PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Moped devri başladi.



levend84
30 Ocak 2018, 21:34
Merhaba arkadaşlar.

Anlaşilan,bu yaz sezonunda vergiden,sigortadan muafiyetli urunler bolca sofrada olacak.

http://www.kubamotor.com.tr/model/runner-50/

Ülkemizdeki,japon distiributorlerden´de ayni girişimi bekliyoruz.

burak burk
30 Ocak 2018, 21:40
yakında bulurlar bir kulp 50cclere çok fazla arka arkaya çıkmaya başladı.iş yerinden arkadaşım bile aldı peugeot kissbee 50cc

okanbagiscan
30 Ocak 2018, 21:48
Gittikçe uzakdoğu ülkelerine dönüyoruz.

Remzidemir41
30 Ocak 2018, 21:50
Vallahi. Bundan sonra herksede yarım kask , 50cc moped. Karınca sürüsü gibi gezmeye başlıcaz vallahi...

istanbu_gezg
30 Ocak 2018, 21:56
Molped diye okudum

artemis99
30 Ocak 2018, 21:58
Vallahi. Bundan sonra herksede yarım kask , 50cc moped. Karınca sürüsü gibi gezmeye başlıcaz vallahi...

Keşke karınca sürüsü gibi olsak. İt sürüsü gibi otomobillerden iyidir.

logaritma
30 Ocak 2018, 22:01
motor iki şey için alınır ya vasıta olarak a noktasından b noktasına gitmek için alırsınız taksi niyetine..
yada zevk keyif için alırsınız..

bu iki kesim birbirini anlayamaz hiç bir zaman.. o ona laf eder diğeri ona..

Adam 50cc niye alır a noktasından b noktasına kısa mesafe git gel için alabilir. işinden evine düz ayaksa gidip gelmek için alabilir.. 50cc de trafik sigortasından ziyade en büyük özelliği b tipi araba ehliyeti ile kullanılması tercih nedeni de o zaten.

millet motor ehliyeti sınavı osuyla busuyla uğraşmak istemiyor.. motoru büyütmek motorcu olmak gibi bir derdide yok adamın işinden evine git gellik alıyor.

sigorta ikinci planda .. bence 50cc liklerede sigorta yapılmalı ama normal sigorta değil çok ultra light kısıtlı kapsam alanı çok dar bir sigorta yapılmalı neticede 3-4 beygirlik motorlar bunlar vursalar bir arabaya ne zarar verebilirler ki 3-5 bin lira karşı tarafın zararını karşılasa yeterli bence..

onun içinde şimdiki gibi 300-400 tl lik sigorta değilde 20 tl lik 50 tl lik ultra light bir sigorta yapılabilinir.. hem süreninde bir güvencesi olur minik çıtır şeylerde cepden para ödemez..

azda yakıyor daha doğrusu yakmıyor bile 50cc kokluyor oda artı avantaj. benzinin litre fiyatı nerdeyse olucak 6 tl .. 6 tl az paramı..

snappy x
30 Ocak 2018, 22:01
emisyon saçmalığı dolayısıyla 2t mopedleri tedavülden kaldırdılar.ama mobiletler bu çin mallarına bin basar,yurtdışında sıfır km 2t mopedler satılıyor keşke getirseler.

levend84
30 Ocak 2018, 22:22
emisyon saçmalığı dolayısıyla 2t mopedleri tedavülden kaldırdılar.ama mobiletler bu çin mallarına bin basar,yurtdışında sıfır km 2t mopedler satılıyor keşke getirseler.

Yurt dişinda,2T Mopet´lerin bazilarinda,yag ve benzin karisimi ile ugrasmamak adina 1lt lik yag besleme tanki bile mevcut,burdan yap hesabini :)

fireblade e
30 Ocak 2018, 22:24
Çok sürmez alırlar ellerine 50cc mopetler in satış adet lerini "dur biz bunlara ufak ufak kitleyelim" derler.Önceden motosikletlere taşıt pulu ödemezdik Unakıtan amcam bir çalışma yaptı haşırt ,sonuç bu.

F54
30 Ocak 2018, 22:25
ne güzel işte belki millet motora biner de tarfik çilesi azalır

levend84
30 Ocak 2018, 22:42
Yaş itibariyle eskiler iyi bilir,70-80li yillarda bisiklete plaka takiliyordu.

logaritma
30 Ocak 2018, 22:53
50c.c ye çok büyük bir şey getirmezler yıllardır getirmiyorlar ben bildim bileli 100c.c ye kadar olan motorlardan vergi alınmazdı sırf sigortası yüksek ve sigorta yaptırsan bile sigorta kapsamı dışında olunduğu için yani gereksiz diye anadoluda köy yerlerinde kimse plaka ile bile gezmezdi.

sonradan bu 50cc ye kadar sigorta muafiyeti gelince en azından sistemde gezen bir çok moped plaka falan çıkartmış en azından trafiğe yasal olarak dahil olmuşdur..

gene bir şey çıkartsalar insanlar gene ya ödemez yada trafikden düşürür motoru gene eskisi gibi plakasız falan sürer.. zaten 2-3 bin lira mopedler 20-50 tl lik sigorta çıkartsan mopede özel neysede 300-500 liralık sigorta çıkartsalar 3 sene sürsen sigortaya motorunun parası kadar para ödersin saçma olur..

akindir
31 Ocak 2018, 01:41
Bence motosiklete teşvik için güzel bir kanun zaten B ehliyeti olan adam teorik olarak trafik kurallarını vs. bilmesi gerekiyor. Büyükşehirlerde trafik rahatlar en azından.

