PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nasıl hızlı devir alınır?



thedarkfire
13 Şubat 2018, 15:55
Başlıkta pek açıklayıcı olmadı sanırım ama şöyle anlatayım.
Benim mc 125 yavaş devirleniyor. Örnek veriyorum diğer motorumda gaza yüklenince devir çok hızlı artıyor ama mc 125 imde devir yavaş yükseliyor.

Bu durum karbüratörle mi ilgilidir? Diğer motorum enjeksiyonlu onunla kıyaslamayım, bi ybr de de aynı şekilde gaza yüklenince hızlı devirleniyor.

Acaba karbüratörü mü değiştirmeliyim? Eğer karbüratörden ise tavsiyeniz var mı?
Ayrıca karbüratörden değilse neyden dolayıdır?

Yapacağım bu değişiklikler motora zarar verir mi?

Mertcan39
13 Şubat 2018, 16:42
bakımları tam mı benim driftten bile hantal kalıyor ybr filtre buji vs zincir ne durumda

thedarkfire
13 Şubat 2018, 17:40
bakımları tam mı benim driftten bile hantal kalıyor ybr filtre buji vs zincir ne durumda

4 bin km de şu an, bütün bakımları yapıldı bu km ye kadar olan.
Kalkıştan bahsetmiyorum, mesela ybr de gaza asılınca yüksek devirlere hemen çıkıyor ama benim motorum daha yavaş çıkıyor o devirlere.

Mertcan39
13 Şubat 2018, 18:09
4 bin km de şu an, bütün bakımları yapıldı bu km ye kadar olan.
Kalkıştan bahsetmiyorum, mesela ybr de gaza asılınca yüksek devirlere hemen çıkıyor ama benim motorum daha yavaş çıkıyor o devirlere.

arka dişliyi büyütüp devirlenme hızını arttırabilirsin ama son hızın düşer bir problem var ki ybr den geç devirleniyor

BY_Lopus
13 Şubat 2018, 19:17
arka dişliyi büyütüp devirlenme hızını arttırabilirsin ama son hızın düşer bir problem var ki ybr den geç devirleniyor

Arka dişliyi büyütürsen motoru yorarsın daha yavaş devir alır yakıt artar motorun gücune göre o dişli üretimiştir yanliş dusunuyosun

thedarkfire
13 Şubat 2018, 19:19
Arka dişliyi büyütürsen motoru yorarsın daha yavaş devir alır yakıt artar motorun gücune göre o dişli üretimiştir yanliş dusunuyosun

Peki o zaman bisikletlerde neden arka dişli küçükdükçe hız artıyor?

Ekarademir
13 Şubat 2018, 20:43
Peki o zaman bisikletlerde neden arka dişli küçükdükçe hız artıyor?

Bisiklette şanzıman yok. Dişliler motordaki şanzıman gibi. Bisikletteki küçük dişli senin motor bloğunun içinde var yani. Ayrıca bisikletle motoru hangi mantıkla kıyasladın onuda anlayamadım.

EUOGLU
13 Şubat 2018, 22:47
Onun yerıne düzgün gaz açsanız? Hort dıye gaz oturursanız tabı sıkıntılu onun yerıne gıt gıde artarak oranlı açsanız?

Mertcan39
13 Şubat 2018, 23:00
Arka dişliyi büyütürsen motoru yorarsın daha yavaş devir alır yakıt artar motorun gücune göre o dişli üretimiştir yanliş dusunuyosun

bakımlarını sordum tam dedi hızlı devir istiyorsa en kolay çaresi bu

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------


Peki o zaman bisikletlerde neden arka dişli küçükdükçe hız artıyor?

bisiklette büyük dişli küçüğü çeviriyor motorda ise ön dişli küçük arka büyük

thedarkfire
13 Şubat 2018, 23:12
Bisiklette şanzıman yok. Dişliler motordaki şanzıman gibi. Bisikletteki küçük dişli senin motor bloğunun içinde var yani. Ayrıca bisikletle motoru hangi mantıkla kıyasladın onuda anlayamadım.

Tamam ama zincir sonuçta direkmen şanzumana bağlı değil. Önde de 1 dişli var arkada da 1 dişli var. Arka dişlinin ebatının değişmesi hızı ve torku etkiliyor demi?
Bisiklette de o şekilde arka dişlinin çapı değişince hız değişiyor.

