PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yapıldığında çok fark eden şeyler



peyloride
28 Eylül 2018, 21:18
Motora şunu yaptım acayip fark etti - görünüş olarak da olabilir sürüş açısından da olabilir - dediğiniz şeyler var mı?

Mesela bir arkadaşım reflektörlü yelek takmanın trafikte görünürlüğünü çok arttırdığından bahsetmişti.

Angrypower
28 Eylül 2018, 21:21
Kaliteli lastik takıncada yol tutuş ve frenleme iyileşiyor.

levend84
28 Eylül 2018, 21:23
Diğer araçlar tarafindan görünür olmayabilirim güdüsüyle,sürücülerin gözune ve kulağina sokarcasına Korna ve selektör yapiyorum(Yerine göre,kararinda)..

Tavsiye olunur..

tommygun
28 Eylül 2018, 21:25
Kulak tıkacı kullanmaya başladım, uzun yollar daha konforlu artık.

kefkes
28 Eylül 2018, 21:29
Kulak tıkacı kullanmaya başladım, uzun yollar daha konforlu artık.

Bugün taktım kamyon çarpıyordu arkadan korna sesini zor duydum, bir de istemsizce redlina yakın kullandım sanki motor sesi duyulmuyor diye,Normal midir?

tommygun
28 Eylül 2018, 21:33
Bugün taktım kamyon çarpıyordu arkadan korna sesini zor duydum, bir de istemsizce redlina yakın kullandım sanki motor sesi duyulmuyor diye,Normal midir?

Kefkes kardeşim benim kullandığım Alpine Motosafe Touring modeli. Dışarıdaki sesleri duyuyorum ama rüzgar gibi uğultuları azaltıyor.

kefkes
28 Eylül 2018, 21:42
Kefkes kardeşim benim kullandığım Alpine Motosafe Touring modeli. Dışarıdaki sesleri duyuyorum ama rüzgar gibi uğultuları azaltıyor.
Bugün rüzgar ve trafikten kafam şişince, istemesem de ilk eczaneye dalıp şekli benzer bişey aldım on liraya, lastik gibi bişey, en kötü uzun yolda kullanirim, dağlar kadar fark ediyormuş cidden.

eray123
28 Eylül 2018, 21:43
vites deyiştirmelerde gaz veriyorum rahat geçiş sağlıyor

tommygun
28 Eylül 2018, 21:46
Aşağıdaki resimde yer alan ürünü kullanıyorum ben

https://i.hizliresim.com/nlBYdM.jpg (https://hizliresim.com/nlBYdM)

Angrypower
28 Eylül 2018, 21:50
Aşağıdaki resimde yer alan ürünü kullanıyorum ben

https://i.hizliresim.com/nlBYdM.jpg (https://hizliresim.com/nlBYdM)

Bende de var ama ne hikmetse girmiyor kulağıma. Şu kulakiçi zımbırtılar tam bir işkence.

hokahey
28 Eylül 2018, 21:59
ulan motor ustam yillarca keklemiş beni. meşhur bir marka koyuyorum diye yillarca dandik, 5 liralık yağ koymuş motora. vites değiştirirken sanki ayağımın altında kuru ağaç dalı kırıyormuşum gibi sesler geliyordu. çaatt çuuutt. bazen boşa geçmiyordu. ta ki bir gün yağı kendim değiştirmeye karar verene kadar! tam sentetik kaliteli yağ koydum, motor yumuşacık oldu. vites geçişlerini abartmayayim ama sanki hissetmiyorum.

senin usta gibi ben gelmişini geçmişini....

motora zarar vermiş midir acaba dandik yağ :((

tommygun
28 Eylül 2018, 22:00
Bende de var ama ne hikmetse girmiyor kulağıma. Şu kulakiçi zımbırtılar tam bir işkence.

Ben döndüre döndüre kulağıma ittiriyorum, anca öyle takabiliyorum :)

kefkes
28 Eylül 2018, 22:01
https://urun.n11.com/deniz-aksesuarlari/silikon-kulak-tikaci-P213690375?cid=604001&gclid=CjwKCAjworfdBRA7EiwAKX9HeD3WeDV_VQn0XFl9AfCj pQgLKHVIUfYhtv1vihx0tEOwMk833BEsKhoCmewQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Benim aldigim linkteki gibi

(Bende de var ama ne hikmetse girmiyor kulağıma. Şu kulakiçi zımbırtılar tam bir işkence-angrypower)

Ayrica eczanede, pastil gibi, nane şekeri gibi sandoz haplar gibi yassı ürünler vardı, değişik biseydi, ip, çıkıntı,sivrilik fln yok, bi de onu denemek lazım aslında, bakalım. .

levend84
28 Eylül 2018, 22:06
Kulak tıkacı kullanmaya başladım, uzun yollar daha konforlu artık.

Uzun yolda,değişken rakım´dan kaynakli kulak tikanmalarini´da engelliyor.cidden kullanışlı..

tommygun
28 Eylül 2018, 22:09
Motora şunu yaptım acayip fark etti - görünüş olarak da olabilir sürüş açısından da olabilir - dediğiniz şeyler var mı?

Mesela bir arkadaşım reflektörlü yelek takmanın trafikte görünürlüğünü çok arttırdığından bahsetmişti.

