RitalinKid
07 Haziran 2018, 19:55
Merhabalar ben elektronik sistemlerde gösterge, ekran ve kullanıcı arayüzü tasarımını 1980lerin teknolojisinden günümüz teknolojine kadar her seviyede yapıyorum. Tasarladığım projelerde kullanıcı arayüzü diğer her özelliğin önüne geçiyor. Mesela bir hesap makinesi yapmak istesem içindeki devre kartı ne kadar iyi olursa olsun yazılımı ne kadar başarılı olursa olsun almak isteyen adam önce ekranına bakıyor. Ekranı biraz cılız kalırsa ne kadar iyi olursa olsun daha iyi ekranlı rakip firmanın modeli her zaman tercih ediliyor.
Eski teknoloji olduğu için telli sistem mekanik olarak çalışıp hata payı yüksektir. Kopma gibi durumları saymıyorum. Günümüzden çoktan beridir araçlarda analog göstergeler bile yalancı analog gösterge şeklinde çalışıyor. Bu nasıl derseniz, analog göstergeye alışkın sürücüler için mikroişlemci kontrolündeki step motorlarla dijital veri analog gibi gösteriliyor. Bunun için ekstradan motor ve motor sürücü devresi gerekiyor. Yüksek gerilim ve akımı kontrol eden yarı iletkenler dijital bir sistemden daha çok arıza vermeye meyillidir. Dijital göstergenin arıza yapması dış nedenlere ve üretim hatasına bağlıdır. Telli sistemlerdeki gibi hareketten dolayı kendinden bir arıza vermez.
Altın Elbiseli Adam bir motoru incelediğinde gösterge paneline vurgu yapması firmaların bilmediği bir durum değil. Firmalar gösterge ekranında olmayan bir özelliği koyamamış veya unutmuş değildir muhakkak. Çünkü koca motosikleti üreten firma bir mühendisin yapabileceği işi yapmaktan aciz değildir. Ducati belgeselinde gösterge panelini ve yazılımını tek bir mühendis yapıyordu. Bazen motosiklet incelemelerinde hava sıcaklığı yok olması lazım diye eleştiriler yapılıyor fakat istenirse rakım, hava basıncı, nem oranı gibi şeyler birkaç dolarlık sensörlerle eklenebilir.
Bu motorun değerini kaç bin tl artırabilir acaba? :)
Eski teknoloji olduğu için telli sistem mekanik olarak çalışıp hata payı yüksektir. Kopma gibi durumları saymıyorum. Günümüzden çoktan beridir araçlarda analog göstergeler bile yalancı analog gösterge şeklinde çalışıyor. Bu nasıl derseniz, analog göstergeye alışkın sürücüler için mikroişlemci kontrolündeki step motorlarla dijital veri analog gibi gösteriliyor. Bunun için ekstradan motor ve motor sürücü devresi gerekiyor. Yüksek gerilim ve akımı kontrol eden yarı iletkenler dijital bir sistemden daha çok arıza vermeye meyillidir. Dijital göstergenin arıza yapması dış nedenlere ve üretim hatasına bağlıdır. Telli sistemlerdeki gibi hareketten dolayı kendinden bir arıza vermez.
Altın Elbiseli Adam bir motoru incelediğinde gösterge paneline vurgu yapması firmaların bilmediği bir durum değil. Firmalar gösterge ekranında olmayan bir özelliği koyamamış veya unutmuş değildir muhakkak. Çünkü koca motosikleti üreten firma bir mühendisin yapabileceği işi yapmaktan aciz değildir. Ducati belgeselinde gösterge panelini ve yazılımını tek bir mühendis yapıyordu. Bazen motosiklet incelemelerinde hava sıcaklığı yok olması lazım diye eleştiriler yapılıyor fakat istenirse rakım, hava basıncı, nem oranı gibi şeyler birkaç dolarlık sensörlerle eklenebilir.
Bu motorun değerini kaç bin tl artırabilir acaba? :)