Ekarademir
13 Şubat 2018, 23:32
Arka dişli büyürse tork artar max hız azalır. Küçültülünce ise tam tersi.
Püskürtmeli karbüratörler ani hızlanmalarda faydalı diye okumuştum. Onu bi araştır sen.

Uğur
13 Şubat 2018, 23:48
Dişliler orjinal ebatta mı?

thedarkfire
14 Şubat 2018, 00:00
Dişliler orjinal ebatta mı?

Orjinal ebatta.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------


Arka dişli büyürse tork artar max hız azalır. Küçültülünce ise tam tersi.
Püskürtmeli karbüratörler ani hızlanmalarda faydalı diye okumuştum. Onu bi araştır sen.

Evet bunu anlatmaya çalışıyorum, yukarıdaki arkadaş dişli büyürse hız artar demişte. Onu açıklamaya çalıştım.

ogzcngdk
14 Şubat 2018, 00:50
Sakın göstergen deviri geç gösteriyor olmasın?

Yada motorundaki balansör buna sebep olabilir.

'-'
14 Şubat 2018, 11:04
supap ayarı!

Mertcan39
14 Şubat 2018, 12:37
Sakın göstergen deviri geç gösteriyor olmasın?

Yada motorundaki balansör buna sebep olabilir.

Uğur bey iyi konuya adım attı bizim driftler 1 ile 2. viteste devir göstergesi devire yetişemiyor mcx te de bu soeun olabilir daha 7 bindeyken 10 binlerde olmuş oluyor tam gaz açtığımızda

Seko
14 Şubat 2018, 12:50
Boştayken de böyleyse hiçbir şey yapamazsın. Takılmayın böyle şeylere, başka motorla da kıyaslamayın.

thedarkfire
14 Şubat 2018, 21:51
Uğur bey iyi konuya adım attı bizim driftler 1 ile 2. viteste devir göstergesi devire yetişemiyor mcx te de bu soeun olabilir daha 7 bindeyken 10 binlerde olmuş oluyor tam gaz açtığımızda

Aynen olabilir çünkü örneğin vites arttırırken gazı bıraktığımda devirin düşüşü çok yavaş oluyor yada motoru kapattığımda motor durmasına rağmen devir ona göre daha yavaş 0 a iniyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------


Boştayken de böyleyse hiçbir şey yapamazsın. Takılmayın böyle şeylere, başka motorla da kıyaslamayın.

Evet boştaykende öyle.

BY_Lopus
17 Mayıs 2018, 19:14
Hizli devir alabilmen hizli vites atip yuksek devirde kullanman lazim

manofsteel
17 Mayıs 2018, 21:55
Çinlilerin devir saatine aldanmayın yanlış gösteriyor,ayrıca 600'den inip Mc'ye binince tabi ki yavaş gelecek,R6 hemen hızlanıyor demişsin aşağıda 8 tane emme sübabı var saniyelik aralıklar açılıyorlar,mc'de ise 1 tane emme subabı var bilginize :)

thedarkfire
17 Mayıs 2018, 23:19
Çinlilerin devir saatine aldanmayın yanlış gösteriyor,ayrıca 600'den inip Mc'ye binince tabi ki yavaş gelecek,R6 hemen hızlanıyor demişsin aşağıda 8 tane emme sübabı var saniyelik aralıklar açılıyorlar,mc'de ise 1 tane emme subabı var bilginize :)

Yalnız ters oldu biraz mc ilk motorum hala duruyor r6 yı yeni aldım bu konuyu açtığımda yoktu :D
Püskürtmeli karbüratör taktırıcam ve gösterge değiştiricem.
Haklısın gösterge yavaş hareket ediyor. Mesela ani frenle duruyorum gösterge daha yeni 0 a geliyor :D

snappy x
17 Mayıs 2018, 23:27
motoru sürekli devirli kullanmaya bak,zamanla daha çok devirlenir

thedarkfire
17 Mayıs 2018, 23:53
Hizli devir alabilmen hizli vites atip yuksek devirde kullanman lazim

Kastım o değil benim açıklayacak kelime seçemiyorum neyse :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------


motoru sürekli devirli kullanmaya bak,zamanla daha çok devirlenir

Yüksek devir kullanmak zarar verir mi motora?
Araba kullanan kişiler yüksek devir kullanılırmıymış falan filan diyolar motorcularda yüksek devir diyor çok arada kaldım :D

matrax33
18 Mayıs 2018, 02:13
Eksoz çok boğuyor o motorları. Üstünde gelen karbüratörleri pek randımanlı değil.