PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha MT 25 2018 Model Farkları



Keoma
29 Haziran 2018, 14:28
Euro 4 normları gereği Yamaha MT 25’e Abs geldi.Bunu herkes biliyor ancak çoğu kimsenin bilmediği bir kaç değişiklik daha mevcut.İnternet alemine amme hizmetim :)
2017 modelde 22 nm tork varken 2018 modelde bu 26 nm torka yükseltimiş.Yani bu yaklaşık %19’luk bir artışa tekabül ediyor.Mt 25 için denilen: “alt devirler cansız yaa” söylemi kısmen geride kaldı diyebiliriz.
2017 modelde motor freni daha fazlayken yani gazı kestiğinizde öne yığılma çokken 2018 modelde motor freni azaltılmış.Şöyleki, gazı kestiğinizde o öne yığılma azalmış ve direksiyon hakimiyeti arttırılmış.Lastiğin kilitlenmesi bir nebze azaltılmış.

Ve en önemlisi 2018 model eskisine oranla 1 litre daha az yakıyormuş.

Bilgilerinize arz ederim.

zekeriyaimam
29 Haziran 2018, 15:00
Ne diyim ktm vr honda düşünsün.Alana da hayırlı olsun :)

burak burk
29 Haziran 2018, 15:25
bunu sayfasında bende sordumda kimsenin haberi yok.hatta yamaha yanlış yazmış falan dedim tork değerlerini ama araştırınca rekor artış varmış 250cc de.şu an bile en iyi 250cc iken bunun yanında eski hissetiricek sanırım.muhtemel yapılan en iyi 250 cc olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.z300 de bile 29nm tork vardı gerçekten çok yakın değerler aradaki hacim farkına rağmen.2018 r25 de sanırım bu motora geçiş yapıcaktır.normalde r25 mt25 için tüketim değerleri açıklanmadı sayfasında ama 2018 yeni motorda gösterilen değer sanırım 3.7 verilmiş.gerçi bende memnunum yakıttan r25 ile 4.3 4.5 arası yakıyorum ama 4 ve altına rahatlıkla indirmek mümkün olur euro 4 de.24.500 tl mt25 2018 modeli r25 2018 olursa galiba 27 bin tl rahatlıkla zorlicaktır.bu arada 2018 modellerinin neden gelmediğini bilen varmı ? tracer 700 r25 gibi gibi

KTMADDICTED
29 Haziran 2018, 15:51
250cc ler 20 asgari ucret olmus.Yorumsuz

YasinC
29 Haziran 2018, 15:55
300cc'nin değerleri ile karışmış olmasın?

Eski zxr, cbr250rr gibi 45 beygirlik motorlarda bile bu kadar tork yok

burak burk
29 Haziran 2018, 18:40
300cc'nin değerleri ile karışmış olmasın?

Eski zxr, cbr250rr gibi 45 beygirlik motorlarda bile bu kadar tork yok

yok baya ciddiler.bende yanlış dedim geçtim ama her yerde bu veriler var.alındığı devir aynı 10bin ama tork farkı var.zaten.22.4nm tork vardı standart 250cc torku,şu an 26.7 sanırım nerdeyse 27nm olmuş.en kral ktm duke 250 de 24nm var diye biliyorum onuda geçtim 2 silindirde bunu sunmaları efsane.kullanıcıları bekliyoruz valla bakalım ilk kim alacak.

harabe35
29 Haziran 2018, 18:56
Ne diyim ktm vr honda düşünsün.Alana da hayırlı olsun :)

Her motosikletin bir alıcısı vardır. Ben şuan CB250 ye aşık oldum diyebilirim. Her şeyi son hızda görüyorsunuz, yorumlarınızı da buna göre yapıyorsunuz. Çok düz mantık. MT25 in motor bloğu tasarımı ne kadar güzel ve mühendislik harikası olsada, görsel tasarımı berbat ötesi benim için.. Zaten 250cc fiyatları almış başını gitmiş, benzin desen öyle.. Alım gücümüz de ortada.. 1 senedir birikim yapıyorum ancak 18 bin civarı biriktirebildim. Ve ben birikime başladığımda R25 17 küsrdü.. Şuan durum ortada.. Durumun iyiye gitmeyeceği belli, daha da kötüye gideceği ise neredeyse garanti gibi...

