PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 100 km de 4.7L Yakan 150cc



süleyman5808
12 Haziran 2018, 21:34
Herkese iyi akşamlar arkadaşlar kendi topic'imizde konu açmıştım fakat henüz bir cevap bulamamakla birlikte birde buradan sorup hem sabırsızlığımı yenip hemde farklı fikirler olsun istedim şöyle bir durum var ki bugün motora binmeden önce depoyu doldurum ve biraz gezeyim dedim 90-100/km ortalama ile tam 106 km yaptıktan sonra tekrar doldurup ne yakmışız bir bakayım dedim tam 30Tl/4.7L benzin aldım yani km de 0.28 kuruş yakmış ki bu rakamlarda yakan arabalar var motor henüz 6300 km de buji 4000 km de değişti hava filtresi yeni karbüratör temizleyeli 1000 km olmamıştır sübaplara 6000 km de baktırdım subap kontrolünden önce ses vardı ayarlandıktan sonra uzunca süre olmadı bugün tekrar bu kadar aralıksız kullanınca sıcakken yani çok hafif bi ses var gibi geldi (emin değilim) ilk aldığımda rodajda olmasına rağmen bir depo yani 16 litre tam 435 km de yedeğe düştü ve sonra 10-15 km daha kullandıktan sonra tahmini 450 km de bitmeden benzin almıştım şu anki durum ilk başlardan çok uzak anlaşılan :)

şimdiden herkese teşekkürler ve iyi forumlar.. :)

ozan1991
12 Haziran 2018, 21:48
mh drift sayfasınada bir bak orada yazmışlardır ne kadar yaktıklarını karşılaştır onlarla ama fazla yakıyorsun hesaplaman doğruysa benim dominar sakin kullanımda 3.5lt yakıyor 4 ü geçmiyor

devrimkr
12 Haziran 2018, 22:00
Bir hata var bu iste benim bmw g310r ile 360 km yolu hic durmadan 140-160 basarak gittim 4.3 litre yakti 100 km de. Subaplara baktir bence ayarsiz olabilir

mz 58
12 Haziran 2018, 22:11
Drift sayfasında ortalama 3.5 yakmış bir çoğu en fazla yakan 4 litreyi geçmemiştir sübap lara baktırdım 4000 km de sadece egzoz sübap ın biraz sıkı dedi usta onuda ayarladı zaten

MlhCnsz
12 Haziran 2018, 22:33
Benim cbf 150 uzun yolda iki kişi tapa gaz 4.5 yakmıştı. Sıkıştırdıysan yakar, bunlar küçük cc ve güçsüz canını aldıysan makinenin o da deponun canını alıyor.

stunc
12 Haziran 2018, 22:57
Benim tivister 250 cc 1 lt ile 33 km gidiyor. Senin motorun maşallahı var. Fazla yakıt etken olan şeyler hava filtresi, sübab ayarları, karbiratör ayarı ve sürücü.

süleyman5808
12 Haziran 2018, 23:28
telefonumdan girdiğim için diğer hesabımdan cevap yazmak zorunda kaldım kusura bakmayın, evet biraz sıkıştırdım ama ne kadar sıkıştırsam da bana fazla geldi doğrusu sübaplar yakıta bu kadar etki eder mi ki? ve sübap sesi duymuyorum açıkcası yada herhangi bir ayarsızlık her şey normal gibi her zaman tek marşta çalışır düzenli bir şekilde aksırma öksürme tekleme olmaz çekişte gayet iyi yakıt dışında göze çarpan hissedilen hiç bir şey fark edemedim doğrusu gerçi 6000 km de sübap ayarının bozulacağını da sanmıyorum ya ben gene de baktırdım bi sıkıntı yoktu ..

velizrsln
13 Haziran 2018, 02:38
arabamla aynı yakıyor

Mikuni
13 Haziran 2018, 03:12
Eğer egzosttan anormal duman atmıyorsa benzinde kaçak var galiba. Bu kadar yakmasına imkan yok.

ayzek
13 Haziran 2018, 03:34
Karbüratörün tahliyesine baktınmı belki gevşektir ada yakıt hortumunda yırtık vs benzindepo musluğunada bi göz at oralardan sızıntınfalan oluyormu motora yaklaştığında benzin kokusu falan alıyormusun birde iki depoda ne kadar doldu tepelememi yoksa pompa atanakadarmı eğer bunlarda bir sıkıntı yoksa diper ihtimallere göz atabilirsin