Peyloride sen motor değiştirme işini ne yaptın?

birbilent
28 Eylül 2018, 22:26
yağı boşalttıktan sonra hava basıyorum içeriden oldukça fazla yağ çıkıyor

levend84
28 Eylül 2018, 22:29
yağı boşalttıktan sonra hava basıyorum içeriden oldukça fazla yağ çıkıyor

Yağ değişiminden önce 15dk sürüş yapar ve motor sıcak iken boşaltırsan,hava tutmana gerek kalmaz,tüm yağ süzülür..

istanbu_gezg
28 Eylül 2018, 22:39
ulan motor ustam yillarca keklemiş beni. meşhur bir marka koyuyorum diye yillarca dandik, 5 liralık yağ koymuş motora. vites değiştirirken sanki ayağımın altında kuru ağaç dalı kırıyormuşum gibi sesler geliyordu. çaatt çuuutt. bazen boşa geçmiyordu. ta ki bir gün yağı kendim değiştirmeye karar verene kadar! tam sentetik kaliteli yağ koydum, motor yumuşacık oldu. vites geçişlerini abartmayayim ama sanki hissetmiyorum.

senin usta gibi ben gelmişini geçmişini....

motora zarar vermiş midir acaba dandik yağ :((
Aklin kendine yetmiyor bide bana nasihat veriyordun:)

Fren yapmayi bile bilmiyorsundur

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------


Yağ değişiminden önce 15dk sürüş yapar ve motor sıcak iken boşaltırsan,hava tutmana gerek kalmaz,tüm yağ süzülür..

Abi adamlar dunyayi yeni kesfediyor haha

gerivites
28 Eylül 2018, 22:50
Yağ değişiminden önce 15dk sürüş yapar ve motor sıcak iken boşaltırsan,hava tutmana gerek kalmaz,tüm yağ süzülür..

Sıcak yağa temas etmemeye dikkat!

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------

Lastik basınçlarını olması gereken seviyede tutmaya dikkat. Her gün kullanınca his olarak fark edilmiyor ama düşüyor namussuz basınç. Yol tutuş fren yakıt. Başka etkisi var mı bilmiyorum. Lastik de önemli basıncı da

levend84
28 Eylül 2018, 22:50
Sıcak yağa temas etmemeye dikkat!

Iş eldiveni şart,illa yağ değil,zincir germe,yağlama,temizleme,civata,somun sıkma vs.hele hele açık ağızlı takim kullanirken,sıyırınca sakat iş açıyor başa...

sey_47
28 Eylül 2018, 23:23
Geçen çarşıya gideyim diye arkadaşın scooter`a bindim 50`lik mondial. Kask yoktu yanımda, onun kaskını takıverdim, ucuzluk yarım kask. Kaynakcı gibi vizörü var, sadece camdan oluşan, çeneye kadar inen.
Oha lan dedim bu nasıl görüş alanı.
Kapalı kaskımda hiç sıkıntı yaşamamıştım ama, şu ucuz yarım kaskı kullanınca, benim kaskın görüş alanını bir sorgulamadım değil.

Bu arada da şehir içi olsa bile, güç lazımmış be, en az 100cc diyorum.

Motoru aldıgımda üstünde ki 11 yıllık lastikleri değiştirdiğim de, noluyor demiştim. :)

logaritma
29 Eylül 2018, 00:11
eğer aldığım eski bir motorsa ustama götürür komple soyarım motorunu açdırır elektrik aksamını kontrol ederim .. önceki sahipleri neler yapmış hatalı işlemler varmı neticede hayatımızı üstüne koyuyoruz aldığım insanın lafıyla kuyuya inmem.. geçmişinde neler yaşamış gözümle görmek isterim..

bazı motorlarımada keyfine modernize işleri yaptım incik boncuk işler.. vulcanıma sele ısıtma yapmışdım aliexpress den pedleri satın alıp..
tdm ye aliexpress den gene cree led ampül almışdım türkiyedeki 50 tl lik led ampüllerden değil baya kaliteli tanesini 45 dolara almışdım şimdi dünya para.. ama on numarada aydınlatıyordu ..

silverwingim de aynalar orjinal değildi onada geyiğine esprisine içinde müzik kolonu olan ayna almışdım yolda müziği aça aça geziyordum millet avel avel bakıyordu :D ses neredne geliyor diye ..


ekipman olarakda minnaacık bir ekipman ama beni binlerce liralık dertten kurtardı alpinestar kulak tıpası aldım motorsiklet için olanını biraz para verdim ama çok çok rahat ettim.. artık benim için rüzgar sesi falan yok bitti gitti .. eskiden o ses yüzünden bir ton para bayılırdım kasklara artık kalmadı belli standartları desteklesin kask birazda hafif olsun benim için yeterli .. beni ciddi anlamda binlerce liralık masrafdan kurtardı o minnacık tıpa..

