PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ön amortisörde boşluk ?



ÖmerFaruk199
22 Kasım 2018, 20:16
arkadaşlar servis hafif ön amortisörde boşluk olduğunu çıkartıp yağlanması gerektiğini falan söyledi ama çokta acil değil gerek yok dedi bende işim olduğu için bırakmak istemedim tamam kalsın o zaman dedim ama kafama takıldı bunun bana ne gibi yansımaları olur acaba bir gün gidip bıraksam mı ? Kafam çok karıştı bir fikir verirseniz sevinirim ?

ucanteneke5
22 Kasım 2018, 20:32
İşler kesat bizde ev gecindiriyoz bi ara brak ta makinayı bi temizleyip sana iyi bi fatura edip para kazanalım demiş.
Anlicaan bisey yapmayim paranı alcaklar.

ÖmerFaruk199
22 Kasım 2018, 20:35
motosiklet çok yeni daha 6.000 km'de böyle bir şey olmuş ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------


İşler kesat bizde ev gecindiriyoz bi ara brak ta makinayı bi temizleyip sana iyi bi fatura edip para kazanalım demiş.
Anlicaan bisey yapmayim paranı alcaklar.

Banada biraz öyle geldi, direksiyonda boşluk olduğunu söyleyip düzelttiler tamam ama sıfır makinede böyle küçük sorunların çıkması moralimi baya bozuyor...

zekeriyaimam
22 Kasım 2018, 20:56
Bi dahaki sefere de egzoz rulmanı dağılmış derler

bursagsli
22 Kasım 2018, 22:15
Ön amortisör yağlanması gerekli nedir. Amortisörün yağı eksik desem bunu komple boşaltmadan anlayamazlar. Hele daha yeni bir motorda böyle birşey olmaz. Motosikletin amortisörlerinin üstünde yağlanma yoksa amortisör sağlamdır. Boşluk direksiyon göbeğinde olur. Bunu motoru orta sehpaya al, motorun önüne geç gidonu ittir. İleri geri oynama yapıyorsa anahtarla sıkarsın. Bence o servis geçirme derdinde hiç bulaşma derim

Ramazan Can
22 Kasım 2018, 22:32
furş takımında boşluk olmuş olabilir..
ön freni sıkıp olduğu yerde ileri geri yaparak hissedebilirsin..
6000 km değil 60 km de bile olabilir.. yatak yerine tam oturmaz yolda iken oturur yada yatak bozuktur vb

Kural [ Z ]
23 Kasım 2018, 10:45
Amortisör boşluk yaptıysa büyük ihtimalle ya komple, ya da parça değişimi zorunludur. Yağlayarak falan olmaz o iş. Sallamış resmen.

Arkadaşların da belirttiği gibi boşluk varsa büyük ihtimalle furş takımındadır. Amortisörleri söker, üstten iki üç parça çıkarıp ön çatalı alır, furş bilye takımını yağlar sıkarsa orası başka. Eğer ki bu şekilde çözemiyorsa (motosikletinizin kilometresi 30.000 üzerinde ise furş takımı bozulmuş olabilir) furş takımını set olarak değiştirilmelidir.

ÖmerFaruk199
23 Kasım 2018, 11:57
Ön amortisör yağlanması gerekli nedir. Amortisörün yağı eksik desem bunu komple boşaltmadan anlayamazlar. Hele daha yeni bir motorda böyle birşey olmaz. Motosikletin amortisörlerinin üstünde yağlanma yoksa amortisör sağlamdır. Boşluk direksiyon göbeğinde olur. Bunu motoru orta sehpaya al, motorun önüne geç gidonu ittir. İleri geri oynama yapıyorsa anahtarla sıkarsın. Bence o servis geçirme derdinde hiç bulaşma derim

