PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : NS 150 mi CBF 150 mi?



MertDastan
28 Ocak 2018, 19:23
Merhaba çok kararsız kaldım ikinci el 2016 6000km cbf 150 mi almalıyım yoksa 2015 9000km de ns 150mi almalıyım
Motosikleti kullanacağım şekil Karadeniz’in dağına taşına çıkmak için kamp yapacağım 2 kişi kişi ortalama 200kg yükle gezeceğiz (toplam yük bizde dahil 200kg civarı) Ordu Ünye deyim Trabzon olsun Rize olsun Çorum olsun gezeceğiz. Yazında yine Ordu dan Hatay, Antalya, İzmir civarı yani genel olarak uzun yol tur dağ taş gezip kamp yapacağım sizce hangisini almak daha mantıklı olur

Kural [ Z ]
28 Ocak 2018, 19:39
İkisi arasında seçim yapacaksanız CBF 150' yi öneririm.

Angrypower
28 Ocak 2018, 19:45
CBF 150...

gerivites
28 Ocak 2018, 19:53
cbf150 ile as150 arasında kalıp as150 almış birisi olarak yazıyorum. as150 ile ns150nin sadece kafa grenaj ve arka çamurluk, plakalık farklı.

Pulsarda inanılmaz kronik sorun şikayetleri var. Benim yaşadığım gösterge sıfırlama/açılmama sorunuydu, servise git-gel 4 seferde garantiden çözüldü:
1- Akü şarj
2- Akü değişim (Garantiden 1-2 hafta parça bekleniyor)
3- Gösterge değişim (Garantiden 1-2 hafta parça bekleniyor)

Bunun haricinde krank kırıyor diye yazıyorlar ve yağ sızdırıyor diyenler var. Bu ikisi benim başıma gelmedi.

Benim CBF değil de AS tercih etmemin sebebi tamamen tasarımı. CBF150 nin tasarımı ekstralarla falan eli yüzü düzgün hale geliyor tamam da abi o gösterge nedir öyle ya. Tarih öncesinden kalmış gibi insanı motordan soğutuyor. Oysa as ve nslerin göstergesi gayet güzel. CBF'te de yağ yakıyor diyenler vardı. Ama sonuçta honda kalitesi. Heryerinde malzeme olarak pulsardan 1tık önde olacaktır.

Son olarak da NS150 değil NS200 almanı öneririm. Zaten fiyat farkı çok az en azından hem biraz daha güçlü hem de NS200 lastikleri daha geniş daha heybetli duruyor.

levend84
28 Ocak 2018, 20:05
Mukayese bile edilemez,tabiki cbf.

Bu arada yakin zamanda,malum sitedeki ns150 ilanlarina bakiyordum,en az 5-6 ilanda 2-3 bin km´deki motorlarin sahiplerinden krank degisimi yapilmistir vs.gibi aciklamalara rastladim.

Ayrica ikinci el cbf250-ybr250 motorlarin eli yuzu duzgunleri denk gelirse alabilirsin.

ogzcngdk
28 Ocak 2018, 20:08
Merhaba çok kararsız kaldım ikinci el 2016 6000km cbf 150 mi almalıyım yoksa 2015 9000km de ns 150mi almalıyım
Motosikleti kullanacağım şekil Karadeniz’in dağına taşına çıkmak için kamp yapacağım 2 kişi kişi ortalama 200kg yükle gezeceğiz (toplam yük bizde dahil 200kg civarı) Ordu Ünye deyim Trabzon olsun Rize olsun Çorum olsun gezeceğiz. Yazında yine Ordu dan Hatay, Antalya, İzmir civarı yani genel olarak uzun yol tur dağ taş gezip kamp yapacağım sizce hangisini almak daha mantıklı olur

Dostum bahsettiğin ihyiaçları iki motorda tam anlamıyla karşılayamaz. 2 kişi ve kamp yükünü bu iki motorda taşımaz. Tabi bundan kastım taşır fakat sana ve artçına eziyet olacaktır, rampalarda 50-60 km/s hızlara düşeceksiniz, arazi şartlarında debriyaj kaçırmaları olacak ve zorlanacak. Sana tavsiyem en az 250 cc bir motosiklet alman, param yok alamam dersende benim bu iki motor arasından tercihim;

CBF 150 olurdu.

extagon
28 Ocak 2018, 20:55
cbf alacaksan yüküne bir kaç bidonda yağ eklemen gerekecek :D yıl olmuş 35000 hala cbf önerenler var. yazık la kimin çocuysa.

