PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Multistrada Debriyaj Fikir



mchi
17 Mayıs 2018, 12:56
28 bin km deki 2014 mts1200s imin debriyajı bitmiş durumda.

Korlas Anahtar teslim fiyatı 1600tl.

Motoru ağır bakım dahil korlastan başkasına elletmedim lakin her seferinde deneyesim geliyor.

Debriyaj değişimi motor açmak değildir kolay bir şeymidir. Başka önerebileceğiniz sağlam usta varmıdır.

Yoksa şaşma koralastan devam mı dersiniz ?

Not : geçen seferki multistrada kardeşliği buluşmasına gitmediğim için pişmanım. İnsanın danışacak multistradalı tanıdığı olmaması çok kötü.

Boldpilot
17 Mayıs 2018, 13:08
önce değişecek malzemelerin fiyatını öğrenmek sonra işçiliği öğrenmek lazım. Avrupa motosikletlerin işçiliği bi tık teferruatlı ama işçilik fiyatı pazarlık kaldırıyor.

simurgg
17 Mayıs 2018, 15:02
Buysa cok zorlu bir islem gibi gorunmuyor:

https://m.youtube.com/watch?v=t-n86uKvh5E

Levent
17 Mayıs 2018, 15:15
Bu işin erbabı Menderes Akbaş

tyrung
17 Mayıs 2018, 15:59
Atamoto veya Kickstart 'a sorabilirsin.

Erdost
17 Mayıs 2018, 16:22
Menderes Akbaş 👍

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------

https://www.wemoto.com/bikes/ducati/multistrada_1200/14

Parçaları da şuradan temin edebilirsin, Korlastan daha ucuza ve Korlasa gebe kalmadan.

mchi
17 Mayıs 2018, 17:00
Teşekkürler arkadaşlar zamanında ön fren manetine 140 liramı ne verdiydim. 18 poundmuş bu sitede. hesaplayınca vergisi falan hemen hemen aynı aslında. diğer parçalara bakmak lazım.

İngiltere harici parça bulabileceğim bi site varmı

Erdost
17 Mayıs 2018, 17:44
Benim motorum Aprilia, tüm parçaları buradan alıyorum.Bunun gibi detaylı ve geniş ürün gamı veya stoğu olan bir site bilmiyorum.Varsa bende öğrenmek isterim..

fz6_fazer
17 Mayıs 2018, 18:22
Parça fiyatı 1268 TL,yağ ve işçilik dahil pek pahalıda gelmedi
Yedek parça kaç tl?

mchi
03 Haziran 2018, 01:43
Tekrar selam menderes usta ufak bi ayarla debriyaj sorununu halletti. Korkacak bi durum yokmus henuz debriyajda. Bilgi yonunden cok dolu bi usta biraz sohbet ettik. Tavsiye ederim.
Bugunde sol ön amartisorun hafif yag kacirdigini farkettim bakalim bunun altindan ne cikacak

Boldpilot
03 Haziran 2018, 02:02
Tekrar selam menderes usta ufak bi ayarla debriyaj sorununu halletti. Korkacak bi durum yokmus henuz debriyajda. Bilgi yonunden cok dolu bi usta biraz sohbet ettik. Tavsiye ederim.
Bugunde sol ön amartisorun hafif yag kacirdigini farkettim bakalim bunun altindan ne cikacak

Tel'mi gerildi? nasıl bi ayar yapıldı?

54RR
03 Haziran 2018, 02:30
Balataları çıkartıp yenilerini takmak ne kadar zor olabilir ki ?

hasmet
03 Haziran 2018, 10:02
Tel'mi gerildi? nasıl bi ayar yapıldı?

Debriyaj hidrolik. Ayar gerektirmemesi lazim.

Erdost
03 Haziran 2018, 10:22
Ön amortisör keçelerini ve yağını değiştirme zamanı gelmiş.24000 km veya 3 yıl diye biliyorum.Yani bu süre zarfında zaten değişmesi gerekirdi.Patlak amortisör özellikle ön taraf fren performansını olumsuz yönde etkiler virajlarda gezme yapar.Zaten ön keçe ve yağını değiştirince gece ile gündüz gibi fark olacak perfomans ve frende.Sonuç olarak bugüne kadar sizin motorunuzda değişmesi gereken parçalar şu şekilde;

*Ön arka balata
*Zincir dişli seti
*Ön amortisör keçeleri ve yağı
*Hava ve benzin filtresi(Service manuele bakmak lazım km Ömru için)
*Teker bilyaları ön arka

Bunların haricinde bazı motorlarda spesifik parçalar olur değişmesi gereken belli zamanda, multide varmı bilmiyorum.

Bu saydıklarımın hepsini We.motodan sipariş edebilirsiniz.Benzin filtresi olmayabilir..

hasmet
03 Haziran 2018, 11:00
Fren balatalarını, zincir ve dişlileri vakti gelmeden, sadece km ve yıla bakarak değiştirmek bence saçma ve tamamen gereksiz.

sey_47
03 Haziran 2018, 12:21
Ista kendin yapsan.?
Neden olmasın?
1600e balata takımını ve belki de ihtiyaç olacak lokma anahtar takımlarını alabilirsin.

chevy64
03 Haziran 2018, 13:58
Tekrar selam menderes usta ufak bi ayarla debriyaj sorununu halletti. Korkacak bi durum yokmus henuz debriyajda. Bilgi yonunden cok dolu bi usta biraz sohbet ettik. Tavsiye ederim.
Bugunde sol ön amartisorun hafif yag kacirdigini farkettim bakalim bunun altindan ne cikacak

Bende monster aldim 3 gun once. Nasil hallettiniz debriyaj isini. Belki ilerde lazim olur.