Orada boşluk varmış eline çekiç alıp o direksiyon göbeğine vurarak, furş takımını çevirerek boşluğu giderdim dedi. Amortisörde boşluk olduğunu ileri geri giderek anladı herhalde böyle bir şey dedi bende anlamadım. Acaba başka bir motor ustasına gösterip amortisörde sorun varsa değiştirtsem mi ? Amortisör de arada bir hafif yağ oluyor acaba o yağ bozuk olduğundan dolayı mıdır ? ama çok az bir yağ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------


furş takımında boşluk olmuş olabilir..
ön freni sıkıp olduğu yerde ileri geri yaparak hissedebilirsin..
6000 km değil 60 km de bile olabilir.. yatak yerine tam oturmaz yolda iken oturur yada yatak bozuktur vb

işte o amortisördeki boşluğu eline çekiç alıp furş takımına vurarak o boşluğu düzelttiğini söyledi, bu arada bu boşluk olayı 1000 km'de bakıma gittiğimde de aynı şeyi yaptılar 5000 km'de yine olmuştu şu an 6000 km'de ve yine aynı şey oluyor bıktım artık bundan, değiştirelim eğer sorun varsa dedim hiç bir sorun yok bir daha olmaz diyorlar ama her seferinde direksiyon göbeğinde boşluk oluyor ne hayırsa artık...
Şimdi de başıma ön amortisörde boşluk çıktı. Başka bir gidebileceğim servis yok yakında zaten en yakında ki servise çok olumsuz yorum yapıldığı için gitmiyordum 80 km uzakta ki servise gidiyordum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------


;4409812']Amortisör boşluk yaptıysa büyük ihtimalle ya komple, ya da parça değişimi zorunludur. Yağlayarak falan olmaz o iş. Sallamış resmen.

Arkadaşların da belirttiği gibi boşluk varsa büyük ihtimalle furş takımındadır. Amortisörleri söker, üstten iki üç parça çıkarıp ön çatalı alır, furş bilye takımını yağlar sıkarsa orası başka. Eğer ki bu şekilde çözemiyorsa (motosikletinizin kilometresi 30.000 üzerinde ise furş takımı bozulmuş olabilir) furş takımını set olarak değiştirilmelidir.

Amortisör de sorun olup olmadığını nerden anlayabilirim yada değiştirmek gerektiğini ? Direksiyonda olan boşluğu sökmeden çekiçle vurarak düzeltti bana bu biraz tuhaf geldi. O furş takımını vurarak döndürdü ve boşluğu giderdim dedi. Ön amortisörde de boşluk var yağlamak lazım ama dedi o zaman ses yapar vuruntu yapar dedi, bende anlamadım bir şey :pr:

Kural [ Z ]
23 Kasım 2018, 12:57
Amortisör de sorun olup olmadığını nerden anlayabilirim yada değiştirmek gerektiğini ? Direksiyonda olan boşluğu sökmeden çekiçle vurarak düzeltti bana bu biraz tuhaf geldi. O furş takımını vurarak döndürdü ve boşluğu giderdim dedi. Ön amortisörde de boşluk var yağlamak lazım ama dedi o zaman ses yapar vuruntu yapar dedi, bende anlamadım bir şey :pr:

Bir arkadaşını yanına al, yan ayak açıkken motosikleti arka teker ve yan ayak yere basacak ve ön tekeri hafif havaya kaldıracak şekilde kendine doğru yatırsın. Sen de o esnada ön teker havada boşta(yüksüz) iken;

1. Gidonu yavaş ve hızlı şekillerde birkaç küçük deneme ile dikkatlice sağa/sola çevir. Gidonun dönüşünde hiçbir takılma hissi olmamalı, zorlanma olmamalı, gıcırtı veya hırıltıyı andırır rulman sürtünme sesi olmamalı.