MertDastan
28 Ocak 2018, 21:04
cbf alacaksan yüküne bir kaç bidonda yağ eklemen gerekecek :D yıl olmuş 35000 hala cbf önerenler var. yazık la kimin çocuysa.

Hocam herkes cbf tavsiye ediyor sen neden tavsiye etmedin😅

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------


Dostum bahsettiğin ihyiaçları iki motorda tam anlamıyla karşılayamaz. 2 kişi ve kamp yükünü bu iki motorda taşımaz. Tabi bundan kastım taşır fakat sana ve artçına eziyet olacaktır, rampalarda 50-60 km/s hızlara düşeceksiniz, arazi şartlarında debriyaj kaçırmaları olacak ve zorlanacak. Sana tavsiyem en az 250 cc bir motosiklet alman, param yok alamam dersende benim bu iki motor arasından tercihim;

CBF 150 olurdu.

Evet sorunum o öğrenciyim ailem de çok maddi destek olamaz zar zor 3 ben biriktirdim 2 de bizimkiler verelim de bari biraz düzgün bişey al sanayi köşelerinde sürünme dediler yoksa bende isterdim 250cc

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------


Mukayese bile edilemez,tabiki cbf.

Bu arada yakin zamanda,malum sitedeki ns150 ilanlarina bakiyordum,en az 5-6 ilanda 2-3 bin km´deki motorlarin sahiplerinden krank degisimi yapilmistir vs.gibi aciklamalara rastladim.

Ayrica ikinci el cbf250-ybr250 motorlarin eli yuzu duzgunleri denk gelirse alabilirsin.
Cbf-ybr 250cc eli yüzü düzgün zor genel 2006 ve altı ve genel olarak 60bin km nin üzerinde

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:03 ----------


cbf150 ile as150 arasında kalıp as150 almış birisi olarak yazıyorum. as150 ile ns150nin sadece kafa grenaj ve arka çamurluk, plakalık farklı.

Pulsarda inanılmaz kronik sorun şikayetleri var. Benim yaşadığım gösterge sıfırlama/açılmama sorunuydu, servise git-gel 4 seferde garantiden çözüldü:
1- Akü şarj
2- Akü değişim (Garantiden 1-2 hafta parça bekleniyor)
3- Gösterge değişim (Garantiden 1-2 hafta parça bekleniyor)

Bunun haricinde krank kırıyor diye yazıyorlar ve yağ sızdırıyor diyenler var. Bu ikisi benim başıma gelmedi.

Benim CBF değil de AS tercih etmemin sebebi tamamen tasarımı. CBF150 nin tasarımı ekstralarla falan eli yüzü düzgün hale geliyor tamam da abi o gösterge nedir öyle ya. Tarih öncesinden kalmış gibi insanı motordan soğutuyor. Oysa as ve nslerin göstergesi gayet güzel. CBF'te de yağ yakıyor diyenler vardı. Ama sonuçta honda kalitesi. Heryerinde malzeme olarak pulsardan 1tık önde olacaktır.

Son olarak da NS150 değil NS200 almanı öneririm. Zaten fiyat farkı çok az en azından hem biraz daha güçlü hem de NS200 lastikleri daha geniş daha heybetli duruyor.

5001 tl desen malesef veremem

Remzidemir41
28 Ocak 2018, 21:08
Kesinlikle cbf 150 derim. Tasarıma takıyorsanız (benim gibi) . Yanındaki kırmızı/sarı stickerları sökün , simsiyah oluyor. Bende çok hoş durdu.

