PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : en güncel emniyet şeridi mevzusu



coderadam
22 Eylül 2018, 22:16
arkadaşlar merhaba. motosikletimi aldım ve yavaştan trafiğe çıkmaya başladım. sormak istediğim birşey var. istanbulda özellikle tem otoyolunda emniyet şeridi motosikletlere serbest mi ? şu eds kameraları var ya emniyet şeridini çeken mesela onların altından geçersek ne oluyor?

normalde hep görüyorum motosikletler emniyetten vızır vızır gidiyor ama kamera bölgesine gelince çıkıyorlar mı? bir de malum son günlerde emniyet alarmda nefes alana ceza çakıyorlar eğer kullanım serbestse hala öyle mi ?

Deadly Sto(R)m
22 Eylül 2018, 22:20
Motosikletiniz hayirli olsun. Yavastan trafige cikan birine verilecek tavsiye degil ama, eds kamerasi onden cekiyorsa sorun degil, arkadan cekiyorsa ceza sebebidir. Siz yine de kameralara bakip dikkatinizi dagitacaginiza seritten gidin ge kafaniz rahat olsun. En onemlisi, mutlaka egitim alin. Ornek: MEG Dernek

istanbu_gezg
22 Eylül 2018, 22:32
muhakkak motorun frenlemesini ve gaz tepkisini trafiğe kapalı bir yerde bol bol çalış piş,

trafik gaddardır hatanı kaldırmaz kazasız belasız sürmen güzel motorlar alıp bize forumdan hava atman dileği ile :D

artemis99
22 Eylül 2018, 22:50
Sen daha TEMe çıkma çok erken. Ehliyetsiz biri vardı sıfır xmax ile emniyet şeridinde duran araca çarptı parçaladı canım motoru.

watercolours
23 Eylül 2018, 00:34
Emniyet şeridi bütün sivil taşıtlara yasaktır, güncel bilgidir. Ama ceza bir yerde uygulanır bir yerde uygulanmaz, o başka bir konudur.

myagdi
23 Eylül 2018, 02:07
aslında emniyet şeridini kullanmak yasak, fakat trafik ekipleri motosikletlere bir esneklik gösterirdi.
son günlerde emniyet şeridinde uygulama yaptıklarını, motosikletleri durdurduklarını sıkça görüyorum.

motora iyice alışmadan e5'i kullanmanızı tavsiye etmem. hele tem'i kullanmayı unutun. 3-5 ay veya 1000 km gibi trafik tecrübesi kazanmayı bekleyin.

coderadam
23 Eylül 2018, 13:36
sanırım e-5 ve tem için henüz erken. o zaman şimdilik sahil yolu ve ara yollardan devam :)

oguncelik
23 Eylül 2018, 16:36
Geçen ay Mahmutbey gişeden girip Avcılar gişeden çıkmak üzere kullandım. Mahmutbey gişenin çıkışından trafik polisine selam verdim geçtim ama Avcılar gişelere gelmeden emniyet şeridinde otoban polisi durdurdu ve cezayı yazdı maalesef otoban polisi yazısını geç gördüm

sandıkçı
23 Eylül 2018, 17:29
Emniyet şeridinde seyretmek tabiki yasak.Ancak trafiğin durumu malumunuz.İmtiyazlar tanınıyor pek çok polis tarafından.Bunun kıymetini bilelim,ceza yazılırsa tartışmaya girmeyelim.Eds kameraları da çift taraflıysa(ki geneli öyle) arkadan çekme ihtimali yüksek....Bazen girmek zorunda kaldığım durumlar oluyor şimdiye kadar ceza gelmedi,10 yıldır trafikteyim.

ufoz
23 Eylül 2018, 19:49
sanırım e-5 ve tem için henüz erken. o zaman şimdilik sahil yolu ve ara yollardan devam :)

Sahil yolunda yerdeki beyaz işaretlere dikkat edin. Özellikle okların üzerinden boylamasına geçerken motor fena kayıyor. Üstleri pütür pütür minik fayans gibi...
Ben mümkün olduğunca oklardan uzak veya okun ucundan geçiyorum. Böylece daha az beyaz bölüme denk geliyorum.
Üçgenlerde pek kayma olmuyor.
Ama yazı olan yerlerde oklar gibi kaydırıyor.

