Ekrem_06
15 Mayıs 2018, 20:41
Merhaba değerli dostlar,
Eski konuları arattım ama aradığım yanıtı tam bulamadım. Benim skuterin farları gaz verince kuvvetli yanan cinstendi. Sanırım bu moped olduğu için gücünü bobinden alıyor. Ben farın artısını kontaktan aldım. Bu şekilde akşamları direkt far kumandasından açınca farlarım gayet güzel yanıyordu. Yalnız bir önceki aküm zayıftı ve bir gün sigortayı attırdı ayrıca tahminim konjektörden yol aldıkça vırn vırn diye bir ses geldi. Neyse ustaya götürdüğümde bu sistemi kaldırmaz bu motor dedi ve eski sisteme çevirdi. Ancak geceleri önümü göremiyorum. Telefonun ışığı bile daha kuvvetli yanıyor. Yeni bir akü aldım. Mecburen yine aküden aldım elektiriği :D Şimdide akü şarj olmuyor. Sigorta sağlam. Konjektörden herhangi bir ses gelmiyor. Dün aküyü söktüm, 8.70'li bir değer verdi ancak motoru aküsüz olarak çalıştırdığımda farların yandığını fark ettim. Gaz verince yine kuvvetleniyor. Bu durumda akü kablolarında elektrik var mı diye baktığımda 0 olarak gördüm yani elektrik gelmiyordu. Bu konjektör cortladı mı oluyor? Konjektörü söktüm şimdi multimetreden diyot ölçmeye ayarladığımda sadece iki ayaktan 932 değeri veriyor. Diğer 3 bacaktan değer alınmıyor. Sorum şu akü yokken akü kablosuna elektrik gelmesi gerekmez mi? Birde acaba yanlış kabloyu bağlayıp fara paralel mi çekmiş oldum akü yokken kablo kesik olmasına rağmen eski sistemi çalıştı? Bu yüzden mi aküyü şarj etmiyor acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
Bu arada yazmayı unutmuşum sigorta atmadan evvel kedi gözü ampulü patlamıştı sigorta attıktan sonrada flşörlerim arızalanmıştı onları usta değiştirmişti. Ancak multumetre ile herhangi bir ölçüm yapmamıştı. Konjektörle ilgili..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
Şimdi başka bir multimetre ile ölçtüm tekrardan akü şarjda şu an akü kabloları boşta iken motoru ayak marşı ile çalıştırdım. Rolantideyken akü kablo uçlarına 12.5 volt geliyor gaz verince 18-19 volta kadar çıkıyor. Eski konularda okuduğuma göre bunun bu kadar çıkmaması lazım değil mi? Devir saati olmadığı için kaç devirde bilmiyorum ama gaz verince 19 volta geliyor bunun sanırım 15 volt gibi bi değerde durması gerek. Akü fazla mı şarj oluyor acaba konjektörü söktüm. Multimetreden diyot testini açıyorum ve kırmızı, siyah sadece iki ayağa dokundurduğum da 932 değeri çıkıyor diğerlerinde hiç tepki yok..
Eski konuları arattım ama aradığım yanıtı tam bulamadım. Benim skuterin farları gaz verince kuvvetli yanan cinstendi. Sanırım bu moped olduğu için gücünü bobinden alıyor. Ben farın artısını kontaktan aldım. Bu şekilde akşamları direkt far kumandasından açınca farlarım gayet güzel yanıyordu. Yalnız bir önceki aküm zayıftı ve bir gün sigortayı attırdı ayrıca tahminim konjektörden yol aldıkça vırn vırn diye bir ses geldi. Neyse ustaya götürdüğümde bu sistemi kaldırmaz bu motor dedi ve eski sisteme çevirdi. Ancak geceleri önümü göremiyorum. Telefonun ışığı bile daha kuvvetli yanıyor. Yeni bir akü aldım. Mecburen yine aküden aldım elektiriği :D Şimdide akü şarj olmuyor. Sigorta sağlam. Konjektörden herhangi bir ses gelmiyor. Dün aküyü söktüm, 8.70'li bir değer verdi ancak motoru aküsüz olarak çalıştırdığımda farların yandığını fark ettim. Gaz verince yine kuvvetleniyor. Bu durumda akü kablolarında elektrik var mı diye baktığımda 0 olarak gördüm yani elektrik gelmiyordu. Bu konjektör cortladı mı oluyor? Konjektörü söktüm şimdi multimetreden diyot ölçmeye ayarladığımda sadece iki ayaktan 932 değeri veriyor. Diğer 3 bacaktan değer alınmıyor. Sorum şu akü yokken akü kablosuna elektrik gelmesi gerekmez mi? Birde acaba yanlış kabloyu bağlayıp fara paralel mi çekmiş oldum akü yokken kablo kesik olmasına rağmen eski sistemi çalıştı? Bu yüzden mi aküyü şarj etmiyor acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
Bu arada yazmayı unutmuşum sigorta atmadan evvel kedi gözü ampulü patlamıştı sigorta attıktan sonrada flşörlerim arızalanmıştı onları usta değiştirmişti. Ancak multumetre ile herhangi bir ölçüm yapmamıştı. Konjektörle ilgili..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
Şimdi başka bir multimetre ile ölçtüm tekrardan akü şarjda şu an akü kabloları boşta iken motoru ayak marşı ile çalıştırdım. Rolantideyken akü kablo uçlarına 12.5 volt geliyor gaz verince 18-19 volta kadar çıkıyor. Eski konularda okuduğuma göre bunun bu kadar çıkmaması lazım değil mi? Devir saati olmadığı için kaç devirde bilmiyorum ama gaz verince 19 volta geliyor bunun sanırım 15 volt gibi bi değerde durması gerek. Akü fazla mı şarj oluyor acaba konjektörü söktüm. Multimetreden diyot testini açıyorum ve kırmızı, siyah sadece iki ayağa dokundurduğum da 932 değeri çıkıyor diğerlerinde hiç tepki yok..