PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorum zincir hizasına kadar suya battı. (resim)



gisicin
06 Mart 2018, 17:00
Dün sahil kenarında denizin taşması sonucu zincir hizasına kadar suyun içinde kaldık. Mecbur çalıştırıp sürerek çıkardım motoru. Hava filtresine su kaçmış gibi gözükmüyor. Şimdilik fark ettiğim ayaklığı açınca motorun stop etmemesi ve ön tekerden gelen yüksek sesli gıcırtı (önceden dönüşlerde az miktarda bir gıcırtı olurdu ama şu anda çok daha fazla). Su ne gibi problemler yaratmış olabilir? Özellikle yapmam gereken bir şey var mı şu anda? Zinciri daha 100 km önce yağlamıştım. Tekrar yağ ister mi? Birde gıcırtı için servise gidince bu olaydan dolayı garantide sorun çıkar mı? Teşekkür ederim şimdiden.

Aşağıdaki linkteki resimden 2-3 cm daha yüksekte idi su.

https://i.hizliresim.com/z0OaLB.jpg (https://hizliresim.com/z0OaLB)

Edit: Motor hyosung gv250. enjeksiyonlu model.

pea
06 Mart 2018, 17:09
Motoru güzelce yıkayın önce. Tuzlu su zararlıdır.
Gerekli yerlere yağ/WD40. (Zincir temizlenip yağlanacak)
Frenlere de balata spreyi. Araya kum kaçmış olabilir.

atakan123123
06 Mart 2018, 17:10
Bide durup fotoğraf çekmek için zaman kaybetmeseniz harika olurmuş..
Deniz suyumu hocam?
Deniz suyuysa yıkıyabildiğiniz kadar bol yıkayacak tuzu seyrelteceksiniz.

su gelen tüm aksamları gaz yağı ile temizleyip bu işlemleri sürekli tekrarlayabilirsiniz.
Kışın yerlere tuz atıldığındada eve girmeden mutlaka yıkamak gerekir motoru.tuz aşırı korozyona sebeb oluyor.

İlerleyen zamanda ilk gidecek yerler
Jant rulmanları ,zincir rulmanı ,km okuyucu ve bu kısımlardaki vidalar olabilir..
Vidalar oksitlenirse sökmek zorlaşır komple vidaları gevşetip iyice temizleyip tekrar sıkabilirsiniz.

Bırak deniz suyunu deniz kenarında deniz seviyesinde bir sene kullanılmış motosiklet bile nemden dolayı aşırı korozyona uğrayabiliyor.
O yüzden deniz kenarında motosikletler alınırken dikkatli incelemek gerekilir.

Şakası yok bu işin iyice yıkayın durulayın hocam.
Belki kısa vadede bir şey görülmeyebilir.
Yinede korkutmasın sizi belirttiğim parçalar cüzzi rakamlar.İhtiyaç duyuldukça değiştirilen rutin aksamlar..

Mertcan39
06 Mart 2018, 17:10
zinciri yağlayın ön tekerlek dis bilyalar pislik almış olabilir başka sorun çıkmaz

Akias
06 Mart 2018, 17:47
Ön fren kısmında paslanma olmuş olabilir, Görsele göre egzoz seviyesinde olmadığı için egzozun içine su girmemiş gibi, Ne olur olmaz arıza ışığını da takip edin.

ogzcngdk
06 Mart 2018, 18:14
Hava filtresine su kaçmamiştır. Elektrik aksamına da zarar geldiğini düşünmüyorum.
Egzozdan su girdiyse oksijen sensorleri zarar görmüş olabilir.
Ayaklık müşürünü temizleyip wd40 sıkın, kablolari kontrol edin düzelecektir.

Eğer tuzlu su ise çok iyi şekilde tuzdan arındırmanız gerekiyor.

F54
06 Mart 2018, 20:41
hiçbirşey olmaz o kadar suyun içine girmekten
ben tenere ile 70 cm suyun içine daldım çıktım yola devam

Bleus
06 Mart 2018, 20:53
https://www.youtube.com/watch?v=TE0wgpICZX0

Bir şey olmaz gibi geliyor. Tuzu temizledikten sonra.

gisicin
07 Mart 2018, 00:20
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Dediklerinizi elimden geldiğince yapmaya çalıştım. Motoru bol su ile yıkayıp bazı yerleri hava kompresörü ile bazı yerleri bezle iyice duruladım. Ayaklık müşüründeki sorun düzeldi. Artık ayaklığı açınca motor stop ediyor. Elimin yetiştiği yerleri gaz yağı ve bezle temizledim. Söz ettiğim gıcırtı bol miktarda var. Ön tekerin dönmesinde aşırı bir zorlama var şu anda. Vites boştayken bile itemiyorum motoru. Arıza ışığı yanmıyor ama herhangi bir arıza olsa da yanacağını düşünmüyorum zaten :) İlk fırsatta servise çekeceğim motoru.

Servise gidene kadar motoru birkaç kez daha yıkamak istiyorum tuzun iyice gitmesi için. Her ne kadar basınçlı su püskürtmeyin motora dense de en azından tekerleri iyi bir yıkayayım benzinlikte diyorum. Belki basınçla araya giren tuz-pislik çıkar diye düşünüyorum. Sizce bir sıkıntı olur mu bunda?

ogzcngdk
07 Mart 2018, 00:32
Cevaplarınız için teşekkür ederim. Dediklerinizi elimden geldiğince yapmaya çalıştım. Motoru bol su ile yıkayıp bazı yerleri hava kompresörü ile bazı yerleri bezle iyice duruladım. Ayaklık müşüründeki sorun düzeldi. Artık ayaklığı açınca motor stop ediyor. Elimin yetiştiği yerleri gaz yağı ve bezle temizledim. Söz ettiğim gıcırtı bol miktarda var. Ön tekerin dönmesinde aşırı bir zorlama var şu anda. Vites boştayken bile itemiyorum motoru. Arıza ışığı yanmıyor ama herhangi bir arıza olsa da yanacağını düşünmüyorum zaten :) İlk fırsatta servise çekeceğim motoru.

Servise gidene kadar motoru birkaç kez daha yıkamak istiyorum tuzun iyice gitmesi için. Her ne kadar basınçlı su püskürtmeyin motora dense de en azından tekerleri iyi bir yıkayayım benzinlikte diyorum. Belki basınçla araya giren tuz-pislik çıkar diye düşünüyorum. Sizce bir sıkıntı olur mu bunda?

FI ışığı enjeksiyon sisteminde ve sensörlerde bir sorun olduğunda yanar, ön tekerleğin dönmemesi için iki sebep var; birincisi fren kaliperindeki pistonlar tuzlu sudan dolayı geri gitmiyordur buda sürekli fren yapmasına sebep oluyordur. Çözümü kaliperin sökülüp temizlenmesi ve bakımı yapılmasıdır.
İkincisi teker rulmanı tuzlu sudan dolayı dağılmıştır, bu sebeple görevini yerine getiremiyordur, çözümü değiştirmek.

atakan123123
07 Mart 2018, 17:30
Fazla oyalanmadan servise gitmekta fayda var.yıkaya yıkaya bir yere kadar.
Rulmanlara ve fren merkezine basınçlı su tutulmaz.
Rulmandaki greste gider dayanacağı varsada kısa sürede bozulur.
Fren merkezleri paslanmaz diye biliyorum ama yinede takılmış olabilirler.