Tem ve E5 ten şimdilik uzak durun...

Angrypower
23 Eylül 2018, 20:47
Yarın erken kalkabilirsem Avrupa yakası sahil yolundan işe gideceğim. Lastikleri değiştirdiğim için bide orada deneyeceğim bakalım nasıl oluyor die. Sahil yolu iyi güzelde 70km/sa yazısı can sıkıyor. Motorlar radarlara girmiyor, kameralar önden bakıyor die lakin genede ilk kameraya girmeden gelen araçlar çok hızlı giriş yapabiliyor. Özellikle Zeytinburnu'ndan giriş yapan araçlar. Orada da tedbiri elden bırakmamak lazım.

patpop
24 Eylül 2018, 01:41
O beyazlıklar kaydırmaz aslında onlar lastiği tutuyor ama beyazdan asfalta çıkınca tekerler kayıyor o yüzden beyazlıklar fayans hissi veriyor. Genelde o beyazlıklar trafiğin çok olduğu yerde belli bir süre sonra kayboluyor sebebi lastiğe yapışıp silinmesi.

watercolours
24 Eylül 2018, 08:55
Yeni lastiklerle ilk 200 küsür kilometre dikkatli olun derler, en üst tabaka aşınana kadar.

ufoz
24 Eylül 2018, 11:36
O beyazlıklar kaydırmaz aslında onlar lastiği tutuyor ama beyazdan asfalta çıkınca tekerler kayıyor o yüzden beyazlıklar fayans hissi veriyor. Genelde o beyazlıklar trafiğin çok olduğu yerde belli bir süre sonra kayboluyor sebebi lastiğe yapışıp silinmesi.

Zeytinburnu Kumculardan, Çatladıkapıya kadarki beyazlar asfalt değil, boya değil.
Resmen sanki deniz kenarındaki yuvarlak küçük taşlarla mozaik çalışması yapılmış.

Önceleri lastik yeni ondandır diyordum. Lastik 2.000 km yi buldu. Hala durum değişmedi.
40 km/saat üzerindeki hızlarda kayma başlıyor.

Sizin bahsettiğiniz konu beyaz asfalt için geçerli. Onda beyaz bölümde değil, beyazdan
siyah asfalta çıkarken kayma oluyor.

Sahil yolundakiyse sanatsal !!! bir mozaik çalışması. Üstü pütür pütür.

Kalın tekerli ve nispeten daha ağır motorlar önümden giderken özellikle takip ediyorum.
Onlarda bendeki gibi kayma olmuyor.

Bu durum artık o kadar çok rahatsız ettirir boyuta geldi ki,
yeni motor almamdaki %70 etkende bu sahil yolundaki sanatsal ! beyaz mozaikler oldu.

Kızıl pars
24 Eylül 2018, 12:05
@coderadam sanırım yazılımcısın, aramıza hoş geldin.
Mümkün mertebe acemiliğini atana kadar Tem'de sürme, hatta E5'e bile dikkat et.
Bunların kendine göre defacto kuralları oluşmuş, arabalar, otobüsler, minibüsler, taksiler senin acemiliğine bakmaz.
Hatta diğer motorcular bile sana zor anlar yaşatabilir.

Eğitim al, video seyret, özellikle kaza videolarını analiz etmeye çalış.
Kazasız belasız sürüşler.

