PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletler neden pahalı ?



Sayfa : [1] 2

dsdasdasd
17 Kasım 2018, 23:19
Ya arkadaşlar laf olsun diye açmadım bu başlığı.
Hadi Türkiye de OTV falan bişeyler giriyo diye Ingiltere ye bakayım dedim.

Honda Jazz Ingiltere de 14500 pound a satılırken Honda Africa 12500 pound a satılıyor.

Yahu birisi koskoca araba ne ararsan var,diğeri gariban bir motor.. fark sadece 2000 pound! Yahu bunun sadece hava yastıkları 1000 pound tutar.
Bu motorların nesi bu kadar özelde bu kadar pahalı oluyor anlamış değilim.

Resmen tüm dünya anlaşmış motorcuları düdükleme peşindeler yazıklar olsun böyle sisteme! 1000 cc lik ortalama bir motor max 6000 pound olmalı.

hokahey
17 Kasım 2018, 23:27
honda jazz onlarda 14.500 birim, bizde 100.000 birim. vay arkadaş!

bursagsli
17 Kasım 2018, 23:27
Adam amerika da 4800 dolara yani 2.5 aylık maaşı ile 2013 model dizel jetta alıyor. Biz herhalde 10 senelik para ile alıyoruz. Aslında motor ve arabalar ucuz ama bizim TL değersiz. Devlet 1000 dolara gümrükten motor çekiyorsa, 500 dolar da kendi koyuyor. Bize 1500 dolara satıyor. Avrupa da yaşayan adam için 1 aylık maaşı. Biz de 8 bin TL yapıyor. Bu da yaklaşık 5 aylık maaşa eşit. Ha ülkede üretim olsa TL çok değer kazanır ama malesef herşeyi ithal ettiğimiz için avrupaya bağımlıyız

dsdasdasd
17 Kasım 2018, 23:39
honda jazz onlarda 14.500 birim, bizde 100.000 birim. vay arkadaş!


Adam amerika da 4800 dolara yani 2.5 aylık maaşı ile 2013 model dizel jetta alıyor. Biz herhalde 10 senelik para ile alıyoruz. Aslında motor ve arabalar ucuz ama bizim TL değersiz. Devlet 1000 dolara gümrükten motor çekiyorsa, 500 dolar da kendi koyuyor. Bize 1500 dolara satıyor. Avrupa da yaşayan adam için 1 aylık maaşı. Biz de 8 bin TL yapıyor. Bu da yaklaşık 5 aylık maaşa eşit. Ha ülkede üretim olsa TL çok değer kazanır ama malesef herşeyi ithal ettiğimiz için avrupaya bağımlıyız

bunlar başka konular arkadaşlar karıştırmayılım şimdi.

Aklıma bir tek onbinlercesi üretilen otomabillerin üretim maliyetlerinin daha düşük olması geliyor.Ama yine boyle fark ortaya çıkmamalı.

hasmet
17 Kasım 2018, 23:40
Ya arkadaşlar laf olsun diye açmadım bu başlığı.
Hadi Türkiye de OTV falan bişeyler giriyo diye Ingiltere ye bakayım dedim.

Honda Jazz Ingiltere de 14500 pound a satılırken Honda Africa 12500 pound a satılıyor.

Yahu birisi koskoca araba ne ararsan var,diğeri gariban bir motor.. fark sadece 2000 pound! Yahu bunun sadece hava yastıkları 1000 pound tutar.
Bu motorların nesi bu kadar özelde bu kadar pahalı oluyor anlamış değilim.

Resmen tüm dünya anlaşmış motorcuları düdükleme peşindeler yazıklar olsun böyle sisteme! 1000 cc lik ortalama bir motor max 6000 pound olmalı.

Jazz Baz modeldir, Africa twin ful aksesuarlı.

Sürüm farkı muazzam. Jazz ne kadar satiyor, Africa twin ne kadar satıyor? Yani bu ürünler toplam ne kadar kar getiriyor bayiye ve Honda ya?

dsdasdasd
17 Kasım 2018, 23:51
Jazz Baz modeldir, Africa twin ful aksesuarlı.

Sürüm farkı muazzam. Jazz ne kadar satiyor, Africa twin ne kadar satıyor? Yani bu ürünler toplam ne kadar kar getiriyor bayiye ve Honda ya?

full aksesuar falan değil ya,adventure modeli.Koruma demiri elcik ısıtma ve 3-4 lt daha büyük bir deposu var standart AT a göre.

