PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Işıklarda ağır motoru devirmeden durabilmek üzerine, yardım lütfen.



hakohako
07 Haziran 2018, 14:54
Merhaba arkadaşlar,

Motosiklete geçen sene Temmuz’da başladım. 4000 km Cbf-150 ile 3000 km de MT-25 ile 7000 km vukuatsız yol yaptım (Yaz kış demeden kullanan bir motosiklet sürücüsüyüm). Sonrasında hayalim olan Tenere 660’a geçtim fakat hiç de hayalimdeki gibi olmadı.

Toplamda 3 kere bindiğim motoru, 2 kere kırmızı ışıkta beklerken sola devirdim. İlkinde bir şey olmadı ama ikincisinde sol omzumun üzerine düştüm ve omzumda kırık oluştu (1500 liralık Alpinestar monta selam olsun). Ameliyat gerektirmeyen ve 6 hafta askıda kalmasıyla düzelecek bir kırık ve ben 25 gündür kol askısıyla sol kolumu hareket ettiremeden duruyorum. Motordan da soğudum, hiç hevesim kalmadı.

Öncelikle kendimi tanımlayayım. 41 yaşındayım (40’ında başladık). 193 boy 125 kilo ile yolda görseniz ızbandut diyebileceğiniz birisiyim. Honda, Motto ve Yamaha’da 3 tane eğitim aldım. 6 ayda 1 eğitim almaya çalışıyorum.

Gidişte hiç bir sorunum yok, Tenere canavar gibi (Beni bu yaşta motosiklete başlatan da kendisi zaten). Fakat ışıklarda durunca bu boya rağmen parmak ucumda duruyorum (2. el aldım, alçaltma kiti vardı çıkarttırdım boyum uzun diye). Bu omzumu kırdığım düşüşümde, eğitimlerden ve videolardan edindiğim bilgiyle önüm bomboş olmasına rağmen arkadan gelen bir araba radyoyla falan oynarken beni biçmesin diye yolun en sağında kaldırıma sıfır yanaşıp kırmızı ışıkta durayım dedim. Yolun sağ tarafı yukarı doğru eğimliymiş, motor bütün ağırlığını direkman sola verdi. Ayağımı da yere koyduğumda eğimden dolayı sol ayağım havada kalınca sola devrildim.

Çok canım sıkıldı. İnsanlar 300 kiloluk motorları nasıl kullanıyorlar. Çoğu zaman benden daha kısa ve minyon kardeşlerimi görüyorum, çok kıvrak hareket ediyorlar, fakat ya durunca?

Eğitim derseniz aldım ve almaya devam ediyorum. Zaten kamera görüntüsünden de defalarca izledim, düşmemem imkansız gibi gözüküyor aynı yerde. Ben o ışıklarda 100 kere durayım, 100’ünde de deviririm. Devrilmemesi fizik kurallarına aykırı, 210 kilo sola yatıyor, ayak yere değmiyor ve ışıklarda duruyorsun.

Motoru satıp yine ufak motora mı geçsem diyorum ama altımda çok ufak kalıyorlar, hiç istemiyorum bunu. Hayalim uzun yola gitmek iken, kolum sayesinde 25 gündür kızımı kucağıma bile alamıyorum. Moralim sıfır, aletten soğudum.

Ağır motor kullanıcılarından tüyolar ve yorumlar bekliyorum.

Şimdiden teşekkürler, tekeriniz düz bassın, selamlar.

egzantirix
07 Haziran 2018, 15:00
alacaksın bir maxi scooter keyfine bakacaksın. tenere tencere boş iş.

inshroud
07 Haziran 2018, 15:00
Yüksek oturma pozisyonu olan ağır motorla dururken ayağınızı koyacağınız yeri önceden planlamak önemli hale geliyor. Ayağınızın yere değmesini beklediğiniz yükseklikten 2 cm bile fark etse küçük bir kalp krizi geçirtmesi olası. Bu yüzden motorun yere dik konumunu hiç bozmamaya özen gösterip sıfır yükle ayağınızı yere koyacağınız şekilde bir konum belirlemeniz daha doğru olacaktır. Ben de 250 kiloluk ve 84 cm sele yüksekliğine sahip motorumu arkamda 90 kiloluk artçıyla ve 1.73 boyla kullanıyorum. Bir süre kullandıktan sonra alışkanlık meselesi haline geliyor zaten. Alıştıktan sonra çok sorun olmuyor.

