PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ducati Monster 821 İncelemesi // İkinci elde hangisi 821 mi MT09 mu ?



Sayfa : [1] 2

oialdemir
12 Kasım 2018, 11:36
https://www.youtube.com/watch?v=EGtzMdW1hE8

112 HP - 89 Nm güç, 180 kg kuru ağırlık ve bol eğlenceli 2 silindir :)

Bike : Benelli Leoncino ABS
Camera : Gopro Hero 5 Black

Facebook : https://www.facebook.com/oialdemir
Instagram : https://www.instagram.com/oialdemir/
Youtube : https://www.youtube.com/channel/UCZc0TCiELJ_fGPwzvvnxWRg

uzay gemisi
12 Kasım 2018, 12:35
İkinci elde mt09 rakipsiz çok canlı bir piyasası var

burak burk
12 Kasım 2018, 12:52
bizde bayılıyoruz 2.eli de pek önemli değil ama desmo bakımı adamın içinden geçiyor.bu segmentte z800 ve mt09 piyasaya hakim.821 değilde 696 falan çok çok daha uygun idi bir aralar.yalan olmasın mt09 yeni kasayı her türlü tercih ederim bknz 3 silindir:cat:

wetehan
12 Kasım 2018, 12:55
Seçeneklere mv dragster eklenmez ise tercihim 821.

oialdemir
12 Kasım 2018, 13:22
İkinci elde mt09 rakipsiz çok canlı bir piyasası var

Tabi ki rakipsiz. Ama bana daha keyifli geliyor. Birde ikinci elde çok uyguna bulunuyor. İlk alanlar varlıklı ve motora keyif için güzel havalarda az az binen insanlar. Eğer ikinci sahibi olacaksan çok keyifli ve tasarımı çok güzel bir motosiklete sahip oluyorsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------


bizde bayılıyoruz 2.eli de pek önemli değil ama desmo bakımı adamın içinden geçiyor.bu segmentte z800 ve mt09 piyasaya hakim.821 değilde 696 falan çok çok daha uygun idi bir aralar.yalan olmasın mt09 yeni kasayı her türlü tercih ederim bknz 3 silindir:cat:

2016 sonrası DVT bloklarda Desmo 30.000 e çekildi. Birde illa korlas da yapılacak diye bir kaide yok. Yetkisi olan daha uyguna yapan servisler var. Korlas çok çılgın işçilik alıyor.

logaritma
12 Kasım 2018, 14:19
monster keyifli motor ben şahsen mt ile kıyaslamazdım ama zengin işi. ikinci elide zengin işi.

ikinci el aslanda genel giderleri idavemesi ve satarken sen bile zarar ediceksin yani ikinci elde bile alanın maddi gücünün sağlam olması lazım ettiği zararı sürdüğü keyife sayıp geçmesi lazım.. çünkü ducati türkiyede devamlı ikinci eli düşdükçe düşen bir marka durmuyor devamlı yaşıda ilerledikçe fiyatı hep düşüyor. bizim arkadaşda yıllar önce 2001-2002 falan bir monster olması lazım ondan vardı satana kadar göbeği çatlamışdı alıcı yoktu en son komik bir fiyata sattı ..

oialdemir
12 Kasım 2018, 14:35
monster keyifli motor ben şahsen mt ile kıyaslamazdım ama zengin işi. ikinci elide zengin işi.

ikinci el aslanda genel giderleri idavemesi ve satarken sen bile zarar ediceksin yani ikinci elde bile alanın maddi gücünün sağlam olması lazım ettiği zararı sürdüğü keyife sayıp geçmesi lazım.. çünkü ducati türkiyede devamlı ikinci eli düşdükçe düşen bir marka durmuyor devamlı yaşıda ilerledikçe fiyatı hep düşüyor. bizim arkadaşda yıllar önce 2001-2002 falan bir monster olması lazım ondan vardı satana kadar göbeği çatlamışdı alıcı yoktu en son komik bir fiyata sattı ..

MT09 ile karşılatıma sebebim. Yurt dışında 2018 Monster 821 9999 euro 2018 MT09 9195 euro arada 800 euro gibi bir fark var. Ve Monster' ın 2018 daha da güncel ekran ve süspansiyon bakımından. İkinci ellerinde daha az fark var. Korlas 2018 monster a neredeyse 100 e bırakıyor. ( 95420 TL ) bu ayrı bir saçmalık. Ama Ducati' yi alırken daha çok şey satın alıyorsun onu demek istiyorum.

İkinci elde kafa kafaya oluyorlar hak ettiği gibi. Her an her dakika MT09 gibi kafana göre bir ikinci el bulamazsın zaten orası kesin. Ama 2014 sonrası Ducati' ler eskiden olduğu gibi kullan at tadında değil. Artık o elektronik problemleri yaşamıyorlar. Daha kaliteli malzemeler kullanıyorlar. Desmo bakımının aralığını bile uzattılar bu sayede.

