PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Merak edenler olmuştu. Dominar vs MT-25



Angrypower
24 Kasım 2018, 15:42
Evet arkadaşlar bugün eski motorumla aynı yerde rodajı bitirdim. İstesem denk getiremem o kadar denk geldi :P

Bildiğiniz üzere kendini bilmez arabacılardan bir tanesi motorumu ve perte ayırmaya çalışmıştı. İnatla motor aleminden kopmamıştım. Akabinde değişiklik olsun die Yamaha MT-25 almıştım.

Öncelikle önerebileceğim ve deneyimlediğim ilk konu ne sebeple olursa olsun değiştireceğiniz motorun tork’u, ilk motorunuzdan düşük olmaması önemli bir mevzuymuş. Tork düşünce zevkte düşüyor maalesef.

Öncelikle mt-25:

+ Şekline çoğu kişi hasta. Korkudan kasko yaptırdım çalınmaya karşı :P
+ Gazı açtıkça açıyorsunuz. O devirlenme bir yere kadar güzel de SS ruhu var. Naked seviyorsanız biraz abartı geliyor. Torku daha aşağılarda istiyorsunuz.
+ 7500rpm den sonra gelen saçma bir titreşim var. Tam emin olmamakla birlikte 10000-10500rpm bandında bariz azaldığını hissediyorsunuz.
+ Bu devir aralığına geçip 120km/da bandına gelince motorun titreşimi peglerde, elciklerde ve totoda hissediyorum. Hoş değil tabi.
+ virajları hakkında tam bir bilgi veremiyorum zira motoru orijinalinden farklı ebatlarda lastiklerle kullanıyorum.
+ tork düşüklüğünden kaynaklı 2 vites düşürüp sollamalara çıktığımda oldu.
+ Pek de kaliteli bir işçilik farkı yok

Dominar:

+ Bu motorunda şekli bana göre güzel ve daha kalıplı. Lakin MT-25 gibi depoya direk bacaklarla sarılmıyorsunuz. Kendiniz tutmak zorundasınız.
+ Abs farkı bariz ve herşekilde güven veriyor. Orjinal lastiklerle bile acaba dedirtmiyor. Güzel tutuyor abs’si
+ Kaydırmalı debriyaj özelliğini fazla kullanmadım. Zira alışkanlıklar bırakılmıyor :) Var mı? Var.
+ Üstruplu kullanınca daha az yakabilenler var ama ben hayvan gibi yaktırıyordum.
+ Led farlar inanılmaz. En çok özlediğim özelliği diyebilirim. Şimşek etkili LED’lere sahip.
+ 120km/sa hızdan sonra titriyor. Aynalar çift gösteriyor. Diğeri de sıkıntı gösteriyor o yüzden bir kayıp YÖK.
+ Egzozu çok dışarıda bu yüzden sağa yatarken sürtme tehlikesi mevcut.
+ Virajlarda acaba dedirtmiyor. Nereye yatarsan oraya, nereye bakarsan oraya gidiyor.
+ İşçilik olarak bir kalitesizlik görmedim. Pek bir fark yok benim gözümde.
+ İstersen touring yap, istersen naked gez. Bu yönden paşa gönlünüze göre kullanabilirsiniz.

İkisi arasında kalırsanız satışı mt-25’in daha kolay. Çeyrek altın gibi. Son hız ise bu, yoksa bence diğeri. Vites göstergesi ve hararet göstergesi lazım ise Yamaha almalısınız. Ayrıca daha Doöinar’ın İşçilik ve parçaları daha ucuz.

Kazada test ettim ve kullanım tarzından dolayı sağlamlığını test etmiş bulunmaktayım.

Sorusu olanlar çekinmeden sorabilir. Unuttuğum şeyler olursa sonra güncelleyip tekrar yazarım buraya. Şimdilik bu kadar.

Sağlıcakla ve esen kalın.

Cyan
24 Kasım 2018, 16:51
Tork mühim netekim.

