PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tek / Çift Silindir - V / L / Paralel / Sıralı - 3 / 4 Silindir - Karakter



gerivites
06 Haziran 2018, 12:23
Herkese merhaba,

Forumda arama yaptım ama kafa karıştıran teknik hesaplamalar, farklı kıyaslamalar dışında bir şey bulamadım.

Benim merak ettiğim bu motorların hissettirdikleri. Hepsini tecrübe etmek uzun bir süreç olacağı için sormak istedim.

Ben elektrikli bisiklet ile otobüsten kurtulmak için başladım iki tekere. İlk hafta gayet heyecanlıydı. 2-3 şefer akü bitip yolda kalınca dedim ki bir benzinli motosiklet alayım. Bunun için a2 ehliyet aldım, vitesli kullanmayı sürücü kursunun mondial 180z-one ile öğrendim. Ben scooter düşünürken arkadaşın gazı ile 150cc kuba black cat satın aldım. İlk haftalar yine çok heyecanlıydı. Tarz olarak hoşuma gitse de top speed düşüklüğü ve konforsuzluk yanında birkaç sebep ile satıp Pulsar AS150 aldım. Yine ilk haftalar çok heyecanlıydı :) birkaç sefer ön fren yüzünden motoru yatırdıktan sonra absli bir motosiklet almak istedim. 3-4 kaza sebebiyle pulsardan da soğuduğum için satıp Dominar400 aldım. Bu arada duke250abs'yi de test ettim.
Sürdüğüm bütün motorlar tek silindir, toplam tecrübe 9k civarı. Silindir sayısının artmasının top speed, tork, titreşim, yakıt tüketimi ve ağırlık olarak farklar yarattığını okuyoruz sürekli.

Peki bu motorların hissiyatında ne gibi farklar oluyor. Yani bir insanın tek çift 3-4 silindir motor tercih etmesinin sebebi (bütçeyi katmazsak) nedir? Benim tek silindir 400cc motordan inip, L tipi çift silindir Ducati'ye ya da sıralı 3 silindir Triumph'a ya da sıralı 4 silindir Honda'ya binersem beni ne gibi sürprizler bekliyor. Örnekleri naked veya enduro olarak verirseniz daha faydalı olur.

:bestmt:

Teşekkürler.

hasmet
06 Haziran 2018, 12:29
Silindir düzeninden ziyade hacim daha büyük bir faktör. 400cc L Ducati ile 1200cc L Ducati arasında ciddi fark var doğal olarak...

gerivites
06 Haziran 2018, 12:41
Silindir düzeninden ziyade hacim daha büyük bir faktör. 400cc L Ducati ile 1200cc L Ducati arasında ciddi fark var doğal olarak...

Aynı hacim için nasıl bir hissiyat farkı olacak diyelim o zaman. Duke 690 / MT-07 / CB650F gibi

Boldpilot
06 Haziran 2018, 12:53
Duke690 da bariz titreşim hissedersin ama altında asi bi aygır vardır, gazı açar açmaz alır seni götürür, mt07 de aynı şekilde, titreşim bariz daha azdır kalkışta peş peşe gidersin 690 la 170 den sonra öne geçersin. cb650f de uysal bi aygırdır ama koşmaya başladımı hepsini geçene kadar soluğu yeter, titreşim diğer ikisinden azdır , yakıtı diğer ikisinden fazladır, ara hızlanması diğer ikisinden yavaştır, son hızı diğer ikisinden fazladır.

Cb650f i racing seven ama nakeddan vaz geçemeyenler alır, mt07yi naked seven şehir içinde yüzümde güller açsın uzun yolda da yağmasada gürlesin diyenler alır, duke690ı tamamen şehir içi ve teker yapmak için alır kullanıcısı.

basto
06 Haziran 2018, 13:21
Ben de konuyu seslerle ve konuşmalarla anlatayım biraz. Gücü bol olan motorlardan karşılaştırdım. İki kategoriye ayırıyorum.