Birkan07
31 Ocak 2018, 03:58
Linkte runner 50 görünce Gilera Runner 50 geldi sandım :)

2 zamanlı, 50cc, su soğutmalı çılgın italyan top speed konusunda hayrete düşürür. 90-100km hızlara çıkabiliyo. Youtube'da 107 yapan vardı bitane :) tabi bu runner ailesi krank kırmada dünya markası :) keşke ülkemize gelse 50cc olmasına rağmen atikliğiyle, hızıyla binilesi bi motor.

En sevdiğim kasası bu 2002 öncesi sp modeli. Bide 2002den sonra sp'ler var kuyruğu, elciği, ön grenajı farklı onu atmayayım yer kaplamasın.

https://i.hizliresim.com/Oo7pqz.jpg (https://hizliresim.com/Oo7pqz)

Bu aşağıda kide ülkemizde Vrx 200 olarak kullanılan ve ülkemizde 4 zamanlı olan kasası ( sanırım bunlarda 2002 de başladı ) 50cc 2 zamanlısı yurt dışında mevcut fotoğrafta kide 2 zamanlı 50cc.

https://i.hizliresim.com/8YD7NQ.jpg (https://hizliresim.com/8YD7NQ)

Son olarakta yine ülkemizde 200cc 4 zamanlı olan ST kasanın 50cc 2 zamanlısı mevcut.

https://i.hizliresim.com/D740y6.jpg (https://hizliresim.com/D740y6)

Gelseler vergisiz ve sigortasız kullanırdık, çokta güzel olurdu ama gilera ülkemizde diğer italyanlar gibi iş yapmadı, yapamadı.

Bi kaç model daha atayım bari gaza geldim.

Fındık kurdu Piaggo Zip 50

https://i.hizliresim.com/BLD5WM.jpg (https://hizliresim.com/BLD5WM)

Sivri sinek Aprilla Rs 50

https://i.hizliresim.com/Z97PjV.jpg (https://hizliresim.com/Z97PjV)

Çılgın çocuk Aerox 50

https://i.hizliresim.com/oOrRq9.jpg (https://hizliresim.com/oOrRq9)

Ağır abi görünümlü kılıbık Derbi gp1 50 ( bunuda çok severim )

https://i.hizliresim.com/lOv6Pr.jpg (https://hizliresim.com/lOv6Pr)

Moped asla ama 50cc candır :)

whitedeamon
31 Ocak 2018, 04:17
motor iki şey için alınır ya vasıta olarak a noktasından b noktasına gitmek için alırsınız taksi niyetine..
yada zevk keyif için alırsınız..

bu iki kesim birbirini anlayamaz hiç bir zaman.. o ona laf eder diğeri ona..

Adam 50cc niye alır a noktasından b noktasına kısa mesafe git gel için alabilir. işinden evine düz ayaksa gidip gelmek için alabilir.. 50cc de trafik sigortasından ziyade en büyük özelliği b tipi araba ehliyeti ile kullanılması tercih nedeni de o zaten.

millet motor ehliyeti sınavı osuyla busuyla uğraşmak istemiyor.. motoru büyütmek motorcu olmak gibi bir derdide yok adamın işinden evine git gellik alıyor.

sigorta ikinci planda .. bence 50cc liklerede sigorta yapılmalı ama normal sigorta değil çok ultra light kısıtlı kapsam alanı çok dar bir sigorta yapılmalı neticede 3-4 beygirlik motorlar bunlar vursalar bir arabaya ne zarar verebilirler ki 3-5 bin lira karşı tarafın zararını karşılasa yeterli bence..

onun içinde şimdiki gibi 300-400 tl lik sigorta değilde 20 tl lik 50 tl lik ultra light bir sigorta yapılabilinir.. hem süreninde bir güvencesi olur minik çıtır şeylerde cepden para ödemez..

azda yakıyor daha doğrusu yakmıyor bile 50cc kokluyor oda artı avantaj. benzinin litre fiyatı nerdeyse olucak 6 tl .. 6 tl az paramı..

Sana hiç katılmıyorum doğrusu.Nedenide şu bu iki kesim hiç birbirini anlamaz diye birşey yok.Hatta bende öyle yapıyorum SS motorla trafiğe girmek şehir içinde dolaşmak zor özellikle makina büyük kuvvetli olunca yanında bir tane 125lik var ister yük taşı ister a noktasından b noktasına git sıkıntı yapmaz yavaş kalır ama zaten ondan hız bekleyen yok.Yani tek bir insan bile bu iki aracın farkını bilip nerde hangisini kullanması gerektiğine karar verebiliyorsa zevk için alan adamda iş için alan adamda birbirini çok rahat anlayabilir.

cenkyenmez
31 Ocak 2018, 10:08
Daha öne konuşulmuştu ancak tekrar yazalım da, gelecekte konuyu okuyanlara kalsın;
Trafik sigortası 50cc moped harici taşıtların tescili, yani ruhsat çıkartabilmesi için zorunlu iken 50cc mopedlerde zorunlu değildir.