Kural [ Z ]
24 Kasım 2018, 17:00
Atlattığınız kaza için tekrardan geçmiş olsun demek isterim. Yeni motosikletinizi de umarım kazasız belasız keyifle kullanmak nasip olur :cat:

mece14
24 Kasım 2018, 17:05
Kasko güzeldir. Kasko detaylarını incelediniz mi? Ve hangi firma kaç lira cevaplarsanız sevinirim. Allah bir daha yaşatmasın.

Angrypower
24 Kasım 2018, 17:49
;4410176']Atlattığınız kaza için tekrardan geçmiş olsun demek isterim. Yeni motosikletinizi de umarım kazasız belasız keyifle kullanmak nasip olur :cat:

Teşekkürler. Abi senin el emeğin kadar güzel olmasa da güzel geliyor motorum bana :) Rodaj bitecek die dondum. Halen ısınmaya çalışıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:45 ----------


Kasko güzeldir. Kasko detaylarını incelediniz mi? Ve hangi firma kaç lira cevaplarsanız sevinirim. Allah bir daha yaşatmasın.

Kaskoyu mrt sigortadan yaptırdım. İnternetten form doldurdum. Bana döndüler. Full kasko. Sadece ikami araç vermiyorlar. Anahtarlı, anahtarsız, otopark içi, otopark dışı ayırt etmeksizin çalınmaya karşı kaskolu. Biraz pahalı ama hasarsızlık indirimi için bir yerden başlamak gerek. Ayrıca kaza oluncada ki olmaması temennisi ile zararını karşılamak için birebir. Benim en az 10000₺ zararım oldu ne yazıkki. 2000₺ ekipman kaskosu veriyorlar. Nerden baksan bir kask parası kalitelisinden. Şimdiki aklım olsa Dominar’a da yapmıştım.

2007₺

burak burk
24 Kasım 2018, 18:20
son cümlen hariç aşaha yukarı katılıyorum. ''parça fiyatları ve bakımı daha uygun '' gerçekten yalanın tillahı diyebiliceğim bir cümle.r25 ön çamurluk 150 tl bajaj pulsar ön çamurluk 270 tl.dominar 5000 bakım ücreti 220 tl yamaha r25 5000 bakım ücreti 170 tl.bajaj çok şımardı gerçekten parça fiyatlarına ve bayilerin işçilik zamlarına dur diyen yok.arkadaşımın 5 gün önce başına geleni yazıyorum baskı balata,aynalar,ön çamurluk,28.000 bakımı yağ vs,zincir takımı 1200 tl tuttu pulsar ns200 için.ölsem bajaja o parayı vermem verdirtmem.dominar ve pulsar var arkadaşlarımda dahada yetkili servise gitmicekler fiyatlardan ötürü.

Cyan
24 Kasım 2018, 18:27
170 TL'ye 5.000 bakım kaldı mı acaba? Hangi zamanın fiyatları onlar? Çıkma kızartma yağı mı koyuyorsunuz motora?

YasinC
24 Kasım 2018, 19:10
Tork olmadan kuru yüksek devir ile gelen gücün tadı olmuyor. :)

RoofRoof
24 Kasım 2018, 19:14
son cümlen hariç aşaha yukarı katılıyorum. ''parça fiyatları ve bakımı daha uygun '' gerçekten yalanın tillahı diyebiliceğim bir cümle.r25 ön çamurluk 150 tl bajaj pulsar ön çamurluk 270 tl.dominar 5000 bakım ücreti 220 tl yamaha r25 5000 bakım ücreti 170 tl.bajaj çok şımardı gerçekten parça fiyatlarına ve bayilerin işçilik zamlarına dur diyen yok.arkadaşımın 5 gün önce başına geleni yazıyorum baskı balata,aynalar,ön çamurluk,28.000 bakımı yağ vs,zincir takımı 1200 tl tuttu pulsar ns200 için.ölsem bajaja o parayı vermem verdirtmem.dominar ve pulsar var arkadaşlarımda dahada yetkili servise gitmicekler fiyatlardan ötürü.

