PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü Şarj Tutuyor Ama Kendisini Doldurmuyor



alpovic
13 Nisan 2018, 22:25
Arkadaşlar geçen bi konu açmıştım, marş motoru dinamosunun dişlileri sıyırdı diye.Dişliyi değiştirdik, orası halloldu ama bu seferde böyle bi sıkıntı çıktı.Yaptırdığım kişiler altta resmini eklediğim tarafıda açmışlardı ve sanırım orası motosikletin çalışması ile aküyü şarj etmesini sağlayan kısım.Dişliyi de taktıkları zaman ilkin çalışmıştı ama 15-20 saniye sonra durmuştu, akünün (dişli bozulduğunda çok denemeden dolayı) bitmiş olduğunu söyleyerek aküye bir araçtan 10 dk boyunca takviye yaptılar ve ben o şekilde yola koyuldum.Yaklaşık 15 dk gittikten sonra yolda gazı kesmeye başladı ve stop etti.Akü bitmişti ve yolda kalmıştım.Bi daha oraya gitmeye niyetim yok, servise veya yakındaki bi oto-elektrikçiye gitmeyi düşünüyorum.Şimdi sorum şu: sizce sorun nedir? Bir kabloyu vs. takmayı unutmuş veya parçaları güzelce oturtamamış olabilirler mi? Ya da takviye ettikleri araçtan gelen akım çok yüksekti ve bir parçayı (alternator vs.) bozmuş olabilirler mi? Amatörce tahminlerim bunlar, sizce nedir ?

http://www.abload.de/img/rotoradapter_yamaha_r6uxd1.jpg

Nikkfurie
13 Nisan 2018, 23:00
Akü kutup başlarından şarzı ölçtür , yeterli akım geliyorsa aküyü önce 24 saat şarz ettir düzelmezse değiştir..

emremm
13 Nisan 2018, 23:33
..... Dişliyi değiştirdik, orası halloldu ama bu seferde böyle bi sıkıntı çıktı.Yaptırdığım kişiler altta resmini eklediğim tarafıda açmışlardı .....

Marş dişlisinin değişimi için sol taraftaki kapağın açılması gerekiyor zaten.

alpovic
13 Nisan 2018, 23:54
Marş dişlisinin değişimi için sol taraftaki kapağın açılması gerekiyor zaten.

belirteyim dedim sadece, bilmiyodum gerekip gerekmediğini ama şu attığım fotodan gördüm evet gerekiyormuş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------


Akü kutup başlarından şarzı ölçtür , yeterli akım geliyorsa aküyü önce 24 saat şarz ettir düzelmezse değiştir..

Akü mü değişecek? Akü şarj tutuyor, başka bi araçtan ettikleri takviye ile bi süre gittim de zaten ama belli ki motorun devrinden oluşan enerji aküye şarj olarak gitmiyor,bu stator denilen parça ile ilgili değil mi sorun?

emremm
14 Nisan 2018, 00:23
belirteyim dedim sadece, bilmiyodum gerekip gerekmediğini ama şu attığım fotodan gördüm evet gerekiyormuş :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------



Akü mü değişecek? Akü şarj tutuyor, başka bi araçtan ettikleri takviye ile bi süre gittim de zaten ama belli ki motorun devrinden oluşan enerji aküye şarj olarak gitmiyor,bu stator denilen parça ile ilgili değil mi sorun?

Nikkfurie arkadaş aküye giden şarj gerilimini ölçtür, aküde problem varsa değiştir demiş.

Siz, o kapak söküldüğünde statöre hasar verilmiş olmasından mı şüpheleniyorsunuz? Düşük ihtimal. Orada soket falan yok.
Kablolar doğrudan (soketsiz) çıkıyor, regülatöre gidiyor.
Yanlış, kasıntılı montaj mümkün değil.

