PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mikemmel Bir Konu: Sıfır km 250lik mi İkinci El 500lik mü



gerivites
10 Mart 2018, 13:16
Herkese merhaba,

9 aylık 7bin kmlik taze bir motosiklet sürücüsü olarak eksiğini hissettiğim en büyük şey ABS, e tabi biraz da güç fena olmaz.

Daha önce forumda D400, NK400 ve CRF250 Rally arasında kaldığımla ilgili bir konu açmıştım. 2-3 hafta kadar önce D400 test ettim biraz hayal kırıklığı oldu(oturuş pozisyonu, titreşimi ve çok erken giren kesici)

Bu noktada kafayı tamamen Rally'e takıp 2018inin sorup soruşturuyordum, taşıt kredisi oranlarına bakıyorum vadesini hesaplıyorum falan derken bu ilanı gördüm.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2017-honda-cb-500-f-mat-siyah-497618946/detay/
5bin lira Hasar kayıtlı CB500F (2017)
25bin liraya MT07 de var. CB 500F de var. MT07 için kendime güvenemiyorum, arabada da motorda da sinirlenince gazı köklüyorum, 150likte çok fark etmiyor tabi ama 07de uçar giderim gerek yok :)

Gönlümde hala Rally yatıyor ama 250lik motora da 23-24bin lira vermek ne kadar mantıklı ve 2-3 ay sonra sıkılma durumu söz konusu olur diye korkuyorum. Çoğu crf kullanıcısı farklı motorlardan sonra tekrar crfye döndüğünü söylese de deneyimlemeden ikna olmak pek mümkün değil.

Çok kararsızım. Gelen yorumlar karar vermemde etken olacak çünkü çevremde hiç motosiklet kullanıcısı yok :)
İyi forumlar.

sailor33
10 Mart 2018, 13:24
Şahsım adına konuşuyorum. Ama şasede sorun yok ve motor bloğu temiz olması benim için en önemli kriter.

whitedeamon
10 Mart 2018, 13:25
Bi düşmede 5 bin hasar kaydı olması garip.Servisten falan sorgulamak gerek.Eğer aksi bir durum yoksa cb500 daha makul olur.Ama arazidede çok eğlenebilirsin crf'yle.

yaşlıveacemi
10 Mart 2018, 13:32
arabada da motorda da sinirlenince gazı köklüyorum,


2-3 ay sonra sıkılma durumu söz konusu olur diye korkuyorum.

1 - Arkadaş motosiklet konusunu bilmem ama sinirlenince gazı köklemek konusu İstanbul gibi bir yerde çok sakat buna kesin bir çare bulman lazım.

2 - Çok kısa bir süre sayılacak 2 - 3 ay gibi bir zaman da sıkılma durumu varsa tabiri caiz ise ayran gönüllülük gibi bir durum söz konusu ise sana ne desek boş çünkü üç ay sonra ben bunu değil onu alacaktım falancaya uydum gibisinden topu taca atma durumu da söz konusu olabilir.

Boldpilot
10 Mart 2018, 13:36
Ben bahsettiğin motorları test ettim , mt07 sahibiyim . Cb500f kullanmadım ama 500r kullandım. Rally ile 90km/h ile ekonomik ve motoru üzmeden yolculuk yaparsın , yan rüzgarlar çok etkiler tehlike yaratır , hafif arazide iş görür . Asfaltta çok tat alamazsın ama gideceğin yere götürür.Ben mt07den rallye geçmeyi düşünüyordum ama test ettikten sonra vaz geçtim diyebilirim. Yinede köy , kasaba, arazi gezerim dersen rally biçilmiş kaftan.

Mt07 öyle abartıldığı kadar tehlikeli değil ama elinin ayarı olmayanın başını belaya sokar.140km/h ile ekonomik ve motoru üzmeden seyahat ettirir , araziye girmez , asfaltta çok tatlıdır. Şehir içi için nakedlar arasında rakipsiz bence .

Sıkılma meselesine gelirsek , arazide değilde asfaltta geçirceksen yolculuklarının çoğunu crf seni kısa sürede sıkar ama arazide yaparım dersen sıkılmazsın , çünki daha ekonomik şekilde arazi yapabileceğin abssi olan fazla seçenek yok.

