PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hasar kayıtlı algısı



Sayfa : [1] 2

Mamba09
25 Kasım 2018, 12:44
Bir kaç defa denk geldiğim bi konuyu sizinle paylaşmak istiyorum.

bi motosiklet alacağınız da “hasar kaydı var” lafını duyunca o motosikletten uzaklaşıp, “hasar kaydı yok” diyince almaya giden tiplerden misiniz? Hadi gelin işin başka kısmına bakalım.

Yıllardır motosiklet biniyorum haliyle alıyorum, satıyorum, inceliyorum, servise gidiyorum.

Motosikletiyle virajda düşüp, tamirhanede onu toparlayıp “kazasız” diye satan nice insanlar gördüm. Hasar kaydı yoktu ama motosiklet kazalıydı, üstünkörü toplanmıştı.

Çok motosiklet gördüm hatta satın da aldım; ağır hasar kaydı vardı ama sıfırdan farksızdı. Hasar kayıtlı motordan değil, hasar kayıtsızdan korkmam gerektiğini o zaman anladım. Çünkü hasar kayıtlıyı zaten inceleyeceksin, soruşturacaksın ama hasar kaydı olmayıp düzgün görünene o kadar da bakmayacaksın. Bir şey yok zaten diyip geçeceksin.

Amatör kardeşim bunlar sana; 2008 model bir bmw f800S’ten bahsedeyim. 22-26 bin tllik bi motosiklet. Bu motosikletin farı 7 bin tl, sinyaller ve aynalar 1500 tl, jant 6 bin tl.

Diyelim ki 2008 model tertemiz o Bmw motosikletin park halindeydi, bir araba geldi pat diye girdi motoruna. Tutanaklar tutuldu, servise götürdün; jantta ufacık yamukluk var, “yaa hasar kaydı çok çıkacak yaptırmayalım bunu.” mu dersin? Olması gereken değiştirip sıfır binmendir.

Hadi diyelim, 2016 bir bmw r1200gs adventure sahibisin. Sıfır aldın. Kaskon var. Yolda giderken mıcıra girdin düştün. Kırıklar çizikler vs. motosiklet servise çekildi. Far kırılmadı ama çizildi, değiştirir misiniz yoksa “hasar kaydı çıkar boşver ya” mı dersiniz? Değiştirirseniz fiyatı hakkında bilginiz var mı? Parça fiyatlarıyla ilgili bilginiz var mı? Ben size söyleyeyim, çıkması 4 bin tl. Bakın durduk yere 4 bin tl hasar kaydı, ama aslında motosiklette hiç bir şey yok. Hadi abarttık diyelim, Ön amörtisörler, jant, gösterge değişti; direk ağır hasar kaydına sahip olacaktı o motosiklet.

Peki bu adam bu kazayı kaskoya sokmasaydı, kendi kendine sağda solda toplayarak yapsaydı, hiç bir şeyden haberiniz olmayacaktı.

Bu yüzden, bre hoşaf kafalı kardeşlerim; hasar kaydı duyduğunuzda ayaklarınızı poponuza vura vura kaçmayın.

Hadi bak size başka bir kaç örnek vereyim; avrupa,balkan turuna gitmiştim motosikletimle, orda öğrenince şok oldum; boyalı araçlar boyasızlardan daha pahalı. Özellikle de “boyalı” yazıyor adamlar. “La gardaş siz hayırdır yanlışınız var” diyince “kardeşim 2010 model araba, boyası eskiyor bunu boyatmak ucuz değil, boyatınca niye değeri düşsün ki, artar değeri” dedi. Ulan çok mantıklı geldi cidden.

Yani bizim türkiye’de varmış bu boya muhabbeti. Demek istediğim önyargılarınızdan kurtulun arkadaşlar.

Ağır hasar kayıtlı Ducati Multistradam vardı, piyasanın 10/15 bin tl aşağısındaydı fiyat ve motosiklet cidden çok güzeldi. İnanılmaz keyifliydi. En ufak bir arıza yaşamadım 4-5 bin km bindim. Yolda kimse size “aaa hasar kayıtlıdır bu, yaa hasar kaydı var mıdır bunun” demez. Yolda herkes size “vay be ne güsel makina” der. Bu arada bu motosikleti ilana koymadan, satmaya karar verdikten 4-5 gün sonra sattım. :)

Bunlar benim düşüncelerim, yine de farklı görüşleri dinlemek isterim.

RideForLife.
25 Kasım 2018, 12:56
Size katılıyorum. Benim tek noktam elektronik ve şasede ariza olmasın ben o motoru alırım. Krenaj kırılmış adam değiştirmiş 1000 lira mesela evet hasar kaydi var ama dış görünüşte, iceride bir hata yok. Işte o zaman alırım.

watercolours
25 Kasım 2018, 13:00
Hasar kaydı olan aracın hasarın nerede olduğu bilgisine de ulaşılabiliyor mu?

Mamba09
25 Kasım 2018, 13:02
Hasar kaydı olan aracın hasarın nerede olduğu bilgisine de ulaşılabiliyor mu?
Bazılarında evet, detay bilgisi olarak mesaj atiyorsunuz 5664’e onun için.

emenyasin
25 Kasım 2018, 13:02
Hoşaf kafalıyım ve yazdıklarınız hoşuma gitti:) Farklı bir bakış açıso kattı

Metela
25 Kasım 2018, 13:39
Hasar kaydını gösteren, yaptırdığını ispat eden çoğu satıcı dürüsttür ve motoru düzgün yaptırmışsa o motor temizdir, hasar kayıtsız sadece durma esnasında çok az grenajı zedelenmiş motor sattım, hatta rötuş yaptırdığım için fark edilmiyordu ama ben yine vukuatını satarken söyledim gösterdim, sanayide ustaya götürüp alacak kişiye göstertmiştim, 2 seneden fazla 30 bin km'yi de geçmişti, hiç tanımadığımız bir ustaya gösterdik, usta alacak arkadaşa sen almazsan ben alırım dedi ki, cidden ben motorlarıma hep iyi bakmışımdır.