zeynelhazan
29 Eylül 2018, 00:45
Çin malı motorumda deneyerek öğrendiklerimi yazayım;
-Motorumun titreşimi arttığında motoru tutan saplamaları sıkarım. En sonunda söküp loctite süreceğim. Yağ eskidiğinde ve yağ seviyesi az olduğunda da titreşim artıyor ve vitesler hem sert hem sesli geçiyor. Supap ayarı yapmadım daha ama yakın zamanda sentil çakısı alıp supap ayarı da yapacağım tahminime göre supap ayarı bozulduğu zamanda titreşim artar.
-Barkın abi gibi kontağa, elektrik switchlerine, arka fren pedalı, yayları WD-40'larım.

istanbu_gezg
29 Eylül 2018, 00:47
En onemlisi engine flush kullandigimda motordaki titresimlerin azamasi

Kural [ Z ]
29 Eylül 2018, 07:23
2007 model Honda CBF150 (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/186412-honda-cbf-150-cafe-racer-project.html)' ye

https://i.hizliresim.com/0E744B.jpg

Yapılanlar listesi:

Motosiklet elektirik tesisatı, motor ile amortisörler ve arka salıncak, tüm boru ve hortumlar da dahil olmak üzere komple söküldü
Furş bilye takımı değiştirildi
Gidon iptal edildi, doğrudan amortisörlere bağlı gidon eklendi
Kumanda düğmelerinin tamamı değiştirildi
Ön fren kaliperi değiştirildi
Ön fren hidrolik merkezi ve maneti değiştirildi
Jikle teli değiştirildi
Debriyaj maneti ve teli değiştirildi
Elcikler değiştirildi
Korna değiştirildi, ikinci korna ve değişim swici eklendi
Ön amortisörler komple değiştirildi
Ön aks değiştirildi
Amortisör körükleri eklendi
Ön amortisörler komple gövde rengine boyandı
Kilometre teli ve dişlisi değiştirildi
Gaz teli değiştirildi
Ön far ve ön-arka sinyaller değiştirildi
Ön far amortisör bağlantı ayakları eklendi
Paslanmaz çelikten yeni ön panel yapıldı
Yeni ön panele sağ ve sol sinyal lambası eklendi
Arka stop değiştirildi, ikincil stop eklendi
İkincil marş butonu eklendi
Vites – yakıt – devir göstergeleri iptal edildi
Dikiz aynaları doğrudan gidona bağlanan tiplerle değiştirildi
Yakıt deposu değiştirildi
Yakıt depo musluğu değiştirildi
Yakıt hortumları değiştirildi
Hava filtre kutusu ve filtresi iptal edildi, direk hava filtresi eklendi
Ateşleme bobini değiştirildi
Ateşleme buji kablosu ve piposu değiştirildi
Ateşleme modülü değiştirildi
Konjektör değiştirildi
Stator sargısı komple değiştirildi
Motor açıldı ve;
Triger zinciri, kayıcıları ve gergisi değiştirildi
Motor içerisindeki marş tek yön kavraması değiştirildi
Buji değiştirildi
Marş motoru sökülerek temizlendi
Vites swici değiştirildi
Karter ve depo havalandırma kontrol valfi temizlendi
Silindir kapak contası değiştirildi
Silindir, yanma odası ve piston başındaki karbon birikintileri temizlendi
Supaplar ve supap tırnakları değiştirildi
Yağ çubuğu değiştirildi
Arka maşa değiştirildi
Arka fren balataları değiştirildi
Çamurluk iptal edildi
Şase kuyruğu kesilerek kısaltıldı
Şasenin çeşitli yerlerindeki gereksiz görünen yerler traşlandı
Orta sehpa iptal edildi
Yeni gösterge eklendi
Paslanmaz çelikten gösterge sacı imal edilerek eklendi
Yakıt depoön bağlantısı 8cm aşağı ve arka bağlantısı 20 cm kadar ileri alındı, sele oturma noktası da aynı oranda ileri alınmış oldu
Sele oturma noktası ile gidon bağlantı noktası ve açısı değiştirildiğinden oturuş pozisyonu ve dinamiği tamamen değiştirilmiş oldu
Yeni yakıt depo kapağı eklendi
Ön zincir ve arka zincir dişlileri değiştirildi
Arka zincir flanşı değiştirildi (saplamaları ve rulmanı ile birlikte)
Arka teker flanş kauçuk bağlantı takozları değiştirildi
Arka amortisör bağlantı takozları değiştirildi
Kuyruğa çamurluk eklendi
Zincir değiştirildi
Yeni sele sıfırdan üretildi
Yeni sele için oturma minderi imal değildi
Yan ayaklıklar kesilerek tasarım değiştirildi
Ayak pedleri değiştirildi
Şase komple boyandı
Şase sele alt kısmına pütür uygulandı
Sele üstüne ve yakıt deposuna pütür uygulandı
Sele, yakıt deposu, arka çatal ve bilumum parça yeniden boyandı, boya olarak darbeye dayanıklı anti pas özellikli boya, profesyonel boya tabancası ile uygulandı
Arka çatal bağlantı rulmanları değiştirildi
Yakıt depo bağlantı noktaları iptal edildi, yeri değiştirildi
Elektrik tesisatı komple elden geçirilerek istenen ölçülere getirildi
Kontak iptal edildi, direksiyon kilidi iptal edildi
USB şarj aparatı eklendi
Şase üzerine yeni kontak anahtar yuvası yapıldı
Yeni kontak anahtarı ve bağlantıları uygulandı
Sigorta kutusu eklendi, sigorta sistemi değiştirildi
Akü yuvası sele altına yapıldı
Akü yenilendi
Marş kablosu iki katına uzatıldı, şase bağlantısında değişiklik yapıldı
Marş otomatiği de dahil tüm ünitelerin yerleri iptal edildi, yeni yerleri için bağlantılar eklendi ve gerekli kablolama yapıldı
Motor yağı değiştirildi
Fren hidroliği yenilendi
Jantlar gövde rengine boyandı
Yeni tarza uygun lastikler takıldı
Zincir üstüne paslanmaz çelikten sac yapıldı