MahmutBiner
12 Kasım 2018, 14:46
MT09 ile karşılatıma sebebim. Yurt dışında 2018 Monster 821 9999 euro 2018 MT09 9195 euro arada 800 euro gibi bir fark var. Ve Monster' ın 2018 daha da güncel ekran ve süspansiyon bakımından. İkinci ellerinde daha az fark var. Korlas 2018 monster a neredeyse 100 e bırakıyor. ( 95420 TL ) bu ayrı bir saçmalık. Ama Ducati' yi alırken daha çok şey satın alıyorsun onu demek istiyorum.

İkinci elde kafa kafaya oluyorlar hak ettiği gibi. Her an her dakika MT09 gibi kafana göre bir ikinci el bulamazsın zaten orası kesin. Ama 2014 sonrası Ducati' ler eskiden olduğu gibi kullan at tadında değil. Artık o elektronik problemleri yaşamıyorlar. Daha kaliteli malzemeler kullanıyorlar. Desmo bakımının aralığını bile uzattılar bu sayede.

Yurt dışında africa twin ile r1200 gs arasındada 1500 euro fark var :) zamanında bende buna benzer bir başlık açtığımda bmw ile hondayı nasıl karşılaştırırsın diye forumdaki arkadaşların şiddetine maruz kalmıştım :D yani ordaki fiyatlara bakarak burada kıyaslama yapmayın. Ducati türkiyede distiribitör değil kendi olsaydı kıyaslanabilirdi.

İkinci elde yine yamaha çünkü herşey motoru alınca bitmiyor. Nekadar bakım aralığı uzatılmış olsada bakıma girecek bu motor, bakım fiyatları çok tatlı olduğundan servisine vereceğiniz parayla gidip kendinize cbf 150 alırsınız :) En basiti yamahayı ve korlası sağ aynam kırıldı diye arayarak fiyat alın :) mt 09 un n11 de bile aynası var :)

oialdemir
12 Kasım 2018, 14:55
Yurt dışında africa twin ile r1200 gs arasındada 1500 euro fark var :) zamanında bende buna benzer bir başlık açtığımda bmw ile hondayı nasıl karşılaştırırsın diye forumdaki arkadaşların şiddetine maruz kalmıştım :D yani ordaki fiyatlara bakarak burada kıyaslama yapmayın. Ducati türkiyede distiribitör değil kendi olsaydı kıyaslanabilirdi.

İkinci elde yine yamaha çünkü herşey motoru alınca bitmiyor. Nekadar bakım aralığı uzatılmış olsada bakıma girecek bu motor, bakım fiyatları çok tatlı olduğundan servisine vereceğiniz parayla gidip kendinize cbf 150 alırsınız :) En basiti yamahayı ve korlası sağ aynam kırıldı diye arayarak fiyat alın :) mt 09 un n11 de bile aynası var :)

Parçalar ve bakım deyince zaten işin rengi değişiyor. O an da Ducati sahibi olmak denilen sınıf başlıyor. En ufak parçası 60-70 euro.

Tamamen keyif ve arzu meselesi. Yinede MT09 la kıyaslama konu olunca bu motosiklet bana daha çok güven veriyor. Hem sürüş destekleri hem sahip olduğu donanımlar ile daha sürücü dostu diyeyim. Keşke Korlas yerine Ducati kendisi burada olsaymış. Bize böyle uzaktan imrendirmeseymiş.

logaritma
12 Kasım 2018, 15:33
kıyaslama olayını şundan dedim dünyada bir egzotik butik markalar vardır .. birde konvensiyonel fabrikasyon üretim yapan markalar..

arabada misal pagani,ferrari,lamborghini,maserati v.b bunlar butik ve egzotik tarzı markalar karışık yazdım..

motordada bana agusta, ducati,titan ,triump,norton,moto guzzi falan hep bu tip marka gözüyle gelmişdir..

o yüzden mt09 ile monster kıyaslanmaz bence dedim..


Bir ekleme daha yapıyım şu forumdaki arkadaşlar da dahil bana göre çoğu insan gidip harley ducati tarzı bir motor sıfırını alamasada ikinci elini çok rahat alabilir..

hd lerin sporster iron yada customları 30 bin tl civarlarında çok rahat ikinci elde bulunabiliyor. keza ducatilerin monster 696 ları, hypermotard 796 ları falan çok rahat 15 bin tl 16 bin tl civarlarında bulunabiliyor.. kafayı takılıp sabırla kovalanırsa sıkışanlar acil satması gerekenler oluyor onlar çok daha ucuzada bırakıyor..

cbf 150 si olan bir adam bile satsa biraz kassa rahat monster696 türü ve benzeri bir motor alabilir ama işte bu kadar tüketilmiyorsa tek nedeni hep dediğim şey aynı yere geliyoruz genel giderler yedek parça,servis bakım , en önemlisi yakıt..