Bu cümle doğrudur, ancak;
50cc mopedlerin trafiğe çıkabilmesi için trafik sigortası gereklidir. Yani sıfır satın aldığınızda sigorta yaptırmadan plaka çıkartabilirsiniz ancak bu şekilde trafikte kullanırsanız olası bir trafik çevirmesinde ya da trafik kazasında sigortanız olmadığı için diğer sınıflardaki (sigortasız kullanan) taşıtlarla aynı cezayı yersiniz.

Bunu atlamayalım.

artemis99
31 Ocak 2018, 10:36
Daha öne konuşulmuştu ancak tekrar yazalım da, gelecekte konuyu okuyanlara kalsın;
Trafik sigortası 50cc moped harici taşıtların tescili, yani ruhsat çıkartabilmesi için zorunlu iken 50cc mopedlerde zorunlu değildir.

Bu cümle doğrudur, ancak;
50cc mopedlerin trafiğe çıkabilmesi için trafik sigortası gereklidir. Yani sıfır satın aldığınızda sigorta yaptırmadan plaka çıkartabilirsiniz ancak bu şekilde trafikte kullanırsanız olası bir trafik çevirmesinde ya da trafik kazasında sigortanız olmadığı için diğer sınıflardaki (sigortasız kullanan) taşıtlarla aynı cezayı yersiniz.

Bunu atlamayalım.

Yanlış bilgi vermeyelim . Trafik kazasında ceza yemezsiniz. 50cc mopedlerde trafik sigortası zorunluluğu kalktı yani çevirmede de sigorta sorulmayacak, ancak genelgeden bilgisi olmayan ekip size ceza yazarsa buna itiraz edip cezayı iptal ettirmeniz gerekiyor gibi bir saçma durum da olabilir. Sigorta yaptırsanız dahi mopedler teminat dışı, bisiklet ve mopedlerden meydana gelen hasarlar kapsam dışı olarak değerlendiriliyor. Trafik sigortası ne sizin ne de karşı tarafın hasarını karşılamaz. Bu durum genel hükümlere tabidir diye belirtilmiş trafik kanununda da. Yani mala zarar verme vb kapsamına atmışlar. Oldu ki kaza yaptınız mopediniz parçalandı. Hasarını karşılamak için polis tutanağı ile dava açmalısınız.
50cc moped almak ve B ehliyeti ile kullanmanın önü açılırken, öte yandan bu riskleri de beraberinde getiriyor. Oh ne güzel vergi yok sigorta yok derken, başınıza gelecek olası bir kaza durumunda dımdızlak ortada kalmanız mümkün.

Thracian
31 Ocak 2018, 11:13
Eskiden 50 cc motosikletlerle 100-150 cc motosikletler arasında bariz fiyat farkı vardı.50 cc ye 2000 TL istiyorlarsa benzer özelliklerde 50cc üstü motosiklete 2500-3000 istiyorlardı.50 cc motorların şimdi hem 0 km si hem 2. eli resmen 100-150 cc motosikletlerden pahalı.Kedi pipisi kadar Honda Today lere ciddi ciddi 10.000 TL isteyen bir sürü insan var.50 cc lere o parayı verceğime az kullanılmış yada 0 km bir 150-250 cc alırım,adam gibi sigortasını da yaptırırım vergisini de öderim şehirler arası da gezerim,kedi pipisi kadar motorlara o fiyatları isteyenler bir yerlerine monte eder o motorları.

50 cc demek alış fiyatı ucuz,işletme maliyetleri ucuz motosiklet demekti zamanında.Ne kadar fırsatçı şark kurnazı halkımız ve esnafımız var.Yok arkadaş sürekli devlete laf sokuyoruz vergilerden ama bizim baştan halkımızda,esnafımızda iş yok.Eline ucuza motosiklete binmek için fırsat geçiyor herkes fiyat arttırarak bu fırsatı yok ediyor.Dünyanın başka hiç bir yerinde kendi kendine kazık atmayı bu kadar seven başka bir halk yok.

Not:Bu arada arkadaşlar sakın 50cc motorları alıp büyük şehirlerde kullanmaya kalkmayın üstünüzden geçerler görmezler bile.Bu motosikletler anca sakin,küçük şehirlerde,yazlık yerlerde kullanılmaya uygun.Büyük şehirlerde beni 250 cc motosiklet ile bile sıkıştırıyorlar 50 cc motosikletin yoğun trafikte hiç şansı yok.Anca bakkala ekmek almaya gidersiniz.

gerivites
31 Ocak 2018, 11:22
Yaza ben de düşünüyorum şehir içinde bir tane bunlardan her işi görür. Bir tane de 250cc alıp otoparka bırakırım kafam rahat olur.