Kategori 1: Gazı açınca

Tek Silindir: Bam, bam, bam, bam, ba ba ba bab ba bbb bbb
Hissettiğin şey: Laaan laan laan lan bu nasıl gidiyor laaaan!
Mola verdiğinde: Oy anam ellerim oy parmaklarım oy birisi şu telefona şifreyi yazsın, ben dokununca elektrik çarpıyor oyy!

Çift Silindir: Tır tır tır tır tı tı tı tı t t t t t
Hissettiğin şey: Aaaa, ooo iyi gidiyor alet yaaa
Mola verdiğinde: Azcık ellerim uyuşmuş mudur nedir ya biraz çay içsek.

Dört Silindir: Ciyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvvvvvvvv
Hissettiğin şey: Uçak gibi ses oooohhhh, araba gibi de rahatmış hmm; aaaaaaaaaaaa koptu gidiyor lan bu alet noluyorr laaa buna
Mola verdiğinde: Ohh be ne güzel bir hayat, haydi hemen devam edelim yola..


Bir de 3 silindir olayı var. Ona tam olarak 4 ve 2 silindirin ortası diyemiyorum. Sürdüğünde diyorsun yaw bu tam 4 silindir gibi bir şey değil biraz titreşim farkından anlıyorsun, ama hissi 4'e yakın. Bence bariz farkı sesinde. Çok karakteristik enteresan sesi oluyor.


Kategori 2: Gazı Kapatınca

Tek silindir: Ani bir öne yığılmanın ardından; Lan frene mi bastık yanlışlıkla noluyor balatalar diske mı değiyor neden noluyor yaw
Çift silindir: Ufak ufak arka frene basar gibi bir yavaşlama mı var sanki
Dört silindir: Bu alette gaz takılı mı kaldı, aynı hızda gidiyor olum bu şey lan neden yavaşlamadı aaa hatta hızlandı ya la :)

Thracian
06 Haziran 2018, 13:22
Aynı hacim için nasıl bir hissiyat farkı olacak diyelim o zaman. Duke 690 / MT-07 / CB650F gibi

Çok profesyonel deneyimli kullanıcı değilim ama üçünü de test etmiş olarak acemi görüşlerimi yazayım;

Duke 690 tek silindirden dolayı aşırı torklu ve çok erken devirlerde gelen bir torku var.Çok az devir çeviriyor sürekli vites değişimi istiyor,0-100 hızlanması 5 sn civarı olmasına rağmen sanki 3 sn miş gibi hissettiriyor,gaz kontrolü olmayan bir kullanıcının içini dışına çıkarır.Titreşim doğal olarak diğerlerine göre daha fazla hissediliyor.Hafif,kıvrak sürekli ön kalkacak uçacak hissi var.Biraz dengesiz stabil olmayan bir alet.Denegesiz derken dengesi iyi de sanki stunt bike gibi sırf hareket yapmak için üretilmiş uçarı kaçarı bir alet.Uzun yola pek gelmez.Bir de son olarak sesi pek hoşuma gitmedi.

Tracer 700 ü test etmiştim MT-07 ile hemen hemen aynı motosiklet olduğunu varsayarak;Sanılanın aksine gaz kontrolü sanki daha kolay,gazı daha dengeli ve stabil veriyor,devir aralığı daha fazla,690 dan birazcık daha ağır hissettiriyor ama 700 cc bir motor için oldukça hafif ve kıvrak hissettiriyor.Yine de gazı biraz kontrolsüz açınca ön her an kalkacakmış gibi duruyor.Titreşim 690 a göre çok daha az.Burada tam yazarak anlatılmıyor ama MT-07 nin genel hissiyatı daha çok hoşuma gitti.Sadece virajlarda değişik bir his var tam çözemedim sanki biraz fazla esnek.Tek hoşuma gitmeyen tarafı sesi.Bir de virajlardaki stabilitesi.