Nikkfurie
14 Nisan 2018, 00:35
önce şarzı ölçtür , orta devirlerde 14 volt görmelisiniz , normal ise aküyü tampon şarz yapabilen bir cihaz ile 24 saat şarzda tut , hala toparlamıyorsa artık akü değişecektir.. ha voltaj 11-12 yada çok daha düşük ise o kapağın içindeki bakır sargı yanıktır , söküp takma veya takviye ile alakası olduğunu düşünmüyorum, kablolarını ve soketlerini kontrol etmekte iyi olur, izolasyonu bozulmuş vs bir durumda olabilir..

alpovic
14 Nisan 2018, 13:43
önce şarzı ölçtür , orta devirlerde 14 volt görmelisiniz , normal ise aküyü tampon şarz yapabilen bir cihaz ile 24 saat şarzda tut , hala toparlamıyorsa artık akü değişecektir.. ha voltaj 11-12 yada çok daha düşük ise o kapağın içindeki bakır sargı yanıktır , söküp takma veya takviye ile alakası olduğunu düşünmüyorum, kablolarını ve soketlerini kontrol etmekte iyi olur, izolasyonu bozulmuş vs bir durumda olabilir..

Akü tamamen bittiği zaman en az 24 saat gibi uzun bi süre şarj edilmesi mi gerekiyor ?

MahmutBiner
14 Nisan 2018, 13:56
Arkadaşlar geçen bi konu açmıştım, marş motoru dinamosunun dişlileri sıyırdı diye.Dişliyi değiştirdik, orası halloldu ama bu seferde böyle bi sıkıntı çıktı.Yaptırdığım kişiler altta resmini eklediğim tarafıda açmışlardı ve sanırım orası motosikletin çalışması ile aküyü şarj etmesini sağlayan kısım.Dişliyi de taktıkları zaman ilkin çalışmıştı ama 15-20 saniye sonra durmuştu, akünün (dişli bozulduğunda çok denemeden dolayı) bitmiş olduğunu söyleyerek aküye bir araçtan 10 dk boyunca takviye yaptılar ve ben o şekilde yola koyuldum.Yaklaşık 15 dk gittikten sonra yolda gazı kesmeye başladı ve stop etti.Akü bitmişti ve yolda kalmıştım.Bi daha oraya gitmeye niyetim yok, servise veya yakındaki bi oto-elektrikçiye gitmeyi düşünüyorum.Şimdi sorum şu: sizce sorun nedir? Bir kabloyu vs. takmayı unutmuş veya parçaları güzelce oturtamamış olabilirler mi? Ya da takviye ettikleri araçtan gelen akım çok yüksekti ve bir parçayı (alternator vs.) bozmuş olabilirler mi? Amatörce tahminlerim bunlar, sizce nedir ?

http://www.abload.de/img/rotoradapter_yamaha_r6uxd1.jpg


Merhaba akü kendi kendine şarj olmaz. Sargıdan gelen güç konjektöre, konjektörde çevrilen güç aküye doldurulur. Eğer bunlardan biri bozuksa akü dolmaz. Sargı açık gözüküyor muhtemelen kontrol edilmiştir diye düşünüyorum ama olmadı diyorsunuz. Sizi deneme yanılma yöntemiyle yollamaları çok saçma. Hangi servise gittiniz usta diye yaşayan arkadaş bunları kontrol etmedimi ? Servisin adını paylaşırsanız onlara iyi bir ders olur.

Sargı sağlamsa konjektör arızalı olabilir geneldesargı yada konjektör arızalandığında birbirini etkiler. Yani ikiside aynı anda gitmiş olabilir.

alpovic
15 Nisan 2018, 18:16
Merhaba akü kendi kendine şarj olmaz. Sargıdan gelen güç konjektöre, konjektörde çevrilen güç aküye doldurulur. Eğer bunlardan biri bozuksa akü dolmaz. Sargı açık gözüküyor muhtemelen kontrol edilmiştir diye düşünüyorum ama olmadı diyorsunuz. Sizi deneme yanılma yöntemiyle yollamaları çok saçma. Hangi servise gittiniz usta diye yaşayan arkadaş bunları kontrol etmedimi ? Servisin adını paylaşırsanız onlara iyi bir ders olur.