Mt07den kolay kolay sıkılmazsın çünki yakıtıyla , gidişiyle , pratikliğiyle çok az rakibi var.

moonspell07
10 Mart 2018, 14:16
5bin TL hasar kayıtlı cb500f e o para verilmez. Sıfırını indirimle 30500e veriyorlar. Yada modeli düşük 5 10 bin kmde 23 22ye rahat bulursun hasar kayıtlı motora o parayı verme bence fırsatın var ise hepsini dene öyle karar ver. Benim aklımda cb500f var kredim bitince araştırmaya devam edeceğim.Ayrıca benim gibi 150 den 250 geçersen en fazla 10 gün içinde hüsrana uğrarsın gitmiyor bu dersin sıfır 250 alma bence tatmin etmez

127
10 Mart 2018, 15:54
Bu motoru bu paraya alirsin 20 ye geri satamazsın öyle bir motor. Alıcısı zaten az honda 500 lüklerin bir de 5k hasarlı alacaksın. Yapma dostum.

Seko
10 Mart 2018, 17:21
5 bin TL hasar kayıtlı motoru bedavaya bile alınmaz. Adama bak, sıfırı 30 bin TL olan motoru 5 bin TL hasar kaydıyla 24500'e satmaya çalışıyor. Üstelik motor 5200 km'de. Ne güzel hesapmış bu yahu, ne akıllı adam. Satan kim ? Galerici.

Bırak kardeşim bu çakallarla uğraşma, git sıfır motor al mis gibi bin. Buna 24500 veren sıfırına da 30 bin'i verir.

pea
10 Mart 2018, 18:15
Hasarlı parçalar sıfırıyla değişmiş gibi duruyor. Hasar kaydına niye bu kadar takılınıyor anlamıyorum. İlanda değiştiği söylenen parçalar cidden 5000TL civarı tutabilir, Japonlar yedek parçada güzel geçiriyor. Karenaj da çok hayati bir parça değil, alınmaz gözüyle bakılmasını yanlış buluyorum ben.


Ancak zincir baklaları sıkışmış. Yeni zincir-dişli set 500TL. Bunu da göz önünde bulundurun.

Not: Fiyat klasik galerici abartması. Pazarlık cart curt'la, olması gereken seviyelere inerler.

matrax33
10 Mart 2018, 18:22
Hasarlı parçalar sıfırıyla değişmiş gibi duruyor. Hasar kaydına niye bu kadar takılınıyor anlamıyorum. İlanda değiştiği söylenen parçalar cidden 5000TL civarı tutabilir, Japonlar yedek parçada güzel geçiriyor. Karenaj da çok hayati bir parça değil, alınmaz gözüyle bakılmasını yanlış buluyorum ben.


Ancak zincir baklaları sıkışmış. Yeni zincir-dişli set 500TL. Bunu da göz önünde bulundurun.

Not: Fiyat klasik galerici abartması. Pazarlık cart curt'la, olması gereken seviyelere inerler.

Motor alınıp binilir binilmesinede satarken yukarda yorumlarda hasar kaynının içeriğine bakmadan direk ön yargılı yakşalacak milyonlarca motor/araba alıcısı var.

Değişeni yok diye tanım çıkarmışlar. En önemli kriter. 92 şahin bakan bile değişeni varmı diye bakıyor.

O yüzden bu cillop gibi 5 bin kilometrede motor türkiyede alınmaz. Sebebi yan kapakları çizilip orjinal parçalarıyla değişmiş. Satarken sıkıntı.

uzay gemisi
10 Mart 2018, 18:46
bence almışken ehliyet sıkıntınız yoksa mt07 alın. fiyatlar hızla yükseliyor o paralara gelecek senelerde mt07 bulamayabilirsiniz. temiz mt07 kovalayın derim:cat:
kullanma konusunda da abartılacak bir tarafı yok. bende kullanmadan önce çok hırçın birşey zannediyordum ama abarttıkları kadar yok.

gerivites
10 Mart 2018, 18:54
Hasarlı parçalar sıfırıyla değişmiş gibi duruyor. Hasar kaydına niye bu kadar takılınıyor anlamıyorum. İlanda değiştiği söylenen parçalar cidden 5000TL civarı tutabilir, Japonlar yedek parçada güzel geçiriyor. Karenaj da çok hayati bir parça değil, alınmaz gözüyle bakılmasını yanlış buluyorum ben.


Ancak zincir baklaları sıkışmış. Yeni zincir-dişli set 500TL. Bunu da göz önünde bulundurun.

