PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorumda bir sorun basladi ve gittikce artiyor (giderken tekleme)



velizrsln
04 Şubat 2018, 10:10
Tekleme demekle dogru ifade ederim sanirim, ilk baslarda sadece yuksek devirlerde tekliyordu gazi asilinca falan, bu gittikce artti ve tabii ben kullandigim icin :/, en son artik stop etmeye basladi bende getirdim eve koydum,

ara gaz vermekte hic sorun yok ayni eskisi gibi veriyor

en son motorun yagini ve akusunu degistirmistim!, kitapcikta onerilen yag 10w40 iken ben 15w50 koydum

ogzcngdk
04 Şubat 2018, 11:37
Motor nedir?

Nikkfurie
04 Şubat 2018, 13:03
Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..

pea
04 Şubat 2018, 13:50
Oksijen sensöründen olabilir.

Tnt25'te başıma gelmişti. 6000 devri geçince motor teklemeye başlıyordu. Sorun gittikçe arttı, ani gaz açışlarda tekleyip yüksek devirlerde stop ediyordu. Oksijen sensörü değişince sorun gitti.

velizrsln
04 Şubat 2018, 14:32
Motor nedir?
cbf1000

Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..
hayatımın her köşesi böyle insan her şeye alışıyor, benimde aklımda benzin pompası vardı baya sökücez demekki :=) peki bu benzin pompasının neresinde oluyor? söktüğüm gibi gözükür mü

Oksijen sensöründen olabilir.

Tnt25'te başıma gelmişti. 6000 devri geçince motor teklemeye başlıyordu. Sorun gittikçe arttı, ani gaz açışlarda tekleyip yüksek devirlerde stop ediyordu. Oksijen sensörü değişince sorun gitti.

oksijen sensörüm benim bağlı ama takılı değil motorun bir tarafında öylece duruyor ama 1 aydır öyle o bu sorun 1 haftadır var ve şuan motor binilmicek halde, evet benim oksijen sensörü biraz sallamasyon duruyor orada ama oksijen sensörüyle böyle şeylerin hiç alakası olduğunu sanmıyorum sendekinin bununla çözülmesi çok garip, baya kişi oksijen sensörünü söküp atıyor

pea
04 Şubat 2018, 16:10
Haklısın, yanlış söylemişim.
Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.

Hamza Toruk
04 Şubat 2018, 18:45
Biraderim şu motor camiasında senin kadar sorunla karşılaşan yoktur herhalde, açtığın konular hatırladığım kadarıyla hep yaşadığın problemlerle ilgili, neyse geçmiş olsun diyelim, burada ise depoyu temizlemeni hatta benzin pompasının içinde minik bir süzgeç olur ona bakmanı tavsiye edebilirim..

Bu yorumdan sonra okumadım :))

Boldpilot
04 Şubat 2018, 19:00
Bujileri ve buji pipolarını elden geçirerek işe koyulabilirsiniz ☺

velizrsln
05 Şubat 2018, 00:42
Haklısın, yanlış söylemişim.
Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.
o hangi sensördü acaba :=/ iacv sensörü, maf sensörü, map sensörü, vs. vs..
air temp sensör diye bir şey var hava kutusuna bağlı ona bakabilirim çok kolay o, ama servis bundan olabileceğini hemen nasıl anlamış, arıza falanda yakmıyor onu çıkarınca arıza yakıyor bende


Bujileri ve buji pipolarını elden geçirerek işe koyulabilirsiniz ☺

bujilerin sağlam olup olmadığını değiştirmeden nasıl anlayabilirim? çok pahalı çünkü

pea
05 Şubat 2018, 01:04
Servis hemen anlamadı. Bolca rezillik çektim, sol şeritte motor stop etti, defalarca servise gittim. Deneme yanılma parçalar değişti. Diagnostik cihazına da bakınca sonunda o sensör olduğu anlaşıldı.

Dediğim sensör ufak, serçe parmağın yarısı kadar, 2 uçlu bir şey.

velizrsln
05 Şubat 2018, 01:34
Servis hemen anlamadı. Bolca rezillik çektim, sol şeritte motor stop etti, defalarca servise gittim. Deneme yanılma parçalar değişti. Diagnostik cihazına da bakınca sonunda o sensör olduğu anlaşıldı.

Dediğim sensör ufak, serçe parmağın yarısı kadar, 2 uçlu bir şey.

tamamdır benim hava kutusunda air box da olan iat sensör, tamamdır o zaman motoru sokabileceğim bir giriş daire bulduktan sonra ilk işim o sensörü kontrol etmek, sensörün direncini kontrol edicem sağlamsa onu es geçicem, benimki hatırladığım kadarıyla tek uçlu yani sivri beyaz, tabii fişi 2 kablolu birşeydi, teşekkürler bir deniyim bakalım bence benimki bundan değildir ama çünkü ara gaz verirken hiç sorun yok, bujidende olduğunu düşünmüyorum çünkü gene ara gaz verirken sorun yok, ama bilmiyorum sonuçta 3-10 luk bir biniciyim sadece denerim test ederim, muhtemelen daha bu konuyu çok canlandırıcam

velizrsln
07 Şubat 2018, 14:26
benzin pompasını söktüm baktım filtreyi gördüm oraya ulaştım filtre pisti ama normal mi değil mi bilmiyorum direk filtreyi söküp attım şuan filtresiz ama sorun çözülmedi şimdi buji ve bobinlerine yönelicem ama bu zor iş oraya ulaşmak biraz zor o yüzden motoru eve sokucam öyle devam edicem

velizrsln
10 Şubat 2018, 01:31
benzin pompasına baktım içindeki filtre pisti onu söküp attım şimdi filtresiz takılı, sonra bujileri ve pipoları söktüm hepsini test ettim hepside ateşliyor, sonra dirençlerini kontrol ettim hepside hemen hemen aynı, ama bujilerin sitesinde 5k ohm olması gerektiği yazıyor benimkiler 3.5-4 falan çıkıyor

sorunu çözemedim yanii hala, acaba benzin pompası mı yeterince pompalayamıyor?

velizrsln
11 Şubat 2018, 13:18
Haklısın, yanlış söylemişim.
Hava akış sensörü diyecektim. Tam doğru adı bu olmayabilir, benim servis öyle demişti. Intake air temperature sensor/emiş havası sıcaklık sensörü olması lazım doğrusu.

peki senin sorunun esnasında arıza ışığı yanıyor muydu?