gazı. Ortam müsaitse tek tekerle sokağa çıkarsın

oktayakgoz
27 Kasım 2018, 16:05
Bu amca ne yapmak istedi anlamadım. Arabanın üstünden atlamak istedide olmayınca böyle yapmak istiyordum zaten gbi olmuş

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

Konuya gelecek olursak mutlaka çıkar ama her seferinde çıkabilirmisin bilemiyoru

Wing750
27 Kasım 2018, 16:15
Bu amca ne yapmak istedi anlamadım. Arabanın üstünden atlamak istedide olmayınca böyle yapmak istiyordum zaten gbi olmuş

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:03 ----------

Konuya gelecek olursak mutlaka çıkar ama her seferinde çıkabilirmisin bilemiyoru

Damıtılmış arpa suyunu fazla kaçırmış :)

HrcRepsol
27 Kasım 2018, 17:29
https://i.hizliresim.com/gr4lbZ.jpg (https://hizliresim.com/gr4lbZ)

https://i.hizliresim.com/9a9Xbo.jpg (https://hizliresim.com/9a9Xbo)

https://i.hizliresim.com/qdmqyB.jpg (https://hizliresim.com/qdmqyB)

https://i.hizliresim.com/MVPYRk.jpg (https://hizliresim.com/MVPYRk)

Sedotti
27 Kasım 2018, 17:37
Yokuş evrim geçirip merdivene dönüşmüş galiba :santa:

mece14
27 Kasım 2018, 17:43
O en tepede kaldırımla buluştuğu yer orda takılırsın. Merdiven içine merdiven yaparsan olur. İnerken sıkıntı yalnız.

GezeGeze
27 Kasım 2018, 17:47
12 basamak var. Ayak basma yerleri 20 cm olsa, yükseklikleri 10 cm olsa, 120 cm yükseklikte ve 240 uzaklıkta olur, ki , hipotenüsü 270 cm eder ve bu da tanjanttan 0,89 eder ki o da 42 derece açı eder ...

Yanılıyorsam da, yanılıyorumdur.. bunca yıldan sonra hipotenüs tanjant hesaplattınız ya bana :mrgreen: En azından gidiş yolu doğru gibi :)

Ha, 42 dereceyi motosiklet çıkar mı?

Bence sorun bozuk basamaklar... kalıp çaktırıp ortasını 30 cm genişliğinde düz rampa haline getirebilirsiniz kumla çimentoyla...

Wing750
27 Kasım 2018, 17:49
Çok dar değil mi? Nasıl girip çıkacaksın o alanda?

emirs
27 Kasım 2018, 17:49
imkansız değil ama o merdivende motosikletin başına her iş gelir hocam.
sağa sola sürter, inişi var çıkışı var, ayrıca dar yer.

HrcRepsol
27 Kasım 2018, 18:01
Yorumlar için tşk arkadaşlar. Buraya kalas ayarlaması yapmayı düşünüyorum. Şu şekilde: Önce Boydan boya bir kalas, sonra ortasından bir kalas, eğimi aşağıya doğru daha rahat hale getirecek bir kalas. Yani merdivenlerin yarısına kadar sıkıntısız, diğer yarısını da biraz gaz vererek çıkarım diye düşünüyorum. Her sabah uğraştıracak ama 10 dk erken çıkarım evden.

aLoneman
27 Kasım 2018, 18:02
bence o maceraya girilmez hocam

artemis99
27 Kasım 2018, 18:11
Hadi indirdin diyelim ama kapı yan duvarda, o kapıya nasıl manevra yapıp sokacaksın? merdiven çok dar zaten yanında anca durursun. Olmaz o iş.

ismaileren
27 Kasım 2018, 18:27
Yorumlar için tşk arkadaşlar. Buraya kalas ayarlaması yapmayı düşünüyorum. Şu şekilde: Önce Boydan boya bir kalas, sonra ortasından bir kalas, eğimi aşağıya doğru daha rahat hale getirecek bir kalas. Yani merdivenlerin yarısına kadar sıkıntısız, diğer yarısını da biraz gaz vererek çıkarım diye düşünüyorum. Her sabah uğraştıracak ama 10 dk erken çıkarım evden.