Stock Sever
13 Haziran 2018, 03:56
Ben de epeydir bu konudan muzdaribim. Motorumda sübap ayarı yapılı olmadığından ve buralarda sağlam usta olmamasından motorum deli yakıyor. 4 litre yakıtı 70-75 km olmadan bitiriyor. En son 35 liralık yakıt aldım 5.6 litre civarı ediyor. Onla da 100 km oldu ama bitmek üzere. Kullanım şeklim agresif ve yollar şehirler arası olduğundan gaz hep dipgaz.

Riptalon
13 Haziran 2018, 07:56
Yakın arkadaşımın Duke 125 motoru 4,5 litre yakabiliyor. Benim 500 cc'den fazla... Çünkü adam sıkıldı, motor gitmiyor ve dip gaz kullanıyor.

Norton772
13 Haziran 2018, 08:21
Benim dominar ile daha 4 lt görmedim ben. 3.3-3.7 lt arası harcıyor.

süleyman5808
13 Haziran 2018, 20:45
Karbüratör tahliye vidası sıkı hortumlarda da yırtık çatlak vs. yok motordan da herhangi bir benzin kokusu yada sızıntı damlama görmedim, depoyuda tabanca attıktan sonra bi 10tl daha dolduruyorum her benzin almamda da bu şekilde benzin aldım

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------


Yakın arkadaşımın Duke 125 motoru 4,5 litre yakabiliyor. Benim 500 cc'den fazla... Çünkü adam sıkıldı, motor gitmiyor ve dip gaz kullanıyor.

bende dip gaz kullanıyorum ama yinede bence mantıklı bir rakam değil çünkü bir çok gez okuyoruz motor full dolu olmasına rağmen, artçı ile olmama rağmen veya sıkıştırmama rağmen en fazla şu kadar yaktırabildim diye

mustafa_325
13 Haziran 2018, 21:25
O motorla 4 litre/km değerinin üzerine çıkman mümkün değil.

-Benzini ilk doldurmanda depoda hava kalmış ve tam doldurmamış olabilirsin. 200. kilometrede tekrar fulle yine o kadar yakmış mı bak.

-Hava ayarın bozuk olabilir. Boğulma, çekiş kaybı oluyor mu?

-Subap ayarın bozuk olabilir.

-Benzin hortumunda ufak bir yırtık olabilir.

süleyman5808
13 Haziran 2018, 21:37
O motorla 4 litre/km değerinin üzerine çıkman mümkün değil.

-Benzini ilk doldurmanda depoda hava kalmış ve tam doldurmamış olabilirsin. 200. kilometrede tekrar fulle yine o kadar yakmış mı bak.

-Hava ayarın bozuk olabilir. Boğulma, çekiş kaybı oluyor mu?

-Subap ayarın bozuk olabilir.

-Benzin hortumunda ufak bir yırtık olabilir.

-benzin alırken tabanca atana kadar doldurup sonrasında 10tl daha doldurduktan sonra yola çıktım ve dönüşte de aynı şekilde benzin aldım
-hava ayarı ile hiç oynanmadı boğulma veya çekiş kaybı hiç yok diyebilirim iki kişi ile bile neredeyse aynı sürate çıkıyorum
-subap ayarına baktırmadan önce ses vardı emme sübapı normal dedi usta ve sadece egzoz subabı ayarladım dedi sonrasında da ses kesildi gerçekten
- benzin hortumu,tahliye hortumu hava filtre tarafında ki hortumlar ve katalizör hortumu dahil göz önündeki tüm hortumlara baktım yırtık veya çatlak yok hiç bir yerde..

mustafa_325
13 Haziran 2018, 21:42
-benzin alırken tabanca atana kadar doldurup sonrasında 10tl daha doldurduktan sonra yola çıktım ve dönüşte de aynı şekilde benzin aldım
-hava ayarı ile hiç oynanmadı boğulma veya çekiş kaybı hiç yok diyebilirim iki kişi ile bile neredeyse aynı sürate çıkıyorum
-subap ayarına baktırmadan önce ses vardı emme sübapı normal dedi usta ve sadece egzoz subabı ayarladım dedi sonrasında da ses kesildi gerçekten
- benzin hortumu,tahliye hortumu hava filtre tarafında ki hortumlar ve katalizör hortumu dahil göz önündeki tüm hortumlara baktım yırtık veya çatlak yok hiç bir yerde..