CagrioneTR
24 Eylül 2018, 16:07
Sen daha TEMe çıkma çok erken. Ehliyetsiz biri vardı sıfır xmax ile emniyet şeridinde duran araca çarptı parçaladı canım motoru.

bendim o :) Kamyonların sağından emniyete sakın dalma ben daldım xmax 300 artık yok ben sağlamım ama :)

natila
24 Eylül 2018, 16:47
eds denetimini belediyeler yapıyor... EDSde giderken polisin durdurup ceza yazdığını duymadım... kameralar tespit edip cezayı yolluyorlar... normalde EDS tüm araçlara yasak ancak yoğun trafikte motosikletlerin EDS de gezinmesine göz yumuyorlar... ancak trafik akarken EDS ye girersen ceza kesilme oranı yüksek zaten ceza yiyenlerin çoğu bu zamanda fotoğraflanmış... işin aslı EDS de gezerken ceza yersen yüzde yüz haksızsın... yasak EDS yani

emremm
24 Eylül 2018, 16:52
Zeytinburnu Kumculardan, Çatladıkapıya kadarki beyazlar asfalt değil, boya değil.
Resmen sanki deniz kenarındaki yuvarlak küçük taşlarla mozaik çalışması yapılmış.

Önceleri lastik yeni ondandır diyordum. Lastik 2.000 km yi buldu. Hala durum değişmedi.
40 km/saat üzerindeki hızlarda kayma başlıyor.

Sizin bahsettiğiniz konu beyaz asfalt için geçerli. Onda beyaz bölümde değil, beyazdan
siyah asfalta çıkarken kayma oluyor.

Sahil yolundakiyse sanatsal !!! bir mozaik çalışması. Üstü pütür pütür.

Kalın tekerli ve nispeten daha ağır motorlar önümden giderken özellikle takip ediyorum.
Onlarda bendeki gibi kayma olmuyor.

Bu durum artık o kadar çok rahatsız ettirir boyuta geldi ki,
yeni motor almamdaki %70 etkende bu sahil yolundaki sanatsal ! beyaz mozaikler oldu.
Hocalar, beyaz kısımlar ile asfaltın arasında sıcak yüzünden seviye farkı oluşuyor.
Beyaz çızgiler asfalttan daha yüksektir.
Bu seviye farkını kayma gibi algılıyor olabilir misiniz?:)

patpop
24 Eylül 2018, 17:04
Hocalar, beyaz kısımlar ile asfaltın arasında sıcak yüzünden seviye farkı oluşuyor.
Beyaz çızgiler asfalttan daha yüksektir.
Bu seviye farkını kayma gibi algılıyor olabilir misiniz?:)

Zeytinburnu Kumculardan, Çatladıkapıya kadarki beyazlar asfalt değil, boya değil.
Resmen sanki deniz kenarındaki yuvarlak küçük taşlarla mozaik çalışması yapılmış.

Önceleri lastik yeni ondandır diyordum. Lastik 2.000 km yi buldu. Hala durum değişmedi.
40 km/saat üzerindeki hızlarda kayma başlıyor.

Sizin bahsettiğiniz konu beyaz asfalt için geçerli. Onda beyaz bölümde değil, beyazdan
siyah asfalta çıkarken kayma oluyor.

Sahil yolundakiyse sanatsal !!! bir mozaik çalışması. Üstü pütür pütür.

Kalın tekerli ve nispeten daha ağır motorlar önümden giderken özellikle takip ediyorum.
Onlarda bendeki gibi kayma olmuyor.

Bu durum artık o kadar çok rahatsız ettirir boyuta geldi ki,
yeni motor almamdaki %70 etkende bu sahil yolundaki sanatsal ! beyaz mozaikler oldu.
Kayma gerçekten çok hafif olabiliyor ama saliselik. Çok yüksek hız ve rüzgarlı havada tehlikeli olabilir.
O beyaz bölümlerin fotosunu atsanız aynı şeyden mi bahsediyoruz. Fayans gibi küçük küçük olmasının sebebi aynı yere bi kaç kat atılması olabilir mi?

ufoz
24 Eylül 2018, 17:20
Hocalar, beyaz kısımlar ile asfaltın arasında sıcak yüzünden seviye farkı oluşuyor.
Beyaz çızgiler asfalttan daha yüksektir.
Bu seviye farkını kayma gibi algılıyor olabilir misiniz?:)

Bildiğim 3 tür işaretleme yapılıyor.