Keoma
29 Haziran 2018, 19:36
Her motosikletin bir alıcısı vardır. Ben şuan CB250 ye aşık oldum diyebilirim. Her şeyi son hızda görüyorsunuz, yorumlarınızı da buna göre yapıyorsunuz. Çok düz mantık. MT25 in motor bloğu tasarımı ne kadar güzel ve mühendislik harikası olsada, görsel tasarımı berbat ötesi benim için.. Zaten 250cc fiyatları almış başını gitmiş, benzin desen öyle.. Alım gücümüz de ortada.. 1 senedir birikim yapıyorum ancak 18 bin civarı biriktirebildim. Ve ben birikime başladığımda R25 17 küsrdü.. Şuan durum ortada.. Durumun iyiye gitmeyeceği belli, daha da kötüye gideceği ise neredeyse garanti gibi...

Tork değerinin yüksekliği alt devirlerdeki atiklikle alakalı.Ve şöyle düşün; 2. Viteste giderken motor yırtınmıyor vites yükselt diye...cb250 ye baktım şekil şemal güzel ama çok küçük ya

harabe35
29 Haziran 2018, 20:48
Tork değerinin yüksekliği alt devirlerdeki atiklikle alakalı.Ve şöyle düşün; 2. Viteste giderken motor yırtınmıyor vites yükselt diye...cb250 ye baktım şekil şemal güzel ama çok küçük ya

Dostum zaten motor bloğuna tek kelime lafım yok(fazla yakması hariç).. Çok küçük diyosun ya :D gülüyorum. Tasarım olarak motosikletin arkası kısa, artçılı binmek için iyi değil evet. Ancak sele yüksekliği MT25 ten 2mm yüksek. Depo genişliği de MT25 ten daha fazla. Çok küçük çok küçük herkesin ağzına yapışmış. Bi yanyana getirsin imkanı olan birileri MT 25 ile görelim ne kadar çoook küçükmüş..(Lansmanda motosikletin üzerine bindim, boy 1.83 kilo 80. Son derece rahattı bacak mesafesi vs.)

kygsz
29 Haziran 2018, 21:47
2015 mt25 onerirmisininiz fiyat 16 civarı ,ybrden geçiş yapmayı düşünüyorum

Keoma
29 Haziran 2018, 21:59
Dostum zaten motor bloğuna tek kelime lafım yok(fazla yakması hariç).. Çok küçük diyosun ya :D gülüyorum. Tasarım olarak motosikletin arkası kısa, artçılı binmek için iyi değil evet. Ancak sele yüksekliği MT25 ten 2mm yüksek. Depo genişliği de MT25 ten daha fazla. Çok küçük çok küçük herkesin ağzına yapışmış. Bi yanyana getirsin imkanı olan birileri MT 25 ile görelim ne kadar çoook küçükmüş..(Lansmanda motosikletin üzerine bindim, boy 1.83 kilo 80. Son derece rahattı bacak mesafesi vs.)

Bak buraya benim resmi atıyorum.1.80 boy.Tabi tercih ve zevk meselesi...