Adam o fiyatlara ducati hd türü motorlara binebilicekken buna imkanıda varken gidip 150cc lik 250cc lik motora biniyor bunada ne denir kader mi utansın , ülkenin halleri mi böyle bilemedim..

oialdemir
12 Kasım 2018, 15:38
kıyaslama olayını şundan dedim dünyada bir egzotik butik markalar vardır .. birde konvensiyonel fabrikasyon üretim yapan markalar..

arabada misal pagani,ferrari,lamborghini,maserati v.b bunlar butik ve egzotik tarzı markalar karışık yazdım..

motordada bana agusta, ducati,titan ,triump,norton,moto guzzi falan hep bu tip marka gözüyle gelmişdir..

o yüzden mt09 ile monster kıyaslanmaz bence dedim..

Fiyat ve sınıf olarak aynı yere koyabiliriz aslında. Tükiye dahil değil bu duruma tabi. Yurtdışında GSX-S 750, MT09, Z900, Monster 821, Triumhp Street Triple, Duke 790 hep birbiri ile kıyaslanan 2-3-4 silindirli, Orta üst seviye çıplak motosikletler.

Tüm dünya için geçerli bir kural var tabi ki. Aynı anda tasarım, dayanıklılık ve uygun fiyat bulunmuyor. Bunlardan 3 de 2 si oluyor bir motorda.

Cyan
12 Kasım 2018, 16:23
Ah Moto Guzzi mi dendi? Canımın içi o ya, bir tane... :) Boyuma olaydı almıştım geçen sene. Nedense sevdiğim motorlar boyuma pek olmuyor. (Moto Guzzi V7 veya Triumph Street Twin) Monster çok değişik bir kafanın motoru, bana uymuyor (videoya bakacağım sonra...)

oialdemir
12 Kasım 2018, 16:31
Ah Moto Guzzi mi dendi? Canımın içi o ya, bir tane... :) Boyuma olaydı almıştım geçen sene. Nedense sevdiğim motorlar boyuma pek olmuyor. (Moto Guzzi V7 veya Triumph Street Twin) Monster çok değişik bir kafanın motoru, bana uymuyor (videoya bakacağım sonra...)

Bazı akşamlar e5 te topkapı' dan mecidiyeköy' e doğru bir V7 görüyorum kendisene selamlar :)

Cyan
12 Kasım 2018, 16:34
Ben de görüyorum onu, kıskanıyorum seni kardeşşş, ne de güzel sesi var haspanın...

hasmet
12 Kasım 2018, 16:34
bizde bayılıyoruz 2.eli de pek önemli değil ama desmo bakımı adamın içinden geçiyor.bu segmentte z800 ve mt09 piyasaya hakim.
Z800 piyasadan önce obezitesine hakim olmalı.

MT9 varken Z800'ü tercih edecek silindir sayısı özentili veya Kawasaki fetişi tipler dışında kim olabilir bilemiyorum açıkçası.

Cyan
12 Kasım 2018, 16:36
Aman nazarımız değmesin tekerine taş gelmesin.

oialdemir
12 Kasım 2018, 16:40
Z800 piyasadan önce obezitesine hakim olmalı.

MT9 varken Z800'ü tercih edecek silindir sayısı özentili veya Kawasaki fetişi tipler dışında kim olabilir bilemiyorum açıkçası.

Türkiye' de fiyatlardan dolayı Kawasaki' nin satışları çok düşük geçen yıl 60-70 tane motor satmışlar. Tamam ekonomi filan kötü anladık. Ama Kawasaki beyler bu Türkiye' de ne oluyor yahu demiyor mu ? Çok merak ediyorum

logaritma
12 Kasım 2018, 16:43
ben levent - 4.levent istikametinde çok sık görüyorum iki tane moto guzzi biri zaten Allaha emanet geziyor adam t-shirt güneş gözlüğü geziyor etrafda ne kask, ne en ufak bir koruma..

oialdemir
12 Kasım 2018, 16:59
ben levent - 4.levent istikametinde çok sık görüyorum iki tane moto guzzi biri zaten Allaha emanet geziyor adam t-shirt güneş gözlüğü geziyor etrafda ne kask, ne en ufak bir koruma..

Bohem dir yapar :D

127
12 Kasım 2018, 17:46
bizde bayılıyoruz 2.eli de pek önemli değil ama desmo bakımı adamın içinden geçiyor.bu segmentte z800 ve mt09 piyasaya hakim.821 değilde 696 falan çok çok daha uygun idi bir aralar.yalan olmasın mt09 yeni kasayı her türlü tercih ederim bknz 3 silindir:cat:

Desmo bakımı ile alakalı bir video izlemiştim. 25 bin km değişiminin içine dahil olanlar hatırladığım kadarıyla;

Bujiler
Zincir dişli seti
Yağ ve hava filtresi+yağ değişimi
fren balataları
ekstra olarak en ince ayrıntısına kadar belirlenmiş bir bakımdı ve 25 bin km de bir yapılan bir bakım ve 4000 tl fiyattan bahsediyorlardı video da.