3 lü çanta seti orta sehpa sis farıyla Jazz'ı geçiyor.Rezillik!

Nikkfurie
17 Kasım 2018, 23:51
Bir ürünün maliyetini etkileyen en büyük rakkam araştırma geliştirme masraflarıdır , toplam satış adedi ise argeye harcanan paranın herbir ürüne daha az yansımasına neden olacaktır , kaçırdığınız nokta satış adetleri , otomobil ile motosiklet arasındaki satış adetlerini karşılaştırırsanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz , çok az üretilen ultra spor veya lüks otomobillerin fiyatlarına bakın , bir tanesiyle çinli motosiklet fabrikalarından birini satın alabilirsiniz :)

burak burk
17 Kasım 2018, 23:57
sen bisiklet fiyatlarını bilmiyorsun sanırım.bir şeyin ufak olması ucuz olması anlamına gelmiyor.kendi bisikletim şu an 9000 tl delta bisiklet satıyor.tabi öyle bir para vermedim ben ama benim pulsar aldığım fiyatlara bisiklet şu an vermiyorlar

dsdasdasd
18 Kasım 2018, 00:08
Bir ürünün maliyetini etkileyen en büyük rakkam araştırma geliştirme masraflarıdır , toplam satış adedi ise argeye harcanan paranın herbir ürüne daha az yansımasına neden olacaktır , kaçırdığınız nokta satış adetleri , otomobil ile motosiklet arasındaki satış adetlerini karşılaştırırsanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz

tamam bunu zaten 2. mesajımda belirtim.Ama bu kadar fark olmamalı.Eminim otomobilde kullandıkları teknoloji/parçaların %80 i bu motorlarda da kullanıyolardır.


sen bisiklet fiyatlarını bilmiyorsun sanırım.bir şeyin ufak olması ucuz olması anlamına gelmiyor.kendi bisikletim şu an 9000 tl delta bisiklet satıyor.tabi öyle bir para vermedim ben ama benim pulsar aldığım fiyatlara bisiklet şu an vermiyorlar

benim de sorum bu zaten.Dedim ya nesi ozel bunların! Resmen bizi düdüklüyolar kabul edelim bunu.

levend84
18 Kasım 2018, 00:20
Londrada,africa alan adamin garajinda bir tanede accord usulca yatiyordur.

Ne yani 4 tekerli bir araç 14.500 sterlin diye 2 tekerlisini 7.250 Sterline mi satsinlar??

Öyle ezbere iş olmaz.

Nerde bunun ar-ge si?nerede uretim maliyeti.


Zira otomobildeki kompenantlar ve kalip ve diger yatirimlar,jazz icin yillik adet 4-5 milyon diyelim.africa icin ise 1-2 milyon olabilir.

Ee tedarikciye Aga bana 5 milyon jazz icin dashboard bas gonder demek ayri fiyat

2 milyon africa gostergesi bas gönder demek ayri fiyat.

Sonuc olarak,

Kompenant adedi ne kadar cok olursa o kadar fiyat esnek olacaktir.

Ee buda urununun etiket fiyatina yansiyacaktir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------

Bu arada jazz in segmenti ile africanin kendi arasindaki segment bir degil

Africayi Cr-v ile mukayese et
Jazz ise Cb500 ile

O zaman farki goreceksin

ve en can alici olay.

Otomotiv sektorundeki kiyasiya rekabet ve pazar

Nikkfurie
18 Kasım 2018, 00:22
.....tamam bunu zaten 2. mesajımda belirtim.Ama bu kadar fark olmamalı.Eminim otomobilde kullandıkları teknolojin/parçaların %80 i bu motosikletlerdede kullanıyorlar....


2. mesajını henüz okumamıştım , otomobilde kullanılan aynı parçalar demişsin ama hala kütle olarak karşılaştırma yapıyorsun :)

ikisinde de elektronik beyin , jant , abs vs var ama bunları birinden alıp diğerine takamazsın , mühendis kafalı adamlar var bunlar çok para alırlar , ha bide dizaynırlar varki bunların kazandığı paralar dudak uçuklatır , demek istediğim arge meselesi hiçde ucuz değildir , sence neden matruşka bebeği gibi benzer otomobiller görmekteyiz ? onlarca firma ortak üretim yapmaktadır , sebep ? sebep bu mühendisleri , dizaynırları bir çatı altında tutup etinden sütünden daha çok faydalanmak ;)

BAIIHAN
18 Kasım 2018, 00:23
Sürüm / arge maliyeti gibi yorumlar zaten yapılmış. Sürüm / reklam pazarlama, depolama, işçilik, harcanan enerji gibi kıyasların da tamamında aynı şey söz konusudur muhtemelen.

