PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir yağı türlerinden hangisi size daha kolay uygulanır geliyor?



Sayfa : [1] 2 3

Wing750
26 Kasım 2018, 16:32
Herkese selam. Bugüne kadar Motul C4 kullandım. Ancak bir türlü hem istediğim gibi yağlayamadım, hem de janta sıçramasından usandım. Yağlamayı bir türlü ayarlayamayıp fazla kaçırıyorum. Fazla kaçırmamın sebebi, bir türlü yağlandığından emin olamıyorum. Hep sanki az gelmiş gibi bir his taşıyorum. İçten yağlıyorum, 2-3 tur yağlıyorum ama sağ ya da sol tarafı hep yağsız kaldı endişesi taşıyorum. Yağlamadan sonra 15-20 dakika bekliyorum. Biraz turladıktan sonra jant ve lastik yanakları yağ içinde kalıyor. Demek ki çok kaçırıyorum yağı.
Aranızda C5 kullanan mutlaka vardır. Bir iki paylaşım izledim, sanki daha kolay uygulanıyor. Kolaydan kastım, fırçayla olduğu için sürünce zincirin neresine bulaştığını görüyorsun. Bir de sıçramayan bir yağ sanırım.
C4'ün o ince ucunu zincire denk getireceğim diye burnumdan geliyor. Tekerleği çevirirken yağ spreyini sabit tutmak kabus gibi. Ucu zincire değdiriyorum, o zaman da düzgün yağlamıyor.
C5 kullananlar ne düşünüyor merak ettim. Suya daha dirençli ve daha uzun süre yağlı kalıyor diyor paylaşanlar. C4'ü 300'de bir yapmak yerine C5'i 500-600'de yapıyorlarmış.

https://i.hizliresim.com/0R23lo.jpg (https://hizliresim.com/0R23lo)


https://www.youtube.com/watch?v=D5pmcqNju1k


https://www.youtube.com/watch?v=sv3Fp4wYetk

BatuhanK
26 Kasım 2018, 17:05
C5 i sürmek daha uzun zaman ve özen istiyor. Spreyden daha kolayı yok.
Ha motorda orta sehpa varsa, c5 çok daha uzun ömürlü oluyor.

okanbagiscan
26 Kasım 2018, 17:25
Ben zincir için U şeklinde sac kıvırdım.Zincirin arkasına sacı koyup önden yağladım.Ne lastiğe nede janta tek damla sıçramadı.Yağ olarakta Würtün drylübe denilen yağını kullanıyorum.Kışın yağmurda iyi olmadığını söylüyorlar.Ben zaten kışın yağmurda kullanmıyorum.

MT00
26 Kasım 2018, 17:34
ben de uzun zamandır gaz yağı sık, zinciri temizle sonra zinciri yağla falan uğraşırdım.. ama karşıma würth çıktı ve hayatım kolaylaştı :) zinciri fırça ile temizleme yok, zincir temizleme spreyi falan uğraşmıyorum artık.. tavsiye ederim.

ilker_41
26 Kasım 2018, 17:37
eskiden böyle pıratik temizleyiciler ve yağlar yoktu bunların çıktığı iyi oldu.

Nikkfurie
26 Kasım 2018, 17:45
sprey yağlar para tuzağıdır , bunlara harcadığınızı depoya benzin doldurun daha çok gezin beyler , herhangi bir sıvı yağ ile istediğiniz an 4-5 damla sıkın devam edin , üstelik zinciriniz her zaman tertemiz kalır , en önemliside beş kat daha iyi yağlanmış olur..

Wing750
26 Kasım 2018, 17:46
ben de uzun zamandır gaz yağı sık, zinciri temizle sonra zinciri yağla falan uğraşırdım.. ama karşıma würth çıktı ve hayatım kolaylaştı :) zinciri fırça ile temizleme yok, zincir temizleme spreyi falan uğraşmıyorum artık.. tavsiye ederim.

Temizleme yok derken zinciri hiç temizlemeye nasıl ihtiyaç bırakmıyor? Toz toprak tutmuyor mu?

zekeriyaimam
26 Kasım 2018, 17:51
Temizleme yok derken zinciri hiç temizlemeye nasıl ihtiyaç bırakmıyor? Toz toprak tutmuyor mu?

Evet yapışkan kalmıyor zincir.

wetehan
26 Kasım 2018, 17:52
C5 hem pratik hem temiz uygulama, iki yıla yakındır kullanıyorum ve devam edeceğim.

