PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motoru Yana Yatırdım :(



DesAres
12 Haziran 2018, 18:18
Acele işim vardı sadece Eldiven ve Kask takıyordum. Hava sıcak diye diğer ekipmanları (dizlik, mont) takmadım mont ne kadar yazlık mont olsa da baya terletiyordu ve işim kısa, mahalle içinde olduğu için giyme gereksimi duymadım neyse çıktım artçımla beraber yokuş aşağı iniyoruz gaz açmadan, frenleri sıkmadan yokuşun verdiği hızla yavaşça iniyorduk. Sonlara doğru yavaşlamak için arka freni sıkmamla biraz yalpalandı motor tam düzeldi derken sonra kitledi mi ne pat diye yana yattık. Lastik stok lastikti onun etkisi de vardı (o yüzden yapımında emeği geçen herkesin elinden öpeyim :pl:)


Sonrası Fotoğraflarla Beraber ;

Yana yattık artçım da bir şey yok sadece dirseğinin orası az miktarda çizildi. Gelelim bana yalpalanması düzelir gibi olunca kendimi motordan atmadım ama yana yattı (artçımdan kaynaklı olabilir bilmiyorum). Sonrası :

https://i.hizliresim.com/zMAJv4.jpg
Ayağım motorun altında kaldı. Motor yattıktan hemen sonra toparlanıp ayağım altında kalmışken ters şekilde tek başıma motoru kaldırdım.

https://i.hizliresim.com/JDYOrn.jpg
Dizlik olmayınca ilk temas :(

https://i.hizliresim.com/4zgG2q.jpg
Dirseğin orada birkaç çizik :cat:



Sorular :
Ama kafama çok takıldı. Frene kökleme basmadım, basmam da fakat az sıkmama rağmen nasıl kitledi ?
Birde yalpalanmasının sebebi artçımıydı yoksa lastik yüzünden mi (yoksa ikisi mi) ?


Moralim biraz bozuldu zaten motoru satacaktım ama şimdi egzoz korumasının orası baya çizilmiş zaten diğer grenaj kısmı ayağımın üstündeydi o yüzden başka sıkıntı yok :queen:

Birkaç fırça yedim ailemden niye tam ekipman değildin gibisinden motor sat gitsin gibisinden 5 dakika sonra kızmayı bıraktılar.

Carbondioxid
12 Haziran 2018, 18:24
Yamaha möhendizlerine haber saldım , özel jet ile gelip , tricity nassı devrilmiş konuyu araştıracaklar.

Geçmiş olsun , görselleri eklemeyedin iyidi.

ozan1991
12 Haziran 2018, 18:25
geçmiş olsun düz giderken arka lastik düşermez ki istediğin kadar bas frene artçı dengenide bozmuş olabilir burdan çözemedim ben neden oldu :)

DesAres
12 Haziran 2018, 18:25
Yamaha möhendizlerine haber saldım , özel jet ile gelip , tricity nassı devrilmiş konuyu araştıracaklar.

Geçmiş olsun , görselleri eklemeyedin iyidi.

Hiç sormayın boşu boşuna 3 teker eklemişler. Denege de durmaması önemli değilde boşu boşuna fazla ağırlık, yakıt vb.
Saolun. Kaldırırım bir şey olmaz da kan fln mı tutuyor ?

Carbondioxid
12 Haziran 2018, 18:28
Yok , aklıma davşan kedi gibi fabl hikayeleri geliyor sadece , tekrar geçmiş olsun.

nicksizbro
12 Haziran 2018, 18:29
Mont tamamda dizlik sıcakta ne yapabilir bence monttan daha önemli dizlik en ufak kazada kalıcı hasar kalma ihtimali çok yüksek

DesAres
12 Haziran 2018, 18:39
Mont tamamda dizlik sıcakta ne yapabilir bence monttan daha önemli dizlik en ufak kazada kalıcı hasar kalma ihtimali çok yüksek

Venom'un mafsallı dizliği var bildiğiniz alev yapıyor buram buram terliyor bacağım. Ter kokuyorum buda yazın kötü oluyor ama hiçbir ekipmanı takmamanın bahanesi olmaz :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------


geçmiş olsun düz giderken arka lastik düşermez ki istediğin kadar bas frene artçı dengenide bozmuş olabilir burdan çözemedim ben neden oldu :)

