PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bu delik... ne deliği? :)))



reberemo
10 Şubat 2018, 13:00
bir süredir baskı balatası bitti diye düşünüyordum motorumun. sonra dün farkettim ki solda zincir tarafında şöyle bir delik var. vidalı bir kapak düşmüş. oradan hava alıyor motor. içeri çekiyor havayı. ya da üflüyor. performans düşüren buymuş. tıkadım bezle öylesine motora can geldi. debriyaj balatası bitmesi değil sanırım sorun buymuş. birincisi nedir bu bir fikri olan var mı? ikincisi rks 250 cruiser motorum sadece ordan düşen kapağı satacaklarını sanmıyorum. ne yapabilirim?
https://imageshack.com/i/pmtwGCAzj
https://imageshack.com/i/pmnwssm9j
https://imageshack.com/i/pomdfKDcj
https://imageshack.com/i/poDrbzgmj

MD.Murat
10 Şubat 2018, 13:07
kapak bulamazsan diye yazıyorum ,
tornacıya gidersen dişlere uygun bir kapak yapabilirler.

Mertcan39
10 Şubat 2018, 13:14
orada sanırım krankı çevirmek için açılıyor düz tornavida ile açılan bi kapak motorcularda vs vardır belki çıkma fila

Olcay Avşar
10 Şubat 2018, 13:20
Yedek parçacılarda var bu kapaktan, uğra al hemen. tamircilerde de olur.

YasinC
10 Şubat 2018, 13:25
Git tesisatçıya 1/2 yada 3/8 tapalardan biri olur belki uğraşma hemen tornacılar ile :)

thepope
10 Şubat 2018, 13:53
O kapağın olmaması motosikletin performansını hiçbir şekilde etkilemez, o kapağın içindeki somun çevrilerek pistonun ölü noktası bulunur. İçerisinde genel olarak alternatör ve marş motoru sistemi bulunur. Ama kapalı olması içerisine su toz gibi alternatöre zarar verebilecek maddelerin girmesini önler. O nedenle motosiklet tamircilerine gidip sorun, belki farklı bir markanın ki uyabilir.

chevy64
10 Şubat 2018, 14:20
Ustte arkadas aciklamis zaten de o bez ordayken calistirip iceri sardirmadiysan iyi.

reberemo
10 Şubat 2018, 14:54
cevaplarınız için çok teşekkür ederim. sanayi yolu görünüyor bana. gidip bulayım alternatif bir kapak.

uzay gemisi
10 Şubat 2018, 15:31
orada volant olması lazım. Delik ise volant kapağının deliği.
Motosiklet Yamaha galiba büyük şehirdeyseniz yetkili servisten orijinal parça temin etmeye çalışın

reberemo
10 Şubat 2018, 16:37
o boşuktan hava girişi ve çıkışı normal mi? gaz verdikçe artacak şekilde hem de? performansa çekişe etkisi var gibi geldi bana ama... bilemedim

uzay gemisi
10 Şubat 2018, 16:49
büyük ihtimal hava girişi çıkışı değildir. motor döndükçe volantta döner. Volantın dönüşü bir hava akımı oluşturuyor olabilir. Oradan yanma odasına blokta çatlak olmadığı sürece hava girmesi imkansız. ama aynı şekilde orada egzantrik zinciri bulunuyor. hava gidiyorsa sübapların oraya üst kapağa gidip geliyordur buda hava giriş çıkışı olarak duyuluyordur.

reberemo
10 Şubat 2018, 16:59
hmmm... 🙄 demek ondan elimi içeri çekiyor süpürge gibi.

thepope
10 Şubat 2018, 17:06
orada volant olması lazım. Delik ise volant kapağının deliği.
Motosiklet Yamaha galiba büyük şehirdeyseniz yetkili servisten orijinal parça temin etmeye çalışın
Her motosiklette egzantirik zinciri o kısımda olmuyor.

uzay gemisi
10 Şubat 2018, 17:21
Her motosiklette egzantirik zinciri o kısımda olmuyor.

elbette, ben tahminde bulunarak yazdım v2 makinede ne vardır ne yoktur bilmiyorum.
bu arada önceki mesajımda motor döndükçe volantta döner yazmışım doğrusu krank döndükçe olacaktı motor dönmez:mrgreen:

mterayes26
10 Şubat 2018, 17:43
Yorumlar gözlerimi kanattı. Nasıl bir hayal gücü bu

Kural [ Z ]
10 Şubat 2018, 17:48
Krank' ı çevirmemiz gereken durumlarda kapağı sökmeden anahtar takmak için basit bir tapadır o. İçeri hava çekebilir, bazı motosiklet motorlarında emme manifolduna valf ile veya doğrudan bağlantısı vardır normaldir. Bir tapa veya kendi kapağı ile kapatmanız yeterli, içine bez v.s. sokuşturmayın canınız yanar.

Konu epey uzamış :sunny:

reberemo
10 Şubat 2018, 19:18
sayenizde bir sürü şey öğrendim canlar. hepinize çok teşekkür ederim