1. Boya yöntemi. Bunda yükselti farkı yok. Bildiğin boya.
Kaydırma falan yok bu türlerde.
2. Beyaz asfalt veya ona benzer malzeme.
Yükselti farkı var. Yükselti farkının ve malzeme farklarının
etkisiyle (sanırım malzemelerin sürtünme katsayıları farklı)
çok hafif kaydırma yapıyor. Elbette yükselti farkıda bir miktar
etki ediyor. Ama burda beyaz kısmın üstünden giderken kayma yok.
Beyazdan siyah asfalta geçerken çok hafif bir kayma etkisi var.
3. Sahil yolunda bahsettiğim bölgede kullanılan beyaz işaretler.
Yerdeki bu işaretler asfalttan yüksek. Üstü tırtıklı. Arabayla
geçerken veya yanınızdan bir araba geçerken sesi duyuyorsunuz.
Fakat üstleri bombeli taş gibi.
Örneğin ok yönünü boylamasına beyazın üstünden giderseniz resmen
kaydığını hissediyorsunuz.
İşaret bitip siyah asfalta inerken aynı 2. tipteki etki oluyor.
Yazılarda da kayma çok daha az çünkü okta olduğu gibi boydan boya
beyaz kabartma üzerinde gitme durumu olmuyor. Ama 2 etkisi var.

Eğer o bölgeden geçerseniz yüksek hızda olmamak kaydıyla yerdeki
ok üzerinden boydan boya geçerseniz kayma etkisini hissedersiniz.
Hatta buna belkide motorun kıç atması demek dahan doğru olabilir.

Yavaş hızda ve çok dikkatli denemenizi öneririm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------


Kayma gerçekten çok hafif olabiliyor ama saliselik. Çok yüksek hız ve rüzgarlı havada tehlikeli olabilir.
O beyaz bölümlerin fotosunu atsanız aynı şeyden mi bahsediyoruz. Fayans gibi küçük küçük olmasının sebebi aynı yere bi kaç kat atılması olabilir mi?

Muhtemelen yarın sahil yoluna çıkacağım. Dönüşte Yenikapı bölgesinde trafik tıkanıp gıdım gıdım gidiyor.
Sanırım orada net bir fotoğraf çekebilirim.

Bu arada ben 40 dan sonra özellikle 50-60 arasındaki hızlarda kaymayı hissediyorum.

Artık yolu ezberledim. Samatyaya kadar sağdan gidip oklardan uzak kalıyorum.
Bir iki yerde okun ucundan geçiyorum o kadar.
Samatyadan sonra Yenikapıya kadarsa sağ şeridin solundan gitmem gerekiyor.
Yenikapı miting alanı virajında sağ şeridin sağında asfaltta kötü yapılmış tamirat var.
Ancak bu şekilde oktan ve bozuk yoldan uzak kalabiliyorum.
yenikapı/Eski balık hali civarıyla Çatladıkapı arasında oklar boyaya dönüşüyor.

Dönüşteyse Kazlıçeşmeye kadar sağdan geliyorum. Kazlıçeşmeden sonra eski derimoda gelirken
yol hem sola dönüyor hem bir şerit eksiliyor hemde ortada kayar ok var. dikkat etmek gerekli.

Derimodu geçer geçmez Büyük yalı önünde yol sağa dönerken yine ortada kayar ok var.
Üstüne dönüşte sağ şeridin sağında rogar kapakları ve kötü onarılmış veya yapılmış.
Buradaysa sağ şeridin solundan gitmek gerekiyorki hem dönüş etkisi, hem beyaz ok,
hemde rogar kapağından uzak kalınabilsin.
Eskiden IBIS otelden yan yola girerdim. Şimdi girişi çok tehlikeli hale geldi.
İlerde benzincinin önünden Veliefendi yoluna dönüyorum.
Sonrasında bu kayma etkisi yapan işaretler yok.