Stock Sever
28 Ocak 2018, 21:11
Ben de öğrenciyim. Cbf aldım. Mimibüs parasını benzine veriyorum. Arada bir de yağ parası veriyorum. Üstteki yağ bidonuyla gez diyen arkadaşa takılma. 15-50 yağ koyunca yağ mağ yakmıyo motor. Hep redline gitmezsen

scorpions_59
28 Ocak 2018, 21:14
Ns 150 kullanmadım ama Ns200 kullandım konfor çok kötüydü.
Cbf 150 2 sene kullandım ve çok memnundum ama cc yukselttim vs.
Bahsettiğin kamp olsun uzun geziler olsun çok yaptım banamisin demedi, sağlam motormus. Yağ yakıyordu zaten herkes biliyor, dikkat etmek lazım, yağsız bırakmamak lazım ve çok sıkıştırmamak lazım cbfi.
Hakkında hayırlısı neyse o olsun.
Bende cbf derim.

istanbu_gezg
28 Ocak 2018, 21:16
Ya sene oldu 2018 hala cbf diyor milletin eski pis bok malini almaya ne meraklisiniz

Nf al sifir al cd moto al sifir sifir mal gibisi varmi krank kirilir vs herkes yasiyorsa garanti destek olur degisirsin

Naisl suruldugu belli olmayan motoru ne yapacaksin

ozan1991
28 Ocak 2018, 21:18
Ns150 alırdım ben olsam kullandım 200km kadar beğendim ben cbf150 çoğu yönden üstün olsada görüntüsü çok itici geliyor bana

bursagsli
28 Ocak 2018, 21:42
2 motoruda kullandım. Birinin oturuşu sürüşü rahat değilken, diğerinin parça kalitesi çok kötü. İlla birini alacaksan mutlaka cbf 150 al. En azından diğerine göre sağlam motor

unn7med
28 Ocak 2018, 22:25
ns150 kullandım 1.5 sene servislerle baya haşır neşir oldum.Akü değişti akünün asidi arka maşaya aktı pas yaptı arka süspansiyonu zedeledi. krank piston balansör değişti. şekil güzel diye can sıkmaya gerek yok al cbf devam et

ogzcngdk
28 Ocak 2018, 22:30
ben zamanında cbf 150 sahibi oldum, her 2000 km'de yağ değiştirirdim ve yaklaşık 200 ml eksik çıkardı. yağ seviyesini ölçtüğümüz çubukta alt çizginin altına indiği hiç olmadı, bende dolayısıyla fazladan yağ eklemezdim. bakımdan bakıma yağını değiştirirdim.

cbf 150 çok zorlanmadığı sürece yağ eksiltmez ve arkadaşın ihtiyacını karşılamaya daha uygun.

Boldpilot
28 Ocak 2018, 22:43
Bu ihtiyaçlar için iki motorda seni kısa sürede bıktırır. Öyle cross tarzı dağa taşa tırmanmayacsksan ki bunu ns150 cbf150 de yapamaz , ns200 öneririm kesinlikle.
İlk motorum olan ybr125 ile tek başıma 200km yol yaptıktan 2 gün sonra motoru sattım , uzun yolda tam sollamaya çıktığında gücü yetmeyip sol şeritte ortada kalıyosun. sağın dolu , arkan dolu ileri gitmeyede gücün yok . Çok can sıkıcı ve tehlikeli bi durum.

MertDastan
28 Ocak 2018, 23:19
Ben de öğrenciyim. Cbf aldım. Mimibüs parasını benzine veriyorum. Arada bir de yağ parası veriyorum. Üstteki yağ bidonuyla gez diyen arkadaşa takılma. 15-50 yağ koyunca yağ mağ yakmıyo motor. Hep redline gitmezsen

Teşekkürederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------


Ns 150 kullanmadım ama Ns200 kullandım konfor çok kötüydü.
Cbf 150 2 sene kullandım ve çok memnundum ama cc yukselttim vs.
Bahsettiğin kamp olsun uzun geziler olsun çok yaptım banamisin demedi, sağlam motormus. Yağ yakıyordu zaten herkes biliyor, dikkat etmek lazım, yağsız bırakmamak lazım ve çok sıkıştırmamak lazım cbfi.
Hakkında hayırlısı neyse o olsun.
Bende cbf derim.

