PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Endurocular buraya bi el atın.



Mrtbk
25 Kasım 2018, 09:37
Vstrom 650 dl
Bmw 650 GS dakar
Aprilla pegaso 650
Kawasaki versys 650
Honda transalp 650
bunlar gibi ve bunların dışında sizlerin kullandığı motosiklet varsa görüşleriniz değerlidir benim için teşekkürler

Wing750
25 Kasım 2018, 09:44
NC'yi adamdan saymıyor musun? :sunny:

Mrtbk
25 Kasım 2018, 11:09
NC'yi adamdan saymıyor musun? :sunny:

Bunlar gibi ve bunların dışında sizlerin kullandığı motosiklet varsa görüşleriniz değerlidir benim için teşekkürler

yunusus
25 Kasım 2018, 11:17
Versys in yeni kasası hepsini bi kenara bıraktırır.
Bknz
https://i.hizliresim.com/oXzdV2.png (https://hizliresim.com/oXzdV2)

Mrtbk
25 Kasım 2018, 11:18
Bunlar gibi ve bunların dışında sizlerin kullandığı motosiklet varsa görüşleriniz değerlidir benim için teşekkürler

!"Bunlar gibi ve bunların dışında" sizlerin kullandığı motosiklet varsa görüşleriniz değerlidir benim için teşekkürler

banro
25 Kasım 2018, 11:46
Honda XL700 Transalp.

Zeybeks
25 Kasım 2018, 13:09
Onceki konuda belirttigim gibi yakit sorun degilse kesinlikle versys650. Yakit sorun olacaksa NC derim

logaritma
25 Kasım 2018, 17:26
bunların yanında kimse kusura bakmasında nc yi endurodan saymam..

önceki konudada yazdım versys öncelikli vtorm hemen arkasından gelir , dakar tek silindirli olması nedeni ile az yakar torkludur ama temizini bulman lazım sıkıntılısıda sıkıntılıdır ,pegaso zaten gs dir bir nevi bmw deki motor var kötü değil ucuza bulursan fiyatı performans aletidir yani bir gs ile aynı fiyatta oldukdan sonra gs alırım pegaso alıcağıma..

transalp kaya gibidir ama önceki konundada yazdım eski teknolojidir yakar yakıtı bana koymaz dersen düşünebilirsin. ama önceliğim her şekil gözüm kapalı versys olurdu..

ismaileren
26 Kasım 2018, 08:38
Merakımdan soruyorum?

Bu NC'yi enduradan saymamak muhabbetini çok duyuyorum.
Bunun sebebi nedir?

Cyan
26 Kasım 2018, 08:48
Merakımdan soruyorum?

Bu NC'yi enduradan saymamak muhabbetini çok duyuyorum.
Bunun sebebi nedir?

Enduro olmaması :) hem ön hem arka amortisörleri yetersiz ağırlığı da çok fazla. Özellikle arka amortisör taş (geri tepme ayarı da yok), 30.000'lerde patlatan da çokmuş - buradan okuduğuma göre. Ben benimkinin ön yaylarla yağını arkayı da komple değiştirmiştim...

Wing750
26 Kasım 2018, 09:57
Bmw 650 GS Dakar / 191 Kg.
Honda Transalp 650 / 191 Kg.

Aprilia Pegaso 650 / 170 Kg.
Kawasaki Versys 650 / 217 Kg.
V Strom 650 dl / 214 Kg.
Honda NC750X / 220 Kg

Konu sadece ağırlıksa kıyaslayabilirsiniz. Eğer hangisi enduro derseniz benim gözümde bu listeden sadece Dakar ve Transalp var. Ama zorlamayla Versys ve V Strom da listeye girerse, NC paşa paşa girer. Versys, VStrom ve NC aynı soyun, aynı kulvarın motosikletleri. Kıyaslama yapılırken bu üçünü sıkça olarak bir arada görebilirsiniz. Demek ki var bir sebebi. Kişisel görüşlerden, kulaktan dolmalardan daha farklı bakmak gerek konuya.

https://www.youtube.com/watch?v=-jFd05kkuKQ

RoofRoof
26 Kasım 2018, 10:10
Bmw 650 GS Dakar / 191 Kg.
Honda Transalp 650 / 191 Kg.

