PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk Motor Olarak İkinci El Motosiklet Alma Stresi



zebercet
13 Kasım 2018, 18:24
Dostlar selamlar,

2 Aydır aklımda olan motor alma eylemi için, sürücü kursuna yazıldım, ekipmanlarımın bir kısmını aldım(mont, eldiven, dizlik), elde kalan bütçeye biraz borçla ikinci el motosiklet piyasasına daha rahat bir şekilde bakıyorum. Ehliyet için de muhtemelen 20 gün içerisinde sınav olur, bir aya da kalmaz ehliyet sahibi olurum kısmetse.


Asıl aklımı kurcayalan ise beğendiğim motorları yalnızca fotoğraflardan görmemle kalmam oluyor. Anlayacağınız ilanlara bakıyorum, insanlarla mesajlaşıyorum ancak olası bir anlaşmam durumunda, satıcı ile görüşüp ilk motor alışverişimde kötü bir tecrübe edinmek istemiyorum. Motordan açıkcası hiç anlamıyorum, İstanbul Anadolu Yakası'nda ikamet ediyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim ya da sizlerden bir arkadaş bana yardımcı olabilir mi?

Motor olarak da +2013 model TVS Apache RTR 150 bakıyorum. Ek olarak mesela hero hunk var oturduğum bölgeye çok yakın, satıcı arkadaş gel gör vs. diyor. Ancak bakıp ne anlarım o konu muamma.:) Sizlerden yardım bekliyorum, teşekkürler.

Invoker
13 Kasım 2018, 18:33
Öncelikle almayı düşündüğün motorların ilanlarını buradan paylaşabilirsin. Kuşkulu motorlar kendini bazen belli ediyor.

Birebir motoru görme / değerlendirme konusunda ise; motorun servisine gidip oradaki ustalara değerlendirtebilirsiniz satıcı ile birlikte. Ancak ustayı / servisi senin seçmen daha garanti olur.

Buradan birebir yardımcı olmak isteyen arkadaşlar da olabilir.

SlimeDont
13 Kasım 2018, 18:58
Aslında sana %100 doğru bilgi vermese de en azından bazı şeylere bakarak motor hakkında bilgi alabilirsin bunlar ;
-Manetler. Genel bir kaza durumda vs. genelde manetler yamulur veya boyaları atar. Dikkatli bir incelemeyle bunları farkedebilirsin.

-Topuzlar. Kazadan sonra özellikle ön taraftan yapılan kazalarda bazı durumlarda gidon topuzu takılmaz veya o motorun topuzu yerine daha ucuz bir topuz seçilir. Bunları da bir kaç incelemeyle anlıyabilirsin.

-Motorun sesi ve rölantisi. Motor da herhangi bir şüpheni çeken bir şey varsa motorun rölantisini gözlemliyebilirsin. Rölantide sabit kalmayan , aşırı yüksek olan veya da kendini ileri geri atan motorda muhtemelen bir sıkıntı vardır.

-Fren yapmak. Motorda ABS yoksa ve sen fren yaparken gidon deli gibi titriyorsa fren mekanizmasında herhangi bir eğrilik , yanlış balata kullanımı , veya da balata değişikliğini düzgün yapamama gibi sorunlar olabilir.

-Sağa veya sola çekme. Düz bir yolda aşırı rüzgar yokken motor kendiliğinden bariz bir şekilde sağa veya sola gidiyorsa mutlaka bir sorun çıkar.

-Süspansiyon konusu. Keçelere yani o öndeki demir borulara baktığında herhangi bir yağlanma daha doğrusu yağ sızdırması veya yağın bariz bir şekilde dışarı vurması veya da aşırı bir şekilde derin çizikler varsa süspansiyonların durumu iyi değildir. belki de kazalıdır belli olmaz.

-Satıcı. Genel bir yorum yapamasakta satıcının da konuşması , motor hakkında bildiklerini anlatması size verdiği bilgilerin doğru olup olmadığını kanıtlayabiliyorsa veya bunun doğru olduğunu görebiliyorsanız bu da motor hakkında bilgi verir aslında.


Onun dışında yakın bir tanıdık , arkadaş bulursanız çok daha kolay olur işiniz.

zebercet
13 Kasım 2018, 21:37
Öncelikle almayı düşündüğün motorların ilanlarını buradan paylaşabilirsin. Kuşkulu motorlar kendini bazen belli ediyor.