Hangi zincir,balata vs taktıklarına bağlı o kadar tutması normal.Bi zincir dişli 800 tl şu an.

burak burk
24 Kasım 2018, 20:56
Hangi zincir,balata vs taktıklarına bağlı o kadar tutması normal.Bi zincir dişli 800 tl şu an.

ne 800ü hocam pulsarmı 800 tutuyormuş??? r25 full set 400 tl diye biliyorum ön arka çark dahil.hadi 500 olsun 800 falan yok yani.onuda geçtim normal bakım fiyatları ortada parça fiyatlarıda ortada.her türlü bajaj servisi yamaha servisinden PAHALI.3 kere şahit oldum kısmet 4. görürsem onuda paylaşırım.tutup tabi mt07 bu bu demeyin 250cc de honda kadar uygun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------


170 TL'ye 5.000 bakım kaldı mı acaba? Hangi zamanın fiyatları onlar? Çıkma kızartma yağı mı koyuyorsunuz motora?

ağustos 1 yamaha antalya servisi yamalube konuyor.

Cyan
24 Kasım 2018, 21:10
Benim sadece yağım 200küsür TL + KDV (2,7 litre Motul 7100), olay Yamalube'da galiba.

burak burk
24 Kasım 2018, 21:14
Benim sadece yağım 200küsür TL + KDV (2,7 litre Motul 7100), olay Yamalube'da galiba.

Ben 220 tl verdim r25e 4r performans modelinden koydurdum.oncede o vardi gayet memnunum.3 sise aciyorlar 2 tam 3.de azcik konuyor.herneyse bajaj devri bitti 2015de pulsar aldigim zaman honda ve yamahadan baya baya ucuzdu

Angrypower
24 Kasım 2018, 21:16
Ben rodaj bakımına yamahanın indirimi ile 233₺ ödedim. Aynı bakım Dominar için 180₺ idi. Tabi onda da %10 indirim ile yani 200₺.

Yamahanın orjinal zinciri did die biliyorum. Yalanın tillahı değil yani. Ben Dominar ile kıyasladım pulsar ile değil. Ayrıca Dominar zincir dişli seti 800₺ den de ucuz değil. İnternetten bakabilirsin.

Objektif olmak benim kusurum diyebiliriz. Ben haksızlığı pek sevmiyorum. Çok soruluyordu. İlk elden tecrübelerimi paylaşmak istedim.

Dominar’da stomp grip mecbur gibi ama mt-25’de değil. Bunu demeyi de unutmuşum:cat:

burak burk
24 Kasım 2018, 21:42
Ben rodaj bakımına yamahanın indirimi ile 233₺ ödedim. Aynı bakım Dominar için 180₺ idi. Tabi onda da %10 indirim ile yani 200₺.

Yamahanın orjinal zinciri did die biliyorum. Yalanın tillahı değil yani. Ben Dominar ile kıyasladım pulsar ile değil. Ayrıca Dominar zincir dişli seti 800₺ den de ucuz değil. İnternetten bakabilirsin.

Objektif olmak benim kusurum diyebiliriz. Ben haksızlığı pek sevmiyorum. Çok soruluyordu. İlk elden tecrübelerimi paylaşmak istedim.

Dominar’da stomp grip mecbur gibi ama mt-25’de değil. Bunu demeyi de unutmuşum:cat:

İste düsün daha dominarla kiyaslayamadim.evet did marka zincir fiyatindan bahsediyorum zaten.daha kalitesiz parcalara daha fazla para veriyorsun yani.tabi gordugun kadariyla farkli fiyatlar donuyor her markada

Fırtına gibi
24 Kasım 2018, 22:00
Beklediğim bi karşılaştırmaydı. Teşekkürler bilgiler için. Ayrıca lütfen mt 25 tecrübelerin arttıkça burayı güncelle. Ben galiba senin düşüncelerin ile şekillendireceğim kararımı.