Cyan
26 Kasım 2018, 20:19
ben de uzun zamandır gaz yağı sık, zinciri temizle sonra zinciri yağla falan uğraşırdım.. ama karşıma würth çıktı ve hayatım kolaylaştı :) zinciri fırça ile temizleme yok, zincir temizleme spreyi falan uğraşmıyorum artık.. tavsiye ederim.

HHS 2000 ise, listeye beni de ekleyin, +1 (yalnız ben biraz arıza olduğum için her seferinde temizliyorum, 10 günde 1 ekstra 5dk koymaz, günlük kilometrem 50, çok çabuk gelmiyor zamanı...)

pea
26 Kasım 2018, 20:36
C5 ayda yılda bir biniyorsanız güzel. 1-2 haftada bir zincir bakımı yapmanız gerekiyorsa bela.
Yerlerde sürünüp, doğru açıyı tutturmak gerekiyor. Tüpü sıkarken kas yaptım.
Bir de zincirin temiz olması gerekiyor. Kirli zincire sürerseniz leş gibi oluyor her yer.

tommygun
26 Kasım 2018, 20:42
Her hafta gaz yağıyla zincir dişli temizleyip yağlayan biri olarak C5 denesem mi diyorum.

peyloride
26 Kasım 2018, 20:45
ben de uzun zamandır gaz yağı sık, zinciri temizle sonra zinciri yağla falan uğraşırdım.. ama karşıma würth çıktı ve hayatım kolaylaştı :) zinciri fırça ile temizleme yok, zincir temizleme spreyi falan uğraşmıyorum artık.. tavsiye ederim.

Ürünün linkini ya da adını sanını alabilir miyiz?

BatuhanK
26 Kasım 2018, 21:02
Her hafta gaz yağıyla zincir dişli temizleyip yağlayan biri olarak C5 denesem mi diyorum.

Ben zincirin kirlilik durumuna göre 2-3 yağlamada bir temizliyordum.
Spreyle 3 yağlama = c5 ile 2 yağlama gibi oluyor.
Zincirin kirlenmemesi için yalnızca ringlerin arasına sürüp, fazla taşırmamak gerekiyor.

Würthün kuru zincir yağını genelde bisikletçiler kullanıyor.
İnce ve sürtünmesi düşük. Motosiklet zincirinde kalıcılığı uzun değil

tommygun
26 Kasım 2018, 21:07
Ben zincirin kirlilik durumuna göre 2-3 yağlamada bir temizliyordum.
Spreyle 3 yağlama = c5 ile 2 yağlama gibi oluyor.
Zincirin kirlenmemesi için yalnızca ringlerin arasına sürüp, fazla taşırmamak gerekiyor.

Würthün kuru zincir yağını genelde bisikletçiler kullanıyor.
İnce ve sürtünmesi düşük. Motosiklet zincirinde kalıcılığı uzun değil

O zaman C5, Würth'e göre daha mantıklı duruyor. Vereyim sipariş deneyeyim.

Cyan
26 Kasım 2018, 21:16
Würth HHS 2000 sıvı gres ile 400-600km arası yağlıyorum (her yağlamada temizliyorum), hiç sıçrama yapmıyor. 6.000km oldu zinciri germe ihtiyacı duymadım, halen toleranslar içinde. Solventi sayesinde çok iyi nüfuz ediyor, solvent uçunca da iyi yapışıyor. (Yağışlı havalarda 300-400km'yi geçmemekte fayda var yalnız bununla, daha erken istiyor.) Fiyatı da nispeten ucuz. (400ml başka yağ 50TL iken 500ml HHS 2000 40TL idi, son fiyatları bilmiyorum, birkaç kutu aldım...)

Wing750
26 Kasım 2018, 22:22
Ben asıl olarak yağın jant ve lastiğe sıçramasına takılıyorum. Sanki yağ zincire yapışmıyor da akıp gidiyor gibi. Bu C5 tüpte daha yoğun ve sanki sprey gibi akıp gitmezmiş hissi veriyor. O nedenle deneyen var mı diye merak ettim. Yoksa zinciri temizleme işi bana zor gelmiyor. Keyifle yaparım, 10 dakika sürmüyor gaz yağıyla. Tabii uçmasını beklemek, silmek, yağlamak falan bir yarım saat alıyor ama sorun değil. Adam gibi yağlanıp sağa sola bulaşmasın yeter.