2013 yılında joymax'l 4600 Tl'lik ağır hasar kaydı/kazası yaptım, kaskoluydu, her şey serviste en ince detayına kadar kontrol edildi ve hasarlı parçalar yenisi ile değişti, motorum pırıl pırıl resmen sıfırlandı, bu kaza daha motor 3000 km'de iken oldu, üstüne de 2 defa yan yatması oldu, her şeyi serviste değişmişti belgeli faturalıydı, sadece bir yerindeki grenajı boyattım o da görünmeyen motorun ayak altında duran grenajdı, sıfırına para vermeye yazıktı, bu kaza ve yan yatmalar sonrası motoru yaklaşık 22 bin km ve 2 sene boyunca en ufak sorun olmadan kullandım, motoru satarken bir çok kişi gelip hasar kaydını sordu, o kadar anlatmama rağmen hemen soğudular, fiyat zaten çok uygundu ki aslında o fiyata asla satmak istemezdim çünkü hiçbir bakımı aksamamış, ortalama haftada bir defa yıkanıp, cilalanmış, selesi temizleme spreyleri ile silinmiş, hep kapalı garajda branda ile muhafaza edilmişti, onca kişi saçma sapan teklifler etti, en sonunda bir arkadaş geldi, belgelere baktı, inanın kullanmadı bile, ustaya da götürmedi, tamam dedi, pazarlık bile yok! düşünün durumu, adam ben dedi senin gibi her şeyi belgeli satıcıya güvenirim dedi, aldı ve 1 sene de irtibatta kaldık, motordan çok memnun olduğunu defalarca söyledi, çünkü aynen konuyu açan arkadaş gibi hasardan değil asıl dürüst olmayan satıcıya rastlamak korkutucu olan, sonuçta araaın fiyat kırılacak bir kusuru varsa pazarlık edilir ancak her şey kuralına göre yapılmışsa hasar sadece kayıttan ibarettir, bizim insanlarımız ise sanki uzaya araçla çıkacak gibi en ufak kusurdan korkup, asla araç eskisi gibi olmayacak sanıyorlar, bazen tamirat ya da yenilemeler aracı eskisinden daha iyi hale getiriyor.

Adam aracı parçalayıp custom yapıyor, hasardan beter bir çok ne sorun çıkartacağı belli olmayan yenileme yapıyor, daha değerli oluyor, birebir orjinal parçaları değişmiş araçlara ise hasarlı diye çürük gözüyle bakılıyor cidden saçmalık, bunun asıl sebebi ise ahlaksız satıcı ya da galeriler, kurunun yanında yaş da gidiyor maalesef.

sailor33
25 Kasım 2018, 13:40
Aynı düşüncedeyim. Plastik aksamda vs olan hasarı umursamam. Yeterki şase, blok vb aksamlar da sorun olmasın. Boya konusu ap ayrı bir dünya zaten. Ama bizim millet bunu öğrenene kadar yeni bir çağ başlar

yamtareroglu
25 Kasım 2018, 14:13
Değişeni yok, boyasız kavramı, türk galeri dolandırıcılarının kafamıza yerleştirdiği bir algıdır sadece. Araç alırken fiyatı kırmak için buldukları dahiyane(!) bir metod ve vatandaş olarak benimsediğimiz bir ticari biçim. Amerikada insanlar çöplükten parça toplayıp customlar yapıyor 70bin dolara satıyorlar, Türkiye'de bu dolandırıcılık algısı kırılması gerekir ama önce vatandaşın üçkağıtçılık eğiliminden ve sevgisinden vazgeçmesi gerekir..
Araç kaza yapabilir, boya da olur.. Düzgün tamir edilmişse bir aracın değişeni olması kötü değil aksine duzeltilmesinden iyidir..

06Serhat
25 Kasım 2018, 14:20
Mesele hasar kaydı olmadında değil mesele sigortanın aracın ayıplı olduğundan dolayı sigortayı yüksek çıkarması. 4 ay önce araç aldık 1100 tl hasar kaydı vardı kıl olmadığımız için normal dedik ikinci el sonuçta. Birde sigortacıya gittik birkaç ay önce yasa çıktı artık hasar kayıtlı araçların sürücüleri cezalandırılıyor yapacaģımız sigortada size yansıyacak dedi. 2100 tl sigorta ödedik. 600 tl si aracın hasar kayıtlı olmasından dolayı yansıdı. Şimdi ben hasar kayıtlı araç alır mıyım?

Mamba09
25 Kasım 2018, 14:41
Mesele hasar kaydı olmadında değil mesele sigortanın aracın ayıplı olduğundan dolayı sigortayı yüksek çıkarması. 4 ay önce araç aldık 1100 tl hasar kaydı vardı kıl olmadığımız için normal dedik ikinci el sonuçta. Birde sigortacıya gittik birkaç ay önce yasa çıktı artık hasar kayıtlı araçların sürücüleri cezalandırılıyor yapacaģımız sigortada size yansıyacak dedi. 2100 tl sigorta ödedik. 600 tl si aracın hasar kayıtlı olmasından dolayı yansıdı. Şimdi ben hasar kayıtlı araç alır mıyım?

