PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ayıplı Mal Bajaj Pulsar 150 NS



ugurkaya37
24 Mayıs 2018, 14:19
Öncelikle merhaba arkadaşlar yardımlarınıza ihtiyacım var
Pulsar 150 ns 2016 model motorum var 6 bin küsür km de motosikletim sorunları bitmiyor krank kırıldı yağ pompası arızalandı gösterge bozuldu gaz diyaframı bozuk bunların hepsi garanti karşılıyor ama garsntisi 2 aya bitiyor usta soruyorum tekrarlarmı diye net bişi diyemem diyor pulsarlarda bu kronik aorun diyor garanti olmasa komple nerdeyse 2500₺ masraf cıkacaktı internette arastırmalarıma göre bi araç servise 1 yılda 5 parçası değişirse yeni modeli ile değiştirme hakkına sahiptir diyor nasıl bi yasal yol izlemeliyim dava açsam ne zamana sonuçlanır kazanabilirmiyim kaybedersem maddi olarak zarara uğrarmıyım ??

enescanatar
24 Mayıs 2018, 14:28
kardeşim sen önce motoru alırken servise "servis kaydı" sormayı bir akıl etmeyi öğren. sonra böyle şeylerle uğraşmazsın işte. önceki sahibinin motoru bakıma götürmeden yağsız ya da özelliğini yitirmiş yağ ile kullandığının garantisi yok. serviste 5bin, 10bin bakımının kaydı var mı? ayrıca öyle hemen "ayıplı mal" demeyle olmuyor bu işler

ugurkaya37
24 Mayıs 2018, 14:33
Tüm bakım kağıtlaeı aervisde mevcut zaten her bakımsa yapı değişiyor en skn 5.500 de bakıma girmiş araç

CrawL
24 Mayıs 2018, 14:33
2. el mi aldın ?

ugurkaya37
24 Mayıs 2018, 14:47
2 el aldım usta

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

Bazı arkadaşlar dicek motoru zorladın falan arkadaşlar 4 yıldır aktif motor kullanıyorum 2 yıldır kuryeşik yapıyorum redline istesemde sokamam kesici var bu pulsarlar da kronik sorun bu durumu yaşıyan bir tek ben degilim bir çok bu konulardan magdur olan var tombala misali motor satıyorlar hanginize saglam hanginize çürük çıkarsa bundan önce tvs apache kurye motorum vardı red line dibine kadar vuruyodum banamasın demiyodu pulsarıda zorlamadımda krank kırıyım

dyavol-77
24 Mayıs 2018, 15:57
2 el aldım usta

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------

Bazı arkadaşlar dicek motoru zorladın falan arkadaşlar 4 yıldır aktif motor kullanıyorum 2 yıldır kuryeşik yapıyorum redline istesemde sokamam kesici var bu pulsarlar da kronik sorun bu durumu yaşıyan bir tek ben degilim bir çok bu konulardan magdur olan var tombala misali motor satıyorlar hanginize saglam hanginize çürük çıkarsa bundan önce tvs apache kurye motorum vardı red line dibine kadar vuruyodum banamasın demiyodu pulsarıda zorlamadımda krank kırıyım
Sat, kurtul kardeşim.

peyloride
24 Mayıs 2018, 15:57
150 NS karbüratörlü model ve bildiğim kadarıyla kesicisi falan yok.

mbcengiz
24 Mayıs 2018, 18:18
en temizi satmak. ns150 de bu sorunlarin cogu zaten kronik. o motoru tasarlayan adam bile bence o motora bir kez bile binmemistir. gaz verince silkeleyen motor mu olur? madem parca takilinca çözülüyor o zaman takip da sataydiniz ya demezler mi.

YasinC
24 Mayıs 2018, 19:23
150 NS karbüratörlü model ve bildiğim kadarıyla kesicisi falan yok.

Bir kaç bin km kullandım ama kesici var diye hatırlıyorum.

burakrak
24 Mayıs 2018, 20:29
Ns150 karbüratörlü ve neredeyse her gördüğüm ns150 konularinda kranklarin problemli olduğundan bahsettim. Krank cok saglam degil ve yuksek devirde zorlandiginda arizalaniyor. Arkadasim 2500 km'de 2. El almisti krank arizaliydi nasil zorladilarsa artik.

ugurkaya37
25 Mayıs 2018, 00:00
Kardesm bu motor 10 bin deviri sağlıklı ceviremiyosa o kadar para vermenin bi anlamı yok bir daha pulsar mı hayatta

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

Kırmızı alana yani redline bölümüne girilince kesiciye giriyor güzel kardesim

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------

Mbcengiz kardeşim satim satmasınada ben şimdi aldıgım diyata nasıl satayım hadi ben kurtuldum diğer pulsarı olanlar napsın 2 piyasa bakarsan hepsi km düşük çünkü gösterge bozulup yenisi takılıyor haliyle sıfırlanıyo piyasasıda öldü artık üretiminide durdurdular

