PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gsxs-1000F sorular



KityVity
09 Haziran 2018, 08:47
Merhaba arkadaşlar ,

Suzuki 1000F almaya karar verdim bayi ile anlaştık herşey tamam motoru kendime ayırttım.

Kafamda motorla ilgili sorular var eğer konuya hakim birisi var ise aydınlatabilir mi?

*125'lik gsxr larda gördüğüm rpm limit bu motordada varmıdır?

*Yan çanta takmak istiyorum fakat istediğim renkte yan çanta yok , alacağım herhangi bir çantaya kaliteli boyattırabileceğim yer varmıdır?

*1000F 'in beğenmediğiniz yada aşık olduğunuz yönleri nelerdir?

Herkese cevapları için şimdiden çok teşekkürler.:cat:

oialdemir
09 Haziran 2018, 09:15
Kalbi 2005-2008 yılları arasındaki GSX-R1000'de bloktan oluşuyor. Suzuki Clutch Assist System (SCAS) yani kaydırmalı debriyaj. Low RPM assist sistemi var şehir içinde büyük rahatlık. SUZUKI Easy Start Sistemi neredeyse marşa basacağını düşünüp kendi çalışacak motor :) Brembo radyal bağlı monoblok frenleri var. ABS yeni nesil. TCS nin 3 modu var. Alüminyum şaseye sahip. Yeni 43 mm baş aşağı KYB ön amatisörleri var. Hem geri sekme hem ön yükleme ayarlı. Suzuki' nin şanzıman ve motor kalitesi hakkında konuşmaya gerek bile yok zaten :)

KityVity
09 Haziran 2018, 09:22
Kalbi 2005-2008 yılları arasındaki GSX-R1000'de bloktan oluşuyor. Suzuki Clutch Assist System (SCAS) yani kaydırmalı debriyaj. Low RPM assist sistemi var şehir içinde büyük rahatlık. SUZUKI Easy Start Sistemi neredeyse marşa basacağını düşünüp kendi çalışacak motor :) Brembo radyal bağlı monoblok frenleri var. ABS yeni nesil. TCS nin 3 modu var. Alüminyum şaseye sahip. Yeni 43 mm baş aşağı KYB ön amatisörleri var. Hem geri sekme hem ön yükleme ayarlı. Suzuki' nin şanzıman ve motor kalitesi hakkında konuşmaya gerek bile yok zaten :)


Çok doğru bir karar verdim o zaman :) Çok teşekkürler hocam.

Bu arada TR'de çok az inceleme var ve sanırım en beğendiğim inceleme bu;

https://www.motoron.com.tr/motosiklet-haber/suzuki-gsx-s-1000-fa-test

oialdemir
09 Haziran 2018, 09:36
Çok doğru bir karar verdim o zaman :) Çok teşekkürler hocam.

Bu arada TR'de çok az inceleme var ve sanırım en beğendiğim inceleme bu;

https://www.motoron.com.tr/motosiklet-haber/suzuki-gsx-s-1000-fa-test

https://www.youtube.com/user/efebey034/featured

Bu motovlog kanalının sahibinde var. Uzun dönemde kullanıcısı hatta. Onun videolarına da bakabilirsiniz :)

hasmet
09 Haziran 2018, 10:47
Suzuki'nin şanzıman ve motor kalitesi hakkında konuşmaya gerek bile yok zaten :)
Hemen netleştirelim: Aşağı yukarı diğer Japonlarla aynı :) Yani bakımı hesaplı, bir miktar bakımsızlığı affedebilen, dayanıklı ve iyi dizayn edilmiş bir motor.

Hayırlı olsun bu arada.

oialdemir
09 Haziran 2018, 11:24
Hemen netleştirelim: Aşağı yukarı diğer Japonlarla aynı :) Yani bakımı hesaplı, bir miktar bakımsızlığı affedebilen, dayanıklı ve iyi dizayn edilmiş bir motor.

Hayırlı olsun bu arada.

Aslında Suzuki' nin vites geçişlerinin daha iyi olduğunu düşünüyorum. Yumuş yumuş genelde. Diğer üç Japon bazen hafif daha kemikli geçişlere sahip oluyor. Suzuki' de genelde çok yumuşak bir hissiyat var. O yüzden vurguladım aslında :)

mchi
09 Haziran 2018, 12:44
''Gaz kolunun yeni motorlardaki gibi ride by wire biçiminde değil direkt olarak gaz kelebeklerine bağlı olması insanın içindeki çoşkuyu arttırıyor. Yani gaz kelebeklerine elektrikli bir motor değil, siz kontrol ediyorsunuz.''
Bu bir nasil övecegini şaşırmış adam yorumudur :)

Motor çok güzel ama eklenti olarak çok eksigi var bu japonlar neden avrupalilar gibi aga ne bulursak koyalim demiyorlar anlamiyorum. Teknolojileri gıdım gıdım ekliyorlar.

