PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karburator ayar sorunu



nalis
12 Mayıs 2018, 23:08
Arkadaslar Yamaha Aerox aldim.Motora Tuning parcalar takilmis:

1.Performans silindir 70cc Stage 6
2.Performans egzoz
3.Karburator Dellorto 17.5mm ---rolanti memesi 90mikron

Motorun hava filtresi yok idi,filtresis biraz sesi var ama cok iyi gidiyor.Bugun Performans hava filtresi aldim ve taktim.Motor calisiyor ama yerinden kimildayamiyor..hava filtresini cikarinca ucak gibi gidiyo.Elimde 75mikron rolanti memesi vardi onu taktim karburatorun benzin ignesini en son seviyeye dusurdum daha cok benzin alsin diye motor cok guzel ve guclu cekiliyo ama 35 ten fazla yapamiyor arkadaslar. 90 memeyle yerinden kimildayamiyo 75 takinca gidiyo ama 35ten fazla yapamiyo,sorunu nasil cozebilirim acaba

bassturbin
13 Mayıs 2018, 07:48
İki zamanlı modifiye ve karbüratör işi zordur rastgele olmaz.Öncelikle yabancı forumlardan o silindir kitine kaçlık karbüratör ve jet-meme takılıp tam ayar yakalanmış onu araştırman lazım bu işin kısa ve kolay yolu.Diğer türlü kendin denemen gerekir.Ayrıca unutmaki yanlış ayar ve jet kullanılması ve motoru bu şekilde uzun süre veya bir miktar kullanmak zarar verecektir.

Bahsettiğiniz sorun hava filtresiyle alakalı değil, önce karbüratör üzerindeki jetle motor çalıştırılır sonra ilk çeyrek ve yarım gaza kadar gaz yediği yemediği test edilir, gaz yememesi karbüratör iğnesinin konumunla alakalı.

Rolanti jetine hiç ellememeniz gerekir, hava ayar vidasından ve rolanti vidasından rolantiyi tutturmak gerekir.Hava ayarı genelde 1.5 veya 2.5 turları arasındadır.

Motorunuz fazla benzinden boğuluyor tam gazda bu boğulma ana jettende olur kelebek iğne konumundanda olur.35 km çok düşük hız olduğundan büyük ihtimal daha çeyrek gazdan boğuluyor yani iğneyi aşağı konuma almalısınız bir tık.Olmadı tekrar bir tık aşağı yani ilk devirlerde fakir karışım olsun diye yani az benzin hava.Zaten 4 veya 5 konum vardır iğnenin bir orta iki yukarı iki aşağı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:27 ----------

İğne ayarına ortadan başlanmalı yani C sekman pulu en ortaya takarak, gaz yemiyorsa bir yukarı yine yemiyorsa bir yukarı şeklinde ve bunlardan önce hava ayarı 2 tur ve rolantide motor stop etmeyecek kadar açık konumda olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:39 ----------

Yukarda yazdıklarımda ayar tutmazsa çeyrek gaza kadar tutarsa ana jetin birkaçtane farklı ölçüsüne yönelmek gerekicek, egzosttan çok duman atarsa benzin kokusuyla beraber ana jeti düşürmek gerekir 100 ise 90 a şeklinde.Elinizde jet varmı bilmiyorum normalde 5 5 düşürerek bulunuyor ince ayar fakat ideal ana meme için 10 10 düşürmek daha uygun olur.

nalis
13 Mayıs 2018, 11:57
Ben 90jetle denedim boguluyo kimildamiyo yerinden 75 te dusuk geliyo galiba sizin dediginiz gibi,igneyi en asagi kadar dusurdum.80 ile 85 jet alip ayari bulmam gerek sanirim.