Çok fark etti

https://i.hizliresim.com/3znMg4.jpg

Tabi daha yapılacaklar var:

Ön çamurluk yapılacak
Arka plakalık yapılacak
Arka plaka aydınlatmaları yapılacak
Egzoz borusu yapılacak
Egzoz susturucusu yapılacak
Egzoz bağlantıları yapılacak
Egzoz borusunun risk oluşturan temas noktaları yanmaz örgü ile kaplanacak
Son ayarlar yapılacak

Bilmem bu sayılır mı :thumleft:

Angrypower
29 Eylül 2018, 07:42
https://urun.n11.com/deniz-aksesuarlari/silikon-kulak-tikaci-P213690375?cid=604001&gclid=CjwKCAjworfdBRA7EiwAKX9HeD3WeDV_VQn0XFl9AfCj pQgLKHVIUfYhtv1vihx0tEOwMk833BEsKhoCmewQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Benim aldigim linkteki gibi

(Bende de var ama ne hikmetse girmiyor kulağıma. Şu kulakiçi zımbırtılar tam bir işkence-angrypower)

Ayrica eczanede, pastil gibi, nane şekeri gibi sandoz haplar gibi yassı ürünler vardı, değişik biseydi, ip, çıkıntı,sivrilik fln yok, bi de onu denemek lazım aslında, bakalım. .

Ben İzmir’e giderken o 2,5₺ lik tıkaçlardan aldım. Cidden farkı hissediyorsun. Uzun yola tıkaç olmadan çıkmak tamamen delilik. Hatta uçmakdereye giderken taktığımda bile yol daha keyifli olmuştu.

kefkes
29 Eylül 2018, 09:08
;4389943']2007 model Honda CBF150 (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/186412-honda-cbf-150-cafe-racer-project.html)' ye

https://i.hizliresim.com/0E744B.jpg

Yapılanlar listesi:

......

......




Bilmem bu sayılır mı :thumleft:

Olmamış o sayılmaz, haksız rekabet olur:)


Usta konusu değil belki bişey sormak istiyorum, 150lik karburatorlü motorum var, debriyaj balatasi yeni değişti, buji yeni sayılır.Motor çok güzel çalışıyor torku ivmelenmesi falan gayet yerinde eskisi gibi..

Fakat iki yıl once 125 km hız gören motor, sanki üst devirlerine daha rahat çıkmasına rağmen redline'a girmeden en üst devirlerde yüzonları anca geçiyor. Son hizda on beş km falan dusus var yani, subap ayarı mi yaptırayım ben buna ne yapayim, yoksa yıllar içinde bu düşüş normal midir?Motor 2015 16000 km'de, rks150.

Kızıl pars
29 Eylül 2018, 09:38
Motoru yıkamak.
Her yıkadıktan sonra oha diyorum güzel aletmiş aslında.
Arada sırada yıkamak lazım. :pr:

Çok çamur çok.

peugeotcu103
29 Eylül 2018, 09:56
Motor surmeden once her yerini denemek, bakmak. Hayat kurtarir misal: on amortisor kecesi yag kacirir diske gelir fren tutmaz sonra gum (allah korusun)

peyloride
29 Eylül 2018, 12:08
Peyloride sen motor değiştirme işini ne yaptın?

Mart ayına kadar rafa kaldırdım, malum fiyatlar... Bu süreçte de uzun yol yapmayacağım için şehir içinde gayet yeterli benim 150ns.

logaritma
29 Eylül 2018, 21:08
kulak tıpacı deniz için havuz için olan almayın ya uyku için olanlar var 2.5 tl gibi yada alpinestar gibi dainese gibi motorsiklet firmalarının motorsiklet sürücüleri için ürettikleri var.. ben ilk 2 -3 liralık olan tıpaçlardan almışdım fark etmişdi ama alpinestarın kulaklığını alınca o o tıpa dan bile 5 misli fazla farkettirdi..

birde aklıma geldi onuda yazmadan geçmiyim yıllar önce bluetooth kask içi kulaklık microphone seti almışdım güzeldi çokda işime yarıyordu 20 dolara almışdım interkom falandan bence çok daha iyiydi .. Motoru satmışdım satarken schubert kaskımıda çocuğa hediye ettim zaten 4 yıllık kasktı ömrü bitmek üzereydi sonradan aklıma içine yerleştirdiğim kulaklık seti geldi oda yanında çocuğa bedava hediye gitti ..