Shrieker
25 Mayıs 2018, 00:19
Yetiş ya Ekrem !

ugurkaya37
25 Mayıs 2018, 00:26
Ekrem abimize ulaşmak için cok ugrastım facebook üzerinden mail üzerinden dönüş alamadm inş bu konuyu ekrem abimiz görür

Cloud
25 Mayıs 2018, 00:26
Valla ben sıfır alıp 2 yıl 17650km kullandım ve pırıl pırıl satıp dominar aldım.Ne krank kırdı ne baika bi büyük sorun çıktı.133km gördüm kesici filan engel olmadı.Ama o kmyi anlık ve sadece 2 yılda 2 kez denedim.Genelde 90 - 110km aralığında sürdüm.Memnun olarak sattım. Garantiden bir tek hava emme bprusu burcu takıldı hepsi o.Bir de kışın sadece göstergede geç açılma oluyordu. Ama genel olarak oldukça memnun kullandım. O memnuniyet bana yeniden Bajaj aldırdı. Yani kullanıma da bağlı demek ki. 17 hp motor aldım diye ilk sahibi fazla zorlamışsa krankın kırılması size patlamış olabilir.

ugurkaya37
25 Mayıs 2018, 00:35
Cloud kardeşim bu motorlar pazar dan elma alır gibi birşey cogunun başına geliyor şans işi gibi birşey olmuş ya ilk part mallarda böyle sıkıntı var diye tahmin ediyorum ortalama hızı 110 da gidiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

Ben cbf alıp rodajda bile zorlayan 50 bin km kadar sürdüm krank kırmadı ustam zorlama ile alakası yok tahminimce

jimi_hendrix
25 Mayıs 2018, 00:42
150 NS karbüratörlü model ve bildiğim kadarıyla kesicisi falan yok.

kesici var abi, karburatörlü ama motoru eline almasınlar diye kesici koymuşlar...

hokahey
25 Mayıs 2018, 00:44
Cloud kardeşim bu motorlar pazar dan elma alır gibi birşey cogunun başına geliyor şans işi gibi birşey olmuş ya ilk part mallarda böyle sıkıntı var diye tahmin ediyorum ortalama hızı 110 da gidiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

Ben cbf alıp rodajda bile zorlayan 50 bin km kadar sürdüm krank kırmadı ustam zorlama ile alakası yok tahminimce

cbf150 candır ya. cross gibi kullandım. tapagaz 200 km. gittim, bana mısın demiyor hayvan!

jimi_hendrix
25 Mayıs 2018, 00:46
zorlama ile yağ yakar ama krank o kadar basit kırılmaması lazım...

ugurkaya37
25 Mayıs 2018, 00:51
cbf150 candır ya. cross gibi kullandım. tapagaz 200 km. gittim, bana mısın demiyor hayvan!

Bajaj kötülüme gibi bi derdimde yok usta bazıları diyo zorlamışsın cbf zorlayınca niye krank kırmıyo umarım beni anlamışsındır titreşimli apache bile bundan sağlam ya

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------


zorlama ile yağ yakar ama krank o kadar basit kırılmaması lazım...

Aynen ustam yag eksiltir yağsız kalınca krank kırar motor ama yağıda değişti bakımlo motosiklet inş bi muhattap bılırum bajaj yetkilisinden

mbcengiz
25 Mayıs 2018, 01:14
Kardesm bu motor 10 bin deviri sağlıklı ceviremiyosa o kadar para vermenin bi anlamı yok bir daha pulsar mı hayatta

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

Kırmızı alana yani redline bölümüne girilince kesiciye giriyor güzel kardesim

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:58 ----------

Mbcengiz kardeşim satim satmasınada ben şimdi aldıgım diyata nasıl satayım hadi ben kurtuldum diğer pulsarı olanlar napsın 2 piyasa bakarsan hepsi km düşük çünkü gösterge bozulup yenisi takılıyor haliyle sıfırlanıyo piyasasıda öldü artık üretiminide durdurdular

Ns150 nin zaten pulsarlikla ilgisi yok. Pulsar denilen sey bana gore 200ns veya rs. Sifir alip 2 bin km kullanip sattim. Ben de gosterge degistirmistim hatta. Krank kirma muhabbeti olur olmaz sattim gitti. Zarar ettirmedi bana ama kar da edemedik ayri konu. Uzun yola cikip krank kirilsa ne olacak? Yolda kalma ihtimali olan motorla dahi uzun yola cikmak buyuk risk. Facebook grubunda ayni motorun birkac kez garantiden krank degistirenler oldu. Garanti yapti diye sorun hallolmuyor bana gore. Garanti iki yil. sonra kirildi ne olacak?