Lucas
31 Ocak 2018, 13:17
Eskiden 50 cc motosikletlerle 100-150 cc motosikletler arasında bariz fiyat farkı vardı.50 cc ye 2000 TL istiyorlarsa benzer özelliklerde 50cc üstü motosiklete 2500-3000 istiyorlardı.50 cc motorların şimdi hem 0 km si hem 2. eli resmen 100-150 cc motosikletlerden pahalı.Kedi pipisi kadar Honda Today lere ciddi ciddi 10.000 TL isteyen bir sürü insan var.50 cc lere o parayı verceğime az kullanılmış yada 0 km bir 150-250 cc alırım,adam gibi sigortasını da yaptırırım vergisini de öderim şehirler arası da gezerim,kedi pipisi kadar motorlara o fiyatları isteyenler bir yerlerine monte eder o motorları.

50 cc demek alış fiyatı ucuz,işletme maliyetleri ucuz motosiklet demekti zamanında.Ne kadar fırsatçı şark kurnazı halkımız ve esnafımız var.Yok arkadaş sürekli devlete laf sokuyoruz vergilerden ama bizim baştan halkımızda,esnafımızda iş yok.Eline ucuza motosiklete binmek için fırsat geçiyor herkes fiyat arttırarak bu fırsatı yok ediyor.Dünyanın başka hiç bir yerinde kendi kendine kazık atmayı bu kadar seven başka bir halk yok.

Not:Bu arada arkadaşlar sakın 50cc motorları alıp büyük şehirlerde kullanmaya kalkmayın üstünüzden geçerler görmezler bile.Bu motosikletler anca sakin,küçük şehirlerde,yazlık yerlerde kullanılmaya uygun.Büyük şehirlerde beni 250 cc motosiklet ile bile sıkıştırıyorlar 50 cc motosikletin yoğun trafikte hiç şansı yok.Anca bakkala ekmek almaya gidersiniz.

Sende iyice öldürmüşsün 50 cc motoru.

80 Km hız yapabiliyorum (Uygunluk belgesi alınırken 50 cc olarak alınmış ama sanırım 70 yada 80 cc olarak üretilmiş şüpheliyim bu konuda)
Bakkala ekmek almak için gitmiyorum bakkal evin yanında hemen, fakat işe gidip gelebiliyorum hergün ve her hava koşulunda.
Şimdilik Yalova'dan İzmit'e kadar gittim uzun mesafe ama hedefim büyük, güzel bir tur planı var yapmayı düşündüğüm, nasip kısmet :)

Velhasıl, evet 50 cc motor trafikte tehlikeli olmakla birlikte, gerekli önlemleri aldığınızda bisikletle dünya turuna çıkmak ne kadar tehlikeli ise, 50 cc'de o kadar tehlikeli.

Not : Büyükşehir faktörünü atlamışım, evet istanbul gibi trafik akışı ve yoğunluğu olan şehirlerde kullanmak cidden çok riskli bence de, ama şehirlerarası yollarda istediğiniz şehire gidebilmeniz mümkün.

Thracian
31 Ocak 2018, 13:33
Sende iyice öldürmüşsün 50 cc motoru.

80 Km hız yapabiliyorum (Uygunluk belgesi alınırken 50 cc olarak alınmış ama sanırım 70 yada 80 cc olarak üretilmiş şüpheliyim bu konuda)
Bakkala ekmek almak için gitmiyorum bakkal evin yanında hemen, fakat işe gidip gelebiliyorum hergün ve her hava koşulunda.
Şimdilik Yalova'dan İzmit'e kadar gittim uzun mesafe ama hedefim büyük, güzel bir tur planı var yapmayı düşündüğüm, nasip kısmet :)

Velhasıl, evet 50 cc motor trafikte tehlikeli olmakla birlikte, gerekli önlemleri aldığınızda bisikletle dünya turuna çıkmak ne kadar tehlikeli ise, 50 cc'de o kadar tehlikeli.

Not : Büyükşehir faktörünü atlamışım, evet istanbul gibi trafik akışı ve yoğunluğu olan şehirlerde kullanmak cidden çok riskli bence de, ama şehirlerarası yollarda istediğiniz şehire gidebilmeniz mümkün.

Yalova'ya defalarca yolum düştü.Trafiği büyük şehirlere göre oldukça sakin sayılır.Ben özellikle İstanbul,Bursa,Ankara,İzmir gibi büyük şehirler için konuşuyorum.Bu şehirlerde bir yerden bir yere giderken ister istemez trafiğin çok hızlı ve yoğun aktığı yollara girmek zorunda kalıyorsunuz.Bu yollarda da kimse gözünüzün yaşına bakmıyor direk dibinize kadar gelip sıkıştırıyor.Orta okuldayken 90 larda 50 lik mobiletimle kısa mesafe şehir dışı yollar gidiyordum ama bu kadar trafik yoktu sanki.Şu anda normal bir yolcukluk yaparken bile sağ şeritte 90-100 ün altına düşemiyorum.Bazen biraz yavaşlayayım etrafı seyredeyim diyorum 70-80 e falan düşüyorum hemen bir tır yada kamyon arkama dayanıp dibime giriyor.

Yoksa 50 cc küçük motosikletleri seviyorum.Fiyatlar bu kadar saçmalamasaydı hem zevkine şehiriçi takılmaya hem de eşime motosiklet öğretmek için ikinci motosiklet olarak bir tane 50 cc düşünüyordum.

