PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2003 Activa 102 cc verim alamıyorum



toshionur
21 Haziran 2018, 14:33
Arkadaşlar merhaba motor u komple söktürdüm krankda piston da gram yıpranma yok. karbüratör ü , hava filtre kutusunu komple temizliyorum sürekli . Ön ve Arka Varyatör deki çoğu parça 4000 km önce değişti. Fakat 50-80 hız arası tek kişi güzel yapıyor fakat tek kişi-iki kişi düşük hızlarda titreme ve çekmeme yapıyor.

Motor sıcakken ayar yapıyorum Karbüratör ayarı 1 , 1.5 , 2 tam tur da ve aralarını denedim berbat. Ne zaman tam sıkıp 0.5 açsam o ayarda rölanti diğer ayarlardan daha hızlı çalışıyor ve ilk gaz tepkisi daha iyi oluyor. BÖYLE DE berbat ın en iyisi oluyor.


SONUÇ olarak sizce sibop ayarlarında mı sıkıntı var , karbüratör üm bozuk nedir sorun?

Ayrıca sibop ayarları bir türlü doğru bulamadım . Hero pleasure aynı motor tipi 0.14-0.14 yazılmış. Diğer yerlerde 0.08-0.14 gibi rakamlar var.

uzay gemisi
21 Haziran 2018, 14:40
100cclik 5-6 hp motor için normal şeyler

caglar48
21 Haziran 2018, 14:51
Bence herşeyin bi kullanım ömrü oldugunu kabullenme vakti gelmiş

tigermbz
21 Haziran 2018, 15:00
debriyaja işaret ediyor

toshionur
21 Haziran 2018, 15:19
yok arkadaşlar yanlış değerlendirmişsiniz benim hatam biraz da eksik yazdım. Motor 78 bin km yi görüp sıfırlandı çoğu parçası dahil şu an için 20560 km de. Ben ne olur ne olmaz 20150 söküp tek tek parça kondüsyonlarına baktım. Kranktan tutun tüm parçalara dahil hiçbir şey yok. Akrabam da muadili 35000 km de var Onun ivmelenmesi efsane. düşük hızlarda titreme yapmıyor yüksek hızlarda daha sessiz vs.

Arkadaşlar çözümsüzlüğe karşıyım sonuçta mekanik aksam. Sizden tavsiye istiyorum bu motor için.

matrax33
21 Haziran 2018, 18:32
Kompresörde zayıflama var mı ?. Piston silindir değişmiş miydi ? Değiştiyse hangi marka ürün kullanıldı ? 20560 km kötü malzeme veya hatalı ölçüde kullanılmış malzeme için uzun bir rakam. Motorda yağ eksilme var mı ? Bujiyi söküp fotorafını buraya atabilir misiniz ?

Sibop ayarları ve karbüratör ayarı kaçık iken motor randımanlı gaz yemez stabil rölantide durmaz. Stop etmeler geç çalışmalar baş gösterir. Yani genel performansta tutarsızlıklar söz konusu olur.

Motorun çalışma ritmi düzgün, gaz yeme eğilimi canlı ve motor hala çekmediğini düşünüyorsanız kavramaya odaklanın.

s.b
21 Haziran 2018, 19:55
merhaba çelik kalınlıklarını kontrol ettinizmi

toshionur
21 Haziran 2018, 20:03
Kompresörde zayıflama var mı ?. Piston silindir değişmiş miydi ? Değiştiyse hangi marka ürün kullanıldı ? 20560 km kötü malzeme veya hatalı ölçüde kullanılmış malzeme için uzun bir rakam. Motorda yağ eksilme var mı ? Bujiyi söküp fotorafını buraya atabilir misiniz ?

Sibop ayarları ve karbüratör ayarı kaçık iken motor randımanlı gaz yemez stabil rölantide durmaz. Stop etmeler geç çalışmalar baş gösterir. Yani genel performansta tutarsızlıklar söz konusu olur.

Motorun çalışma ritmi düzgün, gaz yeme eğilimi canlı ve motor hala çekmediğini düşünüyorsanız kavramaya odaklanın.

sibop ayarlarını tekrar ayarlayınca karbüratör ayarlarındaki tutarsızlık umarım giderebilirim. Yıl sanırım 2010 du o yüzden hangi marka takıldığını hatırlamıyorum fakat piston bir üstü takılıp silindir içi genişletilmişti. İnternetten baktığımda çeşitli markalar var fakat nedir hatırlamıyorum.
https://urun.n11.com/yedek-parca/honda-activa-100-piston-jcc-51mm-P235333584
https://urun.n11.com/yedek-parca/honda-activa-100-piston-ikyp-5125-mm-P262568889
https://urun.n11.com/yedek-parca/honda-activa-100-piston-ikyp-5150-mm-P262568900

https://urun.n11.com/yedek-parca/honda-activa-piston-sekman-takimi-sukoki-P235920323

Motorun çalışması ve ilk marş tepkisini gösteren video, buji içinden fotoğrafı yarın ayarlayayım.

Kompresyonu nereden gözlemleyebilirim. Cevabınız için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:00 ----------

s.b. evet orada bir sıkıntı yoktu. Orijinalini yakın çıktı.
Buna yakındı. Örnek fotoğraf
https://n11scdn.akamaized.net/a1/1024/otomotiv-motosiklet/yedek-parca/honda-activa-orjinal-piston-std__0959580473716565.jpg

matrax33
21 Haziran 2018, 20:25
Pistonun temiz ve çiziksiz olması aşınmadığı anlamına gelmez. Motorunuzun sağlıklı çalıştığı anlamına gelir. Ölçüm yapmadan pistonun silindirin iyi performans verebileceğini anlayamazsın. Motorun kompresörünün iyi olup olmadığını ölçüm aletiyle bakabilirsin, veyahut ayak marşını elle yoklayarak tecrübe sahibiyseniz sertliğinden anlayabilirsiniz.

Motorda yağ yakma varmı yokmu ona bak en güzel tespiti ordan yapabilirsin. Aşınmış segmanlar yağ kaçırır yağ yaktırır.

tbk_1980
21 Haziran 2018, 22:55
Varyatör ön kasnagını komple değiştik 80000de yeniden doğmuş gibi oldu motor