Belki uzun oldu ama, o yolu kullanacak olanlardan okuyan birinin belkide canını kurtaracak
bir bilgi olabilir...

kalın sağlıcakla...

patpop
24 Eylül 2018, 18:39
Bildiğim 3 tür işaretleme yapılıyor.

1. Boya yöntemi. Bunda yükselti farkı yok. Bildiğin boya.
Kaydırma falan yok bu türlerde.
2. Beyaz asfalt veya ona benzer malzeme.
Yükselti farkı var. Yükselti farkının ve malzeme farklarının
etkisiyle (sanırım malzemelerin sürtünme katsayıları farklı)
çok hafif kaydırma yapıyor. Elbette yükselti farkıda bir miktar
etki ediyor. Ama burda beyaz kısmın üstünden giderken kayma yok.
Beyazdan siyah asfalta geçerken çok hafif bir kayma etkisi var.
3. Sahil yolunda bahsettiğim bölgede kullanılan beyaz işaretler.
Yerdeki bu işaretler asfalttan yüksek. Üstü tırtıklı. Arabayla
geçerken veya yanınızdan bir araba geçerken sesi duyuyorsunuz.
Fakat üstleri bombeli taş gibi.
Örneğin ok yönünü boylamasına beyazın üstünden giderseniz resmen
kaydığını hissediyorsunuz.
İşaret bitip siyah asfalta inerken aynı 2. tipteki etki oluyor.
Yazılarda da kayma çok daha az çünkü okta olduğu gibi boydan boya
beyaz kabartma üzerinde gitme durumu olmuyor. Ama 2 etkisi var.

Eğer o bölgeden geçerseniz yüksek hızda olmamak kaydıyla yerdeki
ok üzerinden boydan boya geçerseniz kayma etkisini hissedersiniz.
Hatta buna belkide motorun kıç atması demek dahan doğru olabilir.

Yavaş hızda ve çok dikkatli denemenizi öneririm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------



Muhtemelen yarın sahil yoluna çıkacağım. Dönüşte Yenikapı bölgesinde trafik tıkanıp gıdım gıdım gidiyor.
Sanırım orada net bir fotoğraf çekebilirim.

Bu arada ben 40 dan sonra özellikle 50-60 arasındaki hızlarda kaymayı hissediyorum.

Artık yolu ezberledim. Samatyaya kadar sağdan gidip oklardan uzak kalıyorum.
Bir iki yerde okun ucundan geçiyorum o kadar.
Samatyadan sonra Yenikapıya kadarsa sağ şeridin solundan gitmem gerekiyor.
Yenikapı miting alanı virajında sağ şeridin sağında asfaltta kötü yapılmış tamirat var.
Ancak bu şekilde oktan ve bozuk yoldan uzak kalabiliyorum.
yenikapı/Eski balık hali civarıyla Çatladıkapı arasında oklar boyaya dönüşüyor.

Dönüşteyse Kazlıçeşmeye kadar sağdan geliyorum. Kazlıçeşmeden sonra eski derimoda gelirken
yol hem sola dönüyor hem bir şerit eksiliyor hemde ortada kayar ok var. dikkat etmek gerekli.

Derimodu geçer geçmez Büyük yalı önünde yol sağa dönerken yine ortada kayar ok var.
Üstüne dönüşte sağ şeridin sağında rogar kapakları ve kötü onarılmış veya yapılmış.
Buradaysa sağ şeridin solundan gitmek gerekiyorki hem dönüş etkisi, hem beyaz ok,
hemde rogar kapağından uzak kalınabilsin.
Eskiden IBIS otelden yan yola girerdim. Şimdi girişi çok tehlikeli hale geldi.
İlerde benzincinin önünden Veliefendi yoluna dönüyorum.
Sonrasında bu kayma etkisi yapan işaretler yok.