Aprilia Pegaso 650 / 170 Kg.
Kawasaki Versys 650 / 217 Kg.
V Strom 650 dl / 214 Kg.
Honda NC750X / 220 Kg

Konu sadece ağırlıksa kıyaslayabilirsiniz. Eğer hangisi enduro derseniz benim gözümde bu listeden sadece Dakar ve Transalp var. Ama zorlamayla Versys ve V Strom da listeye girerse, NC paşa paşa girer. Versys, VStrom ve NC aynı soyun, aynı kulvarın motosikletleri. Kıyaslama yapılırken bu üçünü sıkça olarak bir arada görebilirsiniz. Demek ki var bir sebebi. Kişisel görüşlerden, kulaktan dolmalardan daha farklı bakmak gerek konuya.
https://www.youtube.com/watch?v=-jFd05kkuKQ

Olay sadece kiloda bitmiyor hocam.Africa Twin,R1200GS çoğundan ağır ama hiç birinin onlarla yarışacağını sanmıyorum.

Cyan
26 Kasım 2018, 10:37
Ağırlığından bağımsız olarak, amortisör yolu ve yerden yüksekliği 20cm'den az olan motoru enduro olarak nitelendirmek ancak üreticisi/satıcısı tarafında olur, ben alıcı olarak o kategoride değerlendiremem. (Daha tel jant ve büyük ön teker konusuna bile girmedim bile...)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:31 ----------

Böbrek taşınız varsa NC ile toprak/taşlı yola girebilirsiniz tabi (arazi demedim bakın), döker rahatlarsınız. Bahane olur amortisörleri de değiştirirsiniz sonrasında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:34 ----------

Üzerinde rükû pozisyonunda ayağa da kalkabilirsiniz :)

MahmutBiner
26 Kasım 2018, 10:48
Vstrom 650 dl
Bmw 650 GS dakar
Aprilla pegaso 650
Kawasaki versys 650
Honda transalp 650
bunlar gibi ve bunların dışında sizlerin kullandığı motosiklet varsa görüşleriniz değerlidir benim için teşekkürler

Herkes gibi extra alternatif söylemiyeceğim. bahsettiğiniz motosikletlerin başka versiyonlarını kullanmış biri olarak ( 2006 r 1200 gs, 2009 xl700 , 2006 versys 650 kullanmış biri olarak diyorum ki vstrom 650 hepsinden daha rahat hele uzun yol ve artçılı kullanım yapıyorsanız.

Wing750
26 Kasım 2018, 10:48
Ben de küçük bir ekleme yapayım araya. Konu biraz kros olayına kaymış gibi. Enduro dediğin zaman üzerine bir deve yükü eşya bağlanır unutmayın. Kullanıcısı derede tepede zıplamaya gitmez hafiflik aramak için. Onun için ağırlık kısmını unutun.
Şimdi geleyim enduro mu değil mi meselesine. NC kesinlikle enduro değil. Hatta ne olduğu da belli değil. Eşekle at arası, katırımsı bir şey.
Benim buraya NC diye ekleme yapmam tamamen Versys ve V Strom'u görmemle oldu. Hiç oraya buraya bakıp kafa da yormayın. Üreticisi zaten kullandığı lastikle size bu motosikletin enduro mu değil mi ipucunu vermiş. NC lastikleri tubeless, sert yapılı ve kesimi şekli itibariyle asfalt lastiği. Lastik yapısına bakınca NC zaten sert araziye girme diyor. Versys'in lastiklerine de bir bakın isterseniz. Bunlar üreticinin amacını gösteriyor. Daha anlaşılır olması için şöyle de bakabilirsiniz, piyasada bir sürü arazi aracı görünümlü otomobil var. Ama hepsi iki çeker. Sadece şekli arazimsi.
Listede Versys ve V Strom olmasaydı kesinlikle NC demek aklımın ucundan bile geçmezdi.