Rakamları bilme fırsatımız olsaydı keşke. Motosiklette maliyet golünü nerelerden yiyoruz merak ettim.

Rakaful
18 Kasım 2018, 00:25
Ucuz olan ne var ki?

levend84
18 Kasım 2018, 00:37
2. mesajını henüz okumamıştım , otomobilde kullanılan aynı parçalar demişsin ama hala kütle olarak karşılaştırma yapıyorsun :)

ikisinde de elektronik beyin , jant , abs vs var ama bunları birinden alıp diğerine takamazsın , mühendis kafalı adamlar var bunlar çok para alırlar , ha bide dizaynırlar varki bunların kazandığı paralar dudak uçuklatır , demek istediğim arge meselesi hiçde ucuz değildir , sence neden matruşka bebeği gibi benzer otomobiller görmekteyiz ? onlarca firma ortak üretim yapmaktadır , sebep ? sebep bu mühendisleri , dizaynırları bir çatı altında tutup etinden sütünden daha çok faydalanmak ;)

Jazz in ayni segment en az 15 tane farkli marka rakibi var.

Suzuki,mitsubishi,toyota,mazda,nissan,renault,fiat ,audi,vw,seat,skoda,(wag)peugeot,citroen(psa)lexus ,alfa,dacia,subaru,

Ya

Africanin bu segmentte kaç rakibi var?

Bunlarda önemli unsur.

Britanyali henry veya kolombiyali dante ya africa alacak ya tenere yada vstrom oda olmadi 1190 hadi oda olmadi belki versys..

Nikkfurie
18 Kasım 2018, 00:43
Jazz in ayni segment en az 15 tane farkli marka rakibi var.

Ya

Africanin bu segmentte kaç rakibi var?

Bunlarda önemli unsur.

Britanyali henry veya kolombiyali dante ya africa alacak ya tenere yada vstrom oda olmadi 1190 hadi oda olmadi belki versys..

Jazz vs Africa diye tokuşturmamak lazım :) genel olarak toplam rakkamları bulup ekleyebilirsek anlaşabiliriz..

bizim ülkemiz özelinde vergi dilimlerine bakmak daha gerçekçi olabilir zira üretenden daha fazla kazanıyor TC maliye :D

burak burk
18 Kasım 2018, 00:48
tamam bunu zaten 2. mesajımda belirtim.Ama bu kadar fark olmamalı.Eminim otomobilde kullandıkları teknoloji/parçaların %80 i bu motorlarda da kullanıyolardır.



benim de sorum bu zaten.Dedim ya nesi ozel bunların! Resmen bizi düdüklüyolar kabul edelim bunu.

valla yalan diil mantıklı bir açıklama bulamıyorum.tek mantık her evde motor bisiklet olmaması.bir şey ne kadar az satılırsa o kadar pahalı oluyor.ispanyada z900 7800 euro fiat egea da 9.900 euro idi.örneğin oyuncaklar dünyanın her yerinde çok pahalı.otomobil lastikleri motor lastiklerinden ucuz.

levend84
18 Kasım 2018, 01:14
Jazz vs Africa diye tokuşturmamak kazım :) genel olarak toplam rakkamları bulup ekleyebilirsek anlaşabiliriz..

bizim ülkemiz özelinde vergi dilimlerine bakmak daha gerçekçi olabilir zira üretenden daha fazla kazanıyor TC maliye :D

Net bilgi biraz zor.

Global pazar ve adet bazli urun esastir.yoksa X ulkede şu adet Y ulkede bu adet ile hesap çorba olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------


valla yalan diil mantıklı bir açıklama bulamıyorum.tek mantık her evde motor bisiklet olmaması.bir şey ne kadar az satılırsa o kadar pahalı oluyor.ispanyada z900 7800 euro fiat egea da 9.900 euro idi.örneğin oyuncaklar dünyanın her yerinde çok pahalı.otomobil lastikleri motor lastiklerinden ucuz.

250cc ye kadar olan motosikletler temel ihtiyaç.