Belki uzun oldu ama, o yolu kullanacak olanlardan okuyan birinin belkide canını kurtaracak
bir bilgi olabilir...

kalın sağlıcakla...
Yarını bekliyorum. Böyle tehlikeli şeyleri karayollarına bildirin. Bu kadar tehlikeli bir yolda gerçekten yaşamak mucize.
Benim geçtiğim yollar sizinki kadar tehlikeli değil. O yüzden şikayet etmedim.

ufoz
24 Eylül 2018, 18:54
Yarını bekliyorum. Böyle tehlikeli şeyleri karayollarına bildirin. Bu kadar tehlikeli bir yolda gerçekten yaşamak mucize.
Benim geçtiğim yollar sizinki kadar tehlikeli değil. O yüzden şikayet etmedim.

Benim memlekette olduğunuza göre orada bu tür problem olmasa da, başka dikkat edilmesi gereken şeyler var.

Fren ve sinyal lambaları çalışmayan traktörler gibi...

Fr.Sante
24 Eylül 2018, 21:10
İzlemenizi tavsiye ederim.


https://www.youtube.com/watch?v=1CgCdIwC6E8

Emniyet şeritleri hakkımız değil. Gösterilen müsamahayı iyi şekilde değerlendirelim. Sıkışık trafikte arabalar 20-30 ile gidiyorsa emniyet şeridinde 100 ile gitmeyin. Ya da sakin gidenleri arkasına geçip sıkıştırmayın. Araba atladığı zaman sanki emniyet şeridi bize ayrılmış yol gibi davranmayalım belki de gerçekten aciliyeti var. Çok görüyorum burası emniyet şeridi diye başkaların uyaranı , kavga edeni o zaman senin ne işin var?

travel
24 Eylül 2018, 21:56
İzlemenizi tavsiye ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=1CgCdIwC6E8

Emniyet şeritleri hakkımız değil. Gösterilen müsamahayı iyi şekilde değerlendirelim. Sıkışık trafikte arabalar 20-30 ile gidiyorsa emniyet şeridinde 100 ile gitmeyin. Ya da sakin gidenleri arkasına geçip sıkıştırmayın. Araba atladığı zaman sanki emniyet şeridi bize ayrılmış yol gibi davranmayalım belki de gerçekten aciliyeti var. Çok görüyorum burası emniyet şeridi diye başkaların uyaranı , kavga edeni o zaman senin ne işin var?


Cok haklisin. Kendimden utandim.

Bundan sonra ben de daha dikkatli olacagim bu konuda

gurcanozturk
24 Eylül 2018, 23:21
Bildiğim 3 tür işaretleme yapılıyor.

1. Boya yöntemi. Bunda yükselti farkı yok. Bildiğin boya.
Kaydırma falan yok bu türlerde.
2. Beyaz asfalt veya ona benzer malzeme.
Yükselti farkı var. Yükselti farkının ve malzeme farklarının
etkisiyle (sanırım malzemelerin sürtünme katsayıları farklı)
çok hafif kaydırma yapıyor. Elbette yükselti farkıda bir miktar
etki ediyor. Ama burda beyaz kısmın üstünden giderken kayma yok.
Beyazdan siyah asfalta geçerken çok hafif bir kayma etkisi var.
3. Sahil yolunda bahsettiğim bölgede kullanılan beyaz işaretler.
Yerdeki bu işaretler asfalttan yüksek. Üstü tırtıklı. Arabayla
geçerken veya yanınızdan bir araba geçerken sesi duyuyorsunuz.
Fakat üstleri bombeli taş gibi.
Örneğin ok yönünü boylamasına beyazın üstünden giderseniz resmen
kaydığını hissediyorsunuz.
İşaret bitip siyah asfalta inerken aynı 2. tipteki etki oluyor.
Yazılarda da kayma çok daha az çünkü okta olduğu gibi boydan boya
beyaz kabartma üzerinde gitme durumu olmuyor. Ama 2 etkisi var.