RoofRoof
26 Kasım 2018, 10:55
Ben de küçük bir ekleme yapayım araya. Konu biraz kros olayına kaymış gibi. Enduro dediğin zaman üzerine bir deve yükü eşya bağlanır unutmayın. Kullanıcısı derede tepede zıplamaya gitmez hafiflik aramak için. Onun için ağırlık kısmını unutun.
Şimdi geleyim enduro mu değil mi meselesine. NC kesinlikle enduro değil. Hatta ne olduğu da belli değil. Eşekle at arası, katırımsı bir şey.
Benim buraya NC diye ekleme yapmam tamamen Versys ve V Strom'u görmemle oldu. Hiç oraya buraya bakıp kafa da yormayın. Üreticisi zaten kullandığı lastikle size bu motosikletin enduro mu değil mi ipucunu vermiş. NC lastikleri tubeless, sert yapılı ve kesimi şekli itibariyle asfalt lastiği. Lastik yapısına bakınca NC zaten sert araziye girme diyor. Versys'in lastiklerine de bir bakın isterseniz. Bunlar üreticinin amacını gösteriyor. Daha anlaşılır olması için şöyle de bakabilirsiniz, piyasada bir sürü arazi aracı görünümlü otomobil var. Ama hepsi iki çeker. Sadece şekli arazimsi.
Listede Versys ve V Strom olmasaydı kesinlikle NC demek aklımın ucundan bile geçmezdi.

Enduro denilen motorlar daha çok Adventure-Dual Sport-Sport Touring üçgeninde hocam.Türkiye'de büyük motor direk enduro oluyor.Ağırlık kısmı da unutulacak bir şey değil.Amacına göre bu motorlar çamura da girer,suya da girer,dağ da çıkar.250 kg+ bi motoru arazide devirmek istemezdim açıkcası.

Asıl enduro motosikletler dağa tepe zıplar.Cross olayı bambaşka.

müsaitnick
26 Kasım 2018, 11:08
NC'yi adamdan saymıyor musun? :sunny:
Enduroları sıraladığı için NC750X'i koymamış olabilir.

Levent
26 Kasım 2018, 11:20
Versys in yeni kasası hepsini bi kenara bıraktırır.
Bknz
https://i.hizliresim.com/oXzdV2.png (https://hizliresim.com/oXzdV2)

Bunlar evlenmeden önce verilmiş rahat pozlar :)

Wing750
26 Kasım 2018, 12:22
Enduro denilen motorlar daha çok Adventure-Dual Sport-Sport Touring üçgeninde hocam.Türkiye'de büyük motor direk enduro oluyor.Ağırlık kısmı da unutulacak bir şey değil.Amacına göre bu motorlar çamura da girer,suya da girer,dağ da çıkar.250 kg+ bi motoru arazide devirmek istemezdim açıkcası.

Asıl enduro motosikletler dağa tepe zıplar.Cross olayı bambaşka.

Kelimesi kelimesine doğru, katılıyorum. Ben de aynı şeyden bahsediyorum. Şu alta eklediğim fotoğrafa iyice bir bakın isterim. Motosiklet tek başına 244 Kg + 2 kişi, ortalama 160 Kg diyelim + 40 Kg yük diyelim = 444 Kg. Şimdi buradan düşünelim. Bu motosikleti arazide düşürelim. İsteseniz de istemeseniz de, kabul etseniz de etmeseniz de enduro ağırdır. Yüküyle daha da ağırlaşır. Ağır olmamalı denmesine takıldım biraz da, bu motosikletler kros değil ki hafiflik aransın dedim sadece.
Ben kesinlikle NC enduro demiyorum. Tekrar söyledim. Listedeki iki modeli baz alarak, onlar enduroysa NC de enduro dedim sadece. Yoksa bana NC nedir diye sorana, kısaca 'fikrim yok' derim ancak. Bir sınıfa sokmak zor, onların kendi sınıfları var artık. Belki bir isim verip netleştirmek gerekir. Üreticiler isim veriyor ama kullanıcıların ortak bir tanımı yok henüz. Hani çok bilinen Selpak örneği gibi.
Büyük motosikletler enduro demek de pek doğru değil. Softtail ve Goldwing de epey büyükler ama enduro değiller.

https://i.hizliresim.com/pbYpPm.jpg (https://hizliresim.com/pbYpPm)

emremm
26 Kasım 2018, 12:33
Başka bir konuya yazmıştım, buraya da ekleyeyim.:)