Otomobil temel ihtiyactir oda max 1.6lt ye kadar.

Farkli bir mevzu.

Otomotiv sektorunda, tum firmalar yakit ekonomisi vb.durumlar icin hacim uzerine ciddi arge yapiyor 1.4 Tsi bir arac 140-150hp ye kadar guc uretebiliyor.bu durum atmosferik bir 2.5 lt ye tekabul eder

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:03 ----------

Yakin zamanda 650cc Turbo destekli 100hp otomobilleride gorecegiz.

hachiko
18 Kasım 2018, 01:36
Artık ülke de ucuz birşey yokki motosiklet pahalı diyorsunuz..Liraya bir sıfır atın artık siz atmadıysanız çarşı esnaf zaten atmış.

Lucas
18 Kasım 2018, 01:45
Enteresan olan aradaki farkın bir kaç bin pound olması değil, gelişmiş ülkelerde tüketicilerin satın alırken bir kaç aylık maaşları ile ödeyebilmeleridir.
Dolayısı ile, biri genel ihtiyaç diğeri hobi amaçlı satın alınan iki taşıtın aradaki fiyat farkının az yada çok olmasını kimse umursamaz.
5 aylık maaşı ile Africa alacak biri, ben biraz daha ekler Jazz alirim demez.
Bizde ise onu alacağına biraz daha ekle doğan slx al muhabbeti ilelebet devam edecektir.

Cyan
18 Kasım 2018, 01:47
sen bisiklet fiyatlarını bilmiyorsun sanırım.bir şeyin ufak olması ucuz olması anlamına gelmiyor.kendi bisikletim şu an 9000 tl delta bisiklet satıyor.tabi öyle bir para vermedim ben ama benim pulsar aldığım fiyatlara bisiklet şu an vermiyorlar

2001'de Scott USA'nın en yüksek modelinin bir altı bir MTB almıştım, o zaman 2.000USD idi, şimdi muadil bir bisiklet en az 5-6.000USD. USD'de de durum parlak değil :)

levend84
18 Kasım 2018, 01:57
O kadar uzaga gitme,merida´nin baz modellerine bak.

dsdasdasd
18 Kasım 2018, 02:05
Artık ülke de ucuz birşey yokki motosiklet pahalı diyorsunuz..Liraya bir sıfır atın artık siz atmadıysanız çarşı esnaf zaten atmış.

sadece başlığı okuyup yazdın di mi :)

neyse,

motorunuz için "oha araba fiyatı nerdeyse, neden bu kadar pahalı olm bu!" derlerse sakin "üretim maliyetleri abi,az üretilince böyle geçiriyolar bize" demeyin bence

"Lan manyak titanyum şaşi,karbon jantlar,ekstra güçlendirilmiş motor bloğu ne sandın sen bunu" derseniz daha havalı olacaktir :)

logaritma
18 Kasım 2018, 02:19
rakamlar birbirine yakın olabilir bunun nedeni seçmiş olduğu araçlar..

hondanın giriş modeli ile gene hondanın en zirve motorsiklet modelinin kıyaslanmış olman.. jazzında dolu paketini alsan belki 18-19 bin pounda fırlar..

africa twin deyip geçmeyin araba gibi motor üstünde bir çok teknolojiyi barındırıyor jazz dan aşağı kalmaz, şanzımanı apayrı bir mühendislik onroad offroad ayrımı yapılabilen manuel şanzımanı var, arka absi yi kapatabiliyorsun, tcs si var daha bir sürü özelliği donanımı var..

ingilizlerin en önem verdiği şey bir emisyon bir güvenlik o yüzden bu ikisindede birine takılırsan aracın kendinden pahalı sigorta parası çıkabilir.

ingilterede özellikle londra yakınlarında yaşayan bir motorcuya africa twin alırmısın desen belkide sana iyide niye alıyım diyebilir çünkü belediye sınırları içinde londra içinde 30 mili geçemessin.. buyur sıkıysa geç.. motor büyüdükçe park yeri parası vermek zorundasın ve daha sayamıycağım bir sürü şey orda 1000 lik motoru sürmende kolay değil alman gerken bir sürü belge var..

kimse gidip tiko peşin para verip africatwine 12 bin pound vermez bu biraz bizim kafamız türkiye mantığıyla düşünüyoruz..

ben diyim bir deposit verirsin sonra firma ile bir taksiktlendirme haritası çizersin yada hazır vardır onların elinde genelde bu 24 ay ile 48 ay arası bir şey olur , deposit ve final payment denilen paralar düşülür geri kalan ödeme sistemini 24 ay yada 48 hangisini seçmişsen farketmez aylara bölünür tabi orda vade farkı ıvır zıvır yok.. diyelim 100 pound her ay ödüyorsun ödemelerin bitti son olarakda final paymenti ödüyorsun 12 bin poundu komple ödemiş olursun..