Eğer o bölgeden geçerseniz yüksek hızda olmamak kaydıyla yerdeki
ok üzerinden boydan boya geçerseniz kayma etkisini hissedersiniz.
Hatta buna belkide motorun kıç atması demek dahan doğru olabilir.

Yavaş hızda ve çok dikkatli denemenizi öneririm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:08 ----------



Muhtemelen yarın sahil yoluna çıkacağım. Dönüşte Yenikapı bölgesinde trafik tıkanıp gıdım gıdım gidiyor.
Sanırım orada net bir fotoğraf çekebilirim.

Bu arada ben 40 dan sonra özellikle 50-60 arasındaki hızlarda kaymayı hissediyorum.

Artık yolu ezberledim. Samatyaya kadar sağdan gidip oklardan uzak kalıyorum.
Bir iki yerde okun ucundan geçiyorum o kadar.
Samatyadan sonra Yenikapıya kadarsa sağ şeridin solundan gitmem gerekiyor.
Yenikapı miting alanı virajında sağ şeridin sağında asfaltta kötü yapılmış tamirat var.
Ancak bu şekilde oktan ve bozuk yoldan uzak kalabiliyorum.
yenikapı/Eski balık hali civarıyla Çatladıkapı arasında oklar boyaya dönüşüyor.

Dönüşteyse Kazlıçeşmeye kadar sağdan geliyorum. Kazlıçeşmeden sonra eski derimoda gelirken
yol hem sola dönüyor hem bir şerit eksiliyor hemde ortada kayar ok var. dikkat etmek gerekli.

Derimodu geçer geçmez Büyük yalı önünde yol sağa dönerken yine ortada kayar ok var.
Üstüne dönüşte sağ şeridin sağında rogar kapakları ve kötü onarılmış veya yapılmış.
Buradaysa sağ şeridin solundan gitmek gerekiyorki hem dönüş etkisi, hem beyaz ok,
hemde rogar kapağından uzak kalınabilsin.
Eskiden IBIS otelden yan yola girerdim. Şimdi girişi çok tehlikeli hale geldi.
İlerde benzincinin önünden Veliefendi yoluna dönüyorum.
Sonrasında bu kayma etkisi yapan işaretler yok.

Belki uzun oldu ama, o yolu kullanacak olanlardan okuyan birinin belkide canını kurtaracak
bir bilgi olabilir...

kalın sağlıcakla...

Pazar günü sahil yolundan Sirkeci'ye feribot iskelesine geçtim. Dediğiniz oklar ve işaretler gerçekten iğrenç. Rahatsızlığı bir yana tehlikeli olabilir dediğiniz gibi. İşin kötüsü oklara dikkat etmeye çalışan biri kaza da yapabilir.

patpop
25 Eylül 2018, 01:05
Pazar günü sahil yolundan Sirkeci'ye feribot iskelesine geçtim. Dediğiniz oklar ve işaretler gerçekten iğrenç. Rahatsızlığı bir yana tehlikeli olabilir dediğiniz gibi. İşin kötüsü oklara dikkat etmeye çalışan biri kaza da yapabilir.
Aynen bu oklara dikkat edeyim derken manyağın birine çarpılabilirsiniz. Dikkatli olmak lazım.

Benim memlekette olduğunuza göre orada bu tür problem olmasa da, başka dikkat edilmesi gereken şeyler var.

Fren ve sinyal lambaları çalışmayan traktörler gibi...
Doğru diyorsunuz sinyal ve frenleri çalışmayan traktör pek kalmadı. Geçen yılki vize affından sonra çoğu yapıldı ama başka faktörlerde çok manisalımısınız?


