PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Boy-Motosiklet



EvoRoncatto
07 Eylül 2018, 04:09
2-3 senedir motosiklete ciddi ilgim var fakat henüz cesaret edemedim.İlk başlarda yalnızca ulaşım aracı olarak düşünüyordum fonksiyonellik de önemli olduğundan scooter bakıyordum hatta X Max falan denemiştim nasıl olur diye. Daha sonra yaz-kış kullanmak istemediğim için scooterdan vazgeçmiştim.Şimdi sadece keyif için istiyorum motosiklete başlamayı.Konuya dönersek, şu an gözüme kestirdiğim motosikletler sanırım "cafe racer" diye geçen motosikletler fakat bunları deneme fırsatım hiç olmadı, buna rağmen çok küçük gözüküyor bu motosikletler.Benim boyum 1.92, bacak boyum da uzun biraz normale göre, denk geldikçe arkadaşların motosikletlerinde kendimi denerim supersportlarda sıkıntı çekiyorum oturuş pozisyonundaki eğiklik ve benim vücut yapım acı çektiriyor biraz. Bu cafe racer, scrambler tipi motosikletlerin geneli küçük biraz anladığım kadarıyla.Durum buyken ne önerilebilir, dediğim gibi keyif amaçlı kullanmak istiyorum hem ergonomi hem estetik olarak önemli bu durum benim için.Bir yandan da "başlangıç için o motosikletler gitmez ilk motorda görselliği takmaman lazım" olayı var tabi motosikletler büyüdükçe motor hacmi de büyüyor anladığım kadarıyla bu da ayrı bir mesele.

RownikaL
07 Eylül 2018, 07:06
Hocam ben henüz aktif olarak motosiklet kullanan biri değilim, eğitim alıyorum.Motor Alacağımdan ötürü uzunca zamandır okuyup izleyerek ataştırma yapıyorum.Gidipte 500 lük almak gibi bit çılgınlık yapmayı planlamıyorsan piyadadki racerlar sana sıkıntı yaşatmaz yalnız bir çok kişinin bahsettiği kawasakiler uzun boylular için rahatsız gelebiliyormuş.Genelde bu söyleniyor.Lakin motoru alacağın yerde rica et motorun üstüne otur tek ayağın yerde olup gitmesen bile kendini sürüş pozisyonuna getir, motoru bi tart iki ayağının arasında, az çok anlarsın zaten.

halo1925
07 Eylül 2018, 10:13
merhaba. boyum 199 benim. belki 2 yi geçmişimdir en son 19 yaşında ölçülmüştüm. sen naked motor kullanırken zorlanabilirsin bacak boyun da uzunsa. ben mesela naked motorlarda çok rahatsız hissediyorum. supersport, cruiser veya enduro kullanman en mantıklısı. scrambler motorlar altında biraz ufak kalabilir ama kullanırken çok daha rahatsız hissetmezsin. kolay gelsin bu arada. cidden ben de motora sığamamak konusunda sıkıntılar yaşamıştım epey. şanslıyım ki sevdiğim motor türü supersport ve çok rahat sığıyorum.

bu arada r25'e hayatta sığamazsın. cbr250 olabilir. ktm duke serisine hayatta sığamazsın. rc390 mesela bana çok iyi gelmişti. sonra mondial rx3i var ona da rahat sığarsın. ktm duke, yamaha mt ve r25 gibi motorlara sığmayı hayal etme ama

Kural [ Z ]
07 Eylül 2018, 16:46
Düşündüğüm motosikletteki duruşun ve oturuş pozisyonun için bu siteyi (http://cycle-ergo.com/) kullanabilirsin. Daha önce de forumda paylaşılmıştı, güzel bir uygulama.

mehmetk12
07 Eylül 2018, 17:38
benim boyum 190 ve mt25 kullanıyorum memnunum. herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum

EvoRoncatto
07 Eylül 2018, 18:17
merhaba. boyum 199 benim. belki 2 yi geçmişimdir en son 19 yaşında ölçülmüştüm. sen naked motor kullanırken zorlanabilirsin bacak boyun da uzunsa. ben mesela naked motorlarda çok rahatsız hissediyorum. supersport, cruiser veya enduro kullanman en mantıklısı. scrambler motorlar altında biraz ufak kalabilir ama kullanırken çok daha rahatsız hissetmezsin. kolay gelsin bu arada. cidden ben de motora sığamamak konusunda sıkıntılar yaşamıştım epey. şanslıyım ki sevdiğim motor türü supersport ve çok rahat sığıyorum.

bu arada r25'e hayatta sığamazsın. cbr250 olabilir. ktm duke serisine hayatta sığamazsın. rc390 mesela bana çok iyi gelmişti. sonra mondial rx3i var ona da rahat sığarsın. ktm duke, yamaha mt ve r25 gibi motorlara sığmayı hayal etme ama


Tüm cevaplar için teşekkürler öncelikle.Supersportları sadece üstünde nasıl duruyorum diye denemiştim ama bana hiç uygun değil hem motosikletlerin sürüş tarzı hem de oturuş şekilleri, kısaca o tip motorları kullanılması gerektiği gibi kullanamam.Bu enduro-cruiser ikilisi benim de dikkatimi çekiyor fakat düşük motor hacimli olanına denk gelemedim başlangıçta hangi motor gider hiç bilmiyorum.

zekeriyaimam
07 Eylül 2018, 18:23
Mondial RX3 Evo hayırlı olsun

gurcanozturk
07 Eylül 2018, 18:35
Vstrom 250?