Birebir motoru görme / değerlendirme konusunda ise; motorun servisine gidip oradaki ustalara değerlendirtebilirsiniz satıcı ile birlikte. Ancak ustayı / servisi senin seçmen daha garanti olur.

Buradan birebir yardımcı olmak isteyen arkadaşlar da olabilir.

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim, bahsettiğim hero hunk'ın ilan no'su: 622206743 bu. Sanırım benimle birlikte almaya gelecek olan birisi olursa daha iyi olur.



Aslında sana %100 doğru bilgi vermese de en azından bazı şeylere bakarak motor hakkında bilgi alabilirsin bunlar ;
-Manetler. Genel bir kaza durumda vs. genelde manetler yamulur veya boyaları atar. Dikkatli bir incelemeyle bunları farkedebilirsin.

-Topuzlar. Kazadan sonra özellikle ön taraftan yapılan kazalarda bazı durumlarda gidon topuzu takılmaz veya o motorun topuzu yerine daha ucuz bir topuz seçilir. Bunları da bir kaç incelemeyle anlıyabilirsin.

-Motorun sesi ve rölantisi. Motor da herhangi bir şüpheni çeken bir şey varsa motorun rölantisini gözlemliyebilirsin. Rölantide sabit kalmayan , aşırı yüksek olan veya da kendini ileri geri atan motorda muhtemelen bir sıkıntı vardır.

-Fren yapmak. Motorda ABS yoksa ve sen fren yaparken gidon deli gibi titriyorsa fren mekanizmasında herhangi bir eğrilik , yanlış balata kullanımı , veya da balata değişikliğini düzgün yapamama gibi sorunlar olabilir.

-Sağa veya sola çekme. Düz bir yolda aşırı rüzgar yokken motor kendiliğinden bariz bir şekilde sağa veya sola gidiyorsa mutlaka bir sorun çıkar.

-Süspansiyon konusu. Keçelere yani o öndeki demir borulara baktığında herhangi bir yağlanma daha doğrusu yağ sızdırması veya yağın bariz bir şekilde dışarı vurması veya da aşırı bir şekilde derin çizikler varsa süspansiyonların durumu iyi değildir. belki de kazalıdır belli olmaz.

-Satıcı. Genel bir yorum yapamasakta satıcının da konuşması , motor hakkında bildiklerini anlatması size verdiği bilgilerin doğru olup olmadığını kanıtlayabiliyorsa veya bunun doğru olduğunu görebiliyorsanız bu da motor hakkında bilgi verir aslında.


Onun dışında yakın bir tanıdık , arkadaş bulursanız çok daha kolay olur işiniz.


Cevabınız için teşekkür ederim, dikkat ediyor olacağım. Motorcu arkadaş ya da tanıdığım yok açıkcası, tek girdim bu işe. :) Başlayınca olur herhadle

levend84
13 Kasım 2018, 21:46
Kardeşim ilk evvela,

1-Ön diskleri elinle incele,kanallaşma ve aşınma var mı?

2-Ayak pegi ve vites pegi lastiklerine bak aşınma var mı?

3-Yukarida arkadas manetler demis cok dogru

4-Egzoz borusuna bak,curume,renk atma var mi?boyansa bile bazi bilgileri verir sana.

5-Motora otur ve gidon boşlugunu kontrol et.

6-Egzoz cıkıs deligine parmaginla bak,kurum var mi?

7-Motor çalisirken dengeli sayiyor mu ona bak.

8-Apache seçimin çok mantikli.

Bu veriler km dogrulugunu ve motorun mekanik durumu hakkinda bilgi verecektir.

Uğur
13 Kasım 2018, 23:00
İstanbul'da olsam yardımcı olurdum :)

Anlayan bir arkadaşınız yoksa iyi bir servis tavsiyesi alın,o serviste güzelce baktırın.

Çünkü ikinci elde inanılmaz sahtekarlıklar olduğu için işi iyi bilenlerle hareket etmek çok mantıklı olur.

Mesela zamanında bi motor bakıyorduk. Görünürde gidişi,duruşu gayet iyiydi. Rica ettik bir de servise baktıralım dedik. Motorun sahibi motosiklet ile,biz araba ile servise gittik.