çok kullanışlı bir şeydi her işe yarıyordu müzik dinleme , telefonla görüşme, interkom..

halo1925
29 Eylül 2018, 21:39
intercom aldım. gerçekten keyif fark etti. navigasyonu rahat kullanıyorum sesli komutlarla. biri arayınca açıyorum direk. müzik desen o da var. çok daha keyifli oldu. onun dışında direk kaliteli lastik

Angrypower
29 Eylül 2018, 22:06
kulak tıpacı deniz için havuz için olan almayın ya uyku için olanlar var 2.5 tl gibi yada alpinestar gibi dainese gibi motorsiklet firmalarının motorsiklet sürücüleri için ürettikleri var.. ben ilk 2 -3 liralık olan tıpaçlardan almışdım fark etmişdi ama alpinestarın kulaklığını alınca o o tıpa dan bile 5 misli fazla farkettirdi..

birde aklıma geldi onuda yazmadan geçmiyim yıllar önce bluetooth kask içi kulaklık microphone seti almışdım güzeldi çokda işime yarıyordu 20 dolara almışdım interkom falandan bence çok daha iyiydi .. Motoru satmışdım satarken schubert kaskımıda çocuğa hediye ettim zaten 4 yıllık kasktı ömrü bitmek üzereydi sonradan aklıma içine yerleştirdiğim kulaklık seti geldi oda yanında çocuğa bedava hediye gitti ..

çok kullanışlı bir şeydi her işe yarıyordu müzik dinleme , telefonla görüşme, interkom..

İşte bende o kulak tıkaçlarından aldım ama kulağımda durmuyor. Tam yerleştirdim diyorum, bu seferde kaskı takınca düşüyorlar. Yoksa gerçekten sürüş keyfini çok olumlu yönde etkiliyorlar. Shoei Qwest kaskıma aşağıda linkini verdiğim intercom'u taktım. Ses bariz şekilde arttı. Güzel şekilde sabitlenmiyor. Bende kalkıp güzel şekilde tembellikten sabitlemiyorum. Tamamen çileden çıkıyorum her sürüşte. Zaten ses kaliteside rezalaet :(

https://tr.aliexpress.com/item/2017-V6-Bluetooth-Intercom-Motorcycle-Helmet-Accessories-Speaker-1200m-6-Riders-Interphone-Headset-Support-Mp3-Music/32821637005.html?spm=a2g10.search0104.3.1.583e1f57 f6SefN&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10 068_10059_10884_10887_10696_100031_313_10084_10083 _10103_10618_10307_529,searchweb201603_60,ppcSwitc h_0&algo_expid=3aae8788-cca9-405c-a23d-48367e60b11f-0&algo_pvid=3aae8788-cca9-405c-a23d-48367e60b11f&transAbTest=ae803_4&priceBeautifyAB=0

logaritma
29 Eylül 2018, 22:19
İşte bende o kulak tıkaçlarından aldım ama kulağımda durmuyor. Tam yerleştirdim diyorum, bu seferde kaskı takınca düşüyorlar. Yoksa gerçekten sürüş keyfini çok olumlu yönde etkiliyorlar. Shoei Qwest kaskıma aşağıda linkini verdiğim intercom'u taktım. Ses bariz şekilde arttı. Güzel şekilde sabitlenmiyor. Bende kalkıp güzel şekilde tembellikten sabitlemiyorum. Tamamen çileden çıkıyorum her sürüşte. Zaten ses kaliteside rezalaet :(

https://tr.aliexpress.com/item/2017-V6-Bluetooth-Intercom-Motorcycle-Helmet-Accessories-Speaker-1200m-6-Riders-Interphone-Headset-Support-Mp3-Music/32821637005.html?spm=a2g10.search0104.3.1.583e1f57 f6SefN&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10065_10 068_10059_10884_10887_10696_100031_313_10084_10083 _10103_10618_10307_529,searchweb201603_60,ppcSwitc h_0&algo_expid=3aae8788-cca9-405c-a23d-48367e60b11f-0&algo_pvid=3aae8788-cca9-405c-a23d-48367e60b11f&transAbTest=ae803_4&priceBeautifyAB=0

Bilmiyorum bendeki tam oturuyor zaten demiri var kulağa onla itiyorsun elle takmıyorsun en azından benimki öyle.. benim dediğim kulaklık böyle değil bundan .. yalnız yapması biraz elin yatkın değilse zahmetli kaskın içindeki süngerleri çıkartıyorsun interkom yerleri hazır olur zaten oralara kolonları takıyorsun on numara gümbür gümbür müzik dinle ..

https://www.banggood.com/tr/Bluetooth-Intercom-Earphone-For-Motorcycle-Helmet-Riding-Headphone-Handsfree-Music-p-1353832.html?gmcCountry=TR&currency=TRY&createTmp=1&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_elc&utm_content=2zou&utm_campaign=pla-all2-tr-turkish-pc&gclid=EAIaIQobChMIxZak_fXg3QIVBUkYCh1fLg4IEAQYBiAB EgITqvD_BwE&cur_warehouse=CN

Ekarademir
29 Eylül 2018, 23:11
Motora şunu yaptım acayip fark etti - görünüş olarak da olabilir sürüş açısından da olabilir - dediğiniz şeyler var mı?

Mesela bir arkadaşım reflektörlü yelek takmanın trafikte görünürlüğünü çok arttırdığından bahsetmişti.