Ben böyle bir şey hiç duymadım. Kaynak var mı?
Sizin dediğiniz yanlış. kaza yapan kişinin kazada hatalı olmasından dolayı sigorta primi yüksek çıkar. Hepsi bu.

Stock Sever
25 Kasım 2018, 14:45
Geçen sene ağustos ayında ilk motorum için para biriktirdim. Her şey tamam. Sadece motorlara gidip bakıp alması kaldı.

1 motorla pazarlık yaptık. 2012 model. Cıncık gibi. Alarmından xenonuna koruma demirlerinden çantasına herşeyi cillop gibi. Tek sıkıntısı ilk sahibi 5000 kmde motor yemiş ve piston silindir servisten yapılmış. 1 yıla yakın servis garantili. Pazarlığımızı bitirdik. Herşeyiyle anlaştık. Çarşamba notere gitmeye karar aldık. Satıcı çok cana yakın birisi ve evime kadar da götürecek izin gününde. Düşünün.

Cuma geldi. Motoru bi expere sokalım diyerek pederle konuştuktan sonra, satıcıya haber verdim. Geliyorum dedi. Beklemedeyken alemdağ doğu batı servisini aradım. Abi dedim. Bi motor var. Getiriyorum. Plakasını verir misin kardeşim dedi, verdim. Sonrasını aynen yazıyorum.

"kardeşim motor 2013 senesinde 96000 km de buraya gelmiş. Kafadan kazalı bir biçimde ve yapılmadan çekilmiş. Amortisörler farlar grenajlar ve şase ucuna kadar hasarlıymış. Sonrasında 2014 yılında 88000 km de yine gelmiş. Bu sefer de kazalı gelmiş. Yine yapılmadan çekilmiş. 2016 yılında 98000 km de motor servise gelmiş. Piston silindir subaplar komple serviste değişmiş. Servis garantili. Ama rodaj bakımına girmemiş. Ayrıca herhangi bir bakım için servise uğramamış, kayıtları yok. Kardeşim madem öğrencisin, bu senin ilk motorun, arkadaşla buluşmadan git kardeşim. Dediği fiyat da uygun değil. Başına bela alma. Başka motor al, onun da plakasını ver, bana getir. Ben sana ücretsiz bakayım. Bu motora bulaşma."

Bunları duyan ben ilk motorun heyecanıyla yıkıldım kaldım. Satıcıyı aradım. Dedim böyle böyle. Olamazlaar servis başka motorla karıştırıyodurlar, zaten kaç paralık motorlar vs vs den sonra bastım geldim. Anlaştığımız fiyat 3650 tl idi. Akşam motor 2900 tl den tekrar ilandaydı.

Geri dönüşte şuanki motorum ilandaydı. 2014 model 65000 kmde. Satıcıyı hemen aradım. Barkın abimizin cenaze günü, Allah rahmet eylesin. Satıcı ilk motorum olduğunu duyunca satmak istemedi. Emin misin, bak alma, istanbul trafiği kötü, başına bela olur dedi. Telefonda motorun 3. Vitesinden ses geldiğini(cbflerde genelde varmış bu sorun), ön diskin yamuk olduğunu, servis kaydının çıkmadığını tüm bakımlarını kendi yaptığını, motorun biraz yağ yaktığını ve sağa yatırıp grenajı kırdığını bana aynen söyledi. Bunlardan sonra akşam buluşmak üzere anlaştık. Mecidiyeköyde bi dükkana götürdük. Ve usta satıcının söylediği hiçbir şeyi bulamadı. Ustam şu var bu var dedikten sonra buldu. Alma dedi. Peder bey de alma dedi. Satıcı öğrenci olduğum için kendince indirdi ve bana göre çok uygun fiyata geldi. Noter satışından sonra parayı babama verip yağını değiştirmeyi teklif etmiş, temiz temiz binsin çocuk demiş. Babam kabul etmemiş. 1 yıldır sadece yağ, buji ve filtre değiştirdim. Sorunsuz biniyorum.

Şimdi siz olsanız hangi motoru alırdınız? Servise uğramamış kazalı motoru mu, satıcının herşeyiyle anlattığı ve nispeten diğerine göre daha az temiz olan motoru mu?

Ben ikinci motoru aldım. 74000 kmdeyiz. Sadece ileriki dönemlerde piston silindir istiyor, o da 600-700 liralık olay.

Konudan biraz kopup kendi olayımı anlattım.

Teşekkür ediyorum okuduğunuz için.

eray123
25 Kasım 2018, 15:16
benim motor hasar kayıtsız ama soranlara kazası var diyorum ben yapmadım ama eski sahipleri yapmış dürüst olmak lazım

ozan1991
25 Kasım 2018, 15:29
benim motorda var satarken yazıcam değişen yerleri servistede gözüküyor zaten hangi parçalar değişmiş ufak tefek parçalar değiştirerek 1300 lira exper kaydı çıkardılar

ardacik
25 Kasım 2018, 15:44
Biri duygularima tercuman olmuş :) hasar kaydi servis gecmisi herzaman önemlidir. Sagda solda bakimi yapilmis denip, kazasiz deyip insanlara temiz diye iteliyolar mallarini..

Mlhbl07
25 Kasım 2018, 15:56
abimiz ağır hasar kayıtlı bir motorunu daha satışa çıkartıcak herhalde.

ülkede zaten alacak olan adam yeterli gördüğü ustasına göstermeden, yetkili servise göstermeden, almıyor. o yüzden dedikleriniz sadece değişik bakış açısı

BatuhanK
25 Kasım 2018, 16:01
abimiz ağır hasar kayıtlı bir motorunu daha satışa çıkartıcak herhalde.