Servise varınca bi baktım,ön dişliden şıp şıp yağ damlıyor. Ön dişli kapağını söktüm,zincir zamanında dişliye sıkışıp bloğu parçalamış. Bloğa kaynak yapmışlar.

Demem o ki akla,hayale gelmeyecek şeyler çıkıyor. O yüzden iyi araştırmak lazım...

Rhombeuz
14 Kasım 2018, 05:59
Şimdi bunun yeni başlamayla çok fazla alakası yok. Bizim millet herkes motor tamircisidir her kafadan ses çıkar da motor başında öyle olmuyor. Adam yada kalabalık gelirler adamlar lafa tutar seni bir çok şeyi gözden kaçırırsın veya unutursun o an. En güzeli usta bulacaksın. Çevrende illa usta tavsiye edecek biri çıkar yada buradan bulursun. Git önden bi konuş,tanış getirip gösterecem de anlaş. Kendin bakar anlamaya çalışırsan çok çok şanslı olman lazım. Ayrıca baktığın motor apaçi motoru daha çok dikkat etmelisin derim ben ..

arndiol
15 Kasım 2018, 13:08
bilen birisi ile gitmek en temizi

zebercet
28 Kasım 2018, 16:59
Cevaplar için teşekkürler, 2 haftaya ehliyetimi almış oluyorum. Daha da rahatsız ederim sizi bu konu üzerinden. :)

Yayan
28 Kasım 2018, 21:59
Rahat ol.....��

bberksan
30 Kasım 2018, 13:32
Değerli kardeşim 2.el motor alınabilir ancak bu ise yeni başlayanlar asla hem eski hem de cin malı mal almamalılar. Oyle tarifle motosiklet eksperi olunsa idi.... tecrübe anlatılarak aktarilamaz. Kaldı ki en tecrübeli insan ilk önce 5 yaşında cin malı motor almaması gerektiğini bilir. Ucuz aldığını düşünürsün üstüne dünya para harcarsın sanayilerde ustalarda sürünürsün kandırılırsın aldığının yarısına da satamazsın. Motorculuktan motordan soğursun.
Alman gereken mal japon motorudur. Mümkünse ilk sahibinden ABS'li ve garantili. Olmadı YBR al CBF al. Yatırımın heba olmaz yarın büyütürken rahat satarsin zarar etmez fazla beklemeden satarsın. Zaten 2016-17 cbf150 yada ybr almaya param yok diyorsan gezme bu dağlarda avlarlar seni....

müsaitnick
30 Kasım 2018, 13:45
Dostlar selamlar,

2 Aydır aklımda olan motor alma eylemi için, sürücü kursuna yazıldım, ekipmanlarımın bir kısmını aldım(mont, eldiven, dizlik), elde kalan bütçeye biraz borçla ikinci el motosiklet piyasasına daha rahat bir şekilde bakıyorum. Ehliyet için de muhtemelen 20 gün içerisinde sınav olur, bir aya da kalmaz ehliyet sahibi olurum kısmetse.


Asıl aklımı kurcayalan ise beğendiğim motorları yalnızca fotoğraflardan görmemle kalmam oluyor. Anlayacağınız ilanlara bakıyorum, insanlarla mesajlaşıyorum ancak olası bir anlaşmam durumunda, satıcı ile görüşüp ilk motor alışverişimde kötü bir tecrübe edinmek istemiyorum. Motordan açıkcası hiç anlamıyorum, İstanbul Anadolu Yakası'nda ikamet ediyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim ya da sizlerden bir arkadaş bana yardımcı olabilir mi?

Motor olarak da +2013 model TVS Apache RTR 150 bakıyorum. Ek olarak mesela hero hunk var oturduğum bölgeye çok yakın, satıcı arkadaş gel gör vs. diyor. Ancak bakıp ne anlarım o konu muamma.:) Sizlerden yardım bekliyorum, teşekkürler.
Selamlar ,
Benimde 150 cc aşağıdaki linkte ilanı olan motorum satılık. Düşünürsen gel , ne oldu ne bitti anlatırım..Almasan da bi çay içeriz sorun değil o..
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-rks-rks-titanic-sifirdan-farksiz.fiyat-dustu-626245006/detay