Bahsettiğim gibi iki kişimiydiniz acaba belirttiğim yüklerde ortalama kaç km hıza ulaşabiliyor acaba cbf düz yolda

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------


Ya sene oldu 2018 hala cbf diyor milletin eski pis bok malini almaya ne meraklisiniz

Nf al sifir al cd moto al sifir sifir mal gibisi varmi krank kirilir vs herkes yasiyorsa garanti destek olur degisirsin

Naisl suruldugu belli olmayan motoru ne yapacaksin

Hocam bende ilk defa motor sahili olacağım o yüzden vede maddiyattan dolayı ikinci el daha mantıklı oluyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:17 ----------


ns150 kullandım 1.5 sene servislerle baya haşır neşir oldum.Akü değişti akünün asidi arka maşaya aktı pas yaptı arka süspansiyonu zedeledi. krank piston balansör değişti. şekil güzel diye can sıkmaya gerek yok al cbf devam et

O derece sıkıntılı mı ya

yaşlıveacemi
28 Ocak 2018, 23:20
yıl olmuş 35000 hala cbf önerenler var. yazık la kimin çocuysa.

Tam yorum yapacaktım vazgeçtim böyle bir yazıyla muhatap olmamak için. Yakışır mı şurada iki laflıyoruz kimin çocuğu demek.

MertDastan
28 Ocak 2018, 23:25
ben zamanında cbf 150 sahibi oldum, her 2000 km'de yağ değiştirirdim ve yaklaşık 200 ml eksik çıkardı. yağ seviyesini ölçtüğümüz çubukta alt çizginin altına indiği hiç olmadı, bende dolayısıyla fazladan yağ eklemezdim. bakımdan bakıma yağını değiştirirdim.

cbf 150 çok zorlanmadığı sürece yağ eksiltmez ve arkadaşın ihtiyacını karşılamaya daha uygun.

Teşekkür ettim çok zorlamaktan kastınız nasıl acaba sürekli yüksek devir gitmek gibi mi

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------


Bu ihtiyaçlar için iki motorda seni kısa sürede bıktırır. Öyle cross tarzı dağa taşa tırmanmayacsksan ki bunu ns150 cbf150 de yapamaz , ns200 öneririm kesinlikle.
İlk motorum olan ybr125 ile tek başıma 200km yol yaptıktan 2 gün sonra motoru sattım , uzun yolda tam sollamaya çıktığında gücü yetmeyip sol şeritte ortada kalıyosun. sağın dolu , arkan dolu ileri gitmeyede gücün yok . Çok can sıkıcı ve tehlikeli bi durum.

Evet doğru söylüyorsun fakat bütçe ns 200 için imkansız hocam

harun27
28 Ocak 2018, 23:41
Bu ikisi arasından ben cbf yi secerdim kaldı ki 2 tane cbf kullandım ortalama 6 bin kilometreden 12 bin km olmak üzere. Ama bu aralar cf moto 150 nk kucuk sınıfta bana teknolojik geliyor birde cf moto nj 150 ye bakın derim

MertDastan
29 Ocak 2018, 00:11
Bu ikisi arasından ben cbf yi secerdim kaldı ki 2 tane cbf kullandım ortalama 6 bin kilometreden 12 bin km olmak üzere. Ama bu aralar cf moto 150 nk kucuk sınıfta bana teknolojik geliyor birde cf moto nj 150 ye bakın derim

Evet hocam baktım ama ciddi parça sıkıntısı var 36 sayfa olması lazım hepsini okumuşumdur. bazıları lanet ediyor, bazıları bayılıyor eeee bayılanlarda zaten malum siteye ilan açmaz diye düşünüyorum ancak tanıdığım birisi olacak ki alabileyim

mbcengiz
29 Ocak 2018, 00:48
ns150 almayin. yolda kalirsaniz tipi guzelciler kurtarmaz. illa tip olsun konforu ayarlariz diyorsaniz tvs daha mantikli.

