PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Marka Bazında Motosiklet Satış Oranları..



hachiko
02 Haziran 2018, 10:49
Hangi marka kaç motosiklet sattı? Yamaha satışları yüzde 50, BMW satışları yüzde 34 düşüşte

http://otoajanda.com/wp-content/uploads/2018/06/Moto-satislar-markalar-042018.png

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) nisan ayında trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısını ve detayları açıkladı. Trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısı geçen yılın Nisan ayına göre yüzde 31,6 artış gösterdi. Motosiklet tescilleri 2017’yi geçti . Marka marka motosiklet satışları da haberimizin devamında.
Motosiklet tescil adetleri ise bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 43,9 arttı.

Bu yılın Nisan ayında 19.293 adet motosiklet trafiğe tescil edildi. Bu rakam 2017 yılı nisan ayına göre yüzde 46 gibi önemli oranda artışı ifade ediyor. Geçen yılın Nisan ayında 13.409 adet motosiklet tescili yapılmıştı.
2018 Ocak-Nisan döneminde ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33,4 artış oldu.

http://otoajanda.com/wp-content/uploads/2017/10/115586_2018_GL1800_Goldwing_Tour-e1508944606228.jpg

CC bazında motosikletlerin trafik tescil adetleri

Motor hacmi yani CC bazında motosiklet tescil adetlerinde geçen yılın Ocak-Nisan ayına göre

126-250 cc aralığı 12.23 adet araçla yüzde 25,4 oran ile en yüksek payı aldı.
İkinci sırayı 11.279 adet ve yüzde 23,5 ile 0-50cc aralığı,
üçüncü sırayı ise 10.378 adetle yüzde 21,6 ile 101-125cc aralığı aldı.

http://otoajanda.com/wp-content/uploads/2017/11/avrupanin-en-buyuk-motorsiklet-fuari-basladi_78.jpg
Motosiklet Fuarı satışlara olumlu etki ediyor.


2018 yılı Ocak – Nisan arasında 2.112 adet elektrikli motosiklet trafiğe tescil edildi


Bir önceki yılın aynı ayında 1.377 adet motosiklet tescil edilmişti.

Motosiklet Trafik Tescil Adetlerinin yerli ve ithal olarak dağılımına bakıldığında ise tescillerin yüzde 66’sını yani 31.732 adetini ithal motosikletler oluşturduğu görülüyor. Buna karşın tescil edilen motosikletlerin içinde yerli üretimin payı 16.326 adetle yüzde 34’ü kaplıyor. Bu rakamlara bakıldığında 2017 yılına göre yüzde 5’lik bir yerli payı azalması söz konusu.

Şehirler ve motosiklet (Son 10 yıllık adetler)

http://otoajanda.com/wp-content/uploads/2018/06/Motosiklet-Son10year-042018.png

İlk 4 ayda hangi marka kaç motosiklet sattı?
2018 Ocak-Nisan döneminde trafiğe kaydı yapılan 40.058 adet motosikletin; yüzde 20’si Kuba, yüzde 16’sı Honda, yüzde 14’ü Mondial, yüzde 5’i Yuki, yüzde 5’i Yamaha, diğer markalar yüzde 10’nunu ve yüzde 35’inin ise diğer bilinmeyen markalardan oluştuğu görüldü.

İlk 4 ayda Honda satışlarında yüzde 2,5 gibi küçük bir düşüş gözlenirken, Yamaha satışlarındaki daralma yüzde 50, TVS satışlarındaki düşüş yüzde 29, BMW motosiklet satışlarındaki azalış yüzde 32, KTM satışlarındaki daralma ise yüzde 32 gibi ciddi boyutlara ulaştığı gözleniyor.

2018 yılı Ocak-Nisan ayları arasındaki dönemde hangi markanın kaç adet motosikleti trafiğe kaydedildi:

http://otoajanda.com/wp-content/uploads/2018/06/Moto-satislar-markalar-042018.png

Kaynak :TÜİK

Norton772
02 Haziran 2018, 10:58
Bajaj niye yok?

wing41
02 Haziran 2018, 11:20
Bajaj niye yok?

