PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cc hesaplama



EMRE ANAR
25 Kasım 2018, 15:08
Öncelikle herkese hayırlı hafta sonları
Cc hesaplama ile ilgili bir formül var mıdır?

65,5 mm üst kapak
65,5 silindir çap
69 mm silindir boy kaç cc ye tekabül eder?

ufoz
25 Kasım 2018, 15:36
Süper bir soru sordunuz :)
Kızımla tam matematik çalışmaya başlayacakken ve kızımda şu matematik ne işimize yarayacak derken süper oldu :)

Kızımla beraber çözdük :)

232,4 cc :)

Zamanlama mükemmel teşekkürler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------

Bu arada,
Silindir çapı : 65,5 mm = 6,55 cm
Silindir yarıçapı : 3,275 cm
Silindir yüksekliği : 69,0 mm = 6,9 cm

Hacim = pi sayısı x silindir yarıçapının karesi x silindir yüksekliği

EMRE ANAR
25 Kasım 2018, 15:41
Hahaha��
Allah kolaylık versin.
Eve verilen Dersler çocuklardan
daha çok velilere veriliyor.
Ufaklığımı hatırladım bir an
Evde Bizler tv ye bakarken,
Velilerimiz Ödevlerimizi yapıyordu ��
Yukarıda 232,4 cc olarak belirtmişsiniz
Rakam sanki yüksek geldi bana.
Hesap yaptığınız formül nedir.

ufoz
25 Kasım 2018, 18:28
Amin ��

3,14 x 3,275cm x 3,275cm x 6,9cm = 232,4 cmküp

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

Hacmin bir miktar yüksek çıkması normal. Silindirin çapı sabit değişmez.

Ama silindir boyu değişken. Blok içerisinde silindirin boyu (yüksekliği) 6,9cm buraya kadar tamam.

Fakat silindirin blokta nekadarlık hareket yaptığını bilmiyoruz. Asıl hacmi o belirler.

Örnek olarak sizin motorda silindir boyu 6,9 cm ama bloktan ölçünce en alttayken 3 cm aşağıda oluyorsa o zaman yüksekliği 3cm olarak dikkate almak gerek.

Kısaca çap tamam ama silindirin en alta indiğinde blok tepesiyle en alta indiği andaki boşluğu ölçün. Gerçek değet o olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

Teneffüs arasında aceleyle yazdığım için ifadem yanlış olmuş :)
Kusura bakmayın.

Silindir çapınız belli değişmez.
Silindir boyuda belli ama bu işimize yaramaz.

Bize pistonun silindir/blok içerisinde en üstten aşağı indiğinde blok içerisindeki boşlukta üstten ölçü gerek. Bu değer hacminizi oluşturacak cc değeri hesabı için gerekli yükseklik. Formüle koyun cc değeri çıkacaktır. Tam bir değer bulmak mümkün. Fakat bunun için silindir kapağının iç yapısı, yay çevresi buji hacmi vs ince hesaplar işin içine girer. Yapması çok zor değil ama ölçümleri doğru yapmak kaydıyla.

Sadistic
25 Kasım 2018, 20:28
yanlış hesaplama olmuş gibi krank boyu belirler silindir hacmini

mesela krank boyu 49 olsun en alt nokta ile en üst noktadaki konumu silindirin yüksekliği olur.

π . r² . h = silindir hacmi

r= silindir yarı çapı

π=3.14

h=burda yükseklik genelde krank boyu alınır.

krank boyu bilmeden hesaplayamazsınız

hatta örnek hesaplama yapayım
mh drift 125 için
R=56.50mm silindir çapı
h=53.8mm krank boyu

r=56.50/2=28.25mm
π . r² . h= 3.14 x 798.0625 x 53.8 = 134.818 yani 125 mh drift silindir hacmi 135cc

emremm
25 Kasım 2018, 20:34
yanlış hesaplama olmuş gibi krank boyu belirler silindir hacmini

mesela krank boyu 49 olsun en alt nokta ile en üst noktadaki konumu silindirin yüksekliği olur.

π . r² . h = silindir hacmi

r= silindir yarı çapı

π=3.14

h=burda yükseklik genelde krank boyu alınır.

krank boyu bilmeden hesaplayamazsınız

Krank boyu derken stroğu mu kastediyorsunuz?
Öyleyse dediğiniz gibi strok bilinmeden hacim hesaplanamaz.