Nikkfurie
03 Haziran 2018, 14:25
kuru tek balatalı değilse 28binde ıslak debriyajı bitiremezsiniz , tabi 10 km boyunca dik bir yokuşu yarım debriyaj tırmanmadığınızı farz ediyorum..

mchi
03 Haziran 2018, 15:48
Tel'mi gerildi? nasıl bi ayar yapıldı?
Debriyaj manetinin disinda bi ayar vidasi var ben onunla oynayip ayarliyordum megerse manetin ic kisminda da bi ayar yeri varmis balatalarim henuz bitmemis yani ama bitme noktasinda oldugunu hissediyorum kullanirken. En uysal şöförde max 40bin km gider dedi korlas bulent usta. Bende sert suruyorum 30k civari degistircem gibi hissediorum gorucez bakalim.


Ön amortisör keçelerini ve yağını değiştirme zamanı gelmiş.24000 km veya 3 yıl diye biliyorum.Yani bu süre zarfında zaten değişmesi gerekirdi.Patlak amortisör özellikle ön taraf fren performansını olumsuz yönde etkiler virajlarda gezme yapar.Zaten ön keçe ve yağını değiştirince gece ile gündüz gibi fark olacak perfomans ve frende.Sonuç olarak bugüne kadar sizin motorunuzda değişmesi gereken parçalar şu şekilde;

*Ön arka balata
*Zincir dişli seti
*Ön amortisör keçeleri ve yağı
*Hava ve benzin filtresi(Service manuele bakmak lazım km Ömru için)
*Teker bilyaları ön arka

Bunların haricinde bazı motorlarda spesifik parçalar olur değişmesi gereken belli zamanda, multide varmı bilmiyorum.

Bu saydıklarımın hepsini We.motodan sipariş edebilirsiniz.Benzin filtresi olmayabilir..

-Zincir disli 24k agir bakimda degisti.
-On arka balatalarda 25k da degisti.
-Filtreler 6k da bir degisiyor.
-Ön amortisor ve yag keceleri degismedi soldaki tirtladi gidip degistirelim degismesinede.
Bu meretler skyhook full otomatik ayarlanabilir.
Bakalim kazik ne kadar yagli ister istemez tirsiyor insan :)
-on arka bilyalari soyledigin iyi oldu. Arka tekerde yarim cm lik oynama oluyor 2 li ayaktayken arkayi yere bastirdigimda.
Tek masa oldugu icin full gobek degisiyormus 900 küsür euro fiyati varmis.


Ista kendin yapsan.?
Neden olmasın?
1600e balata takımını ve belki de ihtiyaç olacak lokma anahtar takımlarını alabilirsin.
Extra 1600 verip de alirim ama yetenek isi benim ustalik elektronik aksamda bitiyor. Hiç girismedim mekanik tamir islerine.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

Madem colugumun cocugumun riskini bu alete yatiriyorum. Bi rus hatuna 2. Evi acsam daha az maliyetli olur da hangisi daha eglenceli karar veremiyorum :)

hasmet
03 Haziran 2018, 16:19
Ducati'ye sahip olunmaz, bir süre beraber yaşanır :)

Elektronik süspansiyonun bakımı tipik süspansiyonla aynı diye okumuştum. Debriyaj çok çabuk gidiyormuş yahu...

mchi
03 Haziran 2018, 16:44
Ducati'ye sahip olunmaz, bir süre beraber yaşanır :)

Elektronik süspansiyonun bakımı tipik süspansiyonla aynı diye okumuştum. Debriyaj çok çabuk gidiyormuş yahu...

Bakim ayni ise bi yerden yirticaz demektir iyi bari.
Aşırı güç var abi cahil mantığıyla normaldir diye düşünüyorum.
Yakinda bende fjr1300 culer kervanina katilicam gibi gorunuyor.

Erdost
05 Haziran 2018, 15:11
Fren balatalarını, zincir ve dişlileri vakti gelmeden, sadece km ve yıla bakarak değiştirmek bence saçma ve tamamen gereksiz.

Balatalar durduğu yerde bile zamanla sertleşiyor parçalanıyor.Yıla göre bence değiştirmek iyidir omrü dolmasa bile.

Zincir omru ise tamamen kullanıcının agresifliği ile alakalı.Yumuşak bir kullanıcı da zincir çok uzun kmler gidebiliyor, fakat baklalar zamanla hareket özelliğini kaybediyor.Değiştirmeden gidilebilir, efektif bir çözüm olmaz diye düşünüyorum.

*Yukarıda saydığım parçaların bir üst sınırı vardır.Bu üst sınırı geçmek verimli gözükse bile tam tersi olur düşüncesindeyim.