Onu bende farkettim. Polis sanıp yol veriyorlar.

Kural [ Z ]
30 Eylül 2018, 00:03
Olmamış o sayılmaz, haksız rekabet olur:)


Usta konusu değil belki bişey sormak istiyorum, 150lik karburatorlü motorum var, debriyaj balatasi yeni değişti, buji yeni sayılır.Motor çok güzel çalışıyor torku ivmelenmesi falan gayet yerinde eskisi gibi..

Fakat iki yıl once 125 km hız gören motor, sanki üst devirlerine daha rahat çıkmasına rağmen redline'a girmeden en üst devirlerde yüzonları anca geçiyor. Son hizda on beş km falan dusus var yani, subap ayarı mi yaptırayım ben buna ne yapayim, yoksa yıllar içinde bu düşüş normal midir?Motor 2015 16000 km'de, rks150.

Tarife göre ilk aklıma gelen sorun debriyaj ile ilgili. Yeni değiştirmişsiniz peki değiştirilmeden önce kullandığınız motor yağının(yeni motor yağı) içerisinde birkaç saat bekletildi mi yoksa paketi açıp doğrudan mı takıldı? Sadece balataları mı değişti yoksa sacları(disk/pleyt-balata) da birlikte mi değiştirildi, peki ya yaylarını değiştirdiler mi? Debriyajda kullandığınız parçalar orjinal mi? Debriyaj ayarını doğru şeklide yaptığınızdan emin misiniz?

Ardından;
Karbüratör ayarlarınızda da sıkıntı olabilir. Hava filtresi seçimi ve yakıt/hava karışım ayarları yüksek devirlerde yetersiz güç elde etmenize neden olabilir. Lakin bu durumda ara hızlanmanız da kötüleşir.

Eski bujiyi kontrol edin, bir ara "Bujiyi Okumak" (http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/188654-bujiyi-okumak.html) diye bir konu açmıştım, ona göz atıp birkaç ip ucu yakalayabilir ve daha sağlıklı yorum yapabilirsiniz. Bu size sorunun motor veya ayarlarından mı yoksa başka birşeyden mi olduğu konusunda yardımcı olacaktır. Motorda hiçbir sorun olmadığını varsayarsak ön ve arka tekerleri boşta iken döndürüp hiçbir dirençle karşılaşmadığından da emin olmalısınız. Fren ayarı yanlış yapılmış, kırılıp parçalanmış kampana fren balatası veya sıkışmış fren kaliper pimi de sürekli düşük frenleme ile performans kaybına neden olabilir.

Hepsi normal ise (belki) o zaman motosikletin yaşından kaynaklı bir diyebiliriz. Tabi bu kaçar yol ama... öyle işte :) Yoksa motor yaşına bakmaksızın her zaman kusursuz performans verebilmelidir. Vermiyor ise mutlaka bir yanlış var :wiinkk:

Motor devri X devirde X km/h yapan motosiklet, birebir aynı koşullarda yine motor devri X iken <X km/h yapıyor ise debriyajdan şüphe ederiz. Sonra diğerleri...

hokahey
30 Eylül 2018, 00:14
Onu bende farkettim. Polis sanıp yol veriyorlar.

iyiymiş la. bir de siren taktiracan, arada çalıp milletin aklını alacan valla muhaha.

Tengri
30 Eylül 2018, 00:27
Ben geçen yıl motoru değiştirdim, 150'liği satıp 300'lük makine aldım - sürüş baya değişti. :queen:

Şaka bir tarafa, kullandığım motorda gidon yükseltmenin çok faydasını gördüm. Aynaların görüşü oldukça iyileşti, manevra hakimiyetim arttı ve sürüş pozisyonum daha dik hale geldi. Bel fıtığından ameliyatlı olduğum için sürüş pozisyonunun dikleşmesi belimi rahatlattı.

rebeka
30 Eylül 2018, 00:57
Özelikle cg cilerin baş belası haline gelen soğuk havalarda eldivenle motosikletin altında felik felik aradığımız jikleyi km saatinin yanına almayı başardım.
not: Honda aktiva kablolu jiklesini kullandım. Her gören şaşırıyor ve çok mantıklı buluyor.

patpop
30 Eylül 2018, 01:44
;4389943']2007 model Honda CBF150 (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/186412-honda-cbf-150-cafe-racer-project.html)' ye

https://i.hizliresim.com/0E744B.jpg

Yapılanlar listesi:

Motosiklet elektirik tesisatı, motor ile amortisörler ve arka salıncak, tüm boru ve hortumlar da dahil olmak üzere komple söküldü
Furş bilye takımı değiştirildi
Gidon iptal edildi, doğrudan amortisörlere bağlı gidon eklendi
Kumanda düğmelerinin tamamı değiştirildi
Ön fren kaliperi değiştirildi
Ön fren hidrolik merkezi ve maneti değiştirildi
Jikle teli değiştirildi
Debriyaj maneti ve teli değiştirildi
Elcikler değiştirildi
Korna değiştirildi, ikinci korna ve değişim swici eklendi
Ön amortisörler komple değiştirildi
Ön aks değiştirildi
Amortisör körükleri eklendi
Ön amortisörler komple gövde rengine boyandı
Kilometre teli ve dişlisi değiştirildi
Gaz teli değiştirildi
Ön far ve ön-arka sinyaller değiştirildi
Ön far amortisör bağlantı ayakları eklendi
Paslanmaz çelikten yeni ön panel yapıldı
Yeni ön panele sağ ve sol sinyal lambası eklendi
Arka stop değiştirildi, ikincil stop eklendi
İkincil marş butonu eklendi
Vites – yakıt – devir göstergeleri iptal edildi
Dikiz aynaları doğrudan gidona bağlanan tiplerle değiştirildi
Yakıt deposu değiştirildi
Yakıt depo musluğu değiştirildi
Yakıt hortumları değiştirildi
Hava filtre kutusu ve filtresi iptal edildi, direk hava filtresi eklendi
Ateşleme bobini değiştirildi
Ateşleme buji kablosu ve piposu değiştirildi
Ateşleme modülü değiştirildi
Konjektör değiştirildi
Stator sargısı komple değiştirildi
Motor açıldı ve;
Triger zinciri, kayıcıları ve gergisi değiştirildi
Motor içerisindeki marş tek yön kavraması değiştirildi
Buji değiştirildi
Marş motoru sökülerek temizlendi
Vites swici değiştirildi
Karter ve depo havalandırma kontrol valfi temizlendi
Silindir kapak contası değiştirildi
Silindir, yanma odası ve piston başındaki karbon birikintileri temizlendi
Supaplar ve supap tırnakları değiştirildi
Yağ çubuğu değiştirildi
Arka maşa değiştirildi
Arka fren balataları değiştirildi
Çamurluk iptal edildi
Şase kuyruğu kesilerek kısaltıldı
Şasenin çeşitli yerlerindeki gereksiz görünen yerler traşlandı
Orta sehpa iptal edildi
Yeni gösterge eklendi
Paslanmaz çelikten gösterge sacı imal edilerek eklendi
Yakıt depoön bağlantısı 8cm aşağı ve arka bağlantısı 20 cm kadar ileri alındı, sele oturma noktası da aynı oranda ileri alınmış oldu
Sele oturma noktası ile gidon bağlantı noktası ve açısı değiştirildiğinden oturuş pozisyonu ve dinamiği tamamen değiştirilmiş oldu
Yeni yakıt depo kapağı eklendi
Ön zincir ve arka zincir dişlileri değiştirildi
Arka zincir flanşı değiştirildi (saplamaları ve rulmanı ile birlikte)
Arka teker flanş kauçuk bağlantı takozları değiştirildi
Arka amortisör bağlantı takozları değiştirildi
Kuyruğa çamurluk eklendi
Zincir değiştirildi
Yeni sele sıfırdan üretildi
Yeni sele için oturma minderi imal değildi
Yan ayaklıklar kesilerek tasarım değiştirildi
Ayak pedleri değiştirildi
Şase komple boyandı
Şase sele alt kısmına pütür uygulandı
Sele üstüne ve yakıt deposuna pütür uygulandı
Sele, yakıt deposu, arka çatal ve bilumum parça yeniden boyandı, boya olarak darbeye dayanıklı anti pas özellikli boya, profesyonel boya tabancası ile uygulandı
Arka çatal bağlantı rulmanları değiştirildi
Yakıt depo bağlantı noktaları iptal edildi, yeri değiştirildi
Elektrik tesisatı komple elden geçirilerek istenen ölçülere getirildi
Kontak iptal edildi, direksiyon kilidi iptal edildi
USB şarj aparatı eklendi
Şase üzerine yeni kontak anahtar yuvası yapıldı
Yeni kontak anahtarı ve bağlantıları uygulandı
Sigorta kutusu eklendi, sigorta sistemi değiştirildi
Akü yuvası sele altına yapıldı
Akü yenilendi
Marş kablosu iki katına uzatıldı, şase bağlantısında değişiklik yapıldı
Marş otomatiği de dahil tüm ünitelerin yerleri iptal edildi, yeni yerleri için bağlantılar eklendi ve gerekli kablolama yapıldı
Motor yağı değiştirildi
Fren hidroliği yenilendi
Jantlar gövde rengine boyandı
Yeni tarza uygun lastikler takıldı
Zincir üstüne paslanmaz çelikten sac yapıldı

Çok fark etti

https://i.hizliresim.com/3znMg4.jpg

Tabi daha yapılacaklar var:

Ön çamurluk yapılacak
Arka plakalık yapılacak
Arka plaka aydınlatmaları yapılacak
Egzoz borusu yapılacak
Egzoz susturucusu yapılacak
Egzoz bağlantıları yapılacak
Egzoz borusunun risk oluşturan temas noktaları yanmaz örgü ile kaplanacak
Son ayarlar yapılacak

Bilmem bu sayılır mı :thumleft:
Bunların hepsini yaptıktan sonra trafik polisine yakalanırsam motor bırakılacak kaçılacak diyede yazsan tam olacakmış. Çünkü bu yaptığının hepsine ceza yazarsa polis bi ev parası cebinden çıkar. Hepsini ruhsata işletirsen o ayrı. Oda bi dert gerçi.