2. Gidonu düzelt ve bir dizinin üzerine çöküp iki elinle sağlamca ön tekeri kavra, motosikleti ileri/geri hareket ettirmeye çalışırcasına güçlü şekilde itip çek (arkadaşın motosikleti düşürmesin dikkat et). Bu esnada tekerde herhangi bir boşluk hissi/tıkırtı hissi olmamalı. Dönmeye çalışmalı ancak tek parçaymış hissiyatını tam anlamı ile kusursuzca vermeli.

3. İkinci işlemi bir de gidonda tekrarla. Gidonu, ön teker havada iken sertçe ileri/geri hareket ettirip boşluk olup olmadığını anlamaya gayret et.

Buna göre;

1-2-3: Anormallik yok = Şu an sorun yok
1: Takılma hissiyatı çok az da olsa var = Furş bilyelerin bozulmuş, değiştirilmeli
1: Hırıltıyı andırır bir ses/hissiyat var = Furş bilyelerin bozuldu/bozulmak üzere. Sökülüp kontrol edilmeli, sorun yok ise yağlanmalı. Esasen henüz değişime gerek yok (Önereceğim yağ: Shell GADUS)
2: Tıkırtı hissi var = Ön teker aks somununu sıkıp kontrol et, Furş somununu biraz daha sıkıştırıp tekrar dene. Sorun devam ediyor ise Furş takımını söküp kontrol et, gerekirse değiştir. Ön teker rulmanlarını kontrol et, yalıtımı sağlayan bakalit kısmından su almış ise hızlıca bozulur ve bu sorunu yaratabilir. Kaza söz konusu ise ön amortisör içinde kırım olabilir (Çok çok zor ihtimal), yüklü iken farkedilmeyebilir, sökülüp bakılması gerekebilir.
3: Tıkırtı/boşluk hissi var = Furş takımını sıkıştır, tekrar kontrol et. Sorun devam ediyor ise değiştir.

* Bunların hiç biri değil ise motosikletinin üzerine bin ve gidona sertçe bütün gücünle bastırıp ön amortisörleri sıkıştır. Tıkırtı veya boşluk hissi var mı? Yok ise motosiklet ile hafif rampada çok yavaşça geri giderken aniden ön freni sık, ses veya tıkırtı var mı? Yoksa bu durumun hemen ardından kalkış yap ve aniden sadece ön freni sıkarak dur. Şimdi var mı?
- Var ise ön amortisörlerindeki yağ boşalmış olabilir. Eğer keçelerde aşırı deformasyon varsa, ve amortisör dibinde veya keçesi çevresinde elini sürdüğünde yağ varsa kaçırıyordur. Amortisör keçe takımı alıp (orjinalini öneririm) keçeyi değiştirip tekrar yağı ile doldurmanız gerekir. Takımsız mümkün olmaz, ancak takım ve tecrübeniz varsa kendiniz yapabilirsiniz (çok kolay değildir).

Aklıma gelenleri yazdım. Umarım yardımı olur.

Youjoee
23 Kasım 2018, 13:19
Garantisi yokmu kardeşim 6bindeki makinanın

Kural [ Z ]
23 Kasım 2018, 13:59
Garantisi yokmu kardeşim 6bindeki makinanın

6.000 mi??? :silent:

Yamaha Türkiye' yi arayıp şikayet bildiriminde bulunun. Israrcı olun, gerekirse saygıdan ödün vermeden sesinizi yükseltin. Sonra bırakın yetkili servisiniz sizi arasın, ne uğraşıyorsunuz :)

ÖmerFaruk199
23 Kasım 2018, 14:04
Garantisi yokmu kardeşim 6bindeki makinanın

var da kim söyleyecek kim ilgilenecek ki, beni serviste düzgünce bilgilendirseler de aklımda soru işareti kalmasa, ne değişirse değişsin ne tutacaksa tutsun çok yoruldum sırf bu yüzden servis değiştirdim ama yine aynısı....