EvoRoncatto
09 Eylül 2018, 01:16
Tekrar merhaba öneriler için tekrar teşekkürler.Yeri gelmişken sorayım, forumda birkaç konu okudum fakat bir ön yargı vardı genel olarak.Dün ilk motoru X Max 250 olup 2 ay kullanıp sattıktan sonra F800 GS gibi bir şeydi sanırım BMW model bir enduro alan arkadaşıma denk geldim, 10.000km lik Avrupa turu planını anlattı bana daha da heveslendim.Aynı zamanda çokca İstanbul-Mersin 1000+1000km gidip geliyor. Yalnız bu arkadaş 1.95 95 kilo bir arkadaş zaten enduro niyetindeydi fakat çekinip scooter almıştı ilk olarak.

Bu şekilde bir motor tercihi yapılması ne kadar doğru?Eğitimi alındıktan sonra mümkün müdür? Açıkçası ben de enduroya doğru kaydım sürüş rahatlığını vs. çok övdü.Forumda okuduğum konularda genel olarak yüksek cc motorla başlanmaz diyen kesim bunun supersportlar için geçerli olduğunu belirtip tecrübe gerekli diye eklerken, başlanabilir diyenler de istenilen motor türüne uygun eğitim alındıktan sonra mümkün olabileceğinden bahsetmişlerdi. Siz ne tavsiye edebilirsiniz bu konuyla ilgili?

tigermbz
09 Eylül 2018, 07:27
şu konuda (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/162591-250cc-baslangic-motoru.html) bazı mesajlar var, onları okumanı öneririm
boyun uzun, en rahat edeceğin makinalar endurolar
biraz motor sürmüşsün, klx 250 ile başlamanı öneririm. dağ bayır da gezer, iyice pişersin. 1-2 yıl 10.000 km üstünden sonra versys veya benzeri bir motora geçersin. tipleri de güzeldir
her çeşit motosiklet, tecrübesizken risk içerir. bunlar güçlendikçe daha da riskli olurlar
eğitim, bazı açıkları kapasa da 2 önemli husus, tecrübe ve kabiliyettir
daha az güçlü motosikletlerle tecrübe edinmek, daha akıllıca bir yol

EvoRoncatto
09 Eylül 2018, 18:09
şu konuda (http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/162591-250cc-baslangic-motoru.html) bazı mesajlar var, onları okumanı öneririm
boyun uzun, en rahat edeceğin makinalar endurolar
biraz motor sürmüşsün, klx 250 ile başlamanı öneririm. dağ bayır da gezer, iyice pişersin. 1-2 yıl 10.000 km üstünden sonra versys veya benzeri bir motora geçersin. tipleri de güzeldir
her çeşit motosiklet, tecrübesizken risk içerir. bunlar güçlendikçe daha da riskli olurlar
eğitim, bazı açıkları kapasa da 2 önemli husus, tecrübe ve kabiliyettir
daha az güçlü motosikletlerle tecrübe edinmek, daha akıllıca bir yol

Teşekkürler tavsiyeniz için, peki KLX 250 gibi bir motosikletle dağ-bayır girmeden (mecbur kalmadıkça yapmak istemiyorum çekincem var biraz) nasıl bir performans alınır yani şehir içi kullanımda bir dezavantajı olur mu? En azından görüntü itibariyle önerdiğiniz motosikletlerden biri bozuk yollar için tasarlanmış, diğeri ise sanırım "sport touring" görünümünde yol odaklı bir motosiklet olduğu için sormak istedim bunu.

Tengri
09 Eylül 2018, 21:58
EvoRoncatto, Ne kadar bütçe ayırdığınızı bilmiyorum, ama G310GS veya CRF250 Rally de düşünebilirsiniz. G310 GS'in her türlü beklentinize cevap vereceğini düşünüyorum.

EvoRoncatto
10 Eylül 2018, 01:39
EvoRoncatto, Ne kadar bütçe ayırdığınızı bilmiyorum, ama G310GS veya CRF250 Rally de düşünebilirsiniz. G310 GS'in her türlü beklentinize cevap vereceğini düşünüyorum.

Sağol hocam cevap için. Ben de karar verdim alacağım türe, arkadaşımla konuştuktan sonra beklentilerimi aynen önerdiğiniz ikili gibi aletler karşılayabilir duruyor.BMW zaten 2-3 yıl önceki heves sebebim ama sanırım o motorun sıfırını 7800 euroya satıyorlar, 2. eli 40 bin lira gibi beni aşar.25 bin TL civarı olabilir bütçem fakat eğitim-ehliyet derken yıl başına sarkar, o zamana da ne olur fiyatlar meçhul tabi. Alıp herhangi bir olumsuzlukta rahat satabileceğim bir motor bakıyorum Hondalar sanırım iyi bu konuda.İstanbula döner dönmez CRF leri denemek istiyorum. Bu arada CRF'lere yan çanta takılabiliyor mu, yani şu Tenere, GS'lerin üçlü çantaları gibi bir kullanıma geliyor mu merak ediyorum, birkaç seyahat blogunda CRF ile uzun turlar yapanlar gördüm ama hep yukarı doğru dizmişlerdi eşyaları yan+üst mümkün müdür acaba bu motorlarda

Tengri
10 Eylül 2018, 22:06
CRF'ler için piyasada çeşitli yerli üretim ve yurt dışından getirtilebilen yan çanta bağlantı demirleri ve topcase sehpaları mevcut. Dolayısıyla her türlü çanta tarzı kullanılabiliyor. Forumda aratırsanız farklı başlıklar altında faydalı kullanıcı yorumları var. BMW fiyatları maalesef uçmuş durumda..