ozan1991
07 Haziran 2018, 15:08
benim ki full depo ile 200kg geliyor ışıklar tek ayağımı koymam yetiyor 300kg olsada sıkıntı yaşıycağımı sanmıyorum bacak kaslarım gelişir anca trafiktede yorar biraz selenin alçak olması yada bir ayağını motoru çok yatırmadan yere sağlam basabilmen önemli bence parmak ucuyla olucak iş değil

Kızıl pars
07 Haziran 2018, 15:14
Aynı sorunu ben de yaşadım.
Boyum uzun sayılmaz 175 falan, NC750X ilk yüksek motorum oldu.
Ayaklarımın sadece ucu yere değiyor.
Başlarda sorun oldu ama alıştım.

Verebileceğim en büyük tüyo şu olur;
Ben biraz sağa ya da sola kaykılarak tek ayakla ama sağlam basıyorum.
Ayrıca durmadan önce duracağım yeri hızlıca gözden geçiriyorum.

kurubuz
07 Haziran 2018, 15:19
Hala acemisin. O yüzden düşüyorsun. Yanlış zamanda yanlış yere ayak koyuyorsun. Boş bir alanda bol bol dur-kalk çalış. Aynı şekilde yavaş dönüşlerde, ağır motoru takatsiz bırakırsan külçe gibi yıkılırsın. Zamanla düzelir. Alışana kadar, dururken her iki ayağını da yere koy. Sonra zamanla tek ayağa geçersin. Geçmiş olsun.

artemis99
07 Haziran 2018, 15:23
Hocam ben de 40 ından sonra başlayanlardanım ama siz biraz hızlı gitmişsiniz, hedefi büyük motorlara çevirmişsiniz. 1 yılda 10000km üzeri yapıp 3 motor değiştirmişsiniz. Bence bu çok fazla, eğitimler vs ler aşırı yükleme olmuş size. Km yapmışsınız ok ama tecrübe o kadar hızlı edinilen bir şey değil bence. Bakın ben 2013 te ehliyet aldım 125cc scooter ile başladım 10000km olunca 2 yıl sonra 250cc maxi scooter aldım hedefim zaten bu kadardı. Benim her türlü ihtiyacımı şu an gideriyor. Üzerini hedeflemiyorum elbette o motorları görünce bir istek oluyor ama ihtiyacım olmadığından bir adım bile atmıyorum bu yaştan sonra vitesli motora geçip dertsiz başıma dert almak istemiyorum, sizinki biraz bu olmuş sanki. Bundan sonraki hedefim de büyültmek değil aksine küçültmek 125-150cc scootera dönüp şu fahiş yakıt fiyatından bir miktar tasarruf etmek istiyorum. Sizin kullanım tarzınız ve alışkanlıklarınızı bilemem ama o motorlar ile şehir içi dur-kalk trafik eziyettir. Siz zevkiniz için bu eziyete katlanmışsınız ve ne yazık ki zararını da görmüşsünüz. Benden tavsiye maxi scootera geçin ve rahatlığın keyfine varın. Ya da aynen devam edin ama bu moral bozukluğunu atmak kolay değildir. İnsan 3 kere düşürdüğü motordan ister istemez soğur. Geçmiş olsun.

schizo
07 Haziran 2018, 15:28
tenerede 193 boyla ayağınızın yere değmemesine imkan yok hocam. arkadaşım var 1.78 civarı ayak ucunda duruyor ve binlerce km kullandı, hala kullanıyor. motorun amortisörlerini yumuşatın, geçici süreyle alçaltma kiti varsa onu da kullanabilirsiniz.

ben vstrom kullanıyorum ıslak ağırlığı yaklaşık 300 kg. artçı +50 kg yükler +20 kg buna rağmen dur kalk yalpalama sorunu yaşamıyorum ama ben 10 seneden fazla süredir motosiklet tepesindeyim. boyum 1.84 70 kiloyum :D

RoofRoof
07 Haziran 2018, 15:32
Daha acemisin başkan. Tenere'nin sele yüksekliği 86 cm 193 boy ile nasıl ayakta duramıyorsun anlamadım. 130 cm falan gövde mi?

ardacik
07 Haziran 2018, 15:33
Zamanla alisicaksiniz. Zaten vicudunuzu en iyi siz bildiginiz icin nerde duracaganizada siz karar vericeksiniz.

hakohako
07 Haziran 2018, 15:45
Daha acemisin başkan. Tenere'nin sele yüksekliği 86 cm 193 boy ile nasıl ayakta duramıyorsun anlamadım. 130 cm falan gövde mi?