EUOGLU
26 Kasım 2018, 22:23
Ben sıvı greslerden pek randıman alamadım castrol ve bernerin spreyleri hem buyuk ve makul fiyatli bir camsilede gazyagi koydum her depoda bir bazen bir bucuk depo temizlik ve yaglama (500 kmye tekabul ediyor ortalama) 10 bin km feki motora sadece 1 kez zincir ayari yapildi ve zincir halen cok iyi durumda

erkanzdemir
26 Kasım 2018, 22:40
Würth dry lube iyi bir silikon yağlayıcıdır.
2 yıldır kullanıyorum jant temizleme yok, zincir temizliği yok, sık 10 dk. sonra çık yola istediğin kadar tozlu yola gir yinede zincir kirlenmiyor, yüksek hız yada uzun yolda zincir ısındıkça yağlama daha aktifleşiyor. Şıkır şıkır.
https://www.hepsiburada.com/wurth-dry-lube-kuru-zincir-yagi-pm-sporspttd2316
Acil olarak almadığınız sürece bazen daha uygun fiyatlara denk geliyor.

Cyan
26 Kasım 2018, 23:46
Ben sıvı greslerden pek randıman alamadım castrol ve bernerin spreyleri hem buyuk ve makul fiyatli bir camsilede gazyagi koydum her depoda bir bazen bir bucuk depo temizlik ve yaglama (500 kmye tekabul ediyor ortalama) 10 bin km feki motora sadece 1 kez zincir ayari yapildi ve zincir halen cok iyi durumda

Sıvı gresten önce 90 numara dişli yağı kullanıyordum (ondan önce motul, motul çabuk bitiyor diye verdiğim paraya acımaya başlayınca dişli yağına geçtim), dişli yağı da iyi iş görüyor, ama sıçratmasın diye fırça ile ve az az tatbik etmek lazım, bir de yağlama aralığı daha kısa - yapışkanlığı özel ürünlere göre düşük. Garajım olsa dişli yağı kullanmaya devam ederdim ama şimdi standı malzemeyi al, motorun yanına in, işini gör tekrar çık falan çok daha zahmetli olduğu için Würth'e geçtim. Zincir 6.000km'dir germe istemediğine göre işini iyi yapıyor diye düşünüyorum. (Motul falan güzel tabi ona lafım yok.)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------


Ben asıl olarak yağın jant ve lastiğe sıçramasına takılıyorum. Sanki yağ zincire yapışmıyor da akıp gidiyor gibi. Bu C5 tüpte daha yoğun ve sanki sprey gibi akıp gitmezmiş hissi veriyor. O nedenle deneyen var mı diye merak ettim. Yoksa zinciri temizleme işi bana zor gelmiyor. Keyifle yaparım, 10 dakika sürmüyor gaz yağıyla. Tabii uçmasını beklemek, silmek, yağlamak falan bir yarım saat alıyor ama sorun değil. Adam gibi yağlanıp sağa sola bulaşmasın yeter.

Gazyağının buhar basıncı sudan bile düşüktür (yani su daha kolay buharlaşır), beklemek yerine gazyağını tatbik edip zinciri fırçaladıktan sonra 4-5 seferde 1 çöp yapacağınız bir microfiber bezle silebilirsiniz. Bez gazyağını emecektir hemen. Ucuzluktan tonla bez alıp leş olup emiciliğini kaybedince yenisiyle değiştiriyorum.

Angrypower
26 Kasım 2018, 23:50
Ben ikisinide denedim ama tembelseniz benim gibi sprey daha iyi. Tatbik edip yola çıkması daha kolay. Diğer türlü C5'te hakkını veriyor ama ben ısınamamıştım c5'e.

mustafa_325
27 Kasım 2018, 00:25
Bugüne kadar birçok farkı zincir yağı kullandım aşağıya liste halinde yorumlarımı yazıyorum;

Motul C2+ ve C4: Beyaz renkli sprey yağlar. İlk uygulamada janta sıçrıyor fakat sonradan iyi tutunuyor. Katı beyaz bir tabaka olarak zincir üstünde kalıyor. Janta sıçramasını sevmediğim için kullanmayı bıraktım.