ugurkaya37
25 Mayıs 2018, 12:00
Ns150 nin zaten pulsarlikla ilgisi yok. Pulsar denilen sey bana gore 200ns veya rs. Sifir alip 2 bin km kullanip sattim. Ben de gosterge degistirmistim hatta. Krank kirma muhabbeti olur olmaz sattim gitti. Zarar ettirmedi bana ama kar da edemedik ayri konu. Uzun yola cikip krank kirilsa ne olacak? Yolda kalma ihtimali olan motorla dahi uzun yola cikmak buyuk risk. Facebook grubunda ayni motorun birkac kez garantiden krank degistirenler oldu. Garanti yapti diye sorun hallolmuyor bana gore. Garanti iki yil. sonra kirildi ne olacak?

Ağzına sağlık ustam bir kaç ay sonra biticek garanti tekrarlarsa krank sadece. 1500 tl istiyorlar az parada degil

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

Yokmu bu işlerden anlayan kimse ?!?

Cloud
25 Mayıs 2018, 12:18
Ağzına sağlık ustam bir kaç ay sonra biticek garanti tekrarlarsa krank sadece. 1500 tl istiyorlar az parada degil

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

Yokmu bu işlerden anlayan kimse ?!?

Tüketici mahkemesine gidip dava açın o zaman. Benim bildiğim en doğru yol bu. Önce en yakınınızdaki tüketici hakem heyetine gidip danışın, sonra da gerekiyorsa dava açın. Ne diyeyim.
cbf 150'de 15bin km'de yatak dağıtan arkadaşım da oldu. Yani kullanıma da bağlı, denk gelmeye de bağlı bence. Ama bana göre en önemli konu hor kullanmak. 150cc motor, zorlamaya gelmez. Honda'da Yamaha'da niye olmuyor demek doğru değil, onlarda da oluyor. Geçmiş yıllarda jant kıran BMW'den konu açılmıştı. Pek çok büyük marka için de sizinkine benzer garanti ve sonrası konusu bulursunuz.

Ekrem Ata'ya ulaşmaya çalışın. Netice alınamıyorsa ve haklıysanız davanızı açarsınız.

sdt
25 Mayıs 2018, 12:23
Burada Ekrem ATA'ya ulaşmak konusunda tavsiyede bulunan herkese katılıyorum.
Hatta keşke her markanın bünyesinde bir tane Ekrem Ata olsaydı.
Ama kardeşim her sorunda da Ekrem Bey'e ulaşmak istemek ne kadar doğru.
Adam destek olmaya çalışıyor, yetişmeye, cevap vermeye çalışıyor.
Ama bu adamın işi SSH (Satış Sonrası Hizmetler) değil.
Bence bu konuda artık biraz daha mevcut görüştüğünüz servis yetkilisi ile çözmeye çalışılmalı.
Bajaj kullanıcısı iken şu an değilim fakat Ekrem Bey'e çok yük bindiğini düşünüyorum.
Allah yardımcısı olsun.

Cloud
25 Mayıs 2018, 12:32
Burada Ekrem ATA'ya ulaşmak konusunda tavsiyede bulunan herkese katılıyorum.
Hatta keşke her markanın bünyesinde bir tane Ekrem Ata olsaydı.
Ama kardeşim her sorunda da Ekrem Bey'e ulaşmak istemek ne kadar doğru.
Adam destek olmaya çalışıyor, yetişmeye, cevap vermeye çalışıyor.
Ama bu adamın işi SSH (Satış Sonrası Hizmetler) değil.
Bence bu konuda artık biraz daha mevcut görüştüğünüz servis yetkilisi ile çözmeye çalışılmalı.
Bajaj kullanıcısı iken şu an değilim fakat Ekrem Bey'e çok yük bindiğini düşünüyorum.
Allah yardımcısı olsun.

Esasında haklısınız. Doğrusu servis ve onun aracılığıyla firma ile durumu çözmektir.
Baktınız çözülecek gibi değil tüketici mahkemeleri bunun için var.
Ben ikinci kez Bajaj almış biri olarak bunu söylüyorum. Neticede bu markalar hiç birimizin akrabası, babasının markası değil ki, bir sorun yaşarsak tabii ki gerektiğinde hukuki yollara da başvurabiliriz. Ama öncelikle firma ve servisle durumu netleştirmek lazım.
Burada başlık açmakla motorunuz tamir olmayacak sonuçta, siz yine açın derdinizi anlatın ama konuyu çözmek için doğru merciilere de başvurun öncelikle. Ve neticesini de yine buradan yazın ki herkes bilgilensin.