Cevap verenlere teşekkürler. Biraz hızlı gittim sanırım ben de farkındayım. 7000 km de hemen 660'lığa geçtik. Günde 75 km iş-ev arası yolum var, full otobandan. Şehir içine daha hiç girmedim desem yeridir. Maxi scooter en mantıklısı ama heves işte. Biraz uzun uzun kilometreler yapmak gibi bir hedefim de var.

Motorda ayağım basıyor ama tam değil, yarım. Tam parmak ucu sayılmaz. Belki amortisör yüksektedir ama kesinlikle tam basmıyor ayağım.

ozan1991
07 Haziran 2018, 15:49
Cevap verenlere teşekkürler. Biraz hızlı gittim sanırım ben de farkındayım. 7000 km de hemen 660'lığa geçtik. Günde 75 km iş-ev arası yolum var, full otobandan. Şehir içine daha hiç girmedim desem yeridir. Maxi scooter en mantıklısı ama heves işte. Biraz uzun uzun kilometreler yapmak gibi bir hedefim de var.

Motorda ayağım basıyor ama tam değil, yarım. Tam parmak ucu sayılmaz. Belki amortisör yüksektedir ama kesinlikle tam basmıyor ayağım.

hocam ışıklarda yavaşça durdun mesela hangi ayağın güçlüyse ayağını yere tam bas korkma sağlam basarsan o motor hayatta devrilmez dengelersin tabi dediğin gibi parmak ucun değiyorsa yap bunu fazla mesafe varsa motoru baya yatırman gerekiyorsa tamamen değmesi için sıkıntı olabilir hafif motor yatınca ayağının tamamen basması lazım

levend84
07 Haziran 2018, 15:58
Sıkışık trafikte,dur kalk,manevra vb.durumlarda motorun ataletini kademeli arttirarak dengeli ve kontrollu bir şekilde duraklayin.hafif gaz vererek aracın ağırlığini üzerinizden(bacaklardan)yola atmaniz lazım.aksi halde tekrar devirmeniz yuksek ihtimal

Zamanla taşlar yerine oturur gözünüzde buyutmeyin.panik ve heyecan yapmadiginiz surece bu durumun ustesinden gelirsiniz.

artemis99
07 Haziran 2018, 16:01
İlave olarak yaptığınız hata kaldırıma yanaşmak. Yol kenarları her zaman tehlikelidir, taş olur, çamur olur, su olur, tümsek olur, çukur olur. Işıklarda en önde iseniz veya öne geçerseniz iki şeridin ortasında ve mutlaka biraz ilerde durun ki yandaki araçlar sizi farketsin. Eğer arkadan gelen araç ışığı geç farkederse yine kaldırım tarafına kaçar ve size çarpar.

schizo
07 Haziran 2018, 16:03
benim tek önerim size, boş bi alanda motoru dengede tutmaya alışmanız, çok düşük süratle gidin önce, 3-4 kmh hızla gidin, sonra baktınız gidebiliyosunuz, sonra yavaş yavaş tamamen durun ayaklarınızı yere koymadan (ama tetikte olun) sonra tekrar ilerleyin, bunu defalarca yapın,
böylelikle ışıkta tamamen durduğunuzda size +2 sn kazandırıp yere çok daha sağlam basmanızı ve motoru tam dengede tutmanızı sağlayacaktır. denerken düşseniz bile düşmeyi öğrenirsiniz. sonunda başarırsınız merak etmeyin.

35Türk
07 Haziran 2018, 16:15
Boyla kiloyla alakası yok.
165 boy 55 kilo olan kardeşim benim kuru 190 full her şeyiyle 220 kilo olan 650cc dakarı ayakları yere değmeden kullanıyor, nasıl ? Tecrübe..

Tenere dediğiniz motor 7 bin km'lik tecrübeyle hele ki İstanbul'da kullanılacak motor değil, acilen satın daha ufak bir şey alın.

hokahey
07 Haziran 2018, 16:23
başkan, ben ışıklarda motoru 5-6 saniye ayağımı koymadan tutabiliyorum. kırmızıyı görünce yavasliyorsun. ondeki araca gelene kadar 1-2 km hizla ilerliyorsun. tam öndeki araca gelince yesil yaniyor zaten.

nasıl anlatsam, aranızda bunu yapan, beni anlayan vardır muhakkak.

bir ikincisi motorla kaldırım, köprü, yol kenarı, banket gibi yerlere kesinlikle yanasmayin. acayip tehlike arz eden bolgelerdir bunlar.