Bu yazıdan çıkardığım şu oldu. Eğer dominar 120'den sonra başlıyorsa titremeye benim için çok da önemli değil. Motora yeni başlayacağım hız meraklısı da değilim. Ama tork meraklısıyım. Arabada da seri olanları severim. Bu yazıdan dominar 1 adım öne geçti benim için. Heralde canlı gördüğümde beğenime ve satıcının ilgisine göre karar verip alacağım.

mustafa_325
24 Kasım 2018, 23:04
son cümlen hariç aşaha yukarı katılıyorum. ''parça fiyatları ve bakımı daha uygun '' gerçekten yalanın tillahı diyebiliceğim bir cümle.r25 ön çamurluk 150 tl bajaj pulsar ön çamurluk 270 tl.dominar 5000 bakım ücreti 220 tl yamaha r25 5000 bakım ücreti 170 tl.bajaj çok şımardı gerçekten parça fiyatlarına ve bayilerin işçilik zamlarına dur diyen yok.arkadaşımın 5 gün önce başına geleni yazıyorum baskı balata,aynalar,ön çamurluk,28.000 bakımı yağ vs,zincir takımı 1200 tl tuttu pulsar ns200 için.ölsem bajaja o parayı vermem verdirtmem.dominar ve pulsar var arkadaşlarımda dahada yetkili servise gitmicekler fiyatlardan ötürü.

Arkadaşın 1200 liraya o listedekileri baya ucuza yaptırmış.

Ben 2 ay önce zincir dişli değiştirdim did zincir ve orjinal dişli ile 800 tl tuttu.
Balata ve sacları yağ değişimi ile beraber 600 liraya yaptırmıştım.
Aynalar ve ön çamurluğa da 500 lira desek benim hesap toplam 1900 liraya geliyor.

Birde şunu belirtmek isterim ki orjinal yedek parçalar motorun üzerindeki orjinal parçalar ile aynı kalitede olmuyor ne yazık ki. Orjinal zincirimi 20000 kilometrede yine orjinal zincir ile değiştirdim 25000 kilometrede yeni zincir ses yapmaya başladı 30000de did zincir aldım. Debriyaj balatalarını da 25000 de değiştirmiştim şuanda motor 37000de ama debriyaj ufak ufak kaçırmaya başladı 45000'i görmeyecek bu debriyaj. Yani orjinal diye satılan yedek parçalar gerçek orjinallerin yarı kalitesinde. Bu yüzden mümkün olduğunca ebc, did gibi yüksek kaliteli yan sanayi parçalar kullanmakta fayda var.

Angrypower
24 Kasım 2018, 23:14
Ben 200₺’ye scr die bir zincir taktım ucuz olsun die. 1000km’de kilit yerinden parçalanıp dişliye falan zarar verdi. Sarf malzemelerini arkadaşın dediği gibi kalitelisinden almakta fayda var.

Cyan
24 Kasım 2018, 23:45
DID Vx ve EBC HH candır. Ben Honda'da 500TL'ye DID o-ring takmaya çalıştıkları gün h. s. çekip elzem bakım malzemeleri dışında (yağ ve yağ filtresi) hiç bir sarf malzemesini Honda takmadım. Zincir örneğinde gittim DID x-ring (bir üst kalite) 315'e aldım takmasıyla birlikte bir üst kalite malı %25 ucuza almış oldum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:43 ----------

Kilerci iyi durumda değil galiba, Maslak otosanayideki dükkânı kapamış o kötü oldu ama :( nereden alacağız biz DID EBC?

burak burk
25 Kasım 2018, 00:11
Anlatamiyorum galiba alet pulsar ns200.did zincir falan takmiosun buna 200 tl falan ucreti var.yukarida yanlis yazmisim zincir seti degil sadece zincir degismis.konu zaten yedek parca konusu degil.demek istedigim bajajdir parcasi servisi ucuzdur diye secim yapmayin.honda yamaha bajaj fiyatlar ayni hatta adami şaşirtir.not 0km aldigim ve arkadasima sattigim 2015 pulsardan bahsediyorum.o yuzden bilgim var bu arada 28 bin kusur kmde aku bile orjinal nokta sikintisida yok.buna gore tabiki tavsiye ederim servis fiyatlari haric

ozan1991
25 Kasım 2018, 00:17
bende takaslamayı düşünüyordum torku daha düşük diye vazgeçtim hacı şimdi şunu merak ediyorum ben e5 te araçların arasında sollamaya çıkınca mt de o gaz tepkisini göremezmiyim domideki gibi ağırmı kalır çok bir fark yoksa mt25 derim ama dominarın gaz tepkisi hoşuma gidiyor sırf bu yüzden takas yapmadım ama mt25 inde artıları var gözümde

Zeybeks
25 Kasım 2018, 00:38
Beklediğim bi karşılaştırmaydı. Teşekkürler bilgiler için. Ayrıca lütfen mt 25 tecrübelerin arttıkça burayı güncelle. Ben galiba senin düşüncelerin ile şekillendireceğim kararımı.