Bajajı diğere mi dahil etmişler acaba? :sunny:

Daha önceki satış değerlerinde de aynı yorumlar yapılmıştı. Yine söyleyelim. Türk insanı motosiklete 15-20bin tl den fazlasını vermek istemiyor. Bu fiyattan daha yükseğe motosiklet satanlar(Japon-Alman-İtalyan-İngiliz) Türkiye'de kaybetmeye mahkum. Artık biz bu üreticilerin hedef kitlesi olmaktan çıkıyoruz maalesef. Suzuki ve Kawasaki'den sonra sırada Yamaha var. Onlarda yavaştan tası tarağı toplamaya başlamak zorunda olduklarını gördüler.

Şuan cc bazında 250cc üzeri her geçen gün yok olmaya devam ediyor. Tahminim, 250cc+ pazarı sadece özel siparişlerle getirtilecek kıvama doğru gidiyoruz. +250cc değil aslında +150cc de diyebiliriz çünkü 250 cc lerde artık 20 bin tl bandını geçtiler ve ortalama Türk motosikletçisinin alım gücünü aştılar.

burak burk
02 Haziran 2018, 11:33
e tamam işte 2007 yıllarına geri döndük çinli satışlarında patlamaya doğru gidiyoruz.japonların almanların daha iyi günleri bunlar 2017 2018 modeller 2019 yılında ellerinde patlicak.bajajı listeye bilerekmi koymamışlar çok enteresan

hasmet
02 Haziran 2018, 14:11
japonların almanların daha iyi günleri bunlar 2017 2018 modeller 2019 yılında ellerinde patlicak.bajajı listeye bilerekmi koymamışlar çok enteresan
Japonlara Almanlara hiç bir şey olmayacak. Türkiye'ye değil, ekonomisi göçmeyen diğer ülkelere satacaklar. Olan Türkiye'deki distribütörlerine olacak. Onlar da Çinli satmaya başlayacaklar.

Rakamları incelediğimizde adamakıllı motosiklet üreten Japon ve Avrupalı tüm markalarda çok ciddi düşüş görülüyor. Yani son bir senede çok ciddi fakirleştiğimizin resmi.

korayuzuner1
02 Haziran 2018, 16:34
Şekildeki tabloya göre motosiklet satış rakamları geçen seneye göre artmış yalnız düşük cc ve çin mallarında artmış.Ayrıca Japonlardan Honda aynı sayılır yamaha %50 azalmış ikiye bölsek %25 japonda azalma diyebiliriz :) Kawasaki ve suzuki az satılıyor zaten onları katmaya gerek yok.

Mertcan39
02 Haziran 2018, 16:54
Aprilia Mv Agusta neden bizim ülkede tutmaz ki

RoofRoof
02 Haziran 2018, 17:07
Aprilia Mv Agusta neden bizim ülkede tutmaz ki

Pahalı. Servisleri Ducati kadar yok.

ozan1991
02 Haziran 2018, 17:33
cidden bajaj niye yok ben bajaj ın yükselişte olduğunu tahmin ediyorum

çinliler patlama yapmış yalnız türkiye şartlarında gayet normal

Mertcan39
02 Haziran 2018, 17:42
Pahalı. Servisleri Ducati kadar yok.

rsv 4 rdf102 917 tl imiş aslında çok iyi fiyatı r1 zx10 r lara bakarsak

serif abi
02 Haziran 2018, 17:51
Japonlara Almanlara hiç bir şey olmayacak. Türkiye'ye değil, ekonomisi göçmeyen diğer ülkelere satacaklar. Olan Türkiye'deki distribütörlerine olacak. Onlar da Çinli satmaya başlayacaklar.

Rakamları incelediğimizde adamakıllı motosiklet üreten Japon ve Avrupalı tüm markalarda çok ciddi düşüş görülüyor. Yani son bir senede çok ciddi fakirleştiğimizin resmi.