ülkede zaten alacak olan adam yeterli gördüğü ustasına göstermeden, yetkili servise göstermeden, almıyor. o yüzden dedikleriniz sadece değişik bakış açısı
Canım bu sitenin %90 ını yeni başlayan ''noob''lar oluşturuyor. Çoğu 100-250 cc kullanıcısı.
1200 adv kullanıcı profilinden 3-5 kişi varsa vardır. Bir motosiklete o kadar para verebilen kişiler de sanıyorum ki ne böyle basit reklamlara ihtiyaç duyar ne de basit reklamlara inanır

SuleymanE
25 Kasım 2018, 16:03
Hasar kayıtlı motor alınmaz diye bir şey saçmadır. Hasar kaydı olmasından ziyade motorun nasıl bir hasar aldığı benim için çok önemli.

Örneğin; bir motor yan yatar, kaskoludur, yan grenajları, yan çantası, egzozu vs kaskodan değişir. Hasar kaydı 8 bin tl olsun, ben bunu umursamam. Fiyatı uygunsa bu motor bence alınabilir sınıfındadır.
Ancak başka bir motor düşünün, önden kazaya karışmış ve kafadan darbe almış olsun. Hasar kaydı yine 8 bin tl diyelim. Ön amortisörler işlem görmüş, ön jant onarılmış, ön far ve göstergeler değişmiş ise "çoook güzel toplanmış, cilloppp gibi, bebbek gibi, muccuk gibi" dese de sahibi, ben o motoru hayatta almam.

Motosiklet denge prensini ile sürülen bir alet. Şasesinde meydana gelebilecek en ufak yamulma, darbe, ön mesnette meydana gelecek en ufak eğilme yolda sürücünün başıma büyük iş açabilir. Ben bu riske hayatta girmem.

Motosikletin grenaj gibi plastik aksamının değişmesini pek umursamam. Ancak şasede, amortisörde veya arka maşada en ufak darbe, düzeltme, onarım görürsem o motosiklete hayatta bulaşmam.

Birde hasar kayıtlı motoru normal fiyata millete ittirmeye çalışan tayfa var, işte o tayfayı da hiç sevmem. Arkadaş, hasarsız ve tertemiz olan, aynı kilometredeki diğer motorlarla aynı fiyata satmaya çalışıp, "yahu hasar dediğin nedir ki alt tarafı grenajlar değişti, 9 bincik kayıttan ne olur?" denmesine de karşıyım. Bir araç hasar alıp onarım görmüşse onun fiyatı düşer, net.
Hasar ufaksa ve basit parçalar değişmişse değeri az düşer, hasar büyükse veya ağır hasar kaydı varsa da çok düşer, mantık bu kadar basit.

Yok çok güzel onarılmış, yok karşıdan baksan hasar anlaşılmıyormuş, yok sıfırından daha iyi olmuş... Lafı evirip çevirmeye gerek yok. Hasar almış mı? almış. Onarım görmüş mü? görmüş. Tertemiz ve kazasız olanla aynı fiyata satmaya çalışmak beyhudedir :)

Mamba09
25 Kasım 2018, 16:08
abimiz ağır hasar kayıtlı bir motorunu daha satışa çıkartıcak herhalde.

ülkede zaten alacak olan adam yeterli gördüğü ustasına göstermeden, yetkili servise göstermeden, almıyor. o yüzden dedikleriniz sadece değişik bakış açısı
Dostum mesaj at şase numarasını vereyim motosikletimin, hasar kaydı sorgu bilgisini buraya ekleyeceksin ama. :)

Angrypower
25 Kasım 2018, 16:26
Ön takım, ön jant, ön disk, far sadece 2700+1000+350+2500₺ die hatırlıyorum. Parça parça totalde 16000₺ tamir masrafı tuttu. Şasesi sağlamdı. Tek farım 2500₺. Sonuç? Pert:)

06Serhat
25 Kasım 2018, 16:36
Ben böyle bir şey hiç duymadım. Kaynak var mı?
Sizin dediğiniz yanlış. kaza yapan kişinin kazada hatalı olmasından dolayı sigorta primi yüksek çıkar. Hepsi bu.

Kesin kaynağı netten bulamadım. Gazeteler net bir açiklama yapmamıs. 2018 3.veya4. ayında televizyonda izlemiştim kaza yapan bir araç artık sürücüsü değil araç cezalandırılacak diyordu. Hasar kaydı olan araçlarda sigorta daha yüksek çıkacakmış. Duyunca çok sacma dedim. Temmuz ayında 1100 tl hasar kayıtlı araç aldık hasar kaydı olması sebebiyle cezasinı biz çektik. 2 ayrı sigortacıya sorduk böyle bir kanun yeni çıktı dedi. Yapacak birşey yok bizde yaptırdık :/

mchi
25 Kasım 2018, 17:17
o dediğin ekonomisi refah toplumlarda olur babuş. Satarken zarar etmesin diye hondadan başka makinaya binmeyen topluma hasar kayıtlı makine satamazlar.

logaritma
25 Kasım 2018, 17:40
Motorda hasar kaydı nasıl oluyor.. benim anladığım karşı tarafın sigortası öderse çıkıyor tramerde yanlışmıyım .. demek ki bir araç sana çarpıyor ve kaza oluyor bumotorsiklet ise yüksek ihtimal orta yada ağır şase hasarlı bir kaza olur.. Kaskom var benim ordan yaptıroyurm diyorsan o daha büyük saflık o zaman çekiceksin bu ağır hasar sohbetlerini..

hasar olur kısaca ama abartı olmamalı 300-500 tl olmuş önemsiz aklı başında insan zaten onun bir far bir sinyal ufak tefek bir şeyin hasarı olduğunu bilir.