şimdi ayda 100 pound yada 150 pound ödemekde ingilterede yaşayıp çalışan para kazanan bir insana koymaz. bedava bir rakam..

dsdasdasd
18 Kasım 2018, 02:40
rakamlar birbirine yakın olabilir bunun nedeni seçmiş olduğu araçlar..

hondanın giriş modeli ile gene hondanın en zirve motorsiklet modelinin kıyaslanmış olman.. jazzında dolu paketini alsan belki 18-19 bin pounda fırlar..


valla Goldwing denen birsey var duymuşunuzdur 29.500 pounmuşş.Tam 2 tane Jazz ediyor :))

Tabi Goldwing i Jazz la kıyaslayıp haksızlık etmeyelim
https://img.autoplus.fr/news/2018/08/06/1529881/1200%7C800%7Cfcd54136e2483d65ae1f63e0.jpg

ama bu CR-V den de tam tamına 4000 pound pahalı.Goldwing'in sanırım gerçekten altından yapılmış bazı parçaları var :)

hasmet
18 Kasım 2018, 02:42
otomobil lastikleri motor lastiklerinden ucuz.motosiklet lastiği gibi yapışan araba lastikleri de ucuz değil aslında... Bridgestone RE-11 mesela. Çabucak ta bitiyor. Yola yapışıyor ama.

logaritma
18 Kasım 2018, 02:59
valla Goldwing denen birsey var duymuşunuzdur 29.500 pounmuşş.Tam 2 tane Jazz ediyor :))

Tabi Goldwing i Jazz la kıyaslayıp haksızlık etmeyelim
https://img.autoplus.fr/news/2018/08/06/1529881/1200%7C800%7Cfcd54136e2483d65ae1f63e0.jpg

ama bu CR-V den de tam tamına 4000 pound pahalı.Goldwing'in sanırım gerçekten altından yapılmış bazı parçaları var :)

goldwinge hiç bindinmi bilmiyorum ben bindim sürmedim ama artçı olarak bindim. goldwing dediğin motor emin ol jazz ın en azından boş paketinden daha donanımlıdır goldwing dediğin motorda klima vardır,koltuk ısıtma vardır öne ve arkaya ayrı,sıcak kalorifer vardır, önünde kocaman navigasyon ekranı vardır araba gibi tıpkı, yanlarda mug koyabilicveğin arabalardaki gibi bir alanı vardır hepsinden öte dünyada geri vitesi olan tek motorsiklet dir.. o motorun pahalı olması çok doğal bildiğin dolu paket arabadan farkı yok..

sen böyle ekstrem ve uç modellerde gezersen pahalı olması normal. çünkü alınabilicek zaten skaladaki en pahalı motorları örnek gösteriyorsun.

hasmet
18 Kasım 2018, 03:01
valla Goldwing denen birsey var duymuşunuzdur 29.500 pounmuşş.Tam 2 tane Jazz ediyor :))

Tabi Goldwing i Jazz la kıyaslayıp haksızlık etmeyelim
https://img.autoplus.fr/news/2018/08/06/1529881/1200%7C800%7Cfcd54136e2483d65ae1f63e0.jpg

ama bu CR-V den de tam tamına 4000 pound pahalı.Goldwing'in sanırım gerçekten altından yapılmış bazı parçaları var :)

1. Amerika'da baz CRV, baz Goldwing'den pahalı. Ful CRV, ful Goldwing'den pahalı. Çünkü daha fazla metal kullanılmış, hurda değeri yüksek :)

2. Crv'nin 4 silindiri, Honda'nın ürettiği araçların çoğunda kullandığı aynı motor. Burada CRV dışında Civic, Accord, Ridgeline, TLX, ILX'te de kullanılıyor. Hepsi popüler araçlar. Goldwing'in 6 silindirli motoru sadece kendine has.

3. Crv Amerika'da en çok satan kompak SUV. Robotlarla zibil gibi üretiliyor Amerika'da. Goldwing Japonya'da elde üretiliyor resmen.