Not: Fiyat klasik galerici abartması. Pazarlık cart curt'la, olması gereken seviyelere inerler.

Aynen ben de bu şekilde düşünüyorum. Hasar kaydı var demek kaza yapmış gitmiş sigortadan yaptırmış. Görünürde de makyaj olarak bir kusur yok gibi. Tabi satarken de takıntılı olan insanlar talip olmayacaktır.

Bu arada ilanı denk geldiği için paylaştım. İlla bunu alacağım demiyorum gerçi 500F'de de malum sitede 2017 istanbul başka ilan yok :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------


bence almışken ehliyet sıkıntınız yoksa mt07 alın. fiyatlar hızla yükseliyor o paralara gelecek senelerde mt07 bulamayabilirsiniz. temiz mt07 kovalayın derim:cat:
kullanma konusunda da abartılacak bir tarafı yok. bende kullanmadan önce çok hırçın birşey zannediyordum ama abarttıkları kadar yok.

A2 var ehliyet

RoofRoof
10 Mart 2018, 19:20
Ulan 10k hasar kayıtlı CBR500R aldım yorumları okudukça içim acıyor anasını satim.

Bence motorunda sıkıntı yoksa karenaj filan dert değil ama Türkiye'de satılmıyor nedense

levend84
10 Mart 2018, 19:24
Alınır 500'lük hemde öyle bir alınır ki,eli ayağı düzgün ve ağır bir kazası olmasın,varsın kozmetik açıdan kusurları olsun.

hamzarat
10 Mart 2018, 20:52
geçen sene 2008 model bmw f650gs twin aldım 23bin liraya.6bin lira hasar kaydı var.yan karenajlar,arka çanta ve gidon değişmiş.13bin km'dir kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım.başka ufak tefek sıkıntılar oldu ama 2.el motorlarda olabilecek şeyler.yorumları okudukça insan bir garip oluyor,dünyanın en saf insanı benim gibi hissettim.herkes herşeyi biliyor vallahi.
paylaştığın ilanda ki motorun fiyatı bence pahalı.21-22 olsa olabilir gibi.dominar parasına alınıp binilir

uzay gemisi
10 Mart 2018, 22:01
ehliyetiniz a2 ise en mantıklı seçeneklerden birisi cb500f veya 500r. 250cc lerin en güçlüsü 35hp filan oluyor. hondanın 500cclik çift silindir motoru 47 hp olması lazım torkuda aynı yerlerde geziyor. 250cc lere göre çok güçlü bir motosiklet. hızlanırken yanınıza yaklaşabilen olmaz:) a2 ehliyet ile kullanılabiliyor. bu motorların tek kötü yanı ikinci eli durgun, satması biraz zor.

RoofRoof
10 Mart 2018, 22:12
ehliyetiniz a2 ise en mantıklı seçeneklerden birisi cb500f veya 500r. 250cc lerin en güçlüsü 35hp filan oluyor. hondanın 500cclik çift silindir motoru 47 hp olması lazım torkuda aynı yerlerde geziyor. 250cc lere göre çok güçlü bir motosiklet. hızlanırken yanınıza yaklaşabilen olmaz:) a2 ehliyet ile kullanılabiliyor. bu motorların tek kötü yanı ikinci eli durgun, satması biraz zor.


Yeni ehliyetle Hondanın 500lüklerine can gelir diye düşünüyorum

mavellen
10 Mart 2018, 22:33
D400, NK400 almada hangisini alırsan al.Dominarı elememin tek kötü yanı 9000 bin devir son ve şayet doğru ise 34.5 beygiri 8500 devirde görmesi.9000 devir çeviren motoru kim ne yapsın.Ha benim gibi ucuz bulursan al tabi.En azından as150 den sonra iyi bir tecrübe olur.Piyasasıda var hemen satabilirsin.

YasinC
10 Mart 2018, 22:44
400NK alırdım yerinde olsam.

SlimShady1
11 Mart 2018, 00:16
Eğer bütçeni 5000 tl daha yukarıya çekebilecek gücün varsa Cb500f tavsiye ederim kesinlikle. Ama paran yetişmiyorsa, sıfır Rally tavsiye ederim, yani ben olsam öyle yapardım. 2. el mala güvenemiyorum, eğer 2. el içine siniyorsa aynı paraya kazasız düşük km'de Cb500f bakmalısın.