BatuhanK
25 Kasım 2018, 18:22
Motorda hasar kaydı nasıl oluyor.. benim anladığım karşı tarafın sigortası öderse çıkıyor tramerde yanlışmıyım .. demek ki bir araç sana çarpıyor ve kaza oluyor bumotorsiklet ise yüksek ihtimal orta yada ağır şase hasarlı bir kaza olur.. Kaskom var benim ordan yaptıroyurm diyorsan o daha büyük saflık o zaman çekiceksin bu ağır hasar sohbetlerini..

hasar olur kısaca ama abartı olmamalı 300-500 tl olmuş önemsiz aklı başında insan zaten onun bir far bir sinyal ufak tefek bir şeyin hasarı olduğunu bilir.

Hasar kaydı-şasede problem ilişkisi yanlış. Kazanın nasıl olduğu önemli.
100 km hızla bi arabaya saplanırsa motosiklet, gönyesi tutmaz tabi

Misal bi motosiklette değişen parçalar; ön jant, amortisörler, disk, kafa grenajı, far ise büytük soru işaretleri içerir. Dikkatli olmak gerek.
Değişenler yan grenajlar, pegler ise rahvan gider. Sorun yok.

PAPAZ_39
25 Kasım 2018, 18:25
Bir kaç defa denk geldiğim bi konuyu sizinle paylaşmak istiyorum.

bi motosiklet alacağınız da “hasar kaydı var” lafını duyunca o motosikletten uzaklaşıp, “hasar kaydı yok” diyince almaya giden tiplerden misiniz? Hadi gelin işin başka kısmına bakalım.

Yıllardır motosiklet biniyorum haliyle alıyorum, satıyorum, inceliyorum, servise gidiyorum.

Motosikletiyle virajda düşüp, tamirhanede onu toparlayıp “kazasız” diye satan nice insanlar gördüm. Hasar kaydı yoktu ama motosiklet kazalıydı, üstünkörü toplanmıştı.

Çok motosiklet gördüm hatta satın da aldım; ağır hasar kaydı vardı ama sıfırdan farksızdı. Hasar kayıtlı motordan değil, hasar kayıtsızdan korkmam gerektiğini o zaman anladım. Çünkü hasar kayıtlıyı zaten inceleyeceksin, soruşturacaksın ama hasar kaydı olmayıp düzgün görünene o kadar da bakmayacaksın. Bir şey yok zaten diyip geçeceksin.

Amatör kardeşim bunlar sana; 2008 model bir bmw f800S’ten bahsedeyim. 22-26 bin tllik bi motosiklet. Bu motosikletin farı 7 bin tl, sinyaller ve aynalar 1500 tl, jant 6 bin tl.

Diyelim ki 2008 model tertemiz o Bmw motosikletin park halindeydi, bir araba geldi pat diye girdi motoruna. Tutanaklar tutuldu, servise götürdün; jantta ufacık yamukluk var, “yaa hasar kaydı çok çıkacak yaptırmayalım bunu.” mu dersin? Olması gereken değiştirip sıfır binmendir.

Hadi diyelim, 2016 bir bmw r1200gs adventure sahibisin. Sıfır aldın. Kaskon var. Yolda giderken mıcıra girdin düştün. Kırıklar çizikler vs. motosiklet servise çekildi. Far kırılmadı ama çizildi, değiştirir misiniz yoksa “hasar kaydı çıkar boşver ya” mı dersiniz? Değiştirirseniz fiyatı hakkında bilginiz var mı? Parça fiyatlarıyla ilgili bilginiz var mı? Ben size söyleyeyim, çıkması 4 bin tl. Bakın durduk yere 4 bin tl hasar kaydı, ama aslında motosiklette hiç bir şey yok. Hadi abarttık diyelim, Ön amörtisörler, jant, gösterge değişti; direk ağır hasar kaydına sahip olacaktı o motosiklet.

Peki bu adam bu kazayı kaskoya sokmasaydı, kendi kendine sağda solda toplayarak yapsaydı, hiç bir şeyden haberiniz olmayacaktı.

Bu yüzden, bre hoşaf kafalı kardeşlerim; hasar kaydı duyduğunuzda ayaklarınızı poponuza vura vura kaçmayın.

Hadi bak size başka bir kaç örnek vereyim; avrupa,balkan turuna gitmiştim motosikletimle, orda öğrenince şok oldum; boyalı araçlar boyasızlardan daha pahalı. Özellikle de “boyalı” yazıyor adamlar. “La gardaş siz hayırdır yanlışınız var” diyince “kardeşim 2010 model araba, boyası eskiyor bunu boyatmak ucuz değil, boyatınca niye değeri düşsün ki, artar değeri” dedi. Ulan çok mantıklı geldi cidden.

Yani bizim türkiye’de varmış bu boya muhabbeti. Demek istediğim önyargılarınızdan kurtulun arkadaşlar.

Ağır hasar kayıtlı Ducati Multistradam vardı, piyasanın 10/15 bin tl aşağısındaydı fiyat ve motosiklet cidden çok güzeldi. İnanılmaz keyifliydi. En ufak bir arıza yaşamadım 4-5 bin km bindim. Yolda kimse size “aaa hasar kayıtlıdır bu, yaa hasar kaydı var mıdır bunun” demez. Yolda herkes size “vay be ne güsel makina” der. Bu arada bu motosikleti ilana koymadan, satmaya karar verdikten 4-5 gün sonra sattım. :)

Bunlar benim düşüncelerim, yine de farklı görüşleri dinlemek isterim.



