PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda'dan Süpriz : CRF 450 L



hachiko
25 Mayıs 2018, 11:08
Bu motosiklet, herkesin beklediği Enduro / Off-Road modeli olabilir.

Anlaşılan Honda müşterilerden gelen yoğun talepleri değerlendirmeye başladı ve Dakar rallisinde kullandığı CRF 450 R modelinin trafiğe çıkabilen bir versiyonu üzerinde çalışmaya başladı. CRF 450 L olarak gün yüzüne çıkan model, CRF 250 L ve CRF 1000 ile iyi bir aile portresi verecek gibi...

https://icdn-5.motor1.com/images/mgl/BbZme/s4/honda-crf450l-motosikleti.jpg

450 L için şimdilik çok kapsamlı bir açıklama yok. Motosiklet, arazi için geliştirilen 450 X modelinden türemiş. Bir çok nokta asfalt şartlarına uygun hale getirilmiş.

https://icdn-4.motor1.com/images/mgl/7bE9o/s4/honda-crf450l-motosikleti.jpg

Örneğin şase, motor, vites kutusu, egzoz gibi. Haliyle teknik özellikler konusunda şimdilik ciddi soru işaretleri var.

https://icdn-1.motor1.com/images/mgl/KRgXA/s4/honda-crf450l-motosikleti.jpg

CRF450L’in ortaya çıkan bazı özellikleri ise söyle :

7.5 litrelik titanyum yakıt tankı
Hafif gövde yapısı, kompakt LED aydınlatma sistemi
Kompakt ve rahat okunabilir gösterge paneli
Hafif lityum-iyon batarya, daha fazla elektrikli bileşenle başa çıkabilmek için CRF450R’dakinden daha büyükler
Özel modifiye edilmiş 449.7 cc’lik unicam motor 12:0:1 sıkıştırma oranı
Hem yol hem araziye uygun geliştirilen 6 vitesli şanzıman, özel tasarımlı debriyaj
Zorlu off-road koşulları için geniş kapasiteli radyatör
Elektrikli fan ve termostat kontrolü
Motor sesini azaltan yalıtım parçaları
CRF 450 R ile benzer frenler (ön 260mm, arka 240mm diskler)
Motosiklet devrilse bile yakıtı dışarıya bırakmayan özel depo sistemi
Agresif görünüm için siyah jantlar
2181 mm uzunluk, 828 mm genişlik, 1270 mm yükseklik, 314 mm motorun en alt kısmının yerden yüksekliği, 942 mm koltuk yüksekliği, 1496 mm aks mesafesi, 131 kg ağırlık
ABD fiyatı 10.399 $ (49.500 TL)

https://icdn-3.motor1.com/images/mgl/k0K94/s1/honda-crf450l-motosikleti.jpg https://icdn-4.motor1.com/images/mgl/2b4nB/s1/honda-crf450l-motosikleti.jpg

motor1

gerivites
25 Mayıs 2018, 11:13
10bin dolar+vergiler buna vereceğime vergiler dahil 16bin avroya husqi 701 alırım canavar gibi eyyy maaşşşşallah

tabi bunlar hayal :queen: benzin alacak para kalmadı cebimizde

hasmet
25 Mayıs 2018, 11:24
10bin dolar+vergiler buna vereceğime vergiler dahil 16bin avroya husqi 701 alırım canavar gibi eyyy maaşşşşallah

tabi bunlar hayal :queen: benzin alacak para kalmadı cebimizde

Makina guzel olduktan sonra Japon her zaman tercihimdir, sadece dayanikliligindan dolayi... Daha once de yazmistim, Honda eger Superduke yapsaydi, ustune $3000 daha yuksek fiyat isteseydi, iki kere dusunmeden Honda olani tercih ederdim. Senelerce sorunsuz kullanacagimdan emin olurdum cunku.

Bunlari yazdim cunku Husqvarna 701 dikkatimi ceken ve bir gun edinmeyi dusundugum modellerden biri. O yuzden CRF 450L direk ilgi alanima girdi. Tabii ki bizzat kullanmadigim icin ne desem bos. Ancak Dakar gecmisi, yeterince iyi dizayn edilmis ve uretilmis bir model oldugunu dusunduruyor. Bazi modeller ise sadece urun gamindaki boslugu doldurmak icin bir araya getirilmis gibi, ve haliyle her zaman basarili olmuyor, CB1000R gibi mesela.

