RitalinKid
07 Haziran 2018, 16:46
7-8 aydır hemen her gün motosiklet incelemelerini, yorumlarını, videolarını, haberlerini takip ediyorum. Motosiklet hastalığına yakalanmadan önce motosiklete ne ilgim ne de motosiklet hakkında bilgim vardı. Şu an Kuba Dragon 50 yani 50cclik bir motora sahibim ve 1800km kadar yol yapmışlığım var. Yani daha işin başındayım. :)
Piyasadaki motorlar ya Super Sport ya da Naked Sport tarzı hız motorları oluyor. Kaza haberlerinde hep böyle bir motoru görüyoruz. Hatta en çok ölümlü kazaya sebep olan motorun R25 olduğunu söylüyorlar. Çin malı CG motorlara kasksız atletle binenler, üstüne yatıp sürenler bile bu kadar ölmüyor. Amerikadaki harleyciler kask bile takmadığı halde bu kadar ölmüyor. Youtube'da kaza videolarını sürekli takip ederim kaza yapan motorların neredeyse %90'ı spor motosiklet diyebilirim.
Bu motorlar sürülmez demiyorum ama Türkiye'de millet 125lik super sport ile başlayıp 250, 600, 1000 diye yükseltme kafasında. 299'u görmek bir marifet sayılıyor. Youtubeda motovlog kanalları gençlere bunu empoze ediyor. Harley ya da enduro alabilecek adam sayısı az olsa da öğrenci bir adam bile burslarını biriktirip çalışıp gidip super sport bir motor alabilir. Türkiyede motosiklet diyince karşımıza onbinlerce takipçisi olan adamların yaptığı apaçilik, tek teker, makas, aralardan geçme, egzoz bağırtma, ayna kırma videoları ya da motosiklet kazasında feci şekilde can veren gençlerin haberleri çıkıyor. Otoyolda 299 ile gitmek bana göre motosiklet tutkusu değil yüksek hız ve risk almanın verdiği hazza olan bağımlılıktır. Bunun en kolay ve ucuz yolu ise elbette ki motosiklet.
Motosikleti sadece ulaşım aracı olarak görüp işe gidip gelmede kullanıp teknik konularından vs. uzak duracak insanın aldığı alet zaten scooter olmalı.
Piyasadaki motorlar ya Super Sport ya da Naked Sport tarzı hız motorları oluyor. Kaza haberlerinde hep böyle bir motoru görüyoruz. Hatta en çok ölümlü kazaya sebep olan motorun R25 olduğunu söylüyorlar. Çin malı CG motorlara kasksız atletle binenler, üstüne yatıp sürenler bile bu kadar ölmüyor. Amerikadaki harleyciler kask bile takmadığı halde bu kadar ölmüyor. Youtube'da kaza videolarını sürekli takip ederim kaza yapan motorların neredeyse %90'ı spor motosiklet diyebilirim.
Bu motorlar sürülmez demiyorum ama Türkiye'de millet 125lik super sport ile başlayıp 250, 600, 1000 diye yükseltme kafasında. 299'u görmek bir marifet sayılıyor. Youtubeda motovlog kanalları gençlere bunu empoze ediyor. Harley ya da enduro alabilecek adam sayısı az olsa da öğrenci bir adam bile burslarını biriktirip çalışıp gidip super sport bir motor alabilir. Türkiyede motosiklet diyince karşımıza onbinlerce takipçisi olan adamların yaptığı apaçilik, tek teker, makas, aralardan geçme, egzoz bağırtma, ayna kırma videoları ya da motosiklet kazasında feci şekilde can veren gençlerin haberleri çıkıyor. Otoyolda 299 ile gitmek bana göre motosiklet tutkusu değil yüksek hız ve risk almanın verdiği hazza olan bağımlılıktır. Bunun en kolay ve ucuz yolu ise elbette ki motosiklet.
Motosikleti sadece ulaşım aracı olarak görüp işe gidip gelmede kullanıp teknik konularından vs. uzak duracak insanın aldığı alet zaten scooter olmalı.