Sadistic
25 Kasım 2018, 20:50
Krank boyu derken stroğu mu kastediyorsunuz?
Öyleyse dediğiniz gibi strok bilinmeden hacim hesaplanamaz.

evet stroke diye de geçiyor

ufoz
25 Kasım 2018, 21:42
Hesap birebir milimetrik değil ama yanlış değil :)

Milimetrik hesabı krank boyuylada çıkaramazsınız.

Emrenin anlatımından silindirin üst kapağını söktüğünü anlıyorum. Krank boyunu bildiğini sanmıyorum.

Bu durumda silindir içerisinde pistonu en üste alır. Sonra en alt konumuna alır pistonu. Kumpasla ölçer pistonun indiği derinliği. Bu derinlik yüksekliği verir.
Burdan sonrası zaten

pi x yarıçapın karesi x yükseklik.

Krank kolunu bilmeye gerek kalmıyor bu durumda...

emremm
25 Kasım 2018, 22:21
Krank boyu değilde strok veya strok boyu desek daha doğru olur.
Stroğu genellikle üreticiler verir zaten, kapağı sökmeden bilemeyeceğimiz yanma odasının (piston en üstte iken kapağa kadarki boşluk) hacmi.
Sıkıştırma oranını biliyorsanız onuda hesaplayabilirsiniz.

ufoz
25 Kasım 2018, 22:27
Krank boyu değilde strok veya strok boyu desek daha doğru olur.
Stroğu genellikle üreticiler verir zaten, kapağı sökmeden bilemeyeceğimiz yanma odasının (piston en üstte iken kapağa kadarki boşluk) hacmi.
Sıkıştırma oranını biliyorsanız onuda hesaplayabilirsiniz.

Aslında stroku bilmeden onuda hesaplayabiliyoruz :)
Yukarıdada belirtmiştim.

Matematik çalışmasında bujiyi ihmal ederek, kapak içerisini bir küre parçası gibi kabul ederek hesabını yaptık :)

Elbette gerçek hayatta ancak ciddi ölçüm yaparak hesaplanabilir.

emremm
25 Kasım 2018, 22:30
Ölçerek, evet.

Samet Ağır
25 Kasım 2018, 22:38
Silindirde pistonun hareket ettiği yeri bulun,bu boşluğu su ile doldurup dereceli kapla ölçün.
En net cc hesabı budur.

ufoz
25 Kasım 2018, 22:40
Biz yinede şunu silindirin hacim hesabından yapalım :)

Kızım matematikte hiçte hoşuna gitmeyen ve nerede işimize yararki dediği bir konunun aslında çokta işe yarabildiğini görünce matematiği biraz daha sevdi :)

Ne yazıkki okullarda yapılmayanı evde yapıp pratiğe dökmek getekiyor.

Bir örnekte fizikten. Yolda araçlar, insanlar farklı yönlere farklı hızlarla giderken A aracındaki kişi B aracını hangi hızla hangi yöne gider görür soruları :(

Kızım bir türlü anlamadığını söyleyince, iş yerine gidip camdan 10 dakika akan trafiği izlemek, arabaylada 5 dakikalık bir tur atmak yetti. Sonuç fizik ilk sınav sonucu mükemmel :)

Pardon,
Bu mesaj Emre beye olacaktı...

Biz yine krank kolunu bırakıp silindirden hesaplayalım :)

EMRE ANAR
26 Kasım 2018, 00:46
Sizi bilinçli bir ebeveyin olduğunuzdan dolayı
Tebrik ederim.

figoksel
26 Kasım 2018, 10:32
Yukarıdakilerin yarısını okudum, yarısı için ise odaklanamadım.
:)
Yazılan formüller (geometride)silindir hacmi için doğru.
Fakat bu formül pistonun süpürdüğü alanı bulur.
İçten yanmalı motorlarda silindir hacmi ''pistonun süpürdüğü alan + yanma odası hacmi'' olmalıydı.
Motorun sıkıştırma oranını 11 kabul edersek silindir hacmi 250 cm3'den çok az fazla çıkacaktı.

EMRE ANAR
27 Kasım 2018, 16:46
Dediğiniz doğrudur
Silindir çap:65,5mm
Silindir yarıçap:32,75 mm
Silindir boy:69 mm
Silindir Stroke:49,5 mm
Üst kapak çap: 65,5 mm


P x R2 x H=silindir hacim

3,14 x 1,072,5625 x 49,5 =166,7 cc

Hesap yapılan sadece silindir hacmi
yanma odası veya üst kapakta
Sistemin içinde dahil edilmesi gerekir ki
Net olarak sonucu bulabiliriz.