Mlhbl07
31 Ocak 2018, 14:02
Eskiden 50 cc motosikletlerle 100-150 cc motosikletler arasında bariz fiyat farkı vardı.50 cc ye 2000 TL istiyorlarsa benzer özelliklerde 50cc üstü motosiklete 2500-3000 istiyorlardı.50 cc motorların şimdi hem 0 km si hem 2. eli resmen 100-150 cc motosikletlerden pahalı.Kedi pipisi kadar Honda Today lere ciddi ciddi 10.000 TL isteyen bir sürü insan var.50 cc lere o parayı verceğime az kullanılmış yada 0 km bir 150-250 cc alırım,adam gibi sigortasını da yaptırırım vergisini de öderim şehirler arası da gezerim,kedi pipisi kadar motorlara o fiyatları isteyenler bir yerlerine monte eder o motorları.

50 cc demek alış fiyatı ucuz,işletme maliyetleri ucuz motosiklet demekti zamanında.Ne kadar fırsatçı şark kurnazı halkımız ve esnafımız var.Yok arkadaş sürekli devlete laf sokuyoruz vergilerden ama bizim baştan halkımızda,esnafımızda iş yok.Eline ucuza motosiklete binmek için fırsat geçiyor herkes fiyat arttırarak bu fırsatı yok ediyor.Dünyanın başka hiç bir yerinde kendi kendine kazık atmayı bu kadar seven başka bir halk yok.

Not:Bu arada arkadaşlar sakın 50cc motorları alıp büyük şehirlerde kullanmaya kalkmayın üstünüzden geçerler görmezler bile.Bu motosikletler anca sakin,küçük şehirlerde,yazlık yerlerde kullanılmaya uygun.Büyük şehirlerde beni 250 cc motosiklet ile bile sıkıştırıyorlar 50 cc motosikletin yoğun trafikte hiç şansı yok.Anca bakkala ekmek almaya gidersiniz.

50cc moped in segmenti farklıdır. Adı üstünde "moped(motorlu bisiklet)" motosiklet değil. Bu motorlar ekmek(sigorta) su(vergi) istemezler muayenesini yaptırır geçersin alırsın evinin veya işyerinin önüne koyar trafiğin çilesini çekmeden(ufacık oldukları için şehir içinden bahsediyorum) kurumda işin mi var bankayamı gidiceksin ufak bi malzeme almayamı gidiceksin yada bir müşterini 2km uzağamı bırakıcaksın, derdin tasan olmadan çalıştır ve devam et. Az birazda kaliteli olup bakarsan motoruna yıllarca üzülmeden kullanırsın. Benzin konusundan bahsetmişler zaten söylememe gerek yok.
Gelelim senin dediğine realistik düşündğümde sıfırı 12bin 11 bin 9 bin 10 bin tl olan 125cc nin sıfırı 5 bin 6 bin 4 bin olan 50 liğin neresi pahalı veya yaratılan fırsatı yok etmek? Fırsat gene aynı fırsat ve devam ediyor aslında senin bakış açın "gerici" sadece.
TR'de Nüfus/Adet oranı olarak hala en çok (ki bu oran hiç bir zaman değişmeyecektir) motosiklet olan il'de yaşıyorum ve 50cc lik mopedimle istediğim her yere trafikde dikkatli sürerek şehir içinde a noktasından b noktasına gidebiliyorum.

olcaytoshow
31 Ocak 2018, 14:02
50 cc motorlarında pazarda payı yükselirse ona da vergi gelir merak etmeyin.

Mlhbl07
31 Ocak 2018, 14:04
Sende iyice öldürmüşsün 50 cc motoru.

80 Km hız yapabiliyorum (Uygunluk belgesi alınırken 50 cc olarak alınmış ama sanırım 70 yada 80 cc olarak üretilmiş şüpheliyim bu konuda)
Bakkala ekmek almak için gitmiyorum bakkal evin yanında hemen, fakat işe gidip gelebiliyorum hergün ve her hava koşulunda.
Şimdilik Yalova'dan İzmit'e kadar gittim uzun mesafe ama hedefim büyük, güzel bir tur planı var yapmayı düşündüğüm, nasip kısmet :)

Velhasıl, evet 50 cc motor trafikte tehlikeli olmakla birlikte, gerekli önlemleri aldığınızda bisikletle dünya turuna çıkmak ne kadar tehlikeli ise, 50 cc'de o kadar tehlikeli.

Not : Büyükşehir faktörünü atlamışım, evet istanbul gibi trafik akışı ve yoğunluğu olan şehirlerde kullanmak cidden çok riskli bence de, ama şehirlerarası yollarda istediğiniz şehire gidebilmeniz mümkün.