Saolun bende olay anında anlayamadım :(
Artçı ilk defa motora bindiği için herhalde (anlattım tutmayı fln o yüzden yavaş gidiyordum zaten). Kalkınca sızlamaları geçtim (hissetmedim de) direk motoru kaldırdım ve hemen baktım bir şey var mı diye. Egzoz koruma kapağının baya çizildiğini gördüm zaten diğer grenaj kısmı ayağımın üstündeydi (rahatlardı :)) babamın yanına gidince ne olacak senden önemlimi dedi de biraz rahatladım ama sonra internetten fiyatına bakınca (200 TL'ymiş) küçük plastik parçasının fiyata bak be gene moralim düştü....

scorpions_59
12 Haziran 2018, 18:54
Geçmiş olsun.
Ucuz atlatmışsın, Allah beterinden korusun.

Sıcakta olsa ekipman şart sanırım bunu anladınız.

DesAres
12 Haziran 2018, 19:07
Geçmiş olsun.

Saolun.


Ucuz atlatmışsın, Allah beterinden korusun. Sıcakta olsa ekipman şart sanırım bunu anladınız.
Aynen öyle. Ekipman şart tabi ki bir de hızlı düşseydik düşünemiyorum bile, 10-15'le anca gidiyorduk (göstergeye bakmadım tahmini çok yavaştık yani).

levend84
12 Haziran 2018, 19:11
Bu kazayı Vitesli motosiklet ile yapsaydin(ayagin blok ile zemin arasinda kalip)şu an ayak bileğin kırılmış,,hastanede ameliyat sırası bekliyor olacaktin..

Scooterler bu tip kazalarda viteslilere gore biraz daha guvenli gibi.

Geçmiş olsun..

RoofRoof
12 Haziran 2018, 19:28
Dizlik yerine fileli pantolon giyin. Zaten dizlikler olduğu yerde dönüyor korumuyor darbe direk üstüne gelmediği sürece. Ben normal kot pantolonumu giymiyorum bile artık. Hep korumalı kotu giyiyorum.

DesAres
12 Haziran 2018, 19:56
Dizlik yerine fileli pantolon giyin. Zaten dizlikler olduğu yerde dönüyor korumuyor darbe direk üstüne gelmediği sürece. Ben normal kot pantolonumu giymiyorum bile artık. Hep korumalı kotu giyiyorum.

Ben kot hiç sevmiyorum gerek günlük yaşantıda, gerek de özel günlerde (zorla giyiyorum). Kot değilde spor pantolon tarzı, eseneyebilen (likralı), rahat giysiler kullanmaktayım. Acaba böyle olan ve korumalı olan varmıdır?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------


Bu kazayı Vitesli motosiklet ile yapsaydin(ayagin blok ile zemin arasinda kalip)şu an ayak bileğin kırılmış,,hastanede ameliyat sırası bekliyor olacaktin..

Scooterler bu tip kazalarda viteslilere gore biraz daha guvenli gibi.

Geçmiş olsun..

Hocam bu cc bandındaki scooterların çoğu bu tip kazalarda güvenli olduğu doğru ama bu ayının kilosundan dolayı scooterların güvenliğini etkisiz kıldı. Yani bildiğin motor bloğu yerine grenaj altında kaldı kilosundan dolayı aynı gibi olabilir :) zaten bu 125cc civarlarda (A1’lik) vitesliler 90-100KG bu 2 vitesli motor kilosunda resmen :farao:

Saolun, teşekkür ederim.

RoofRoof
12 Haziran 2018, 20:17
Ben kot hiç sevmiyorum gerek günlük yaşantıda, gerek de özel günlerde (zorla giyiyorum). Kot değilde spor pantolon tarzı, eseneyebilen (likralı), rahat giysiler kullanmaktayım. Acaba böyle olan ve korumalı olan varmıdır?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------



Hocam bu cc bandındaki scooterların çoğu bu tip kazalarda güvenli olduğu doğru ama bu ayının kilosundan dolayı scooterların güvenliğini etkisiz kıldı. Yani bildiğin motor bloğu yerine grenaj altında kaldı kilosundan dolayı aynı gibi olabilir :) zaten bu 125cc civarlarda (A1’lik) vitesliler 90-100KG bu 2 vitesli motor kilosunda resmen :farao:

Saolun, teşekkür ederim.