Şimdi birde benim KTM Duke 200 ile 1.5 sene 20 bin km lik bakımlara ve kronik sıkıntılara harcadığım parayı yazayım;

Zincir dişli seti(12.500 de değişti 22 de motoru sattım 30 a kadar anca dayanırdı en iyi bakımla bile) 600 tl
6K, 11K, 16K ve 21K bakımları;
Her bakımda hava filtresi, yağ filtresi ve yağı değişti ilk bakımda ekstra 100 tl buji değişti sonralardan değişmedim total de 4x250+100 tl buji 1100 tl 20 bin km lik bakım parası
Fren balataları 15 de ön arka değişti 300 tl 20 de arka tekrar değişti fren tutukluluk yapıyormuş tozdan dolayı 150 tl de öyle gitti.
300 tl ön amortisörlere verdim patladıkları için(Kronik sorun eski serilerde) 22 bin de satarken tekrar patladı bu yüzden ucuzdan vermiştim.
Yaptırmadım ama yaptırsaydım 150 tl benzin pompası düştüğü için verecektim(Kronik sorun)


Yani 22 bin Km ye kadar(4k da ben aldım) kullanımda sadece bakım ve motor sorunlarına harcadığım para; "600+1100+450+300=2.450 tl tabi bunlar 2016 da yani dolar 2.5-3 arası euro 3.5 filanken" Buna ekstra benden kaynaklı sıkıntılar dahil değil sadece bakım. 1000 bakımını da katsak düz hesap 2.500 tl 20 bin km lik 200 CC motorun bakımıydı.

Bu kadar detaylı yazdım çünkü Ducati sevdiğim ve ilerde almak istediğim bir motor. Yani aslında kendime anlattıklarımı yazıya dökmüş oldum.

Yani aslında normal motorlardan çok farklı değil Ducati. Ducati de bakım aralıkları tam nasıl bilmiyorum ama bana sorarsanız MT 7 MT 9 gibi motorlardan daha pahalıya gelmiyor. Sadece MT 7 nin filan yağını, şuyunu buyunu sürekli serviste değişmediğinizden daha ucuza geliyor.

wetehan
12 Kasım 2018, 17:55
Japonlar tasarım olarak çok gerideler, donanım olarak avrupa dengi olan modellerininde fiyatları yine avrupalı ile denk seviyelerde.
Acil durumda ikinci el piyasası dahil tüm riskler kabul edilirse de mantıklı olan temiz ikinci elleri olacaktır. Değerinin çok altında aylarca duran ilanlar mevcut.
Naked sınıfında tasarım olarak mv agusta benim için birinci sırada, ikinci el brutale veya dragster alınıp, son sahibi tadında binilebilir. Gönlüm de sdr 1290 dan yana ve galiba bu riske gireceğim gibi..

hasmet
12 Kasım 2018, 18:57
Yani aslında normal motorlardan çok farklı değil Ducati. Ducati de bakım aralıkları tam nasıl bilmiyorum ama bana sorarsanız MT 7 MT 9 gibi motorlardan daha pahalıya gelmiyor.

Problem sadece bakım masrafı değil aslında. Japonlar çok daha sorunsuz, bakıma çok daha az hassas, dizayn ve üretim kaliteleri yüksek (süspansiyon, fren kalitesi yüksek olmasa da.)

Ducati desmo bakımı 30 bin km dese bile, 15 bin km'de ufak ufak ötmeye başlar subaplar, "yahu motosikletin sesi aldığım günkü gibi değil" der servisin yolunu tutarsınız.

Honda 20 bin'de bir der, 20 binde açar, kontrol eder değişiklik yapmadan kapatırsınız. 40 binde tekrar açar, kontrol eder, ve etkilenmiş şekilde yine değişiklik yapmadan kapatırsınız. 60 binde yine açar, ve subap aralıklarının hâlâ kitapçıktaki tolerans aralığında olduğunu görüp hayrete düşersiniz.

Gel gelelim Ducati'den aldığınız zevki de kolay kolay bir Japon'dan bulamazsınız.

Bir de Ducati bakımını her yere yaptıramazsınız. Kendine özel alet edevat istiyor. Japonlar az çok aynı.

Birrr de araç bakım için değil performans için dizayn edilmiş. Bir CB900F Hornet'te kafaya (blok kapağı) ulaşma en fazla 5 dakika sürer, çünkü depo arkadan menteşeli, önü kalkıyor ve kalkık pozisyonda tutabiliyorsunuz. Bazı Ducati lerde kafalara ulaşma 1 saatten fazla sürüyor. Arka silindir için depoyu, ön silindir için radyatörü tümden sökmek gerekiyor. Sonra işin bitince tekrar yerine tak, antifrizle uğraş, havasını al, vs. bir ton gereksiz kalifiye işçilik ve masraf.