Bizim enduro motosiklet algımız;
https://www.google.com.tr/search?biw=1239&bih=652&tbm=isch&sa=1&ei=cer3W6moIOOprgSzg5u4Bg&q=%22enduro+motosikletler%22&oq=%22enduro+motosikletler%22&gs_l=img.3...12733.19013..20145...0.0..0.217.2217. 0j15j1......1....1..gws-wiz-img.......0j0i8i7i30j0i30j0i8i30j0i5i30j0i7i30j0i7 i10i30j0i24.CpeLBtCLNss

Gavurların enduro motosikletleri;:)
https://www.google.com.tr/search?biw=1239&bih=652&tbm=isch&sa=1&ei=wOv3W8myMM_XsAGu45X4Cg&q=%22enduro+motorcycles%22&oq=%22enduro+motorcycles%22&gs_l=img.12..0i19j0i30i19j0i5i30i19l8.16801.25245. .28791...0.0..0.134.2989.0j24......1....1..gws-wiz-img.......0j0i8i30j0i7i30j0i30j0i5i30j0i67j0i7i10i 30.bfzbpJ8TFGQ

Araya bazı filler karışmış ama olsun.:P

RoofRoof
26 Kasım 2018, 12:36
Başka bir konuya yazmıştım, buraya da ekleyeyim.:)

Niye abi öyle diyorsun benim motora yan çanta önüne de rüzgar deflektörü taktım enduro oldu

Wing750
26 Kasım 2018, 12:41
Başka bir konuya yazmıştım, buraya da ekleyeyim.:)

Şimdi iş iyice karıştı :pale:

yunusus
26 Kasım 2018, 13:10
Bunlar evlenmeden önce verilmiş rahat pozlar :)

Ahahahahaaaa :)

Ulen hiç sorma evlendik barklandık, hatun rahat etsin diye rtye gectik. Gecenlerde onu da ölü parasına verdim gitti. Şimdi gezmeler zahmetullah (tabanvay) ile

logaritma
26 Kasım 2018, 20:06
versys 650 nin akranı rakibi vstrom dur nc yi aralara derelere itelemeye kalkmayalım hiç.. interenete google girin versys 650 vs yazın enter tuşuna basın karışınaz çıkıcak 10 kıyaslamanın 8 tanesi vstorm iledir belki bir tane iki tane nc çıkar çıkarsa..

bu işin edebi eğitimsel kısmına gelirsek çıkamayız hiç bizim insamız hala cruisera chopper diyen bir millet.. yani light enduro,hard endruo, crossover falan filan bu işlere girersek çıkamayız.. bu tıpkı yıllardır her suva arazi aracına jeep dememiz gibi bir şey.. Bunuda eleştiri için demiyorum kesinlikle eminim başka toplumlarda kültürlerdede bu tip belli yapışmış kemiklemiş deyimler terimler vardır.

Bunun üstüne gitmenin bence bir anlamı yok onlarda öyle bizde böyle diye bizde kaç kişi super sport motora super sport diyor hala insanımızın dilinde yarış motoru yada racing diye tabir edilir.. bunları üstelemenin bence manası yok hekes neticede kimin nedemek istediğini iyi anlıyor.

Nc şahane çok güzel bir sport touring asfalt motorsikleti ama bence sadece o kadar rolünü çok fazla büyütmemek gerek.. ben versys ile vstorm ile her tür asfaltı terkederim ama nc ile 2 defa düşünürüm.

versys kle650 diye geçer avrupada eski kardeşi kle500 ile benim arkadaşım zamanında adam dağları taşları tırmandı o motorla kaldıki endurocu kesim tarafındanda pek beğenilmez light enduro falan denir kle500 için..

Cyan
26 Kasım 2018, 20:17
100 kere önüme gelse 100'ünde de V Strom'u tercih ederim. NC'yi çok takdir ediyorum eski bir kullanıcısı olarak, uygun fiyata hem şehiriçi hem de uzun yol kullanılabilen ve az yakan torklu bir motosiklet, ama V Strom'la yan yana geldiğinde her sefer kaybeder. Keza Versys de çok beğendiğim bir model ama o da (benim için) V Strom'a yenilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------

Bütçe olaydı mutlaka bir V Strom alırdım ama Suzuki'ler bizim memlekette biraz tuzlu...