Selected
25 Mayıs 2018, 12:35
Arkadaşlar siz bu pulsari ne sanıp kullanıyorsunuzda kranklarini oralarini buraların patlatıyorsunuz ben anlamıyorum çiçek gibi kullanıyorum ben mi şanslıyım siz mi bilincsizsiz kullanıyorsunuz anlamadim.

ugurkaya37
25 Mayıs 2018, 12:42
Arkadaşlar siz bu pulsari ne sanıp kullanıyorsunuzda kranklarini oralarini buraların patlatıyorsunuz ben anlamıyorum çiçek gibi kullanıyorum ben mi şanslıyım siz mi bilincsizsiz kullanıyorsunuz anlamadim.

Güzel kardeşim ben motor bilinçli kullanıcıyım 150 cc lik motordan top speed beklicek halim yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------


Esasında haklısınız. Doğrusu servis ve onun aracılığıyla firma ile durumu çözmektir.
Baktınız çözülecek gibi değil tüketici mahkemeleri bunun için var.
Ben ikinci kez Bajaj almış biri olarak bunu söylüyorum. Neticede bu markalar hiç birimizin akrabası, babasının markası değil ki, bir sorun yaşarsak tabii ki gerektiğinde hukuki yollara da başvurabiliriz. Ama öncelikle firma ve servisle durumu netleştirmek lazım.
Burada başlık açmakla motorunuz tamir olmayacak sonuçta, siz yine açın derdinizi anlatın ama konuyu çözmek için doğru merciilere de başvurun öncelikle. Ve neticesini de yine buradan yazın ki herkes bilgilensin.

Ekrem abiyle konustum ürün iade edemeyiz ama tamirini yapıyor tüketici mahkemesine başvurmamı söyledi en kısa zamanda gidip mahkeme heyetine basvurucam yardımların için teşekkürler

Cloud
25 Mayıs 2018, 12:44
Ekrem abiyle konustum ürün iade edemeyiz ama tamirini yapıyor tüketici mahkemesine başvurmamı söyledi en kısa zamanda gidip mahkeme heyetine basvurucam yardımların için teşekkürler

İşte bu kadar. Doğru ilacı bulduysan mesele yok. Haydi hayırlısı olsun. Umarım en kısa zamanda sorunun çözülür.
(Ben bir şey yapmadım sadece ben olsam ne yapardım onu yazdım, faydası olmuşsa ne güzel.)

Youjoee
25 Mayıs 2018, 13:35
150 NS karbüratörlü model ve bildiğim kadarıyla kesicisi falan yok.
Devir kesici tek bir yolla çalışmaz dostum, yakıtı kesen kesici vardır elektiriği kesen kesici vardır karbüratörlü motorlarda ateşlemeyi keser, enjeksiyonlularda yakıtı keser , genellikle karbüratörlü motorlarda bu yüzden kesici hızlıdır

peyloride
25 Mayıs 2018, 14:19
Devir kesici tek bir yolla çalışmaz dostum, yakıtı kesen kesici vardır elektiriği kesen kesici vardır karbüratörlü motorlarda ateşlemeyi keser, enjeksiyonlularda yakıtı keser , genellikle karbüratörlü motorlarda bu yüzden kesici hızlıdır

Evet hocam öyleymiş, ben sadece enjeksiyonlu modellerde kesici var sanıyordum. Teşekkürler.

enescanatar
25 Mayıs 2018, 14:56
arkadaş sanırım "motoru zorlama" hakkındaki söylenenleri anlamak istemiyor. bu konuda yorum yapanlar diyorki 2. el aldığın motorun önceki sahibinin ne yaptığını bilemezsin. bu bağlamda yorum yapan herkese ben zorlamıyorum 110 gidiyorum diyor. başına kötü bir olay gelmiş geçmiş olsun. ama söylenenleri iyi tartmakta fayda var. aslında 12bin km olan motoru 6bin km diye almışsın. bu bile olayı özetliyor. şu an kaç kmde bilmiyorum (serviste bakım kağıtları var demiştin) ama 1000, 5000, 10.000 bakımı yapılmış mı motorun? sen 6bin diye 12binde aldığında 10bin bakım kağıdını görmen lazımdı. eğer göremeyip 5bin bakım kağıdını gördüysen demekki 10bin bakımı yapılmamış demektir. bunlara da bi açıklık getirirsen konuyu daha iyi anlarız

onurordek
25 Mayıs 2018, 15:03
Ücretsiz onarım isteme hakkı

MADDE 8 – (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

(2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.

Tüketicinin diğer hakları

MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.



Siz 8 inci madde kapsamında onarım talep etmişsiniz ancak tekrar arıza (sayı ve türü artık önemli değil) ortaya çıktı ise 9 uncu madde kapsamında seçenek haklarınızı kullanabilirsiniz. Ancak firmalar yargı kararı olmadan bu işe yanaşmıyorlar. Servis kayıtları varsa karar lehine bilirkişi yardımı ile lehine çıkar muhtemelen.