Eyle dimeyin gardaş ehonomi cohh eyii. .
Alamanya bızı kıskanıiiyy.

Metela
02 Haziran 2018, 18:28
biri 2007'li yıllara döndük demiş ama alakası yok, o yıllarda dolar 1,3TL ortalamadaydı, 500cc üstü dünya markası bir motor 10bin TL rakamlarındaydı, ötv'ye ekstra bir %20 daha eklenmiyordu, rahat rahat yüksek cc'li motor alabiliyordunuz, hele ikinci el olarak düşük km'li motoru çok daha uyun fiyatlara abiliyordunuz.

satış rakamlarına bakınca kaliteli motor kullanmanın tarihe karışmaya başladığını görebiliyorsunuz, yamaha gibi bir motosiklet devinin %50 satışının düşmesi cidden işlerin nasıl boka sardığının göstergesi, ya küçük cc'li ve uygun fiyatlı modellere çok ağırlık verecekler ya da bir kawasaki, suzuki olup ülkemizde sadece elit kesime üç beş motor satarak geçinecekler, satışlarda 250 ve altındaki cc'li motorlar pazarda %70 e yakın olması, 125cc ve altının da bu oranda %40'dan fazla olması ne kadar fakirleşmeye başladığımızın göstergesi, bu oran bu sene yine bence çok iyi önümüzdeki yıllarda ekonomi bu şekilde giderse, bütün kaliteli büyük markalar ya pazardan çekilir ya da dediğim gibi zengine üç beş motor satarak 90'lı yıllardaki haline dönerek ülkemizde kalmaya çalışır.

RedCBR125
02 Haziran 2018, 21:45
2007 yılında asgari ücret kaç Liraydı? 500 cc ustunu 10.000 liraya alabilen vatandaş kaç maaşıyla alıyordu o motosikleti?

mgora
02 Haziran 2018, 22:04
Tuik istatiklerinin Meral Akşener'i Bajaj anlaşılan , listelerde ismi bile geçirilmemiş.

Metela
02 Haziran 2018, 22:05
2007 yılında asgari ücret kaç Liraydı? 500 cc ustunu 10.000 liraya alabilen vatandaş kaç maaşıyla alıyordu o motosikleti?

Bu soruyu biraz aklını kullansaydın cevap verebilirdin, asgari ücretle bu motorları alan yok bir kere, soru sormak kolaysa ben asıl soruyu sana sorayım, bakalım cevaplayabilecek misin?

Acaba 2007'de bu motorların dünya piyasasında satış fiyatları neydi? bu fiyatlara 2018 yılına kadar ne kadar zam aldı, ülkemizde ise ne kadar vergi ve zam aldı? bunları cevapla sonra böyle acayip sorular sor.

Bu arada sana basit bir cevap vereyim, bir üniversitede uzman memur olarak çalışırken 1,5 senelik birikimimle, kredi falan çekmeden 2006 yılında 6000 TL'ye 500cc daha 1 senelik garantisi devam eden 3000 km'de kawasaki er5 almıştım, şimdi honda cb500f gibi muadili olan bir motorun 2017 model ikinci eline bakıyorum, bu km'lere yakın 31bin TL'ye satışta, şimdi üniversiteyi bitirip 3-4 sene deneyimli birinin, standart bir maaşı ile nasıl kredi çekmeden bu motoru alabilir hesap et, öyle kıytırık asgari ücret masallarını geçip, dolar ve reel hayatı aklına getirerek bir yaz.

bu motoru alırken, servisi, vergisi kaskosu benzinini de hiç eksik etmeden (hem de kawasaki gibi kazık bir markanın), bol bol gezerek kullandığımı başka birikimler de yaptığımı belirtmek isterim. Yaşın 29 yazıyor doğruysa bir kere sen o zamanlarda çalışma hayatı nedir bilmeden nasıl bu konuyu yazabilirsin o da ayrı bir komedi. benim yaşım 41 biraz daha akıllıca yazmanı tavisye ederim.