Alpaydinalp
26 Kasım 2018, 20:53
Ben cfmoto 650 mt kullanıyorum. 35000 normalde pahalı ama donanım olarsk çok iyi ve üzerinde 5000 tl değerinde lastik arka çanta demiri ve 2 tane yan çantayla geliyor. Yani 30 bin tl diye düşünebilirsiniz. Donanım kullanım incelemeleri mevcut youtube da bolca.

Cyan
26 Kasım 2018, 21:27
Ben cfmoto 650 mt kullanıyorum. 35000 normalde pahalı ama donanım olarsk çok iyi ve üzerinde 5000 tl değerinde lastik arka çanta demiri ve 2 tane yan çantayla geliyor. Yani 30 bin tl diye düşünebilirsiniz. Donanım kullanım incelemeleri mevcut youtube da bolca.

Güzel motorlara benziyorlar, alınık. Bununla birlikte bu markada korkutan servis ağı ve yedek parça, o tarafta işler nasıl acaba?

YasinC
26 Kasım 2018, 21:37
DL650 vstrom 2. tercihim ise versys olurdu.

mesut hoca
26 Kasım 2018, 21:41
bence en başa yazılacak motor kavasaki very 650, sonra tenere 660 ,sonrasıda dl 650 gerisi hikaye,tabi bu benim fikrim

banro
26 Kasım 2018, 22:35
dele neden endüro değildir.


dele endüro değildir , çünkü jantları alaşımdır . alaşımlar kırılır ,
endürolar kırılmaz çünkü güzeldir , dele de güzeldir ama kırabilir. bu
yüzden endüro değildir. tel jant sert darbede yamulur , sökülür
düzeltilir , yolumuza gideriz ama delenin cantları kırılır , oturur
üzülürüz.

( çukura girildiğinde veya ön teker sert bir cisme çarptığında bütün darbe doğrudan janta gelmez. lastik ve amörtisörler darbeyi dağıtır. doalyısıyla alaşım jantlar kolay kolay kırılmaz. tel jantı olan 200-250 kg luk endurolarla jantın kıralacağı şiddette hoplayıp zıplamaya kalkarsan, kıçını yere vurursun çanak kırılır, çanak kırılırsa da güzel olmaz.)

delenin aküsü kurudur , enduroda kuru akü olmaz , fazla ısınırsa
patlar ayrıca ,su eklenmez , bu yüzden endüro değildir
ama kuru aküde güzeldir . ama endürolar kuru akü sevmez , bozulursa
yolda bırakır , endürolar yolda kalmaz , çünkü endürolar çok güzeldir.

(artık enduronun atası kabul edilen KTM ve BMW kendi motorlarında dele gibi bakım gerektirmeyen aküler kullanıyor. sulu akü arayacaz diye uğraşırsak, enduro motor bulmakta zorlanırız bulamazsak da motorsuz kalırız motorsuz kalırsak da güzel olmaz.)






dele de elcik koruma , motor ( karter) koruma , balans topuzu , falan
filan yoktur . çünkü o endüro değildir . koruma olmazsa korunamaz ,
korunamazsa bozulur . bozuldumu kızar tekme atarız . tekme atarsak
yamulur . yamulursa güzel olmaz . enduro güzeldir , demek ki deelee
endüroo değildir.

(dele de bunların hepsi vardır bunlara ek olarak tekmelerden korunmak için radyatör koruma, yağ radyatörü koruma, zincir muhafaza zımbırtılar da vardır. )

dele nin lastikleri tüpsüzür. endüro tüp vardır . demek ki dele ye
eksik parça koymuşlar . parçası eksik olan şey güzel değildir , bu
yüzden dele endurö değildir. ayrıca tüplüsü her yerde tamir edilir ve
şişirilebilir , tüpsüzünün her yerde tamir edilmesi zordur , güçsüz
pompa ilede şişip canta oturmaz. yerine oturmazsa çirki gözükür , o
zaman endürö olamaz.