GezeGeze
30 Eylül 2018, 02:12
Kulak tıkacının önemini yeni başladığımda zaferce nickli arkadaşın yazılarından okumuştum ve 1 set yumuşak yuvarlak oyun hamuru gibi olanlardan almıştım; içinden 4 tane çıkan... Bir süre 2'sini kullandım; sonra alışamadım, kenara bıraktıydım. Kutusunda hala 2 tanesi kullanılmamış olarak durur bir yerde...

Sonra, bir gün şehir içinde yanımdan 07 plakalı Antalya'dan gelip Isparta'dan geçip, artık nereye gidiyorduysa, giden beyaz SYM Wolf SB 250 NI kullanan gençten bir arkadaşın yanına bir sonraki ışıklarda yetişip yanaştım; amaç motor nasıl diye sormaktı...

Ben böyle motordan motora sesleniyorum; o da bana "kulaklık tak, kulaklık tak dedi"... Motoru sordum, iyi dedi, hiç düşünme al dedi...

Gerçi ben sonra başka marka aldım ama; tanımadığı birinin sağlığını düşünerek "kulaklık tak" diye tavsiye etmesi aklımda kaldı...

O günden sonra kulaklık takmaya başladım... Müthiş rahatmış! Buradan, okuyorsa, selam olsun, beyaz SYM Wolflü Antalyalıya! Tavsiyen için teşekkürler!

Kulaklık modellerine gelirsek; yuvarlak oyun hamuru gibi olanlar kulakta tam durmayabiliyor, eskiden biliyorum, ipli olanlardan da, gidip eczaneden aldım, çok beğenmedim, 10 lira boşa gitti gibi.. Onun yerine 2-3 liralık olan daha iyi sonuç veriyor gibi, şu resimdeki gibi olan: https://www.hepsiburada.com/3m-1110-ipli-kulak-tikaci-pm-hrens3m1110 (https://www.hepsiburada.com/3m-1110-ipli-kulak-tikaci-pm-hrens3m1110)

Tavsiye ederim...

darkmotor
30 Eylül 2018, 09:15
Kaliteli yerden benzin alınca ,motosikletin gidişi torku farkediyor.Bu durumu pek önemsemezdim taki motordaki atikliğin değiştiğini görene kadar.Kaliteli benzin çok farkeder.

Angrypower
30 Eylül 2018, 09:51
Kulak tıkacının önemini yeni başladığımda zaferce nickli arkadaşın yazılarından okumuştum ve 1 set yumuşak yuvarlak oyun hamuru gibi olanlardan almıştım; içinden 4 tane çıkan... Bir süre 2'sini kullandım; sonra alışamadım, kenara bıraktıydım. Kutusunda hala 2 tanesi kullanılmamış olarak durur bir yerde...

Sonra, bir gün şehir içinde yanımdan 07 plakalı Antalya'dan gelip Isparta'dan geçip, artık nereye gidiyorduysa, giden beyaz SYM Wolf SB 250 NI kullanan gençten bir arkadaşın yanına bir sonraki ışıklarda yetişip yanaştım; amaç motor nasıl diye sormaktı...

Ben böyle motordan motora sesleniyorum; o da bana "kulaklık tak, kulaklık tak dedi"... Motoru sordum, iyi dedi, hiç düşünme al dedi...

Gerçi ben sonra başka marka aldım ama; tanımadığı birinin sağlığını düşünerek "kulaklık tak" diye tavsiye etmesi aklımda kaldı...

O günden sonra kulaklık takmaya başladım... Müthiş rahatmış! Buradan, okuyorsa, selam olsun, beyaz SYM Wolflü Antalyalıya! Tavsiyen için teşekkürler!

Kulaklık modellerine gelirsek; yuvarlak oyun hamuru gibi olanlar kulakta tam durmayabiliyor, eskiden biliyorum, ipli olanlardan da, gidip eczaneden aldım, çok beğenmedim, 10 lira boşa gitti gibi.. Onun yerine 2-3 liralık olan daha iyi sonuç veriyor gibi, şu resimdeki gibi olan: https://www.hepsiburada.com/3m-1110-ipli-kulak-tikaci-pm-hrens3m1110 (https://www.hepsiburada.com/3m-1110-ipli-kulak-tikaci-pm-hrens3m1110)

Tavsiye ederim...

O iplilerden, eczanede 8₺ ye aldım. Havuz için satılıyormuş. Kısa mesafelerde iyi hoş ama uzun mesafede kulağımı çok acıtmıştı. İzmir’e giderken kulak tıkacı olmasa herhalde iron butt kasamaz ve dk başı mola verirdim.

Ekarademir
30 Eylül 2018, 10:32
iyiymiş la. bir de siren taktiracan, arada çalıp milletin aklını alacan valla muhaha.

Özellikle denedim. Aksarayda yolu ortalayıp giderler. Sollama yapmak için çekilmesini beklemek lazım. Normal şekilde sol dikiz aynasından gözüküp kornaya basarak yol istediğimde takan pek yok. Birkaç tane adam çıktı sadece. Çekilip yol veren hatta el sallayıp selam veren.

Yelek varken dikiz aynasında gözüküp kornayada basmıyorum. Bikaç saniye sonra sağa çekiliyor.