hangi motor sizde? merak ettim :D

Lucas
31 Ocak 2018, 14:17
hangi motor sizde? merak ettim :D

Şu alttaki :)

https://www.yukimotor.com.tr/wp-content/uploads/2016/02/00-2.jpg

akgokhan
31 Ocak 2018, 14:35
50cc moped in segmenti farklıdır. Adı üstünde "moped(motorlu bisiklet)" motosiklet değil. Bu motorlar ekmek(sigorta) su(vergi) istemezler muayenesini yaptırır geçersin alırsın evinin veya işyerinin önüne koyar trafiğin çilesini çekmeden(ufacık oldukları için şehir içinden bahsediyorum) kurumda işin mi var bankayamı gidiceksin ufak bi malzeme almayamı gidiceksin yada bir müşterini 2km uzağamı bırakıcaksın, derdin tasan olmadan çalıştır ve devam et. Az birazda kaliteli olup bakarsan motoruna yıllarca üzülmeden kullanırsın. Benzin konusundan bahsetmişler zaten söylememe gerek yok.
Gelelim senin dediğine realistik düşündğümde sıfırı 12bin 11 bin 9 bin 10 bin tl olan 125cc nin sıfırı 5 bin 6 bin 4 bin olan 50 liğin neresi pahalı veya yaratılan fırsatı yok etmek? Fırsat gene aynı fırsat ve devam ediyor aslında senin bakış açın "gerici" sadece.
TR'de Nüfus/Adet oranı olarak hala en çok (ki bu oran hiç bir zaman değişmeyecektir) motosiklet olan il'de yaşıyorum ve 50cc lik mopedimle istediğim her yere trafikde dikkatli sürerek şehir içinde a noktasından b noktasına gidebiliyorum.

Motosiklet konusunda hiç tecrübem yok. Trafikten bunaldığım için Havalar ısınınca Kuba rx9 alamayı düşünüyorum. Şimdi bu motoru alsam iş görmez mi sıkışık ve yavaş akan trafikte ?

Thracian
31 Ocak 2018, 14:52
50cc moped in segmenti farklıdır. Adı üstünde "moped(motorlu bisiklet)" motosiklet değil. Bu motorlar ekmek(sigorta) su(vergi) istemezler muayenesini yaptırır geçersin alırsın evinin veya işyerinin önüne koyar trafiğin çilesini çekmeden(ufacık oldukları için şehir içinden bahsediyorum) kurumda işin mi var bankayamı gidiceksin ufak bi malzeme almayamı gidiceksin yada bir müşterini 2km uzağamı bırakıcaksın, derdin tasan olmadan çalıştır ve devam et. Az birazda kaliteli olup bakarsan motoruna yıllarca üzülmeden kullanırsın. Benzin konusundan bahsetmişler zaten söylememe gerek yok.
Gelelim senin dediğine realistik düşündğümde sıfırı 12bin 11 bin 9 bin 10 bin tl olan 125cc nin sıfırı 5 bin 6 bin 4 bin olan 50 liğin neresi pahalı veya yaratılan fırsatı yok etmek? Fırsat gene aynı fırsat ve devam ediyor aslında senin bakış açın "gerici" sadece.
TR'de Nüfus/Adet oranı olarak hala en çok (ki bu oran hiç bir zaman değişmeyecektir) motosiklet olan il'de yaşıyorum ve 50cc lik mopedimle istediğim her yere trafikde dikkatli sürerek şehir içinde a noktasından b noktasına gidebiliyorum.

Tam olarak anlatamamışım.En başta başlıkta verilen Kuba motor modellerinden başlayalım.

Ege 50 : 3157 TL
http://www.kubamotor.com.tr/model/ege-50/
Ege 100 : 3082 TL
http://www.kubamotor.com.tr/model/ege-100/

100 lük olanın maliyeti doğal olarak 50 lik olandan daha fazla ama 50 lik olan ne hikmetse daha pahalıya satılıyor.Birileri 50 cc ye olan talepten faydalanarak fazla fazla kazanıyor.Bir malı ederinden yükseğe satıyor.Bu daha başlangıç 50 cc olan talep arttıkça 50 cc ler gereksiz yere daha yüksek fiyatlar çekilecek.

Daha kaliteli Japon malı 50 cc istiyorum diyelim.Honda Today şu anda piyasada yok firmalar da geçen yıllardan kalanları satıyorlar.Buyrun fiyatlara bakalım.

https://www.sahibinden.com/motosiklet-honda-today-50?sorting=price_desc

En baştaki 46.500 TL fiyat çeken arkadaş zaten bu fiyatlarla dalga geçmek için açmış ilanı.Zaten forumda da konusu açılmıştı.Diğer gerçekten satanlar 2006 model 11.000 TL,2009 model 10.000 TL ve benzeri abartılı fiyatlarla devam ediyor.

Görünüşe bakılırsa halkımızda 50 cc ye olan rağbeti fırsata çevirip fiyatları yükseltmiş.Çoğu 2. el modelde normalin çok üstünde fiyatlar var.Sırf trafik sigorta zorunluluğu olmadığı ve vergiden muaf olduğu için.5 yıl öncesine kadar 50 cc ler gerçekten amacına uygun fiyatlandırılan aletlerdi.5 yıl önce trafik sigortası da bu kadar abartı değildi 20-30 TL ye sigorta yaptırdığımı hatırlıyorum.Şu anda 7000-8000 TL fiyat çekilen aletleri 4-5 yıl önce 1000-2000 TL ye zor satıyorlardı.Yanılmıyorsam motosiklet dünyasına yeni adım attığınız için önceki dönemlerdeki fiyatları ve piyasayı pek iyi bilmiyorsunuz.O yüzden şu anki fiyatlar size ucuz ve cazipmiş gibi gözüküyor.