İzlemenizi tavsiye ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=1CgCdIwC6E8

Emniyet şeritleri hakkımız değil. Gösterilen müsamahayı iyi şekilde değerlendirelim. Sıkışık trafikte arabalar 20-30 ile gidiyorsa emniyet şeridinde 100 ile gitmeyin. Ya da sakin gidenleri arkasına geçip sıkıştırmayın. Araba atladığı zaman sanki emniyet şeridi bize ayrılmış yol gibi davranmayalım belki de gerçekten aciliyeti var. Çok görüyorum burası emniyet şeridi diye başkaların uyaranı , kavga edeni o zaman senin ne işin var?

Çoğu zaman emniyet şeridini ihtiyacım yoksa kullanmam. Genelde sıkıştıran araba vs olursa geçsin diye kullanırım. Birde trafik akışında sollamada zorlanacağımı hissedersem o zaman dikkatlice kullanırım.
Cezadan çok gerçekten acil işi olan olabilir diye kullanmıyorum.

ufoz
25 Eylül 2018, 01:25
...manisalımısınız?
Evet... Oğuz Boylarından Karasi Beyliğine mensubum...

ufoz
26 Eylül 2018, 22:36
Hava epey yağmurlu olduğu için motorsiklet kullanmadım. Bugün arabayla sahil yolunda giderken kısa bir video çektim.

Yağmur yağıyor, camlar kapalı.
En sol ve orta şeritteki işaretlerden geçen araçların lastik seslerini son olarakta ben işaretten geçerken lastik sesini duyacaksınız.
Sanırım ses motorsikletler için ne kadar tehlike arzettiği hakkında bir fikir verecektir.

Bu arada yol çizgileri boya.
İşaretler kabartma fayans gibi kaygan.
Resimde çektim ama elimi oynattığım için çok bulanık.
Video linki aşağıda...
https://youtu.be/aiZVmZpnpLU

mchi
27 Eylül 2018, 00:58
Emniyet şeridi her motorlu taşıta yasak buna motosiklet de dahil. Motosikletlere imtiyaz tanındığı için polisler elleşmiyor sağolsunlar. Emniyet şeridini kullanabilirsiniz ben henüz hiç ceza yemedim. Ama arkadan çeken kameralara yakalanırsanız arkanızdan ceza gelebilir. Avrupa yakasında sadece tem otoyolunda istoçtan aşağı inerken arkadan çeken 2 eds mevcut(arka arkaya) geri kalanı önden bakıyor birde gişe geçişlerinde kameralar çift yönlü bakıyor gişelerden geçerken de emniyet şeridini kullanmayın. Anadolu yakasında temdeki gişeler hariç e5 emniyet şeridinde çokca sadece arkadan çeken edsler mevcut onlara da dikkat edin. Anadolu yakasındakilerin çoğu çalışmıyo olabilir ama yine de riske girmeyin derim.
Ek olarak e5 ve tem de dikkat etmeniz gereken asıl tehlike kameralar değil sağa ayrılan çıkış yolları emniyet şeridinden giderken tali çıkış yolu geçişleri çok tehlikeli soldan gelen arabalar çoğu zaman bodozlama dalış yapıyor. Bu sebeple kaybettiğimiz bir çok motorcu dostumuz var Allah rahmet eğlesin.
Eğitim mutlaka alın ve araba sürerken ne kadar rahat iseniz motor tepesinde tam tersi bi o kadar hatta en uç derecede dikkatli ve yolu en geniş açıda izliyor olmalısınız. Ben buna matrix etkisi diyorum önümdeki sol orta ve sağ araçların aynalarından şöförleri izlemeye çalışırım. Aralardan geçmeden önce mutlaka seyir eden araçların hızına düşer en müsait zamanda bi anda geçerim. Mümkün mertebe hızlı gel hızlı geç yapmam arabaların arasındaki mesafeninde önemi var tabiki.
Bu ve benzeri bilgileri eğitim alarak edinmelisiniz. Aramıza hoş geldiniz.