Sadece Ducati değil, eski tüm Avrupa motosikletler, sınırlı bütçeyle alınmaması gereken riskler bence.

logaritma
12 Kasım 2018, 19:00
bir ortama girersiniz 100 tane motorcu varsa ducati sahibi toplasan 3 kişi 4 kişi ya çıkar ya çıkmaz 5 i bile bulmaz.. ducatinin yada ducati gibi motorların bence en büyük farkı bu radikal farklı olması.. sizi sıradanlıkdan ayrıştırması..

oialdemir
12 Kasım 2018, 19:04
Problem sadece bakım masrafı değil aslında. Japonlar çok daha sorunsuz, bakıma çok daha az hassas, dizayn ve üretim kaliteleri yüksek (süspansiyon, fren kalitesi yüksek olmasa da.)

Ducati desmo bakımı 30 bin km dese bile, 15 bin km'de ufak ufak ötmeye başlar subaplar, "yahu motosikletin sesi aldığım günkü gibi değil" der servisin yolunu tutarsınız.

Honda 20 bin'de bir der, 20 binde açar, kontrol eder değişiklik yapmadan kapatırsınız. 40 binde tekrar açar, kontrol eder, ve etkilenmiş şekilde yine değişiklik yapmadan kapatırsınız. 60 binde yine açar, ve subap aralıklarının hâlâ kitapçıktaki tolerans aralığında olduğunu görüp hayrete düşersiniz.

Gel gelelim Ducati'den aldığınız zevki de kolay kolay bir Japon'dan bulamazsınız.

Bir de Ducati bakımını her yere yaptıramazsınız. Kendine özel alet edevat istiyor. Japonlar az çok aynı.

Birrr de araç bakım için değil performans için dizayn edilmiş. Bir CB900F Hornet'te kafaya (blok kapağı) ulaşma en fazla 5 dakika sürer, çünkü depo arkadan menteşeli, önü kalkıyor ve kalkık pozisyonda tutabiliyorsunuz. Bazı Ducati lerde kafalara ulaşma 1 saatten fazla sürüyor. Arka silindir için depoyu, ön silindir için radyatörü tümden sökmek gerekiyor. Sonra işin bitince tekrar yerine tak, antifrizle uğraş, havasını al, vs. bir ton gereksiz kalifiye işçilik ve masraf.

Sadece Ducati değil, eski tüm Avrupa motosikletler, sınırlı bütçeyle alınmaması gereken riskler bence.

O yüzden kafamda yeni CB650R var. Hem sevdiğim bir tasarıma hemde yıllardır değişmeyen bir bloğa sahip :)

zekeriyaimam
12 Kasım 2018, 19:39
Honda 20 bin'de bir der, 20 binde açar, kontrol eder değişiklik yapmadan kapatırsınız. 40 binde tekrar açar, kontrol eder, ve etkilenmiş şekilde yine değişiklik yapmadan kapatırsınız. 60 binde yine açar, ve subap aralıklarının hâlâ kitapçıktaki tolerans aralığında olduğunu görüp hayrete düşersiniz.

Gel gelelim Ducati'den aldığınız zevki de kolay kolay bir Japon'dan bulamazsınız.


Al işte 1299 panigale olsa eyvallah sınıfının lideri güç-tork dersin sineye çekersin.Monster 821 MT9 un üstüne ek güç sunmadan daha narin
bir yapıya sahip.
Ne gerek var böyle masraflara.Makinenin saat gibi işlemesinden büyük keyif mi var.

YasinC
12 Kasım 2018, 20:23
Para ile artık bir derdiniz değilse Ducati alıp geçin. :)

Cyan
12 Kasım 2018, 20:36
Reliability: Güvenirlilik ve dayanıklılık, bundan önemli bir şey yok, sonra işlevsellik, sonra da göz zevki vs.

Düşündüm de yukarıdakilerden önemli tek şey olabilir; o motorun üstünde rahat mısınız ve keyif alıyor musunuz? Bu olabilir tabi. Rahatsız / keyifsiz ise dünyanın en dayanıklı ve işlevsel motoru olsun sizin için beş para etmez...

logaritma
12 Kasım 2018, 22:21
Demiyim demiyim diyorumda ducatiye sıfırına adam türkiye için konuşuyorum yurtdışını bilmem ..

Adam gidip bir multistradaya 200 bin tl vermişse bir monstera 100 bin tl vermişse muhtemelen bu adam o motoru porschesinin yada 1 trilyonluk 1.5 trilyonluk eski parayla aracının yanına koyucakdır..

Burda yazılanlarda çokda öyle adamın umru olmaz 3 bin tl bakım gideri 5 bin tl falanca parası öyle adam motoru servise bile götürmez telefon açar gelir servis alır motoru bakımını yapar geri bırakır..

şu konuyu bile okusa pis dar gelirliler çekemiyorlar bizi der geçer :)) aman şaka yapıyorum ciddiye almayın..