(delenin lastiği tüpsüzdür. tüpsüz lastik, tüplüye nazaran daha zor patlar. yanınızda alet edavat yoksa bile köpükle falan yolunuza devam edebilirsiniz. ben köpük falan uğraşmam. tamir edince sağlam olmalı diyorsanız, tubeless lastiğin içine yedek şambriyel rahatlıkla takılabilir değil mi... bu yüzden dele, enduro motorların oluşma ihtimali en fazla sorun olan lastik patlaması ve tamir konusunda daha avantajlıdır.)








dele nin amortisörleri serttir , bu yüzden endüro olamaz .
**örtüsörleri yumuşlatılabilir ama en yumuşak hali bile çok serttir ,
sert iyidir ama toprakta sert olmaz , çok zıplar yer tutmaz, yer
tutmazsa düşer , düşerse güzel olmaz , güzel değilse endüro değildir.
çünkü endürolar güzeldir.

( arazide motor sürülecekse, o araziye gidene kadar önemli miktarda asfaltta sürüş yaparız değil mi? Enduro dayanıklı demektir, her koşula uygun demektir. buyüzden cross yapılmayacaksa hep yumuşak amortisör verimli olmaz. verimsiz makine de enduro olmaz )

dele 'de tork yerine beygire vardır . endüro beygirden çok torku sever
. dele caddede hepsini geçebilir ama arazide cırt cırt fites
değiştirilir , vitesi falza değiştirisen kırılır ( hatta bir
arakadaşın delesinin fitesi kırılmıştı ) . endüro kırılmaz , fiteside
zırp pırt değiştirmesi gerekemz çünkü torkludur . tork güzeldir , eğer
güzel se demekki o endürodur. tork bize çok faydalıdır , beygir
yorulur , acıkır , kişner ama dahada kötüsütork sakin bir hayvandır her zaman
çalışlır..

( amacımız yol toprak da olsa yolumuza devam etmekse delenin torku yeterlidir. ama amaç, daha yüksek hızlarda sürüp, limitlere yaklaşmaksa dele yetersizdir. o da biraz cross a kayar. cross motorla da uzun yol rahat olmaz. rahat olmazsa enduro olmaz. ) Eskilerden bir yazı

moonspell07
26 Kasım 2018, 23:00
Ben cfmoto 650 mt kullanıyorum. 35000 normalde pahalı ama donanım olarsk çok iyi ve üzerinde 5000 tl değerinde lastik arka çanta demiri ve 2 tane yan çantayla geliyor. Yani 30 bin tl diye düşünebilirsiniz. Donanım kullanım incelemeleri mevcut youtube da bolca.

Yakıt nasıl hocam şehir içi, dışı, karma?

Ekarademir
26 Kasım 2018, 23:20
KTM 640 ADV diyorum bende. Eğer işin içinde arazi varsa bunların hepsinden iyi. Ama uzun yol gideceksen birde artçı varsa en konforsuzu KTM :mrgreen:

Mrtbk
27 Kasım 2018, 22:55
KTM 640 ADV diyorum bende. Eğer işin içinde arazi varsa bunların hepsinden iyi. Ama uzun yol gideceksen birde artçı varsa en konforsuzu KTM :mrgreen:

Hocam sende son noktayı koymuşsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

Vstrom biraz daha mantıklı gelmeye başladı kafama aslında eskiden beridir bi çekiciliği vardı gözümde tasarım olarak şimdi dönüp dönüp bakıyorum tasarıma artık çekici gelmiyor olay aslında sağlamlık tork hız uzun yola verdiği tepki.

RecepAlışkan
27 Kasım 2018, 23:01
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-yolda-biri-var...transalp-628201340/detay/

https://i.hizliresim.com/qdm39V.jpg (https://hizliresim.com/qdm39V)
https://i.hizliresim.com/pbmjvz.jpg (https://hizliresim.com/pbmjvz)

İsmimin sonunda Transalp yazarsanız yerli yabancı bir çok forumda TransAlp ile ilgili gezilerimi birikimimi görebilirsiniz
3.5 yıl kullandığım TA satarken alıcağım tek Enduro TransAlp demiştim ve TransAlp sahibiyim Transalpi sattığım kişi ile de Salda kampımda buluştum kendisi 2 yıldır servise gitmemiştir Forumda gezimi paylaştım

Son olarak Seçeneklerdeki BMW hariç diüer tüm Enduro sınıfı motorlar kaliteli malzemeler kaliteli ustalar gömrüş ise 300-500 bin km lerde motora anahtar değmez yani eskitemezsiniz
BMW harika bir motordur lakin BMW nin murdarını evinizi satsanız doğrultamazsınız

Bu benim sayfam TrasnAlp ile gezilerimi görebilirsiniz
https://yoldabirivar.wordpress.com/

logaritma
28 Kasım 2018, 00:45
transalp, freewind falan ayrı kulvarlar..