O tabancaların hepsi aynı seviyede atmıyor. Ölçüyü alırken benzinin depo kapağının altından ne kadar aşağıda olduğuna bakarak ölçersen daha sağlıklı olur. Ayrıca 100 kilometre yerine 200 kilometrelik menzilde ölçüm yapmak 2 kat hassas sonuç verecektir.

süleyman5808
13 Haziran 2018, 21:54
O tabancaların hepsi aynı seviyede atmıyor. Ölçüyü alırken benzinin depo kapağının altından ne kadar aşağıda olduğuna bakarak ölçersen daha sağlıklı olur. Ayrıca 100 kilometre yerine 200 kilometrelik menzilde ölçüm yapmak 2 kat hassas sonuç verecektir.

Buna dikkat etmemiştim ama o kadar etkiler mi bu küçük ayrıntılar? şuan 180 km civarındayım bunu göz önünde alarak 200 km de bir daha deneyip sonucu tekrar buraya yazacağım..

süleyman5808
14 Haziran 2018, 23:00
Tekrar dan hayırlı akşamlar arkadaşlar bahsettiğim gibi bugün 220 km de depoyu tekrardan doldurdum ve tam 60₺/9.5Litre yakıt aldım anladığınız değişen bir durum olmadı konuyla ilğili fikirleri olan arkadaşları bekliyorum, şuna bi el atalım arkadaşlar şimdiden hayırlı bayramlar :)

.::YaRGıÇ::.
14 Haziran 2018, 23:16
karbüratorden olabilir.genelde fabrikasyon hatası çıkıyo mondillerde.karbürator değiştirmende yada söküp iğne ayarına bi bak eğer anlıyosan.yani iğne var karbüratorlerde,benzin ayarını sağlıyor.seninkinde iğne biraz açıksa fazla benzin çekiyor olabilir.başka bişey gelmiyor aklıma.ben tüm bakımlarımı kendim yaparım mesela.benim cbf 150 1 litre ile 40 km gidiyo her defasında hesapladım hiç şaşma yok + - 1-2 km olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------


Ben de epeydir bu konudan muzdaribim. Motorumda sübap ayarı yapılı olmadığından ve buralarda sağlam usta olmamasından motorum deli yakıyor. 4 litre yakıtı 70-75 km olmadan bitiriyor. En son 35 liralık yakıt aldım 5.6 litre civarı ediyor. Onla da 100 km oldu ama bitmek üzere. Kullanım şeklim agresif ve yollar şehirler arası olduğundan gaz hep dipgaz.

elin anahtar falan tutuyosa kendin yap.çok zor bişey değil inan.sadece üst kapak vidalarına dikkat et fazla sıkma yalama olmasın. ben yalama yaptım ilk seferinde sonra gidip helicoil attırdım.sende de aynısı olmasın. kolay gelsin

süleyman5808
14 Haziran 2018, 23:21
Karbüratör iğnesini kontrol ettim sekman ortadaki çentikte takılı yani normal ama yarın muhtemelen iğne sekmanını en üste alıp tekrar deneyeceğim 100 km yi bi değişiklik olmassa karbüratörü değiştirmeyi düşünebilirim o zaman bu şekilde binmek pek akıl kârı değil gibi :)

Stock Sever
15 Haziran 2018, 02:18
karbüratorden olabilir.genelde fabrikasyon hatası çıkıyo mondillerde.karbürator değiştirmende yada söküp iğne ayarına bi bak eğer anlıyosan.yani iğne var karbüratorlerde,benzin ayarını sağlıyor.seninkinde iğne biraz açıksa fazla benzin çekiyor olabilir.başka bişey gelmiyor aklıma.ben tüm bakımlarımı kendim yaparım mesela.benim cbf 150 1 litre ile 40 km gidiyo her defasında hesapladım hiç şaşma yok + - 1-2 km olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------



elin anahtar falan tutuyosa kendin yap.çok zor bişey değil inan.sadece üst kapak vidalarına dikkat et fazla sıkma yalama olmasın. ben yalama yaptım ilk seferinde sonra gidip helicoil attırdım.sende de aynısı olmasın. kolay gelsin

Elimde şimleri falan itecek bikaç ekipman eksik. Mecbur götürecem tamire.

süleyman5808
15 Haziran 2018, 23:30
Elimde şimleri falan itecek bikaç ekipman eksik. Mecbur götürecem tamire.