Bu yazıdan çıkardığım şu oldu. Eğer dominar 120'den sonra başlıyorsa titremeye benim için çok da önemli değil. Motora yeni başlayacağım hız meraklısı da değilim. Ama tork meraklısıyım. Arabada da seri olanları severim. Bu yazıdan dominar 1 adım öne geçti benim için. Heralde canlı gördüğümde beğenime ve satıcının ilgisine göre karar verip alacağım.
Her zaman her yerde soylerim. Mt-25 naked olarak pazarlanmaya calisilsa da asla naked kategorisine sokulamaz. Burada kavram karmasasina girmek istemem ama ben naked motorda daha dik bir oturus ve daha dusuk devir beklerim. Maalesef mt-25 bunlari karsilayamaz. Yazik verilen paraya. Mt-25 gibi makine kullanacagima gider r-25 alirim. Karenaj disinda bir farklari yok zira

Angrypower
02 Aralık 2018, 15:10
Konuyu editlemek istiyorum. Mt-25’in fren sistemini hiç sevmiyorum. Ne zaman azıcık zorlasam direk arka kilitlenmeye çalışıyor, önde ise resmen zıplıyor makine. Tam ve güzel, akıcı bir frenleme sağlayamıyor. Belki abs’li modelde düzelmiştir belki de benim değişik ebatlardaki lastikler yüzündendir. Fakat kullananların azami ölçüde dikkat göstermeleri gerektiğine inanıyorum.

Diğer motorda böyle bir sorum ile karşılaşmıyordum. Aklıma geldikçe editlemeye devam edeceğim. Herkese güzel ve eğlenceli sürüşler diliyorum.

Cyan
02 Aralık 2018, 17:02
Ön zıplarsa arka kilitlemesi normal, arkada yol tutuş kalmıyorsa direkt kilitler. Önü daha dozajlı sıkmaya alışman lazım herhalde?

Benim CB500F'te arkayı çabuk ABS'e sokuyordu (lastik yere sağlam basarken bile), orijinal lastiklerini hamuru daha yumuşak bir şeyle değiştirdiğimden beri ne kadar zorlarsam zorlayayım arka ABS'e giremedi - tutuş var çünkü. (Önde hiç ABS'e sokamadım - eski yeni lastikler dahil...)

Angrypower
02 Aralık 2018, 17:05
Ön zıplarsa arka kilitlemesi normal, arkada yol tutuş kalmıyorsa direkt kilitler. Önü daha dozajlı sıkmaya alışman lazım herhalde?

Benim CB500F'te arkayı çabuk ABS'e sokuyordu (lastik yere sağlam basarken bile), orijinal lastiklerini hamuru daha yumuşak bir şeyle değiştirdiğimden beri ne kadar zorlarsam zorlayayım arka ABS'e giremedi - tutuş var çünkü. (Önde hiç ABS'e sokamadım - eski yeni lastikler dahil...)

Kameraya yükledim gibi. Birazdan kontrol edeceğim...

enderbilgi
02 Aralık 2018, 17:43
İlk müdahale edilmesi gereken kısım frenler Mt25/R25 te yarı sinterli iyi marka balatalarla işe başlamalısınız.

Angrypower
02 Aralık 2018, 17:53
İlk müdahale edilmesi gereken kısım frenler Mt25/R25 te yarı sinterli iyi marka balatalarla işe başlamalısınız.

Şimdilik pek kullanmıyorum da gerekliliğini kanıtladı. Gerçekten enteresan bir beceriksizliği var. Not alayımda getirtip evde tutayım. Yaza girerken değiştireyim.