Seko
25 Mayıs 2018, 13:38
ABD fiyatı 49500 TL, Türkiye fiyatı 70000 TL.

demirarch
25 Mayıs 2018, 13:41
şaka gibi olmuş ,

o ekran ne öyle :) :)

wing41
25 Mayıs 2018, 13:50
30-35 e verirler mi acaba diye düşünüyordum ki ::ouups::

hasmet
25 Mayıs 2018, 14:02
Biraz online incelemelere baktim da, milletin yillardir Japonlara yalvardigi bir modelmis. Bir cok 250cc'den daha hafifmis. Fiyati yuksek olmasinda ragmen motosikleti gormeden para yatiracak o kadar cok insan var ki...

Acikcasi oyle olmasa Honda bu kadar yatirim yapmazdi muhtemelen. Bayagi ilginc ozellikleri var aletin. Titanyum valflarden, titanyum depoya, tek silindir motora 3 yag pompasina kadar esirgememis Honda. Ellerinde ciddi basarili bir dizayn olmasa o kadar acilmazdi Honda.

Islak agirlik 130 kilo! Euro 4 uyumlu yuksek performansli 450cc dual sport icin cok iyi rakam...

Carbondioxid
25 Mayıs 2018, 14:07
Titanyum depo'ya kadar okudum yetti , kalın ve damarlı olduğunu hemen anladım , daha dominatörü yenileyemediler , neyse çıktım.

Haa unutmadan 12 sıkıştırma = yüksek oktan demek meali sıkıştığınızda illa kaliteli benzin ister , yoksa çalışmaz o motor , bir dost.

jimi_hendrix
25 Mayıs 2018, 14:21
30-35 e verirler mi acaba diye düşünüyordum ki ::ouups::

R versiyonu bile 8000 euro 2018 sıfırı. Ki türkiyeye girerse %20 ek gümrük vergisi var. R versiyonu bile 10.000 euro olur, ve tüm özellikleri R versiyonu ile aynı.

54 beygir 49nm tork bu arada...

hasmet
25 Mayıs 2018, 15:01
R versiyonu bile 8000 euro 2018 sıfırı. Ki türkiyeye girerse %20 ek gümrük vergisi var. R versiyonu bile 10.000 euro olur, ve tüm özellikleri R versiyonu ile aynı.

54 beygir 49nm tork bu arada...

L versiyonu 25 beygir, 32nm.

Ancak sebebi motorun indirgenmesi degil. Motor, emisyon, gurultu, rahat kullanilabilirlik, uzun bakim araliklari, dayaniklilik icin ciddi elden gecirilmis... Kompresyon 13.5'tan 12'ye indirilmis, counter balancer eklenmis, bir cok ana aksam titresime karsi kaucuk ile izole edilmis, vs. Sadece arazide mukemmel performans degil, icabinda otoyolda rahat seyehat saglanmis. Tum bunlar yapilirken de agirlik ve arazi performansi mumkun oldugunca korunmus.

Okudugum kadariyla daha piyasaya cikmadan basarili olmus, KTM ve Husqvarna'nin basini agritacak bir model...

jimi_hendrix
25 Mayıs 2018, 15:10
L versiyonu 25 beygir, 32nm.

Ancak sebebi motorun indirgenmesi degil. Motor, emisyon, gurultu, rahat kullanilabilirlik, uzun bakim araliklari, dayaniklilik icin ciddi elden gecirilmis... Kompresyon 13.5'tan 12'ye indirilmis, counter balancer eklenmis, bir cok ana aksam titresime karsi kaucuk ile izole edilmis, vs. Sadece arazide mukemmel performans degil, icabinda otoyolda rahat seyehat saglanmis. Tum bunlar yapilirken de agirlik ve arazi performansi mumkun oldugunca korunmus.

Okudugum kadariyla daha piyasaya cikmadan basarili olmus, KTM ve Husqvarna'nin basini agritacak bir model...

l ile r versiyonu aynı derken bu titanyum şasi kütle vs olaylarına bakarak söyledim. Tahminen tork beygir de aynıdır diye düşünmüştüm.

schizo
25 Mayıs 2018, 15:16
çok acayip bir motor ve 400 segmentinin eksikliğini kapatabilecek bir model. çok pahalı, ülkemize girince 50000 tl den fiyatlandırılcak. alınır mı? parası olan alır yanlaya yanlaya viraja girer çıkarken tekere kalkar mutlu mesut yaşar, biz de valla güzel motor deriz geçeriz. velhasıl ağzım sulandı.

RoofRoof
25 Mayıs 2018, 15:20
Amarikan olsam direk alırdım. DRZ'den her türlü daha iyi neredeyse 250L'den hafif on numara motor.

hasmet
25 Mayıs 2018, 15:53
Amarikan olsam direk alırdım. DRZ'den her türlü daha iyi neredeyse 250L'den hafif on numara motor.