Ekarademir
29 Ocak 2018, 00:53
İlla ikisi arasından tercih yapılmayacaksa ben MZ 301 öneriyorum. :)

Sağlam bakımlısını bulursun 2-3'e. Dediğin şeyleri yapabilirsin. Yüksek hızlara çıkabilirsin. Hele Alman üretimini bulursan kolay kolayda ölmez o motor. Sanayi gözünü korkutmasın. MZ kalitelidir. Sorunları olsada kendin çözersin zaten.

Ha illa ikisinden birisi diyorsan tabiki CBF.

Uğur
29 Ocak 2018, 00:59
Cbf tabi ki.

Mekanik aksam basit,parça sıkıntısı yok,arkasında Honda var.

Yakıtı makul,en konforlu commuter.

smtpulsar150
29 Ocak 2018, 09:52
Kardeşim 18 000 km dir ns 150 kullanıyorum. Yaklaşık 5000 km uzun yol yaptım günlükde 50 km rahat yapıyorum. Servisin kaliteli olsun sıkıntı yok herşeyin çözülür. Ekranı ve aküsü değişti ücretsiz birde karbüraötr iğnesi çekişle alakalı bu 3 parça da sürekli arıza yapan parçalar değil ben memnunum ns150 den bu sınıfda hiç korkmadan yola çıkabileceğim 1.motor ns150 2. cbf . Evet konfor çok fazla yok ama cbf le aynı yerde mola verip aynı yolda devam ettik rampalarda yük fazla olmasına rağmen cbf i solladığı doğrudur. Otur düşün kendin karar ver güç atiklik ns 150 konfor cbf

MertDastan
29 Ocak 2018, 10:14
ns150 almayin. yolda kalirsaniz tipi guzelciler kurtarmaz. illa tip olsun konforu ayarlariz diyorsaniz tvs daha mantikli.

Tip en son dert edeceğim şey, benim ihtiyaçlarımı karışılasın beni arzaları ile yormasın yeter çünkü Ordu Ünye deyim servis ciddi sıkıntı olur benim için

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------


İlla ikisi arasından tercih yapılmayacaksa ben MZ 301 öneriyorum. :)

Sağlam bakımlısını bulursun 2-3'e. Dediğin şeyleri yapabilirsin. Yüksek hızlara çıkabilirsin. Hele Alman üretimini bulursan kolay kolayda ölmez o motor. Sanayi gözünü korkutmasın. MZ kalitelidir. Sorunları olsada kendin çözersin zaten.

Ha illa ikisinden birisi diyorsan tabiki CBF.
Mz 301 ilk defa duyuyorum açıkçası hocam piyasası pek yok sanırım yazın satıp büyük ihtimalle 250cc alırım çünkü kesmez 150cc öğrendikten sonra

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------


Cbf tabi ki.

Mekanik aksam basit,parça sıkıntısı yok,arkasında Honda var.

Yakıtı makul,en konforlu commuter.

Teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------


Kardeşim 18 000 km dir ns 150 kullanıyorum. Yaklaşık 5000 km uzun yol yaptım günlükde 50 km rahat yapıyorum. Servisin kaliteli olsun sıkıntı yok herşeyin çözülür. Ekranı ve aküsü değişti ücretsiz birde karbüraötr iğnesi çekişle alakalı bu 3 parça da sürekli arıza yapan parçalar değil ben memnunum ns150 den bu sınıfda hiç korkmadan yola çıkabileceğim 1.motor ns150 2. cbf . Evet konfor çok fazla yok ama cbf le aynı yerde mola verip aynı yolda devam ettik rampalarda yük fazla olmasına rağmen cbf i solladığı doğrudur. Otur düşün kendin karar ver güç atiklik ns 150 konfor cbf