Sargı sağlamsa konjektör arızalı olabilir geneldesargı yada konjektör arızalandığında birbirini etkiler. Yani ikiside aynı anda gitmiş olabilir.

Fotoğrafı internetten buldum, ismini bilmedimden görsel olarak paylaştım sadece, gittiğim yer de servis falan değil, gece geç saatte bilmediğim bi yerde dışarıda kalacağına yapamasalar bile tamirci dükkanında kalsın diyerek bıraktığım bi mahalle tamircisi.Benim anlamadığım, akü tamamen biterse, bi 10 dklık akü aktarımıyla kendisini toparlayamaması olası mı ? Yani yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi, 24 saat gibi bi süre şarj etmek gerekebilir mi ?

emremm
15 Nisan 2018, 20:58
Şarj cihazı ile dışarıda akü şarjında,..
Akü kapasitesi ve şarj akımına bağlı olarak, ideal yaklaşık 8-10 saatte şarj yapılır.
Mesela, akünüz 9-amper, 1-amper verebilen şarj cihazı ile 9-saatte.
1.5-amperlik şarj çihazı ile ~4-5 saat "kontrollü" şarj yapılır.

"kontrollü": Akü ısınması, sıvı kaynamasına dikkat etmek lazım.

Nikkfurie
16 Nisan 2018, 12:37
Şarj cihazı ile dışarıda akü şarjında,..
Akü kapasitesi ve şarj akımına bağlı olarak, ideal yaklaşık 8-10 saatte şarj yapılır.
Mesela, akünüz 9-amper, 1-amper verebilen şarj cihazı ile 9-saatte.
1.5-amperlik şarj çihazı ile ~4-5 saat "kontrollü" şarj yapılır.

"kontrollü": Akü ısınması, sıvı kaynamasına dikkat etmek lazım.

Hocam bahsettiğiniz şarj şekli çok eski cihazlarla yapılıyordu , benzetmek gerekirse karburatörlü ve tambur tel frenli motosikletler denk düşer :) tampon şarj denilen şekilde akü durumunu tespit edip otomatik 0,1 Amper bile akım sağlayan elektronik cihazlar ile aylarca şarjda dursa hiçbir sıkıntı yaşanmaz , bilakis senede birkez min 12 saat kısa mesafe durkalk trafikte kullanılan aküyü bu cihazlarla desteklemek lazım gelir..

emremm
16 Nisan 2018, 12:44
Hocam bahsettiğiniz şarj şekli çok eski cihazlarla yapılıyordu , benzetmek gerekirse karburatörlü ve tambur tel frenli motosikletler denk düşer :) tampon şarj denilen şekilde akü durumunu tespit edip otomatik 0,1 Amper bile akım sağlayan elektronik cihazlar ile aylarca şarjda dursa hiçbir sıkıntı yaşanmaz , bilakis senede birkez min 12 saat kısa mesafe durkalk trafikte kullanılan aküyü bu cihazlarla desteklemek lazım gelir..

Sizin yazdığınızın tersi bir şey yazmadım ki.:)

Cihazda tampon şarj özelliği varsa tabii ki devamlı şarjda bırakabilirsiniz. Ama elinizde dandik bir cihaz varsa..

Nikkfurie
16 Nisan 2018, 12:49
Sizin yazdığınızın tersi bir şey yazmadım ki.:)

Cihazda tampon şarj özelliği varsa tabii ki devamlı şarjda bırakabilirsiniz. Ama elinizde dandik bir cihaz varsa..

Aslında eksik yazdım , bahsettiğiniz cihazları acil mecburiyet haricinde kullanmamak daha iyi olabilir diye eklesek yanlış olmaz :)

allegromod
18 Nisan 2018, 01:12
kabloları takip edebiliyor musun ?

alpovic
20 Nisan 2018, 19:05
kabloları takip edebiliyor musun ?

hocam amatörüm, gerçi aküyü görünce tanıdım ama yine de heryerini görebilmem için alet edevat gerek onlarda maalesef yok, yarın çekici ile oto elektrikçiye götürüp baktırmayı düşünüyorum.