PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MRF Lastik ve Hava Basıncı Kararsızlığı



Angrypower
03 Şubat 2018, 19:03
Bugün malum patlak lastiğim yüzünden BUZ MOTOR Kabataş'a gittim. Lastiğimi gösterdim. Minik bir çivi girmiş. Onu çıkartırken attığım 2tane fitil'e de baktılar. İçine vakti zamanında lastik köpüğü sıktığım için de jant'ı içten oksitlendirmişim. Sağolsun onunla da ilgilendiler. Lastiğimin tamir edilemez oluşunu gösterip 15500km yapmışsın gel bunu değiştirelim kendini riske atma die de telkinde bulundular.

Malum maddiyat elvermediğinden bana ikinci el bir MRF arka lastik verdiler. Lastikten memnun kaldım sayılır ama yerler kuru olduğu için bir fikir sahibi olamıyorum.

Ekipmanlar ile toplam 100kg falan oluyorum. Ön lastiği ben 29 arka 33 basıyordum. 32/36 olarak değiştirdiler. Fabrika verisi ise 25/28. Her ne kadar bu hava basınçlarından memnun hissetsem de kafamı kurcalıyor.

1- MRF nasıldır? yoksa yenileme yoluna gideyim mi?
2- Lastiğin km'sinden ziyade diş derinlikleri daha belirleyici etken değil midir?
3- Malum hava basınç olayına kafam biraz gidiyor.
4- Öndeki lastik michellin pilot street, arkadaki mrf oldu. Beni sıkıntıya sokar mı?

Şimdiden teşekkürler...

tommygun
03 Şubat 2018, 20:10
Benden daha tecrübeli üstatlar daha doğrusunu söyleyecektir ama farklı zamanlarda ısınan, farklı marka, farklı hamur özellikli ve farklı desenli lastikler frenlemede ya da virajda bana biraz tehlikeli gibi göründü. Yarın ve sonrası hava yağmurlu, zemin ıslak ve kaygan. Dikkatli sür bence.

zaferce
03 Şubat 2018, 20:11
Diş derinlikleri bitmemiş olsa bile lastik belirli miktar km yapınca veya zaman içinde motor hareket etmeden beklese bile artık sertleşiyor. 15 bin devirmiş bir lastiğin değişecek kıvama gelmiş olması makul. Lastikçi değişim önermekle doğru yapmış. Aslında lastiğin kendisine bakınca da çatlak çatlak bir görüntü fark edilebilir.

Ön ve arka lastikler genelde aynı yaşta ve aynı km'de oluyorlar. Bazı insanlar sadece arka lastiğin orta kısmının diş derinliği bitince değiştirdikleri için önemsemeyebiliyorlar sadece. Ama aslında şu andaki ön lastikte de aynı çatlaklar görünüyordur ve o da 15 bin km yaptıysa o da artık değişse iyi olur.

Ön ve arkanın aynı marka aynı model olması istenir. Çok çok çok zorlayıcı bir sebep yoksa lastikleri set olarak değiştirmek önerilir. Hatta muhtemelen zaten ön lastik de çatlaklar oluşturmuş, sertleşmiş, yol tutuş kabiliyetinde azalma göstermeye başlamıştır.

Motorun kullanım kitapçığı ne diyorsa o havayı basmak lazım. KTM'nin küçük Duke'lerinde ön 29, arka 29-32 arası olarak öneriliyor. Sürücü ağırlaştıkça 32'ye doğru çıkılabiliyor. Lastikçi en yaygın kullanılan ölçüyü basar geçer her motorun kılavuzunu ezbere bilecek hali yok adamların. Onu kontrol etmek ve doğru ayara getirmek malesef bize düşüyor. Aslında araba için de durum aynı.

Ben olsam imkanları zorlayıp bir set yeni lastik almaya çalışırdım.

PS: Bekleyen lastiğin sertleşmesinden kastım motora takılmış, hava basılmış ve bu yükün altında olan lastiklerden bahsediyorum. Rafta uygun koşullarda satılmayı bekleyen lastikleri kast etmiyorum. Gerçi onların da tazesi bulunabiliyorsa mümkün olduğunca tazesini almak akıllıca olabilir. Ama bulunamıyorsa da 1 yıllık lastik alınabilir bence.

Kasım38
03 Şubat 2018, 20:14
1. Bilmiyorum.
2. Lastiğin diş derinliği ve yaptığı km'den daha önemlisi yaşıdır. Diş derinliğini gözünle görüp ölçüp tedbir alabilirsin. Ama 2 yılını geçen lastiklerde kauçuk yavaştan sertleşmeye başlar ki yolda kaymasını etkileyen en büyük unsurlardan biridir.
3. Kitapçıkta ne yazıyorsa ondan şaşma.
4. Ön arka farklı marka kullanan çok kişi var. Fabrika ölçüleri ise sorun yok.

Angrypower
03 Şubat 2018, 20:40
Lastikleri geçen sene mart ayının ortasında almıştım. İş yerine git gel 85km olunca biraz erken km sınırına gelmiş olabilirim. Lastikleri aynı anda set olarak almıştım. Lastikleri fabrika ölçüsüne çekince virajlarda kaymağa başlıyor. O yüzden 29/33 kullanmağa başlamıştım.

Bende istiyorum Küçük Pulsar'a rosso 2 takayım ama pilot streetler de gözümde pek önemli yere sahip değiller şu ara. Araştırmağa devam edeyim en iyisi, yağmurlu havalarda çıkmamakta fayda var anlaşılan.

Nikkfurie
03 Şubat 2018, 22:24
Kabataş Buz Lastiğe güvenebilirsin, işinin ehli insanlardır, dükkanlarından çıkan motorda sıkıntıya sebep olacak birşeyi önermezler, sen yok böyle sürücem desende güvenli olan ne ise onu yaparlar..