Angrypower
07 Haziran 2018, 16:26
Ben enduro hiç kullanmadım ama dururken yan ayağı koyup beklesen? Bir nevi el frenini çekiyormuşsun gibi düşün arabada. Lakin o da tehlikeli. Mecburen bol bol pratik yapmak gerekecek. Neyseki yaz geldide bol bol çalışabilirsin.

Mertcan39
07 Haziran 2018, 16:29
yürümeden koşmaya çalışıyorsun maalesef

nvrmnd
07 Haziran 2018, 16:36
hemen hemen herkes yazmış zaten.. tecrube ile önüne gecilecek bir olay... yuksek motosiklete binmek ve hakim olmak en cok rampa da manevra yaparken ve dururken sıkıntı cıkartır... agırlıktan ziyade yukseklikten dolayı yasıyorsunuz bu sorunu...

ben kendimce nerede neler yapabilecegimi tecrube edip (bir cok defa motoru yatırarak) ona göre sürmeye devam ettim..

örnegin düşük hızda yokusta manevra yapmam gerekiyorsa yapmayıp ileriden daha rahat bir alan bulup oradan döndüp hep.. belli süre sonra da alısıyor vücud buna...

herkesin dedigi sonuç "tecrube"

Nikkfurie
07 Haziran 2018, 16:41
bence çok fazla eğitim aldığın için devriliyor olabilirsin :D yahu dik duran motor niye devrilsin boyunda maşallah değil ayağını dizini bile yere dayayabilirsin :)

35Türk
07 Haziran 2018, 16:59
bence çok fazla eğitim aldığın için devriliyor olabilirsin :D yahu dik duran motor niye devrilsin boyunda maşallah değil ayağını dizini bile yere dayayabilirsin :)

:cat: Doğru çok fazla eğitim almaktan da olabilir :) 91 santim sele boyu olan dakarla ışıklarda 80kg artçıyla tek ayakla duruyorum ama neredeyse 40 bin km 150cc 10-15 bin kmde scooter tecrübem ve sayısız 600rr, mt7, ktm 1090, v-strom gibi motorlara binmişliğim var. Biraz tecrüben olsa tenere menere hikaye goldwing olsa bisiklet gibi gelir.

mustafakavci
07 Haziran 2018, 17:08
Geçmiş olsun. Boyunuz kullandığınız motor için uygun. Sorun, "tebrübe" eksikliği. Aldığınız eğitimler sizi bilgilendirir, tecrübe ise yaşayarak edinilir. Kendinize biraz zaman tanıyın. Yeni araçlardaki "rodaj" durumu, yeni kullanıcılar için de geçerli. Kısaca rodajınızı doğru yapın.

İlk aldığınızda var olan alçaltma kitini tekrar taktırın. Otoban kullanımı, şehir içi kullanımı ve benzer normal sürüşleriniz için Tenere'nin yüksekliğine ihtiyacınız yok. Tenere'nin yüksekliği size arazide lazım olacak. Gereksiz yükseklikten kurtulup, "tecrübeli" bir arkadaştan temel teknikler konusunda uygulamalı yardım alın.

Standart duruş pozisyonunda motor 1nci viteste, debriyaj çekili, sağ ayak arka frende sol ayak yerde, bakışlar (aynalar da dahil olmak üzere) kendi güvenliğinizi alacak şekilde dolaştırılır vaziyette olacak şekilde alışkanlık edinin. Bu duruş pozisyonunun, özellikle rampa duruşlarında (artçılı iseniz mutlak olarak) sizi asfalttan uzak tutacağını unutmayın.

Sorununuzun çözümü için fiziksel bir eksik yok. Basit bir kaç tedbir ile kolayca aşarsınız. Bunun için 2nci baharınızda motordan soğumanıza da gerek yok.

Motorum 292Kg, ben 103, artçım 70kg. Boyum 1.73. Sele yüksekliğim 805mm. Hiç motoru yatırdım mı? Evet, henüz gözleri bile açılmamış kedi yavrusunu ezmektense motoru feda ettim. Yine olsa yine yaparım. Motordan soğumadım. Siz de soğumayın.

hakohako
07 Haziran 2018, 17:09
bence çok fazla eğitim aldığın için devriliyor olabilirsin :D yahu dik duran motor niye devrilsin boyunda maşallah değil ayağını dizini bile yere dayayabilirsin :)

Motor dik değildi, onlarca kere ışıklarda sorunsuz durdum kalktım ama bu durduğum yer, kaykay rampasını düşünün, yani onun gibi sağa yukarı kavisliydi. Motor orada durunca direkman kendini sola yatırdı, ben de ayağımı koyamayınca eğimden dolayı devrildim.