Motul C5: Çok uzun süre bu yağı kullandım. Krem şeklinde fırçalı tüpte geldiği için uygulama sırasında sıçrama sorunu yok fakat biraz uğraşmak gerekiyor. Öyle diğerlerinde olduğu gibi motoru rölantide döndüreyim spreyi sıkayım yapamıyoruz. Tek tek baklaların arasına fırça ile yaymak gerekiyor. Tüp çok çabuk bitiyor yada ben haddinden fazla sürüyorum bilmiyorum. Diğer motul yağları gibi koyu beyaz değil hafit transparan bir beyazlığı var ilk sürüşte zincir üzerinde rengi belli olmuyor sonra kararıyor. Siyah renkli zincirde sorun değil ama yeni aldığım did gold zincirin üstünde siyah çamur gibi olması yüzünden kullanmayı bıraktım. Kirini çok göstermesi haricinde bir sorunu yok kesinlikle tavsiye ederim.

Berner L1 sıvı gres: Uzun yolda yağsız kaldığım bir zamanda tekirdağda bir nalburdan almıştım. Benim hiç hoşuma gitmedi. Mecburiyetten bir kere kullanıp bıraktım. Zincire sıktıktan sonra yağ her tarafa sıçradı. Egzoza sıçrayan yağ yandığı için motordan duman geldi hatta motor yanıyor sandım ve telaşla su sıkarak söndürmeye çalıştım:) Bence asla motosiklet zinciri için kullanılmamalı zaten üzerinde motosiklet resmi değil de menteşe resmi var.

Würth hss drylube: Şuanda bu yağı kullanıyorum. Piyasada hayalet zincir yağı diye biliniyor. Çok acayip ilginç bir yağ. Zincirde sanki yokmuş gibi duruyor bu yüzden görüntü olarak çok memnunum kendisinden. Sayesinde zincirim altın gibi parlıyor. Balmumu içerikli olduğu için durduğu yerde kuruyup zincire yapışıyor fakat motor hareket edince ısınıp yağ gibi davranıyor. Bu yüzden kullanması biraz sıkıntılı insan emin olamıyor zincir yağlı mı yağsız mı diye. Sırf bu yüzden sık sık üstüne yağ sıkıyorum fazla olsun eksik olmasın mantığıyla.

Cyan
27 Kasım 2018, 00:36
HHS 2000 çok solventli (bu sayede inanılmaz bir nüfuz kuvveti var...), tahminim kullanır kullanmaz yola çıktığınızdan solvent henüz buharlaşmadığı için başınıza kötü bir tecrübe gelmiş. (Solventin buharlaşması ve yağın yapışkan hale gelmesi bir 5-10dk alıyor, bu yüzden kullanım sonrası park etmeden önce yağlıyorum. Zaten motosiklet zincirini hep kullanım sonrası sıcakken yağlamakta fayda var...) Bir kere (ve yanlış kullandığınız) bir malzeme hakkında yaptığınız yorum pek ciddiye alınır gibi değil. Bununla birlikte dry lube ürününü inceleyeceğim, daha yukarıda uygun olmadığını yazanlar olmuş ama madem siz uzun süredir sorunsuz kullanıyorsunuz, işini görüyor olmalı... Paylaşım için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

Oops, siz berner sıvı gres demişsiniz, ben telefondan okurken HHS 2000'den bahsediyorsunuz zannettim, çok özür.

mustafa_325
27 Kasım 2018, 00:39
HHS 2000 çok solventli (bu sayede inanılmaz bir nüfuz kuvveti var...), tahminim kullanır kullanmaz yola çıktığınızdan solvent henüz buharlaşmadığı için başınıza kötü bir tecrübe gelmiş. (Solventin buharlaşması ve yağın yapışkan hale gelmesi bir 5-10dk alıyor, bu yüzden kullanım sonrası park etmeden önce yağlıyorum. Zaten motosiklet zincirini hep kullanım sonrası sıcakken yağlamakta fayda var...) Bir kere (ve yanlış kullandığınız) bir malzeme hakkında yaptığınız yorum pek ciddiye alınır gibi değil. Bununla birlikte dry lube ürününü inceleyeceğim, daha yukarıda uygun olmadığını yazanlar olmuş ama madem siz uzun süredir sorunsuz kullanıyorsunuz, işini görüyor olmalı... Paylaşım için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------

Oops, siz berner sıvı gres demişsiniz, ben telefondan okurken HHS 2000'den bahsediyorsunuz zannettim, çok özür.