Hocam servis sıkıntısı çok olur çünkü Ordu Ünye de üniversite okuyorum

serif abi
29 Ocak 2018, 10:31
[/COLOR]
Mz 301 ilk defa duyuyorum açıkçası hocam piyasası pek yok sanırım yazın satıp büyük ihtimalle 250cc alırım çünkü kesmez 150cc öğrendikten sonra[COLOR="Silver"]


MZ 301 eski model tek silindir 4 zamanlı 500 cc gibi düşün tam olarak kaç HP bilmiyorum ama 30 HP ye yakındır,
İki zamanlı demek daha fazla yakıt ve daha fazla güç ve daha hafif tamiri daha basit demektir.

2 zamnlıda Motor aksamı olarak sıkıntı çıkmaz çıkarsa zaten çalışmasından her şeyinden anlaşılır. Bunların en pis durumu elektirik şemasıdır, elektirik ile ilgili sıkıntı çıkabilir o zaman uğraştırır çünkü eskidir.

Depriyaj kısımıda 4 zamanlılardan iyidir, çünkü kuru karterdir.

MZ lerde otamatik yaglama olması lazım diye hatırlıyorum, bu kolaylık.

Titreşim fazla olur iki zamanlılarda uzun yol konforu nasıldır bilmem . İp çekme yarışı yapsanız bir tarafta MZ301 diger tarafta NS150+CBf 150 olsa ikisini bir çeker o derece kuvetlidir,

Ama bana sorarsan CBF150 al senin dediğin uzun yola v.s konforundan dolayı en iyi o gelir.

mkolia
29 Ocak 2018, 11:27
Şimdi alıp yaza satacaksaniz CBF öneririm ben pulsarla bu yaz 5 bin km yaptım iki bini uzun yol hiç bir problem yaşamadim

scorpions_59
29 Ocak 2018, 12:39
Bahsettiğim gibi iki kişimiydiniz acaba belirttiğim yüklerde ortalama kaç km hıza ulaşabiliyor acaba cbf düz yolda[COLOR="Silver"]


İki kişi sürekli kamp alanlarına gidip geldim ve yurtdışı gittim 8 _10 kere 400 km civarı gayet başarılı cbf, tek sorun sürat.
Yağ yaktığı için fazla zorlamadim 80 90 km hız normal zaten.

MertDastan
29 Ocak 2018, 14:48
Bahsettiğim gibi iki kişimiydiniz acaba belirttiğim yüklerde ortalama kaç km hıza ulaşabiliyor acaba cbf düz yolda[COLOR="Silver"]


İki kişi sürekli kamp alanlarına gidip geldim ve yurtdışı gittim 8 _10 kere 400 km civarı gayet başarılı cbf, tek sorun sürat.
Yağ yaktığı için fazla zorlamadim 80 90 km hız normal zaten.

Teşekkür ederim bilgilendirme için

dharu
29 Ocak 2018, 15:34
15.000km NS150 kullandım. Benim akümü servis arayıp kendisi değiştirmek için çağırdı. Bir kere bile bakım harici bir arıza için servise gitmedim. Görünümünü boşver, CBF den daha atiktir ve daha az bayılır. Benzini bitmiş bir CBF i ben çok rahat çekerek benzin istasyonuna götürebilirken, CBF le denediğimizde ara ara motorun olduğu yerinden kıpırdayamadığı oldu. Bugüne kadar bindiğim küçük motorlarla kıyaslarsam artıları : Atik olması, parça fiyatlarının uygun olması, titreşiminin olmaması, servisin güven vermesi (Bursa Panayır servisi),frenlerı özellikle ön freni, görünümü. Görünüme önem vermem ama motor çok güzelmiş lafını 50 kere duymuşluğum vardır. Eksileri, insanların bindiğin motorun markasına önyargıyla bakması, ne malı bu ? Hint. O zaman kötüdür, aküsü değiştirilmemiş modellerde duyduğum göstergenin açılıp/kapanma durumu, (garantisi varsa değişim talep edebilirsin), aynaları (başımı oynatarak her yeri görebiliyordum ama daha ferah daha güzel olsun isterdim). Aklıma gelenler bunlar.