CB650F.En hızlı olupta hızı hissetirmeyen alet bu sanırım.Çok yüksek devir çeviriyor.Tork biraz geç devirlerde geliyor ama düşük devirlerde de motor çok boğulmuyor,uzun uzun devir çevirerek vites değiştirebiliyorsunuz.Diğer ikisine göre çok daha fazla yola oturuyor gibi geldi,çok daha stabil,titreşimsiz adeta lokomotif gibi yolda gidiyor.Ama diğer ikisine göre birazcık hantal gibiydi.Sanırım ağırlıktan dolayı diğer ikisi kadar kıvrak değil.Üçü arasında en çok hoşuma giden bu oldu.Sesi güzel ama 4 silindire göre biraz sessiz gibi geldi.Sanırım Euro 4 normların olabilir.

Tam anlatamadım ama aşağı yukarı bu şekilde.Hissiyat sadece silindir sayısı/tipi ve cc hacmi ile ilgili değil,ağırlıkta oldukça etkili sanırım.

gerivites
06 Haziran 2018, 13:52
Ben de konuyu seslerle ve konuşmalarla anlatayım biraz. Gücü bol olan motorlardan karşılaştırdım. İki kategoriye ayırıyorum.

Kategori 1: Gazı açınca

Tek Silindir: Bam, bam, bam, bam, ba ba ba bab ba bbb bbb
Hissettiğin şey: Laaan laan laan lan bu nasıl gidiyor laaaan!
Mola verdiğinde: Oy anam ellerim oy parmaklarım oy birisi şu telefona şifreyi yazsın, ben dokununca elektrik çarpıyor oyy!

Çift Silindir: Tır tır tır tır tı tı tı tı t t t t t
Hissettiğin şey: Aaaa, ooo iyi gidiyor alet yaaa
Mola verdiğinde: Azcık ellerim uyuşmuş mudur nedir ya biraz çay içsek.

Dört Silindir: Ciyuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuvvvvvvvv
Hissettiğin şey: Uçak gibi ses oooohhhh, araba gibi de rahatmış hmm; aaaaaaaaaaaa koptu gidiyor lan bu alet noluyorr laaa buna
Mola verdiğinde: Ohh be ne güzel bir hayat, haydi hemen devam edelim yola..


Bir de 3 silindir olayı var. Ona tam olarak 4 ve 2 silindirin ortası diyemiyorum. Sürdüğünde diyorsun yaw bu tam 4 silindir gibi bir şey değil biraz titreşim farkından anlıyorsun, ama hissi 4'e yakın. Bence bariz farkı sesinde. Çok karakteristik enteresan sesi oluyor.


Kategori 2: Gazı Kapatınca

Tek silindir: Ani bir öne yığılmanın ardından; Lan frene mi bastık yanlışlıkla noluyor balatalar diske mı değiyor neden noluyor yaw
Çift silindir: Ufak ufak arka frene basar gibi bir yavaşlama mı var sanki
Dört silindir: Bu alette gaz takılı mı kaldı, aynı hızda gidiyor olum bu şey lan neden yavaşlamadı aaa hatta hızlandı ya la :)

Aradığım yorumu buldum :) sen çok yaşa

basto
06 Haziran 2018, 13:58
Aradığım yorumu buldum :) sen çok yaşa

Sen de çok yaşa dostum

wing41
06 Haziran 2018, 14:37
Deneyimlemelerime göre en hoşuma giden bana göre en ideali 3 silindir. Ses ve hissiyat olarak 4 silindiri aratmıyor. Daha az yakıt ve daha dengeli bir tork veriyor.