Bugün karbüratör iğne sekmanını birinci çizgiye taktım yatın birde bu şekilde biraz yol yaptıktan sonra deneyeceğim netice yi buray yazarım @StockSever sende en son durumu yazarsan iyi olur farklı alternatifler buluruz belki..

Stock Sever
16 Haziran 2018, 00:52
Bugün karbüratör iğne sekmanını birinci çizgiye taktım yatın birde bu şekilde biraz yol yaptıktan sonra deneyeceğim netice yi buray yazarım @StockSever sende en son durumu yazarsan iyi olur farklı alternatifler buluruz belki..

Şuan için motorumdan 2 hafta uzağım. Gidince motoruma subap ayarı yaptırıp detaylı bilgiyi paylaşırım.

moonspell07
16 Haziran 2018, 01:58
Rte nin dediği gibi ben giriyorum sizde girin. Satın gitsin uğraşmayın. Xmax 250 abs 4,00 4,2 litre yaktığını görünce sattım çok yakan az kaçan motora gerek yok.pcx 150 2014 led kasa ve 2015 peugeot django 150 kullandım canını çıkartmama rağmen 2.8 lt geçmedi.django karbüratörlü Hava soğutmalı sanırım, pcx 150 ile aynı yaktırdım.

süleyman5808
16 Haziran 2018, 15:47
Evet bugünkü değerler şöyle karbüratör iğnesini birinci çentiğe aldıktan sonra tapa gaz 100km yaptım ve sonuç 3.9 litre yaktı ilk baştaki 4.7 lik değeri düşünürsek iyi bir sonuç tabi daha sakin kullanımda daha farklı değerler vardır illaki ama neredeyse 1 litreye yakın fark etti ve en merak ettiğim şey ise iğnenin pozisyonu performasa hiç etki etmedi doğrusu, bu arada değinmedim ama ne kadar önemli bilmiyorum üst devirlerden motoru kompresyona bırakınca kısa aralıklarla bir kaç defa patırtıyarak düşüyor bu patırtı gördüğüm diğer küçük cc lerde ya yok yada tek sefer “pat” edip bırakıyor..

Herkese iyi bayramlar arkadaşlar :rendeer:

caglar48
16 Haziran 2018, 19:16
Vallaha benim motorun uzun yol ortalaması 5litre ama yinede senbilirsin :D

süleyman5808
16 Haziran 2018, 19:24
Vallaha benim motorun uzun yol ortalaması 5litre ama yinede senbilirsin :D


Bilseydim az daha üstüne koyar bende monster alırdım hocam, bilemedik :)

bugs buny
17 Haziran 2018, 11:39
BEYANLARINA GÖRE MOTORUN BAKILACAK AKLA GELEN HERYERİNE BAKILMIŞ.BİRDE SAKİN KULLANIP YAKTIĞIN LİTRE İLE ,SONRA SIKIŞTIRIP KULLANIP YAKTIĞIN LİTREYİ KARŞILAŞTIR.KULLANIMDAN KAYNAKLI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.

süleyman5808
17 Haziran 2018, 13:35
BEYANLARINA GÖRE MOTORUN BAKILACAK AKLA GELEN HERYERİNE BAKILMIŞ.BİRDE SAKİN KULLANIP YAKTIĞIN LİTRE İLE ,SONRA SIKIŞTIRIP KULLANIP YAKTIĞIN LİTREYİ KARŞILAŞTIR.KULLANIMDAN KAYNAKLI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.

Bende öyle düşünüyorum bu değer maxımum kullanım içindi ilk rodaj döneminde 5 bin deviri geçmezken sakin kullanırken bir depo çok daha fazla gitmişti şunki 100 km yi de sakin kullanıp tekrar ölçtükten sonra bir depo tamamen bitene kadar karma kullanımda ne yakmışım ona bakıcam ve sonra bu yakıt mevzusunu tamamen kapatıcam inşallah :)