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------


;4409861']Bir arkadaşını yanına al, yan ayak açıkken motosikleti arka teker ve yan ayak yere basacak ve ön tekeri hafif havaya kaldıracak şekilde kendine doğru yatırsın. Sen de o esnada ön teker havada boşta(yüksüz) iken;

1. Gidonu yavaş ve hızlı şekillerde birkaç küçük deneme ile dikkatlice sağa/sola çevir. Gidonun dönüşünde hiçbir takılma hissi olmamalı, zorlanma olmamalı, gıcırtı veya hırıltıyı andırır rulman sürtünme sesi olmamalı.

2. Gidonu düzelt ve bir dizinin üzerine çöküp iki elinle sağlamca ön tekeri kavra, motosikleti ileri/geri hareket ettirmeye çalışırcasına güçlü şekilde itip çek (arkadaşın motosikleti düşürmesin dikkat et). Bu esnada tekerde herhangi bir boşluk hissi/tıkırtı hissi olmamalı. Dönmeye çalışmalı ancak tek parçaymış hissiyatını tam anlamı ile kusursuzca vermeli.

3. İkinci işlemi bir de gidonda tekrarla. Gidonu, ön teker havada iken sertçe ileri/geri hareket ettirip boşluk olup olmadığını anlamaya gayret et.

Buna göre;

1-2-3: Anormallik yok = Şu an sorun yok
1: Takılma hissiyatı çok az da olsa var = Furş bilyelerin bozulmuş, değiştirilmeli
1: Hırıltıyı andırır bir ses/hissiyat var = Furş bilyelerin bozuldu/bozulmak üzere. Sökülüp kontrol edilmeli, sorun yok ise yağlanmalı. Esasen henüz değişime gerek yok (Önereceğim yağ: Shell GADUS)
2: Tıkırtı hissi var = Ön teker aks somununu sıkıp kontrol et, Furş somununu biraz daha sıkıştırıp tekrar dene. Sorun devam ediyor ise Furş takımını söküp kontrol et, gerekirse değiştir. Ön teker rulmanlarını kontrol et, yalıtımı sağlayan bakalit kısmından su almış ise hızlıca bozulur ve bu sorunu yaratabilir. Kaza söz konusu ise ön amortisör içinde kırım olabilir (Çok çok zor ihtimal), yüklü iken farkedilmeyebilir, sökülüp bakılması gerekebilir.
3: Tıkırtı/boşluk hissi var = Furş takımını sıkıştır, tekrar kontrol et. Sorun devam ediyor ise değiştir.

* Bunların hiç biri değil ise motosikletinin üzerine bin ve gidona sertçe bütün gücünle bastırıp ön amortisörleri sıkıştır. Tıkırtı veya boşluk hissi var mı? Yok ise motosiklet ile hafif rampada çok yavaşça geri giderken aniden ön freni sık, ses veya tıkırtı var mı? Yoksa bu durumun hemen ardından kalkış yap ve aniden sadece ön freni sıkarak dur. Şimdi var mı?
- Var ise ön amortisörlerindeki yağ boşalmış olabilir. Eğer keçelerde aşırı deformasyon varsa, ve amortisör dibinde veya keçesi çevresinde elini sürdüğünde yağ varsa kaçırıyordur. Amortisör keçe takımı alıp (orjinalini öneririm) keçeyi değiştirip tekrar yağı ile doldurmanız gerekir. Takımsız mümkün olmaz, ancak takım ve tecrübeniz varsa kendiniz yapabilirsiniz (çok kolay değildir).

Aklıma gelenleri yazdım. Umarım yardımı olur.

Çok teşekkür ederim yorumların için sizde olmasanız varya zaten anlamıyor bu diye her şeyi yapacaklar makineye, bıktım artık servis değiştirmekten tüm servisler mi böyle acaba demeye başladım artık bir daha bedava verseler almam.... Hayır ne kadar tutacaksa tutsun vermeye razıyım, beni her ay servise gitmek zorunda bırakıyorlar bıktım artık gerçekten..