Şöyle 650cc aşmayan boş ağırlığı 170-180 kg seviyelerinde 3 silindir, ters ön maşalı, absli, half fairing, 90bg-60Nm bir makine olsa tadından yenmez. Üstünde bir de Suzuki amblemi olsa :joker:

burak burk
06 Haziran 2018, 15:14
valla tiger 1050 sport testinden sonra ne 2 ne 4 silindir.bunun yolu 3 anlatılmaz yaşanır:queen:tabi z800 falan geçince içimiz cızz ediyor oda ayrı mesele.aynı şekil cp2 mt07ler kendilerine has sesi gidişi.aslında ne aradığınla ilgili olsada hepsi olsun istiyorsun.bu işin sonu yok r1 crosplane alsan ducati v4 çıktı onu sürsen bambaşka.zevkten başka olarak ben pulsardan sonra r25 aldım tamam dedim olay 2 silindirmiş.tiger 1050 sürdüğümde pulsarda sonra r25 sürdüğüm kadar şok olmadım.1 ihtiyaçtır 2 candır 3 delirtir 4 uzatır desek doğru olur heralde:P

YasinC
06 Haziran 2018, 15:34
Deneyimlemelerime göre en hoşuma giden bana göre en ideali 3 silindir. Ses ve hissiyat olarak 4 silindiri aratmıyor. Daha az yakıt ve daha dengeli bir tork veriyor.

Şöyle 650cc aşmayan boş ağırlığı 170-180 kg seviyelerinde 3 silindir, ters ön maşalı, absli, half fairing, 90bg-60Nm bir makine olsa tadından yenmez. Üstünde bir de Suzuki amblemi olsa :joker:

TNT1130 verelim 20-30 kg daha ağır ama diğer isteklerinizi fazla fazla veriyor :)

wing41
06 Haziran 2018, 15:57
TNT1130 verelim 20-30 kg daha ağır ama diğer isteklerinizi fazla fazla veriyor :)

İkinci el piyasası da olsun sıfırını da 30 a versinler alalım :P

simurgg
06 Haziran 2018, 17:37
Konusu açılmışken ben de kafama takılan bir şeyi sorayım. Aşağıdaki vidyoda görebileceğiniz gibi CB650F 67ncı vites 35 km/s hızla giderken rahat bir şekilde hızlanmaya başlıyor. Kendi deneyimlediğim, MT-07 de bu şartlar altında hızlanıyor ama motorda (öksürme değilse de) hafiften titreyerek devirleniyor.

Bunun aklıma gelen olası açıklamaları:

1- Benim motorda sorun vardır
2- Ben beceriksizim
3- Honda hızlanmayı pürüzsüz yapmayı cidden çok iyi başarmış
4- Vidyoda belli değil ama CB650F de hafiften zorlanıyor

Sizce hangisi?

https://youtu.be/Yj9-Yjj9lZo?t=185


Bir de birisi hayrına bu foruma nasıl Youtube vidyosu 'embed' edildiğini anlatabilir mi? :)

mavzer-i
06 Haziran 2018, 17:54
ben ducati hypermotard 796 sahibiyim. L Twin motora sahip oldukça torklu. tek silindir gibi şaha kalkmadan atik bir şekilde hızlanışı var. yavaşlamak yada durmak istediğim zaman 200 metre önceden karar verirsem vites küçülterek fren kullanmadan rahatça durma seviyesine yavaşlayabiliyorum.

ne 2. vitesle kalkış yapabiliyorsun nede yüksek viteste düşük hızda kullanabiliyorsun. ama çok dengeli motor. beni hiç yere düşürmedi (arka teker yanıma gelip bana selam verdiği halde)
ilk ve tek motorum olduğu için başka motorlarla kıyas yapamıyorum. (toplam km tecrübem 25k ve geçiyor.)

Boldpilot
06 Haziran 2018, 19:10
Konusu açılmışken ben de kafama takılan bir şeyi sorayım. Aşağıdaki vidyoda görebileceğiniz gibi CB650F 67ncı vites 35 km/s hızla giderken rahat bir şekilde hızlanmaya başlıyor. Kendi deneyimlediğim, MT-07 de bu şartlar altında hızlanıyor ama motorda (öksürme değilse de) hafiften titreyerek devirleniyor.