Cyan
02 Aralık 2018, 19:14
Pek anlayamadım; orijinal balatalar tam sinterli (HH) de dozaj kolaylaşsın diye yarı sinter mi öneriliyor?

Angrypower
02 Aralık 2018, 19:36
Dozajdan ziyade Beylikdüzü'nde kuru pis bir soğuk var. Fren balataları ısınmadığı içinde saçma sapan bir tutuş sergilediğini düşünüyorum. Ben freni pek kullanmam, zamanı gelince elimi gazdan çekerim. Bu kullandığım hem normal hem de ağır vasıta araçlarda da öyledir. Lakin bu pis soğukta anlamsız bir tutuş sergiliyor. Eminde değilim kullanıp, kullanmayacağımdan :P Soğukta hiç süresim gelmior kendi şahsıma...

Cyan
02 Aralık 2018, 20:18
Ben de öyleyim (gaz keserek frenlerim çoğunlukla, takip mesafesini bol bırakırım), hep HH sinterli balata kullandım vitesli motorlarımda. Soğuk havalara özel bir durum hatırlamıyorum ama. En fazla ilk 2-3 frende bir kirlilik hissi geliyor (hafif bir titreşim vs) sonrakilerde düzgün çalışıyor. Bir dene bakalım yarı sinter, ne olacak?

Angrypower
02 Aralık 2018, 20:58
Ben de öyleyim (gaz keserek frenlerim çoğunlukla, takip mesafesini bol bırakırım), hep HH sinterli balata kullandım vitesli motorlarımda. Soğuk havalara özel bir durum hatırlamıyorum ama. En fazla ilk 2-3 frende bir kirlilik hissi geliyor (hafif bir titreşim vs) sonrakilerde düzgün çalışıyor. Bir dene bakalım yarı sinter, ne olacak?

Motoru kullanmaya karar verirsem bakacağım. Şuanlık pek bir süresim yok. Acayip soğuk geliyor hava bana...

Bushmaster
19 Kasım 2019, 15:00
7500 den sonra gelen saçma titreşim senin motora ait olabilir mi hocam? Yaklaşık 2 yıldır 2017 model mt 25 sahibiyim motor 40 binde ve 160 lara bile çıktığımda uzun yol gidebilecek kadar bile titreşim hissetmiyorum. Ne elcikte ne de koltukta. Tork düşüklüğü demen de ayrı bir garip olmuş. Ben çatır çutur araç solluyorum deli gibi de tork hissediyorum. kusura bakmayın ama dominar mt25 arasında kalsam tereddüt etmem mt25 alırım (yamaha hayranlıgım da yok servisine çok ayrı gıcığım). Ama yiğidi öldür hakkını yeme :)

Erenk34
19 Kasım 2019, 15:31
7500 den sonra gelen saçma titreşim senin motora ait olabilir mi hocam? Yaklaşık 2 yıldır 2017 model mt 25 sahibiyim motor 40 binde ve 160 lara bile çıktığımda uzun yol gidebilecek kadar bile titreşim hissetmiyorum. Ne elcikte ne de koltukta. Tork düşüklüğü demen de ayrı bir garip olmuş. Ben çatır çutur araç solluyorum deli gibi de tork hissediyorum. kusura bakmayın ama dominar mt25 arasında kalsam tereddüt etmem mt25 alırım (yamaha hayranlıgım da yok servisine çok ayrı gıcığım). Ama yiğidi öldür hakkını yeme :)

Sizin 5. Viteste hissettiğiniz torku adam vites düşürmeden 6. viteste hissediyor olabilir mi peki? Torktan kast etmeye çalıştığı şey de o zaten. Adam 120 ile 6. viteste giderken gazı açtığında hızlı bi şekilde solluyodur öbüründe o torku alabilmek için 5.vitese çekip gaza asılması gerekiyodur. Titreşim de aynı şekilde gerçekten titremeyen motor kullanmış birine sizin motorunuzu verseler vibratör diyebilir. Arkadaş kendi hissiyatını yazmış. Siz de dominar kullandıysanız kendi düşüncenizi belirtmeniz daha uygun olur.