👍 sana katılıyorum dostum. Mesela farklı bir örnek vermek gerekirse kendimden örnek vermek isterim.. 2 yıldır kullandığım motorumun hasarlı olup olmadığını veya herhangibir kaydının olup olmadığını halen bilmiyorum. Yemin ediyorum alırken arkadaşa sormadım bile. Çünkü önceki sahibiyle 2 yıl aynı motorsiklet klübündeydik birçok yere beraber gittik. Bir insan hayatındaki endeğerli iki insanı, eşini bazende çocuğunu arkasına alıp istanbuldan karadenize, bursadan izmire dünyanın yolunu korkmadan iki tekerine güvenerek gidiyorsa o motorun sağlamlığından emindir. Bence böyle bir adamın motorunu almakta sakınca yok hasarlıda olsa endişelenecek bi durum olsa en sevdiklerini kaybetmeye göze alabileceğini sanmıyorum. Bazen merak etmiyorda değilim ama güvendim aldım . Sanki şu anda hasar sorgularsam ona ayıp etmiş olurum gibi hissederim kendimi , sanki beni arayıp ya ayıp sana bana güvenmiyormusun diyecek gibi hissediyorum 😊😊😊

Fr.Sante
25 Kasım 2018, 18:57
Arabada tamponların , motosiklette plastik grenajların değişmiş veya boyalı olmasını sorun eden insanlar yüzünden oluyor bunlar hep.

wing41
25 Kasım 2018, 20:49
abimiz ağır hasar kayıtlı bir motorunu daha satışa çıkartıcak herhalde.

ülkede zaten alacak olan adam yeterli gördüğü ustasına göstermeden, yetkili servise göstermeden, almıyor. o yüzden dedikleriniz sadece değişik bakış açısı

Kişi kendinden bilir işi. ::facepalm::

zekeriyaimam
25 Kasım 2018, 21:20
Şair demiş ki sizin bindiğiniz motorun değeri kadar benim hasar kaydım var :wiinkk:

pcmnyk
25 Kasım 2018, 21:28
hasar kayıtlı motora binilmez diye bişey yok. bu sadece fiyatı etkiler. sasede ve motor bloğunda bişey yoksa binilir. ama toplumda ticari anlayış böyle şekillendiği için yapacak bişey yok.

qqferit
25 Kasım 2018, 21:32
Kaza yapan sürücüyü değilde aracı cezalandırmak. Aklıma askeriye geldi birden ceza alan ağaç ceza alan araç. Güzel ülkem benim

Rakaful
25 Kasım 2018, 21:43
Yazdıklarınız mantıklı düşünceleriniz de kıymetli ancak sizin de belirttiğiniz gibi dürüst ve belgeli insanlar için geçerli bir durum bu. Haliyle çok çok çok nadir denk gelir.

RamonRojo
25 Kasım 2018, 21:58
O algıya teşekürlerimi borç biliyorum.36 bin km de az hasar kayıtlı bir fazer almıştım.düşmüş 3 4 metre sürüklenmiş.Şasede gram çizik yok.Kafa grenajı değişmiş ve düşük hızlarda bile ellerimi bıraktığımda motor ip gibi gidiyor.İki sefer satışa koydum.uygun fiyat yazdım,sağolsun kimse tennezzül etmedi ve ben daha sonrasında o fazerla 22bin kilometre yol katettim.Dinamoda 55 bin km deyken 92 beygir güç üretti 2006 model motorum.Hasar kayıtsız eski model büyük motosiklet alanlar kendini kandırıyor.Benimki en azından bir kere düşmüş 2011 yılında ve ben biliyorum.Motorumun da 3 sahibiyim ve de bu şartlarda elimde o burun kıvrılan,hasar kayıtlı,güle oynaya 240 devirebilen motosikletimle çok mutluyum.İyi ki var hasar kayıtlı düşmanları.Bloğu patlak hasar kayıtsız motosikleriyle usta usta gezsin onlar.Çok örneğini gördüm görüyorum.Yaşasın hasar kayıtlı,bloğu temiz motosikletler! Kahrolsun hasar kayıtsız bloğu patlak motosikletler!

nopy
25 Kasım 2018, 22:23
Merhaba. Bende hasar kayıtlı araçları fırsat olarak görüyorum.cbf 600' ü tanıdıktan 64000km iken aldım.Piyasadan 6000 tl ucuzdu.10000 km gezip sattim.Sahibinede yaptığım bakımları hepsini izah ettim. Sonra başka bir tanıdıktan fazer8 aldım 24000km de.Hasar kayitli olduğundan piyasa fiyatina göre çok uyguna aldım.30000km oldu bugün,cok şükür hic bir problem yaşamadım.Bakimlarini eksiksiz yapıyorum.Lafı fazla uzatmayayim.Motor kendini belli eder,satıcıda dürüst ise hasar kaydı önemli değil. Bu zamanda motor sahibi olmak çok zor,herkese iyi keyifli sürüşler dilerim.