tokhanoğlu
09 Haziran 2018, 13:30
Bu Suzuki nin ne farkı var diğer japonlar dan ya neden diğerleri değil de Suzuki biri açıklayabilir mi?

akira2012
09 Haziran 2018, 14:25
Merhaba...
1 yıldan biraz daha fazla süredir kullanıyorum. Şimdiye kadar bana bir sorun çıkarmadı. Evet doğrudur limitör var ve bence pazarlama stratejisi ve bir miktar güvrnlik içinde olsa koyulmuş son sürat limitörü. He şimdiye kadar belki 5-6 sefer top speed denemem olmuştur o kadar ama zaten o süratede soluksuz çıkıyor. Arkada daha devir olduğunu görünce hırs yapabilirsiniz ama bence gereksiz çünkü ülkemiz koşullarındaki trafik magandalarını düşününce gereksiz bir risk.

Gelelim diğer taraflarına, viraj kabiliyetinden bahsetmeye. Bundan önce 5 yıl kadar 30k kadar VFR 800 kullanıcısı idim. VFR 800’de virajlarda rayda gider gibi dönen ve oldukça dayanıklı ve kombine fren sistemi ile birlikte muazzam frenleri vardı. Ve genel olarak sürüş konforundan çok memnun olduğum sevgili yol arkadaşımdı.

Şimdi gel gelelim Gsxs-1000f macerama, hiç aklımda yoktu aslında ama mimar ve suaby bir arkadaşımın teşviğiyle gidip baktım. Showroom da ilk görünce kafadan bu ne lan küçücük bir şey dedim. Ama yandan bakınca ooowwww yeah oldum(kişisel zevk meselesi tabii ki).

İlk km’ler birbirimize alışma sürecinden sonra gayet sorunsuz bir arkadaşlığımız oldu. Virajlar mı? Gayet stabil, ön tarafın beni has....ir dedirten zamanı hatırlamıyorum. Frenler gerçekten başarılı. Şimdiye kadar çok acil durumlarda kullanmak gerek olmadı ama sorunsuz. Hızlanırken önde veya arkada bir hafifleme yada salınım yok. 3. Vites ile 40km/h altına inmeyi pek sevmiyor o zaman huysuzlanıyor ama 3. vites te 40’dan başlayığ 205 km/h tek nefeste çıkabiliyor. Şehir içinde genelde 4-5 vitesler torktan ötürü ideal.

Yakıt konusuna gelince vfr’den iyi. Ne kadar az yaktırtabilirim diye bakmıştım 4.6 lt/hidi kapadokya dönüşünde tuz gölü kenarından gelirken 120-130 arası süratlerde. Ama biraz şımarırsam da 5.4-5.6 lt arası gidip geliyor.

Doğrudur, ride by wire değil ama benim hoşandığım bir şey değildi. Yani oyınca gibi o modu seçeyim yok olmadı bunu seçeyim bana göre değil. Arka maşası güncel gsxr ile aynısır mesela. O yüzden yola zamk sürülmüş gibi döner mesela. Nereye bakarsan oraya çat diye gider. Mekanik yol tutuşu süper. En azından benim için.

Aklıma gelen 2 negatifliği var onuda söylim, arka lastik 190/50/17 o yüzden alışmanız gerekebilir yatırıken virajda biraz vücudu sarkutmak gerekbilyor ama zıpkın gibide dönüyor. Diğer ise, orjinal ön cam aerodinamik özellikleri kötü olan kaskla kabus yaşatabiliyor. Ben ilkönce ön camı değiştirdim. MRA tavsiye edebilirim.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Aklonoza takılan merak ettikleriniz için seve seve sohbet edebilirim yani 552 674 20 25’ten arayabilirsiniz.

Green Arrow
09 Haziran 2018, 18:56
Kullanıcısı değilim ancak yabancı forumlarda gördüğüm 2015 ve bir kısım 2016 motorlarda bazı sorunlar olduğu. Gaz tepkisi, harita problemleri vs ve çözülemediğinden bahsediyorlardı. Keza bu bilgiler doğru olacak ki 2017 ve sonrası serilerde harita değişikliği ve bazı güncellemeler ile birlikte güç artışı oldu.

Angrypower
09 Haziran 2018, 19:20
Gsxs 1000. F olmayan versiyonunu MotoBaba YouTube’da baya kullandı. İstersen bir bakıver. Güzel ve albenili alet. Hayırlı olsun.

burak burk
09 Haziran 2018, 19:20
en son 2016 kasa olarak kaldı.neden 2017 2018 modelleri gelmiyor ? ben naked olananına bayılıyorum.meşhur zamdan önce 41bin tl fiyatı vardı bedava ötesine veriyorlarmış haberim yoktu.