Yani asıl düz yoldan ziyade eğimli yollarda nasıl durulacağı ile ilgili tecrübe kazanmam lazım. Sanırım durmadan önce durulacak yeri iyi belirlemek lazım.

Omzum bir iyileşsin, bayramdan sonra site içinde günlerce çalışacağım.

Bir de, "CBF + MT25" ile 7000 değil 70.000 de yapsam, bunların vereceği tecrübe bir yere kadar. Hatta hafif ve küçük motora fazlasıyla alıştırdığı için, ağır ve yüksek motora geçmekte daha çok zorlanılır gibi geliyor bana.

levend84
07 Haziran 2018, 17:12
Ilave olarak,

Boy1.90,kilom 90

Tenere kullanmadim ama africayı şehir içinde ilk kez kullanma firsati bulmuştum resmen d..şşağimla ezdim motoru,:pr:

Öncesinde,nc750,pegaso,transalp kullanmişliğim var.

Yüksek motosikletleri bir türlü sevemedim.

SAFETY
07 Haziran 2018, 17:20
Eğimli yolda eğime dik olarak duracağınız zaman eğimin yukarı yönündeki ayağınız üzerinde durunuz. Genelde alışkanlığımız motor durduğunda sağ ayağımız frende sol yerde olacak şekildedir. Ancak eğime dik şekilde duracağımızda eğer yukarı yön sağ tarafımızsa sol ayağı yere koyduğumuzda eşik aşabilir be gücümüz yetmesse eğer motor devrilir.

myagdi
07 Haziran 2018, 17:27
merhaba,

öncelikle umutsuzluğa kapılmayın ve pes etmeyin. gözünüzde büyüttüğünüz gibi bir sorun yok. kısa zamanda alışacaksınız.

boy 1.75 olduğu için kendime enduro motor almadım. arkadaşımın nc750x'ini ve bir başkasının f-650'sini bu boyla kullanabiliyorum ve kim ne derse desin, enduro motorlar o dik ve yüksek oturma pozisyonundan dolayı yola ve motora daha hakim, daha güvenli bir kullanım imkanı sunuyor.

motorun ağırlığını siz taşımaya kalkmayın. kendinizi gereksiz yere yormayın. bırakın lastikler ve fren bu işi görsün. ayak parmağınızın ucu yere değse yeter. sağ ayağınızı sürekli frende tutun, motor hafifçe sola yatık halde sol ayağınızı yere basın tamamdır.

düşmeyen motorcu yoktur, henüz düşmemiş motorcu vardır. olur da motorun devrileceğini sezerseniz sakın ha tutmaya veya kaçmaya kalkmayın. ayaklar peglerde, eller gidonda, dizler depoya yapışık bırakın motor kütük gibi yere devrilsin. motoru tutmaya veya kaçmaya çalışmadıkça kolay kolay size bir şey olmaz.

Nasate
07 Haziran 2018, 17:28
Bence alçatma kitini taktırın. ayağın yere tam basması bence gerekli. Evet tecrübeli olanlar degmeden sürüyorlar kilo fark etmiyor ama yine de ilk başlar için degsin derim.
Bende devirmiştim motoru ufak bi tümsekde durur gibiyken. O an kaldır falan derken soğudum biraz ama sonradan sürdükçe motoru geçiyor o duygu. Sizdede öyle olacaktır. Mümkün olduğunca duracağınız yer öyle dar köşeler olmasın. Varsın bi arabanın arkasında bekleyin 1 dak. geç kalın, sonuçta motor diye de her araya girmemek gerekli. Birde eğerki yolu bilmiyorsanız ışıklara gelmeden yavaşlayıp duracağınız yeri kararlaştırıp bakın. Tümsek vs olmasın diye.
İyi sürüşler dilerim.

hakohako
07 Haziran 2018, 17:35
Eğimli yolda eğime dik olarak duracağınız zaman eğimin yukarı yönündeki ayağınız üzerinde durunuz. Genelde alışkanlığımız motor durduğunda sağ ayağımız frende sol yerde olacak şekildedir. Ancak eğime dik şekilde duracağımızda eğer yukarı yön sağ tarafımızsa sol ayağı yere koyduğumuzda eşik aşabilir be gücümüz yetmesse eğer motor devrilir.