Samet Ağır
25 Kasım 2018, 22:32
Hasar kaydı muhabbeti olmadan önce bütün araçlar hasarsızdı zaten..
Günümüzde de hatalı olduğu için karşı tarafın bütün ve yüksek meblağlı hasarı üzerine yazılan ama kendisinde hiçbirşey olmayan araç tu kaka iken,hasar kaydı olmayan ama komple boyalı 5 parça değişenli,şakülü kaymış araç iyidir. Neden ? Hasar kaydı yok çünkü...

infernus
25 Kasım 2018, 22:53
�� sana katılıyorum dostum. Mesela farklı bir örnek vermek gerekirse kendimden örnek vermek isterim.. 2 yıldır kullandığım motorumun hasarlı olup olmadığını veya herhangibir kaydının olup olmadığını halen bilmiyorum. Yemin ediyorum alırken arkadaşa sormadım bile. Çünkü önceki sahibiyle 2 yıl aynı motorsiklet klübündeydik birçok yere beraber gittik. Bir insan hayatındaki endeğerli iki insanı, eşini bazende çocuğunu arkasına alıp istanbuldan karadenize, bursadan izmire dünyanın yolunu korkmadan iki tekerine güvenerek gidiyorsa o motorun sağlamlığından emindir. Bence böyle bir adamın motorunu almakta sakınca yok hasarlıda olsa endişelenecek bi durum olsa en sevdiklerini kaybetmeye göze alabileceğini sanmıyorum. Bazen merak etmiyorda değilim ama güvendim aldım . Sanki şu anda hasar sorgularsam ona ayıp etmiş olurum gibi hissederim kendimi , sanki beni arayıp ya ayıp sana bana güvenmiyormusun diyecek gibi hissediyorum ������


Karısını çocuklarını alıp 5 kişi aynı motosiklette kasksız ekipmansız dolaşıyorlar. mantığın kendince doğru olabilir ama bence yanlış insanlar sevdiklerini önemsemezler aslında insanlar kimseyi önemsemezler sen malı alırken baktır hasar kaydı sorgula öyle al. dolandırılan insanlar dolandırıcılara güvendikleri için dolandırılıyorlar bunu da bi kenara not al :king:

quattromeb
25 Kasım 2018, 22:53
hasar kayıtlı araç alırken hasar kaydına göre değişir... sırf kayıtlı diye kaçmak ya da ne olacak diye atlamak yanlış olur....

şöyle ki dereye uçmuş, selde kalmış, yanmış v.b. hasarlara uğramış makinalar ile şasede işlemi olan makinalar istediği kadar bakımlı olsun bence alınmaz... memleketimizde ucuz hiçbir şey olmadığı için harici far kırığı, ayna kırığı v.b. hasarlar önemli değil... elbette servisler de oradan para kazanacak yakaladığında sigorta şirketinden parasını alacak...

bu arada satıcı dürüst, güvenilir gözüküyor, her şeyi yazmış, ayrıntı vermiş, kefil olmuş v.b. olaylara ise kanmayın... yüzde 99 'u müslüman! olan ülkemizde maalesef sahteker sayısı % 1 'in çok çok üzerinde... isteyen istediğini çok rahat kandırır...

Ramazan Can
25 Kasım 2018, 22:54
birebir katılıyorum size..

06Serhat
25 Kasım 2018, 23:36
Merhaba. Bende hasar kayıtlı araçları fırsat olarak görüyorum.cbf 600' ü tanıdıktan 64000km iken aldım.Piyasadan 6000 tl ucuzdu.10000 km gezip sattim.Sahibinede yaptığım bakımları hepsini izah ettim. Sonra başka bir tanıdıktan fazer8 aldım 24000km de.Hasar kayitli olduğundan piyasa fiyatina göre çok uyguna aldım.30000km oldu bugün,cok şükür hic bir problem yaşamadım.Bakimlarini eksiksiz yapıyorum.Lafı fazla uzatmayayim.Motor kendini belli eder,satıcıda dürüst ise hasar kaydı önemli değil. Bu zamanda motor sahibi olmak çok zor,herkese iyi keyifli sürüşler dilerim.

Hocam cbf600 tavsiye eder misiniz? Hasar kaydı var sadece grenajlar komple degişmiş. Oda benim için onemli degil.

nopy
26 Kasım 2018, 00:02
Cbf600 sürücü dostu ,kemikli diyebileceğimiz türden.Benim kullandığım karbüratörlü versiyon idi.Fiyat performans tatmin edici. O zamanlar sıfır ktm 250 alabiliyorken, cbf almıştım.Denedim iyi ki almışım diyorum.Umarım bakımlı olanlardan biri denk gelir.Genelde cbf kullanan kesim, fazer6 göre daha sakin geziyor bu arada.

06Serhat
26 Kasım 2018, 00:05
Cbf600 sürücü dostu ,kemikli diyebileceğimiz türden.Benim kullandığım karbüratörlü versiyon idi.Fiyat performans tatmin edici. O zamanlar sıfır ktm 250 alabiliyorken, cbf almıştım.Denedim iyi ki almışım diyorum.Umarım bakımlı olanlardan biri denk gelir.Genelde cbf kullanan kesim, fazer6 göre daha sakin geziyor bu arada.

Fazerler hoşuma gitmiyor nedense. Hondacı olduğumdanmıdır nedir :) Cbfde beni cezbeden Abs li olması. Çok lazim oluyor bana.

Anfibi
26 Kasım 2018, 01:32
Dostum mesaj at şase numarasını vereyim motosikletimin, hasar kaydı sorgu bilgisini buraya ekleyeceksin ama. :)

Abi boş adamlar için ne yoruyorsun kendini ya boşver gitsin.