Yandan fermuarlı pantolonlar var onlardan al motordan inince çıkarır sele altına koyarsın

snappy x
12 Haziran 2018, 20:21
acemisin,olur öyle.

EUOGLU
12 Haziran 2018, 20:37
tricty oyle bende bindim frenler tırto daha 5 bindeki motorun basıyorsun yok basıyorsun yok kimse basıyorsun kitliyor

DesAres
12 Haziran 2018, 21:02
tricty oyle bende bindim frenler tırto daha 5 bindeki motorun basıyorsun yok basıyorsun yok kimse basıyorsun kitliyor

60-70 KM’ye kadar iyi tutuyor sonrası şans.
Lastikler fabrika da, yokuş aşağı arka frenle nasıl yattı anlamadım aniden.

montanaturne
12 Haziran 2018, 21:58
Geçmiş olsun. Moralini bozma, sağlığına sıyrık dışında birşey gelmediyse, motor yapılır satılır. DAha güvenlisini alırsın.

Birheves
13 Haziran 2018, 00:08
Koruma demiri olan bir motosiklette ayağı motor altinda kalmazdı diye düşünüyorum. Ya da kendimden biliyorum diyelim.

zekeriyaimam
13 Haziran 2018, 00:33
Lastiğe sövmeden önce çuvaldızı kendimize batıralım.
Yokuş aşağı iniyorsun ağırlık merkezi öne kayıyor,arka tekere fren yaptın ağırlık iyice öne gitti hafifleyen teker kilitlendi
sonra yalpalamaya başladı atladınız üstünden.
Gazı kapatıp motor freni ve yavaşça ön fren sıkıcaktın aslında.
Neyse olan olmuş geçmiş olsun...

yasdag
13 Haziran 2018, 01:36
Arkaa tekerin kitlemesi ile düşmeniz çok zor.
Ön frene basmış olmanız hatta tekeri kilitlemiş olmanız gerekli.
Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın.
Eğitim almanız sürüş tekniklerinizi geliştirmeniz çok önemli.
Motoru acele ile bir yerlere giderken kafanız dalgın ve sinirli iken kullanmanızı tavsiye etmem. Tecrübe ile sabit.

Kural [ Z ]
13 Haziran 2018, 02:23
Yanlış fren uygulaması ile artçının dengeyi bozmasının bileşimini yaşamışsınız gibi.

Bazen artçının sağa/sola sarkarak bakması (özellikle tecrübesiz ise) sürücünün dengesini bir anda alt üst edebilir.

Büyük geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.

Norton772
13 Haziran 2018, 08:18
Geçmiş olsun. Ekipman önemli. Ben Antalya gibi kavrulan bir yerde dizlik, mont, kask ve eldiven sürekli kullanırım o sıcağa rağmen.

DesAres
13 Haziran 2018, 09:49
Koruma demiri olan bir motosiklette ayağı motor altinda kalmazdı diye düşünüyorum. Ya da kendimden biliyorum diyelim.

Vitesli değil ki koruma demiri olsun maalesef scooter.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------


Geçmiş olsun. Ekipman önemli. Ben Antalya gibi kavrulan bir yerde dizlik, mont, kask ve eldiven sürekli kullanırım o sıcağa rağmen.

Antalya da bir ara yazlığımız vardı şimdi başka yerde ama oralar çok sıcak.
Sabahlin organik portakalı sıkıp içince ve soğuk olunca mükemmel oluyor.

Saolun, ekipman önemli tabi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:46 ----------


;4346245']Yanlış fren uygulaması ile artçının dengeyi bozmasının bileşimini yaşamışsınız gibi.

Bazen artçının sağa/sola sarkarak bakması (özellikle tecrübesiz ise) sürücünün dengesini bir anda alt üst edebilir.

Büyük geçmiş olsun, ucuz atlatmışsınız.

Doğrudur, Saolun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------


Lastiğe sövmeden önce çuvaldızı kendimize batıralım.
Yokuş aşağı iniyorsun ağırlık merkezi öne kayıyor,arka tekere fren yaptın ağırlık iyice öne gitti hafifleyen teker kilitlendi
sonra yalpalamaya başladı atladınız üstünden.
Gazı kapatıp motor freni ve yavaşça ön fren sıkıcaktın aslında.
Neyse olan olmuş geçmiş olsun...

Orasını yapmak ekstra tecrübeye giriyor herhalde, daha 500 KM yaptım.