PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tek egzoz patlaması



TahaC
03 Şubat 2018, 22:51
Merhabalar herkese. Bende regal raptor daytona var. Bu ocak ayında çok fazla kullanmadım motoru. En fazla 1.5 - 2 hafta yatmıştır. Tabii doğal olarak akü bitmiş. Neyse vurdurma falan derken zar zor çalıştı. Full depo benzin bırakmıştım zaten. İlk gün zorlanarak çalıştı. 2. gün tekrar çalıştırmak istediğimde motorun soğuk havadan dolayı sanırım zorlanarak bir iki kez bi ateşleme yapar gibi oldu ama yine çalışmadı. Tekrar vurdurdum ancak öyle çalıştı. Ama şu an şöyle bir sıkıntım var. Çift egzozu var ama tekinde patlama oluyor. Hatta öyle bir patlama oluyor ki, biraz dolaşmak istediğimde sanki stop edecekmiş gibi bir savurma yapıyor. Yüksek devirdi patlama yüksek, düşük devirde daha düşük ses çıkıyor. Bu problem neden olmuş olabilir? Bir de jigle açık kapalı tutsam bile hiç bir fark yapmıyor. Sanki motor vurdurduktan sonra jigle sistemini kendinden çıkarmış gibi.

Kısacası hem tek egzozum baya sürüşü etkileyecek şekilde patlama yapıyor (savurma şeklinde)
Jigle çalışmıyor yani aşağı da indirsem bir etki yaratmıyor (vurdurma yaptıktan sonra böyle oldu)

Bu problemler neden kaynaklanmış olabilir? Pazartesi ustaya götüreceğim ama ''hee şundandır o, onun fiyatı da 200 lira'' gibi bir şey duyup kazık yemek istemiyorum. Ufaktan da olsa birkaç fikir edinebilirsem sayenizde çok mutlu olurum. İyi akşamlar.

Kural [ Z ]
03 Şubat 2018, 22:58
Triger zincir gergi ayarınızda biraz dahi sorun var ise, triger zinciriniz vurdurma esnasında diş atlamış olabilir. Bu durumda motorda zorlanma, ancak yüksek devirlerde güç üretme, egsozda patlamalar görülebilir. Bu durumda (motor tipine göre değişir ancak) süpapları eğimiş veya piston başına zarar vermiş de olabilirsiniz.

Belki de daha basit başka bir nedeni vardır, aklıma gelen ilk şey nedense bu oldu.

TahaC
04 Şubat 2018, 20:05
Başka fikri olan yok mu?

Ekarademir
04 Şubat 2018, 20:50
Vurdurmanın yada yığdırmanın bi zararı eksantirip zincirinin atlama yapmasıdır. Üstteki arkadaşın triger zincir dediğide aynı şey sanırım.

Yani bende onunla aynı fikirdeyim.

ergunerbaş
04 Şubat 2018, 21:57
17 bin km daytona kullandım,soğukken kolay çalışmaz tek silindire düşebilir.İlk çalıştırmada soğuk havalarda jıkleyı çek ve gaz verme.Sen buyuk ıhtımal boğdun motoru buji yağlandı ve tek silindire düştü.Senkron,karbüratör ve subap ayarlarını yaptır ve buji kablolarını kontrol et.

exlem
05 Şubat 2018, 10:53
Çalışmayan egzozun bulunduğu silindiri ve bujiyi kontrol edin, ettirin. Büyük ihtimalle motorunuz tek silindire düşüyor.