PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mt 09 tank slapper



kubilayc
10 Mayıs 2018, 02:44
İyi geceler herkese,

Bu mt 09 ile sürekli tankslappera giriyorum. Normalde prosedürü uyguluyorum gaz bırakıyorum, gidon serbest bırakıyorum ama bugün yalan değil 3 5 saniye kafayı yedi nasıl gidip geldi engelleyemedim. gidon amortisörü falan mı taksak napsak bilgisi olan esirgemesse sevinirim.

hasmet
10 Mayıs 2018, 03:07
Mutlaka. Şakası yok.

Bu arada niye o kadar çok oluyor. Sebebini bulmaya çalışın. Top case falan mı var?

freelancer
10 Mayıs 2018, 03:39
Mutlaka. Şakası yok.

Bu arada niye o kadar çok oluyor. Sebebini bulmaya çalışın. Top case falan mı var?

Aynen, ya da teker çalışmaları filan? Hiçbiri yoksa düz yolda giderken mi oluyor, çukura girip çıkınca mı, nasıl?

54RR
10 Mayıs 2018, 03:42
O motora gidon amortisörü şart, buna ek olarak gidon bilyalarini kontrol edin.

levend84
10 Mayıs 2018, 04:29
Ön lastik Hava basıncı ne durumda??

sanausbe
10 Mayıs 2018, 06:51
Arka amortisör yayı ağırlığınıza göre yumuşak kalmış, anahtarı ile bir iki tur deneyerek sertleştirin.

Boldpilot
10 Mayıs 2018, 08:41
hava rüzgarlıysa 200den sonra nakedların genelinde kafa sallama oluyor dikkat etmek lazım.

Kural [ Z ]
10 Mayıs 2018, 10:22
Lastikleri kontrol edin. Kaliteli ve yeni lastikler sorununuzu çözecektir. Lastik değişimi sonrası sorun istediğiniz derecede azalmadı ise gidon amortisörünü deneyebilirsiniz. Ancak motosikletinizin yaşını yazmamışsınız. Amortisör yağı değişimi sizin motosikletinizde ne aralıkta yapılmalı emin değilim, bu konuda yetkili servisle görüşmenizde yarar var.

Kısacası;
Amortisör yağı durumunu ve miktarını (özellikle keçelerde kaçırma gözlemlediyseniz) kontrol edin.
Ön ve arka lastikleri kaliteli bir lastik takımı ile (marka model vermiyorum, ayrı tartışma başlıyor) değiştirin.
Yukarıdakiler sonrası isterseniz gidon amortisörü eklersiniz (büyük ihtimal gerek kalmayacaktır)

Not:
Hızla eşdeğer psikolojik olarak gidon sıkmadığınızı varsayıyorum,
Motosikletinizi bol bol çanta ve topcase ile doldurmadığınızı varsayıyorum,
Topcase' de yüksek miktarda sıvı taşımadığınızı varsayıyorum,
Lastik basınçlarınızın doğru olduğunu varsayıyorum.

Xyma
10 Mayıs 2018, 10:27
Mt09 ile alakalı bu sorun var. Yabancı forumlarda da okumuştum. Lastiğin kalitesi ve durumu ne? Birde ön süspansiyon size göre mi ayarlı? Bu sorunu sadece nakedlar ile sınırlandırmak doğru olmaz. Dik oturuş pozisyonuna sahip her motor kafa sallamaya müsaittir. Sebebi ise ön süspansiyon takımına binen yükün yoldaki titreşimler sebibyle dengesizleşmesidir. Bu sebeple naked motorlarda ön yükleme ayarı ve geri sekme ayarı iyi yapılmalı ve sistem karasız hale sokulmamalıdır. Ama kesinlikle BİLİNMİYORSA ELLENMEMELİDİR.

Levent
10 Mayıs 2018, 10:29
Gidon amortisörü ile bile tank tokatlaması %100 engellenemiyor, tabi sizi düşürme olasılığını büyük ölçüde absorbe edebiliyor. Bence bu olasılığı akıldan çıkartmamak da lazım.

atalayalper
10 Mayıs 2018, 10:58
Tank slapper konusu böyle iki maddelik neden-sonuç ilişkisine dayandırılabilecek basit bir konu değil yazsam en az 20 tane neden yazarım şimdi buraya. Ayrıca kendi içinde de sınıflara ayrılıyor. Derin bir konu.

Fakat uzun lafın kısası yüksek cc ve / veya yüksek beygir gücüne sahip bir makineye sahipseniz gidon amortisörü şart ve bu duruma yakalandığınızda genel uygulama ve inanış serin kanlılığınızı korumaya çalışıp aynı anda da gazı kesmek.

BatuhanK
10 Mayıs 2018, 11:05
Gidonu çok gevşek tutmak bu işin ilk adımı

zekeriyaimam
10 Mayıs 2018, 11:42
Yavaş gidin :cat:

BAIIHAN
10 Mayıs 2018, 12:03
yanlış amortisör ayarı ve yetersiz lastik bu durumu ciddi etkiliyor. Gidon amortisöründen önce buralarda bir sıkıntı olmadığına emin olun.

o vasat ön takım ve gaz tepkisi ile o motorun önünü stabil tutmak zor.

atalayalper
10 Mayıs 2018, 12:47
Lastik durumundan bahsedildi peki;
Jantın durumunun hasarlı veya eğik olup olmaması önemli mi peki?
Asfalt yüzeyinin durumu?
Yoldaki mikro boyutlardaki tümsekcikler?
Sürücünün ağırlığı?
Motorun ağırlık merkezinin arka tarafta toplanmış olma ihtimali?
Ön Rebound & compression ayarı?
Lastik desenlerinin önde ve arkada farklı seçilmiş olması?
Ani olarak gaz açtığınızda ön lastiğin yerle olan temasını kaybetmesi ve tekrar yerle temas ettiğinde aynı çizgiyi yakalayamaması? (arka lastik aynı çizgide gitmeye devam eder, ön tarafta ise siz gidon açınızı kaybettiğiniz anda bu riskin oluşma ihtimali artar)

Bir çırpıda aklıma gelenler. Lastik büyük etken katılıyorum ama tek etken değil.

hasmet
10 Mayıs 2018, 14:26
KTM benim motosiklete standart koymuş, "aslında yeterince stabil bir platform, ama n'olur nolmaz diye güvenlik önlemi olarak koyduk" yazmışlar. Dışarıdan çok dikkat etmeyince belli olmuyor, içe koymuşlar.

atalayalper
10 Mayıs 2018, 16:25
180 beygir ve 140nm torku olan bir makineye de bi zahmet koyuversinler Haşmet Bey. :)