Ama konu cb ile karşılaştırma değil, mt’nin 2017-2018 modeli ile karşılaştırma

http://i.hizliresim.com/DD9nPy.jpg

matay
29 Haziran 2018, 22:17
Az corba gibi olmus...kusura bakma ama bu motor ciddi yarim porsiyon tadinda ..cb 250 r

mustafa_325
29 Haziran 2018, 22:30
Hem %19 tork artışı var hemde 1 litre az yakıyor ama yamaha bunun reklamını yapmıyor?
https://memegenerator.net/img/images/9545268.jpg

qqferit
29 Haziran 2018, 22:37
Yeni kullanıcılar biraz kilometre çevirsin anlarız mt25 e dokunan sihirli deynek ne gibi olumsuzluklar getirmiş. Tmm iyileştirme yapmaları çok güzel ona bi lafım yok. Ama bukadar iyileştirme üzerine bide 1litre gibi büyük bi yakıt düşüşü sağlanması ( büyük yakıt tasarrufu derken bukadar fazla tork artışına rağmen yakıtın bukadar azalması buyuk bi azalma oluyo). Bakalım zaman göstericek

Keoma
30 Haziran 2018, 11:34
Yeni kullanıcılar biraz kilometre çevirsin anlarız mt25 e dokunan sihirli deynek ne gibi olumsuzluklar getirmiş. Tmm iyileştirme yapmaları çok güzel ona bi lafım yok. Ama bukadar iyileştirme üzerine bide 1litre gibi büyük bi yakıt düşüşü sağlanması ( büyük yakıt tasarrufu derken bukadar fazla tork artışına rağmen yakıtın bukadar azalması buyuk bi azalma oluyo). Bakalım zaman göstericek

Kullanıcısı az olacak galiba.24.500 fiyatı çok fazla artık

Boldpilot
30 Haziran 2018, 12:14
Hem %19 tork artışı var hemde 1 litre az yakıyor ama yamaha bunun reklamını yapmıyor?
https://memegenerator.net/img/images/9545268.jpg
şaşıracak pek bişey yok, düşük devir çeviren motosikletler az yakıyor. Düşük devirde yürümenizide tork sağlıyor.


https://i.resimyukle.xyz/171PJ7.jpg (https://resimyukle.xyz/resim/171PJ7) Mt07 ve 09 un rakiplerinden az yakmasının sebebi bu.

braveman
30 Haziran 2018, 14:09
Hem %19 tork artışı var hemde 1 litre az yakıyor ama yamaha bunun reklamını yapmıyor?
https://memegenerator.net/img/images/9545268.jpg

Çok haklı buldum seni :) Fotoğrafta cabası olmuş :)

uzay gemisi
30 Haziran 2018, 14:30
Neden motorları küçük yaparlar ki aklım almıyor. Cb250r a Honda bayisinde bende bindim boy 184 kilo 90 altımda oyuncak gibi kaldı ybrnin iri hali gibiydi

YasinC
30 Haziran 2018, 14:51
yok baya ciddiler.bende yanlış dedim geçtim ama her yerde bu veriler var.alındığı devir aynı 10bin ama tork farkı var.zaten.22.4nm tork vardı standart 250cc torku,şu an 26.7 sanırım nerdeyse 27nm olmuş.en kral ktm duke 250 de 24nm var diye biliyorum onuda geçtim 2 silindirde bunu sunmaları efsane.kullanıcıları bekliyoruz valla bakalım ilk kim alacak.

Ben denemeden inanmam. Hacim artmadan tork artışı pek mümkün değil. Sıkıştırma oranı arttırılması ile mümkün olur. Sıkıştrma oranı artması yanma sırasında zehirli gazların açığa çıkmasına sebep olur. Orda da euro4 e yakalanıyor.

Atladığım bir konu varsa mühendis arkadaşlar söyler.

mustafa_325
30 Haziran 2018, 15:42
şaşıracak pek bişey yok, düşük devir çeviren motosikletler az yakıyor. Düşük devirde yürümenizide tork sağlıyor.

Mt07 ve 09 un rakiplerinden az yakmasının sebebi bu.

Hah şimdi taşlar yerine oturdu. Al herhangi bir motoru sıkıştırma oranını arttırıp devir kesiciyi düşür al sana tork artışı ve yakıt tasarrufu. Beygirgücündeki düşüşten bahsetmemişler hiç.