Aynen işte bana olan buydu. Bu da gerçekten eğitimde bence yanlış anlatılan bir konu. Aldığım 3 eğitimde de hep "sağ ayak frende, sol ayak yerde" deniliyor. Halbuki yol şartına göre bazen sağ ayağı yere koymak gerekebiliyor. Benim bu durumumda sağ ayağı yere koysam motoru devirmezdim.

khaledome
07 Haziran 2018, 17:41
hocam yas ve tecrube olarak benzer durumlardayiz, benimde butun tecrubem otoban ve uzun yol oldu, yasadigim yer ve kullanma amacim yuzunden boyle oluyor.
neticesinde sehir icinde dar alanlarda tecrube kazanamiyoruz.
kapali alan egitimlerine devam etmek cok onemli.
onun disinda rahatlayana kadar su sokturdugunuz alcaltma kitini geri takin derim, kafaniz biraz daha rahat olsun.

saltuque
07 Haziran 2018, 17:43
Alçaltma kitini tekrar takıp öyle kullanın bence... zamanında bir polisin kırmızı ışıkta durmak için kaldırıma yanaşıp ayağının ucuyla kaldırıma bastığını gördüğümde, kısa boyuna rağmen nasıl bir cesaretle koca motoru kullandığını düşünüp dehşete düşmüştüm.

aşağıdaki videodaki arkadaş kullanabiliyorsa herkes kullanabilir.


https://www.youtube.com/watch?v=YId9Pr_RlIo

ashes35
07 Haziran 2018, 19:05
170 im 810 mm sele yükseklikli cbr650f kullanıyorum benim bile boyum yetiyorsa 193 birinin diziyle sürmesi gerekir bence🙂. Kısalar için taktiklerden bahsedeyim, yol düz duracağınız yerde çukur, çakıl birşey yoksa sağ ayak fren, sol ayak yerde olayına devam, yokuş iniyor veya çıkıyorsanız eğim tek yöndeyse sol ayak olayına devam ama eğer kavisli ise kavise göre ayağı seçmek zorundasınız... ezcümle kısaysanız diğerlerinden daha plancı olmak zorundasınız

Memcoş48
07 Haziran 2018, 19:42
Geçmiş olsun öncelikle. Aynı yaşta ve aynı km tecrubesine sahibiz 184 boy 90 kiloyum. Ben de 150 cc den başladım ve devam ediyorum. Üst cc ye gecersem 250 cc ya da max. 500 cc düşünüyorum. Tenere V-strom gibi makineler biraz daha tecrube istiyor kesinlikle

kalidor
07 Haziran 2018, 20:24
vitesli motosiklet kullandığına göre; sağ alt taraftaki ayak freni ile değil; sağ taraftaki yukarıdaki manet ön freni ile durmaya çalışacaksın. Hızın düşükse eğer; her türlü ön fren seni durdurur. Anladığım kadarıyla sen scooter fren prensibine çok alışmışsın. Durma zorluğun bu yüzden. Durmaya yakın vites küçült ve sağ maneti hafifçe sık. Sorun çözülür. boş bir arazide buna çalışmalısın.Düşük hızlarda ayak freni ile durmaya çalışırsan eğer ve bunu prensip edersen dengeni kaybedip, DÜŞERSİN.

54RR
07 Haziran 2018, 22:29
Duran motoru devirmek? Bence biraz bacak kası çalışın :mrgreen:

Carbondioxid
07 Haziran 2018, 23:21
185/75 tenere , stok Çanakkale'den Hatay'a 1600 küsür km , şehir içleri ve onlarca uygulama ve yüzlerce trafik ışık duruşu , kitsiz idi , şuan kitli ve 9000 kmdir şükür devirmedim.

Ancak ilk günler nerede ise 4-5 defa yatırıyordum , evvelden Apachi supermoto/kros tecrubem buna mani oldu diyebilirim:cat:

Çevirme ışık , durmaya salise kala hangi tarafa ayak konacak ise göz/eğim kestirme ile anlık karar verip uygulama essstır , bankete dayamak mübahtır , şuan düz spor potin giysem derhal yapışacağım kit olsa bile , bundan dolayı daimi outdoor bot ile kullanıyorum , ancak kurtarmakta , vd kesinlikle yere daha iyi tutunmakta:cat:


Motor pantolonu giydiğimde bariz 2-5 cm çekme yaşatıyor , buna göre davranıyorum.