Kalas çok riskli olur.
En iyisi oraya beton atın, merdiven yerine düz bir rampa elde edersiniz

HrcRepsol
27 Kasım 2018, 18:40
Kalas çok riskli olur.
En iyisi oraya beton atın, merdiven yerine düz bir rampa elde edersiniz

Evet, en mantıklısı beton dökmek sanırım. iki apartman yöneticisi ile görüşüp izin alayım. İzin vereceklerdir sanırım. Zaten merdivenlerde tarihi eser olmuş. Nerdeyse turistler ziyarete gelecek :)

wetehan
27 Kasım 2018, 19:04
Ortalama 45 derece ve azımsanacak bir eğim değil.

Çıkarken ön teker kaldırıma bastığında;
1. Grenaj, belly pan, headers vs zirve noktasına çarpacak. (Ve tam tersi)
2. Zemin ıslak iken panik yapıp yana devrilme riski.
Çıkarken ön teker rampada iken;
1. Hızını alamadığın veya panik anında ayağın yere değmez.
2. Hızını alamayıp geri geri inerken risk.
İnerken ön teker yere bastığında;
1. Panik anında ayakların yere değmez.
2. Zemin ıslak iken riskli frenleme.

Merdivenin tam ortasına 30cm civarı tırtık yüzeyli beton dökülecek. (Rampadan inemeyiz tepkisi alırsan sağ/sol basamak bırakırsın)

Zirve noktasında kaldırımı biraz yontup, takılmadan geçebileceksin.

Diğer problem ise msx dahil o kapıdan giremez, belki minik today vs manevra yapabilir.

Fikrimce beton işlemi dahil riskli bir seçim olacak. Fotolardan belli değil ancak kapıdan sonra biraz daha alan var ise kapıyı engellemeyecek hiza da önce ki sayfadaki lift sistemi ile sorunu çözebilirsin.
Kapının karşısına denk gelen korkuluktan bir kısım kesilir ve kapı yapılır.
Hatta lifte kutu profil ile branda sistemi yapabilir ve hareketli bir garaja sahip olup dar kapı problemini çözersin.

Tüm bunları yazmamın nedeni riske girip yaralanmaman.

HrcRepsol
27 Kasım 2018, 19:16
Ortalama 45 derece ve azımsanacak bir eğim değil.

Çıkarken ön teker kaldırıma bastığında;
1. Grenaj, belly pan, headers vs zirve noktasına çarpacak. (Ve tam tersi)
2. Zemin ıslak iken panik yapıp yana devrilme riski.
Çıkarken ön teker rampada iken;
1. Hızını alamadığın veya panik anında ayağın yere değmez.
2. Hızını alamayıp geri geri inerken risk.
İnerken ön teker yere bastığında;
1. Panik anında ayakların yere değmez.
2. Zemin ıslak iken riskli frenleme.

Merdivenin tam ortasına 30cm civarı tırtık yüzeyli beton dökülecek. (Rampadan inemeyiz tepkisi alırsan sağ/sol basamak bırakırsın)

Zirve noktasında kaldırımı biraz yontup, takılmadan geçebileceksin.

Diğer problem ise msx dahil o kapıdan giremez, belki minik today vs manevra yapabilir.

Fikrimce beton işlemi dahil riskli bir seçim olacak. Fotolardan belli değil ancak kapıdan sonra biraz daha alan var ise kapıyı engellemeyecek hiza da önce ki sayfadaki lift sistemi ile sorunu çözebilirsin.
Kapının karşısına denk gelen korkuluktan bir kısım kesilir ve kapı yapılır.
Hatta lifte kutu profil ile branda sistemi yapabilir ve hareketli bir garaja sahip olup dar kapı problemini çözersin.

Tüm bunları yazmamın nedeni riske girip yaralanmaman.