Ben özür dilerim başta yanlış yazdım birkaç dakika sonra düzelttim.

SuleymanE
27 Kasım 2018, 00:42
Bana zincir spreyleri daha kolay geliyor. Zincire değme derdi yok, arka lastigi cevirirken 1 tur sıkıyorum zincirin iç kismina mis gibi yağlaniyor. Ancak dikkat edilecek husus uygulama sonrasi hemen yola çıkmamak. Ben temizlik ve yaglamayi aksamdan yapiyorum 1 gece zincir uzerinde duran yag cok daha iyi yapışıyor.
Motul c4 de kullandim iphone da kullandim yamalube da kullandim yamalube hariç hepsi iyiydi :)

Cyan
27 Kasım 2018, 00:58
Evet mümkün olduğunda en iyisi akşam park etmeden önce yağlamak, daha verimli oluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------


Sıvı gresten önce 90 numara dişli yağı kullanıyordum (ondan önce motul, motul çabuk bitiyor diye verdiğim paraya acımaya başlayınca dişli yağına geçtim), dişli yağı da iyi iş görüyor, ama sıçratmasın diye fırça ile ve az az tatbik etmek lazım, bir de yağlama aralığı daha kısa - yapışkanlığı özel ürünlere göre düşük. Garajım olsa dişli yağı kullanmaya devam ederdim ama şimdi standı malzemeyi al, motorun yanına in, işini gör tekrar çık falan çok daha zahmetli olduğu için Würth'e geçtim. Zincir 6.000km'dir germe istemediğine göre işini iyi yapıyor diye düşünüyorum. (Motul falan güzel tabi ona lafım yok.)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------



Gazyağının buhar basıncı sudan bile düşüktür (yani su daha kolay buharlaşır), beklemek yerine gazyağını tatbik edip zinciri fırçaladıktan sonra 4-5 seferde 1 çöp yapacağınız bir microfiber bezle silebilirsiniz. Bez gazyağını emecektir hemen. Ucuzluktan tonla bez alıp leş olup emiciliğini kaybedince yenisiyle değiştiriyorum.

Bir not daha, gazyağını iyice temizlemeden ne yağ tatbik ederseniz edin illâ ki sıçratır. Yağı acayip çözüyor gazyağı...

ZXCornering
27 Kasım 2018, 01:03
valvoline white synthetic nokta

velizrsln
27 Kasım 2018, 02:04
motulden başka marka yok mu? benim aldığım yağlar hep jantı batırdı şimdiye kadar

Ramazan Can
27 Kasım 2018, 07:07
90 numara sanzuman yağı ve yağdanlık

MT00
27 Kasım 2018, 10:35
würth drylube en iyisi arkadaşlar.. toz toplamıyor, janta sıçramıyor ve kirletmiyor... kullanımı basit ve temiz.

-Black-
02 Aralık 2018, 14:56
Minimum 1 saat, mümkünse akşam yağlayıp bırakarak, hem fazla sıkıldıysa atmasını, hem de zincire iyi yapışmasını sağlayabilirsiniz.

LynXMaSTeR
02 Aralık 2018, 15:01
Sıçramayı önlemek için gazete kağıdı kullanabilirsiniz

tugrulbora
02 Aralık 2018, 15:30
Aynen.Akşamdan yağlayıp, sabaha kadar yağın zincire tutunmasını ve fazlasının da süzülerek akmasını beklemek en mantıklısı.Ne kadar yağlarsan yağla,az da yağlasan, 1 saat sonra sürüş yaptığında illa ki janta sıçrıyor.Daha uzun süre beklemek lazım yağladıktan sonra.

E-TEKİN
02 Aralık 2018, 23:42
C5 kullanıyorum memnunun, castrol chain lube de kullandım o da güzel fakat çok çabuk bitiyor, c5 çok daha bereketli geliyor bana.