Ayrıca devlet baba bu olayın farkına varıp bu motosikletlere yada mopedlere tekrardan trafik sigortasını mecburi yaparsa üstüne bir de MTV yi zorunlu tutarsa buna bağlı olarak 2.el fiyatları düşmeye başlarsa yada trafik sigortasız scooterınızla bir gün yolda dolaşan 800.000-900.000 TL lik araçlara küçük bir kaza sonucu hasar verip scooterınızın en az yarı fiyatı kadar tamir parası cebinizden çıkarsa o zaman gerici mi ilerici mi olduğumu görürsünüz.

Kişi başına düşen motosiklet oranı sigortası motosiklet satarak arttırılmaz.Eğitim ile,alım gücünün yükseltmesi ile,vergilerin makul oranlara çekilmesi ile arttırılır.

Mlhbl07
31 Ocak 2018, 17:18
Tam olarak anlatamamışım.En başta başlıkta verilen Kuba motor modellerinden başlayalım.

Ege 50 : 3157 TL
http://www.kubamotor.com.tr/model/ege-50/
Ege 100 : 3082 TL
http://www.kubamotor.com.tr/model/ege-100/

100 lük olanın maliyeti doğal olarak 50 lik olandan daha fazla ama 50 lik olan ne hikmetse daha pahalıya satılıyor.Birileri 50 cc ye olan talepten faydalanarak fazla fazla kazanıyor.Bir malı ederinden yükseğe satıyor.Bu daha başlangıç 50 cc olan talep arttıkça 50 cc ler gereksiz yere daha yüksek fiyatlar çekilecek.

Daha kaliteli Japon malı 50 cc istiyorum diyelim.Honda Today şu anda piyasada yok firmalar da geçen yıllardan kalanları satıyorlar.Buyrun fiyatlara bakalım.

https://www.sahibinden.com/motosiklet-honda-today-50?sorting=price_desc

En baştaki 46.500 TL fiyat çeken arkadaş zaten bu fiyatlarla dalga geçmek için açmış ilanı.Zaten forumda da konusu açılmıştı.Diğer gerçekten satanlar 2006 model 11.000 TL,2009 model 10.000 TL ve benzeri abartılı fiyatlarla devam ediyor.

Görünüşe bakılırsa halkımızda 50 cc ye olan rağbeti fırsata çevirip fiyatları yükseltmiş.Çoğu 2. el modelde normalin çok üstünde fiyatlar var.Sırf trafik sigorta zorunluluğu olmadığı ve vergiden muaf olduğu için.5 yıl öncesine kadar 50 cc ler gerçekten amacına uygun fiyatlandırılan aletlerdi.5 yıl önce trafik sigortası da bu kadar abartı değildi 20-30 TL ye sigorta yaptırdığımı hatırlıyorum.Şu anda 7000-8000 TL fiyat çekilen aletleri 4-5 yıl önce 1000-2000 TL ye zor satıyorlardı.Yanılmıyorsam motosiklet dünyasına yeni adım attığınız için önceki dönemlerdeki fiyatları ve piyasayı pek iyi bilmiyorsunuz.O yüzden şu anki fiyatlar size ucuz ve cazipmiş gibi gözüküyor.

Ayrıca devlet baba bu olayın farkına varıp bu motosikletlere yada mopedlere tekrardan trafik sigortasını mecburi yaparsa üstüne bir de MTV yi zorunlu tutarsa buna bağlı olarak 2.el fiyatları düşmeye başlarsa yada trafik sigortasız scooterınızla bir gün yolda dolaşan 800.000-900.000 TL lik araçlara küçük bir kaza sonucu hasar verip scooterınızın en az yarı fiyatı kadar tamir parası cebinizden çıkarsa o zaman gerici mi ilerici mi olduğumu görürsünüz.

Kişi başına düşen motosiklet oranı sigortası motosiklet satarak arttırılmaz.Eğitim ile,alım gücünün yükseltmesi ile,vergilerin makul oranlara çekilmesi ile arttırılır.

Tabikide 50 lik olanın fiyatı 100 lüğe oranla daha yükseğe çekilicek çünki arz talep eğrisi dünya'da geçerli. Örn: bulunduğun şehirde semtin elitliğine, konumuna göre yeni bina ile daha varoş semtteki evin fiyatı bir mi?
Ticaret bu para kazanmayı herkes istiyor demek istediğim o. Ama parayı kazanmak isteyenlerde piyasaya göre hareket etmek mecburiyetindirler motor dan örnek verecek olursakda;Japon malı Pcx 125 12.000TL 50 liği gelse 7.500TL diyebilirler tutupda ona 10.500TL diyemezler ne kadar talep artsada. sadece minik oynama yapabilirler taa ki zamanındaki Sitres çarkının değerlenmesi gibi düşenebilirsin. Rastgele yazdım aklıma gelenleri umarım dediğimi anlatabilmişimdir. Bunu senin bahsettiğin zamanlardaki motosiklet sektörünün ticari faaliyetlerine bakarakda örneklendirebiliriz.