Vergiyle ve ivir-zivirla $11500 de iyi para ama. Ayni sinifta degil ama $500 daha verip sifir MT10 almak mumkun şu anda. Yine ikinci elle karsilastirmak cok dogru degil ama az kullanilmis ikinci el Honda VTX1800'ler $5000'i gecmiyor, hersey dahil...

RoofRoof
25 Mayıs 2018, 16:14
Vergiyle ve ivir-zivirla $11500 de iyi para ama. Ayni sinifta degil ama $500 daha verip sifir MT10 almak mumkun şu anda. Yine ikinci elle karsilastirmak cok dogru degil ama az kullanilmis ikinci el Honda VTX1800'ler $5000'i gecmiyor, hersey dahil...

Öyle olmasına öyle başkan da 3-4 sene bekle yarı fiyattan al 2. el. Bende çok yorum gördüm fiyattan dolayı KTM diyenler filan. Senin gibi sadece Honda oldugu için KTM yerine alacak da çok adam okudum.

hasmet
25 Mayıs 2018, 16:36
Öyle olmasına öyle başkan da 3-4 sene bekle yarı fiyattan al 2. el. Bende çok yorum gördüm fiyattan dolayı KTM diyenler filan. Senin gibi sadece Honda oldugu için KTM yerine alacak da çok adam okudum.

Avrupali ureticiler genelde ust duzey motosikletler uretiyor. Cogu zaman iyi oluyorlar ama Japonlar kadar sorunsuz ve (almasi degil de) kullanmasi ucuz olmuyor. Honda genelde orta seviye urun uretiyor. Enderen yuksek seviye urun yaptigi zaman da genelde cok iyi oluyor. Goldwing tipik ornek. Bu da oyle gibi sanki. Nasip. :)

apokolips
25 Mayıs 2018, 18:34
Crf 450 rally de çikar yakinda onun fiyati ve ağirliği biraz yüksek olur.

bberksan
26 Mayıs 2018, 12:48
Yaw bu nasıl haber amerika'da DR650 ve XR650L modelleri 6000 $ civarı diye biliyorum kim verir crf450L'ye o kadar para amerika'da. Amerika'da afrika kac dolarkine?
Sonra 7.5 lt depo olurmu? Spesiyal motormu bu ki? Olsa kim alır ki ne? crf250'nin en nefret edilen yanı 150 km'de bir benzin aklmaktı bununla 100 km'de bir benzin alıcan oylemi?
Bence tamamen uydurma
Titanyum şase lafı ise yalan bile olamayacak kadar sacma bir sey..

hasmet
27 Mayıs 2018, 11:31
Yaw bu nasıl haber amerika'da DR650 ve XR650L modelleri 6000 $ civarı diye biliyorum kim verir crf450L'ye o kadar para amerika'da. Amerika'da afrika kac dolarkine?
Sonra 7.5 lt depo olurmu? Spesiyal motormu bu ki? Olsa kim alır ki ne? crf250'nin en nefret edilen yanı 150 km'de bir benzin aklmaktı bununla 100 km'de bir benzin alıcan oylemi?
Bence tamamen uydurma
Titanyum şase lafı ise yalan bile olamayacak kadar sacma bir sey..

Niye ki? Suzuki coook vasat bir motosiklet CRF450L'e gore. Karburatorlu! 165 kilo, tam 35 kilo daha agir! Teknoloji farki muazzam.

CRF450L rastgele bir motosiklet degil, turunun en iyi orneklerinden biri. O yuzden titanyum benzin deposu, titanyum valfler gibi rastgele motosikletlerde bulamayacaginiz pahali donanima sahip.

Ona bakarsaniz Superduke te Z1000'den 1.5 kat daha pahali burada. Ama Z1000'ler satis fiyatinin $2000 altina giderken Superduke yok satiyor. Mal iyise alani cok oluyor burada.

yamtareroglu
27 Mayıs 2018, 12:06
Teknik özelliklere takılmadan sadece dış görünüş eleştirisi yapmam gerekirse bence demode, sıradan.. 2000'lerin modellerine benziyor .. Zevkler ve renkler tartışılmaz tabii ki, begenenlere saygım var..

RoofRoof
27 Mayıs 2018, 13:20
Teknik özelliklere takılmadan sadece dış görünüş eleştirisi yapmam gerekirse bence demode, sıradan.. 2000'lerin modellerine benziyor .. Zevkler ve renkler tartışılmaz tabii ki, begenenlere saygım var..

Dual sport motor bu başkan far dışında tüm modeller birbirine benziyor zaten.