4. Goldwing paranın alabileceği en lüks seri üretim motosiklet. Motosiklet dünyasının Rolls Royce'u, Mercedes S Class'ı. CRV, Amerika'nın Doblosu (Amerika'nın Şahin'i diyecektim de Şahin mi kaldı yahu :) )

logaritma
18 Kasım 2018, 03:06
verdiği örnekler ekstrem motorlar zaten alınıp alınabilicek heleki japon gibi ekonomik markalardaki en pahalı modeller.. Allah dan indian falan örnek göstermedi japonda bir şeyler izah edebiliyoruz :)) indian roadmaster niye bu kadar pahalı o zaman diyicek hadi bakalım çık işin içinden çıkabilirsen.. amerikada ki sen bile izah edemessin :))

dsdasdasd
18 Kasım 2018, 03:13
verdiği örnekler ekstrem motorlar zaten alınıp alınabilicek heleki japon gibi ekonomik markalardaki en pahalı modeller.. Allah dan indian falan örnek göstermedi japonda bir şeyler izah edebiliyoruz :)) indian roadmaster niye bu kadar pahalı o zaman diyicek hadi bakalım çık işin içinden çıkabilirsen.. amerikada ki sen bile izah edemessin :))

logaritma kardes,

"hondanın giriş modeli ile gene hondanın en zirve motorsiklet modelinin kıyaslanmış olman.." dediğin için Goldwing örneği verdim.AT zirve falan değil.Guzel motor bende de var ama Jazz ile karşılaştırmam oldukça adildi bana kalırsa.

hasmet
18 Kasım 2018, 03:16
Bence aracın fiyatı kiloyla olmalı :)

Mesela eşime aldığım CRV'nin kilosu'na 14 dolar vermişim. Bu durumda kendine aldığım Superduke'un $3000 etmesi lazım... Haydaaa. Çok kötü kazıklamışlar la beni.

logaritma
18 Kasım 2018, 03:20
ingiltere kıyaslama mantığın türkiye ile uyuşmuyor sorun orda hatta amerika ile bile uyuşmaz.. çünkü satın alma ve ödeme sistemleri çok farklı..

Misal sana göre pahalı ama orada yaşayan insana göre o motor bedava. çünkü orda satın alma yani peşin parayla satın alma diye bir şey yok. haliyle yekün pek umurlarında olmuyor uçuk kaçık rakamlar olmadığı sürece.. misal orda emisyon ve sigorta sistemi ön planda ve çok farklı tekrar diyorum bazı araçların sigortaları ingilterede aracın kendinden pahalı yada yarı fiyatı.. çok sertler bu konuda..

motorla araba neden hemen hemen aynı fiyat denirse normaldir biri robot üretimdir birinde el işçiliği kullanılan mühendislik mesai saat emek daha fazla ve karmaşıkdır.

dsdasdasd
18 Kasım 2018, 03:22
Bence aracın fiyatı kiloyla olmalı :)

Mesela eşime aldığım CRV'nin kilosu'na 14 dolar vermişim. Bu durumda kendine aldığım Superduke'un $3000 etmesi lazım... Haydaaa. Çok kötü kazıklamışlar la beni.

hemen cıvdın yine :)

tamam lan dediğiniz gibi olsun honda'nın en düşük modeli araba için Jazz mi onu CB125 ile kıyaslayıp mutlu olalım.

İşte şimdi oldu.. arada 9000 pound var cok iyi yeaa

logaritma
18 Kasım 2018, 03:30
Konuyu yanlış açdın honda jazz değil de şöyle açsaydın bugün ingilterede 2014 model bir bmw 5.20d ile sıfır africatwin aynı fiyat deseydin çok daha etkili olurdu..

watercolours
18 Kasım 2018, 08:37
Kompenant da ne ola?

levend84
18 Kasım 2018, 10:32
valla Goldwing denen birsey var duymuşunuzdur 29.500 pounmuşş.Tam 2 tane Jazz ediyor :))

Tabi Goldwing i Jazz la kıyaslayıp haksızlık etmeyelim
https://img.autoplus.fr/news/2018/08/06/1529881/1200%7C800%7Cfcd54136e2483d65ae1f63e0.jpg

ama bu CR-V den de tam tamına 4000 pound pahalı.Goldwing'in sanırım gerçekten altından yapılmış bazı parçaları var :)

Telefon denilen,mail denilen birşeyler icad edildi belki duymuşsundur?