Senin isyanın aslında üstakıl'a kanunkoyucu'ya sonuç olarak son zamanlarda trend olan bir mevzuya el basıcaz ama alımgücü düşüyor ne kadar rakamlar da oynamalar olsada. Belki duymuşsundur bu tabiri bilmiyorum ama olaya bir BÜTÜN olarak bakmak gerekli. Senin bahsettiğin dönemlerdede en baba motor fiyatına piyasada standart bir lüks araba alabiliyordun şimdi 100.000tl olan bir motosiklet'in parasına standart lüks bir araba bile alamayabilirsin. Sebebi evet dediğin gibi vergiler vs. olabilir ama netice itibari ile 4 tekerli taşıtlarda önceden bu kadar çok vergi yokken vergileri bindirip bu hale getirdiler piyasayı. Aynı uygulamalardan motosiklet piyasasıda nasibini aldı. Olay bu. Piyasanın fiyat oranları aslında hiç bir zaman değişmez sadece rakamlar ve insanların alım gücü değişir. İnsanların alım gücünü düşürüp iç piyasa hareketlerini kısıtlayan pozitif ekonomi bilincini yitiren devlet, üstakıl yavaş yavaş ekonomik olarak çökmeye mahkumdur. Tıpkı çoğu kişinin şu sıralarda ağzında olup altını dolduramadığı bir deyimleşmiş şu cümle gibi; "Ekonomik krizdeyiz baba biz aslında ya"

Edit: Halkımız konusunda da gerçekten haklısın ama malı ederinde satan adam satabilir malını. 3 5 istisna çıkar fırsatçı çıkar onların da %95'ı ilan haklarını bitirip bi daha koyamazlar motoru tanıdığına ederininde altında satar. Bu istisnai mahluklarada bakıp genel kanıya varmamanız gerekir

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:09 ----------


Motosiklet konusunda hiç tecrübem yok. Trafikten bunaldığım için Havalar ısınınca Kuba rx9 alamayı düşünüyorum. Şimdi bu motoru alsam iş görmez mi sıkışık ve yavaş akan trafikte ?

rx9 hakkında bilgim yok sadece bi kaç kere trafikde görmüşlüğüm var motoru. gayette görür işlerini

06Serhat
31 Ocak 2018, 17:27
"Tamamen birinci sınıf kaliteli malzemelerden üretildi" ne demek çin malından ne bekleyeceksin ki. Çok güldüm :queen:

yeditepely
31 Ocak 2018, 21:03
Eskiden 50 cc motosikletlerle 100-150 cc motosikletler arasında bariz fiyat farkı vardı.50 cc ye 2000 TL istiyorlarsa benzer özelliklerde 50cc üstü motosiklete 2500-3000 istiyorlardı.50 cc motorların şimdi hem 0 km si hem 2. eli resmen 100-150 cc motosikletlerden pahalı.Kedi pipisi kadar Honda Today lere ciddi ciddi 10.000 TL isteyen bir sürü insan var.50 cc lere o parayı verceğime az kullanılmış yada 0 km bir 150-250 cc alırım,adam gibi sigortasını da yaptırırım vergisini de öderim şehirler arası da gezerim,kedi pipisi kadar motorlara o fiyatları isteyenler bir yerlerine monte eder o motorları.

50 cc demek alış fiyatı ucuz,işletme maliyetleri ucuz motosiklet demekti zamanında.Ne kadar fırsatçı şark kurnazı halkımız ve esnafımız var.Yok arkadaş sürekli devlete laf sokuyoruz vergilerden ama bizim baştan halkımızda,esnafımızda iş yok.Eline ucuza motosiklete binmek için fırsat geçiyor herkes fiyat arttırarak bu fırsatı yok ediyor.Dünyanın başka hiç bir yerinde kendi kendine kazık atmayı bu kadar seven başka bir halk yok.

Not:Bu arada arkadaşlar sakın 50cc motorları alıp büyük şehirlerde kullanmaya kalkmayın üstünüzden geçerler görmezler bile.Bu motosikletler anca sakin,küçük şehirlerde,yazlık yerlerde kullanılmaya uygun.Büyük şehirlerde beni 250 cc motosiklet ile bile sıkıştırıyorlar 50 cc motosikletin yoğun trafikte hiç şansı yok.Anca bakkala ekmek almaya gidersiniz.

50 cc kisbeem var ve dediklerinize katılmıyorum.Lütfen kimse bu araclara bınmeden yorum yapmasın..
mopedim 80 km hıza kadar rahatca cıkıyor.İşim Gebzede ve kartalda oturuyorum.Bazı zamanlar moped ile gittiğimde otobandan gidiyorum.Tamam gittiğim serit emniyet seridi 80 km hızla gıtsem bile ama kimse sıkıstırmıyor.Haftasonları canım sıkılır e5den kadıkoy beykoz dolasır dururum.Otobnda veya e5de sıkıstırmaya rastalamadım ama caddelerde genelde sıkıstırılıyoruz ama bu 50cc oldugu ıcın degıl tum herkesın basına gelen bır durum.

Kısacası 50cc aldıgım için cok memnunum.Ne sıgorta yaptırdım,ne vergi verıyorum ne ehlıyet yukseltme geregı duydum.cok da az yakıyor.Tavsıye ederim almaya nıyetlenenlere.