Bunun aklıma gelen olası açıklamaları:

1- Benim motorda sorun vardır
2- Ben beceriksizim
3- Honda hızlanmayı pürüzsüz yapmayı cidden çok iyi başarmış
4- Vidyoda belli değil ama CB650F de hafiften zorlanıyor

Sizce hangisi?

https://youtu.be/Yj9-Yjj9lZo?t=185


Bir de birisi hayrına bu foruma nasıl Youtube vidyosu 'embed' edildiğini anlatabilir mi? :)
bende mt07 kullanıyorum ama 6. vites 60km/h dan aşşağı pek kullanamdım.
[ Y T ] [/ Y T] boşlukları silip araya youtube. com/ dan sonraki kısımı yazacaksınız.

Ekarademir
06 Haziran 2018, 19:39
Tek silindir 640 ktm var. Tek silindirin torku fazla oluyor. Ani hızlanmalarda iyi.

Mesela gaza asılıp aniden hızlanınca lunaparkta gondola binmiş gibi oluyorum. İçim filan bulanıyor.

Tek silindirde konfor beklemekte zor tabi. Belli bi mesafe gidince motora değen yerlerim uyuşuyor. Mola lazım bolca.

hasmet
06 Haziran 2018, 20:33
Çok itisnala mevcut...

6 silindir Honda Goldwing motorinin torku çoğu tek silindiri ezer geçer.

Multistrada'nin 2 silindiri uzun yolda bir çok 4 silindirden rahat ve pürüzsüz. Bazı 4 silindirlerde yüksek devirlerde çok pis titreşim okuyor. BMW K1000 mesela.

YasinC
06 Haziran 2018, 21:05
Basit olarak şöyle anlatabilirim. Özel tasarımlar ile bu dediklerim yanlışa düşer.
Aynı hacme sahip motorlar konuşursak,

Tek silindir motor maksimum torku 5 bin devir, gücü ise 8 bin de veriyor var sayar isek,
Çift silindir motor maksimum torku 8 bin devir, gücü ise 10 bin devir,
4 silindir motor maksimum torku 11 bin devir, gücü ise 14 bin devirde verir.

Gibi basit bir açıklama getirebiliriz. Söylediğim değerler sallamasyon sadece örnek amaçlı uydurdum. Tabi 2 ve daha fazla silindire sahip motorlarda krank açısı vs gibi bir çok etmen var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------


Çok itisnala mevcut...

6 silindir Honda Goldwing motorinin torku çoğu tek silindiri ezer geçer.

Multistrada'nin 2 silindiri uzun yolda bir çok 4 silindirden rahat ve pürüzsüz. Bazı 4 silindirlerde yüksek devirlerde çok pis titreşim okuyor. BMW K1000 mesela.

Honda pan european'da dediğiniz gibi diğer 4 silindirli motorların aksine alt devirleri dolu dolu çeviriyor.

hasmet
06 Haziran 2018, 21:18
Honda pan european'da dediğiniz gibi diğer 4 silindirli motorların aksine alt devirleri dolu dolu çeviriyor.

Aynen. Vmax te oyle. Ikisi de V4.

Bu arada MotoGP de cogunlukla V4. Ancak bu iki ayri uygulamada V4 kullanilmis olmasinin sebepleri komple farkli.

Bu arada iki silindirli 1200cc Panigale 12000 devir ceviriyor. Bir onceki 4 silindir 1000cc CB1000R ise 10250 devir. Velhasil birincisi 600cc'lik silindirden maksimum guc, ikincisi ise 250cc'lik silindirden maksimum tork elde etmeye calisiyor. Ideal olmasa da ikisi de kismen basariyor.

Velhasil genelleme az cok mumkun gozukse bile istisna cok fazla...