Teşekkürler bilgiler için. Kaldırımı yontmak mantıklı ancak belediye görürse sıkıntı çıkabilir. Motoru kapıdan içeri sokma olayını da bisikletle deneyeceğim ilk.

mustafa_325
27 Kasım 2018, 19:32
O basmaklardan çıkmak için cross motosiklet olması lazım normal motosikletin altını vurup takılır kalırsın. Kalas falan da kurtarmaz yapabileceğin tek şey kaldırımın ucunu biraz yontup tepeden aşağı beton dökmek. Yakınlarda beton santrali varsa artan betonları boş araziye dökmek yerine getirip senin evine dökmelerini isteyebilirsin veya nalburdan çimento kum alarak yaklaşık 100 liraya kendin yapabilirsin.

snappy x
27 Kasım 2018, 19:33
Her giriş çıkış işkence olur sana,ordan çıkmak için çok manevra gerektirir motoru çizersin bile.

liquem
27 Kasım 2018, 19:50
Merdivenler oldukça yıpranmış Bir balyoz ya da keski ile 2 merdivenin ortasını kırıp düzleyebilirsin. Çok dik değil Eğer düz engebesiz bir yol çıkartırsan düzelir

Wing750
27 Kasım 2018, 19:57
Hiç kimse de 'Kardeşim varsayalım oradan inip çıkacak rampayı yaptın. Sen de çok iyi sürücüsün. Peki senin bu motosikletin o rampanın dibinden hiç hız almadan yukarı tırmanabir mi?' diye sormamış. Dengeyi, ayağının yere basmasını geçtim, duvar gibi dik rampaya olduğu yerden nasıl kalkış yapıp çıkaracaksın gerçekten çok merak ettim.

oktayakgoz
27 Kasım 2018, 20:02
Resimde görülen demir kapıdan sokacaksan motoru sıkıntı olabilir. Onun haricinde yokuş açısından balarsan bence sorunsuz gayet rahat girip çıkar. Kaldırım kısmını biraz yontman gerekir sadece

Artık tahtadan bir yol mu yaparsın yoksa ortaya beton mu dökersin bilmem ama mutlaka geniş olsun. Öyle zaman olurki orada düz bir şekilde durman gerekebilir. Ayaklarını basablecek kadar geniş yani. Birde beton yaparsan yağmurda kayma ihtimalin var ona bir çözüm bulman gerek.

Rakaful
27 Kasım 2018, 20:05
Motosikleti yeni almışım öğreten gösteren tanıdık kimse yok. Kendi kendime bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Bahçeden sokağa çıkarken ilk başlarda çok zorlanıyordum. Motosiklet stop ediyordu geri kaçırıyordum falan. Kardeşimle itekleyerek çıkarıyorduk. :thumleft: Lanet olsun nerden aldım bu belayı falan diyordum. :pr: Ama benim yokuş bunun yanında düz yol gibi. Motosikletten vazgeç demiyorum ama burası bildiğin kâbus.

Wing750
27 Kasım 2018, 20:09
Bazı arkadaşlar tahta rampa öneriyor. Sanırım daha önce 'Yaş tahtaya basmak' deyimini de duymamışlar. Düz yerde duran ıslak tahta buz gibi kayar. Bu eğimde ıslak tahtaya motosikletle binmek aslan yüreklilik.

oktayakgoz
27 Kasım 2018, 20:44
Evet yaş tahta çok kayar onun için tahta kısım sabt olmamalı

Ekarademir
27 Kasım 2018, 21:20
Kalas koyup rahat bi şekilde çıkılabilir. Bence asıl sorun inmek. Onuda arkadan bi ip bağlayıp yavaşça salarak halledebilirsin. Bu şekilde kamyona binip inmişliğim var.

Yada tepeye çamaşır makinasından çıkma vs bi motora vinç gibi aparatlar takarsın. Yavaş yavaş çeker seni. Birde fren takarsan yavaş yavaşda indirir.

Kural [ Z ]
27 Kasım 2018, 21:32
Arkadaşlar belirtmiş:

* En üstteki kaldırım taşı sorun. Taşın yarısını kesmeniz belki bir nebze sorunu çözebilir.
* En mantıklısı beton atmak. Tabi ki buraya su basmayacağını varsayıyorum.
* Hızlanmadan motosikletin üzerine binerek veya yanında çok dikkatli gaz/debriyaj kontrolü ile motosikleti çıkarabilirsin, inerken daha da dikkatli olman gerek.
* Kapı çok dar, koridor çok dar. Asıl sorun sanıyorum ki burada. Motosikleti içeri sokman mümkün olmayabilir. Bunun için kağıyı kırıp genişletmen gerekecektir ki izin alman şart.
* Motosikleti koyacağınız yerin fazla nem almadığından emin olmalısınız. Alıyor ise çok iyi havalandırıldığından, havalandırılmıyor ise havalandırma için ayrıca çalışma yapmanız gerekeceğinden, zaten kapı kırılacak ise havalandırmayı kapı üzerinden sağlam bir demir sac kullanarak yaptırabileceğinizi de hatırlatmak isterim.