MertDastan
29 Ocak 2018, 22:00
15.000km NS150 kullandım. Benim akümü servis arayıp kendisi değiştirmek için çağırdı. Bir kere bile bakım harici bir arıza için servise gitmedim. Görünümünü boşver, CBF den daha atiktir ve daha az bayılır. Benzini bitmiş bir CBF i ben çok rahat çekerek benzin istasyonuna götürebilirken, CBF le denediğimizde ara ara motorun olduğu yerinden kıpırdayamadığı oldu. Bugüne kadar bindiğim küçük motorlarla kıyaslarsam artıları : Atik olması, parça fiyatlarının uygun olması, titreşiminin olmaması, servisin güven vermesi (Bursa Panayır servisi),frenlerı özellikle ön freni, görünümü. Görünüme önem vermem ama motor çok güzelmiş lafını 50 kere duymuşluğum vardır. Eksileri, insanların bindiğin motorun markasına önyargıyla bakması, ne malı bu ? Hint. O zaman kötüdür, aküsü değiştirilmemiş modellerde duyduğum göstergenin açılıp/kapanma durumu, (garantisi varsa değişim talep edebilirsin), aynaları (başımı oynatarak her yeri görebiliyordum ama daha ferah daha güzel olsun isterdim). Aklıma gelenler bunlar.

Hocam ön yargılı değilim ama yazın elden kolay çıkartmam lazım çünkü 250cc liğe geçiş yapacağım bunun yanı sıra forum da ns150 kullanacıları başlığında şikayetçi olan çok ayrıca Ordu Ünye deyim pek işini severek yapan kimse yok o yüzden sevis konusunda korkuyorum
Fakat cbf 150 biraz saha ilkel olduğu için kendi çabalarımla yaparım diye tahmin ediyorum

Ekarademir
29 Ocak 2018, 22:58
MZ 301 eski model tek silindir 4 zamanlı 500 cc gibi düşün tam olarak kaç HP bilmiyorum ama 30 HP ye yakındır,
İki zamanlı demek daha fazla yakıt ve daha fazla güç ve daha hafif tamiri daha basit demektir.

2 zamnlıda Motor aksamı olarak sıkıntı çıkmaz çıkarsa zaten çalışmasından her şeyinden anlaşılır. Bunların en pis durumu elektirik şemasıdır, elektirik ile ilgili sıkıntı çıkabilir o zaman uğraştırır çünkü eskidir.

Depriyaj kısımıda 4 zamanlılardan iyidir, çünkü kuru karterdir.

MZ lerde otamatik yaglama olması lazım diye hatırlıyorum, bu kolaylık.

Titreşim fazla olur iki zamanlılarda uzun yol konforu nasıldır bilmem . İp çekme yarışı yapsanız bir tarafta MZ301 diger tarafta NS150+CBf 150 olsa ikisini bir çeker o derece kuvetlidir,

Ama bana sorarsan CBF150 al senin dediğin uzun yola v.s konforundan dolayı en iyi o gelir.

Ek olarak şunları yazayım.

MZ tek silindir 300 cc olduğu için çok fazla tork vardır. Ara hızlanmalarda ilerde sıkılıp büyütürüm dediğin motorlarda yetişemeyebilir. Aslında MZ tehlikelidir biraz. Çok seridir çok güçlüdür.

Tireşim MZ'de pek olmaz. Çünkü onda takoz var. Elektrik sisteminede manyetolu yada beyinli hale geçirince sıkıntı kalmaz.

Zaten eski olduğundan dolayı korkuluyor. Ama eski sistem sorunsuz sistemdir aslında. Sorun çıksada kolayca hallolur. Teknolojiye karşı bi insanım. Teknoloji geliştikçe daha çok bozulacak parça çıkıyor. :)