Konuşulan şeyin en başından beri ilk mesajımdan beri diyorum bence consepti çok farklı.. alıcı kesmi farklı alıcı kesminin motora bakış açısı farklı.. bir motora 100 bin tl 200 bin tl vericek adamın aman gidiyim 30-50 bin tl ye bir honda alıyım başım ağrımasın derdi olabilirmi..

okican
12 Kasım 2018, 22:41
ben 796 kullanırken kendimi lord gibi görüyordum:P
kendine has tepkileri olan bir marka. teknik olarak en iyi değil belki ancak hissettirdiği şey gerçekten çok keyifli.

burak burk
12 Kasım 2018, 23:41
Z800 piyasadan önce obezitesine hakim olmalı.

MT9 varken Z800'ü tercih edecek silindir sayısı özentili veya Kawasaki fetişi tipler dışında kim olabilir bilemiyorum açıkçası.

piyasa değeri olarak söyledim aslında.baya baya alamazsınız 2. elini aşırı ötesi pahalı.z900 ve mt09 yeni kasasına yakın fiyatları var.takip de ediyorum cidden alanlar da baya baya var.aslında düşününce z750 bile hala aranıyor

hasmet
13 Kasım 2018, 00:25
Konuşulan şeyin en başından beri ilk mesajımdan beri diyorum bence consepti çok farklı.. alıcı kesmi farklı alıcı kesminin motora bakış açısı farklı.. bir motora 100 bin tl 200 bin tl vericek adamın aman gidiyim 30-50 bin tl ye bir honda alıyım başım ağrımasın derdi olabilirmi..

E yani... Hem kim kullanıcak aynı motosikleti taa otuz bin km'ye kadar? Yenisi çıkar yahu. Çıkmasa bile rengi sıkar insanı bi süre sonra. Bir iki sene idare etsin yeter. Sonra eli mahkum yenisi alınır zaten.

Şaka şaka. Porşum falan yok benim. Yok sayılır daha doğrusu. Malum Boxter Porştan sayılmıyor.

Şaka yahu şaka. Boxterım falan yok. Cayenne de Porş sayılmaz zaten. Sonuçta üzerinde Porsche etiketi yapıştırılmış vos vos.

Yok yahu o da şaka. Cayenne de yok. Ne spor arabam var, ne de jibim. Normal dört kapılı binek otomobil. Panamera. :)

dyavol-77
13 Kasım 2018, 01:30
Problem sadece bakım masrafı değil aslında. Japonlar çok daha sorunsuz, bakıma çok daha az hassas, dizayn ve üretim kaliteleri yüksek (süspansiyon, fren kalitesi yüksek olmasa da.)

Ducati desmo bakımı 30 bin km dese bile, 15 bin km'de ufak ufak ötmeye başlar subaplar, "yahu motosikletin sesi aldığım günkü gibi değil" der servisin yolunu tutarsınız.

Honda 20 bin'de bir der, 20 binde açar, kontrol eder değişiklik yapmadan kapatırsınız. 40 binde tekrar açar, kontrol eder, ve etkilenmiş şekilde yine değişiklik yapmadan kapatırsınız. 60 binde yine açar, ve subap aralıklarının hâlâ kitapçıktaki tolerans aralığında olduğunu görüp hayrete düşersiniz.

Gel gelelim Ducati'den aldığınız zevki de kolay kolay bir Japon'dan bulamazsınız.

Bir de Ducati bakımını her yere yaptıramazsınız. Kendine özel alet edevat istiyor. Japonlar az çok aynı.

Birrr de araç bakım için değil performans için dizayn edilmiş. Bir CB900F Hornet'te kafaya (blok kapağı) ulaşma en fazla 5 dakika sürer, çünkü depo arkadan menteşeli, önü kalkıyor ve kalkık pozisyonda tutabiliyorsunuz. Bazı Ducati lerde kafalara ulaşma 1 saatten fazla sürüyor. Arka silindir için depoyu, ön silindir için radyatörü tümden sökmek gerekiyor. Sonra işin bitince tekrar yerine tak, antifrizle uğraş, havasını al, vs. bir ton gereksiz kalifiye işçilik ve masraf.

Sadece Ducati değil, eski tüm Avrupa motosikletler, sınırlı bütçeyle alınmaması gereken riskler bence.
2011 .honda Hornet 600'ün kitapçığında subap ayarı 20k değil 50k kontrol edilir der. Benim motosiklet 43k'yi geçti hala subap sesi,eksantrik zincir sesi yok...:mrgreen:

hasmet
13 Kasım 2018, 02:43
2011 .honda Hornet 600'ün kitapçığında subap ayarı 20k değil 50k kontrol edilir der. Benim motosiklet 43k'yi geçti hala subap sesi,eksantrik zincir sesi yok...:mrgreen:

20km'yi oylesine soyledim. Eski 2002 CB900F Hornet'imde 16000 milde bir geciyordu sanirim. Kendi forumunda 48 bin milde acip degisiklik yapmadan kapatan vardi. Muhtemelen istisnai bir durumdu ama yinede de. Gerci o zaman forum diye bir sey de yoktu. Kocaman bir Yahoo grubumuz vardi...

