PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cg150 Komple Motor Sökmek



Sadistic
06 Temmuz 2018, 02:09
xcg150 model motorum 1 ay önce çalınmıştı, bugün polisler telefon etti kazaya karışıp bırakıp gitmişler.(Arka, yan ve ön karenajları sökmüşler tanınmasın diye hatta ben bile benim motorum mu bu diye tereddütte kaldım)

Motoru teslim aldım(10tl otopark ücreti ile :pale:), ilk işim yağı değiştirmek oldu. Yağ içinden kırık sekman parçaları çıktı. Acaba bu parçalar piston üzerindeki sekman parçaları mıdır? Buji yuvasında yağlanma var hafiften.

Motoru tamamen sökebileceğim, bana rehber olacabilecek herhangi bir döküman, yazı veya video var mıdır? Youtube da sadece cbf 150 ye ait sökme videosu var çinli cg150 ile uyar mı birbirine? (Usta bu iş için 300tl istiyor ve açıkcası güven vermiyorlar)

Yardımlarınız için şimdiden tşkler.

EMRE ANAR
06 Temmuz 2018, 05:24
Öncelikle Geçmiş olsun
İlk önce sorunu bulmanız gerekecek
Anladığım kadarıyla motor çalışmıyor
Motoru söküp görmeden sorunu net bilemezsiniz
Yeterli takım varmı öncelikle elinizde

Tvs01
06 Temmuz 2018, 06:38
İstanbul avcılar civarında isen Honda yetkili servisinde çalışan usta var benim arkadaşım, istersen reflektiye için uygun bir fiyata yapar

peugeotcu103
07 Temmuz 2018, 11:59
Rektifiye yaptıracaksanız kartal'da Şahin rektifiye diye bir yer var işini iyi ve hızlıca yapıyorlar zamanında gazetelere çıkmış.

ByYlmzZz
07 Temmuz 2018, 16:31
geçmiş olsun hocam.segmanlar motor bloğunun içindeki birçok parçadan gelmiş olabilir(yağ pompası dişlisi gibi).segman gördüğünüze eminseniz kesinlikle motoru çalıştırmayın ve hemen iyi bir usta bulup tamamen elden geçirin.

Sadistic
07 Temmuz 2018, 18:37
Değerli yorumlarınız için tşkler dostlar motoru kendim söktüm ama geri nasıl toparlarım bilmiyorum umarım toparlayabilirim @cenkito hocanın blogundaki toplama videosuyla toplamaya çalışacağım.

Motorun piston sekmanları kırılmış, tek sekman sağlamdı. Kırılan sekmanlar silindir içinde sürtünüp aşındırmış. Hazır durum böyleyken 166cc ye terfi ettireyim diye düşünüyorum. Motor xcg150

http://www.motosport.com.tr/cg-150-65-5-mm-silindir-piston-kit-69-0-boy-15p-tw-r-piston,urun,6265.html

bu kiti alırsam yüksek devirlerde üst kapak vurma olayı olur mu? Bir de bu silindir ve 65.5mm piston takınca balataya plaka eklemeli miyim?

bu konuda @Mengu16 ve @cenkito hocalarım yardımcı olursa çok sevinirim. Şimdiden Allah razı olsun.

.::YaRGıÇ::.
07 Temmuz 2018, 22:53
Değerli yorumlarınız için tşkler dostlar motoru kendim söktüm ama geri nasıl toparlarım bilmiyorum umarım toparlayabilirim @cenkito hocanın blogundaki toplama videosuyla toplamaya çalışacağım.

Motorun piston sekmanları kırılmış, tek sekman sağlamdı. Kırılan sekmanlar silindir içinde sürtünüp aşındırmış. Hazır durum böyleyken 166cc ye terfi ettireyim diye düşünüyorum. Motor xcg150

http://www.motosport.com.tr/cg-150-65-5-mm-silindir-piston-kit-69-0-boy-15p-tw-r-piston,urun,6265.html

bu kiti alırsam yüksek devirlerde üst kapak vurma olayı olur mu? Bir de bu silindir ve 65.5mm piston takınca balataya plaka eklemeli miyim?

bu konuda @Mengu16 ve @cenkito hocalarım yardımcı olursa çok sevinirim. Şimdiden Allah razı olsun.

bence hiç deneme derim çünkü silindir ile birlikte değişmesi gereken daha bir çok parça olması lazım.bi yerde okumuştum 150 cc lik motoru 200 cc yapmak için bir çok parça değiştirmişler.şanzıman vs.gibi.seninkinde de aynısı olabilir.orjinaline sadık kalman daha iyi olur düşüncesindeyim.sonrasında sorunlar çıkabilir.karbürator sizin 150 cc ye hayat verecek güçtedir.onu bile değiştirmek gerekebilir.yinede siz bilirsiniz

Sadistic
03 Ağustos 2018, 23:13
Merak edenler için kuba xcg 150/razore 150 61mm piston çapı, 62mm silindir çapı, silindir boyu 69mm, krank boyu 49.5mm, 13 perno

Krank ve dişlileri değiştirmek beni aştığı için hiç girişmedin o işe

Ben 65.5mm silindir çaplı 13 perno, 69mm silindir boyu olan kit aldım şuan motosiklet 166cc

Bu arada silindir bloğu ve üst kapağı sökerken ve montaj yaparken cinnet getirdim kullandıkları vidalar o kadar adi ki hemen yalama oluyor.