Şimdi yamahanın kendi sitesindeki verilere baktım ve ciddi tutarsızlıklar gördüm. Geçen seneki motor verilerine göre sadece tork 22 den 26 ya çıkmış ama maksimum devir 12000 ve maksimum güç 36ps olarak aynı kalmış? Hepimiz tork x devir = Güç denklemini biliyoruz. Nasıl olmuş da denklemde sadece tork değişmiş? Bakıyorum sıkıştırma oranı da aynı duruyor? Resmen birtaraflarından teknik veri uydurup yazmışlar siteye. Adam gibi videolu dyno test sonucu olmadan asla inanmam bu saçmalığa.

https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/hyper-naked/mt-25.aspx?view=featurestechspecs

http://www.yamaha-istanbul.com/mt-25-abs-14161.technic

Bu iki sayfada sadece tork değeri farklı yazıyor. Büyük ihtimalle 22,6 NM olan tork değerini 26,6 NM diye yanlış yazdılar. Keoma nickli arkadaş da bunu gerçek sanıp buraya taşıdı.

burak burk
30 Haziran 2018, 18:04
Ben denemeden inanmam. Hacim artmadan tork artışı pek mümkün değil. Sıkıştırma oranı arttırılması ile mümkün olur. Sıkıştrma oranı artması yanma sırasında zehirli gazların açığa çıkmasına sebep olur. Orda da euro4 e yakalanıyor.

Atladığım bir konu varsa mühendis arkadaşlar söyler.

işte durumda burda başlıyor.euro 4 demek güç tork fakirliği demek diye biliyoruz aslında.ilk çıkan euro 4 modellerde böyleydi durumlar. hatırladığım aklımda olan er6n den z650 geçişte olan güç düşüşü mesela.ern6 daha güçlü bir motor ama z650 malesef öyle olamadı.200km hıza ulaşması eziyet resmen hatta ninja 650 çıktığı an hasta olmuştum hala öyleyim ama onunda 200km hız ıkınarak 1 2 km falan geçmesi gerçekten kabul edilebilir değil.o tipe o gidiş hiç yakışmıyor.ktm de yanlız yamaha gibi bir durum yaptı onuda kimse fark etmedi.duke 390 44 hp hüç 35 nm tork sağlarken 2018 modeli 44 hp güç 37 nm tork güce ulaştı.arada yapılıyor ama 250cc 27nm tork ne gördüm ne duydum.alsada bir kaç vatandaş artık anlatsa bize durumları.r25 sattırıp r25 aldırıcaklar valla 2018 bekliyorum

frankestayn1
30 Haziran 2018, 18:10
2015 mt25 onerirmisininiz fiyat 16 civarı ,ybrden geçiş yapmayı düşünüyorum

Kullandım ve paran varsa güzel motor eğer zar zor alıyorsan sakın bulaşma. Ha bide cidden güçlü bir motosiklet iyice motora alışmadan geçilmemeli.

Keoma
30 Haziran 2018, 18:55
Hah şimdi taşlar yerine oturdu. Al herhangi bir motoru sıkıştırma oranını arttırıp devir kesiciyi düşür al sana tork artışı ve yakıt tasarrufu. Beygirgücündeki düşüşten bahsetmemişler hiç.

Şimdi yamahanın kendi sitesindeki verilere baktım ve ciddi tutarsızlıklar gördüm. Geçen seneki motor verilerine göre sadece tork 22 den 26 ya çıkmış ama maksimum devir 12000 ve maksimum güç 36ps olarak aynı kalmış? Hepimiz tork x devir = Güç denklemini biliyoruz. Nasıl olmuş da denklemde sadece tork değişmiş? Bakıyorum sıkıştırma oranı da aynı duruyor? Resmen birtaraflarından teknik veri uydurup yazmışlar siteye. Adam gibi videolu dyno test sonucu olmadan asla inanmam bu saçmalığa.

https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/hyper-naked/mt-25.aspx?view=featurestechspecs

http://www.yamaha-istanbul.com/mt-25-abs-14161.technic

Bu iki sayfada sadece tork değeri farklı yazıyor. Büyük ihtimalle 22,6 NM olan tork değerini 26,6 NM diye yanlış yazdılar. Keoma nickli arkadaş da bunu gerçek sanıp buraya taşıdı.