..YaNKee..
26 Kasım 2018, 02:22
Siz motordakine kızıyosunuz :) demek araba almak isteyenlerin sorularını duysanız.. bayan bile olsa ilk sordukları 'kaputta boya varmı' sorusundan sonra eğer var ise telefonu kapatması varya offf offf... hemen hurdacılara gidip arkadan hasarlı arabanın kaputunu alıp kendi arabama taktırasım geliyor o anda.. sonra arayana yok efendim kaputta zerre boya yok falan mutlu edicen insanları :D Türkiye'mde motorda yan plastikler, arabada ön kaput çok değer arttırıyor gerisi boş.. eskiden motorun sesi yani içi önemliydi, şimdi dışına önem gösteriyorlar..

sutlusoda
26 Kasım 2018, 13:46
Bütün bu muhabbetin sebebi kötü ekonomiye dayanıyor. Ordadirek diye bir şey kalmadığından zar zor para biriktiren vatandaş daha motor alırken, satışını düşünerek alıyor ve muhtemelen zarar etmemek istediğinden oldukça hasarsız ve az km'de araç bakıyor. Dürüst olmayanlar haliyle çakallık peşine düşüyor tabi ki.

uzay gemisi
26 Kasım 2018, 14:22
Şasesi, yürüyen aksamı sorunsuzsa(yamukluk sağa sola çekme vs yoksa) hasarlı araç tabiki alınır ama diyelim ki zx10r alacağız motorun 25-30 bin lira hasar kaydı var. Motorunda 2017 piyasası 110 bin tl diyelim. Motoru satacak olan arkadaş hem 30bin TL hasar kayıtlı yazıp hemde 115 tl fiyat yazarsa o motora yanaşan olmaz.
95-100 civarı piyasanin altı birşey yazacak ki hasar kayıtlı motor almanın bir çekiciliği olsun.

tyrung
26 Kasım 2018, 15:27
Yeni bir taktik değil. Piyasada birçok kişi pertden dönme ucuz araç kovalıyor. Range rover, BMW neyse alıp keyfine bakıyor.

Wing750
26 Kasım 2018, 15:39
Hasar kayıtlı motosiklet bulabiliyorsanız şanslısınız. Kastettiğim şu, hasarı kayıt altına alınmışsa. Benim şahsi fikrim, motosikletlerin hele de küçük hacimlilerin kaskosu yoksa zaten geçmişine ulaşmak şansa kalmış.

silenced
26 Kasım 2018, 15:41
geçen bi ilan gördüm kazasız yazıyor ama 25 bin hasar kaydı varmış üstüne meteor düştü heralde

PAPAZ_39
28 Kasım 2018, 15:22
Karısını çocuklarını alıp 5 kişi aynı motosiklette kasksız ekipmansız dolaşıyorlar. mantığın kendince doğru olabilir ama bence yanlış insanlar sevdiklerini önemsemezler aslında insanlar kimseyi önemsemezler sen malı alırken baktır hasar kaydı sorgula öyle al. dolandırılan insanlar dolandırıcılara güvendikleri için dolandırılıyorlar bunu da bi kenara not al :king:


Seninde düşüncene saygı duyarım kardeşim , ama ya ben anlatmak istediğimi tam anlamıyla aktramadım veya sen çok dikkatli okumadın. 2 yıl boyunca aynı klupte çoluk çocuk ailece takıldığımız sevdiğimiz bir arkadaşımız . Biliyorum senin dediğin gibi kasksz ekipmansız dolaşan apaçi tiplerden çok var piyasada. Ama klüplerde böyle adamlara yer yok ekipman olmadan kasksız çeşmeden su almaya bile gidemezssin. Tavsiyeni not aldım kardeşim:) haklısın dolandırılanlar inandıkları için kandırılıyor, ama bu benim satış anında beş dakkada tanıdığım bir adam değil. Yeri yurdu belli çökerim tepesine 😊 zaten arada motoru özleyip gelip bi tur istiyo 😊

montanaturne
28 Kasım 2018, 15:27
Motorumla kıyıköye giderken sola yattım. Sol depo üzerindeki grenaj kozmetik olarak çizildi sadece. Fotolarını çektim. Tutanak yok birşey yok, ama değişirsem eğer ki hala değişmedim, sAtacağım kişiye değişeni söyleyeceğim. Kimi 3 kuruş için yalanlar söyler kul hakkına girer, kimisi de Allahtan korkar. O sebeple insanın mayasını değiştiremeyiz. Biz ne kadar konuşsak boş burada. :)

Mamba09
08 Şubat 2019, 16:08
Hasar kayıtlı motosiklet bulabiliyorsanız şanslısınız. Kastettiğim şu, hasarı kayıt altına alınmışsa. Benim şahsi fikrim, motosikletlerin hele de küçük hacimlilerin kaskosu yoksa zaten geçmişine ulaşmak şansa kalmış.

Aynen öyle. :)

Öz_Musti
08 Şubat 2019, 16:20
O kadar çok düzenbazlık var ki, hasar kaydı yok diyen hasarlı çıkıyor. Hasar kaydı var diyeninki de pert çıkıyor.

Servis şişirdi, sigortadan para almak için fazla yazıldı v.s. Millet artık bunlara tok.

Bir de örneğin Amerika'da Almanya'da parçası değişen arabaya duruma göre "yenilenmiş" gözüyle bakılıyor. İşçilik pahalı ama iyi çünkü. Bizde bir araç önden darbe aldı mı yetkili servisi dahil bir daha yapamıyor. İşçilik yerlerde, beceriksizlik diz boyu. Kapılarda, kaputta, motor için gidonda, tekerlerde bir hasar oldu mu ustalarımız beceriksiz olduğundan bir daha o parça iflah olmuyor. O yüzden "ellenmemiş" vasıta aranıyor. Çünkü elleyen ellemiyor, kanırtıyor.