Hasılı kelam , tecrube bu yüzden gerekli , geçmiş olsun.

-Black-
08 Haziran 2018, 00:18
Eğimli yolda eğime dik olarak duracağınız zaman eğimin yukarı yönündeki ayağınız üzerinde durunuz. Genelde alışkanlığımız motor durduğunda sağ ayağımız frende sol yerde olacak şekildedir. Ancak eğime dik şekilde duracağımızda eğer yukarı yön sağ tarafımızsa sol ayağı yere koyduğumuzda eşik aşabilir be gücümüz yetmesse eğer motor devrilir.

Bu kadar basit...

Mümkünse de; en engebeli arazide bile durmak için kendinize mümkün olan en düz bölümü seçin.

Yine başa dönelim. Neden orada durmaya çalıştınız? Tavsiye verenlerin hiçbiri orada durmaya çalışmazdı. (Tecrübe????)

En azından artık biliyorsunuz. Tecrübe puanı +1 :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------


Duran motoru devirmek? Bence biraz bacak kası çalışın :mrgreen: Eğim nedeniyle arkadaşın ayağı yere değememiş bile. Yani kasla ilgili bir konu değil.

seksek
08 Haziran 2018, 00:47
Madem değişik kuruluşlardan eğitim aldınız, oralarda (biraz da show amaçlı) hocalar motorun ayna demirini ya da manet ucunu iki parmaklarıyla tutup “bak ben hiç efor sarfetmeden motoru devirmeden tutabiliyorum” der. Burada verilmek istenen mesaj motoru motora taşıtacaksın. Yanlış hatırlamıyorsam rahmetli Barkın’da aynı şeyi söylüyordu.

Velhasılı kelam bunlar birkaç saatlik eğitimlerle değil tecrübeyle kazanılan yeteneklerdir.

Uzun bir aradan sonra motorculuğa tekrar başlayınca otomobilin beni ne kadar körleştirdiğini farkettim. Şimdi hayatta kalmak için yol kenarındaki tozla, asfaltın bir anda kalitesinin değişmesiyle, rögar kapaklarıyla, yolda oluşan drenaj hatlarıyla ve daha birçok detayla öyle bir haşır neşir oluyorum ki daha önce hiç farketmediğim şeyleri farkediyorum.

Size önerim gözlem ve planlamayı en ön sıraya almalısınız. Yoksa arkadaşların dediği gibi makine 200 kg ya da 500 kg inanın hiç farketmiyor.

thedarkfire
08 Haziran 2018, 01:18
Ben motoru hep dimdik tutuyorum bu şekilde o kendini taşıyor zaten ben sadece sağa veya sola eğilmesini engelliyorum.
Doğrusu bu mu bilmiyorum ama ben böyle çok rahat ediyorum.

noqturno
08 Haziran 2018, 02:25
Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun.
1. olarak: Motorun düşeceğini hissettiğinizde motoru tutmaya, motorla bir olmaya kalkmayın, bırakın düşsün. Tenere katır gibi bir şey olmaz ona. Sağlığınız daha önemli.
2. olarak: Kağıt üzerinde boyunuz fazlasıyla yeterli, ben 180`im rahatlıkla ayaklarım yere değiyor, belki bacak boyunuz biraz kısa olabilir.
3. olarak: Tecrübeniz idare eder aslında, ama çok farklı karakterli motordan Tenere`ye geçmişsiniz. MT25 ile ilgisi yok Tenere`nin. Alışma süreci daha uzun zaman alabilir. Ben CRF250L den geçmiştim sıkıntı olmamıştı.
4. olarak: Tenere ağır ve yüksek bir motor, duracağınız yeri önceden kafanızda oluşturun. Biraz da kas yapın bence :cherry:

MlhCnsz
08 Haziran 2018, 08:38
Ekstra yükseltilmiş tenere var bizde 91 cm selesi var, boy 181 kilo 83 iki ayağımda yere değiyor.

Arkada kız arkadaşım 50 kg, ben + çantalar varken dik yokuşlarda gayet stabil bi şekilde durabiliyorum.

Sorun motorun ağırlığı veya boyunuz değil. Motoru, kendini, artçını motora taşıtacaksın hepsini bi bacağına alırsan o iş yaş.