Levent
28 Kasım 2018, 09:28
Ahahahahaaaa :)

Ulen hiç sorma evlendik barklandık, hatun rahat etsin diye rtye gectik. Gecenlerde onu da ölü parasına verdim gitti. Şimdi gezmeler zahmetullah (tabanvay) ile

Bende motorun kontağını 3 aydır ceviremiyorum Evlendikten sonra ;)

yunusus
28 Kasım 2018, 11:53
Bende motorun kontağını 3 aydır ceviremiyorum Evlendikten sonra ;)

Bana göndeeerr. Kıymetlimiiiisss efendimiiiisss der sarar sarmalarım ben onu :)

Levent
28 Kasım 2018, 15:42
Bana göndeeerr. Kıymetlimiiiisss efendimiiiisss der sarar sarmalarım ben onu :)

Merak etme ben sardım :)

F54
01 Aralık 2018, 00:27
19000 km nc kullandım girmediğim yer çıkmadığım dağ kalmadı batı karadeniz marmara akdeniz de
sana şöyle diyeyim yolda güzel az yakıyor 3 lt civarı virajı güzel v strondan sonra alınacak tek motor
ama iş enduro ya gelince bu motorlar enduro değil !!!!!
sora nc yi satıp 660 aldım maKİna ateş ediyor arazi de artçı ile yerden kesiyorum tık yok ee yamaha 30 senedir üretiyor istediğin kadar zorla gitmem demiyor harbi enduro eğer şöyle 70 hp olsa bi ömür kullan katır gibi vur yükü git istediğin yola koşşş
alaşım jant olan motorlara lütfen enduro demeyim iç lastikli motorlara hakaret sayarım
eğer dağ bayır gezerim diyorsan her motor gider ama enduro dersen o zaman iç lastikli 660 kle 500 f 800 tiger 800 afrika veya ktm 690 bak
gerisi tuning sınıfında

https://i.hizliresim.com/r5mo21.jpg (https://hizliresim.com/r5mo21)

35Türk
01 Aralık 2018, 16:35
Dakar demişsiniz herhalde bir şeyler yazmasam olmazdı :) Sene başında aldığım motorumla yaklaşık 11'bin km'dir beraberiz.

Öncelikle BMW F650gs Dakar dediğiniz zaman enduro diye geçen diğer marka muadilleriyle hiç alakası olmayan bir motor.

Motor bloğu Avusturyalı Rotax üretimi tek silindir maksimum 7 bin devir ve 5 vitesli olması sebebiyle torku epey yüksek. Benzin deposu arka sele altında olduğundan dolayı motorun ağırlık merkezi beklediğimden çok daha dengeli. Trafikte aralardan geçerken ve arazide tırmanırken hiç zorlanmıyorsun 125'likle enduroyla geçmişsin gibi geliyor.

Amörtisörleri yükseltilmiş yumuşak rebound ayarıyla suv'a binmişsiniz gibi bütün trafiği yukarıdan izleme imkanı veriyor ve bu özellik off-road'a girdiğiniz zaman motorun 190 kg'lik ağırlığını hiç farkettirmiyor.

2000-2007 modeller arası tüm dakarlarda üçlü çanta, abs ve elcik ısıtma standart donanım olarak geliyor. Üstelik arazi sürüşü için abs kapatma özelliği var ve bu özellik tenere (bazı modelleri) dışında ki motorlarda yok diye biliyorum. Daha bir çok özellik yazabilirim ama sıkılır, okumazsınız.

Şimdi kimse yoğurdum ekşi demez muhabbeti dönecek biliyorum ama bunlar gerçekler :) Tavsiye verecek olursam iyi geçmişi olan düşük km bir dakar ile arkana bile bakma derim.

https://i.hizliresim.com/36104A.jpg (https://hizliresim.com/36104A)