bkaraca
13 Kasım 2018, 08:50
Bir çok farklı marka ve model motosiklet kullandım. Malzeme kalitesi işçilik felan Ducati'm ile baz alıp kiyasliyorum. Ducati gerçekten ruhu olan kendine has bir marka. Öyle de kalır inşallah diğerlerine benzemez.

logaritma
13 Kasım 2018, 13:19
sübab ayarınıda çok abarttınız. her motorda ses gelmiyorsa çekişde yada motorda bir sorun yoksa stop etme gibi .. belli periyodlarda sübab sente ayarlarına bakılır.. bazı motorlarda açıkdadır yeri vardır motoru sökmessin bile bazılarında kapak açmak zorunda kalırsın.. gerisi zaten sente çakısına bakıyor usta gibi bir ustanında çok ciddi bir sorun yoksa periyodik bir ayar ise 5-10 dakkasını almıycak bir işdir..

Benim için önemli olan kısmı şudur usta o işe girişdiyse benden sübablar sağlam olsada o işçilik parasını alır sübab ayarını yapsada alır ben o kısmına bakarım..

para cepden çıkdıkdan sonra sübablarım temiz sağlam demenin sübab ayarı yaptırandan bir farkı yoktur benim için..

Sen diyorsan benim ustam beş kuruş almaz bedavaya motoru söker takar kapağı açar ayar yapar yapmaz mesaisini yövmiyesini zamanını bedavaya harcar ona bir lafım yok..

papanax
13 Kasım 2018, 13:31
hadi al ducatiyi al :))

oialdemir
13 Kasım 2018, 13:33
hadi al ducatiyi al :))

Bir tane 821 ilanı takip ediyordum. Fiyatı düştü böyle içim bir gıdıklanıyor :D

papanax
13 Kasım 2018, 13:39
Bir tane 821 ilanı takip ediyordum. Fiyatı düştü böyle içim bir gıdıklanıyor :D

pişman olmazsın :)

wetehan
13 Kasım 2018, 14:26
Bir tane 821 ilanı takip ediyordum. Fiyatı düştü böyle içim bir gıdıklanıyor :D
Almışken tek maşalı 1100 hmmmmm, 1200R da fena duruyor orada, takasa gel diyor sanki :)

oialdemir
13 Kasım 2018, 14:55
Almışken tek maşalı 1100 hmmmmm, 1200R da fena duruyor orada, takasa gel diyor sanki :)

ahahahahahshsh

dyavol-77
13 Kasım 2018, 20:31
sübab ayarınıda çok abarttınız. her motorda ses gelmiyorsa çekişde yada motorda bir sorun yoksa stop etme gibi .. belli periyodlarda sübab sente ayarlarına bakılır.. bazı motorlarda açıkdadır yeri vardır motoru sökmessin bile bazılarında kapak açmak zorunda kalırsın.. gerisi zaten sente çakısına bakıyor usta gibi bir ustanında çok ciddi bir sorun yoksa periyodik bir ayar ise 5-10 dakkasını almıycak bir işdir..

Benim için önemli olan kısmı şudur usta o işe girişdiyse benden sübablar sağlam olsada o işçilik parasını alır sübab ayarını yapsada alır ben o kısmına bakarım..

para cepden çıkdıkdan sonra sübablarım temiz sağlam demenin sübab ayarı yaptırandan bir farkı yoktur benim için..

Sen diyorsan benim ustam beş kuruş almaz bedavaya motoru söker takar kapağı açar ayar yapar yapmaz mesaisini yövmiyesini zamanını bedavaya harcar ona bir lafım yok..

4 silindir bir motosikletin subap ayarını yapabilecek usta değil TR'de dünyada yok ayw...!!!!....her silindir 4 subap, 4 sil:16 subap...;)evt cbf 150,ybr'nin sübap ayarından bahsetmiyorsan tabii olgaritma bey...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------


4 silindir bir motosikletin subap ayarını yapabilecek usta değil TR'de dünyada yok ayw...!!!!....her silindir 4 subap, 4 sil:16 subap...;)evt cbf 150,ybr'nin sübap ayarından bahsetmiyorsan tabii olgaritma bey...

5dk değil 2-3 saat olacak o iş...

hasmet
13 Kasım 2018, 21:16
4 silindir bir motosikletin subap ayarını yapabilecek usta değil TR'de dünyada yok ayw...!!!!....her silindir 4 subap, 4 sil:16 subap...;)evt cbf 150,ybr'nin sübap ayarından bahsetmiyorsan tabii olgaritma bey...

Ducati 2 silindir olsa da desmo oldugu icin her subap basina iki ayri ayar gerekiyor... :)

Simdiki motosikletime baska bir sebepten dolayi 5000km'de subap ayari yapildi. Usta intake subabini biraz gevsettim dediydi.