YAHYaONUR
08 Haziran 2018, 09:14
Saygıdeğer agabey;
Bence sende bir problem yok moral bozma hiç problem o durduğun yerde, girme o sokak yada caddeye bence, bende eşimle birlikte motosiklet kullanıyorum, pulsar boyuma göre hafif yüksek ayağım tam olarak yere değiyor ama dik rampalarda 2 kişi kalkarken sorun yaşayabiliyorum o yüzden çok aşırı dik noktalarda, özellikle sağa sola virajlı aşırı dik yerlerde (Ankara Dikmende çok var bunlardan :) ) durmamaya yönelik tedbirler alıyorum ve çoğu kez girmiyorum oraya , etrafından dolanıyorum mesela.

gitaristgkn
08 Haziran 2018, 10:58
Alışma olayı hocam .Bende 1.70 boyla xt 600 kullanıyorum ki bu motora göre boyum baya kısa ama işte alışınca çokta sorun olmuyor

Emrah Düzgit
08 Haziran 2018, 11:17
http://i64.tinypic.com/39f83.jpg
https://ibb.co/koLNDT

Genel kanı ayağınızın yere değmesi gerektiği yönünde ama burada da gözüktüğü gibi gerçekten de sadece parmak ucunda durabilirsiniz bu motorda. Seleyi 87.7cm ye kadar düşürebilirseniz ayaklarınız yere tam temas edecektir.
Bu arada motoru düşürme sebebiniz tamamiyle acemiğiliğinizden kaynaklanıyor. Ben 1.70 boy 70kg ile bir çok yüksek, alçak, ağır, hafif motor kullandım ama ışıklarda hiçbiri düşmedi.

Metela
08 Haziran 2018, 11:51
Diyebileceğim yegane şey, hep motora yeni başlayanlar için, çok çabuk açılma hevesi var, motor büyütmek için pişmek lazım, istediğiniz motora ulaşmadan önce kullandığınız motorda evreler geçirmeli, bir sene dolmadan üç motor ne diyebilirim ki, hele boyunuz kilonuz ne olursa olsun sadece deneyimlilerin kullanması gereken tenere gibi yüksek ve muadillerine göre ağır olan bir motora geçmek cidden büyük risktir ve siz de maalesef bu riskin sonularını görmüşsünüz, daha ilk başlarken sorsaydınız benim tek tavsiyem olurdu mesela ya cbf ya da mt-25'i bir sene 10bin km'ye yakın kullanıp sonra bir crf 250 ya da 450 motora geçip yüksekliğine alışmanızı onu da en az bir sene 10bin km'ye yakın kullanmanızı tavsiye ederdim, sonuçta bu iş denge işi, vücut bir şeye iyi adapte olması trafiğe, yollara alışması gerekir, siz ise hemen olaya girmişsiniz, neyse geçmiş olsun umarım bir daha böyle bir durum yaşamazsınız, eğer ki tenere'ye soğumuşsanız bence hemen biraz daha hafif bir yüksek motora geçin dediğim gibi en az bir sene uzun km'ler yapın, sonra tekrar tenereye dönün, o zaman eminim çok rahat ve sorunsuz kullanacaksınız.

Metos
08 Haziran 2018, 12:47
Spora başlayın , fitness olabilir

army
08 Haziran 2018, 12:59
Sevgili kardeşim, Motorunu daima dik eksende tut. Sağa ya da sola aşırı yükle eğilmesine engel ol.Çok hafif kaçma eğilimi başlarsa derhal bacak içi kaslarla sıkıştır.

MahmutBiner
08 Haziran 2018, 14:10
Bu tamamen denge işi yani bunun bir tekniği yok heralde ben çoğu kez süper tenereyle 500 550 kilo kantarda artçıyla yola gittim engebeli araziye girmediğimiz sürece bir problem yaşamadık. Arazide bir kaç kez b problemi yaşadık ormanlık alana girerken olsun yoğun çakıl ve taşlıklı yerlerde olsun böyle biryere girmeden önce artçıyı motosikletten indiriyorum. Ağırlık dengesini biz kontrol edemediğimiz için bir anda çekme yapabiliyor. Onun harici hiç devrilmedim. Biraz spor yapmanızı tavsiye ediyorum. Motosiklet kondisyon işi maalesef araba gibi en güçlüsüne bineyim beni götürsün buralardan olmuyor. Sürekli kondisyonlu ve çevik olmak gerekiyor.

matay
08 Haziran 2018, 14:44
Dogru ama motorra oturdugunda arka suspansiyonun da bir esneme payi var ..