Yanlışlık yok.Motoron dergisinin yaptığı incelemede de aynısını diyor.Buyrun izleyin.

İlk dakikada anlatıyor.

https://youtu.be/9vDoOwczBBk

altayfun
30 Haziran 2018, 19:16
Eklenen 4 nm tork ve yeni stikerla artık 200 görür bu alet.

mustafa_325
30 Haziran 2018, 20:18
Yanlışlık yok.Motoron dergisinin yaptığı incelemede de aynısını diyor.Buyrun izleyin.

İlk dakikada anlatıyor.

https://youtu.be/9vDoOwczBBk

Peki devir, güç ve sıkıştırma oranı aynı kalmasına rağmen tork nasıl değişmiş bunu nasıl açıklayacağız? Torkun arttırılması gücü de otomatik olarak arttırmalıydı.

zuluman
30 Haziran 2018, 20:45
Sadece Ecu yapilandirmasi ile bu tork ve yakit degerleri else edilmis olabilir mi. Euro4 ile euro3 arasinda daha az karbon salinimi ve abs olarak biliyorum.

YasinC
30 Haziran 2018, 20:52
Sadece Ecu yapilandirmasi ile bu tork ve yakit degerleri else edilmis olabilir mi. Euro4 ile euro3 arasinda daha az karbon salinimi ve abs olarak biliyorum.

Elde edilemez. Yani tork artıp çevrilen devir aynı kalıp güç artmaması olmaz. Ecu ile enjeksiyon basınçları yani dolaylı yoldan sıkıştırılan yakıt artar. Sıkıştırma oranı arttıkça çevre kirliliği artıyor.

EUOGLU
30 Haziran 2018, 20:56
Elde edilemez. Yani tork artıp çevrilen devir aynı kalıp güç artmaması olmaz. Ecu ile enjeksiyon basınçları yani dolaylı yoldan sıkıştırılan yakıt artar. Sıkıştırma oranı arttıkça çevre kirliliği artıyor.

adam haklı beyler



adam haklı

YasinC
30 Haziran 2018, 21:02
adam haklı beyler



adam haklı

http://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/08/oh-yes-gif-5.gif


Edit:
2018 R25 değerleri tork 22nm
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_r25%2018.htm

Euro emisyonlarının hak getirdiği zamanlar FZR250
45hp
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_fzr250r%2090.htm

https://www.youtube.com/watch?v=3SIZ-RRV6ag

harabe35
01 Temmuz 2018, 03:46
Bak buraya benim resmi atıyorum.1.80 boy.Tabi tercih ve zevk meselesi...

Ama konu cb ile karşılaştırma değil, mt’nin 2017-2018 modeli ile karşılaştırma

http://i.hizliresim.com/DD9nPy.jpg

Ben yazımda motosikleti görüp üzerine bindiğimi belirttim zaten. Ayrıca cb ile karşılaştırmak için girmedim zaten konuya, KTM ve Honda düşünsün diyen arkadaşa cevap olsun diye yazdım. Ama sen onları okumadın muhtemelen ;) Ben hangi konu başığındayım biliyorum..

Keoma
01 Temmuz 2018, 14:02
Peki devir, güç ve sıkıştırma oranı aynı kalmasına rağmen tork nasıl değişmiş bunu nasıl açıklayacağız? Torkun arttırılması gücü de otomatik olarak arttırmalıydı.

Onu mühendis arkadaşlara sormakta yarar var.

furkanaltan
21 Ağustos 2018, 09:56
Yamahanin test sürüşünde bizzat mt25 ABS sürdüm . Torkta kesinlikle artış var alt devir ölü değil ve yarım saat boyunca anı gaz açmalara rağmen 3.5 lt yaziyodu gostergede 2016 ile alakası yok tamamen farklı hissiyatı olan bir motosiklet olmuş ben çok beğendim