Motor 4 silindir olsa da becerebilen kendi bile yapiyor. Ama "shim" bulma olayi gicik biraz.

logaritma
13 Kasım 2018, 21:18
4 silindir bir motosikletin subap ayarını yapabilecek usta değil TR'de dünyada yok ayw...!!!!....her silindir 4 subap, 4 sil:16 subap...;)evt cbf 150,ybr'nin sübap ayarından bahsetmiyorsan tabii olgaritma bey...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------



5dk değil 2-3 saat olacak o iş...

onlardan bahsetmediğimiikimizde biliyoruz :) .. olayın özünden uzaklaşmamak lazım burda anlatmaya çalışdığım şey usta kontrol için bile açsa baksa ayarda yapsa senden bir işçilik servis ücreti alır. yani sübap temiz miş ayarı kaçmış farketmez.. en fazla ayar yaptımı 50-100 tl fazla alır belki.

YasinC
13 Kasım 2018, 21:52
Bir tane 821 ilanı takip ediyordum. Fiyatı düştü böyle içim bir gıdıklanıyor :D

Al gitsin en çok yapmadıklarının pişmanlığını duyarmış insan :pl:

oialdemir
14 Kasım 2018, 08:42
Al gitsin en çok yapmadıklarının pişmanlığını duyarmış insan :pl:

Hakikaten öyle. Bazen bir kere geliyoruz şu dünyaya diye düşünmek lazım.

logaritma
14 Kasım 2018, 11:42
bazende ben bu haltı neden yedim diye pişmanlıkda çekiyorsun belirtiyim.. :D başıma 2 motorumda geldi..

bir silverwing 600 ümde güzel motorduda üstünde kürdan gibi kalmışdım :D motor beni sürüyordu ben onu değil :))

birindede tdm850 ondada çok zorlandım 25 yıllık motorcuyum her tür makineye bindim ama inanılmaz zorlandım vahşi kısrak gibi üstünden atmak için seni her tür şeyi deniyor hiç bir anı kaçırmıyor.. pilotajını denemek kendi ustalığını sınamak istiyorsan ideal motor..

motorda en usta tdm sahibi olmuş sektörde bilinen eski kişilere sorun bakın suratında tdm deyince bir ciddiyet belirir..

oialdemir
14 Kasım 2018, 15:16
bazende ben bu haltı neden yedim diye pişmanlıkda çekiyorsun belirtiyim.. :D başıma 2 motorumda geldi..

bir silverwing 600 ümde güzel motorduda üstünde kürdan gibi kalmışdım :D motor beni sürüyordu ben onu değil :))

birindede tdm850 ondada çok zorlandım 25 yıllık motorcuyum her tür makineye bindim ama inanılmaz zorlandım vahşi kısrak gibi üstünden atmak için seni her tür şeyi deniyor hiç bir anı kaçırmıyor.. pilotajını denemek kendi ustalığını sınamak istiyorsan ideal motor..

motorda en usta tdm sahibi olmuş sektörde bilinen eski kişilere sorun bakın suratında tdm deyince bir ciddiyet belirir..

TDM serisi bugün ki MT ( Master of Tork ) serisini atasıdır. O yüzden kısrak gibi aygır gibi davrfanması doğal :) Bu sıralı 2 silindir işine çok emek harcadı yamaha zaten MT07 satışlarına bakınca orta sınıfta dünya yı dize getirmesinden belli. TDM 850 ye kılım ama ben. Şirkete bir Fransız geldi. Konu motosiklete gelince 1995 TDM 850 sine cam istedi. Cam üreticilerinden, cam getiren firmalara kadar aradık, taradık bulamadık. Uyuzum TDM' ye :D


https://www.youtube.com/watch?v=Bq1R6X95q7U

YasinC
15 Kasım 2018, 07:05
Hakikaten öyle. Bazen bir kere geliyoruz şu dünyaya diye düşünmek lazım.

Cb falan alacağına ducati'yi alırım. Tabi bu tercihleri maddiyat belirler. Para kısıtlı ise japon değilse ducati :pl:

The Dude
15 Kasım 2018, 09:10
mt09 modelini bilmiyorum,
821 ise parasını sonuna kadar hak eden bir makine,
bakım ve yürütme maliyetleri ise yüksek,
makinenin geneli ile kıyaslandığında ise maddi kıstaslar el veriyor ise,
sezon sonu satılmayacaksa gayet mantıklı bir makine,
oldukça temiz olanını kur krizinden önce scooter parasına almıştık,
gücü, sesi, kalıbı ile benim epey hoşuma gitti.

oialdemir
15 Kasım 2018, 10:15
mt09 modelini bilmiyorum,
821 ise parasını sonuna kadar hak eden bir makine,
bakım ve yürütme maliyetleri ise yüksek,
makinenin geneli ile kıyaslandığında ise maddi kıstaslar el veriyor ise,
sezon sonu satılmayacaksa gayet mantıklı bir makine,
oldukça temiz olanını kur krizinden önce scooter parasına almıştık,
gücü, sesi, kalıbı ile benim epey hoşuma gitti.

Geçen bir 2016 modelde Xmax300 ile takasa girerim yazıyordu :)