Cyan
03 Aralık 2018, 00:38
Würth Dry Lube PTFE içeriyor, internette PTFE içeren başka marka ürünlerle ilgili inanılmaz iyi yorumlar okudum (Dupont ve başka yerel markalar), elimdeki HHS 2000 kutusu bitince diğerini kullanmadan bundan satın alacağım. Öyle sanıyorum ki zincir yağı konusu böylece benim için sonsuza kadar kapanmış olacak. Tavsiye edenlere teşekkürler.

levend84
03 Aralık 2018, 01:07
Gaz yağını boş cam sil spreyine dolduruyorum ve zinciri yıkayıp üstubü ile kurulayip 90 numara dişli yağı ile hafif yaglayip yoluma bakiyorum.

bu şekilde 600km araliksiz yol yaptigim oldu,döndüğümde zincirde kuruluk namina birseye rastlamadim..

okanbagiscan
03 Aralık 2018, 08:47
Würth Dry Lube PTFE içeriyor, internette PTFE içeren başka marka ürünlerle ilgili inanılmaz iyi yorumlar okudum (Dupont ve başka yerel markalar), elimdeki HHS 2000 kutusu bitince diğerini kullanmadan bundan satın alacağım. Öyle sanıyorum ki zincir yağı konusu böylece benim için sonsuza kadar kapanmış olacak. Tavsiye edenlere teşekkürler.

Würtün tek dez avantajı yağmurda ve suda pek iyi iş yapmıyor diyorlar.Ben kışın ve yağmurlu havada kullanmadığım için tam olarak bilemiyorum.Siz kullanıyorsanız bile yazın würt kışın başka bir yağ kullanabilirsiniz.

Göksel_Eren
03 Aralık 2018, 09:04
Ne 300 KM si dostum C4 ü tam 700 km'dir kullanıyorum daha yağı atmadı üstünden.
Ama nalet olsun ki tüm jant kirleniyor dolayısıyla bugün c2'ye tekrar dönücem.
ancak orta kaldırma sehpası olan bir motor varsa ve paddock stand'ı ile uğramışmıyorsan C5'te fena fikir değil ! :cat:

Cyan
03 Aralık 2018, 09:22
Würtün tek dez avantajı yağmurda ve suda pek iyi iş yapmıyor diyorlar.Ben kışın ve yağmurlu havada kullanmadığım için tam olarak bilemiyorum.Siz kullanıyorsanız bile yazın würt kışın başka bir yağ kullanabilirsiniz.

Ben de PTFE'nin en büyük avantajı su dayanımı diye okudum internet'te? (Bir de kir tutmuyormuş...) Deneyip görmek lazım...

Wing750
03 Aralık 2018, 09:41
Ne 300 KM si dostum C4 ü tam 700 km'dir kullanıyorum daha yağı atmadı üstünden.
Ama nalet olsun ki tüm jant kirleniyor dolayısıyla bugün c2'ye tekrar dönücem.
ancak orta kaldırma sehpası olan bir motor varsa ve paddock stand'ı ile uğramışmıyorsan C5'te fena fikir değil ! :cat:

Geçen gün hava 5 dereceydi. C4'ü sıktım, hem de bol bol, 3 tur var olan yağın üzerine. Çok beklemedim, 10-15 dakika kadar oyalandım. 50 kilometre yol yaptım. Döndüğümde jantta yağ göremedim. Demek ki sıcak havalarda yağ akışkanlığı daha artıyor ve sıçrıyor.
Orta sehpam var, bundan sonra bir defa C5 alıp deneyeceğim. Jel gibi olduğu için sıcaklarda bile sıçrayacağını zannetmiyorum. Aklıma tek dezavantajı olabilir diye geliyor, yoğun olduğu için düzgün uygulamak lazım sanırım. Aralara iyice işlemesi için fırçasıyla iyice yedirmek gerekir. Ama baktığım tüm yorumlarda C'e göre daha uzun ömürlü olduğu paylaşılmış.

Tekpiston
03 Aralık 2018, 10:42
Selamlar,

Sprey yağlar kolaylık sağlıyor ancak temizlenmesi de kolay olmuyor, biraz toz toprak da tutmakta.

Sıvı yağı tavsiy ederim, kışın 90, yazın 140 numara şanzıman yağı, çok ekonomik olmakta. Toz tutmadığı için de sıksık temizlik yapmaya gerek kalmıyor.

40-60 tl arasına alacağınız bir litre yağı fırça ile tatbik edin, ortalama kullanmıda 2 yıl idare edecektir.

https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/manual-transmission-fluids/syntrans-transaxle-75w-90.html

Temizlik içinde gaz yağı tek geçerim.

Wing750
03 Aralık 2018, 14:14
Selamlar,

Sprey yağlar kolaylık sağlıyor ancak temizlenmesi de kolay olmuyor, biraz toz toprak da tutmakta.