He işte ordan ulaş hondaya,yaa niye böyle bu fiyatlar vs.diye anlat durumu,belki oradan yardimci olurlar sana.

bajajpulsar2
18 Kasım 2018, 10:43
aynı konuyu ben de motosiklete yan çanta ararken düşündüm.aynı tipteki başka amaçla üretilmiş çantalar 2 de bir hatta 3 te bir fiyata satılırken motosiklet için üretilmiş olanlar katına satılıyor.hobi sahibi adamı düdükleme peşinde anlaşılan tüm dünya.ama şöyle de bir konu var amerikada yeni modellerden bmw mercedes 20-30k arası,mt09 9-10k idi en son.fark var yani.

Valeyellow46
18 Kasım 2018, 12:46
Pahalı değiller, biz fakiriz.

hasmet
18 Kasım 2018, 12:55
Anladigim kadariyla bir cogumuzun ekonomi ve fiyatlandirma bilgisi arz-talep ile sınırlı...

Mesela sadece bir motosiklet modeline ozel olarak uretilmis bir yan canta dusunun...
Bir de jenerik bir yan canta dusunun...

Urunler benzer kalitede olmasina ragmen biri neden digerinden 3 kat daha pahali? Dusunelim:

Birinin potansiyel alicisi kac tane, digerinin kac tane?

Fark 1: Bu cantalarin dizayn maliyeti, canta basina cok farkli olacak.
Fark 2: Birinden cok fazla uretilirken digerin cok daha az uretilecek. Uretim maliyeti canta basina cok farkli olacak.
Fark 3: Farzedin bu urunlerden bir magaza onar tane getirdi. Ne kadar surede satilacaklar? O sure zarfinda rafta, depoda bekleyecek parasi odenmis urun... O para baska turlu degerlendirilebilecekken, piyasasi az, satilmasi uzun surecek tek bir urune baglanmis olacak... Dolayisiyla satis maliyeti (hem stoklama, hem finans) arasinda da ucurum var.

Dolayisiyla mesele "uzerine Yamaha yazip bizi kazikliyorlar" degil.

Serbest piyasada bir urunun fiyati yuksekse, bir sebebi illa ki vardir. Ve bu sebep muhtemelen "bizi kaziklamaya calisiyolar" degildir. Cunku eninde sonunda bir rakip cikip fiyati dusurup piyasayi ele gecirecektir. Eger boyle olmuyorsa, fiyatin dusmesine engel olan faktorler vardir.

levend84
18 Kasım 2018, 13:29
Geniş düşunmek lazım,

Uretici istemez mi satiş adedinin fazlaligini?

Bu dogrultuda daha fazla istihdamı.

Farkli yatirim alternatifleri.

Kaliteyi,her model´de tüketiciye sunmayı.

Geniş ürün gamı´nı.

Daha fazla yedek parça envanterini.

Piyasada hakim model,marka olmayı.

Vs.vs.

Çanta örneğini veren arkadaş için;

Naked bir modelin yan çantasini söküp gündelik olarak kullanamazin.ama normal bir çantayi her şekilde kullanirsin.

SlimeDont
18 Kasım 2018, 13:38
Konu ekonomiye gelirse olaya çok fazla etken girişiyor. Pazardaki üretici sayısı, fabrika sayısı, bu sektörde çalışan mühendis veya işçi sayısı, çalışan elemanların nitelikleri ve o niteliklere istedikleri değerler, arge masrafı vsvs. Otomobil sektörü çok uzun zamandır gelişiyor ve çoğu parçası artık aşırı ucuzladı. Ayrıyetten talep arttıkça fiyatın da düşmesini eklersek bu rakamlar belki biraz fazla(nominal değere yaklaşmış) fakat yine de abartılacak seviyede değil. Bunu bizim ülkemiz için söylemiyorum.

logaritma
18 Kasım 2018, 13:59
eskiden az paraya hangi motoru alsak diye şaşırırdık o kadar çok motor vardıki seçim yapamazdık .. şimdi elimizdeki parada hatırı sayılır bir para alıcak motor bulamıyoruz..

Angrypower
18 Kasım 2018, 14:18
eskiden az paraya hangi motoru alsak diye şaşırırdık o kadar çok motor vardıki seçim yapamazdık .. şimdi elimizdeki parada hatırı sayılır bir para alıcak motor bulamıyoruz..