Seramik
27 Kasım 2018, 21:33
?????????????????????????????

https://i.hizliresim.com/QL44AZ.jpg = / https://i.hizliresim.com/mMrr78.jpg

mustafa_325
27 Kasım 2018, 21:44
Hiç kimse de 'Kardeşim varsayalım oradan inip çıkacak rampayı yaptın. Sen de çok iyi sürücüsün. Peki senin bu motosikletin o rampanın dibinden hiç hız almadan yukarı tırmanabir mi?' diye sormamış. Dengeyi, ayağının yere basmasını geçtim, duvar gibi dik rampaya olduğu yerden nasıl kalkış yapıp çıkaracaksın gerçekten çok merak ettim.

Bu sıralar geçici olarak kuryelik yapıyorum ve her gün mecidiyeköyde bu diklikte rampaları çıkıp iniyorum. Lastik yere tutunduğu sürece 125'lik bir motor bile bu rampayı çıkarır. Asıl sorun lastiğin yere tutunması. Bu açıdaki bir yokuşta yokuşun altında kalan tekerden kuvvet almak zorunludur. Mesela buradan aşağı inerken arka fren kesinlikle yetmez birinci viteste motor freni yaparken ön freni de yavaşça sıkmak zorunda. Eğer acemilik yapıp ön frene dokunmaz ve panikle arka frene asılırsa kaya kaya aşağı doğru hızlanır ve düşer.

Aynı sorun yokuşu çıkarken de olabilir. Çıkarken yokuşun ortasında durursa ön fren kesinlikle yetmeyecek ve geriye doğru kayacaktır. Bu sırada iki ayağı da yerde olursa arka frene basamayacak ve geriye doğru düşecektir.

Tengri
27 Kasım 2018, 21:50
Hocam bina yönetimiyle sorun olmayacaksa bence yandaki korkuluk demirine zincirle bağla, öne de bir disk kilidi tak, üstüne de branda attınmı oh mis.. O motor o merdivenden her gün inip çıkacak bir alet değil, eninde sonunda başına bir iş gelir..

oktayakgoz
27 Kasım 2018, 21:56
Merdiven genişliği en az bir metre hatta daha fazladır rahatlıkla motor sığar. Yolun genişliği önemli ayakların yere basacak kadar yol genişliği olmalı.

HrcRepsol
27 Kasım 2018, 21:59
Değerli yorumlarınız için tşk arkadaşlar. Merdivenin dibindeki demir kapılı olan kömürlüğe koymayacağım. orası bizim daireye ait değil. Daha içirde kalıyor bizim kömürlük. Motoru içeri sokma işi zor değil. Beton dökme işi aklıma yattı. Ama belediyecilere kaldırımı alçaltma yapabilirmiyim diye sormam lazım. Devlet malı sonuçta. Belediyeye gidip sormam lazım.

O binada kayın valide oturuyor ve oranın su bastığını hiç duymadım. Beton dökmek için tanıdığım var. Tırtıklı ve aralıklı yaparsam teker kaymaz snırım.

Ayrıca beton döküp orayı düzleştirdikten sonra motorun üstünde gitmeyi düşünmüyorum, muhtemelen düşerim. Motorun yanında 1. vitesde yarım debriyaj ve az az gaz vere vere çıkabilirmiyim?

mustafa_325
27 Kasım 2018, 22:06
Değerli yorumlarınız için tşk arkadaşlar. Merdivenin dibindeki demir kapılı olan kömürlüğe koymayacağım. orası bizim daireye ait değil. Daha içirde kalıyor bizim kömürlük. Motoru içeri sokma işi zor değil. Beton dökme işi aklıma yattı. Ama belediyecilere kaldırımı alçaltma yapabilirmiyim diye sormam lazım. Devlet malı sonuçta. Belediyeye gidip sormam lazım.

O binada kayın valide oturuyor ve oranın su bastığını hiç duymadım. Beton dökmek için tanıdığım var. Tırtıklı ve aralıklı yaparsam teker kaymaz snırım.

Ayrıca beton döküp orayı düzleştirdikten sonra motorun üstünde gitmeyi düşünmüyorum, muhtemelen düşerim. Motorun yanında 1. vitesde yarım debriyaj ve az az gaz vere vere çıkabilirmiyim?

Bence motorun üstünde çıkıp inmen daha kolay olur. Motorun yanında iken bir anlık hatanda motoru düşürürsün. Eğer motorun üstünde olursan ayaklarını yere koyar ve gaz vererek dengede durabilirsin.

Wing750
27 Kasım 2018, 22:06
Bu sıralar geçici olarak kuryelik yapıyorum ve her gün mecidiyeköyde bu diklikte rampaları çıkıp iniyorum. Lastik yere tutunduğu sürece 125'lik bir motor bile bu rampayı çıkarır. Asıl sorun lastiğin yere tutunması. Bu açıdaki bir yokuşta yokuşun altında kalan tekerden kuvvet almak zorunludur. Mesela buradan aşağı inerken arka fren kesinlikle yetmez birinci viteste motor freni yaparken ön freni de yavaşça sıkmak zorunda. Eğer acemilik yapıp ön frene dokunmaz ve panikle arka frene asılırsa kaya kaya aşağı doğru hızlanır ve düşer.

Aynı sorun yokuşu çıkarken de olabilir. Çıkarken yokuşun ortasında durursa ön fren kesinlikle yetmeyecek ve geriye doğru kayacaktır. Bu sırada iki ayağı da yerde olursa arka frene basamayacak ve geriye doğru düşecektir.

Gayrettepe ve civarındaki özellikle Fulya'dan Ortaklar'a çıkan efsane yokuş bile bunun yanında düz yol gibi kalır. Bu merdivenler herhalde 40-45 derece. Yazdığınızdan çıkan sonuç: Mümkün değil. Herkes akıl vermiş. Bir de oradan inip çıkan birisini görmeyi çok isterim. Buradan motosikletle inip çıkabileceklerini iddia eden arkadaşlar buralarda harcanmasın :) motokrosta çok iş yaparlar.

oktayakgoz
27 Kasım 2018, 22:15
Değerli yorumlarınız için tşk arkadaşlar. Merdivenin dibindeki demir kapılı olan kömürlüğe koymayacağım. orası bizim daireye ait değil. Daha içirde kalıyor bizim kömürlük. Motoru içeri sokma işi zor değil. Beton dökme işi aklıma yattı. Ama belediyecilere kaldırımı alçaltma yapabilirmiyim diye sormam lazım. Devlet malı sonuçta. Belediyeye gidip sormam lazım.

O binada kayın valide oturuyor ve oranın su bastığını hiç duymadım. Beton dökmek için tanıdığım var. Tırtıklı ve aralıklı yaparsam teker kaymaz snırım.

Ayrıca beton döküp orayı düzleştirdikten sonra motorun üstünde gitmeyi düşünmüyorum, muhtemelen düşerim. Motorun yanında 1. vitesde yarım debriyaj ve az az gaz vere vere çıkabilirmiyim?

Belediye o işlere karışmaz br şey de demez likayet olmadıkça . Sizin yapmanız gereken çok bir şey değil ufak bir traş.

Birinci viteste bir seferde çıkarsın az gaz ile olmaz

mece14
27 Kasım 2018, 22:19
Biri kuyuya taş attı herkes çıkarma derdinde.

HrcRepsol
27 Kasım 2018, 23:49
Bence motorun üstünde çıkıp inmen daha kolay olur. Motorun yanında iken bir anlık hatanda motoru düşürürsün. Eğer motorun üstünde olursan ayaklarını yere koyar ve gaz vererek dengede durabilirsin.

Motoru indirirken geri geri indirmek daha mantıklı diye düşünüyorum. Ön freni kullanarak, üstüne binmeden, çalışır vziyette.

sharkspeedr2
27 Kasım 2018, 23:51
çarpık kentleşmenin sonuçları malum
ama motosiklet için orası uygun değil
özellikle yukarıdan aşağıya indirirken motosikletin arkası çok hafifleyecek
tüm yük on süspansiyonlara binecek
geri geri indirsende motosikletin sağı solu bir yere çarpacak sinirleneceksin
tek çözüm asansör dikey olarak kaldırıp indirecek oda maddiyat.