PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GV250 Rölanti Sensörü Arızası



CESACU
16 Mart 2018, 16:05
Merhabalar,

2010 Model GV250 Aquilla sahibiyim ne yazık ki. Bu motorun aküsü bittiği için arabadan takviye yapıldı. Takviye yapıldıktan sonra motor sürekli 5-6 bin devirde çalışmaya başladı. Ustamla beraber baktık rölanti sensörünü iptal ettiğimizde problem gidiyordu. Ama motor FI ışığını yakıp bir süre sora stop ediyor. Bu arada ben 2 adet yeni sensör aldım, birinin üzerinde continental yazıyordu, sıfır üründü ama aynı sorun devam etti. diğeri motorun üzerinden çıkan ile aynı ama kullanılmış üründü, onda da aynı sorun devam ediyor.
motorun üzerinde sentec cdi var. acaba bu beyini resetleyebiliyor muyuz? alternatif bir sensör kullanabilir miyiz? daha önce böyle bir problemle karşılaşmış olan var mıdır?

şimdiden teşekkürler.

alasehirli
16 Mart 2018, 16:40
Aküyü değiştirip denediniz mi?

SlowRide
16 Mart 2018, 20:43
merhaba rölanti sensörünün bozuk olduğundan emin misin. bu devirlenmeyi genellikle elektrik sorunları da yapar.
olası senaryolar.
ölçüm için akünün şarjlı olması önerilir
1-elektrik tesisatın arızalı motor rölantide iken akü kutup başlarına volmetreyi dc olarak bağla devri yükselt max 14,5 gibi bir vol ölçmen lazım eğer fazla geliyorsa daha önce akün kaynamış ve zarar gördüğü için bitmiş olabilir.
1,1-konjektörün arızalanmış statörden gelen ac akımı kullanılabilir bir dc akıma çeviremiyor , voltmetreyi diyot kademesine getirek konjektörde diyotların sağlamlığını ölç
1,2- statörün herhangi bir fazı yanmış motor çalışırken rölantide ve devirde voltmetreyi ac kademesine getirerek gerekli ölçümleri yap,statör motor bloğuna değiyor mu vm ile bak
2-cmp camshaft pozition sensor egzantrik pozisyon sensörü arızalanmış
ve bunun gibi bir çok şey devirde oynama yapar

CESACU
17 Mart 2018, 11:43
bir tek ustamla değil, bir çok ustayla kontrollerini gerçekleştirdik, elektrikçileri getirip bütün tesisatı kontrollerini de gerçekleştirdik. aküyü değiştirip de denedik. olabilecek bütün olasılıkları eledikten sonra vardığımız ortak sonuç bu.

kerem999
19 Mart 2018, 05:49
Bir hyosung servisi olarak soyluyorum senin motorun gt ile ayni isindiginda devir dusmuyor ise isi sensoru var bak degistir birde hava sensoru var sanirim onu degistirdin o ise hava yogunlugunu orcer sen isiyi degistir sonra bak olmaz ise ikide oksijen sensoru ekle listene egzozun uzerinde bunlarda degistir duzelir duzelmiyor ise dynostic e baglayip bakilmasi lazim, aslinda en basinda baglatman lazim ama sanirim gittigin yerlerde hyosung icin dynostic yok .birde hyosung hava sensoru sokulunce calismaz arabalardaki akis metre gibi dusun bunu bilemedigi oksijene benzin vermez .

yakupdalga
30 Mart 2018, 11:06
özelden beyin resetleme ile ilgili mesaj attım.