Abi nc750x'le Türkiye turu yaptılar. Ben güzel güzel 100-110 giderim kimse bana elleşmesin motoru. V-Strom'larda sana gider. Uzun yola çıkmayacaksan naked al, gençlere motor kullanmasını öğret :)

logaritma
18 Kasım 2018, 14:23
Abi nc750x'le Türkiye turu yaptılar. Ben güzel güzel 100-110 giderim kimse bana elleşmesin motoru. V-Strom'larda sana gider. Uzun yola çıkmayacaksan naked al, gençlere motor kullanmasını öğret :)

Bende piaggio x10 var zaten gayet memnunum :) . nc ye falan hiç girmem güzel motor ama bana gelmez enduronun vahşisi makbül bende :)

şunuda söyliyim piaggio yu satarsam çift motor düşünüyorum bir 50cc cub motor tarzı bir şey ben onla uğraşırımda başka ibr renge boyatırım falan bir şeyler yaparım rahat durmam :) yakıt ekonomimi o 50cc den yapıp diğer motordada 500-600 lük bir cruiser yada belki enduro çift silindir olma kaidesi ile düşünüyorum..

tabii düşünce bakalım..

Angrypower
18 Kasım 2018, 14:55
Yarın yağmur yağmazsa bende motoru eve getireceğim. 50cc'lik keşke işimi görsede rahat etsem fakat mesafe baya uzun bende.

logaritma
18 Kasım 2018, 15:11
Yarın yağmur yağmazsa bende motoru eve getireceğim. 50cc'lik keşke işimi görsede rahat etsem fakat mesafe baya uzun bende.

benimde kafamda cup almak var scooter da düşündümde lasitkleri çok ufak 10 inç cub dha iyi .. cub diyorum 50 cc yi 100 e çeviririm iki tane adam gibi kaliteli kış lastiği atarım.. maslak levent beşiktaş üçgeninde ev - işyeri- birde gittiğim nargile cafe var orası arası işimi görse yeter..

levend84
18 Kasım 2018, 15:37
benimde kafamda cup almak var scooter da düşündümde lasitkleri çok ufak 10 inç cub dha iyi .. cub diyorum 50 cc yi 100 e çeviririm iki tane adam gibi kaliteli kış lastiği atarım.. maslak levent beşiktaş üçgeninde ev - işyeri- birde gittiğim nargile cafe var orası arası işimi görse yeter..

Patron,Eski motorum yamaha cryptonu sattim,gecen yıl xmax im vardi sadece uzun yolda kullandim.cup ı bisiklet gibi kullaniyordum hee baktim gecemiyecegi yer var kucagima alip atlattim mi degme keyfime,motorun km si baya vardi,hala saat gibiydi.

Hee illa 50lik olsun sig.vergi olmasin diyorsanda,

Rmg 50 velocity cub al.cidden sağlam(97lik alt makinasi var ugrasma yukseltmeyle)..

GezeGeze
18 Kasım 2018, 15:40
Satabiliyor ki o fiyatı koyuyor...

Alma :)

levend84
18 Kasım 2018, 15:40
Yarın yağmur yağmazsa bende motoru eve getireceğim. 50cc'lik keşke işimi görsede rahat etsem fakat mesafe baya uzun bende.

Senin cub lara alerjin olmasa sanada Rmg önerirdim ama senin alacagin makina 2.el sym orbit II.

gerivites
18 Kasım 2018, 16:01
Africa twin her türlü jazzdan daha donanımlıdır. Daha ucuza satılıyor. Daha ne olsun :) Avrupadaki amerikadaki fiyatlardan ziyade ülkemizdeki fiyatlar daha enteresan. 12500 birim oradaki imkanlarla ulaşılamaz bir tutar değil. Kıyas yaptığınız model de uçta bir model. Şehir motoru fiyatları ne durumda. Mesela Cb500f ile jazz kıyaslanabilir. At ile kıyas yapılacaksa 4x4 bir arazi taşıtı seçin bence.

GezeGeze
18 Kasım 2018, 16:21
Bu arada, mesele o değil demişsiniz de, asıl mesele bu :

İlk sayfada bursagsli'nin de değindiği gibi, neyi, kaç maaşla alabiliyorsunuz?

That is the question!

Ha, buna sıra gelmedi mi daha, bunları sorgulamaya?

İyi :)

O halde, dance ! :mrgreen: