PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Güven vermeyen zeminlerde sadece motoru yatırmak



thedarkfire
21 Kasım 2018, 19:43
Ya psikolojik olarak mı yapıyorum bilmiyorum ama zemini güven vermeyen kaygan olabileceğini düşündüğüm yollarda kendim hep dik duruyorum sadece motoru yatırıyorum virajlarda. Bu psikolojik bir şey mi yoksa bilinç altımızla daha önceki tecrübelerle oluşturduğumuz bir şey mi? Yani dik duruyorum derkende motorla beraber yatmıyorum ben yine aynı konumda kalıyorum.

Bir kaç kişide daha gördüm bu davranışı youtube da da bi motovlogger da gördüm

Arada bi mantık kurmaya çalışıyorum hani viraja motor yatınca üzerinde dik durduğumda lastiğin yere basan tarafıyla aynı çizgide kaldığımız için ağırlık doğrudan tabana gidiyor ve yola iyi tutunmayımı sağlıyor diye düşündüm. Ne kadar doğru bilemiyorum.

pcmnyk
21 Kasım 2018, 20:30
çok bi etkisi yok. hatta hiç yok. teker kayarsa yerdesin. hiç yatırmamak en iyisi

SlimeDont
21 Kasım 2018, 21:07
Islak zeminde pist şartları sağlanmadığı sürece yatırmak pek mantıklı değil. İstersen pazar alanlarındaki şeritli çizgilere lastiğini denk getirip bir kaç deneme yap nasıl bir his olduğunu anlarsın.

EUOGLU
21 Kasım 2018, 21:15
Yatirmayin riskli. Dondugunuz tarafın dıştaki ayakligina basip biraz siz sarkin yada diz açın.

Viraj konusunda sarkan diz degdirenler şekil olsun diye değil motoru daha dik tutabilmek icin sarkiyorlar yol şartlarında gerekli olmayan bir durum bu

hokahey
21 Kasım 2018, 21:15
Islak zeminde pist şartları sağlanmadığı sürece yatırmak pek mantıklı değil. İstersen pazar alanlarındaki şeritli çizgilere lastiğini denk getirip bir kaç deneme yap nasıl bir his olduğunu anlarsın.

yeri öpmek hiç arzu edilen bir durum değil!

Metela
21 Kasım 2018, 21:23
Islak zeminlerde motoru niye yatırmıyormuşuz anlamadım! Motor yatarak dönen bir araç, zemin güven vermiyorsa hız düşürülür, az yatılır, hiç yatmadan dönemeyeceğin durumlar var, mesela hızın varsa, ana yolarda, otobandaysan vs. yolu okuyup, hızı önceden sağlama almak, trafiğe de uymak lazım, yoksa kayacağım korkusu ile motoru yatırmayım derken yoldan çıkabilir ya da bir araç sizi altınıza alabilir.

önce tekerlerinize güvenin, kötü tekerler sorundur, kesinlikle tekerlerinize güvenmiyorsanız mecbur kalmadıkça değiştirene kadar yağmurlardan, ıslak zeminden uzak durun ikincisi hızınızı ayarlayın, motorunuza ve kendinize güvenin, kuruyken döndüğünüz hızlardan bir tık düşük dönün, yol çigileri, yaya geçidi çizgileri, tramvay rayları, logar kapakları gibi kaygan zeminlerden uzak durun, aşırı yağışlarda su birikintileri virajlarda da olabiliyor, motor çok su dolu bir yere girmezseniz, birikintiden geçerken biraz tedirgin eder, lastikler sağlamsa sonra tutunur, zaten dönüşlerde ön frene dokunulmaz, hele ıslakta büyük sıkıntıdır, arka frene hafif hafif dokunarak hızınız yüksekse dönüşlerde düşürürsünüz.

Yani sakın motor ıslakta yatmaz diye düşünmeyin açın moto gp'de adamların dizleri yerlere yapışıyor, tamam biz öyle dönemeyiz ve dönmemeliyiz de, tekerleriniz kaliteliyse, yolda da çok anormal bir durum yoksa, makul bir şekilde yatarak dönebilirsiniz, bu en normal şeydir.

PAPAZ_39
21 Kasım 2018, 21:28
Kaygan ve güven vermeyen ıslak yollarda moturu nasıl yatırdığın veya nasıl durduğun önemli değil şansın önemli. Öyle bir zeminde dik te dursan yatsanda iş tamamen şansa kalmış. En güzeli bu tarz yollarda düşük sürratle yatırmadan dönmek. Ama iş sağlam ve kuru zemine gelince , en ideali motorla birlikte yatmaktır. Motorla seninle birlikte bir parçanmış gibi hareket etmek en güzelidir.👍

Rhombeuz
21 Kasım 2018, 21:39
Kafanda şüphe ile korkarak viraja girdiğinde virajdan sağ salim çıkman sadece şans.. Bakışı düşürmemeye, çıkış dışında her hangi başka bir yere sabitlenmemeye dikkat etmelisin..

Virajda iyi yatmak için motora, lastiğe, bileğe, kendine güvenmen lazım. Hiç bir şeyden haberi eğitimi ve bilgisi olmayan, iki video izleyip motora binen arkadaşlar malesef aramızdan ayrılıyorlar. Bu iş video izlemekle olmaz

SlimeDont
21 Kasım 2018, 21:45
yeri öpmek hiç arzu edilen bir durum değil!

Belki tatmak istiyordur diye belirttim illa düşüceksiniz diye bir kaide yok. :)

Diğer arkadaşa gelirsek Motor yatmadan dönmüyor bunu zaten çoğu kişi biliyor. Muhalefet olmaya gerek yok arkadaş demek istenileni anlamışdır. Ne kadar dik dönerseniz o kadar fazla tutuşa sahip olursunuz. Hızınızı yavaşlatın, gitmek istediğiniz yere bakın, ani hareketlerden kaçının. Rahat olun yani normal viraj dönermiş gibi dönün sadece hızınız biraz daha az olsun.

GezeGeze
21 Kasım 2018, 23:05
3 teknikten birini kullanıyorsunuz. Sorun yok, normalde aslında...

Diğer iki teknik, bildiğiniz biri sarkma tekniği, diğeri de hiç sarkmadan motosikletle birlikte yatıp kalkma tekniği ...

Sizinki, vücudun daha bir sabit olup, motosikleti bacaklarınızın arasından yatırma tekniği ...

Normalde sorun yok ama, garip bir şekilde, bu teknik, motosikletin diğer ikisine göre daha çok yatırılmasını gerektirebileceği için, aslında, sizin uygulamana nedeninizin tam tersine, bozuk yollarda değil, daha bir sağlam zeminde, yola güvenebileceğiniz zeminlerde tercih edilmeli diye biliyorum ...

Yol ne kadar bozuksa, sarkma tekniğini daha çok kullanmak sanırım daha doğrusu ...

Kaymak gibi MotoGP'de niye madem bu tekniği daha çok kullanıyorlar diye soracak olursak; onun cevabı da aynı viraj açısını daha yüksek hızda alabilmeyi sağladığı için ...

Karıştırmadan konuları, özetlersek:

Tekniğiniz bilinen teknikler arasında. Gel gör ki, uygulama yeriniz yanlış gibi... Yol bozuksa, motosikleti daha az yatıracağınız seçeneklere doğru kaymalısınız ... ceteris paribus ; aynı viraj açısını aynı hızda dönerken ... yol bozuksa ...

Bu konuda daha tecrübeli arkadaşlar, özellikle sarkma tekniğinde daha tecrübeli arkadaşlar daha net bilgiler vereceklerdir.

Ben şahsen motosiklet ile birlikte dönmeyi tercih ediyorum ... temiz ... çünkü diğer ikisinde selenin üstündeki pozisyonunuzu kaydırdığınızdan hakimiyette sıkıntı çekebilirsiniz... ve toparlamanız belki daha zor olur gibi sanki ...

Bu forumda bu 3 tekniğin de şekilli anlatıldığı yazılar hatırlıyorum... Muhtemelen zaferce nickli arkadaşın bir yazılarından olabilir veya başka diğer değerli yorumcu arkadaşların yazılarından biri olabilir, şimdi linkini, yerini falan hatırlayamadım ...

Viraj dönüş teknikleri olarak gugıllayabilir, yutuplayabilir, bu forumdan da arattırabilirsiniz ... Şiddetle tavsiye ederim ...

İlave not: Şahsi görüşlerimdir. Hatalı veya eksik olabilir. Işıklardaki göbeklerden 90 derece dönerken bazen sorun yaşayan biri olarak bu konunun uzmanı olduğumu söyleyemiyorum :) . Işıklardaki sıkıntı viraj açısından değil, kanımca, trafiği kontrol etmekten ve arkadan yandan gelenlerin olası sıkıştırmalarını da dikkate almaktan kaynaklandığını düşünüyorum, kendim için. Ayrı virajı açısını, akan yolda olsa, sanırım daha pürüzsüz dönerim ...

90 derece viraj çalışsam iyi olacak ... kendime notlar ... :)

hokahey
21 Kasım 2018, 23:07
Belki tatmak istiyordur diye belirttim illa düşüceksiniz diye bir kaide yok. :)

Diğer arkadaşa gelirsek Motor yatmadan dönmüyor bunu zaten çoğu kişi biliyor. Muhalefet olmaya gerek yok arkadaş demek istenileni anlamışdır. Ne kadar dik dönerseniz o kadar fazla tutuşa sahip olursunuz. Hızınızı yavaşlatın, gitmek istediğiniz yere bakın, ani hareketlerden kaçının. Rahat olun yani normal viraj dönermiş gibi dönün sadece hızınız biraz daha az olsun.

her zaman gidip geldiğim yollarda tatlı virajlar var ve ben oralarda motoru limitlerin sonuna kadar yatırmaktan büyük zevk alırım. adeta orgazm olurum. fakaaat hava yağışlı ise maceraya gerek yok. kazık gibi dönüp riske girmiyorum.

SlimeDont
22 Kasım 2018, 00:15
her zaman gidip geldiğim yollarda tatlı virajlar var ve ben oralarda motoru limitlerin sonuna kadar yatırmaktan büyük zevk alırım. adeta orgazm olurum. fakaaat hava yağışlı ise maceraya gerek yok. kazık gibi dönüp riske girmiyorum.

Mantıklı hareket kimse düşüp asfaltın tadına bakmak istemez zaten :D Arasıra sınırlarını zorladığım oluyor ama alttarafı 200cc pek de bir macera yaratmıyor :P

PAPAZ_39
22 Kasım 2018, 00:31
Dönerse senindir :)

Tekeriniz düz bassın Allah kaza bela vermesin arkadaşlar.

hasmet
22 Kasım 2018, 00:33
Tahminim kaygan zeminde düşük hızda hareket ediyorsunuz.

Düşük hızdaki dönüşlerde motosiklet yatırılır, vücut dik tutulur. Yüksek hızdaki virajlarda motosikletle yatılır.

Günümüzün modern naked ve SSleri hafif, lastikleri yüksek teknoloji, neredeyse her türlü yaklaşımı kaldırıyor. Ancak özellikle ağır cruiserlarda bu yazdığımı çok net gözleyebilirsiniz.


çok bi etkisi yok. hatta hiç yok. teker kayarsa yerdesin. hiç yatırmamak en iyisi

Motor yatmadan dönmez.

Danmark16
22 Kasım 2018, 01:29
Yazilari okuyorum da bu millet nasil motosiklet suruyor anlamiyorum,kardesim kontra verip motoru yatirirsin ve viraja girersin.Dik vaziyette viraja girinde bariyerlerle kardes olun,salmasi olmayan tekne gibi yan yan yolun disina sürüklenirsiniz...

PAPAZ_39
22 Kasım 2018, 01:33
Yazilari okuyorum da bu millet nasil motosiklet suruyor anlamiyorum,kardesim kontra verip motoru yatirirsin ve viraja girersin.Dik vaziyette viraja girinde bariyerlerle kardes olun,salmasi olmayan tekne gibi yan yan yolun disina sürüklenirsiniz...


işte bu kardeşim👍

GezeGeze
22 Kasım 2018, 08:00
Motosikleti hepsinde yatırıyorsunuz..

Soru şu: Viraja yattığınızda burnunuz ön tekerin neresinde kalıyor?
a) Virajdan yana tarafında
b) Ön tekerle aynı hizada
c) Viraja göre ön tekerin diğer tarafında

Aşağı yukarı ...

C şıkkına counter leaning'den çevirirsek, kontra yaslanma mı diyelim, ne diyelim... öyle bir şey diyorlar...

A ve B şıklarını biliyorsunuz da, C de var ...

pcmnyk
22 Kasım 2018, 09:16
Tahminim kaygan zeminde düşük hızda hareket ediyorsunuz.

Düşük hızdaki dönüşlerde motosiklet yatırılır, vücut dik tutulur. Yüksek hızdaki virajlarda motosikletle yatılır.

Günümüzün modern naked ve SSleri hafif, lastikleri yüksek teknoloji, neredeyse her türlü yaklaşımı kaldırıyor. Ancak özellikle ağır cruiserlarda bu yazdığımı çok net gözleyebilirsiniz.



Motor yatmadan dönmez.

fizik kurallarına göre belli bir eğim kazanmadan tabiki dönmez. biz ondan bahsetmiyoruz. soruyu soran arkadaş da ondan bahsetmiyor. virajı alabilmek için gerektiği kadar eğimi vereceksiniz tabi mecburen. yatmayından kasıt, hızını azaltın o zman yatmak zorunda kalmassınız. daha güvenli olur.

kurubuz
22 Kasım 2018, 10:46
Kendinin dik olup motorun yattığı durumda motor çok yavaştır. Kaygan olacağını düşündüğün için yavaşlıyorsun ve bu durumda dönmek için de kendini dik motor yatık pozisyona geçiyorsun. Yani bilinçaltın motoru yatırıp seni dikeltmiyor :)

murattatoğlu
22 Kasım 2018, 13:10
Arkadaşlar motor sürüşünde iddialı değilim ancak honda gs2 eğitimim var . Motoru yatırmadan nasıl döndürmeyi hedefliyorsunuz merak ediyorum. Öncelikle bazı bilginler dizlerini aç hangi yöne döneceksen dizini aç diyorlar. Böyle bir şey hiç bir motor kullanma türünde DİZ AÇMAK diye terim yoktur. Sizin izlediğiniz MOTOGP yarışlarında ki sürücüler motoru 0 noktasına kadar yatırırken diz ve kollarını 3.bir tekerlek görevi görmesi ve dengelerini yitirmemeleri için kullanılır. Yani diz ve dirsek bir tekerlek görevi gördüğü için bu limitten sonrası yok demektedir. Eğer sizde o tür ekipmanlar yoksa ve diz ve dirseğinizi tekerlek görevi gördürtmüyorsanız dizlerinizle benzin deposunu sıkıca sarmanız gerekmekte. Motoru 3 farklı yatırış sistemi vardır , sizin anlattığınız sanırım motoru yatırıp sizin dik konumda durmanız buda farklı 3 türden 2. sistemi. Çok fazla önerilmez ancak söylediğiniz gibi zeminlerde kullanabilirsiniz. Ancak bunu yaparkende hangi yöne dönüyorsanız örnek olarak sağa dönüyorsanız sağ kolunuzla motoru dik bir şekilde yatırıp sol kolunuzu hafif bırakmalısınız.

Güzel yollarda en çok uymanız gereken motorlar beraber yatmanız ve kesinlikle dizlerinizin sıkı olması gerekiyor. Dizlerinizi ne kadar sıkarsanız kollarınız o kadar daha rahat olacaktır. Dizlerinizi sıkmazsanız dönemezsiniz ya kollarınızı kasarsınız ya da motoru belinizle hareket ettiremezsiniz.

Umarım açıklayıcı olmuşumdur.

Tekrar dip NOT ( BACAK - DİZ AÇMAK DİYE BİR KAVRAM YOK ! )

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45043741_2169748753297954_1767846639688482816_n.jp g?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=be30a4e7b7374e62061e84a6a95710a7&oe=5CAC0B71

PAPAZ_39
22 Kasım 2018, 13:30
Motorda denge ve viraj konusunda ellerin , ayakların ve kişinin duruşunun olduğu kadar belin önemi büyüktür. Bazı virajları belini kullanmadan dönmek sıkıntı yaratabilir.Eller , ayaklar , duruş ve bel dengenin temel etkenleridir.
BELİNİZE KUVVET ALLAH DERMAN VERSİN TEKERİNİZE TAŞ DEĞMESİN 😉👍

thedarkfire
22 Kasım 2018, 18:22
3 teknikten birini kullanıyorsunuz. Sorun yok, normalde aslında...

Diğer iki teknik, bildiğiniz biri sarkma tekniği, diğeri de hiç sarkmadan motosikletle birlikte yatıp kalkma tekniği ...

Sizinki, vücudun daha bir sabit olup, motosikleti bacaklarınızın arasından yatırma tekniği ...

Normalde sorun yok ama, garip bir şekilde, bu teknik, motosikletin diğer ikisine göre daha çok yatırılmasını gerektirebileceği için, aslında, sizin uygulamana nedeninizin tam tersine, bozuk yollarda değil, daha bir sağlam zeminde, yola güvenebileceğiniz zeminlerde tercih edilmeli diye biliyorum ...

Yol ne kadar bozuksa, sarkma tekniğini daha çok kullanmak sanırım daha doğrusu ...

Kaymak gibi MotoGP'de niye madem bu tekniği daha çok kullanıyorlar diye soracak olursak; onun cevabı da aynı viraj açısını daha yüksek hızda alabilmeyi sağladığı için ...

Karıştırmadan konuları, özetlersek:

Tekniğiniz bilinen teknikler arasında. Gel gör ki, uygulama yeriniz yanlış gibi... Yol bozuksa, motosikleti daha az yatıracağınız seçeneklere doğru kaymalısınız ... ceteris paribus ; aynı viraj açısını aynı hızda dönerken ... yol bozuksa ...

Bu konuda daha tecrübeli arkadaşlar, özellikle sarkma tekniğinde daha tecrübeli arkadaşlar daha net bilgiler vereceklerdir.

Ben şahsen motosiklet ile birlikte dönmeyi tercih ediyorum ... temiz ... çünkü diğer ikisinde selenin üstündeki pozisyonunuzu kaydırdığınızdan hakimiyette sıkıntı çekebilirsiniz... ve toparlamanız belki daha zor olur gibi sanki ...

Bu forumda bu 3 tekniğin de şekilli anlatıldığı yazılar hatırlıyorum... Muhtemelen zaferce nickli arkadaşın bir yazılarından olabilir veya başka diğer değerli yorumcu arkadaşların yazılarından biri olabilir, şimdi linkini, yerini falan hatırlayamadım ...

Viraj dönüş teknikleri olarak gugıllayabilir, yutuplayabilir, bu forumdan da arattırabilirsiniz ... Şiddetle tavsiye ederim ...

İlave not: Şahsi görüşlerimdir. Hatalı veya eksik olabilir. Işıklardaki göbeklerden 90 derece dönerken bazen sorun yaşayan biri olarak bu konunun uzmanı olduğumu söyleyemiyorum :) . Işıklardaki sıkıntı viraj açısından değil, kanımca, trafiği kontrol etmekten ve arkadan yandan gelenlerin olası sıkıştırmalarını da dikkate almaktan kaynaklandığını düşünüyorum, kendim için. Ayrı virajı açısını, akan yolda olsa, sanırım daha pürüzsüz dönerim ...

90 derece viraj çalışsam iyi olacak ... kendime notlar ... :)

Çok güzel anlatmışsınız hani güven vermeyen yollarda yapıyorum derken hani şu durumlarda da kullanıyorum bu tekniği dar yerlerden manevra yaparak geçerkende mesela çok kullanıyorum bana çok kullanışlı geliyor.
Hani sadece ıslak zemini kastetmedim.

Yada mesela yol kenarından araçlara yakın geçerken aniden bir durum olursa kapı açma v.s daha çabuk toparlayabileyim diye de kullanıyorum bunu. Kendimi geliştirdiğimden mi bu yönde daha kolay geliyor bilmiyorum ama bu gibi durumlarla karşılaştığımda bu tekniği kullanırken daha rahat toparlıyorum ben.

Hani kastım tamamen ıslak kaygan bozuk zemin değil.
Zeminden kastım olay ortamı. Ama kaygan zeminlerde de kullanıyorum bazen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------


Tahminim kaygan zeminde düşük hızda hareket ediyorsunuz.

Düşük hızdaki dönüşlerde motosiklet yatırılır, vücut dik tutulur. Yüksek hızdaki virajlarda motosikletle yatılır.

Günümüzün modern naked ve SSleri hafif, lastikleri yüksek teknoloji, neredeyse her türlü yaklaşımı kaldırıyor. Ancak özellikle ağır cruiserlarda bu yazdığımı çok net gözleyebilirsiniz.



Motor yatmadan dönmez.

Hocam ben kaygan zeminde hangi motorla olursam olayım şehir içi özellikle 50 yi görmez ibre :D
Uzun yolda da 80-90 maksimum. Gideceğim yere geç giderim ama mecara aramam kış zamanı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

Mesela bide bazen motorla ters yöne yatıyorum örneğin motoru sağa yatırırken ben sola doğru çekiyorum kendimi bunu neden yapıyorum bunuda bilmiyorum ama beni bi kaç kere ciddi bi durumdan kurtarmışlığı var bu hareketimin. Özellikle fark ettim ki seri sağ sol yatışlarda çok yapıyorum acaba daha hızlı toparlayıp diğer yöne daha çabuk yatabilmek için mi yapıyorum.

Ben çok eskiden 2 tane ciddi kaza geçirdim onlardan sonra motoru kazık gibi sürmeye başladım hani korku vardı. Baktım öyle daha tehlikeli böyle kendi kendime bunları yapmaya başladım.

sharkspeedr2
22 Kasım 2018, 19:36
benim için sürüş pozisyonum ne kuru zeminde ne ıslak zeminde farketmiyor lastiklerime güveniyorum lastiklerin sınırında sürdükten sonra birşey olmayacaktır.