Sıvı yağı tavsiy ederim, kışın 90, yazın 140 numara şanzıman yağı, çok ekonomik olmakta. Toz tutmadığı için de sıksık temizlik yapmaya gerek kalmıyor.

40-60 tl arasına alacağınız bir litre yağı fırça ile tatbik edin, ortalama kullanmıda 2 yıl idare edecektir.

https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/manual-transmission-fluids/syntrans-transaxle-75w-90.html

Temizlik içinde gaz yağı tek geçerim.

Ekonomik olduğu doğru, koruyucu mudur peki? Lanet olası yağ üreticileri akıl karıştırıyor.

LynXMaSTeR
03 Aralık 2018, 21:23
Yazıldı mı bilmiyorum ama zincir sıcakken yağlamanızı tavsiye ederim.
Motorla biraz gezinip geldikten sonra yağlayın.

Nikkfurie
03 Aralık 2018, 21:31
Ekonomik olduğu doğru, koruyucu mudur peki? Lanet olası yağ üreticileri akıl karıştırıyor.

cevaplamak istedim zira aynı şekilde yağlıyorum , kesinlikle çok daha iyi şekilde yağlanır zincir , üstelik zincirinizde tertemiz kalır , otomatik yağlama sistemleride likit yağ kullanıyor 70-80 bin km de zincir dişli değiştiriyor takanlar , ben kendi motorumda 50bin km de değişime gittim , oringlerde genişleme uzama vs de yoktu..

Tekpiston
03 Aralık 2018, 21:57
Yazıldı mı bilmiyorum ama zincir sıcakken yağlamanızı tavsiye ederim.
Motorla biraz gezinip geldikten sonra yağlayın.

Güzel bir noktaya değinmişsiniz, zincirin o-ringleri sıcakken yağı bünyasine daha kolay çekiyor.

Ahmet Turan Peker
03 Aralık 2018, 22:24
Bir şeyler yazayım bu konu da..
Sprey yağlar pratik olması dışında size ve zincire maliyeti oranında fayda vermez..

Ne kadar düzenli yağlasan da zincir ömrü 30k km yi geçmez...

200-300 km aralıklarla akşam motoru park edince 90-140 no yağ ile güzelce yaglayin. Sabah fazla olan yağ damlamis olacaktır...

Bunu düzenli yaparsanız en az 50k km leri rahat görürsünüz ve cebinizde de sevinir...

Yada otomatik zincir yağlama sistemi takıp tamamen kurtulun

Ekarademir
03 Aralık 2018, 22:33
Karayağ çok kullanışlı

pinkcrow7
03 Aralık 2018, 22:35
Würth Drylube çok kolayıma geliyor.

uzay gemisi
03 Aralık 2018, 22:56
Selamlar,

Sprey yağlar kolaylık sağlıyor ancak temizlenmesi de kolay olmuyor, biraz toz toprak da tutmakta.

Sıvı yağı tavsiy ederim, kışın 90, yazın 140 numara şanzıman yağı, çok ekonomik olmakta. Toz tutmadığı için de sıksık temizlik yapmaya gerek kalmıyor.

40-60 tl arasına alacağınız bir litre yağı fırça ile tatbik edin, ortalama kullanmıda 2 yıl idare edecektir.

https://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/manual-transmission-fluids/syntrans-transaxle-75w-90.html

Temizlik içinde gaz yağı tek geçerim.

daha önce motor yağı kullanmıştım etrafa çok sıçrıyordu. şanzıman yağını mutlaka deneyeceğim. sözde özel zincir yağı içeren ufak sprey tüplerin tekine 60-70tl gibi saçma sapan rakamları vermek çok canımı sıkıyor. kullanıp memnun kalırsam duacın olucam

Wing750
03 Aralık 2018, 23:03
Aslında şu çıkıyor ortaya. Sprey veya tüp yağlar uzun yola çıkarken yanımızda taşıyabileceğimiz pratik ürünler. Ben birkaç arkadaşın paylaşımından vardığım sonuçla şanzıman yağı almaya karar verdim. Tüp yağı da yanımda bulunsun diye uzun yola çıkarken alacağım. Şanzıman yağını fırçayla sürüp iyice yedirince zincir yağsız kaldı tedirginliği de olmaz artık. Bir arkadaş yaz için kış için başka kalınlıkta yağ demişti. Doğru mu? Yoksa yaz ya da kış farketmeksizin en yoğununu almak daha mı doğru?